Coolblue.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Coolblue.nl.

Coolblue.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 4007 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Ron 02-12-2021

Totaal geen klachten over Coolblue.
Alles wordt netjes verzonden en als er iets is krijg je vanzelf een mailtje.

Daan 02-12-2021

Echt een fijn en snel bedrijf, hoewel mijn 2e keuze monitor tegenviel en ik hem terug heb moeten sturen. Ik kreeg supersnel een ander exemplaar en het retour regelen was eenvoudig en ook heel snel. Zelfs rond black friday!

TvD 02-12-2021

Op maandag bestelling gedaan, op dinsdag bestelling in huis.
Onverwacht bleek ik het bestelde toch niet nodig te hebben. Gelukkig verliep retourneren net zo vlot als bestellen.

Amber 02-12-2021

De klantervaring bij Coolblue.nl was ook dit keer weer erg goed. Eenvoudig een bestelling kunnen plaatsen via de webshop en deze afhalen in een winkel waar het personeel altijd vriendelijk en meedenkend is, top!

Henk 02-12-2021

Duidelijke website, eenvoudig scrollen door de producten, vlotte levering met net dat beetje extramuitleg,

HansdeV 02-12-2021

Eufy deurbel en camera's gekocht. Bezorgtijd was perfect aangegeven en op tijd bezorgd. Product informatie voor installeren was in de mail toegevoegd, beter kan echt niet . Zeer milieu bewust met de bakfiets bezorgd. Gewoon niets op aan te merken !

An 02-12-2021

Pak een thee of koffie erbij voor het lezen van deze review, want het is nog eens wat.

Op maandag 29 november heb ik een Lenovo Tab M10 Plus FHD besteld. Deze koste op die dag 159 euro volle prijs. Ik bestelde echter een 'tweedekans' versie voor maar 150 euro en een tablet hoes erbij. Allereerst vernam ik van Coolblue via de mail dat er vertraging is door drukte. Prima, helemaal begrijpelijk in deze tijd van het jaar. Nou kreeg ik gisteravond ineens wel de tablethoes thuis bezorgd, maar geen tablet.

Vanochtend dacht ik, laat ik eens de track and trace pagina checken om te zien wanneer de tablet bezorgd zal worden. Staat er ineens dat mijn bestelling zogenaamd al helemaal bezorgd is, dit terwijl alleen ik de hoes heb ontvangen. Daarom besloot ik om contact op te nemen met Coolblue klantenservice via Facebook. Ik kreeg van hun te horen dat de tablet 'per ongeluk' dubbel besteld is (sowieso is dit onzin).

Nou kreeg ik twee opties:
- De order aanpassen voor een ander product.
- De order annuleren.

Hier was ik het dus niet mee eens. Ik gaf aan dat ik dezelfde tablet wil, maar dat ik zie dat die nu 199 euro kost i.p.v. 159 euro. Ik had het prima gevonden om 9 euro extra te betalen (aangezien ik nu een nieuwe tablet zou krijgen i.p.v. de tweedekans product voor maar 150 euro, zie intro). Maar toen ik vroeg waarom dit zo ineens duurder was en of ik korting kon krijgen, kwam Coolblue aan met het aanbod dat ik 25 euro extra betaal en dat Coolblue dan de overige 25 euro 'betaald' (dus in totaal gewoon wel 199 euro voor die tablet).

Na wikken en wegen of ik nou een goedkopere tablet zal halen, die toch minder geheugen en slechtere beeldkwaliteit heeft, heb ik toch besloten om die 25 euro dan maar extra te betalen. Die goedkopere tablet kost nu 129 euro en ik had die eigenlijk voor maar 109 euro gezien op de site. Ik gaf aan dat ik die misschien wil halen, maar omdat het zou betekenen dat ik opnieuw een hoes moet bestellen, en moeite moet doen om de hoes te retourneren die ik al heb (want andere afmetingen), vroeg ik of ik daarop dan korting zou kunnen krijgen. Gaven ze aan dat dat helemaal niet mogelijk is.

Toen ik aangaf dat ik dan er toch maar voor kies om die 25 euro extra te betalen voor de tablet, zei ik ook dat ik pas zou betalen nádat ik mijn tablet binnen heb. Dit was ook niet eens mogelijk, dus moest ik het geld al overmaken. Er is mij nu gezegd dat de tablet morgen in huis zal zijn. Ik ben benieuwd of dit zo zal zijn.

Al met al, in plaats van dat Coolblue mij een rechtvaardige compensatie geeft voor hun fout, ben ik degene die juist extra moest betalen. Ik ben bij mijn aankoop op maandag niet overeengekomen om 199 euro te betalen voor die tablet, maar 150 euro. Ik heb al aan de klantenservice doorgegeven dat ik een review zal plaatsen en dat er meerdere 1-ster reviews al staan op Trustpilot. Op deze manier verliezen ze alleen maar meer klanten, want ik weet wel zeker dat ik daar niets meer ga bestellen na deze ervaring.

Mijn tip aan Coolblue is om ten eerste klanten niet te bestelen met zogenaamde 'dubbele' bestellingen en vertragingen. En ten tweede om goede service te verlenen wanneer je fout zit.

Annemiek 02-12-2021

Snel bezorgd en waar je wilt. De iPad moeten we nog cadeau geven, maar dat zal ook wel een goede uitkomst zijn😊

Elly 02-12-2021

Hele vriendelijke klantenservice. Ze denken met je mee en komen met oplossingen. Eigen bezorgdienst die het pakket ook tot in je appartement brengen. Klasse

Renske 02-12-2021

De reden dat ik heb gekozen voor Coolblue heb gekozen is dat je op de website heel gemakkelijk producten kan vergelijken. Hierdoor werd voor mij snel duidelijk welke wasmachine pasten bij mijn wensen.

H.Laros 02-12-2021

Makkelijke en overzichtelijke website. Goede product informatie en snelle levering.

Eva 02-12-2021

Ik heb dit product voor het eerst besteld op zondag, in de winkel door een medewerker. Sindsdien ben ik elke dag om 9 uur sochtens naar de winkel gegaan om te kijken of hij was aangekomen. Vervolgens heb ik er zelf na 2 dagen wat van gezegd dat het product misschien verkeerd was georderd. Kijken ze en zeggen ze ja 'systeemfout'. Zie ik gewoon 'open order medewerkersnaam' op het beeld staan. Dus geen systeemfout, gewoon er verkeerd ingezet door die persoon. Prima, maar geef het dan toe. Dus nieuwe order (waar ik geen orderbevestiging van krijg gemaild dus ik 2x die dag naar die winkel lopen, waarna ik eindelijk een mail kreeg), is er weer niet de vorige dag, vraagt een vriendin (ik had die dag echt betere dingen te doen ondehand) die mijn order komt ophalen of ze kunnen bellen of in iedergeval er wat actiever achteraan gaan aangezien ik al 4x naar die winkel ben gekomen, nee nee hoeft allemaal niet, mórgen is ie er. Dus vandaag, ik heb weer geen mail dat de laptop er is, heb hem gister middag bij BCC besteld en hij komt zo tussen 10 en 11 aan. Wat een bagger service hebben jullie en spreek de vlg x de waarheid inplaats van mijn tijd te verdoen.

Kortom ik heb 5 dagen moeten wachten op een product wat ik niet heb gekregen en niemand van de 'service' in de winkel die een tandje bijzette om het uit te zoeken en ze laten mij liever iedere dag mijn tijd verdoen. (Loca Leiden)

Tevreden klant 02-12-2021

Alles weer tip top in orde!
Product, omschrijving, levering. Een 5/5 -sterren beoordeling.

Danny 02-12-2021

Zoals altijd is de site van Coolblue helder, je vindt snel wat je zoekt en er worden verschillende mogelijkheden gepresenteerd voor je aankoop met de eventuele accessoires. Persoonlijk vindt ik het echt top dat bij veel producten ook de handleiding al geplaatst staat, dit geeft net even dat beetje extra service waardoor je nog eens goed kunt lezen of alles past en gaat werken zoals je denkt dat het gaat werken. Daarna is het natuurlijk een eitje, bestellen, betalen en de volgende dag kun je het al gaan proberen ! Hier wordt ik dan ook altijd weer een beetje vrolijk van, kopen zonder gedoe.

Johan 02-12-2021

duidelijke emails en afspraken, ook retourneren gaat super vlot zonder veel gekke vragen
help desk had ik helaas nodig ivm probleemje met mijn account, maar ook dat werd zeer vriendelijk verholpen!

Atukana 01-12-2021

Altijd snel en goed kwaliteit. Fijne site die echt helpt bij de keuzes maken.

Mitch 01-12-2021

Altijd super goede service. Soms net ietsje duurder dan ergens anders maar dat betaal ik graag zodat ik kan rekenen op goede service wanneer er iets mis gaat.

Jos 01-12-2021

slechte service, ander product retour gekregen na reparatie, ze zeggen gerepareerd te hebben terwijl het een heel ander serie nummer is die ik retour heb gekregen.

na vragen via de mail hierover geen reactie meer vanaf hun kant. word vervolgd via andere weg..

Beste Jos,

Dank je wel voor je review. Wat ontzettend vervelend dat het anders loopt dan verwacht. Wij zien jouw reactie via onze klantenservice graag tegemoet.

Ons excuus voor het ongemak.

V 01-12-2021

Fijn contact met Coolblue, leuke toon van de berichten. Veel informatie, tips over t product en fijn dat je op de hoogte gehouden wordt naar mooi product, goede prijs.

W .hofstee 01-12-2021

Het is een fijne winkel en het personeel is altijd super vriendelijk . Ze geven je eerlijk advies en de service is echt Top .

Karin 01-12-2021

Ik was op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Coolblue heeft zeer ruime keuze en goede beschrijvingen. Ook is de vergelijk-optie op de site erg handig. Na het bestellen direct een mail met de stappen in het inpak- en verzendproces. Niet zo truttig, maar gewoon leuke mails met humor! Ook nog snelle levering, dus van mij een 10. Ga zo door!

LH 01-12-2021

Ik ben ontevreden over de service van Coolblue. Mijn aankoop is op de beloofde dag geleverd en sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord, ook niet via de klantenservice waar ik navraag had gedaan waar mijn aankoop bleef.

Beste,

Dank je wel voor je review. Het is drukker dan verwacht, daarom kan jouw bestelling er net een dagje langer over doen. Sorry!

timb01 01-12-2021

duidelijk en hulpzaam website en produkt omschrijving. de aflevering was heel goed en tijdig geregeld

piet braken 01-12-2021

de online computer keuzehulp gaf veel duidelijkheid.
Bestellen ging gemakkelijk, werd lekker snel geleverd

Olgers 01-12-2021

Vier dagen geleden een Samsung A52 besteld bij Coolblue met de mededeling voor 23.59 uur besteld morgen in huis, nu nog niet ontvangen. Kan Coolbleu niks aan doen , bezorgdiensten hebben het druk.
Maar als ik Coolbleu zou zijn, zou ik per direct de mededeling voor 23.59 uur besteld morgen in huis weg halen van de site, want je kan het niet waar maken, dus misleiding

Beste Olgers,