Coolblue.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Coolblue.nl.

Coolblue.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 4017 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Jan Beijert 15-11-2021

Ik heb enige tijd geleden op de Coolblue site een alert ingesteld voor een laptop die ik graag wil kopen. Afgelopen vrijdag 12 november kreeg ik een mail dat deze laptop leverbaar was. Ik ben direct ingelogd en kreeg de melding dat er nog één exemplaar beschikbaar was en dat ik dus snel moest bestellen. Het viel mij op dat de laptop € 50,-- duurder was dan op de site maar daar ben ik overheen gestapt en heb direct besteld. Ik kreeg ook gelijk een orderbevestigingsmail dus ging ik er van uit dat de aankoop geslaagd is. Uit de melding vandaag besteld morgen geleverd begreep ik dat ik zaterdag mijn aankoop tegemoet kon zien.

Niets bleek minder waar, zaterdag geen nieuws en zaterdagavond een mail dat de leverring niet doorging en dat ook niet bekent was wanneer dat wel het geval zou kunnen zijn. Dit verbaasde mij in hoge mate. Ik heb zondag de klantenservice gebeld om te verklaren waarom een levering, waarvan ik een orderbevestiging heb zomaar niet eenzijdig wordt gecanceld.

De dame, die mijn overigens keurig te woord stond, wist mij te vertellen dat een orderbevestiging van Coolblue geen enkel waarde heeft. Het verplicht alleen de klant om het geld over te maken maar geeft Coolblue geen enkele verplichting tot levering. Zij vertelde mij dat Coolblue op deze wijze mij en andere klanten geld laat overmaken maar dat vervolgens in een soort digitale tombola wordt bepaald wie de laptop krijgt en dat alle andere klanten, die wel betaald hebben en die al wel een bevestiging hebben gehad, de melding krijgen dat ze pech hebben en moeten wachten of en wanneer Coolblue deze bevestigde order gaat uitleveren. Willen ze dat niet dan moeten ze zelf actie nemen om hun geld terug te krijgen.

Ik heb bij het gesprek met de medewerker gevraagd of levering van één van de beschikbare laptops bij een andere vestiging geen optie was, maar dat was niet het geval. Als ik de laptop wou hebben moest ik die zelf maar gaan halen in den Haag (vanuit Leeuwarden). Gezien het trackrecord op het nakomen van afspraken van Coolbue heb ik daar vanaf gezien. Ze probeerde me nog wel andere laptops te verkopen die of totaal niet aan de specs voldeden of 1,5 zo duur waren.
Ik had verwacht dat Coolblue een zwaar teleurgestelde klant tegemoet zou willen komen maar kon daar geen spoor van ontdekken. Blijkbaar denkt Coolblue dat zij zich een dergelijke klantbenadering kan permitteren.

Het hoeft geen betoog dat Ik mij door Coolblue in dit verhaald benadeeld voel. Ik ben (al dan niet bewust) op het verkeerde been gezet door een mail dat de laptop leverbaar was en de orderbevestiging die op mijn aanschaf volgde. Nergens in dit hele proces werd door Coolblue melding gemaakt dat ik niet de (zekere) koper van het beschikbare exemplaar van de laptop was.
Ik vind dit als klant, op zijn zachts gezegd, een niet erg integere wijze van zakendoen.

Ik ben uiteraard ook benieuwd hoeveel klanten in deze casus hebben besteld hebben en hebben betaald zonder dat zij feitelijk de beschikbare laptop geleverd hebben gekregen.

Ten slotte. Ik was een goede klant van Coolblue en je kan gerust zeggen een fan. Het zal jullie dus niet verbazen dat ik zwaar teleurgesteld door deze gebeurtenis en dat ik mij als klant “getild” voel.

karel 15-11-2021

Alles overzichtelijk en duidelijk op de website, makkelijk bestellen.
Samsung Tablet A7 Besteld, met nog wat accessoires.
Snelle levering. Track and Trace van Post NL gevolgd.
Goed en degelijk verpakt.
Alles goed uit gelegd d.m.v. de nodige handleidingen, meestal ook in het in Nederlands.

Bram Dingemanse 15-11-2021

Bij Coolblue heb je snel wat je wilt, krijg je digitaal prima productinformatie en handleidingen en wordt je bestelling per fiets bezorgd, zonder plastic verpakkingen, helemaal klimaatneutraal

Marcel 15-11-2021

Ik heb een zwarte Fitbit Charge 5 besteld maar krijg helaas een witte geleverd. Deze wil ik graag omruilen maar dat is niet mogelijk online omdat ik graag een "tweede kans" wil hebben. Hiervoor moet ik ruim 25 minuten in de wacht voordat ik een vriendelijke medewerker aan de lijn krijg, deze lost het daarna wel goed op.
Helaas even geen "Coolblue glimlach", ik heb het product niet kunnen gebruiken in het weekend en moet nog even wachten. Grootste irritatie is echter dan lange wachttijd om geholpen te kunnen worden omdat het digitaal blijkbaar niet zelf op te lossen is (of moeilijk vindbaar is....)

Carla hendriks 15-11-2021

Duidelijke uitleg in webwinkel en makkelijke betaling en perfecte bezorging.

Marc 15-11-2021

De platenspeler is prima en geen spijt van de keuze echter het transport was slecht geregeld. Dat gaat via Budbee, die leveren alleen 's avonds terwijl er juist voor een adres overdag was gekozen. Budbee is vervolgens zeer slecht bereikbaar waarbij online geen andere manier van levering gekozen kon worden, niet via Coolblue, niet via Budbee.

Gerard 14-11-2021

Coolblue bied de consument de mogelijk om, indien aanwezig, een produkt aan te schaffen die retour is gekomen tegen een bepaalde korting. Dit vindt ik prima omdat het scheelt in de aanschafprijs en het is milieu vriendelijk. Een win win situatie. Verder was de levering weer super snel.

An Mei 14-11-2021

Goede service en prima prijs. Als klant wordt je super goed geholpen en krijgt goede opties en mogelijkheden uitgelegd.

Kees 14-11-2021

Website OK, bestellen OK, artikel OK, wijzigen van de aflevering lukte niet, website hiervan werkte niet

Joop 14-11-2021

Grandiose planning, last minute wijziging subliem. Goede bezorging, vriendelijke mannen.

Ger 14-11-2021

Snelle levering, zeer goed geholpen door klantenservice. Kortom, uitzonderlijk tevreden met Coolblue!

T de Bruijn 14-11-2021

Makkelijk. Mooie producten. Goede uitleg. Snelle bezorging. Netjes verpakt.

RCS Otten 14-11-2021

Goede service , duidelijke beschrijving en de bezorger was heel netjes. Track en trace tot op de minuut precies.

linda 14-11-2021

Ik was opzoek naar een nieuwe monitor voor gamen en keek direct op cool blue en zocht onder: “best beoordeeld”. Er wordt hier goede feedback geleverd en de site is erg overzichtelijk, ook zijn alle producten hun prijs waard. Mijn bestelling was geplaats en was binnen 24 uur in huis, over het algemeen erg tevreden met de service en kwaliteit van Coolblue!

Digi 14-11-2021

Gekozen voor Coolblue voor de snelle verzending. Ik had op een donderdag een nieuwe bestelling geplaatst met spoed. Vrijdag avond meteen binnen van de fietskoerier! Hartstikke goede service die een kwartiertje van tevoren een smsje stuurde dat ze eraan kwamen.

Elif 14-11-2021

Goede producten. Fijne omschrijving op website. In de winkel goede service. Ik bestel graag bij coolblue

Liel 14-11-2021

Bestellen verliep goed en aflevering cfm opgave. Wel jammer dat zo'n klein pakje in een doos met pakketpost kwam. Had makkelijk in de brievenbus gepast indien anders verpakt.

Gerrit 14-11-2021

Vorige week had mijn printer ineens iets van bekijk het maar. Geen inkt dan ook geen printje. Gelukkig kan ik de inktpatronen nog steeds bij Coolblue bestellen. Hopelijk blijft dat nog lang zo want ik wil mijn trouwe HPeetje beslist niet missen. Inmiddels ruim, zeg maar heel ruim, over de tien jaren oud. Maar het is de kwaliteit die het hem doet. Of het nu gaat om een zwart/wit printje of een volledige fotoafdruk op A4, ik krijg altijd een perfecte afdruk van mijn trouwe printertje. Ongetwijfeld is de waarde van de cartridge veel hoger dan de waarde van mijn printer, zijn kwaliteit wil ik beslist niet missen. Dus heel blij met Coolblue.

Maartje 14-11-2021

Snelle en betrouwbare levering. Alleen jammer dat de tweede kans producten soms heel snel weg zijn

Jan 14-11-2021

Coolblue geeft duidelijke product beschrijvingen op de website, heeft een ruim assortiment met scherpe prijzen. De bezorging is meestal de volgende dag.

Robert Berkovits 14-11-2021

Vriendelijke medewerkers goede info en goede producten als ik een probleem heb en daarover telefoneer met Coolblue, dan krijg ik vriendelijk en geduldig een goed bruikbaar antwoord

Pvds 14-11-2021

Top gedaan binnen een dag geleverd
En milieu vriendelijk gebracht op de fiets

Gemmy 13-11-2021

Besteld en volgende dag lag het al klaar bij het afhaalpunt en alles zag er netjes uit!! Echt een aanrader !! Erg blij mee!!

Finn 13-11-2021

Ik had de Oculus Quest 2 besteld en deze kwam perfect op tijd aan. Een uur na het bestellen kreeg ik ook nog een email met tips over hoe je het product het beste kan instellen, dat was meteen handig zodat als het pakketje binnen komt je meteen aan de gang kan gaan!

Top geleverd!

MarcM 13-11-2021

Snelle en probleemloze levering, iedere keer weer.
Duidelijke site.
Aanrader!