Coolblue.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Coolblue.nl.

Coolblue.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 4003 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Marie 16-01-2023

Vriendelijke ontvangst in de winkel, duidelijke uitleg, nauwelijks wachttijd en ik werd adequaat geholpen door een deskundige medewerker.

Sander Bassa 16-01-2023

Duidelijke webshop, veel informatie over het product wat ik wilde kopen. Wat ik nog het beste vind in vergelijking met andere webshops zijn de uitgebreide instructies en filmpjes hoe je je nieuwe product moet installeren. Nog duidelijker dan de originele handleiding. Daarnaast direct verstuurd en de volgende dag thuis bezorgd. Helemaal top!

Tristan 16-01-2023

Na mijn bestelling bij cool Blue kreeg ik snel een bevestiging van het bestelde product. Hierbij zat ook een zeer nuttige installatie video die kort en krachtig heeft geholpen bij het instaleren van het product. Binnen een dag was het binnen in een goed verpakte doos.

Hans Meijer 16-01-2023

Binnen één dag het bestelde thuis. Via de mail ontving ik nog eens extra informatie mbt het installeren. TOP

F.Kollaard 16-01-2023

Coolblue doet wat het moet doen ook als er iets defect is.
Bij een defecten platenspeler werd er onder garantie een nieuw gestuurd.
En buiten garantie sturen ze het op ter reparatie waarna je een reparatie prijs krijgt waarop je kan beslissen wat te doen.

MN 16-01-2023

Een monitor besteld, super snel geleverd en perfecte kwaliteit! Nog een e-mail met tips toegestuurd gekregen, echt top!

Chris 16-01-2023

Hier begin januari een Meta Quest 2 besteld. Deze was tweedekans, maar zou wel zo goed als nieuw zijn. Bij ontvangst bleek de bril gebruikt, met vlekken op zowel de bril als de controllers. Daarnaast ontbrak de oplaadkabel. Een Meta Quest 2 met exact die gebreken zag ik eerder op hun site staan voor 336 euro. Die van mij, die zo goed als nieuw zou zijn, kostte echter 400 euro. Natuurlijk vond ik dit oneerlijk, dus nam ik contact met Coolblue op. Ze wilden me slechts 40 euro als tegoedbon geven, dus niet de volledige 64 euro verschil, en ook niet terug op mijn rekening. Ik wilde wel akkoord gaan, om er maar vanaf te zijn.

Helaas kreeg ik de bon niet "meteen" zoals ze insinueerden ("ik ga het meteen voor je in orde brengen") en vonden ze dat ik had moeten begrijpen dat hier uren overheen zou gaan. Die reactie was al verre van vriendelijk. Daarna zei ik dat als het zo lang moet duren ik vond dat ze gewoon het gehele verschil zouden moeten terugstorten, en geen bon van slechts 40 euro moesten sturen. Hier kreeg ik geen nuttige reactie op.

Vervolgens heb ik mijn irritatie kenbaar gemaakt door mijn eerlijke ervaring op meerdere platformen te plaatsen. Hoewel sommige mensen en bedrijven dit oneerlijk vinden, is mijn mening iedere keer dat ik deze plaats eerlijk, naar eer en geweten, en relevant voor de lezers van ieder platform dat ik gebruik. Coolblue reageerde echter dat ze "via een ander kanaal" gereageerd hebben, maar ik heb geen mail ontvangen en zie ook geen reactie bij mijn recensies. Ik heb hier netjes over gevraagd via Whatsapp, maar helaas kreeg ik wederom de reactie dat ze al gereageerd hebben, en wilden ze verder niet reageren op wat ik zei. Ze vonden wel dat ik beter via de socials of mail contact kon opnemen (oftewel geen recensies moest plaatsen). Dit had ik echter al gedaan, via Whatsapp, en mij lijkt het logisch om een recensie te plaatsen wanneer er geen oplossing wordt gezocht. Ik heb ze laten weten dat ik dit geen fijne houding vind en dat ik het irritant vind dat ze niet gewoon via Whatsapp kunnen reageren. Ik geef graag toe dat mijn reactie niet meer erg vriendelijk was, maar ze laten dan ook iedere kans liggen om het op te lossen.

Daarna heb ik geen reactie meer van ze ontvangen. Misschien maar beter, want het oplossen blijken ze niet te willen. Evenwel ben ik nog steeds en wederom zeer teleurgesteld in Coolblue, dat ooit best een fijne winkel was naar mijn ervaring. Ik heb er in het verleden onder andere een TV gekocht, meerdere consoles, en ik ben er ook energieklant, maar ik denk dat ik geen cent meer bij Coolblue zal uitgeven zo gauw mijn (goedkope) energiecontract ten einde is.

Beste Chris,

Dankjewel voor je bericht. Wat balen dat de Tweedekans Meta Quest 2 niet geleverd werd zoals omschreven. We vinden het ook vooral jammer dat wij je niet een gepaste oplossing hebben geboden. Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Op basis van deze review kunnen wij de bestelling alleen niet terugvinden in onze systemen. Zou je daarom deze samenvatting samen met het ordernummer van de bestelling met ons kunnen delen via geenglimlach@coolblue.nl? Dan bespreken we de situatie graag nog een keer met je en hopelijk kunnen we dan samen tot een gepaste oplossing komen.

Wil je ons toch nog een kans geven en de situatie met ons doornemen? Wij wachten je bericht dan verder af.

Fam Hamburg 16-01-2023

De website en webwinkel van Coolblue is een van gebruiksvriendelijke. Vrijdagmiddag ging plotseling onze vriezer kapot. Via de website konden we snel filteren naar een nieuw alternatief. Erg handig van de site is ook dat je producten en merken met elkaar kan vergelijken om zo de juiste keuze te maken . Uiteindelijk keuze gevallen op een vriezer van “coolblue’s keuze” . Snel en gemakkelijk bestelproces en duidelijke communicatie mbt levering. Zaterdagochtend om 08.00 werd onze nieuw vriezer geleverd waarbij de chauffeur een half uur van te voren netjes belde . Verder keurig afgeleverd. Chapeau, alles voor een glimlach wordt echt waargemaakt !

Richard 16-01-2023

Het blijft bizar dat deze onderneming simpelweg altijd de volgende werkdag zijn producten aflevert bij de klant. En weliswaar ditmaal per fietsbezorger door de kletterende regen. Petje af en opnieuw bedankt Coolblue!

PS: product was trouwens gewoon netjes droog;-)

K de haan 16-01-2023

Meestal waren we blij met Coolblue maar nu is onze dure bestelling nog niet geleverd, ondanks toezegging - en zonder uitleg

Beste K de Haan,

Onze oprechte excuses voor de vertraging van je bestelling. Dat is inderdaad niet wat je zou mogen verwachten wanneer je bij ons besteld!

Zouden wij dit voor je mogen onderzoeken? Stuur dan graag het ordernummer van de bestelling samen met je samenvatting door in een bericht aan geenglimlach@coolblue.nl.

Hopelijk kunnen we samen tot een gepaste compensatie komen. We wachten je e-mail af.

Fam.Hartendorp 16-01-2023

Snel geleverd, goede service.
Coolblue maakt zijn reclame echt waar.

Een echte aanrader.

Marcus 16-01-2023

Ik ben zeer tevreden over Coolblue. Naast het brede aanbod en uitleg vind ik het belangrijk dat wanneer er iets fout gaat met je product of bestelling je verzekerd bent op een perfecte en klantvriendelijke afhandeling.

Ik vind het ook een gaaf bedrijf omdat het breder kijkt dan alleen consumenten electronica, maar ook bijvoorbeeld G/L verzorgt en laadpassen verkoopt.

Ik ben benieuwd wat ze nog meer in petto hebben bij Coolblue. Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

BlueBuyer 16-01-2023

Deze goede beoordeling heeft Coolblue grotendeels aan het serviceniveau te danken. Het prijselement speelt altijd mee in mijn aankoopoverwegingen, maar ik ben met name bij duurdere aankopen geneigd eerder bij Coolblue te bestellen vanwege de praktische en behulpzame dienstverlening.

HM dejong 16-01-2023

Gored overzichtelijk duidelijk geprijsd goede informatie en een goede prijs

Henk Greven 16-01-2023

Een dikke tien omdat bij al mijn bestellingen er niks verkeerd gaat en de app doet wat het moet doen op een super simpele (positief bedoeld) manier.

Thomas 16-01-2023

Snelle levering en duidelijke productbeschrijving. Product is netjes bezorgd.

Edwin 15-01-2023

Coolblue doet wat het zegt. Voor 22.00 besteld is de.volgende dag bezorgt. Per fiets nog wel deze.
Duidelijke berichten van de bezorger die 15 min van te voren nog even een bericht stuurt dat hij er bijna is.
Kortom nog steeds zeer tevreden met Coolblue. Qua prijs doen ze zeker niet onder met de concurrentie. Soms zij iets voordeliger dan weer eens de concurrent.
Maar zeggen wat je doet is wel 1 van mijn belangrijkste redenen om vaak bij Coolblue te bestellen.

Vitamina93 15-01-2023

Top quality product. Quickly delivered to the address. well packed. Quality and price adequate to the service. I recommend it as a good choice

F. 15-01-2023

Er is veel keuze op de website. Met handige filters en vergelijkingstools kun je uit het uitgebreide aanbod de juiste keuze maken. Mijn product is snel en in goede staat geleverd

Felix 15-01-2023

Onlangs nieuwe telefoon gehaald bij coolblue en ik ben erg tevreden. Het is een ruime, nette winkel met een groot assortiment en fijne communicatie met de werknemers zonder lange wachttijden, oftewel, zeker een aanrader.

Robert 15-01-2023

Altijd blij met Coolblue waarom mooie producten vriendelijke bezorgers en hulp vaardig aan de telefoon denken ze graag met je mee

Nick 15-01-2023

Ik wilde wat bestellen, alleen het lukte niet om een account aan te maken. Even contact gehad met de klantenservice via whatsapp, super snel een reactie terug dat ze het even gingen nakijken. Paar minuten later hadden ze een account voor me aangemaakt en kon ik alsnog voor 23:59 bestellen zodat ik mijn bestelling de volgende dag nog in huis had!

De levering was ook zoals besproken en netjes op tijd geleverd. Al met al een hele goede service!

Nogmaals bedankt!

Paula de Boer 15-01-2023

Duidelijke en overzichtelijke site voor alle leeftijden.
De informatievoorziening is tot op detailniveau top.
Status van de bestelling goed te volgen.
Bezorging volgens plan.
Drie aardige bezorgers die ‘de wissel’ vakkundig uitvoerden conform de onderlinge afspraken.
Wij kochten eerder bij Coolblue en blijven enthousiast.
Dit zullen wij blijven delen met geïnteresseerden.

Wahida 15-01-2023

Zulke dure spullen besteld, maar wat de bezorging betreft waardeloos. Werd op tijd geleverd maar tot de voordeur en in de portiek neergelegd. Stel als iemand anders het zou pakken? Geen aanbellen niks.
Kan gewoon niet

Beste Wahida,

Dankjewel voor het schrijven van deze review. We balen ervan dat de bestelling niet is afgeleverd zoals je mag verwachten.

Gelukkig heb je de bestelling in de portiek gevonden en niet een ander! Natuurlijk onderzoeken we graag waar dit mis is gegaan en hiermee kunnen we de bezorger bijvoorbeeld aan laten spreken op dit voorval. Daarnaast kunnen we dan gelijk een gepaste compensatie met je bespreken.

Op basis van deze review kunnen wij alleen geen bestelgegevens vinden. Zou je het ordernummer van de bestelling samen met je samenvatting door kunnen sturen via geenglimlach@coolblue.nl? Hopelijk komen we er samen op een nette manier uit.

Jochem 15-01-2023

Zeer slechte ervaring met reparatie van toetsenbord. Gevoel dat ik totaal opgelicht ben

Beste Jochem,

Dankjewel voor het schrijven van deze review. We balen ervan dat wij je het gevoel hebben gegeven dat je bent opgelicht. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling.

Graag gaan we voor je na hoe wij je toch de service kunnen geven die je van ons gewend bent. Zou je daarom het retournummer kunnen geven van de reparatie? Dit mag samen met je uitleg naar geenglimlach@coolblue.nl.