Meestgestelde vragen op Kieskeurig.nl

Hieronder vind je de antwoorden op verschillende vragen over reviews, beoordelingen, vragen en antwoorden, je profiel en foutmeldingen. Staat jouw vraag er niet bij? Vul dan ons contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact.

Kopen via Kieskeurig.nl

Waarom kan ik niets meer kopen via Kieskeurig.nl?
Tot 1 maart 2016 was bestellen via Kieskeurig.nl mogelijk bij deelnemende webshops. Helaas is gebleken dat Kieskeurig.nl Checkout (het winkelmandje) te weinig meerwaarde bood voor onze bezoekers en aangesloten webshops. Om deze reden, maar voornamelijk omdat wij het belangrijk vinden ons te focussen op de kern van Kieskeurig.nl: het zijn van een onafhankelijke en betrouwbare productvergelijker, hebben wij besloten onze Checkout-activiteiten te staken. Rechtstreeks bij ons bestellen is dus niet meer mogelijk, maar bestellen kan uiteraard nog gewoon op de vertrouwde manier bij al onze aangesloten webshops. Heb je hier vragen over? Vul dan het contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact.

Vragen over reviews

Op welke manier waarborgt Kieskeurig.nl dat de reviews betrouwbaar en kwalitatief zijn?
Kieskeurig.nl beoordeelt iedere winkel- en productreview, vraag en antwoord binnen 24 uur handmatig aan diverse beoordelingselementen.
Deze beoordelingselementen zorgen ervoor dat een review betrouwbaar is en waarde toevoegd voor andere consumenten. Kieskeurig.nl kan ervoor kiezen om het bericht niet te plaatsen wanneer de review niet aan de beoordelingselementen voldoet.
Op welke kwaliteitseisen worden winkel- en productreviews gecontroleerd?
Bij de beoordeling van alle reviews gelden de volgende kwaliteitseisen:
- Berichten moeten voldoende gemotiveerd zijn
- De inhoud en afzender van de review moeten betrouwbaar zijn, hier hebben we verschillende checks voor
- Het bericht moet volledig zijn
- Er staan geen persoonlijke (e-mail)adressen en/of telefoonnummers in
- Geen beledigende en/of aanstootgevende taal in het bericht
- Kieskeurig.nl behoudt zich het recht voor gebruikersnamen te weigeren/aan te passen indien deze naar het oordeel van Kieskeurig.nl inbreuk maken op de rechten van anderen en/of anderszins onrechtmatig of ongewenst zijn
Wie controleert de winkel- en productreviews, vragen en antwoorden?
Bij Kieskeurig.nl werkt een speciaal team van moderators, contentmedewerkers en shopsupport medewerkers die deze winkel- en productreviews, vragen en antwoorden controleren.
Wanneer wordt mijn winkel- of productreview geplaatst?
Wanneer je een review schrijft wordt je review direct op Kieskeurig.nl geplaatst bij de desbetreffende webwinkel of het desbetreffende product.
Je beoordelingscijfer telt pas mee in het gemiddelde beoordelingscijfer wanneer je review is gecontroleerd door Kieskeurig.nl aan de hand van de beoordelingselementen.
Waarom is mijn review niet geplaatst door Kieskeurig.nl?
Wanneer jouw review niet geplaatst is, krijg je daar een e-mail over met de reden waarom we de review hebben afgekeurd.
Je review is niet geplaatst omdat het niet aan onze kwaliteitseisen voldoet.
Hoe kan ik melding maken van een review die niet aan de regels voldoet?
Alle reviews worden één voor één gelezen en beoordeeld aan de hand van onze kwaliteitseisen.
Kom je toch een review tegen die volgens jou niet aan de kwaliteitseisen voldoet of verdenk je fraude? Help ons dan en stuur deze review door via het contactformulier op www.kieskeurig.nl/contact.
De review zal dan nogmaals gecontroleerd worden.
Hoe kan ik in contact komen met een bezoeker die een review heeft geplaatst?
Het is niet mogelijk om in contact te komen met een consument die een review geplaatst heeft. Kieskeurig.nl mag wegens privacyredenen geen adresgegevens van reviewers aan derden verstrekken. Heb je toch een dringende vraag? Dan kun je wel een reactie plaatsen bij de review.
Wat zijn Best Reviewed producten op Kieskeurig.nl?
Iedere maand worden er diverse producten op Kieskeurig.nl benoemd tot ‘Best Reviewed’.
Er moet onder andere voldaan zijn aan de volgende criteria:
- In de afgelopen maand moeten ten minste 3 reviews bij dit product zijn geplaatst.
- Het product moet nog door minimaal 2 winkels op Kieskeurig worden verkocht.
- Het product moet een minimale gemiddelde beoordeling hebben van 8 in de afgelopen maand.
- Vervolgens telt het aantal reviews over de afgelopen maand mee om te bepalen welk product binnen een productgroep de titel Best Reviewed krijgt.

Review toevoegen, wijzingen, verwijderen

Hoe kan ik een productreview schrijven?
Voordat je een review kunt toevoegen moet je ingelogd zijn op Kieskeurig.nl. Je kunt een productreview schrijven door naar het desbetreffende product te gaan en dan naar het kopje ‘reviews’ te gaan. Je kunt dan op de button ‘Plaats een review’ klikken.
Hoe kan ik een winkelreview schrijven?
Voordat je een review kunt toevoegen moet je ingelogd zijn op Kieskeurig.nl. Je kunt een winkelreview schrijven door op de desbetreffenende webwinkel te klikken via het winkeloverzicht. In de lijst zoek je de webwinkel op en klik je op de button ‘winkel beoordelen'.
Het lukt me niet om een review te plaatsen, waar moet ik op letten?
Let erop dat verschillende velden verplicht zijn. Lukt het je nog steeds niet om een review te schrijven? Vul dan ons contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact.
Kan ik mijn product- of webwinkelreview wijzigen?
Het is niet mogelijk om een review te wijzigen. Wil je toch een wijziging doorvoeren? Vul dan ons contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact.
Hoe kan ik mijn review verwijderen?
Het is niet mogelijk om je review te verwijderen. Soms komt het voor dat je een probleem hebt ervaren die uiteindelijk opgelost is door een winkel of fabrikant. Wanneer dit probleem is opgelost kan de review nog steeds relevante zijn voor andere consumenten. Wil je echt niet dat je review op Kieskeurig.nl blijft staan, dan kun je ons contactformulier invullen op www.kieskeurig.nl/contact. Vermeld hierin duidelijk je gebruikersnaam en het e-mailadres waarmee je de review geplaatst hebt.
Mijn review, vraag of antwoord is niet door Kieskeurig.nl geplaatst, wat moet ik doen?
Wanneer je review, vraag of antwoord niet geplaatst wordt, is de kans groot dat het niet voldoet aan de kwaliteitseisen die Kieskeurig.nl stelt.
We sturen je een e-mail, waarin we de reden uitleggen waarom jouw bericht niet geplaatst is. Je kunt dan een nieuwe review schrijven op Kieskeurig.nl
Wanneer staat mijn webwinkel- of productreview op de website?
Zowel je winkel- als je productreview wordt gelijk op de website geplaatst. De review wordt binnen 24 uur gecontroleerd door Kieskeurig.nl. We kunnen er dan voor kiezen om de review niet te plaatsen, waarna de review van de website verwijderd wordt.
Waarom is mijn winkelreview afgekeurd vanwege onvoldoende motivatie?
Een winkelreview helpt mensen de juiste productkeuze te maken of om te kiezen voor een webwinkel waar zij hun product willen bestellen. Hoe beter de onderbouwing van jouw review, hoe meer bezoekers eraan hebben. Dit betekent niet dat je een lange review moet schrijven, maar juist dat je uitlegt waarom je een bepaald cijfer gegeven hebt.


Vragen over de beoordeling

Waar is het beoordelingscijfer van producten op gebaseerd?
Het beoordelingscijfer van een product is het gemiddelde van alle productbeoordelingen vanuit de productreviews die door Kieskeurig.nl goedgekeurd zijn. De cijfers die toegekend worden in reviews die nog niet zijn goedgekeurd, worden nog niet meegenomen.
Waar is het beoordelingscijfer van webwinkels op gebaseerd?
Het cijfer dat getoond wordt in de winkelvergelijker is het gemiddelde cijfer vanuit de reviews van consumenten.

Profiel
Moet ik inloggen op Kieskeurig.nl?
Je kunt de website gewoon bezoeken als je niet ingelogd bent.
Wanneer je een winkel- of productreview wilt plaatsen op Kieskeurig.nl, moet je een Sanoma Account hebben en inloggen.
Hoe maak ik een Sanoma Account aan?
Via Kieskeurig.nl kun je een Sanoma Account aanmaken. Je herkent het Sanoma account aan het S-icoontje.
Wat is het Sanoma Account?
Je kunt steeds meer digitale diensten van Sanoma benaderen op een eenvoudige manier. Via één inlogsysteem. Simpel én snel je gegevens bijwerken en instellingen aanpassen voor verschillende sites.
Wat zijn de voordelen voor mij om het Sanoma Account te gaan gebruiken?
Sanoma Account biedt je één inlogsysteem voor verschillende sites. Het is daarom makkelijker en ook overzichtelijker. Daarnaast kun je op deze manier toegang krijgen tot unieke informatie en deals.
Ik heb al eerder een account aangemaakt voor Kieskeurig.nl. Moet ik nu nog een account aanmaken?
Nee, het toevoegen van een account gaat dan automatisch. Op het moment dat je op de site komt en inlogt wordt je account automatisch omgezet naar een Sanoma Account.
Hoe werkt inloggen met mijn account als ik Sanoma Account voor meerdere Sanoma producten gebruik?
Je accountgegevens zijn hetzelfde voor alle Sanoma producten die verbonden zijn aan het Sanoma Account. Als je een Sanoma Account hebt aangemaakt op één van de sites waar dit kan, zal je op andere Sanoma sites die aan het Sanoma Account verbonden zijn automatisch herkend worden. Alle websites die in het Sanoma Account inlogsysteem betrokken zijn, herken je aan het S-icoon. Door op dit logo te klikken, kun je gemakkelijk inloggen en kun je je accountgegevens beheren.
Hoe kan ik mijn account beheren?
Ga naar Kieskeurig.nl en klik op inloggen. Klik vervolgens op je account en je kunt je account beheren.
Kan ik mijn weergavenaam aanpassen?
De weergavenaam is de naam waarmee je reviews schrijft. Deze kun je aanpassen in je profiel.
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Je kunt je e-mailadres wijzigen door in te loggen in je Sanoma Account en je gegevens aan te passen.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar Kieskeurig.nl en klik op inloggen. Daar vind je een link: Wachtwoord vergeten.
Ik kan niet inloggen
Controleer of je account is geactiveerd met de activatie mail die je hebt ontvangen op het door je ingevoerde e-mailadres. Indien je na het activeren van je account niet kunt inloggen, neem dan contact op met info@kieskeurig.nl.
Hoe verwijder ik mijn account?
Je kunt zelf niet je account verwijderen. Neem hiervoor contact op met info@kieskeurig.nl.
Is mijn voor- en achternaam zichtbaar voor anderen?
Je voor- en achternaam is niet zichtbaar voor andere bezoekers van Kieskeurig.nl. Alleen je weergavenaam is zichtbaar.
Ik heb een account aangemaakt, maar geen e-mail ontvangen
Controleer ook je reclame- en/of spamfolder in je e-mailaccount. Het kan zijn dat de e-mail daarin terecht komt. Zo niet, probeer dan het account nogmaals aan te maken of kies voor wachtwoord vergeten.
Het lukt mij niet om een account aan te maken
Heb je problemen bij het aanmaken van een nieuw account? Neem dan contact op met info@kieskeurig.nl.
De activatie link werkt niet
Indien de link om je account te activeren niet werkt, neem dan contact op met info@kieskeurig.nl.
Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt?
Het Sanoma Account en eventueel aan de hand van de bijbehorende diensten verzamelde gegevens (kunnen) worden gebruikt om te kunnen inloggen in het account, gepersonaliseerde producten en diensten aan te kunnen bieden via het bieden van een optimale gebruikerservaring door middel van productontwikkeling en het aanbieden van relevante advertenties.

Diensten die gebruik maken van de Sanoma Account kunnen voor die specifieke dienst relevante informatie over de gebruiker verwerken. Een deel van die gegevens kan in combinatie met het Sanoma Account profiel worden gebruikt om onze diensten en marketing voor jou als gebruiker meer relevant te maken. Let wel: niet alle gegevens worden automatisch aan jouw Sanoma Account profiel gekoppeld. Gegevens zoals gebruikersnaam, alias en informatie met betrekking tot zwangerschap worden alleen gebruikt voor de dienst waarvoor je deze gegevens hebt verstrekt. Lees meer http://privacy.sanoma.nl/policy.

Foutmeldingen en verbeteringen

Kieskeurig.nl herkent mijn account niet meer, terwijl ik weleens eerder heb ingelogd?
Vanaf september 2012 kun je inloggen op Kieskeurig.nl. Voorheen moest je wel je e-mailadres invullen als je een review achterliet op de website.
Ook als je eens eerder een bericht op Kieskeurig.nl hebt geschreven, moet je nu eerst registreren. Dit kun je ook doen met het e-mailadres waarmee je voorheen berichten schreef. Nadat je op de activeerlink hebt geklikt die we je toesturen per e-mail, kun je inloggen.
Mijn activeringslink voor het inloggen geeft een foutmelding
Het kan voorkomen dat wanneer je op de activeringslink klikt die je per e-mail krijgt toegestuurd, je een foutmelding krijgt. Meestal is je account hiermee wel geactiveerd en kun je hierna wel inloggen. Lukt het inloggen toch niet? Vul dan ons contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact. Dan lossen we het voor je op.
Ik krijg een foutmelding op Kieskeurig.nl?
Het kan voorkomen dat je terechtkomt op een 404-pagina van Kieskeurig.nl. Vul dan ons contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact en we proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Een specificatie van een product klopt niet. Waar kan ik dit melden?
Het kan voorkomen dat een specificatie van een product niet klopt. We vinden het erg fijn als je dit doorgeeft, zodat we het kunnen verbeteren. Je kunt het doorgeven via ons contactformulier op www.kieskeurig.nl/contact zodat wij de specificatie kunnen controleren en indien nodig aanpassen.
Waar kan ik mijn suggesties en verbeterpunten voor Kieskeurig.nl melden?
Kieskeurig.nl staat altijd open voor suggesties en verbeterpunten van haar bezoekers. Vul ons contactformulier in op www.kieskeurig.nl/contact.

Retourneren

Hoe lang kan ik een product retour sturen?
Je hebt altijd recht op een zichttermijn van 14 dagen.
Hoe kan ik mijn bestelling retour sturen?
Volg altijd de retourprocedure welke vermeld staat op de website van de winkel.
Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van een product?
De kosten zijn afhankelijk van de webshop. Kijk hiervoor op de website van de webshop.

Garantie

Welke soorten garanties zijn er?
Iedere consument heeft altijd recht op de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat het aangeschafte product goed moet zijn en voor een bepaalde tijd gebruikt kan worden bij normaal gebruik. Hoelang deze garantieperiode is, hangt af van het soort product. Een wasmachine moet bijvoorbeeld langer mee gaan, dan een mp3-speler. Naast de wettelijke garantie bestaat er ook nog fabrieksgarantie. De fabrikant geeft je bijvoorbeeld 5 jaar garantie als je 5 producten van dit merk aanschaft. Deze garantie geldt bovenop de wettelijke garantie. Indien je aanspraak wilt maken op je fabrieksgarantie, kun je contact opnemen met de fabrikant. Garantie kun je ook bijkopen, denk hierbij aan een extra jaar garantie. Dit noemen we de bijkoopgarantie. De kan gegeven worden vanuit de fabrikant, maar ook vanuit de winkel. Voor een fabrieksgarantie of bijkoopgarantie van een fabrikant kun je terecht bij de fabrikant zelf. Voor vragen over de wettelijke garantieregeling en de bijkoopgarantie via de winkel, kun je contact opnemen met de betreffende webshop.
Welke garantievoorwaarden zijn van toepassing op mijn product?
Op ieder product zit wettelijke garantie. Het kan ook zijn dat de fabrikant naast deze wettelijke garantie nog fabrieksgarantie geeft. Bij aankoop van een product is het altijd duidelijk als er fabrieksgarantie op zit (denk hierbij aan bijvoorbeeld een garantiebewijs). Voor vragen over de wettelijke garantieregeling kun je contact opnemen met de betreffende webshop. Voor vragen over de fabrieksgarantie, neem je contact op met de fabrikant.
Mijn product is defect, geldt mijn garantie nog?
Dit verschilt per product en per situatie. Hoelang heb je het product al in bezit? Is het product normaal gebruikt? Wat voor soort product is het? Van welk merk is het? Van een product mag je volgens de wettelijke garantie verwachten dat het bij normaal gebruik voor een bepaalde tijd mee mag gaan. Een wasmachine hoort niet binnen een jaar kapot te zijn bijvoorbeeld. Neem bij een defect altijd contact op met de webshop. Zij zullen je verder op weg helpen.
Wie is verantwoordelijk bij schade?
Zodra je het product in ontvangst neemt en je hebt getekend, valt het product onder je verantwoordelijkheid. Schade die is ontstaan tijdens het leveren, valt onder de verantwoordelijkheid van de webshop en de vervoerder. Controleer altijd eerst goed of het pakket waar je bestelling in zit geen schade heeft opgelopen tijdens het transport. Controleer dit goed voordat je tekent voor levering.
Wie is verantwoordelijk bij niet leveren?
Bij niet leveren is de webshop verantwoordelijk. Zolang je geen ontvangstbevestiging hebt getekend, ben je niet verantwoordelijk.

Banners

Waarom zie ik overal banners op Kieskeurig.nl?
Kieskeurig.nl moet je eigenlijk zien als een groot warenhuis, met als verschil dat je bij ons geen producten kunt kopen. Bij ons vergelijk je producten met elkaar, vind je betrouwbare informatie over producten en (web)shops en lees je gecontroleerde reviews over winkels en producten. Wij helpen je dus met het maken van de beste keuze. In een warenhuis worden allerlei soorten producten aangeboden en wordt er ook reclame gemaakt voor andere producten. Hier hoef je niets mee te doen, maar misschien zit er wel iets interessants bij voor jou. Op Kieskeurig.nl doen we eigenlijk precies hetzelfde, maar zijn het online advertenties in de vorm van banners.
Ik ben niet geïnteresseerd in deze banners. Kunnen jullie ze niet weghalen?
Wij maken deze banners niet zelf, maar bieden hier wel de ruimte voor aan. De adverteerder ‘koopt’ deze plek voor een bepaalde periode. Met deze inkomsten kunnen wij onze website up-to-date houden en Kieskeurig.nl verder blijven ontwikkelen.
De Kieskeurig.nl banners blijven mij achtervolgen.
Je hebt net een paar producten bekeken en vergeleken op Kieskeurig.nl. Je verlaat onze website en krijgt Kieskeurig.nl banners te zien met daarin een selectie van de producten die jij zojuist hebt bekeken. Dit heet retargeting. Op deze manier proberen wij op basis van cookies onze eigen advertenties zo relevant en zo passend mogelijk voor jou te maken.
Leuk een cookie, maar wat is het precies?
Een cookie bevat gegevens over jouw surfgedrag op Kieskeurig.nl. Het bevat geen persoonlijke gegevens en de Kieskeurig.nl banners welke we laten zien, zijn op basis van de producten die jij op onze website hebt bekeken. Zeer relevant dus. Een cookie wordt voor 30 dagen opgeslagen, na 30 dagen vervalt deze weer.
Jullie verdienen aan banners, maar verdienen jullie ook aan mij?
Ons doel is om jou als bezoeker/consument zo goed mogelijk te helpen bij het doen van een aankoop. Om dit te kunnen blijven doen, hebben wij natuurlijk wel inkomsten nodig. Er werken veel mensen achter de schermen om Kieskeurig.nl up-to-date te houden en door te ontwikkelen zodat we jou nog beter kunnen helpen. Naast het ‘verkopen’ van ruimte op de website waarin je interessante aanbiedingen te zien krijgt van adverteerders, krijgen wij ook een vergoeding voor iedere bezoeker die via ons bij een webshop terecht komt. Deze vergoeding per klik ligt tussen de 0,23 cent en 0,69 cent en wordt betaald door de webshop waar jij via ons terecht komt. De vergoeding is afhankelijk van de prijs van een product.

Hoe verdient Kieskeurig.nl geld?

Banners
Op Kieskeurig.nl zie je regelmatig banners staan. Wij maken deze banners niet zelf, maar bieden hier wel de ruimte voor aan. De adverteerder ‘koopt’ deze plek voor een bepaalde periode. Met deze inkomsten kunnen wij onze website up-to-date houden en Kieskeurig.nl verder blijven ontwikkelen.
Moet een aangesloten webshop aan jullie geld betalen?
Ons doel is om jou als bezoeker/consument zo goed mogelijk te helpen bij het doen van een aankoop. Om dit te kunnen blijven doen, hebben wij natuurlijk wel inkomsten nodig. Er werken veel mensen achter de schermen om Kieskeurig.nl up-to-date te houden en door te ontwikkelen zodat we jou nog beter kunnen helpen. Naast het ‘verkopen’ van ruimte op de website waarin je interessante aanbiedingen te zien krijgt van adverteerders, krijgen wij ook een vergoeding voor iedere bezoeker die via ons bij een webshop terecht komt. Deze vergoeding per klik ligt tussen de 0,23 cent en 0,69 cent en wordt betaald door de webshop waar jij via ons terecht komt. De vergoeding is afhankelijk van de prijs van een product.