Coolblue.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Coolblue.nl.

Coolblue.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 4404 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Thijs 13-03-2024

Na ruim 40 bestellingen gedaan te hebben bij Coolblue omdat ze bekend staan om goede service, blijkt dat deze service met de opschaling van het bedrijf verloren is gegaan.

Eén jaar geleden een iPhone 14 Pro gekocht met 2 jaar garantie. Bij een nachtelijke update van IOS, reageerde het scherm nergens meer op. Resetten had geen zin dus op naar de Coolblue shop waar ze de telefoon ter reparatie innamen, overigens zonder vervangend toestel ondanks de garantie. De telefoon was nog in goede conditie, alleen de gebruikelijke kleine gebruiksporen (krasjes, geen barsten!).

Nadat Coolblue een week zonder succes zelf had geprobeerd de telefoon te fixen, werd de telefoon doorgestuurd naar een specialist. Nog een week later kreeg ik te horen dat er een nieuw scherm moest komen en dat deze reparatie niet onder garantie viel omdat mijn scherm kapot zou zijn. Dit zou me 449 euro gaan kosten.

Na wat heen en weer gebel en gemail hierover en de nodige inflexibiliteit te merken, heb ik besloten de reparatiesom toch te voldoen. Ik wil immers ook weer snel een telefoon hebben.

Vervolgens werd het stil. Na een week nog maar eens gebeld. Ze waren aan het wachten op een onderdeel. Nog een week later nog maar eens gebeld. Ik zou nu boven op de stapel liggen. Een week later nog geen reactie, nog keer gebeld. Klantenservice kon niks voor me doen, ik lag al boven op de stapel. En ze hadden ook 28! dagen om de telefoon te maken.

Afgelopen week was ook die termijn verstreken. Weer gebeld. Nu eindelijk iemand aan de telefoon die ook wel toegaf dat we hier te maken hebben met een major fuck-up. Blijkbaar had de reparateur pas heel laat het sein gekregen dat hij aan de slag kon. Geen idee hoe dat kan. En om het af te maken, kreeg ik te horen dat het scherm inderdaad nu vervangen was, maar de telefoon het nog steeds niet doet. Hij gaf aan dat hij bij de back-office zou aangeven dit goed met mij te regelen, iets met een nieuwe telefoon en compensatie

Afgelopen weekend kreeg ik bericht van de back-office. Mijn telefoon deed het nog niet en moest vervangen worden. Ik kon kiezen uit: 840 euro bij betalen, telefoon weer stuk terug krijgen, of hem laten recyclen. Ik viel van mijn stoel…

Weer een mail terug gestuurd naar de back-office want de klantenservice kon me niet helpen. Ik kreeg een hele korte mail terug. Excuus voor een verkeerde mail, ze gaan mijn telefoon toch maken. Niks over dat ik mijn telefoon al 2 maanden nu kwijt ben zonder vervanging, niks over wanneer ik mijn telefoon dan weer terug krijg, niks over de onnodige reparatiekosten. Ronduit dramatisch.

Helaas is het nog steeds wachten op een goede oplossing op dit dossier. Wat een drama!!!
kieskeurigreview 13-03-2024

Beste Thijs,

Dankjewel voor het schrijven van je review. Spijtig om te lezen dat wij je niet de service hebben geboden die je van ons verwacht. We kijken graag met je mee!

Zou je wat meer informatie willen geven? Je kan de bestelgegevens doorsturen naar geenglimlach@coolblue.nl samen met een verwijzing (tekst en uitleg) naar je review.

Hopelijk kunnen wij dit snel voor je nakijken. Alvast bedankt voor je hulp!

Met vriendelijk groet, Coolblue

A.Aktas 05-03-2024

Koffieautomaat besteld via Coolblue app. ondanks vertraging toch een snelle levering (1 dag vertraging).
Stap voor stap via de mail op de hoogte gehouden over de status van mijn bestelling. Tevens door een ontbrekende onderdeel (niet de fout van coolblue maar het merk zelf) contact gezocht met de klantenservice van coolblue (ook via de app chat functie) en super snel geholpen en probleem opgelost. al met al altijd een goede service!

Hennie 05-03-2024

Een senseo-koffiezetter gekocht en na een half jaar al kapot. Onder de garantie teruggestuurd voor reparatie. Na vier weken kreeg ik het bericht: "De reparateur heeft je product niet kunnen repareren. Het product is terug naar je opgestuurd. " De chatfunctie van de klantenservice werd na mijn vraag WAT NU?, doodleuk onbeantwoord gesloten. Via whatsapp werd medegedeeld om te kijken of het apparaat het misschien toch nog deed.
Na vier tv's (2 voor de kinderen, een dure Sony en een slaapkamer Sony), een smartphone, soundbar, smartwatch, game-computer met monitor etc., durf ik hier niks meer te kopen, jammer. Coolblue maakt de mooie praatjes dus niet waar. De review die ik heb geschreven voor het apparaat is niet geplaatst. Coolblue glimlacht mij keihard uit.
kieskeurigreview 10-03-2024

Hi Hennie,

Dit is natuurlijk niet verlopen hoe we het beiden willen. We zoeken het graag nog een beetje verder voor je uit. Wil je je ordernummer samen met deze review mailen naar geenglimlach@coolblue.nl?

Zach 02-03-2024

Toch even de tijd nemen om nu eens mijn waardering uit te spreken na alweer de zoveelste positieve ervaring met coolblue! Ik blijf onder de indruk van de klantenservice van Coolblue. Als een product defect is of niet goed dan kan ik hem terug sturen en krijg ik geld terug zonder ingewikkelde procedures of gedoe. Ze zijn coulant en gaan uit van vertrouwen. Het gaat ook vlot en medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken vriendelijk en betrokken en geven deskundig advies. Zowel aan de telefoon als in de winkel. Als ik electronica wil bestellen doe ik dat al jaren hier. Echt een top en betrouwbaar bedrijf!

Bas 28-02-2024

Nadat ik 3 jaar geleden een oven heb gekocht, ben ik behoorlijk teleurgesteld over de service afhandeling. Van mij geen glimlach...

Apparaat binnen de garantie kapot, wegens over belasting van de magnetron. Dit is gerepreerd door AEG, maar nu weer kapot.
Geen coulance regeleing / service meer via Coolblue of AEG. Helaas...
kieskeurigreview 02-03-2024

Hi Bas,

Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt!

Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar geenglimlach@coolblue.nl. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen.

Retnek 21-02-2024

Goede webshop. duidelijke adviezen en doen wat ze zeggen. Echt prima, het kan niet veel beter.

Eline 16-02-2024

In april 2022 een wasmachine gekocht via Coolblue. In november 2022 was deze voor de eerste keer kapot doordat er (delen van) kledingstukken verdwijnen in de rand van de trommel. In januari 2024 weer kapot. Coolblue werkt met Let Me Repair, een bedrijf dat niet op telefoontjes en e mails reageert. Na 2,5 week (en veel herinneringen van mij aan Coolblue en van Coolblue aan LMR) kwam er een monteur. Op dat moment was het probleem niet op te lossen. Vervolgens weer 2 weken moeten wachten. Inmiddels is de machine gerepareerd, maar dat heeft precies een maand geduurd.

Coolblue heeft de afspraak dat ze steeds opnieuw een reminder mogen sturen naar de monteur. Bij iedere mail die ik naar Coolblue stuurde, losten zij niets op. Een excuus en een glimlach, dat kreeg ik wel, maar een oplossing, nee. Uiteindelijk werd mijn case doorgestuurd naar de backoffice en ik zou binnen 2 dagen bericht krijgen. Ik heb nooit een reactie van de backoffice gehad. Ja er kwam uiteindelijk een monteur, na meerdere dagen, maar een excuus of een optie om mee te denken kwam er niet. De klantenservice van Coolblue reageert snel, maar zonder oplossing en oja... Steeds opnieuw die glimlach.
Dat irriteert als je zelf allang geen glimlach meer hebt.

Tip aan Coolblue: zorg voor de glimlach op het gezicht van je klant, niet op de gezichten van je klantenservice! Los het op, in plaats van de klant van het kastje naar de muur te sturen. Zorg voor een vervangend product of een tijdige oplossing.

Edwin 15-02-2024

Wij hebben bij Coolblue een afzuigkap gekocht van ruim 300 euro's. Deze is helaas nooit geleverd. Coolblue stuurt een e-mail waarin wordt aangegeven dat de bezorger het op adres zou hebben afgeleverd. We betaalden overigens extra voor avondbezorging.

Met 'op adres' bedoelde de bezorger niet ons adres, ook niet die van de buren, maar die van de flat tegenover ons. Diezelfde avond zijn we namelijk gaan kijken in de flat tegenover de onze, en ja hoor, daar ligt het pakketje, zo voor het oprapen. Klein maar belangrijk detail: geen enkel appartement in dit gebouw deelde ons huisnummer. Er is ook niet gebeld door de bezorger in kwestie.

Het pakketje had gestolen of verduisterd kunnen worden. Het enige wat Coolblue je dan meldt na het 'onderzoek', is dat de bezorger het op adres heeft afgeleverd. Tot vandaag hebben we geen compensatie ontvangen.
kieskeurigreview 21-02-2024

Hallo Edwin,

Wat vervelend dat het pakketje niet bij het juiste adres is bezorgd maar aan de overkant, we kunnen het ons voorstellen dat dit geen fijne gedachte is.

Het pakketje is bezorgd door PostNL en deze bezorgers kunnen je helaas niet opbellen. We zien dat je inmiddels ook met onze klantenservice contact hebt gehad en je een compensatie hebt gekregen. Gelukkig heb je het pakket uiteindelijk wel veilig in huis.

Angelique 08-02-2024

Als klant heb je een maand bedenktijd. Na twee weken laat ik door coolblue een televisie ophalen en na een maand mailen en bellen krijg ik antwoord dat zij de tv kwijt zijn en ik mijn geld (€449,-) niet terug krijg. Ik kan niks bewijzen(behalve dat de tv hier niet staat) en ik heb helaas ook niet laten tekenen toen coolblue het toestel kwam ophalen. Telefonisch kom ik niet verder maar na een maand wachten op het "onderzoek" (over de uitslag doen zijn geen mededelingen?) krijg ik bericht dat zij geen oplossing bieden een ik kan fluiten naar mijn centen.
kieskeurigreview 10-02-2024

Hi Angelique,

Wat rot om terug te lezen dat je televisie kwijt is geraakt en je hier geen geld voor terug hebt gekregen. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt!

Met een glimlach,

S. 03-02-2024

Besteld is een Canon I-SENSYS MF657CDW

Dit is een goed werkende printer waarvan ik er al 3 op kantoor heb staan. Deze review is ter info voor anderen. De printer heb ik op 27 december ontvangen van Coolblue. Na installatie print hij niet goed. Ik heb aangegeven dat het de cartridges waren, maar dat kon niet volgens het service centrum. Ik heb deze toen moeten afgeven bij een Coolblue winkel (niet plezante ervaring is zwaar apparaat). Na ontvangst van de nieuwe bleek deze hetzelfde probleem te hebben.

Ik heb Coolblue gebeld, maar dat kon niet de cartridge zijn. Ik ben met CANON in gesprek gegaan en die hebben aangegeven het is of de cartridges OF een geheel onbekend en nog niet eerder tegengekomen probleem waardoor de printer naar canon moet worden gestuurd. Aangezien de toners net zo veel kosten als de printer heb ik dit aangegeven op 3 januari bij Coolblue waarna beloofd is dat het zou worden besproken en ik er antwoord van krijg. 9 januari niks gehoord en gebeld bleek het verhaal niet te zijn doorgestuurd. 15 januari gebeld bleek het verhaal niet te zijn doorgestuurd. 19 januari is er vervolgens mail verkeer geweest waaruit bleek dat het verhaal niet goed is overgekomen. Ik heb het op de mail gezet en nogmaals telefonisch doorgegeven. 23 januari Bleek het nogmaals niet begrepen dat ik verwacht dat Coolblue nieuwe toners levert omdat de meegeleverde defect waren.

Na meermaals en over meerdere dagen zowel telefonisch als over de mail uitleggen kwam het beeld eindelijk binnen. Rond de 28ste waren eindelijk de nieuwe toners binnen waarna ik nu toch, eindelijk, gebruik kan gaan maken van deze printer.
kieskeurigreview 08-02-2024

Beste S.,

We hebben zojuist gereageerd op je review, maar dan via kiyoh.com. Hopelijk kunnen wij daar een reactie van je verwachten.

Met vriendelijke groet, Coolblue

Ad 30-01-2024

Bestelling gedaan pakje thuis gehad , Was niet tevreden met het product. Gebeld met de klantenservice, die vertelde , u kunt het gewoon terug binnen 30 dagen zonder opgaaf van reden. Dat geprobeerd maar bij het aanmelden moet je de wizard doorlopen zonder een reden te vermelden kom je niet door de procedure. Reden vermeld terug gestuurd . 2 dagen daarna zag ik mijn postapp dat het pakje terug kwam zonder dat coolblue iets had laten weten. Bleek dat het pakje tot een categorie behoorde dat je het pakje niet mocht open maken en daarna terug sturen . Ik had het product niet gebruikt, en had gehandeld zoals de klantenservice het aangaf. Maar nee hoor ik krijg mijn geld niet terug , ondanks dat volgens Cooblue de klantenservice mij verkeerd advies had aangegeven . Ze nemen hun verantwoordelijk niet . Daarna vond ik dat men mij behandelde als , laten we zeggen niet als klant . Coolblue , Tot Nooit Meer
kieskeurigreview 01-02-2024

Hi Ad,

Bedankt voor jouw review. Wil je jouw ordernummer en deze review mailen naar geenglimlach@coolblue.nl? Dan kijken we graag nog een keer opnieuw naar de situatie.

T 26-01-2024

Als er iets mis is met je product gooien ze het op gebruikersschade. Ook binnen de garantietermijn. Terwijl dit niet zo is. Er was geen sprake van gebruimersschade. Het was gewoon spontaan defect. Vervolgens kun je het wel opsturen. En dan krijg je een prijsopgave en als je het niet wil repareren kun je alsnog 60 euro betalen. Dus voor mij geen cool blue meer. Ga liever voor een (webshop) met een uitstekende service. Die zijn er genoeg.
kieskeurigreview 29-01-2024

Hi T,

We willen dit natuurlijk graag goed voor je uitzoeken. Graag ontvangen wij jouw ordernummer en uitleg van jouw verhaal op geenglimlach@coolblue.nl zodat we deze situatie voor je kunnen bekijken.

Hopelijk kunnen we gezamenlijk snel meer duidelijkheid krijgen.

Koop niet bij Coolblue.nl 25-01-2024

Koop niet bij Coolblue.nl! Kopen gaat makkelijk bij Coolblue.nl, maar de after-sales is zeer slecht!

#coolblue

Beste netwerk,

De website ziet er mooi uit, en soms zijn er mooie aanbiedingen, bij Coolblue.nl. Kopen gaat prima, maar hoe zit het met de garantie / met de after sales?

Drie jaar geleden kocht ik een condensdroger van Candy voor 350 euro. Na iets meer dan twee jaar maakte deze droger ineens heel veel lawaai. Dit natuurlijk gelijk gemeldt bij Coolblue.nl. Echter konden ze niets voor mij betekenen omdat de garantie van 2 jaar net voorbij was.

Vervolgens heb ik geprobeerd een afspraak te maken met een reparatieservice via Coolblue.nl, maar dat wilde maar niet lukken. Daarop besloten een ervaren gecertificeerde monteur uit mijn woonplaats te contacteren en hem te laten langskomen.

De monteur constateerde dat de trommel achterin de droger helemaal was doorgesleten, en dat na ruim 2 jaar! Hij zei dat dit niet normaal was en dat de economische levensduur van zo’n apparaat toch wel minimaal 6 jaar is.

Na deze conclusie heb ik Coolblue.nl hiermee geconfronteerd. Ze waren het eens met het feit dat elektronische apparaten inderdaad een economische levensduur hebben. Echter vonden zij dat dit 4 jaar is. Coolblue.nl kwam op het volgende idee:

- de reparatie kost 300 euro, daarvan zou ik 225 euro zelf moeten betalen (uitgaande van een economische levensduur van 4 jaar volgens Coolblue.nl)

- Het apparaat kostte, inmiddels bijna 3 jaar geleden, 350 euro.

Waarom zou je dan voorstellen om het apparaat te laten repareren voor 300 euro? En waarom zou ik dan opnieuw een groot deel van het bedrag – 225 euro – opnieuw moeten investeren?

Ik heb voorgesteld om een nieuwe droger te kopen met een flinke korting, terwijl de monteur juist heeft gezegd dat ik een nieuwe zonder kosten zou moeten krijgen, aangezien de levensduur van zo’n apparaat toch wel 6 jaar ongeveer is. Ook hier reageerde Coolblue.nl afwijzend op.

Conclusie: kopen bij Coolblue.nl gaat goed en gaat snel, maar in dit geval is er totaal geen begrip getoond voor de kapotte droger en wil Coolblue.nl mij niet tegemoet komen met een goede korting op een nieuwe droger, terwijl ik eigenlijk gratis een nieuwe zou moeten krijgen volgens de ervaren en erkende monteur. Kijk dus uit met kopen bij Coolblue.nl en kijk als je iets koop ook naar hoe de garantie / after-sales is geregeld. Als aanrader wil ik Bol.com noemen. Bij elk kapot apparaat heb ik toe nu toe bij dit bedrijf altijd gelijk mijn geld teruggegeven.
kieskeurigreview 28-01-2024

Beste,

Greg 21-01-2024

I recently had an incredibly disappointing experience with CoolBlue, and I feel compelled to share my frustration. Despite having a malfunctioning Nintendo Switch under guarantee, the nightmare began when I shipped it back to CoolBlue as per their instructions, using their specific label and designated shipping point (PostNL).

Despite the online status indicating that CoolBlue received the parcel, they remained evasive when I contacted them multiple times for updates on the repair or replacement process. Weeks passed without any substantive response.

Eventually, I discovered that CoolBlue had received an empty parcel, and they implied that I sent it that way. Despite providing evidence to the contrary, they ignored the information and closed my case, refusing any compensation for the lost product, time wasted, and stress caused.

The customer service experience was abysmal, involving lengthy waits on the phone and numerous emails without any resolution. CoolBlue's only suggestion was to seek legal advice, fully aware that the associated costs would be prohibitive and that our legal insurance would bear the burden instead of CoolBlue.

This disregard for customer satisfaction and responsibility is completely unacceptable, especially from a company that supposedly prides itself on stellar customer service. I strongly advise potential customers to think twice before considering CoolBlue for their purchases, as my experience leaves much to be desired.
kieskeurigreview 25-01-2024

Hi Greg,

Thank you for your review. We are happy to look into it a little further for you. Would you please email your order number along with this review to geenglimlach@coolblue.nl?

Sincerely,

Gerwin 18-01-2024

In november een iphone voor 1000 euro gekocht, nooit geleverd. Coolblue erkent dit, maar na 2 maanden nog steeds niet mijn geld terug ontvangen. Ik heb al meer dan 20 emails gestuurd, en ik word voortdurend aan het lijntje gehouden, geen antwoord, mag niemand spreken in de backoffice , en boven alles geen actie van Coolblue.

Ik ga morgen een juridische procedure starten en al mijn kosten verhalen... zou toch niet op deze manier moeten gaan zou je zeggen.

Ik ben klant af, ik adviseer een ieder hetzelfde!!!!

Jeroen K 14-01-2024

Ik heb een iPhone 15 besteld op 16 december '23, deze zou de volgende dag bezorgd worden. Omdat er een foutieve leverdatum werd vermeld op de orderbevestiging, heb ik direct (telefonisch) contact opgenomen met hun klantenservice. De medewerker had de bestelling aangepast en de telefoon zou alsnog de de volgende dag bezorgd worden via PostNL. Hier kreeg ik ook een bevestiging van, van PostNL zelf. Echter veranderde de volgende dag (de dag van bezorging) de status van de bezorging al snel en in plaats van het tijdstip werd vermeld "status onbekend". Deze status hield aan tot woensdag 20 december en veranderde toen plots in "pakket bezorgd bij voornaam + achternaam". Dat was alleen niet mogelijk want er was simpelweg niemand thuis en de buren hebben ook niets ontvangen (er was ook geen 'niet thuis bericht' achtergelaten). Ik heb toen direct (telefonisch) contact opgenomen met Coolblue en er werd verteld dat ze een onderzoek moet instellen dat ca. 10 werkdagen zou duren. Indien er geen resultaat uit het onderzoek zou komen, zou er een oplossing worden geboden. De oplossing zou naar alle waarschijnlijkheid zijn; nogmaals de bestelling bezorgen of het geld retour. Na de 10 werkdagen heb ik zelf maar contact opgenomen met Coolblue (ondanks dat ze aangeven dat zij contact op zouden nemen met mij) om te vragen naar de status. Wat bleek: eerst moest er nog een aanvullend onderzoek worden uitgevoerd door hun eigen interne bezorgteam. Dit zou max. 2 dagen duren en dan zouden ze alsnog met een oplossing/ voorstel komen. Aan het eind van de tweede dag ontving ik een mailtje: "het onderzoek duurt wat langer, we vragen u geduldig af te wachten". Na 5 dagen nogmaals zelf contact opgenomen en men raad het al; "we zijn er nog mee bezig, wacht u geduldig af".. Na 7 dagen weer contact opgenomen om het zelfde excuus nogmaals te krijgen: "we zijn er druk mee bezig, bla bla bla.." Na 8 dagen na onderzoek door hun eigen bezorgteam (we zitten inmiddels op 11 januari) ontving ik een "pakketje-kwijt-formulier" ter ondertekening. Hierbij werd bevestigd dat als dit formulier vóór 23.00 uur ondertekend retour zou komen, ze de volgende dag de telefoon zullen bezorgen. Ik heb het formulier direct ondertekend en retour ontvangen. Nu moest alleen nog het geld van de ene bestelling op de andere bestelling worden geplaatst (ik heb helemaal geen nieuwe bestelling geplaatst......). Dit zou binnen 5 dagen verwerkt zijn. Ik heb toen weer direct telefonisch contact opgenomen met hun klantenservice en de medewerker verzekerde mij dat het geld al verwerkt was en de telefoon alsnog de volgende dag bezorgd zou worden: "ik garandeer het u meneer", waren de letterlijke woorden van deze medewerker. Waarschijnlijk heb ik de klantenservice van Blokker gesproken, want men raad het al: geen telefoon hoor....
Nu zijn de 5 dagen bijna verstreken (morgen is de laatste dag), maar aangezien Coolblue werkelijk geen een toezegging nakomt wil ik hier een soort weddenschapje plaatsen. Diegene die deze review leest en raad (het dichtstbij) wanneer ik mijn telefoon wél ontvang, krijgt mijn 'excuus-want-we-vinden-het-zo-vervelend-voor-u-dat-u-uw-telefoon-nog-steeds-niet-heeft-voucher' á €10!

Ik ben overigens wel blij dat hun klantenservice het vervelend vind voor mij en dat ze mij begrijpen dat ik klaar ben met wachten #paarsekrokodil

Volgens mij is er trouwens nog steeds geen oplossing geboden zoals ze zelf bedoelen: geld terug of de bestelling opnieuw (laten) bezorgen... Please laat het niet door PostNL worden bezorgd
kieskeurigreview 20-01-2024

Hi Jeroen,

Inge 12-01-2024

Snelle en professionele levering. Bedrijf doet wat het beloofd. Medewerkers zijn behulpzaam en professioneel

Joram Kallai 09-01-2024

Wij hadden voor het bedrijf een macbook aangeschaft via coolblue als nieuw. De Mac werkte prima tot opeens na 3 jaar van gebruik de interne coolblue remote management tool de macbook in gijzeling neemde. In eerste instantie wou de klantenservice niets doen omdat de garantie was verlopen. De remote management tool gaf aan dat de laptop eigendom was van coolblue met het interne IT afdeling telefoonnummer van coolblue.

Na velen malen bellen en uitleggen is de de mac uiteindelijk langsgebracht in de winkel waar ook de medewerkers vast hadden gesteld dat de mac inderdaad ooit een interne mac van coolblue is geweest en deze nooit uitgeschreven was in het coolblue management systeem.

Uiteindelijk hebben we de mac terug ontvangen. Echter
was de mac is vervolgens zonder toestemming gewist en is eveneens de screenprotector verwijderd. Ook hadden ze de doos opeens voorzien van een 2de kans stikker. Vooral de 2de kans stikker erop plaatsen vond ik heel erg raar.

In het hele proces had ik het gevoel dat Coolblue zoveel mogelijk de bewoording wouden vermijden dat er sprake was van een intern gebruikte macbook, ze weigerde uitleg te geven over de verwijderde screen protector en de 2de kans stikker.

Ze boden een tegoed aan van 75 euro zonder verder in te gaan op het feit dat de macbook intern was gebruikt en gaven aan dat de 75 euro voor het ongemak was dat de mac zonder toestemming gewist is.

Je begint je op dat moment af te vragen waarom ze opeens een 2de kans stikker op de doos plakken en vervolgens in alle communicatie vermeden werd dat een intern gebruikte laptop als nieuw is verkocht.

Heel bizar !

Voor de duidelijkheid, ik de afgelopen 10 jaar bijna al mijn aankopen (zakelijk en prive) via coolblue gedaan en met veel tevredenheid. Deze ervaring heeft zoveel tijd in beslag genomen en hierdoor zie je hoe slecht de interne communicatie is niet alleen bij coolblue zelf maar vooral ook hun communicatie naar de klant zelf.

Coolblue is niet meer wat het geweest was.
kieskeurigreview 11-01-2024

Hi Joram,

Bedankt voor jouw review. We hebben contact gehad via de mail en je voorzien van een compensatie. Natuurlijk nogmaals onze excuses voor deze situatie.

Mocht je nog verdere vragen hebben, stuur ons gerust een bericht!

kieskeurigreview 05-01-2024

Hi Joram,

Bedankt voor je review. Onze excuses voor het ongemak. We hebben je zojuist voorzien van een reactie op jouw mail. Hierin willen we natuurlijk werken naar een oplossing. We zien jouw reactie daarom ook graag tegemoet.

xKristaa 09-01-2024

Goede service, vriendelijk personeel en goed op de hoogte van alle producten!

J.A te B 07-01-2024

Afgekropen voorjaar een nieuwe wasmachine van AEG en deze week warmtepomp droger van Bosch gekocht bij Coolblue.
De ruime keus en mogelijkheid tot vergelijken met, na de aankoop, handige tips voor onderhoud en gebruik gaven voor mij de doorslag om bij Coolblue te bestellen.
Binnen één dag geleverd en geïnstalleerd en de oude apparatuur meegenomen maakt het helemaal tot een feestje!
Eindoordeel::
Goede prijs/kwaliteitsverhouding gecombineerd met een top service maakt Coolblue tot een fijne leverancier voor ons!

Harrie 05-01-2024

Keuze is ruim voldoende, klantbenadering is correct en plezierig, zowel fysiek als via de webshop. Zowel binnen de sales als zeker ook bij de aftersales is aandacht voor de klant en wordt op plezierige wijze de gehele verkooptransactie afgerond met aanvullende info.

Zeer slechte ervaring met reparatie van laptop 04-01-2024

Mijn splinternieuwe HP laptop van amper 3 maanden oud deed het plots niet meer (blauw scherm). Ik stuurde hem terug naar Coolblue voor reparatie onder garantie maar moest 621 euro betalen voor de herstelling, wat bijna evenveel is als de nieuwprijs, omdat de garantie zogezegd niet gold, ondanks dat dit duidelijk wel het geval was. De klantendienst van Coolblue keek al gauw de andere kant op en liet mij als een baksteen vallen. Hier koop ik dus nooit meer!

Ad Beijer 04-01-2024

Ik vind het vreemd dat wanneer je iets nieuws besteld, je het de volgende dag in huis hebt. Maar wanneer je een product met schade geleverd krijgt, je er ruim een week op moet wachten voordat jullie het komen ruilen. Bovendien vindt ik dat jullie telefonisch zeer slecht bereikbaar zijn, moet minimaal een kwartier wachten
kieskeurigreview 09-01-2024

Hi Ad,

We begrijpen dat je vragen hebt over het bestelproces. Wanneer een bestelling geleverd wordt met schade moeten wij dit kunnen bekijken en beoordelen. Hier gaat tijd overheen. Echter proberen wij dit wel altijd zo snel mogelijk te doen. Ook snappen we dat je niet lang in de wacht wilt staan voor onze telefonische klantenservice. We nemen jouw feedback hierin mee. Zo worden we elke dag een beetje beter.

Tomas 03-01-2024

Datum van eerste bestelling: 15 november 2011.
Datum van (op het moment van schrijven) laatste bestelling: 29 december 2023.
Voor een webshop zijn 2 dingen belangrijk; nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden. Met bovenstaande twee data zou ik mijn review dan ook hier kunnen eindigen.

Twaalf jaar... méér dan twaalf jaar ben ik al klant bij Coolblue. Een totaal van 29 bestellingen en welgeteld 0 klachten, bedenkingen, frustraties of irritaties. Met een aantal van 29 bestellingen ben ik geen grootverbruiker, maar het is voldoende om te zeggen dat mijn ervaringen geen toevalstreffers zijn geweest. En ik denk dat dit meer zegt dan welk betoog dan ook dat ik kan afsteken over de klantenservice, bezorgdienst etc.

Waarom geen 10 dan ? Ten eerste, er is altijd ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld; Mijn laatste bestelling gedaan op 29 december 2023 om 23:58 uur (Niet expres, maar de slogan is toch vóór 23:59 besteld...). Helaas was deze er niet op 30, maar op 32 december 2023.
Dit is natuurlijk een ontzettend flauw voorbeeld, maar geeft aan dat er ook nog (kleine) punten van verbetering mogelijk zijn.

Maar nogmaals; 12 jaar. En dat is eigenlijk het enige dat ik hoef te zeggen.

Online aankoop Rowenta steelstofzuiger 03-01-2024

We hebben de Rowenta stofzuiger afgelopwen week online bij Cool Blue besteld. Erg tevreden met de aankoop. Coolblue kenmerkt zich door de fijne service en duidelijke communicatie via e-mail.