Coolblue.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Coolblue.nl.

Coolblue.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 8112 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Ab 16-08-2018 In de winkel gekocht
Dn Haag

zeer vriendelijk en meedenkend

Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Ik Kreeg gelijk koffie en niemand probeerde mij iets aan te praten. Er werd meegedacht. Als ik wil ruilen kan dat zonder problemen binnen 30 dagen.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

Diane 16-08-2018 Via de website gekocht

Nooit meer

Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Wat ik ervan vindt,printer mag naar de kringloop vanaf jullie,klote canon ding,geld terug of shoptegoed ho maar,dan maar naar de kanton rechter met hun.
2 jaar garantie,en nog zon klote ding nog geen jaar oud,volgende week naar de bcc haal daar wel een nieuwe coolblue is mij als klant kwijt.
Ik zeg nooit meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Margret 16-08-2018 Via de website gekocht

prima service

Werd bezorgd de volgende dag binnen een tijdsbestek van 1`uur. Dit werd al smorgens vroeg aangegeven en later nogmaals een half uur voor aankomst. Erg prettig.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Johanna 16-08-2018 Via de website gekocht

Snel en correct

Fijn dat er ook een winkel met adviseurs bijhoort! Jammer van die extra verpakking omdat ik een setje stofzuigerzak erbij kocht. Zat ik later wel met megakarton! Zeg dat er voortaan bij!

Lex-Mar 16-08-2018 Via de website gekocht

Prima geregeld!

Supersnelle en complete levering. Heel fijn :-) laptop besteld met bijbehoren, alles werkt goed en was ook geïnstalleerd voor gebruik. Over andere services (reparaties, schades etc.) kan ik nog niet spreken daar heb ik nog geen ervaring over opgedaan bij Coolblue. Vandaar service nu voldoende.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marc Sipkema 16-08-2018 Via de website gekocht

Prima service

Goede informatie, vriendelijke manier van communiceren, punctueel goede websites, ik mijn volgende bestelling van een electronische aard zeker weer bij cool blue doen

Anoniem 15-08-2018 Via de website gekocht

Zeer snelle service

We hebben eerder bij Coolblue besteld en waren altijd zeer tevreden. De nieuwe bestelling was de dag erna al om 07:30 uur bij ons aan huis. Top!

Carry 15-08-2018 Via de website gekocht

Prima bedrijf

Snelle levering. 2x contact over tijd van levering op de leverdatum. Humor bij het verwerken van de gegevens.

Marjo 15-08-2018 Via de website gekocht

Uitstekende service gehad bij het leveren en plaatsen

Zeer fijne hulp en informatie gekregen bij de levering en plaatsing van mijn nieuwe Samsung koel-vries combinatie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Henk Benard 15-08-2018 In de winkel gekocht
Rotterdam

Vooral zo doorgaan !..?.

Niets is te veel,een van de betere zaken die ik ken, gewoon TOP om daar naar binnen te stappen en dan de behandeling van het personeel je bent daar geen nummer , bravo.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Johan 15-08-2018 Via de website gekocht

Geweldige service

Bestellen bij coolblue gaat eenvoudig en het is wordt snel geleverd, ik vind het een goede afweging om voor te kiezen al is soms een concurrent goedkoper

Remco 15-08-2018 Via de website gekocht

Geweldig. Netjes de volgende dag geleverd

Van a tot z op de hoogte gehouden van de bestelling tot de levering.
Artikel was netjes en goed verpakt en lag op het afgesproken tijdstip bij het afhaalpunt.
Geweldige service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Esther 15-08-2018 Via de website gekocht

Zeer tevreden

Op aanraden van mijn zoon ,die ook al veel gebruik heeft gemaakt van cool blue, heb ik een telefoon besteld. Service was snel en goed. Dus toen mijn taber sneuvelde kwam cool blue weer goed van pas en ik vond wat voor mij het beste was. Meer volgde en ik zal zeker ook meer blijven bestellen. Toen mijn tablet kapot ging binnen een jaar kreeg ik snel alles geregeld en een gerepareerd tablet terug. Vriendelijk behandeld en goed geholpen.
Een echte aanrader vind ik.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Patricia 14-08-2018 Via de website gekocht

Vreselijk slechte service!!!!

Ze adverteren zo mooi met hun service. Nou na enkele goede ervaringen hier een gruwelijk slechte!!! Ik heb een Amerikaanse koelkast besteld die vandaag geleverd is, en die ik in mijn eentje uit mag pakken en op zijn plek mag zetten! Wat een geweldige service waar ze mee adverteren "gratis uitgepakt en op de juiste plek gezet, het verpakkings materiaal nemen we mee" ja mijn reet! Wat een vreselijk slechte service! En dan bel ik met Coolblue over dit hele gebeuren, en dan kan er "nazorg" geregeld worden, en word ik over 2 dagen daarover terug gebeld. Ja joh tuurlijk, ik ga nog lekker een paar dagen met een gruwelijk grote doos in mijn keuken zitten die frontaal midden in de keuken geplaatst is! Adverteer dan niet met deze service!! Dan had ik hier nooit besteld!! En als jullie dan een ander bedrijf inhuren die ook voor jullie bezorgen, zorg dan op zijn minst dat deze dezelfde service verlenen! Ik heb verdorie al mijn apparatuur bij jullie besteld, wasmachine, droger en dat werd keurig op zijn plek gezet. Dus ik dacht, daar ga ik zeker mijn grote koelkast ook bestellen. De grootste fout die ik kon maken! Ik bestel hier nooit meer wat! De rest bestel ik wel elders waar ze wel goede service verlenen!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Beste Patricia,

Bedankt voor je review. Ontzettend vervelend dat na een aantal goede ervaringen het nu met jouw laatste bestelling zo is misgelopen.

Wat betreft de levering van een Amerikaanse koelkast, vermelden wij het volgende op onze website:

"Amerikaanse koelkasten kunnen we door hun omvang geen treden op tillen. Heb je geen lift? Dan bezorgen we alleen op de begane grond. Het verpakkingsmateriaal nemen we weer mee."

Dit laatste is zeker niet gebeurt en dat bespreken wij intern om herhaling te voorkomen.

Het spijt ons dat het zo gelopen is.

Marcel 14-08-2018 Via de website gekocht

Gewoon Goed!!!

Eenvoudig online shoppen, goede terugkoppeling van je bestelling zowel per e-mail en sms bericht mobiele telefoon.
De bestelling wordt ruim van te voren aangemeld en netjes geleverd (ook op zondag!!!)

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jan Pieter 14-08-2018 Via de website gekocht

Heel goed geholpen

Onze wasmachine is keurig op tijd geleverd op zondag. Met bericht 30 minuten van te voren en een telefoontje dat ze er bijna zijn. Lervering en aansluiten inclusief wastips ook dik in orde. 100% aanbeveling, want Coolblue heeft het nieuwe (e)retailen echt begrepen

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Erik 14-08-2018 Via de website gekocht

Fantastische service!!

Wat een geweldige service!! De wasmachine is perfect geïnstalleerd en er is heel professioneel en vriendelijk gecommuniceerd. Mijn vrouw was thuis om de heren binnen te laten en was bijzonder content.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Simone 14-08-2018 Via de website gekocht

Super nette en snelle service

Kreeg vrij snel een tijdzone waarin ze zouden komen. Ze belden een kwartier van te voren. En ze hebben de vaatwasser netjes geïnstalleerd

M.Janssen 14-08-2018 Via de website gekocht

Zelfs op zondag word er geleverd.

Coolblue is voor mijn een prima bedrijf,alles correct verlopen zo als beschreven stond op de website.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Boschma 14-08-2018 Via de website gekocht

Hele snelle en correcte levering

Het assortiment van Coolblue is zeer uitgebreid tegen aantrekkelijke prijzen. De door ons bestelde Tefal optigrill werd binnen 24 uur geleverd.

Hak 14-08-2018 Via de website gekocht

Goed geregeld en soepele levering.

Het uitzoeken van het product en het bestellen was erg simpel. Duidelijk en makkelijke afhandeling. Bezorging ging soepel en makkelijk. In de ochtend een mail met een uur waarbinnen er bezorgd werd. Een half uur vooraf een sms en 10 minuten voor levering een telefoontje. Op de minuut nauwkeurig staan ze voor de deur. Droger snel geïnstalleerd. Oude mee genomen net als de verpakking. Zelf geen enkele moeite hoeven doen. Helemaal top geregeld. Coolblue is een aanrader voor de service! Wij hadden een droger gekocht.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Lia uit Den Haag 14-08-2018 Via de website gekocht

Super service,geen gedoe!

Je kan het product uitproberen en retourneren zonder moeilijk gedoe over geld terug! Bestelling was zeer snel en je wordt goed op de hoogte gehouden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Frank Wellecomme 14-08-2018 Via de website gekocht

Service boven verwachting

Op zaterdagmorgen gaf onze 25 jarige stofzuiger er de brui aan. De volgende dag dus zondag werd onze bestelling aan huis bezorgd. Als dat geen service is, dan weet ik het niet.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Devin 13-08-2018 In de winkel gekocht
Eindhoven

Geweldige Service!

Wouw! Wat een geweldige service bij CoolBlue super goed geholpen door de medewerkers bij het kiezen van een product!
Ik denk wel dat dit een van de vriendelijkste bedrijven is van Nederland!

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Wendy 13-08-2018 Via de website gekocht

Erg prettige en duidelijke site en service!

Ik ben eeg tevreden over de site: veel info, goede prijzen en ook de levering verliep soepel. Na ontvangst kreeg ik nog emails met handige info over de installatie van het product en suggesties voor accessoires. Ik raad CoolBlue ook zeker aan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Nienke 13-08-2018 Via de website gekocht

Beste klantenservice in Nederland!

Beste bedrijf van Nederland, wat betreft klantenservice, echt 5 sterren! Ik heb hier al een paar keer apple dingen gekocht (usb kabel, oordopjes) en die gaan helaas weleens kapot. Coolblue heeft altijd snel gereageerd en gelijk een nieuw vervangend product gestuurd of geprobeerd via een reparateur dingen te fixen. Naast de geweldige klantenservice bieden ze heel veel keuze, geen verzendkosten en supersnelle bezorging - er is niets meer wat ik nog van een winkel zou verwachten.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

tom 13-08-2018 Via de website gekocht

Alles klopt

goede en heldere website met duidelijke productinfo. Gaf net iets gedetailleerder het product weer als andere websites (bijv. mediamarkt)

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

tine 13-08-2018 Via de website gekocht

coolblue is de best

goede producten. Hele snelle levering. Altijd wordt je gebeld voordat ze komen. Zodat je niet de hele dag hoeft te wachten. Heel blij mee

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Casper 13-08-2018 Via de website gekocht

Probleemloos online bestellen

Duidelijk welk artikel de juiste keuze is en na het bestellen goede informatie over het afleveren.
Tot op heden geen enkele onduidelijkheid.

Martin 13-08-2018 Via de website gekocht

Prima service

Makkelijk te bestellen vlotte levering. Er stond wel bij bestelling voor 23.00 op zaterdag dan levering op zondag, ik had mijn bedenken daar over en terecht het werd dinsdag.
Toch tevreden met het product.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• -

Mo Majid 13-08-2018 Via de website gekocht

snele service en vriendelijke medewerkers.

overzichtelijk en duidelijke webside, snel leveren en vriendelijke medewerkers. om 23:15 besteld volgende dag om 7:30 in huis.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Maria 13-08-2018 Via de website gekocht

Een zeer goede Smartphone Galaxy Samsung j6 5.6 beeld.

Ik heb gekozen voor Cool blue op advies van een bekende.
Snelle levering, prijskwaliteit verhouding is goed en een overzichtelijke webside.
En..... het was ook zo. Ben zeer content.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

chrina47 13-08-2018 Via de website gekocht

Uitstekend in alles!

Zeer snel geleverd, in één keer het juiste artikel en de laagste prijs! Dat is waar de klant blij van wordt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Mario 13-08-2018 Via de website gekocht

Geweldige service

Naar aanleiding van een al 2 jaar niet werkende Laptop via de webshop een nieuwe Laptop uitgezocht, omdat er zo veel keus is contact gehad met medewerker goeie info gehad, sterker nog Coolblue heeft geregeld dat ik een nieuwe Laptop mocht uitzoeken omdat er zo veel ellende met de vorige was, ik noem dit echt SERVICE MET EEN GLIMLACH!
ook ik heb een glimlach want deze Laptop is SUPER!

O

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gert-Jan 13-08-2018 Via de website gekocht

Alles prima geregeld

Duidelijke webshop, goede prijs/kwaliteitverhouding, makkelijk betalen, goede informatievoorziening met emails en sms, snelle levering en zelfs nog email met installatietips!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Theo 13-08-2018 Via de website gekocht

Goed product en snelle levering.

Prima product, snelle levering. Handleiding via internet is beter. Was slecht te begrijpen. Met uitgebreide versie prima te installeren.

Henri 13-08-2018 Via de website gekocht

Samsung TV

Hele fijne ervaring, goede en snelle service en de levering was top !

Duidelijke beschrijving, vriendelijk en fijne communicatie via de mail

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Angela 13-08-2018 In de winkel gekocht
Utrecht

Alles klopt bij deze winkel

Ik heb ervoor gekozen om het product in de winkel op te halen. De mailwisseling hierover is prettig. Heel erg leuk is de informatie over het type persoon voor het wachten. In de winkel een vriendelijke ontvangst met een kopje koffie. Geen lange wachttijden, zeer vriendelijke medewerkers.

Ger 13-08-2018 Via de website gekocht

Snelle afhandeling

Prijs was nergens anders goedkoper.Goede informatie op de website. Snelle afhandeling en levering kan bijna niet sneller

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

N. Bloemendal 13-08-2018 Via de website gekocht

Top!

Snelle levering, groot aanbod en leuk winkelen, zelfs de verzenddoos is leuk ontworpen. Ga hier zeker vaker bestellen.

irma 13-08-2018 Via de website gekocht

snel geleverd

ik vind de shop overzichtelijk. ik ben er gekomen via kieskeurig en was zo klaar met mijn keuze, die ook nog eens de volgende dag al binnen was.

AvE 13-08-2018 Via de website gekocht

fout op fout

In het verleden vaker producten besteld bij Coolblue en eigenlijk altijd tevreden. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Afgelopen vrijdag een vaatwasser besteld met de bedoeling dat die zaterdags zou worden afgeleverd. Op zaterdag blijkt dat de vaatwasser bij aankomst zwaar beschadigd is. Met de toezegging dat er zondag een andere zou worden geleverd vertrekken de bezorgers weer. Zondag geen mail en geen vaatwasser. Zelf maar gebeld met de klantenservice: ja sorry, ik zie dat hij niet is aangemeld; maar dat ga ik nu voor u doen en dan wordt hij morgen [maandag] geleverd. Op maandag staat er 's morgens een wagen van Coolblue voor de deur. Helaas zit daarin geen vaatwasser. Blijkbaar niet ingeladen. Weer de klantenservice: ja sorry, ik zet hem nu opnieuw in het systeem; dan heeft u hem morgen. En dat wordt dan de tweede werkdag dat ik thuis moet blijven en maar weer moet afwachten, of en wanneer, ik mijn nieuwe vaatwasser krijg.
Iedereen [bezorgers en klantenservice] is vol begrip en excuses, maar na drie pogingen heb ik nog steeds geen vaatwasser en moet ik maar afwachten of het morgen wel lukt
Blijkbaar is er niemand binnen Coolblue persoonlijk verantwoordelijk voor dit soort fouten. En blijkbaar voelt ook niemand zich geroepen om te zorgen voor een snelle en passende oplossing buiten het systeem om.

Beste Ave,

Bedankt voor je review. Ontzettend vervelend dat het zo verlopen is. Dit is niet wat je van Coolblue mag verwachten en daarvoor willen wij ons excuus aanbieden.

Ondertussen hebben wij contact met je gehad en is alles besproken en opgelost.

Harrie 13-08-2018 Via de website gekocht

Goede service

Alles is goed en snel verlopen. Keurig verpakt en de volgende dag (op zondag) afgeleverd door een vriendelijke bezorger.

M. 13-08-2018 Via de website gekocht

Waardeloze service

Tweedekansje gekocht. Zou compleet zijn, maar was dat niet en wel dusdanig dat product niet bruikbaar was. Zuigstang stofzuiger ontbrak.

Gebeld: missende onderdeel zou worden nageleverd... Daarna mail, want men wist niet om welk onderdeel het precies ging. Terug gemaild en gebeld.

Vervolgens bleek na 1 week wachten dat men vergeten was te melden dat nalevering maar liefst 4-5 weken (!) kon duren.
- en dat terwijl in de webshop van de Nederlandse fabrikant (P....ps) het missende onderdeel binnen 1 werkdag geleverd kan worden tegen zeer schappelijke prijs (helft van de prijs bij onderdelenwinkels).

Maar NEE, men geeft geen cashback van 17,98 euro waarmee ik het product binnen 1 werkdag in gebruik had kunnen nemen... Ik mag doodleuk 4-5 weken wachten tot ik mijn huis weer kan schoonmaken. DOEI!

Dit was mijn eerste ervaring met Coolblue. En dus ook meteen mijn laatste. Zijn totaal niet pragmatisch ingesteld v.w.b. probleemoplossing.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice

Beste M.

Bedankt voor je feedback. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het Tweedekansje niet goed gecontroleerd was voor verzending. Dit hoort natuurlijk niet.

Coolblue wil dit graag voor je oplossen door middel van een nalevering. Deze is reeds in werking gezet en wij hebben alle vertrouwen in een spoedige afhandeling van jouw nalevering.

Henry 12-08-2018 Via de website gekocht

Super contact

Ja heb regelmatig producten van Cool blue en is altijd wat ze beloven doen ze,hele goede ervaringen mee en altijd bereikbaar dat kan heel gemakkelijk zijn.

Jeannette 12-08-2018 Via de website gekocht

Geweldige snelle service

Deze shop verstuurd erg snel, keurig verpakt en netjes afgeleverd. We hadden er voor gekozen om bij een ophaalpunten het pakketje op te halen. Via de app van post nl kon ik zien dat ik mijn pakje op kon halen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Frank Bonte 12-08-2018 Via de website gekocht

Alles naar wens zoals beloofd.

Mijn zoon had reeds goede ervaringen met Coolblue.
Daarom niet verder gezocht.
Bestelt en de volgende dag al afgeleverd!

Fried Peters 12-08-2018 Via de website gekocht

Betrouwbare service en website

Uitstekende shop snel besteld op internet gemakkelijk en fijne website daarna snel in huis en een goede service en een goed voorkomen de gene die het bracht met eigen besteldiendt

Jan Fahmel 12-08-2018 Via de website gekocht

Groot assortiment, kennis van zaken en een TOP service!

Ruim aanbod, goede telefonische helpdesk en een supersnelle levering van goederen, en (bijna) alles op voorraad direct leverbaar.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Liesbeth 12-08-2018 Via de website gekocht

Goede service en uiterst vriendelijk personeel

Uitstekende service. Personeel heel vriendelijk en doortastend. Heb een wasmachine omgeruild en dat was zo geregeld. Duidelijk wanneer het product werd gebracht.