Otto.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Otto.nl.

Otto.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 214 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Sjefje 15-06-2020

Mooie kleding. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik kan nergens zo goed slagen voor een mooie blouse als bij Otto. Je moet rekening houden met een levertijd van ca. een week. Voor mij geen drama. Wel kan ik mij ergeren aan de kortingsacties. Altijd weer die "minimale bestelwaarde" en "niet geldig op afgeprijsde artikelen". Vaak als ik van een actie wil profiteren is dat mooie kledingstuk dat ik zie net een te duur, maar wel afgeprijsd item.
Wanneer die kleine lettertjes niet bij de acties van afgelopen tijd hadden gestaan had ik veel meer besteld.

Mieke de Vries Verbunt 15-06-2020

Als bijna 78 jarige is bestellen via Otto prettig en eenvoudig in tegenstelling tot vele andere websites die voor ons ouderen die niet met internet opgegroeid zijn vaak lastig zijn.

Angela van den Houten 15-06-2020

Ze hebben mooie en aparte meubels. Leuke kleding en zijn soms wat duurder maar met leuke aanbiedingen en kortingen is het weer mooi betaalbaar. Ik hou van de merken die ze hebben.

Lies 15-06-2020

Wacht al 4 weken op mijn bestelling, i.p.v. de genoemde 4 a 5 werkdagen op de site. Gemaild, en krijg alleen standaard email terug dat het erg druk is. Gebeld, na een kwartier in de wacht, en krijg antwoord dat het product spoedig geleverd wordt. Maar niet dus..... Wat Otto wel goed kan is veel nieuwsbrieven sturen, waarvoor ik me 2 weken geleden al heb uitgeschreven.

C 13-06-2020

Vandaag WEER onze tafel niet gekregen, wachten al een tijdje en telkens de belofte ja morgen word de tafel geleverd, op je mails krijg je dagen erna pas antwoord, en maar niet te spreken over de uiterst onbeschofte persoon die we vanmorgen aan de telefoon hadden.
Maandag of dinsdag gaan wij zelf gerechtelijke stappen ondernemen als ze weer geen contact met ons opnemen.

Verena 13-06-2020

Ik koop vaak Sandwich.
Pluspunten;
-De kleding was keurig verpakt
-Status is goed zichtbaar in mijn Otto.
-Prijs van het vest wat ik nu kocht was bij Otto het eerste in de aanbieding
Minpunt
Verzendkosten worden berekend
Bij bijenkorf kun je clublid worden dan betaal je geen verzendkosren

Marck 12-06-2020

Zojuist telefonisch benaderd door Otto (of dit toeval is of naar aanleiding van de review durf ik niet te zeggen).

Voor het eerst heb ik wat meer informatie mogen ontvangen omtrent mijn bestellingen en hebben zij mij wat meer inzicht gegeven over een verwacht levermoment. Uiteraard is het nog even afwachten of de beloftes worden waargemaakt.
Echter met de geboden oplossing ben ik momenteel tevreden.

De aftersales medewerker XXX, was vriendelijke

en begripvol.

Helaas toch genoodzaakt om een negatieve review te schrijven.

Ruim 3 weken geleden contact gehad met Otto met een productvraag omtrent een afzuigkap.
Deze was beschikbaar en volgens de site zou het tussen de 5-6 werkdagen duren voordat deze geleverd zou worden.
Op zich prima, dit waar we de keuken aan het verbouwen waren en nog wel een week bezig zouden zijn.
Inmiddels is de keuken al twee weken klaar echter ontbreekt nog altijd de afzuigkap.

Via Facebook contact gezocht echter konden zij 0 informatie geven over de levertermijn. Ze hebben geen idee of ik nog een dag, week, maand of langer moet wachten. Telkens krijg je het zelfde antwoord: "het is ergens in Duitsland".

Daarnaast nog via de mail contact gezocht echter wacht ik hier al enkele dagen op een reactie.
Van de week kreeg ik nog een mail vanuit Otto, echter ging dit helaas maar om een tevredenheidsonderzoek. Helaas heb ik deze niet heel positief kunnen invullen.

Het enige positieve was de prijs bij Otto, echter is dit al lang en breed verrekend door de afhaalmaaltijden die ik de afgelopen 2 weken heb moeten halen omdat ik niet fatsoenlijk kan koken zonder afzuigkap.

Al met al vind ik het betreurenswaardig over de gang van zaken. Als Otto gewoon had aangegeven wat de levertermijn zou zijn had ik hier nog enig begrip voor kunnen opbrengen, echter geven zij nu 0 informatie.
Daarnaast zouden ze er ook goed aan doen om in ieder geval de levertermijnen op hun website aan te passen naar realistische levermomenten.

Marck 12-06-2020

Helaas toch genoodzaakt om een negatieve review te schrijven.

Bram 11-06-2020

goede kwaliteit van artikelen en zeer scherp geprijsd! Echt een aanrader!!!!!!!!!

Advocaat 11-06-2020

Een bikini bij Otto besteld. Helaas was hij te groot.
Teruggestuurd en nu kreeg een gelijk een boete bovenop een bedrag van het bikinibroekje dat ik nog thuis zou blijken te hebben. Heb verteld dat ik alles in 1 keer heb teruggestuurd, dus ook het broekje. De medewerker zei dat ik het dan nog even moest afwachten. Niks meer gehoord. Een paar dagen daarna 2 keer geprobeerd terug te bellen naar de klantenservice. Tot 2 keer toe 25!!!! Minuten in de wacht gestaan. Uiteindelijk maar opgehangen. Zeer slecht bereikbaar! Er wordt standaard gezegd op elk moment van de dag dat het druk is bij de klantenservice. Ik ben klaar met Otto !!!

AT 10-06-2020

Mooi aanbod, redelijke prijzen, fijne service en klantvriendelijk. Bedankt Otto

Silvia Teeuw 10-06-2020

Overzichtelijke site waardoor je snel het juiste product kunt vinden. Verder een snelle levering en broek paste perfect!

Gaby 10-06-2020

Een hele fijne en overzichtelijke online shoP.
Erg prettig winkelen en heel veel keuze en variaties.

Celine 10-06-2020

Op een bestelling van november 2019 staat wegens een administratieve fout aan de kant van OTTO nog 20 euro open. Hier is meerdere malen contact over geweest en keer op keer komt de bevestiging dat het een fout is en dat dit verwijderd zal worden uit het klantaccount. Dit wordt keer op keer niet gedaan, waardoor dit inmiddels is opgelopen naar een bedrag ad. /- €100,-. Hier opnieuw over gebeld en inderdaad, het is een fout aan onze kant we gaan het oplossen. De klantenservice helpt niet, ik ben nu geholpen door **** , die kon helemaal niets behalve zeggen dat ze het begreep en kon mij met niemand doorverbinden. Wat een slechte service, Niet bestellen bij OTTO want levertijden nakomen is moeilijk, maar een administratie voeren is ook niet haalbaar voor hen.

Op de bestelling waar dit over gaat, is 4 keer een nieuwe afspraak om te bezorgen gemaakt. Belofte werd gemaakt dat dit gecompenseerd zou worden, deze belofte zijn ze nooit nagekomen.

Annie 10-06-2020

uitgebreide keuze en aanvullende toebehoren. duidelijk omschreven en eerlijk geprijsd.

Saskia 09-06-2020

Ik draag graag sportieve en makkelijk zittende kleding. Elke keer als ik een winkel ontdek waar ze mijn smaak kleding verkopen geldt dat vaak voor slechts één seizoen. Bij Otto vind ik al een paar jaar elke keer genoeg nieuwe kleren die aan mijn smaak voldoen. Daarbij is het natuurlijk makkelijk om alles vanuit je luie stoel thuis te bestellen en na bezorging rustig in je eigen huis alles te passen. Valt het artikel tegen dan kun je het eenvoudig retour sturen of ruilen, daar doet Otto niet moeilijk over en het kost jou verder niets. Ik vind het ook heel prettig dat ik mijn bestelling pas na ontvangst hoef te betalen. Daar lap je overigens niets extra’s voor.
Ik ben blij dat ik de site van Otto heb ontdekt. Ik heb zelfs een keer een extra lang bureau gekocht dat ik nergens anders kon vinden. Was makkelijker in elkaar te zetten dan menig Ikea meubel.

Sonia 09-06-2020

k geef een ster want geeneen niet mogelijk is!
Ik heb 16 mei een bureau bij OTTO besteld. Vermelde levering tijd was 4-5 werkdagen.
De track&trace code dat ik heb gekregen is niet te vinden bij Post.nl.
Al een paar keer contact met de klantenservice via Facebook gehad. Eerste keer hadden ze over een vertraging door Corona toestand. Vorige keer zeggen ze dat de levering is heel vertraagd en dat de item is wel verzonden maar nog in Duitsland. We zijn inmiddels 17 werkdagen verder en ik kan nog niet een duidelijk antwoord krijgen.
Nu net een bericht gehad dat de levering kan nog 'enkele weken' duren.
Ik heb de bureau besteld wan ik moet nu thuis werken, maar straks zal ik weer op kantoor mogen .... dus heb ik niks aan de bureau.
Vreselijk bedrijf, levering tijden absoluut niet te vertrouwen.
Ze hebben niet eens aangeboden om de geld terug te sturen en de bestelling annuleren.

Jen 09-06-2020

Duidelijke website met uitgebreide zoekmogelijkheid. Resultaten worden overzichtelijk weergegeven. Vooraf is ook duidelijk wanneer je artikel wordt bezorgd.

Adriana linden 09-06-2020

Ik heb een tafel besteld bij otto.nl er zat 5 weken levertijd op! Ik heb 3 maanden gewacht!! Toen heb ik hem met heel veel moeite kunnen anuleren!! Zijn zijn niet bereikbaar! Laten je voor niks een uur aan de telefoon zitten! Ze zijn falliet!! Maar laten je wel betalen voor de spullen maar leveren niet!! Dus niet kopen!!!

Agaath 08-06-2020

Ik heb voor OTTO gekozen omdat deze firma een goede kwaliteit en een grote keuze heeft in mijn maat

jackie 08-06-2020

Altijd leuke en goede kwaliteitproducten, levering zoals gemeld. Niets negatiefs te melden.

Coby Budde 08-06-2020

ik vind Fijne daar keer naar toe ga bij OTTO winkelen en vind ook wel fijn bij OTTO en wel ook Makkelijk Online bestellen vind ook uitstekende winkel

Tran 08-06-2020

Eerste keer bij Otto een kledingkast besteld. Heb meteen extra service gekocht om mijn oude kledingkast mee te nemen. Bijj levering van de kleidingkast namen de bezorgers de oude kledingkast niet mee, terwijl het helemaal netjes uit elkaar was gehaald en buiten bij de voordeur stond. Na heen en weer gebeld en gemaild te hebben met Otto, eindelijk een medewerker van Otto die ervoor heeft gezorgd dat de oude kledingkast toch nog opgehaald zal worden. Ter compensatie voor het ongemak heeft de medwerker mij een kortingsbon van € 30 toegezegd. Deze niet ontvangen en weer diverse malen contact met de klantenservice. Zij zeggen dat ze niks kunnen terug zien en wordt afgesloten met "nog een fijne dag verder"
Al met al, ik zal niet gauw meer iets bij Otto bestellen. De medewerkers van de klantenservice zijn absoluut niet klantvriendelijk.

Hielkje Dijk 07-06-2020

Ik ben altijd een beetje bang voor digitaal, iets digitaal bestellen helemaal, maar ik kwam tijdens het bezoek aan Otto zoveel prachtige kleding tegen; Eenvoudig en mooi en soms ook heel bijzonder; Ik durfde over mijn angst heen te stappen. Nu ben ik gerust, omdat ik de ervaring heb opgedaan , als iets niet duidelijk voor mij is, kunt bellen en heel vriendelijk en vooral geduldig te woord wordt gestaan. Het achteraf mogen betalen vind ik ook bijzonder in een wereld met veel wantrouwen. Dank je wel! ik ga over Otto vertellen en mijn ervaring doorgeven en tot ziens, lieve groet!

A Otten 07-06-2020

het is gemakkelijk als je nu niet kan winkelen om dan naar deze site te gaan wat de kleding betreft is het een genot om te bestellen bij otto alles past perfect en is nog mooi ook wat terug sturen zal ook geen probleem zijn ik heb nog nooit iets terug gestuurd dus als ik iets nodig heb ga ik naar de kleding site . voor mij is het moeilijk om een review te schrijven daar ben ik niet zo handig in maar ik raad iedereen aan om eens te winkelen op een site van otto is wel zo gemakkelijk als je niet weg kan .