Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,4

Arno1976 21-02-2019

Nog nooit zo'n onbeschofte winkel meegemaakt! Hier bestel ik dus nooit meer wat, mijn mond viel open van verbazing. Gelukkig hebben andere mensen ooit deze ervaring gedeeld zodat hier wat aan gedaan kan worden.

Op vr 1 feb. 13:18 heb ik een micro sd kaart besteld en nooit gekregen van iets minder als 16 euro. Gebeld en tal van keren gemaild waar deze blijft en nu na 3 weken of ik nu iets wil tekenen en bij de buren na wil vragen of zij het pakket hebben, net of ik dit al niet gedaan heb!

De reactie die je krijgt van Dataio is:

Geachte heer xxxx,

Het is inderdaad erg vreemd en vervelend dat uw briefpostzending nog niet is afgeleverd.

Wellicht is uw postzending per abuis bij uw buren afgeleverd. De zending is verpakt in een neutrale schuimenvelop (A5 formaat/lichtgrijs).

Mocht een zending toch zoekgeraakt zijn, dan zijn wij genoodzaakt officieel aangifte van de vermissing te doen. Een poststuk kan immers nooit 'zomaar' verdwijnen.

In de bijlage ontvangt u hiertoe een rechtsgeldige verklaring. Wij vragen u deze volledig ingevuld, inclusief telefoonnummer waarop u bereikbaar bent voor de bij de aangifte betrokken partij,

en ondertekend aan ons te retourneren (inscannen en mailen voldoet). Wij hebben deze verklaring nodig voor mogelijke bewijslast. Wij willen u erop attent maken dat het doen van valse aangifte strafbaar is.

Met vriendelijk groet,

Data IO - Klantenservice

Martens. 19-02-2019

Als brievenbus levering zeer goed verpakt en snelle levering. Tevens is de begeleidende
mail correspondentie zeer overzichtelijk en duidelijk !
m.v,g, J Martens.

Freek 07-02-2019

Prima, het pakketje wordt goed verpakt en snel geleverd, de website van Dataio is makkelijk en eenvoudig in een woord helemaal super:)

bert 29-01-2019

Absolute top winkel. Had zelf per ongeluk het verkeerde artikel besteld maar was met 1 telefoontje in minder dan een minuut geregeld.

Angelo 22-01-2019

Een bestelling werd niet geleverd terwijl ik hem keurig betaald had. 2 weken gewacht en na een reclamatie kreeg ik een mail die sterk insinueerde dat ik fraude pleegde... Of ik een aangifte wilde doen, maar meteen de opmerking er bij dat valse aangifte strafbaar is...wat een wereldbedrijf.. erg onbeleefde omgang met klanten als het hun niet uit komt...
Arno1976 21-02-2019

Beste Angelo, bedankt voor je bericht ik heb precies dezelfde ervaring en wordt neergezet als fraudeur! Op
vr 1 feb. 13:18 heb ik een micro sd kaart besteld en nooit gekregen van iets minder als 16 euro. Gebeld en tal van keren gemaild of ik nu iets wil tekenen en bij de buren na wil vragen, net of ik dit al niet gedaan heb! De reactie die je krijgt is:

Geachte heer xxxx,

Met vriendelijk groet,

Data IO - Klantenservice

Marga 25-05-2019

Waarom vind u dat u als fraudeur wordt aangemerkt?
Als een winkel aangifte wil doen bij postnl dat er iets niet aangekomen is, dan moeten zij een verklaring overleggen. En ja, bij alle pakketjes bezorgfirma’s verdwijnen op onverklaarbare wijze pakketten en dat hoeft u zich niet aan te trekken.

Gerthouten 21-01-2019

Het systeem had automatisch mijn huisnummer veranderd. Ik stuurde een mail en binnen een uur was dit opgelost. Hele goede service dus. Dezelfde dag is het pakketje verzonden en ik heb niet echt moeite hoeven doen

JNK 17-01-2019

Ik kende deze winkel niet maar ben SUPER TEVREDEN. Binnen een dag had ik mijn product al binnen, super snelle levering en service!! Ik ga zeker meer bestellen!!!! :-)

Twan 09-01-2019

Had aanvankelijk mijn twijfels, over Data IO, dit kwam door de feestdagen, de levertijd liep uit, het product werd netjes afgeleverd. Per ongeluk 2x een afschrijving gedaan, na tel. contact waarbij ik begripvol en vriendelijk werd geholpen, is alles zeer goed afgehandeld, het teveel betaalde werd keurig terug geboekt.
Ben heel tevreden over Data IO, kan geen minpunten bedenken.
Kan Data IO zeker aanbevelen, aan iedereen.

Bouke 04-01-2019

Een SanDisk iXpand 64 gb besteld , snelle en correcte aflevering.
En een voordelige prijs.
Prima !

Stefano 03-01-2019

Onlangs bij DATA IO een SD kaartje besteld. Snelle en correcte levering en daarnaast de voordeligste prijs.

Rieks 28-12-2018

Snelle service.Bezorgtijd was 2-3 dagen volgens beschrijving.Werkelijke bezorgtijd,binnen 1dag.Top

Abhi 05-12-2018

Great and quick service!

I ordered two CF cards and a card reader. The price was cheapest compared to every market place. The delivery was done the next day itself and the product was great too. Highly recommended!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Frans van Aken 09-11-2018

Voorbeeld voor veel webshops

DataIO doet wat het belooft. Snelle en correcte levering tegen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Zo zouden heel veel webshops ook moeten werken.

Anoniem 31-10-2018

Oplichters

Zij verkopen een product op de website en versturen jou een ander product. Het product wat jij wilde is niet voorradig en je kan dus niet ruilen. Het product wat jij wilde staat op de site wel als voorradig (want ze sturen gewoon het andere product). Tijd en geld kwijt. Oplichterij gewoon, en geen enkele keer een excuus.

igtv 31-10-2018

ik heb eerlijk gezegt nog nooit last ven gehad 1 usb stick en een sd kaart besteld voor mijn profielvak alle bij apart besteld omdat ik usb stick vergeten hat te bestellen omdat ik dacht dat ik hat vandaag weer wat besteld verwacht morgen gewoon binnen te komen

Wim, Zoetermeer. 15-10-2018

Snelle levering en service.

Micro SD Kaartje besteld, niet zeker van de juiste kaart.
Even mailen, ze gaan de camera na, en vertellen je of je de goede hebt.
Een kaartje voor een heel mooie prijs en gratis thuis. (

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rob Cl 14-10-2018

Goede service en snelle, probleemloze levering!

Echter bij installeren mist de software. Morgen even bellen.
Heb met een professionele organisatie te maken!

Ton 14-10-2018

Snelle service. Betrouwbaar.

Al langer gezocht naar micro SD kaarten. Hier besteld tegen een lagere prijs uit een grote keuze. Overzichtelijke website. Een aanbeveling!

Klarie 18-09-2018

Snel en goed!

Zeer snelle levering, 's middags besteld, de volgende morgen binnen. In de camera gestopt en de test ging uitstekend. Hoef niet te wachten tot een foto weggeschreven is. Super snel.

Annan 14-09-2018

Super service, goede voorlichting, goedkoop.

Ik besloot de zaak te bellen wat de beste sd kaart was voor mijn camera. Ik heb zoveel info gekregen waar ik niets vanaf wist! Naast leessnelheid heb je ook schrijfsnelheid, en het verschil tussen uhs 1 en uhs2!!! En dan ook nog de goedkoopste. Echt super. Ik raad deze zaak iedereen aan. (en ik ben kritisch) :-)

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Arjen 24-08-2018

Snelle en zeer correcte afhandeling

Maandag om 16.30 u een Micro SD card besteld. De volgende dag om 14.00 al met de post thuis.
Zeer tevreden.
Top.

R17 18-08-2018

heel tof

gister USB besteld die niet overal verkrijgbaar is, volgende dag binnen. thnx voor het snelle versturen!
R.

AJB 15-08-2018

In 1 woord helemaal TOP!

Ik zocht naar goedkoopste SD cards en kwam op deze site terecht. Overzichtelijk, goed gedocumenteerd, zodat ik snel mijn keuze kon maken. Supersnelle orderverwerking, en inderdaad volgende dag in de brievenbus. Ook de aanwijzing op de site hoe de verpakking te openen zeer relevant! En natuurlijk ook een prima prijs.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Brad79 27-07-2018

Supersnelle levering en ook nog goedkoop.

Ik kwam bij DataIO binnen via een Google-shopping search, daarna gekeken naar reviews en die waren voor het merendeel overtuigend genoeg mijn eerste bestelling te doen.
Ik was, door de erg lage prijzen, nogal huiverig.

Webwinkel is eenvoudig vormgegeven en het is erg makkelijk om te vinden wat je zoekt. Echt een verademing tussen al die schreeuwerige webwinkels die je vijf extra "aanbiedingen" opdringen bij checkout.

Ik had mijn SD-kaartje laat op de woensdagmiddag besteld en deze lag vandaag (vrijdag) al in de bus. Meteen gecontroleerd op werking en niets op aan te merken.
Mocht ik nog iets nodig hebben dan weet ik waar ik moet wezen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

RVS 06-07-2018

Uitstekende klantenservice bij probleem met levering

Bij bol.com bestelde ik een SD-kaart welke geleverd werd door de verkopende partij Data IO. Na een korte periode in gebruik kreeg ik een melding dat de SD-kaart "corrupted" was. Na verschillende herstelopties geprobeerd te hebben, concludeerde ik dat hij onherstelbaar beschadigd geraakt was. Ik heb contact opgenomen met Data IO. Zij hebben mij toen een nieuwe SD kaart toegestuurd. Helaas is deze nooit bij mij thuis aangekomen. Na hierover contact opgenomen te hebben met Data IO, waren zij bereid mij opnieuw een vervangende SD kaart toe te sturen. En deze kwam wel aan en heb ik nu in gebruik. Uitstekende klantenservice van Data IO.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Benno 17-06-2018

Ze denken mee...

Had een bestelling geplaatst, maar de geheugenkaarten waren niet meer voorradig. Gebeld door DataIO dat ze de kaarten niet meer hadden. Met de vraag voor welke camera ik ze ging gebruiken. Ze zocht uit welke het beste geschikt was. Er was een beter alternatief (met uitgebreide uitleg waarom), welke ook nog eens goedkoper was. De volgende dag de geheugenkaarten in huis. Het teveel betaalde geld was ook binnen een dag terug gestort. Echt klasse.