Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Op basis van 42 reviews geschreven in het afgelopen jaar

9.1
  • Aanbeveling
    9.2

Online gekocht

Site is heel overzichtelijk en ruim voldoende informatie.

Tweede keer Micro SD besteld. 1e keer klopte voorraad niet en bestelde kaartje was niet op voorraad en kreeg een snellere en duurdere als alternatief. Superservice!

Assortiment

You name it and they've got it. En dat voor een schappelijke prijs.

Aanbeveling

Heb al verscheidene mensen aanbevolen.

Extra toelichting

Ik heb zo ver nog geen minpunten kunnen ontdekken aan deze winkel. Tot zo ver dus postieve ervaringen ermee en ik bestel voortaan ook bij hun, ook al zou de prijs een fractie duurder zijn. De goede service en ervaringen wegen zwaarder!

5,5
  • Gemak7,0
  • Service3,0
  • Aanbeveling5,0

Zoals iedere internetwinkel

Met brievenbuspakket wordt de indruk gewekt dat dit sneller zou zijn dan gewone verzending met PostNL, dit is niet het geval en je moet er wél voor betalen.

Assortiment

Prima, had wat ik nodig had

Geen mogelijkheid tot 24 uurs bezorging maar wel kosten betalen

Online gekocht

Website werkt uitstekend. Betalen gemakkelijk.

Assortiment

Direct gevonden wat ik zocht en voor de laagste prijs.

Extra toelichting

DataIO was de goedkoopste voor mijn artikel. Eenvoudig bestellen, snelle levering (ik had voor brievenbuspakketje gekozen). Prima shop! Levering volgende dag volgens afspraak.

Bestellen vanuit huis

Je wordt per mail goed op de hoogte gehouden over de status van je bestelling.

Aanbeveling

Top winkel! Goede service en alles makkelijk te vinden op de website.

Geen motivatie

Uitgezocht,besteld,en snel afgeleverd niets verder aan toe te voegen

Assortiment

Wat ik zo ziet voldoet het aan een ieder zijn smaak/keuze

Aanbeveling

Waarom niet gezien mijn eerdere reacties

Extra toelichting

Niets aan toe te voegen.

Online gekocht

Zeer goed. Simpele, duidelijke en makkelijke site.

Zeer snel.

ruime assortiment.

Aanbeveling

Ik ben er zeer tevreden over. Ook betrouwbaar.

Extra toelichting

Alles is perfect naar tevredenheid gegaan. Zeer snel. Ook geen verzendkosten betaald omdat de bestelling door de brievenbus kon. Bij alle andere sites moet je voor hetzelfde wel verzendkosten betalen.

super snelle levering

Extra toelichting

Echt supersnel geleverd en voor een zeer goede prijs

Online gekocht

Bestelling eenvoudig via de site geplaatst volgens wens.

Keurig binnen 2 werkdagen afgeleverd.

Assortiment

Voor mij voldoende om mijn keuzes te kunnen maken.

Aanbeveling

Voordeel van gratis brievenbuspost is natuurlijk fantastisch. Data IO is voor mij zeker een bedrijf waar ik vaker zal bestellen.

Extra toelichting

Gratis levering; Voordelige prijs; Snelle levering; Keurig in schuimenveloppe.

webwinkel is goed gerangschikt,,

Assortiment

qua produkten op gebied van I/O uitmunted te noemen.

Aanbeveling

ik heb in totaal 3 keer besteld en alles na teveredenheid ontvangen en gbruikt.

Extra toelichting

mijn ervaringen bij de 3 bestelling zijn zeer goed.

• Service8,0
Online gekocht

Prima site. Overzichtelijk. Goede zoekfunctie.

Bij briefpost bestelling wordt helaas geen mail gestuurd dat bestelling aan PostNL is verstuurd.

Zeer ruim.

Aanbeveling

Prima site. Veel keuze. Goede prijs. Snelle levering. Wat wil je nog meer?

Online gekocht

Overzichtelijke site, makkelijk te vinden keus.

Overrompelend assortiment

Aanbeveling

Groot assortiment, goed werkende site, uitstekende communicatie na plaatsen bestelling, zeer vlotte levering

Extra toelichting

Deze firma levert snelle Sd kaarten, maar hun leveringssnelheid is nog groter. Besteld 10 aug 16.22 uur, in brievenbus 11 aug 13.00 uur in gewone bubbelenvelop, geen tracking, zoals gevraagd.

Online gekocht

Duidelijke website en goede uitleg bij de producten

Een paar uur naar mijn betaling kreeg ik al bericht dat mijn bestelling was verwerkt en verzonden

Assortiment

Ik wilde eigenlijk graag een Sony - 32GB Memory Stick PRO-HG Duo HX kaartje bij bestellen voor mijn camcorder maar deze hebben ze helaas niet

Aanbeveling

Zou deze winkel iedereen aanbevelen omdat ze gewoon goedkoper zijn dan de meeste concurrenten. <br/>Ben alleen een beetje dom geweest om niet naar de acties te kijken want dan had ik nog meer geld kunnen besparen 2 stuks SanDisk 32GB SDHC Extreme Pro U3 95MB/s € 69,90 jammer !

Extra toelichting

Gewoon en geweldige winkel maar voor een memory stick kaart voor mijn camcorder moet ik helaas naar een andere winkel

Overzichtelijke site

Ik had per abuis de verkeerde bestelling gedaan; een SD kaart besteld, dat had een micro card moeten zijn. <br/> <br/>Één telefoontje was voldoende om het geregeld te krijgen, ik had binnen een paar dagen de goede sd kaart in huis.

Assortiment

Ze hebben gewoon alles op dat gebied waar ze voor staan.

Aanbeveling

Snel, goed verzorgde zending en geen probleem in het geval dat de bestelling niet juist is geplaatst.

Gewoon: GOED!

Online gekocht

mooie duidelijke site,makkelijk zoeken,veel producten.

perfecte service,besteld een SD card van San Disk,niks geen moeilijk gedoe,mailtjes terug gehad van Data IO over de levering die perfect is verlopen,echt heel erg tevreden over dit bedrijf,gaan mij zeker terug zien,Complimenten.

Assortiment

ruim assortiment,en de goedkoopste ook nog eens,heb heel veel site`s bekeken voor wat ik nodig had,dikke 10

zeker aan te bevelen,echt goed,ook een dikke 10

Extra toelichting

Helemaal niks op aan te merken,product besteld,respons terug gekregen van Data IO over de bestelling en over de levering,alles netjes verlopen,ja ben zeer tevreden over dit bedrijf,raad ik aan .

Online gekocht

Overzichtelijke site + advies beter product, erg handig

Supersnel!

Eerste ervaring met Data IO en dat is goed bevallen

Extra toelichting

Zeer tevreden over de snelle levering!

Online gekocht

Door het account dat je bij je eerste aankoop aanmaakt hoef je maar eenmalig je gegevens in te vullen.

De service van Data IO is voor zo ver ik ervaren heb uitstekend. Onlangs bestelde ik een SD-kaartje dat niet meer leverbaar bleek te zijn. In plaats van mij aan het lijntje te houden werd mij zonder meerprijs een duurder, beter kaartje toegestuurd.

Goede service!

Online gekocht

Zeer gemakkelijke navigatie op de site, gezochte product in een paar minuten gevonden

Omdat het gekozen product slecht leverbaar is wordt een (duurdere) variant geleverd. Geen gezeur, gewoon prima service!

Assortiment

Voor de meeste situaties is het geschikte product wel te vinden.

Aanbeveling

Prima eerste indruk, dus zeker aan te bevelen.

Alles Top!

Online gekocht

Gaat supersnel. Na 1 dag al binnen.

Ik kreeg voor hetzelfde geld een betere micro sd kaart. Klasse hoor

Extra toelichting

Bestelling netjes binnen twee werkdagen afgehandeld. Ik had drie geheugen kaarten besteld, kreeg een mailtje dat ze een type niet op voorraad hadden en dat ze daarvoor in plaats een sneller kaartje voor het zelfde geld op zouden sturen. Zo gezegd zo gedaan.

Extra toelichting

Scherpe prijzen, veel keuze, heldere website, goede communicatie, snelle levering = wat wil je nog meer?

Online gekocht

Het was heel gemakkelijk te bestellen. Alles werd duidelijk aangegeven. Het product. De prijs, en de betalingsmogelijkheden. Ook de manier van verzenden werd goed beschreven. Er zijn verschillende mogelijkheden. Voor dure produkten kan je bepalen dat er een handtekening wordt gezet voor ontvangste. Dat kost een paar eurootjes meer, maar als je toch iets duurs koopt of meerdere artikelen is dat wel veilig.

Assortiment

Er is genoeg keuze om te vinden wat je zoekt.

Aanbeveling

Durf ik aan te bevelen. De zending is netjes. Het adres staat in flinke letters op de envelop. De envelop is goed gesloten. In de envelop zit bij het produkt nog een A4 met speceficaties. Echt netjes. Goed geregeld.

Extra toelichting

Er is genoeg keuze en snel gestuurd. Er is twee keer een email naar mij gestuurd om de bestelling te bevestigen en later een met de mededeling dat het ook verstuurd was. Heel netjes. Goeie winkel. En niet duur.

• Gemak8,0

Extra toelichting

Goedkoop en snel. En de mogelijkheid tot gratis briefpost verzending. Andere webshops melken de klant wel eens uit met pakketprijzen voor brievenbusartikelen. Let wel, wanneer de brievenbuspost niet aankomt geeft DataIO misschien niet thuis. Post is nl. niet traceerbaar, pakket wel.

Duidelijke website1

Er werd zelfs telefonisch gereageerd op een mailtje dat ik gestuurd had

Prima!

Zeer zeker

Extra toelichting

Mailtje gestuurd over het feit dat brievenbuspakketje er nog steeds niet was. Dinsdag om 17.15 door DataIO verstuurd met track en trace code. Had verwacht dat het er woensdag zou zijn, maar goed: ik was eigenlijk na 17 uur met bestellen, dus dan donderdag. Postnl gaf aan dat het vrijdag pas bezorgd zou worden. Vrijdag nogmaals gekeken op postnl: toen stond er dat het pakketje pas zaterdag bezorgd zou worden. Deze vreemde gang van zaken gemeld bij DataIO en daarin laten weten dat ik postnl hiervoor verantwoordelijk acht. Ik werd even later gebeld door DataIO dat ze dit bij postnl hadden aangekaart en dat men het prettig vond om te vernemen dat er iets niet goed ging. Prima actie van DataIO. Dat is klantvriendelijkheid zoals het hoort! PS: Wat schetst mijn verbazing: wordt het brievenbuspakketje toch nog bezorgd op vrijdag. Op de site staat nog steeds dat het zaterdag bezorgd wordt. Het lijkt erop dat postnl zijn zaakjes niet helemaal op orde heeft.

3,8
  • Gemak7,0
  • Service1,0
  • Assortiment6,0
  • Aanbeveling1,0

Geen motivatie

Daar wordt veel gepraat en beloofd, maar de garantie wordt niet nagekomen, men verstuurt niets, geeft de post de schuld en hult zich in stilzwijgen.

Aanbeveling

Vooral het niet beantwoorden van de zelf gevraagde mail over niet ontvangen goederen

Extra toelichting

Men zegt de garantie na retourzending na te zullen komen, men zegt een ander merk/soort SDchip te zullen sturen, men zegt deze te hebben gezonden - en verder krijg je geen bericht meer en wordt de mail niet meer beantwoord.

Hallo, Ik wilde daar ook kaartjes kopen, maar lees nu jouw review. Heb je de Sd chip inmiddels ontvangen? Is het inmiddels goed afgehandeld? Anders ga ik ze elders bestellen. Mvg m.penning

Online gekocht

Duidelijk en overzichtelijke site. Je kan op snelheidsklasse zoeken en op soort sd kaart.

Mijn kaartje (Transcend 30MB/s) was niet op voorraad. Had er 3 besteld om 17:00 en had ze eigenlijk de volgende dag al nodig ivm vakantie. <br/> <br/>Omdat die op de site op voorraad was maar dus slecht leverbaar, kreeg ik direct een mailtje terug. Ik kreeg gratis een beter en sneller SD kaartje (Samsung EVO 48MB/s). Dat is pas service! <br/> <br/>Als ze, zoals veel webwinkels, de bestelling hadden vertraagd of gemaild hadden dat het toch niet op voorraad was had ik dus niet op tijd mijn kaartjes gehad. En dit is niet de eerste keer dat ze deze wisseltruc uithalen voor mij. <br/> <br/>Dus wat mij betreft: Ik zou graag een eurootje of 2 meer betalen gezien de service. Maar bij DataIO hoeft dat vaak niet omdat ze al één van de goedkoopste zijn. <br/> <br/> <br/>Zoals gezegd zijn ze erg snel met reacties. Ook een enorm aardige service dat ze de kaartjes gratis een upgrade hebben gegeven omdat mijn kaartje slecht leverbaar is. Niet de klant lastig vallen, maar zelf oplossen. Dat is toch wel erg veel service.

Assortiment

Ze hebben niet heel veel kaarten, maar wel diegene die uit de tests als beste prijs/kwaliteit komen, en de snelste kaartjes. Dus alle te dure kaartjes voor te weinig prestaties zul je er niet vinden.

Aanbeveling

k heb hier al vaker besteld, maar dit bedrijf verdient toch wel een pluim. Ik zal toelichten waarom. <br/> <br/>Ze zijn vaak het goedkoopst. <br/>Voor 17:00 besteld is morgen in huis. Als je 2,50 extra betaald komt het per brievenbuspakje en heb je track en trace. <br/> <br/>Dus wat mij betreft: Ik zou graag een eurootje of 2 meer betalen gezien de service. Maar bij DataIO hoeft dat vaak niet omdat ze al één van de goedkoopste zijn.

Extra toelichting

Goedkoop, snelle levering en erg veel service. Dus goed, goedkoop en snel. Dat gaat toch normaal niet samen? Hier dus wel! Zoveel extra service als hier heb ik nog nooit gehad in een winkel!

Online gekocht

Snelle afhandeling, goeie informatie, prima kwakiteit.

Via E-mail volledig op de hoogte, Tack en Trace, mogelijkheid tot terug sturen bij foute levering.

Assortiment

goeie prijs kwaliteit verhouding.

Aanbeveling

Dit is gewoon goed en werkt van thuis uit.

Extra toelichting

Het is prima afgehandeld.

Extra toelichting

Ik had mijn bestelling binnen een dag al binnen! Betrouwbare site met goede producten. Een dikke aanrader!

snel en simpel

beter product gekregen dan gevraagd.

Assortiment

van heel goedkoop tot topsegment

Aanbeveling

Beste service die ik ooit heb meegemaakt bij een webshop

Extra toelichting

Ik had een SD micro kaart van 32gb besteld. Helaas was de gevraagde kaart niet meer op voorraad. Om vertraging te voorkomen kreeg ik kosteloos een betere en snellere SD kaart opgestuurd. Helemaal top. Binnen een dag geleverd.

Online gekocht

Overzichtelijk website met goede zoek- en filterfuncties.

Kreeg voor hetzelfde geld een betere en duurdere SD kaart geleverd.

gewoon goed

Extra toelichting

Ik ging voor het goedkoopste SD kaartje voor mijn telefoon, maar kreeg voor hetzelfde geld een snellere en betere SD kaart geleverd ivm. geen voorraad van het goedkope kaartje. Over deze wijziging kreeg ik ook keurig een e-mail. De verzending was correct en neutraal.

• Gemak8,0
  • Service9,0

Makkelijk en overzichtelijk

Supersnelle levering.

Assortiment

Altijd te vinden wat je zoekt

Aan iedereen dit is gewoon 100%

Alles is goed .

Online gekocht

Website duidelijk snel een bestelling kunnen plaatsen

Assortiment

Er was genoeg keuze verschillende merken snelheden.

Extra toelichting

14.00 besteld volgende dag binnen. Keuze was voor gratis verzending. Deze is netjes bezorgd zonder vertraging. Aangezien ik ook naar reviews kijk vindt ik het waard om zelf dit ook te doen zodat anderen hier wat aan hebben.

• Service4,0
  • Aanbeveling4,0
Online gekocht

Makkelijk vanaf je luie stoel

Sd kaart was op voorraad, deze besteld op vrijdag 14:09 bericht ontvangen en in behandeling.16:33 bericht niet voorradig dinsdag heb je het thuis. <br/>Heel het weekend bleef hij volgens de webshop voorradig wat niet waar was, let dus op als je net als ik hem snel wilt hebben.

Genoeg keuze

Aanbeveling

Ik hou er niet van om belazerd te worden, dus beveel ik hem niet aan.

Extra toelichting

Prijs is goed, alleen moet je klanten niet belazeren.

Extra toelichting

Mijn MicroSD kaart van Sandisk (bijna 2 jaar oud) in de Smart Phone werkte plotseling erg traag. Dit via mail aangemeld bij de Helpdesk. Vrij direct een reactie met tips ontvangen. Helaas hielpen deze tips niet. Uiteindelijk donderdag de defecte kaart aan DataIO verzonden en tot mijn grote verrassing ontving ik 2 dagen later al een nieuwe MicroSD kaart. Fantastisch snel door DataIO afgewikkeld. Complimenten!

Extra toelichting

Ik belde de winkel en ik werd uitstekend geadviseerd.

Online gekocht

Het is simpel en snel om te besteld en betaald via de site

Netjes op de hoogte gehouden via email wat de status van de bestelling was. En binnen 24 uur bestelling binnen

1ste keer gekocht via de site. Alles zeer netjes en snel binnen

Online gekocht

Duidelijke informatie op de webshop.

Zeer snelle levering en op tijd via mail geinformeerd.

Assortiment

Bekende en betrouwbare merken in de voorraad.

Aanbeveling

Als je een betrouwbare webshop zoekt voor geheugenkaarten, dat is het.

Extra toelichting

Dat is mijn zesde aankoop bij deze online winkel. Gewoon betrouwbaar webshop over de prijzen en levertijd.

• Assortiment6,0
Online gekocht

super snelle levering en betrouwbaar

kan meer producten zijn.

Aanbeveling

Ze zijn een van de goedkoopste

geen

Probleemloze bestelling

Uitstekende service, ook bij (kleine) problemen.

Assortiment

Gespecialiseerd, met kennis van zaken.

Aanbeveling

Goeie tent: netjes, snel en niet duur.

Extra toelichting

Niet duur, (erg) snelle levering, en (erg) goede service.

Online gekocht

Zoeken op product levert dataio vrijwel steeds bovenaan.

Afhandeling gebeurt perfect.

Assortiment

Alle mogelijke producten die beoogd werden waren aanwezig.

Aanbeveling

Website is goed, afhandeling is goed, verzending is goed en op tijd.

Extra toelichting

Aantrekkelijke website, helder en overzichtelijk. Producten zijn gemakkelijk te vinden. Wijze van verzenden wordt aan de klant overgelaten, erg prettig.

De volgende dag geleverd

De SD kaart was niet direct leverbaar Data IO heeft direct een duurder model voor dezelfde prijs geleverd

Extra toelichting

Snelle levering, uitstekende service en de beste prijs

Zo simpel!

Duidelijke mails!

Van alles!

Aanbeveling

Super snelle levering! en waar ik voor gekozen had ook daadwerkelijk gekregen een voorbeeld voor andere online winkels!

Extra toelichting

Alles liep volgens het boekje SUPER!!!

• Gemak-

Geen motivatie

Omdat de bestelde micro sd kaart moeilijk te leveren was werd er meteen een andere, snellere geleverd

Online gekocht

Op de site snel mijn item kunnen vinden en bestellen

Snel en goed

Assortiment

Wat ik zocht was aanwezig

Aanbeveling

De prijs is gunstig en er wordt zeer snel geleverd ook via de normale briefpost

Extra toelichting

De producten zijn van goede kwaliteit en voor een zeer redelijke prijs, de levering is zeer snel en goed

• Service9,0
  • Aanbeveling8,0
Online gekocht

Snel gevonden wat ik wilde hebben

Na op vrijdag bestellen, inderdaad een dag later geleverd via tnt-post.

Aanbeveling

Eerste bestelling. Deze is goed en snel geleverd. Verder geen bevindingen, dus ook niet over aftersales.

Extra toelichting

De bestelling voldeed aan de verwachtingen.

Makelijk

Extra toelichting

snelle levering en gemakkelijk te bestellen.

Online gekocht

Via m'n smartphone besteld en betaald vanuit de luie stoel

Twee bevestigingsemails en een notificatie e-mail dat het pakket verzonden was (met het track&amp;trace nummer).

Aanbeveling

Als anderen een sd-kaart willen kopen, sou ik deze winkel aanraden. Goede prijzen en uitstekende service.

Extra toelichting

Los van de goedkoopste prijs op het internet, heb ik ook een uitstekende service gekregen. Het product was er overigens ook twee dagen na bestelling (besteld op zondag, verwerkt en verzonden op maandag en ontvangen op dinsdag).

Online gekocht

Bestellen zonder registreren is mogelijk

Door eigen fout een verkeerde SD-kaart besteld. Deze retour mogen sturen en geld werd netjes terug betaald.

Extra toelichting

After-sales is erg goed, afspraken worden netjes en snel nagekomen.

Online gekocht

eenvoudig bestelproces. kan ook bestellen zonder te registreren.

telefonisch advies voor geheugenkaart bleek erg goed. snellere kaart voor minder geld.

Assortiment

alleen geheugenopslag. geen breed assortiment, maar wel veel keuze als je een geheugenkaart zoekt

Aanbeveling

een echte aanrader. snel en goedkoop

Extra toelichting

goede webwinkel zonder toetsers of bellen. simpel in gebruik. goed advies, maar vooral erg goede prijzen.