Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,4

g.hengel 31-10-2012

goed product tegen superscherpe prijs supersnel geleverd ('smiddags ca.17 uur besteld en de volgende dag al in huis)

Jochem Kuhnen 24-10-2012

Snelle levering, uitstekende prijs en handig dat er gekozen kan worden voor verzending in een enveloppe!

kfab 18-10-2012

Gisteren besteld en vandaag keurig verpakt geleverd. Met emails op de hoogte gehouden van de bestel-en bezorgingsstatus.

Diederikus 18-10-2012

Browser Chrome werkt niet goed samen met de website.Opgelost door één email, per omgaande antwoord van DATAIO.Hierna snelle en professionele afhandeling.

peaveybrown 11-10-2012

Het product heeft een goede prijs. Daarnaast zorgt de webshop zorgt voor een snelle levering, maar ook de optie voor een goedkope levering door met reguliere post te kunnen versturen.

ncox 17-09-2012

Overzichtelijke site. Scherpe prijzen. Snellere levering. Goede vorige ervaringen. Professionele en nette e-mails.

B de Haan 15-09-2012

Product op vrijdag 17.15 uur besteld en betaald en op zaterdag rond het middaguur reeds in de bus !
Razend snel ondanks het (te)late tijdstip : Chapeau !!

ptsporting 14-09-2012

binnen 24 uur geleverd en ook nog eens de goedkoopste, prima service. Tijdens het traject word je middels e-mail keurig op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.

albert777 06-09-2012

Woensdag om 15.00 besteld en donderdag in een keurige enveloppe in huis. Prijs is ook heel concurrerend met andere bedrijven.

JonnyBGood 07-09-2012

Hierbij sluit ik me volledig aan.

Chris020 15-08-2012

Snelle afhandeling en levering.
Goede prijs en steeds updates over de bestelling ontvangen.
Fijn dat ze steeds informeren over het verloop van je order.

ad100 02-08-2012

De bestelling van 32 GB SDHC Card Extreme Class 10 (45MB/s) SanDisk en 'n USB Card Reader P5. De wijze van betaling was een beetje verwarrend, ik dacht achteraf per acceptbankgiro te betalen. Dit was niet mogelijk, toen per IDEAL betaald. 3 Dagen daarna bestelling netjes thuis.

Ven waren verpakt in een mooie harde kartonnen enveloppe met schokabsorptie materiaal. Helemaal top. Ook hier een beoordeling 'zeer goed'.

Monieke23 02-08-2012

Snelle levering. De 24-uurs service van TNT Post werkt niet altijd, blijkt nu. Dat werd binnen 48 uur.
Data IO informeert duidelijk over het verloop van de bestelling.
Verpakkingswijze goed.

Nogwa 02-08-2012

heldere website met duidelijke informatie omtrent de producten en toepassingsmogelijkheden. besteling verliep soepel duidelijk op de hoogte gehouden en binnen een dag op de mat. zeer tevreden !

Lletan 30-07-2012

Overzichtelijke website en duidelijke uitleg over levering/retourneren/betalen. Veel betaalmogelijkheden en leveringsmogelijkheden. Ook een erg snelle levering!

Smak 28-07-2012

Had al eerder 3x 16gb microSDHC Class 10 kaartjes besteld, was toen zeer tevreden over de prijs (laagste van alle shops), het feit dat ondanks de lage prijs er ook adapters bijgeleverd werden, en de levering binnen 24 uur plaats vond. Tevens was de verpakking uitstekend.

Daarom alweer bij Data IO een kaartje besteld, dit keer een 8gb Transcend microSDHC Class 10 inclusief adapter. Verhaal word eentonig: laagste prijs, levering binnen 24 uur, degelijke verpakking.

Samengevat: zeer goede webshop voor geheugenkaartjes. Artikelen worden geleverd in originele fabrieksverpakking. Tot nu toe laagste prijs. Zeer snelle levering. Stabiele verzendverpakking. Indien gewenst geen verzendkosten (standaard PostNL verzending).

Over after sales kan ik niets zeggen: heb geen ervaring hiermee.

Ty-Rap 28-07-2012

Algemeen & Website:
Strakke site. Het leveringspakket is beperkt maar overzichtelijk en zoals de bedrijfsnaam al aangeeft gericht op dataopslag.

Bij mijn bestelling van 3x een 32 GB microSD Card Class 10 Samsung was het een beetje verwarrend dat er een ander product, die je samen met de microSD kaarten zou kunnen gebruiken, halverwege de zelfde pagina werd weergegeven. Het zou duidelijker zijn als dit onder aan de pagina zou staan (onder het aantal te bestellen producten). Uiteindelijk zie je bij het betalingsoverzicht dat het allemaal correct verloopt en dat je dus niet, naast de bestelde producten, extra producten besteld.

Na de bestelling/betaling krijg je keurig per statuswijziging een update per email. Ook als het product wordt verzonden ontvang je weer een email ter bevestiging. Het Ideal betalingsproces verliep soepel en ik heb gekozen voor PostNL reguliere briefpost (geen verzendkosten maar ook niet verzeker dus een klein risico). Zie verder ‘Verzending’.

Naast voorgaande verbeterpuntje is de voorraad status ook niet helemaal duidelijk. Bij mij stond er het volgende: ‘Beschikbaarheid - Normaal verzonden na: Op werkdagen voor 16:00 uur betaald, morgen in huis’. Als dit op voorraad betekend dan klopt dit echter geef ik de voorkeur aan een getal achter het woord ‘Beschikbaarheid”.

In het algemeen ben ik zeer te vrede hoe alles verlopen is. Ondanks de verbeterpuntjes krijgt Data IO van mij toch een ‘zeer goed’.

Verzending:
Ook dit verliep soepel en super op tijd. Donderdagavond besteld en zaterdagochtend binnen. De 3 kaarten waren verpakt in een mooie harde kartonnen enveloppe met schokabsorptie materiaal. Helemaal top. Ook hier een beoordeling 'zeer goed'.

lady49 27-07-2012

Donderdag even voor 12 uur besteld en de volgende dag om 13 uur in huis !! met emails op de hoogte gehouden. Geweldig

-Maurice- 26-07-2012

Superervaring met deze webwinkel. Product gisteren even naar 16:00 uur besteld en vandaag al binnen! Goedkoopste geheugenkaart die op internet te vinden is en geen verzendkosten!

track en trace 26-07-2012

Ik heb gisteren twee microsd kaarten besteld en omdat ik ze snel wilde hebben heb ik 6,50 euro aan verzendkosten betaald.
Dit is de optie voor 16:00 besteld de volgende dag in huis en met track&trace code.

Ik kreeg na de bestelling een mail dat het verstuurd was met de reguliere post.
Dit is dus niet de verzend methode die ik geselecteerd had en de meneer van postNL die de pakjes brengt is net weg en je raad het al: Wel pakjes maar niet het pakje met de sd kaartjes.

De website werkte ook niet goed op mijn telefoon waardoor de eerste bestelling in de soep liep dus toen heb ik een tweede bestelling gedaan op mijn laptop.
Dit kan overigens komen door de kieskeurig App want deze roteert niet als je de telefoon draaid wat erg vervelend is.

Pjotr10 29-07-2012

Ook webwinkels vergissen zich wel eens. Heb ik ook een bij een andere winkel gehad. Gebeld en netjes mijn € 6,50 teruggekregen. Kan mij niet voorstellen dat zij dit niet hebben terugbetaald. PostNL is trouwens heel traag bij ons hier.

retep52 20-07-2012

Had deze kaart besteld, en kwam er na een week achter dat er toch een defect was... Na mailtje via de website van Data IO binnen 5 minuten respons dat het zonder probleem teruggestuurd kon worden. De respons op mijn volgende vraag duurde wat langer, maar uiteindelijk is een en ander keurig en correct afgewikkeld.

Martien de Leest 19-07-2012

Zeer perfecte levering. Woensdag besteld en donderdag in huis. Transend SDHC class 10 geheugenkaart van 16 GB voor een prijs van 11,80 euro incl. verzendkosten, en dat is bijzonder gunstig te noemen. Netjes verpakt,en van te voren een bericht dat het bestelde is verzonden, nogmaals perfect. U kunt gerust met dit bedrijf in zee gaan.

reisyl 18-07-2012

Maandagmiddag kwart voor 4 2 micro sd-kaartjes besteld en dinsdagmiddag lagen ze al in de brievenbus!
Kreeg ook netjes een mailtje wanneer de status van mijn bestelling wijzigde, dus helemaal top!

j.bultot 13-07-2012

Klantenservice zeer slecht of onbereikbaar in mijn geval, zowel telefonisch als per mail.
Ook nooit mijn bestelling van twee sdhc kaartjes ontvangen!!!!
Het had zo mooi kunnen zijn, als zij het werkelijk zo konden doen, zoals zij zich presenteren op hun webshop.
Mijn mening! Slechte en onbetaalbare servies voor klanten die op hun centjes letten.

j.bultot 27-07-2012

Oke! Fair is fair aftersales aan de late kant!
Ik heb dan ook geen kaartjes meer op tijd kunnen krijgen voor mijn vakantie.
Maar de excuses kwam er wel, 1x telefoon in Bankok, 1x telefoon in Hanoi, en fair is fair ook dit is wat waard.
Het probleem lag bij de rembours verzending, dit was niet geauthomatiseerd in hun systheem en bleef daardoor in behandeling staan, toch een duur foutje!
En zo zie je toch maar! dat een reviews helpen om het voor de klant beter te kunnen krijgen!
Ook daarvoor, een bedankje aan kieskeurig!!!!!
Groetjes uit Hanoi
J.Butot

nikon44 12-07-2012

Dinsdagavond 10/7 twee 16GB SD-kaarten (Ultra SDHC Class 10, max. 30 MB/s) besteld. Donderdagmorgen 12/7 bezorgd. Evenals de vorige bestelling snelle levering en tegen de absoluut laagste prijs (15,20 euro per stuk). Ook nu weer een tevreden klant! Nikon44

Mcorona 06-07-2012

Dit is de eerste keer dat ik producten bestel bij Data IO. Ik was op zoek naar twee betaalbare 32GB SDHC class 10-geheugen kaarten. De voorkeur ging uit naar Sandisk Ultra kaarten. Data IO was de goedkoopste aanbieder volgens kieskeurig.nl en tweakers.net. De website geeft duidelijke productinformatie en de prijzen zijn inderdaad laag. Daarnaast zijn er geen bezorgkosten. Door de lage prijzen hield ik geld over voor een USB 3.0-cardreader. Deze cardreader werd groot aangeprijsd op de website. De totale order bestond dus uit 2 32GB geheugenkaarten en een usb 3.0-kaarten. Beide artikelen waren ‘direct uit voorraad leverbaar’ en ‘op werkdagen voor 16.00 uur betaald, morgen in huis’. De afhandeling van de order verliep erg soepel en de IDEAL-betaling ging ook erg makkelijk en snel. De IDEAL-betaling werd op zondagavond om 21.00 uur afgeschreven. Meteen kreeg ik een bevestiging van de statuswijziging. Omdat het zondagavond was ging ik er vanuit dat de order op maandag verwerkt en verzonden zou worden en op dinsdag aan zou komen.

Op maandag had ik een statuswijziging verwacht naar verzonden. Ik heb echter niets ontvangen. Gelukkig had ik geen haast en ben ik gewoonlijk vrij sceptisch over de snelle afhandeling van webshops.

Op dinsdag kreeg ik maar niets te horen, maar ik heb Data IO tot het eind van de dag gegeven. Nog steeds geen nieuws. Dus toen maar contact opgenomen per mail (want ze willen liever niet gebeld worden volgens de website). Binnen een half uur kreeg ik een telefoontje. Het blijkt dat de USB 3.0-cardreader, die speciaal aangeprijsd werd met verschillende banners op de site, niet op voorraad was (ondanks de status ‘Direct uit voorraad leverbaar’). Ze hadden blijkbaar het product op maandag van de leverancier verwacht, waardoor ze het blijkbaar niet de moeite vonden om de status aan te passen. Maar op dinsdag was de cardreader nog niet binnen. Maargoed, er werd mij toegezegd dat ze er achteraan zouden gaan. Maar ik moest wel even een email sturen om hen er aan te herinneren dat ze dit de volgende ochtend (woensdagochtend) zouden moeten doen. Ik moet toegeven dat dit vrij uniek is en ik heb met mijn vriendin ook smakelijk gelachen om het feit dat ik hen een herinnering moest sturen.

Maargoed, email gestuurd. Dus ik wachten op een email die woensdag. Maar aan het eind van de dag nog steeds niks. Dus om iets voor 17.00 uur bel ik maar weer. Wederom krijg ik dezelfde persoon die laat weten dat ze inmiddels van de leverancier begrepen hebben dat de cardreader op donderdag binnen zal komen. Voor de zekerheid maar even gevraagd of ik ze nog moest mailen of dat ze er zelf voor zouden zorgen dat het product op donderdag verstuurd zou worden. Maar het zou goed komen. Donderdag zou het product, dat overigens nog steeds als direct leverbaar op de site stond, verstuurd worden.

Op donderdag gewacht op bevestiging van de verzending maar tot 16.00 uur niets gehoord. Dus toen maar weer eens gebeld. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een voicemail dat Data-IO vanwege de vakantie niet telefonisch bereikbaar waren. Even op de website gekeken en daar stond nu ineens, in een bijzin, inderdaad dat ze per zaterdag 7 juli niet telefonisch bereikbaar waren. Het was echter donderdag 5 juli. Slechte zichtbare en enigszins misleidende informatie. Maar weer eens een mail gestuurd. Die werd dan wel weer snel beantwoord, wederom binnen een half uur. Ik kreeg een ‘oh-ja’-mailtje. “Dank voor uw mail, uw bestelling gaat vandaag met de post mee. Excuses voor het ongemak’. Meteen daarna kreeg ik de statuswijziging.

Op vrijdag (vandaag) eindelijk het pakket ontvangen. De producten zijn goed verpakt. Uiteindelijk allemaal goed gekomen. Omdat ik toch van nature wat sceptisch ben over de snelheid van webshops ben ik niet heel erg teleurgesteld. Ik heb mijn producten nu binnen en tegen een veel lagere prijs dan in de lokale Saturn. Dus achteraf erg tevreden. Wat wel erg storend is, is dat ik tot drie keer (!) toe contact met Data IO op heb moeten nemen. Het zou hen sieren als ze bij voorbaat al contact zouden opnemen, maar na het eerste contact zou die hint zeker duidelijk moeten zijn. Communicatie is dus niet geweldig, maar de prijs maakt een hoop goed.

Uiteindelijk dus tevreden, en ik zal in de toekomst zeker deze website in de gaten houden. Echter moeten bovenstaande problemen niet nog een keer voorkomen.