bol. Plaza - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol. Plaza.

bol. Plaza stelt zich voor

Schrijf een review voor deze winkel

ToonTechneut 30-11-2018

Correcte levering, goede service

De laatste tijd regelmatig gekocht bij bol.com. Twee voorbeelden:
[1.] Een LG tv (beste koop Consumentenbond) kostte 469,- elders 449,- (fysieke winkel), echter niet direct leverbaar. Toen zag ik de 'retourdeal' bij bol.com: ca. € 415. Mét volledige garantie, mét 30 dagen recht van retour. Kon ik me dus geen buil aan vallen. Was in prima staat, niks mis mee. Moest hem alleen even goed afstellen (zoals bij elke tv?).
[2.] Een SSD harddisk. Werd keurig op tijd geleverd, in goede staat. Echter: het bleek dat het defect bij de computer in het moederbord zat. Aangemeld voor retour, sticker geprint, opgestuurd. Na een paar dagen keurig mijn geld terug. Super service!

Fam. Keus 26-11-2018

Slechte levering - leverafspraak niet nagekomen

We hadden voor BOl.com gekozen ivm prijs. En afgelopen vrijdag stond de beoordeling nog op 8.5. Is ondertussen gekelderd naar 7.1.
De wasmachine zou op zaterdag geleverd worden, maar kwam niet. Paste niet meer in de bakwagen.
Daarna een afspraak gemaakt voor vandaag. Zojuist is de koerier geweest en de wasmachine is zwaar beschadigd.
Zit nu nog steeds zonder wasmachine

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Henri 10-11-2018

Gewoon goed.

Bol.com....

ik bestel er al jaren en ben nog nooit teleurgesteld geweest. Er zijn ook andere aanbieders die middels Bol.com verkopen, en soms zijn zij ook iets goedkoper met bepaalde artikelen dan Bol.com zelf....maarrrr.

Als je dan even verder kijkt, en vooral goed leest, dan zie je veelal dat levering van dat zelfde artikel tot wel 5 werkdagen of zelfs langer kan duren, terwijl Bol.com het artikel de volgende dag, of die dag erop al kan leveren.

Hoe dan ook, Bol.com bevalt mij prima. Producten laten zich gemakkelijk vinden middels de site en ook de levering is bij mij nog altijd keurig op tijd geweest.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jose 01-11-2018

Bol.com houd niet aan zijn belooftes

We hebben besteld (en betaald) op 30-okt om 10 uur s'ochtends, een vaatwasser op voorrad bij bol.com. Standard bezorging gemeld op 31-okt was eigenlijk vertraagd zonder uitleg. Blijkbaar was de laatste stuk, sinds daarna was hem niet meer leverbaar.
Twee dagen later hebben we gebeld bij klantenservice, die geen antwoord kunnen geven over beschikbaarheid of lever datum. Wel het recht op ons bestelling te annuleren en ons geld terug te krijgen binnen een paar dagen.
Op kieskeurig zoeken we daarna voor dezelfde model en toch gevonden, weer bij bol.com, een vaatwasser morgen in-huis beschikbaar, maar met een nieuwe prijsje van 30 euro hoger dan toen. Echt schandelijk!
Is de apparaat nu wel leverbaar? Of toch niet, en weten ze gewoon niet wat in zijn systeem staat? Waarom corrigeren ze niet die fouten voor volgende bestellingen? Er lijkt als bol.com een paar euros meer wilde verdienen bij een apparaat. Trouwens, niet van ons portemonnee, en tegelijk krijg die bedrijf een slechte reputatie.
Jammer genoeg moeten we de afwas met de hand nog een paar dagen tot ons geld terug van bol.com wordt gestort. En die vaatwasser ergens anders gaan kopen, voor een hogere prijs.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Bol.com 02-11-2018

Beste Jose,

Wat ontzettend jammer dat de bestelde vaatwasser niet op voorraad blijkt te zijn. Dat deze later voor een hogere prijs op onze website wordt aangeboden, kan komen omdat onze partners ook hun artikelen via onze website kunnen aanbieden. Deze partners mogen hun eigen prijzen hanteren. Dit kan betekenen dat er een prijsverschil ontstaat.

Als je wilt dat ik dit voor je nakijk, ontvang ik graag van je een bestelnummer. Je kunt dit sturen naar klantenservice@bol.com

Manon van bol.com

Orlando 11-10-2018

Besteld via HKC europe

Bezorging was goed op tijd zoals afgesproken, ik heb 1x moeten bellen met de klantenservice van HKC in dit geval maar hier werdt ik ook snel en goed geholpen door een vriendelijke dame met limburgse tongval(naam niet onthouden) ik zou zo weer wat bestellen hier

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Riny 02-10-2018

Geweldige bedrijf

Ik bestel al jaren via Bol.com, nog nooit problemen gehad. Service en levering perfect. Indien klantenservice nodig altijd vriendelijk en super geholpen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

orlando 10-08-2018

prima

Elders bestellen met de service van bol.com,ideaal! bestelling snel in huis en gewoon lekker betalen aan een betrouwbare partner

Timmermans 03-12-2019

Hoi Christaan,
Wij wachten inmiddels al bijna 8 weken op een oplossing, die er waarschijnlijk niet gaat komen.
Zou je mij een mail willen sturen?
Danny_oss0412@hotmail.com

Groetjes

Carina 27-07-2018

Klantenservice geweldig

Al jaren koop ik producten bij bol.com. speelgoed, witgoed, hh prod. etc.
3x moest ik contact opnemen.2x Iets was stuk en 1x een andere opmerking/vraag . Alle keren super afgehandeld. Als consument durf/kan en mag je vragen stellen. Ze nemen tijd, tonen begrip en belangrijk ze lossen het op!

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Lauwrens 02-07-2018

Verzending discutabel

Denk je bij Bol te kopen maar dan blijkt dat er een derde bedrijf de levering doet. het gevolg is dat een bestelling door mij heeft geleid tot het ontvangen van drie doosjes. En ook op verschillende dagen. Daarnaast was de verpakking c.q. de doos veel te groot; in een geval was de inhoud slechts 40% van de doos en de andere nog extremer namelijk slechts 5%. Dus in deze doos werd 95% lucht vervoerd. Het had ook in een luchtkussenenvelop kunnen worden verzonden. En het argument dat wordt gehanteerd is dat het logistiek gezien de meest eenvoudige werkwijze is. Ik bedenk me wel twee keer wanneer ik iets bij BOl (of Amazon of ..) bestel. Ik probeer eerst een fysieke winkel te vinden en daarna op internet één die alle producten kan leveren.

Officiele reactie van Bol.com 03-07-2018

Beste Lauwrens,

Bol.com heeft inderdaad partners die hun spullen via onze website verkoper, Zo kunnen we vanaf 1 plek een groter assortiment aanbieden. Ik begrijp van je dat jouw bestelling in verschillende dozen is geleverd en dat de dozen te groot zijn ten opzichte van het bestelde product. Omdat ik jouw accountgegevens niet kan vinden via de gekoppelde gegevens aan dit bericht, weet ik niet of je wellicht bij verschillende partners je aankoop hebt gedaan. Dat verklaart dan de verschillende verpakkingen. Uieraard wil ik graag samen met jou naar de bestelling kijken. Alls je mijn bemoeienis op prijs stelt, stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com, refereer naar dit bericht en er wordt contact met je opgenomen.

Jolanda van bol.com

Voorlopig geen bol.com 16-06-2018

Beste aanbod niet direct zichtbaar.

Wij hadden een product gevonden dat wij wilden bestellen. Levertijd een paar dagen.
Besteld en eigenlijk gedacht dat bol.com, het beste aanbod liet zien.
Blijkt dat men echt op de pagina een linkje zit waarbij je alle aanbieders kunt zien.
Dit aangeklikt en blijkt dat er aanbieders zijn die goedkoper waren en de dag erna konden leveren. Artikel geannuleerd, vond het een beetje stinken. Bij een andere webshop maar besteld en ook de volgende dag binnen. Erg jammer en geeft een heel raar gevoel.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 18-06-2018

Beste klant,

Wat vervelend dat dit allemaal zo gelopen is. Ik zou je willen vragen een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com en te verwijzen naar dit review. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Ik wens je nog een fijne dag!

Isaac

Leon 31-03-2018

Stop toch met bol

Denk je wat te bestellen bij Bol.com blijkt het geleverd wordt via een ander bedrijf. Zou volgende dag geleverd worden: niets. Na een paar dagen wordt het geannuleerd door dat bedrijf (Twongo) omdat het artikel niet leverbaar is. Een paar dagen later staat het weer vrolijk op bol.com plaza door dezelfde leverancier terwijl het daar niet op voorraad is.
Advies aan bol.com: stop toch met bol.com plaza, en al zeker met Twongo.nl, daar maak je voornamelijk mensen ongelukkig mee. Zeker als beloftes niet waar gemaakt kunnen worden.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Officiele reactie van Bol.com 04-04-2018

Beste Leon,

Goed dat je hier een melding van maakt. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Graag wil ik voor je uitzoeken wat er hier precies aan de hand is.

Helaas kan ik geen klantgegevens van je vinden. Zou je een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro

Jan dL 04-01-2018

Prima service

Bestel nu al jaren bij Bol. Eigenlijk nog nooit een probleem meegemaakt. 1x een kapot item ontvangen. Zonder probleem geretourneerd en nieuwe ontvangen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marcel 30-12-2017

Geen klant meer

Jarenlang tevreden klant geweest maar bij het terugsturen van pakketje moest ik € 7 betalen. Niet een wereldbedrag maar het klopt niet. Contact opgenomen met klantenservice maar in plaats va te heloen werd ik afgezeken.

Officiele reactie van Bol.com 02-01-2018

Beste Marcel,

Wat vervelend om te horen dat je niet de service hebt mogen ervaren die je van bol.com kunt verwachten. Het is inderdaad geen hoog bedrag maar als klant hoor je dit niet te hoeven betalen. Graag kom ik met je in contact om te zorgen dat je een vergoeding ontvangt. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Milly van bol.com

RDenneman 25-12-2017

Snelle levering, goede prihs

Supersnelle levering en een goede prijs. Bestelgemak via integratie met Bol.com.
Bij mijn volgende aankoop zal ik eerst deze site checken.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kevin 01-12-2017

Super bedrijf! Enorm tevreden.

Top bedrijf! Bestelling gedaan en deze kwam netjes op tijd aan. De wijze waarop het product was afgespiegeld op de website (afbeelding, tekst) voldeed volledig aan de realiteit.
Erg tevreden :).

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Daan 01-11-2017

Super service

Grandioos groot assortiment door de vele verkopers die bij Bol zijn aangesloten. Ik krijg altijd alles netjes op tijd geleverd en mijn ervaring is dat de verkopers op Bol goed op de hoogte zijn van hun producten (anders dan de "grote" jongens). Erg tevreden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tevreden klant 24-09-2017

Al tien jaar supertevreden

In 2006 kocht ik voor het eerst iets online en wel bij bol.com.
Sindsdien heb ik al tientallen keren bij bol.com besteld. En zeker niet alleen boeken. Van geheugenkaartjes tot toiletartikelen, een smart TV, een stofzuiger en nog veel meer. Nog nooit een vervelende ervaring gehad. Ook wel dingen geretourneerd, geen enkel probleem. Ik begrijp dus niets van alle negatieve reacties op deze site. Bol.com trek het je niet aan en ga zo door!
Jullie zijn niet voor niets zo'n grote webwinkel geworden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Martine 31-10-2019

Dank voor bericht. De beatelling is geannuleerd dus ik hoop dat geld Snel terug is.

Jos 12-08-2017

Aanbieding en dan niet te koop

Ze hadden bij bol.com een sony 65 inch in de aanbieding voor 999.00 . Wilde meteen bestellen komt er artikelen niet aanwezig. Dit al meedere keren gehad. Koop erg veel bij bol.com maar niet bij de.plaza WAARDELOOS.

Officiele reactie van Bol.com 14-08-2017

Beste Jos,
Dit klinkt niet zo best!
Omdat ik geen klantgegevens in het bericht kan vinden, kan ik op dit moment geen contact met je opnemen.
Als je dit wel wenst, vraag ik je vriendelijk een e-mail te sturen met meer informatie naar klantenservice@bol.com en te refereren naar dit bericht.

Groeten, Manon van bol.com

Dave W 22-07-2017

Dramatisch service

Ik heb geprobeerd tot 3 keer een Samsonite XBR Briefcase 3 Gussets 15.6 black te bestellen. alle drie de keren ontving ik bij verschillende firma's een Samsonite XBR Briefcase 2 Gussets 15.6 black. De klantenservice laat je lekker zwemmen en bieden wel hun excuses aan maar verder laten ze je lekker alles zelf uitzoeken. Mijn advies schoenmaker blijf bij je lees en verkoop boeken en cd!

Officiele reactie van Bol.com 24-07-2017

Hi Dave,

Dit is balen, dat snap ik. Aan de hand van de gegevens bij deze review, kan ik jouw gegevens er niet bij zoeken. Toch wil ik graag kijken waar dit mis is gegaan. Stel je dit op prijs, stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com en r wordt contact met je opgenomen.

Met vriendelijk egroet,
Jolanda van bol.com

Vince 04-07-2017

Slechtste online winkel ever

Een aantal dingen via bol.com gekocht tot dat je er achter komt dat als je even zoekt het beter bij een ander kunt kopen.
Stukken goedkoper.
Dus rechtstreeks via leverancier bestellen en niet via tussenpersoon Bol, scheelt heel wat euro's
Bol rekent toeleveranciers 15% commissie, zo wil ik ook wel slapend rijk worden.

Officiele reactie van Bol.com 06-07-2017

Beste Vince,

Goed dat je dit aangeeft, alleen klopt dit absoluut niet. Ik zou hier graag met je over willen praten. Het is mij onduidelijk of je het hier hebt over onze externe verkopers.

Zou je een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Groet,
Imro

Ricardo 03-07-2017

Geweldige service

Ik begrijp de slechte reviews van bol.com niet. Super assortiment & razendsnelle service!
Ik heb tot nu toe nog nooit een slechte ervaring gehad met bol.com. 1x een gedeukt artikel(prullenbak) gehad, hier zijn we met een tegemoetkoming akkoord gegaan. Echter 4 maanden later, met het warme weer, merkte we dag de deksel ook krom was wat geuroverlast gaf. Mailtje naar de klantenservice & binnen 1! Uur al tegenbericht dat een nieuwe prullenbak onderweg was. Superservice!

Karin 26-06-2017

Slecht verpakt

Ik heb via bol.com een stenen plaat besteld voor een Patton bbq maar die kwam in stukjes aan gelijk met DHL terug gestuurd. De dhl bezorger wilde hem zelf niet afgeven omdat ze hoorde dat hij kapot was, ze kreeg hem al kapot aangeleverd.
Tip. Misschien beter verpakken en breekbaar sticker erop

Officiele reactie van Bol.com 27-06-2017

Beste Karin,

Wat vervelend dat de stenenplaat voor de barbeque kapot is geleverd. Mocht je het op prijs stellen dat ik nog even met je mee kijk, zou je dan een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert aan dit bericht en het bestelnummer noemt, wordt er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Roald 26-05-2017

Probleem Communicatie bol.com

Ik had bij double point via bol.com een speaker besteld. Nadat ik een verkeerd product binnenkreeg waarbij uit eindelijk het probleem bij bol.com lag heeft double point contact met mij opgenomen. Deze hebben hun deel goed uitgelegd en me een korting gegeven op een ander product. Double point kon niet veel doen aan deze miscommunicatie en heeft het op de beste manier opgelost. uiteindelijk een goed pluspunt voor de klantenservice. Een nadeel is wel dat dit pas gebeurde toen ik hier een review had geschreven.

zakelijke klant 23-05-2017

Onduidelijkheid bij Bol.com leidt tot incasso

Product ontvangen met een BTW factuur in de verpakking. Factuur betaald.
Wat blijkt wij hadden deze factuur niet moeten betalen maar een betaling aan bol.com moeten doen. Bij deze levering geen enkele instructies hierover, enkel de meegeleverde BTW factuur van de externe verkoper. Getracht dit fatsoenlijk op te lossen met BOL.COM maar al vanaf het eerste telefoontje schofterig te woord gestaan. Ook per email schofterig behandeld.
Ongelooflijk dat jarenlange vaste klanten zo behandeld worden.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 24-05-2017

Beste klant,

Wat jammer om te lezen dat het niet helemaal goed is gegaan met een factuur en dat u vervolgens niet netjes te woord bent gestaan. Dat kan niet de bedoeling zijn. Zou u, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als u refereert aan dit bericht, wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Astrid 23-04-2017

Bk leder ronduit slecht, vida xl goedkoop spul

Ik dacht ooooooh bol.com, als zij een bedrijf laten adverteren op hun site dan zal het wel goed zijn. Klaarblijkelijk niet. Bijvoorbeeld van Bk leder in en in slechte service. Immitatatie leren jasje was niet op voorraad 3,5 week wachten, veel te klein, onmogelijk om retour te sturen zijn ineens onbereikbaar ( mij geblokkeerd?). Ook een bedbank gekocht, bedrijf adverteerd met korting zodat je denkt WoW wat een deal. Ik zet samen met mijn vader de bank in elkaar, hout is krom...ziet er heel goedkoop uit. Echt zonde van mijn 200,--
Dacht een leuk uilenbedeltje te kopen via bol.com house of jewels, ook bij derdenpartij. Plaatje staat nog op site maar niet leverbaar, zoals zovele producten.
Ik denk dat bol.com een slechte keuze heeft gemaakt met partijen in zee te gaan. Bol.com krijgt in mijn ogen een onbetrouwbaar en negatief karakter. Lijkt nu op een soort Alibaba

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 24-04-2017

Beste Astrid,

Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent met je bestellingen. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als het niet naar verwachting is. Graag kijk ik even met je mee. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert naar dit bericht en je bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.