bol. Plaza - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol. Plaza.

bol. Plaza stelt zich voor

Schrijf een review voor deze winkel

Eddy P 09-01-2020

Koop liever lokaal! De plaatselijke Expert heeft mij waanzinnig goed geholpen nadat ik meerdere keren contact met plaza heb gezocht mbt de foutieve en drie weken te late levering van een tv, bleek het ook nog een overjarig model!

Robert P 06-01-2020

BOL Com belooft op hun website levering daags nadien. Klopt niet want PostNL gaat nog maar eens in de mist gegaan. Weekend en dag later en nog steeds niet geleverd.
Reactie van Bol.com : kunnen niets aan doen maar je kan wel retour sturen. Daarmee is de kous voor hen af. Blijkbaar nog zo'n reuzebedrijf die de wil niet heeft om problemen op te lossen.
Klant wordt gewoon de laan uitgestuurd. Erg flauw.

Rudi 27-12-2019

Tot 4 januari 2020 bedenktermijn (30 dagen bedenktermijn) van ontvangen TV, gekocht via BOL.COM. De tv blijkt verkocht te zijn door de TV Store, maar ik krijg geen retourlabel van Bol.com. TV ontvangen op 5 december. TV Store wil niet terug ondanks bedenktermijn, zij willen geen retourlabel sturen via Bol.com. Had eerst een retourlabel, echter die was op miraculeuze vreemd genoeg geannuleerd, maar niet door mij! Bol.com geeft aan dat TV Store de schuldige is?! Dat zij aangeven dat er niet geretourneerd kan worden. ZIt met een TV van 55 inch nog ingepakt die wij willen retourneren, maar TV Store zit dwars. TV Store zegt: stuur de tv retour en regel een retourlabel Hoofdkantoor Bol.Com heeft aangeraden om via Post.NL te sturen naar Bol.com echter zonder retourlabel. Die geven zij niet???!!! Verzendkosten eventueel voorschieten, krijgen wij een tegoedbon bij wijze van declaratie. Mijn zorg is dat TV Store mijn geld niet terugbetaald als ik retourneer. Ik voel mij heen en weer geslingerd door deze twee bedrijven. Dit verhaal is verwarrend, maar dat komt omdat de situatie verwarrend is. Vanavond gaat de TV naar Post.Nl, maar ik heb er geen vertrouwen in. Kan iemand mij een collectief e-mailadres geven waar ik met vereende krachten het recht kan halen? OF moet ik aangifte doen? Reden van retour? Las pas te laat dat dit een bedrijf is dat TV's levert die niet bestemd zijn voor Nederlandse Ziggo. Serienummer zonder ue xxk. Durf de verpakking niet eens te openen.
Twintop 30-12-2019

Ook wij hebben dikke problemen met tv store en bol.com.
Tv met dikke zwarte balk in het beeld , nu willen ze de tv niet terug omdat ze zeggen dat die geinstalleerd zou zijn.
Tv kwijt en geld kwijt (1900€)
Tv-store/ El vidas/tv plaza zijn 3 louche bedrijven wat samenwerken met bol.com en inderdaad omgebouwde en kapotte tv’s leveren.
Ook wij zijn aann het kijken voor juridische stappen en bekendheid via social media

Rudi laat het er ook niet bij zitten 20-01-2020

Eerst veel gebeld en gemaild met TV store en Bol.com over retour mogen zenden van tv. Nu heb ik de tv op 2 januari geretourneerd worden na bemiddeling van het hoofdkantoor van Bol.Com en dat moest naar TV store. Ik mocht op uiterlijk 4 januari retourneren.

Nu heb ik nog geen geld terug! TV is binnen termijn van dertig dagen bedenktermijn geretourneerd. Bol.com pretendeert geld binnen twee dagen terug te storten. TV is in originele verpakking retour gezonden. Ongeopend. En nu geeft tv -store aan dat zij het recht hebben om 3 weken na ontvangst te mogen reageren of de retourzending voldoet aan de voorwaarden. Ik snap er niets meer van.
Nog voordat ik tv had ontvangen had ik afgezegd, maar Bol.com raadde aan om de tv te ontvangen en dan te retourneren.

Nu ben ik 500 armer en ik hoor niets meer van TV-store, belazer store?
Saillant detail, nog voordat ik het artikel gertourneerd had (kon retourneren), stond er al een melding op 26 dec dat het artikel weer retour ging van TV-store naar mijn huisadres omdat het niet voldeed aan de retourvoorwaarden. De tv stond nog bij mijn thuis!! De retourzending was al bij voorbaat geweigerd.
Hiervoor heeft TV-store wel zijn excuses aangeboden, Maar na het uiteindelijke retour zenden , wacht ik nog steeds op mijn geld. Beste TV-Store, Edwin@elvidas.nl? Waar blijft jullie oplossing?

Officiele reactie van El Vidas 20-01-2020

Beste Rudi,

Mail me gerust op het opgegeven mailadres zodat ik het kan uitzoeken / contact met u kan opnemen om het op te lossen. Via deze weg kan ik helaas niet inzien om welke bestelling dit gaat.

Beste ,
jammer dat je deze ervaring hebt, ik wil je graag helpen als wij een fout gemaakt hebben om dit op te lossen. Ons bedrijf is in korte tijd snel gegroeid. Dit is geen excuus maar wel een eerlijk antwoord.

Ik kan op deze weg niet zien welke bestelling hierbij hoort, ik verzoek u dan ook mij een mail te sturen naar edwin@el-vidas.nl dan neem ik contact met u op en dan lossen we het samen netjes op.

TonyCoene 27-12-2019

Via bol.com bij hen gekocht .
Bij levering was de doos reeds eens open gedaan en terug toegeplakt enkele labels werden blijkbaar verwijdert , zoals serienummer enz... . De tv zat ook onder het stof , doch alles was nieuw . Op het punt gestaan de tv terug te sturen .
Grondig bekeken , stof verwijdert en er zaten geen krassen in . Doch ik heb betaald voor een nieuwe en dit betreft dan bv. geen retour van iemand anders of een open doos. Ook al hanteren ze de laagste prijs .Handleiding tevens zonder de nederlandse taal . Als het een open doos betreft moet je dat melden ,punt.

Beste Tony,

Sylvia 14-12-2019

Op 11-11-19 een tv gekocht bij bol. Een week later werd die na veel gedoe geleverd. Ik wilde de bestelling annuleren, maar bol overtuigde mij om de verkoper een kans te geven de tv toch te laten bezorgen.

Bij thuiskomst bleek de tv stuk. Een flinke barst in het scherm! Direct contact opgenomen met bol, die mij verzekerde dat alles goed zou komen. Inmiddels zijn we 2 weken verder en bol heeft aangegeven mij niet meer te kunnen helpen. De verkoper (tv plaza) reageert niet op mijn mails, bol zegt de verantwoording niet te mogen (???) nemen van de wet.

Had ik maar van te voren alle reviews gelezen. Heb ik niet gedaan want ik dacht, ik koop bij bol.com, dan zit het goed.. Niet dus.

Inmiddels heb ik mijn rechtsbijstand erop gezet. Daarnaast wil ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat toekomstige klanten van bol weten dat hun klantenservice helemaal niet zo goed is als dat bol zegt. Ze laten hun klanten gewoon zitten en zijn niet bereid de verantwoordelijkheid te nemen.
Sylvia_E49 24-01-2020

Bedankt voor je reactie. Helaas is er nog steeds geen oplossing gevonden. Aangetekende brieven worden door jullie genegeerd en op mails wordt nog steeds niet gereageerd. Proces loopt nog steeds en al duurt het lang, ik geef niet op. Belachelijk om steeds dezelfde verhalen te lezen hier en dat bol.com nog steeds samenwerkt met deze oplichters is gewoon schandalig!

Beste Sylvia,

jammer dat je deze ervaring hebt, ik wil je graag helpen als wij een fout gemaakt hebben om dit op te lossen. Ons bedrijf is in korte tijd snel gegroeid en de afgelopen periode heeft onze klantenservice niet gefunctioneerd zoals u als klant had mogen verwachten . Dit is geen excuus maar wel een eerlijk antwoord.

Sylvia_E49 24-01-2020

Inmiddels zijn we weer een poosje verder, maar ben nog steeds niet geholpen. Op aangetekende brieven reageren jullie zelfs niet. Bol.com neemt ook nog steeds geen verantwoordelijkheid.

Beste mensen: koop niets bij bol.com en bij tv plaza. Wat een oplichters zeg!

Pietje laat het er niet bij zitten 12-12-2019

Dit is een schimmig bedrijf. je weet niet met wie je zaken doet. De ene dag is het TV-Store en andere dag El Vidas en op weer een andere dag TV Plaza. Kreeg een tv geleverd met een zwaar beschadigd beeldscherm. Ben al twee weken bezig om te horen wanneer ik een goed werkende tv krijg. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik hier opgelicht wordt middels een achterbakse trukendoos.

Remco 10-12-2019

Onlangs een TV besteld bij TV-Store via Bol.com. In eerste instantie een email mogen ontvangen met uiterlijke leverdatum, ik als klant probeer hier rekening mee te houden zodat de tv ook afgeleverd kan worden op deze datum en daarom speciaal vrij genomen om de tv te kunnen ontvangen.

Vervolgens krijg ik op de leverdagzelf.. in de middag... een email "ohnee toch niet, je tv wordt morgen geleverd". Daar gaat mijn vrije dag. Als kers op de taart krijg ik als reactie van TV-Store, het is druk met black friday...JA NO SHIT! zoals elk jaar maar stuur dan geen email met uiterlijke leverdatum en vervolgens LAST MINUTE aangeven dat het de volgende dag komt!

Wat ook opviel is dat de bezorger de tv (65 inch) in zijn eentje kwam afleveren. Omdat de doos zo groot was vond de bezorger het verstandig om de tv over de grond mee te slepen naar de voordeur.. van een trolly hebben ze ook niet gehoord volgens mij. Gelukkig was de TV niet beschadigd.

Zeer slecht dat bol.com zaken doet met een organisatie zoals dit!

Beste Remco,

jammer dat je deze ervaring hebt, dit is niet hoe bezorgers met goederen om mogen gaan. Mijn excuses ook dat ik niet eerder gereageerd heb, maar wij krijgen geen notificaties van berichten op dit platform anders hadden we direct gereageerd.

het is misschien wat laat, maar toch wil ik onze goede intentie tonen en nog met u naar een compensatie kijken voor het ongemak. Kunt u mij mailen met uw bestel gegevens naar edwin@el-vidas.nl dan neem ik contact op en gaan we nog wat regelen.

Ton 24-11-2019

Heb een 49 inch Samsung tv gekocht voor mijn oudere moeder van 84.
Op de dag van het uit de doos halen van de tv ontdekte ik dat er geen boutjes in de doos aanwezig waren om de pootjes vast te zetten.
Omdat het een feestdag was kon ik niet gelijk aan andere boutjes komen en heb ik de pootjes met iets te lange boutjes van mezelf "vast" gezet, de pootjes rammelen nu nog als ik de tv zou optillen.
Aan de bel getrokken bij TV Plaza via mail en er werd beloofd om een nieuw setje boutjes te sturen. Na enige tijd weer eens gemaild en men zou er achteraan gaan, we zijn nu 6 maanden verder en heb geen pakketje meer gezien.
Er wordt niet meer gereageerd op mailtjes als ik er weer eens over begin.
Ik lees veel slechte recenties van TV Plaza, jammer dat Bol.Com zaken doet met zo'n firma.
Omdat mijn moeder van 84 geen internet heeft weet ik ook niet of deze tv uit het oostblok bestemd is voor de Europese markt, lees hier namelijk veel klachten over. Ik weet dat deze tv uit het oostblok komt want er ontbrak een gebruiksaanwijzing in het Nederlands, zat alleen een boekje in met talen van het oostblok.
Jammer TV Plaza dat je niks meer laat weten en niet eens even een paar boutjes kan leveren die niet in de doos zaten, gewoonweg slechte service.
Wat zo jammer is dat TV Plaza in alle mailtjes beloofd dat de boutjes verstuurd zijn maar er
Ik hoop dat de tv het lang zal doen zodat ik in principe niks meer te maken zal hebben met jullie.
Aan Bol.Com wil ik alleen het advies geven om eens naar dit soort klachten te kijken en het neit alleen maar aan TV Plaza over te laten want daar komt toch niks van terecht.

Christian 21-11-2019

Beste Bol.com,

Op 31 oktober 2019 TV besteld bij Bol.com (2628031210) en E585,- euro betaald (factuurnummer 3901700446042) middels creditcard.

Op 2 november 2019 is de tv bij ons bezorgd door Post NL door een externe verkoper (TVstore oftewel El Vidas) bij Bol.com.

Op 3 november hebben wij de TV middels het standaard retourlabel (van Bol.com) teruggezonden (TV afgegeven bij Post NL punt) in verband met onze 14 dagen bedenktijd.

De TV is niet uit de doos geweest, wij vond direct al de TV te groot.

Op 5 november 2019 is de TV retour aangekomen bij de leverancier (TV-Store).

Op 6 november 2019 hebben wij via Bol.com een bericht gehad dat de TV niet retour genomen kon worden.

Wij hebben middels Bol.com contact gehad met de externe verkoper, en die gaf aan dat de TV zwaar beschadigd retour is gekomen en daardoor niet geaccepteerd kon worden. Ze gaven aan dat ze de TV retour zouden sturen.

Wij hebben een klacht ingediend, deze is afgewikkeld door de tweede lijns van Bol.com met de reden dat ze niks kunnen betekenen omdat het een externe verkoper betreft.

De externe verkoper heeft aangegeven dat we een claim moesten indienen bij Post NL. Als ik de reviews lees van andere kopers ( ik heb deze gebundeld voor het juridische traject wat wij nu volgen), lijkt het erop dat dit de standaard handelswijze is van TV-Store. TV's die retour worden gestuurd, (om welke reden dan ook) komen kapot aan (zwaar beschadigd) en wordt medegedeeld dat de TV niet retour wordt geaccepteerd. Dit kan een keer gebeuren, maar gezien de reviews, gebeurd dit geregeld bij TV store. Wij hebben 1 foto gehad van TV store, maar daar uit is totaal niet te herleiden of dat onze TV is of een ander, want de tv staat er niet in zijn geheel op. Ook het serie nummer staat er niet op. Het serienummer hebben wij genoteerd dus ik zou graag willen zien of dat de tv is die wij daadwerkelijk hebben retour gezonden. Wij hebben zelfs een review gevonden van een persoon die exact hetzelfde als ons heeft meegemaakt met een exact hetzelfde beschreven schade. Impact in het scherm, heel bijzonder, het lijkt erop dat dit dagelijks gebeurd bij TV-store.

Vervolgens hebben wij de afgelopen weken meerdere keren contact gehad met Bol.com, telkens moeten wij weer twee dagen wachten omdat zo " het systeem" werkt als er een melding wordt gemaakt voor de tweedelijns afdeling. Dan hebben wij vandaag te horen gekregen dat onze twee accounts zijn gebundeld, cases niet zijn doorgezet en er eigenlijk niks is gebeurd. Wij hadden de tv al sinds 7 november retour moeten hebben. Tot op heden hebben wij niks. Wel betaald, maar geen TV.

Tevens kon een van de agents aan de telefoon ons vertellen dat ze zeer verbaasd was dat Bol.com nog steeds zaken deed met deze partij. Er waren veel meer klachten, en al over een langere periode (maanden). Hoe kan dat Bol.com ons een TV laat kopen bij deze partij, daar ze zelf al weten dat dit geen betrouwbare partij is. Wij hebben datum en tijdstip van het gesprek genoteerd, dus dit is terug te halen.

Wij willen onze TV binnen 5 dagen terughebben, ondanks dat deze kapot is. Wij hebben inmiddels contact gehad met Radar, Opgelicht en een aantal social media kanalen waar wij alle documentatie naar toe hebben gezonden en er zijn partijen die interesse in deze zwendel hebben getoond. Dit probleem lijkt al bij meerdere partijen al vaker gemeld te zijn. De omvang is dus vele male groter dan het lijkt, en toch neemt Bol.com niet zijn verantwoording. Tevens zijn wij op dit moment in gesprek met meerdere gedupeerde en zijn wij verenigd om gezamenlijk juridische stappen te ondernemen tegen Bol.com / TVstore.

Bol kan fungeren als een markplaats waar externe verkopers hun handel kunnen drijven, toch heeft Bol.com een zorgplicht dat alle transacties ordentelijk verlopen.

Tot op heden is er niets gebeurd. Wij hebben Bol.com meerdere keren gevraagd waar onze TV is gebleven, Bol geeft aan dat ze geen reactie krijgen van de externe verkoper.

Naast het feit dat wij als gedupeerde zijn verenigd, juridisch advies hebben aangevraagd bij onze advocaat, hebben wij op zeer korte termijn een afspraak bij Politie den Haag om aangifte te gaan doen wegens: zwendel, verduistering en oplichting.

Ongetwijfeld dat er iemand van de klantenservice contact op wil gaat nemen, echter wil ik iemand te spreken krijgen die ook daadwerkelijk zaken mag besluiten of bepalen. Echter help niemand bij Bol.com onze TV terug te krijgen.

Tevens zal ik deze zelfde review zal ik delen op social media, en meerdere review websites. Tevens zullen wij ook diversen partijen (thuiswinkel.org) aanschrijven omtrent de gang van zaken bij Bol.com en EL Vidas/TV Plaza of TVstore. Ook mediakanalen als Radar etc etc, zullen volledig worden voorzien van informatie.
Anoniem 28-11-2019

Beste Christiaan,

Eerder heb ik al als anoniem gereageerd op het verhaal van Peter.
Samengevat, zelfde verhaal.
Dag 1 zwart scherm, tv stond al week klaar voordat deze aangesloten werd. Op dag 6 helemaal geen beeld meer. Veel tijd en energie en beloftes van bol. Com. Uiteindelijk iemand die ons heeft toegezegd dat we de tv terug mochten sturen en geld retour zouden krijgen.
Ook koop geprobeerd te ontbinden maar aangetekende brief naar tv plaza is retour naar ons verstuurd met als reden; bedrijf bestaat niet meer.
Ik kreeg in mijn bol account een bevestiging dat ik de tv terug mocht sturen en geld retour zou krijgen. Hele avond bezig geweest om tv te demonteren en in te pakken. De medewerker die ons zou terugbellen hierover belde niet meer. Andere medewerker van klantenservice gaf aan dat dat ook niet meer zou gebeuren. We konden de tv niet terugsturen. Dat dit geaccepteerd was bleek een foutje in t systeem. Vervolgens omdat ik ook al de verhalen las dat de tv zogenaamd beschadigd aan zou komen snel het tnt punt gebeld waar we de tv naartoe gebracht hadden om de tv niet op te sturen. Dan zou er zeker een verhaal komen dat ie nooit was aangekomen. Dus we hebben de tv weer opgehaald en niet verzonden. Samsung is geweest en heeft m gerepareerd, het was iets in de toevoer naar het beeldscherm wat gerepareerd werd. De tv doet t nu maar de manier waarop tv plaza mensen oplicht is ongelofelijk. Ook bol.com gevraagd hoe t kan dat zei met zo’n bedrijf blijven samenwerken terwijl dit probleem bij hen allang bekend is. De ene medewerker die ons wel serieus nam gaf ook eerlijk toe dat het al het 8e telefoontje was over tv plaza alleen bij hem. Deze medewerker is daarna duidelijk de mond gesnoerd om geen contact meer met ons op te nemen. En klantenservice van bol. Com beweert naar ons dat het een groot bedrijf is waarmee zij hele positieve ervaringen hebben. Wij behoorden helaas tot de 1% waar iets mis is gegaan. Grote onzin natuurlijk. Dit zijn geen gewone misverstanden maar duidelijke oplichterij.
We willen graag meewerken om deze oplichters aan te pakken. Via social media weten wij ook welke personen hier achter zitten.

Maike

Sylvia_E49 02-12-2019

Hoi allemaal,

Helaas zit ik met hetzelfde verhaal. Een tv die kapot werd geleverd, bol die zegt dat zij hier niets in kunnen betekenen voor ons, de verkoper die gewoon niet reageert.. Het verhaal dat wij slechts tot de minder dan 1% van de klanten behoren waarbij het niet goed gaat, klinkt mij ook heel bekend. Mij werd overigens ook nog verteld dat bol.com de klant niet mag helpen van de wet. Ze verzinnen steeds iets nieuws.

Ik wil heel graag meewerken om deze oplichters aan te pakken!

Twintop 30-12-2019

Helaas zitten wij ook met een zelfde verhaal.
Op 11 december een qled65q85r geleverd van 1900€.
Met uitpakken geen schade te zien aan het toestel , echter bij het activeren een grote zwarte balk in het beeld met een ster van pixels.
Direct contact opgenomen met Bol.com die me doorverwijzen naar Tv-store. Deze geven aan dat de tv eens op een ander kanaal gezet moet worden , beeld blijft hetzelfde.
Op 13 december haalt Tv-store de tv retour maar krijg geen nieuwe tv of mijn geld terug. Ze gaan eerst beoordelen wat er aan de hand is. Dit duurt 3 werkdagen. Na talloze telefoontjes krijg ik 27 december een mail dat de tv geinstalleerd is en dat tegen hun voorwaarden is (link bol.com gebruiksvoorwaarden)
Ze hebben verder niet naar de schade gekeken en gaan de kapotte tv retour naar ons sturen en ik moet het maar aan mijn Wa verzekering opgeven.
Kan iemand me verder helpen , gaat iemand aangifte doen.
Nu geen tv en geld kwijt

Groetjes
John

Siri365 29-11-2019

Dag Christian, ik zou je graag mijn dossier opsturen. Kun je me mailen op irismobiel06@gmail.com?

peter 28-11-2019

Misschien is het inderdaad de enige manier om dit collectief aan te pakken. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat je individueel nergens geholpen word en je advies krijgt het er maar bij te laten. Opvallend dat dus bedrijven als bol.com zich gewoon moedwillig met louche bedrijven in kunnen en mogen laten en dat je als consument anno 2019 nog steeds weinig rechten hebt.Ik heb er geen enkel probleem mee als je mijn dossier ook aan je totaal toevoegt !!

Linq-DH 28-11-2019

Hi Peter, wij hebben inmiddels ons geld terug van Bol.com. Anders kom ik graag met je in contact hoe en wat. Heb jij een email adres?

Gr. Christian

peter 28-11-2019

Jazeker Christian dat is pnagtzaam000@ziggo,nl. (na mijn naam is 3 x nul !!

Luc 14-11-2019

TV Plaza blijken oplichters te zijn die Samsung TV´s verkopen vanuit het oostblok die hier niet werken op het internet, nu blijkt dit al maanden bekend te zijn bij Bol.com maar zij blijven tv´s verkopen via TV Plaza en geven dan aan dat zij hier niets aan kunnen doen omdat ze alleen maar een platform zijn en niet verantwoordelijk zouden zijn. Als Bol.com met oplichters zaken blijft doen, dan zeker daar niets meer komen.. Toch jammer van al die jaren dat het wel goed ging met Bol.com
Rene 15-11-2019

Ik ben ook al een tijd hier aan het rondneuzen voor een andere tv. Bol.com lijkt dan interessant. Heel vaak de laagste in prijs. Maar inmiddels ben ik afgehaakt door de zeer negatieve berichtgeving. Wat me ook opvalt is dat bol.com reageert met als antwoord dat men het bestelnummer wil weten. Op zich al vreemd. Je weet toch aan wie je wat verkoopt? Of incasseer je alleen maar. En de email van bol lijkt ook wel een standaard reactie van sheriva van bol. Ik ga daar in ieder geval geen tv kopen.

Groet

Rene

Officiele reactie van Bol.com 15-11-2019

Beste Rene,

Wij vragen een bestelnummer op, omdat wij helaas niet aan de hand van de reviewnaam de gegevens van een klant kunnen vinden. Verder geven wij geen informatie vrij in een reactie, vanwege de privacy van de klant.

Officiele reactie van Bol.com 14-11-2019

Beste Luc,

Dank voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

kasper55555 27-11-2019

Waarom niet gewoon het type wat je wil hebben, dan zoeken kom je goedkoper uit bij gewone winkels. Ik heb zelf een LG 65 Oled normaal 3000.00 ik heb 2000.00 betaald. Of die uit het Oostblok komt maakt niet uit. LG laat ze maken in polen. Is niks mis mee. Maar neem de tijd om rond te kijken.

Herman Claessen 14-11-2019

Kapotte tv ontvangen. Met melding retour gestuurd.
Krijg ik te horen dat ze hem terugsturen en dat ik mijn geld niet terug krijg.
Zij leveren een kapot product en ik kan naar mijn gekt fluiten.
Wat een waardeloze firma zeg. Pure oplichterij.
Ik schakel de geschillencommissie nu in want ik ben het zat .
Koop niets bij deze winkel want ze zijn onbetrouwbaar.

Paul 11-11-2019

Ik dacht via Bol.com in vertrouwen te kunnen kopen. Niet dus! Ik ben bedrogen door deze firma!(Tv-plaza, ondertussen Tv-store). Ik kreeg een ander type tv geleverd dan in de bestelling overeen gekomen. (Samsung QE55Q65RAT ipv QE55Q67RAL). Zulke tv had ik beter bij Mediamarkt besteld dan had ik voor 20 euro minder ook nog een gratis soundbar gekregen. Ik heb de TV gehouden omdat ik rompslomp met retour wou vermijden. Ik had al meer dan 3 gebruiksuren vooraleer ik het verkeerde type opmerkte dus retour was niet meer evident. Ik blijf dus bedrogen achter.

Chiara 06-11-2019

Op Maandag 28 Oktober een tv gekocht bij Bol.com. Deze zou gelevert worden door TV-Plaza op Woensdag 30 Oktober tussen 19.00 en 23.00 uur.. We zouden een kwartier van te voren een telefoontje krijgen van de bezorger.. Rond 22.30 uur nog steeds niks gehoort.. We begonnen er weinig vertrouwen in te krijgen..Toch maar eens even naar de reviews van tv -plaza gekeken..Nouw ik durfde al na het eerst gelezen review niet meer verder te lezen. Toch maar gewacht tot 23.45 uur maar helaas geen bezorger.. Donderdagochtend gelijk naar tv_Plaza gebelt.. Daar zei de medewerker dat de chauffeur aan de deur was geweest en niemand thuis was... NOUWWWW..dat was dus gelogen.. Maar de tv zou dan Vrijdag opnieuw bezorgd worden.. Toch maar contact opgenomen met Bol.com omdat we niet zoveel vertrouwen meer hadden in tv plaza. De medewerkster van bol.com heeft toen contact opgenomen met tv plaza en de bestelling geannuleerd. Helaas was d zending al de deur uit..en zou vrijdag bij ons bezorgd worden. We kregen het verzoek om de tv niet aan te nemen zodat deze gelijk retour mee terug ging. Dat hebben we ook gedaan. Inmiddels kregen we ook een email van tv plaza dat ze de bestelling geannuleerd hadden. Ook kregen we een email van de medewerker die beweerde dat de chauffeur bij ons aan de deur was geweest.. Bleek dat de chauffeur helemaal niet bij ons was geweest..maar ziek naar huis was gegaan tijdens zijn bezorgrondje.. Inmiddes zijn we een weekje verder.. en hebben we via bol.com het bedrag op onze rekening terug gestort gekregen
Een complimentje aan de medewerkster van bol.com.

Albert 06-11-2019

Op 03.11.2019 order bij Bol.com klachten dienst geannuleerd. Ondanks dat werd op 05.11.2019
door Post.nl toch geleverd. Heb de zending geweigerd en gezegd dat deze terug moest naar afzender. Bezorger Post.nl wist toen niet beter dan het pakket met een smoes af te leveren bij de buren!! Is inmiddels ongeopend in de originele verpakking met papieren van Bol.com via DPD terug gezonden. Wacht nu op terugbetaling.

Albert 06-11-2019

Net te laat de vorige reviews gelezen. Op 1.11.2019 TV besteld bij Bol.com, niet wetende dat deze samenwerkt met de firma list en bedrog ( TV plaza). Mail ontvangen dat de volgende dag 2.11.2019 deze geleverd zou worden. Natuurlijk is ook hier niemand komen opdagen en ook geen enkele verontschuldiging. Bol.com klachten gebeld, maar deze kunnen of willen niets doen!!!
Kan ze alleen maar aanraden hun "vrienden wat zorgvuldiger " te kiezen.

Siri365 05-11-2019

13 oktober een Samsung TV besteld op bol.com, geleverd door TV plaza (El Vidas). Door alle negatieve verhalen en omdat het grijze import betreft geprobeerd te annuleren, maar dit was niet mogelijk. Dus dezelfde dag dat de TV werd bezorgd nog retour gemeld bij bol.com en de volgende dag ongeopend retour gestuurd op de manier die bol.com aangeeft. Twee dagen later krijgen we terug dat de retour niet wordt geaccepteerd. De TV blijkt defect, maar bewijs daarvan is er niet. We zijn nu al drie weken in contact met bol.com en TV plaza, maar onze vragen blijven onbeantwoord. Wat is de schade precies? Kunnen we de schade verhalen bij PostNL? Waar is die TV nu? Kunnen we foto's van de schade krijgen? Desnoods de kapotte tv weer terug om de schade te bekijken? Allen negatief... We hebben veel geld betaald voor helemaal niks. Wees gewaarschuwd, de service van dit bedrijf is waardeloos.
Officiele reactie van Bol.com 05-11-2019

Beste Siri365,

peter 06-11-2019

Je zal wel een of ander lulverhaal krijgen dat hij teveel branduren heeft en dat je dus geen enkele garantie meer hebt!!

Siri365 05-11-2019

TV plaza heet nu trouwens TV store op bol.com.

Sheriva,
Ik heb drie weken geleden al contact met jullie opgenomen en inmiddels zijn we in gesprek met jullie bemiddelingsafdeling. Daar al anderhalve week meer niks van gehoord, maar in het telefoongesprek van vanmorgen begreep ik dat onze mails "even over het hoofd waren gezien". Binnen 48 uur krijgen we reactie, ik ben benieuwd

Siri365 28-11-2019

Uiteindelijk hebben we op advies van een jurist onze creditcardmaatschappij ingeschakeld en het bedrag teruggevorderd. Twee dagen later door Bol.com gebeld dat ze onze retour alsnog accepteren. Netjes en wij hebben ons geld terug. TV Plaza onderneemt echter 0.0 actie, daar moet je het niet van hebben. Blijf aandringen bij bol.com en zorg dat je krijgt waar je recht op hebt!

peter 28-11-2019

Ik heb met ideal betaald dus ook dat is geen optie helaas.

A.Henning 03-11-2019

TVPlaza verkoopt mij een Samsung QE55Q60R via Bol.com en vertelt daar niet bij ,dat dit toestel zoals geleverd NIET Ziggo gecertificeerd is. Na enig gebel is TVPlaza bereidt om bij mij thuis te komen en met een Speciaal apparaat het TV-toestel wel geschikt te maken. Op donderdag 31 okt gaat dat gebeuren. Nou niemand dus. Weer gebeld en nieuwe afspraak voor zaterdag. Op vrijdagavond zou ik een Email ontvangen met een nauwkeurige tijd vwb de route en inderdaad om half 10 op zaterdag wordt ik gebeld ,echter met de mededeling ,dat het bewuste apparaat helaas niet aan boord is en de afspraak dus niet door kan gaan. Zal maandag maar weer gaan bellen voor een afspraak. In ieder geval levert TVPLAZA dus grijze parallel-import ,die niet echt geschikt is voor de NL-markt.Vandaar ook de prijzen.Op dit moment kan ik wel wat zien van Ziggo ,maar niet bv OnDemand series en films.Bovendien is de volgorde van de zenders niet goed en staan de SD zenders vooraan en de HD zenders ergens achteraan. regionale zenders zijn moeilijk te vinden. Tot nu toe zeer slechte service van tvPLAZA. (bestelling2594653890)

Martijn 31-10-2019

Ongelofelijke slechte service. Begon goed met mail met datum en tijd aflevering, vervolgens niet geleverd. Gebeld: 'Oh ja we weten niet wat er mis is gegaan' nieuwe afspraak gemaakt, 'we gaan het nu met post nl sturen. Weer niet geleverd. Gebeld: ' Ja we weten niet wat er mis is gegaan., ik zie dat hij wel is aangemeld maar kan daarna niets zien. Nu voor 3e keer een levering afgesproken, maar geen enkele excuses gekregen. Echt onbehoorlijk. KOOP hier geen TV
Officiele reactie van Bol.com 01-11-2019

Goedemorgen Martijn,

Graag wil ik voor je nakijken wat ik voor je kan doen. Kan je het bestelnummer doorgeven? Zodra ik deze van je heb ontvangen, kan ik je gegevens erbij pakken.

Officiele reactie van Bol.com 31-10-2019

Beste Martijn,

Dank voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of een klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Anoniem 31-10-2019

Hopelijk lukt het de koop te annuleren Martine.
Zo niet dan direct de bestelling terugsturen en oppassen met wie deze mee teruggaat. Zie reviews van el vidas, voorheen bekend als deli lifestyle. ( ook al bekend bij bnn kassa !)Zelfs bij terugsturen gaan zogenaamd dingen mis en wordt je als klant als schuldige aangewezen.

Anoniem 31-10-2019

Beste Martijn,

Om je een hoop ellende te besparen,
zie direct af van deze levering!!

Zodra je de bestelling ontvangen hebt kom je hoogstwaarschijnlijk in nog meer problemen dus wees blij dat er nog niets geleverd is!!

Koop niet bij tv plaza!!!

Martine 31-10-2019

Hier de vrouw van Martijn. Ook vandaag zijn alle afspraken niet nagekomen. Er was vanochtend via mail, waar het bestelnummer instond al een klacht gedaan. "u hoort zo snel als mogelijk' van ons. Niets gehoord. Mijn man heeft gebeld. Hij zou morgen op transport kunnen. We zouden daarvan een mail ter bevestiging ontvangen. U begrijpt het al: niets gehad. Dus weer gebeld. Weer een vriendelijke studente die 'het allemaal ging uitzoeken'. ZIj heeft zich wel aan de afspraak gehouden binnen een uur te reageren. Maar u raadt het al; geen transport morgen. Nu een annulering aangevraagd (kan niet via BOL.com, want daar alleen een retour mogelijkheid, maar ik heb geen tv dus kan ook niet retourneren). Ik hoop dat TVPLaza dan iig wel snel het geld terugstort. Dus Sheriva van BOL,com. Fijn als je dat wel regelt.

Ik vind deze service echt BOL,com onwaardig. Coolblue is gewoon eerlijk als het te druk is.

Glenn Ubags 31-10-2019

Waardeloos bedrijf! Nadat TV plaza de verkeerde tv heeft geleverd, ben ik zelf met het idee gekomen een nieuwe bestelling te plaatsen zodat de juiste tv snel geleverd kon worden en de verkeerde direct mee terug genomen kon worden. Ondertussen al 6 weken verder en nog altijd geen geld terug gekregen van de verkeerde order. Niemand die er bij tv plaza werk of moeite voor doet. Dus rechtsbijstand ingeschakeld en hopen dat zij meer voor me kunnen betekenen.

Conclusie van het verhaal; KOOP HIER NOOIT IETS !

Bells 30-10-2019

Tv plaza , koop er aub geen tv. Wij hebben een tv gekocht en na half jaar is die kapot, we moeten de tv opsturen! Maar nu ergste is de nummers komen niet overeen met de verkoopsakte, en ze werken met een zwarte markt! Zijn geen echt Samsung tv , waardeloos herstellingspunt en retour! ZOU HET NIET AANRADEN
ik ga het er niet bij laten

De Delegatie 29-10-2019

Een paar dagen geleden een smart-tv gekocht bij BOL.COM die deze bestelling door TV PLAZA lieten bezorgen. Volgens mijn account zou de televisie op 30 oktober geleverd worden waarvoor ik een vrije dag heb opgenomen. Dezelfde dag ontving ik eerst een mailtje van TV PLAZA met de mededeling dat men op de 29e langs zouden komen om goederen te komen innemen i.v.m. ruiling. Omdat ik niets af te geven had heb ik contact opgenomen met TV PLAZA. Bleek een fout in hun planning te zijn, maar ze zouden wel op de 29e langskomen om mijn televisie af te leveren. Wederom een vrije dag genomen. Zojuist een e-mail ontvangen met de mededeling dat het toch de 30e zou worden, tussen 16:00 en 20:00. Bij BOL.COM gaven ze niet thuis, want ineens zijn ze geen partij meer. Vaag verhaal, want de aankoop en natuurlijk de inning van mijn geld is wél via BOL.COM gegaan. BOL.COM gaat "z'n best doen" om, tja, om wat eigenlijk. Ik heb er mijn kostbare vrije dagen niet mee terug. Een aankoop via BOL.COM / TV PLAZA raad ik ten stelligste af. Het risico voor een miskleun is me gewoon te groot geworden.

Peter 28-10-2019

Op 10-10-2019 een tv besteld bij tv-plaza en deze op 12-10-2019 geleverd gekregen. Bij uitpakken leek het er al op dat het gebruikte tv was. Er ontbraken onderdelen en hij was slecht verpakt. Na 1 week kreeg ik een zwart scherm en deed de tv niks meer.Ik heb hen retour gemeld en terug gestuurd. na 1 dag kreeg ik een mail dat de tv 29 branduren had gehad en ik geen recht had op een andere tv. Telefonisch contact gehad met Bol.com en die vertelde mij niet te kunnen helpen en dat ik het maar met tv-plaza uit moest zoeken.Een dag later kreeg ik nog een mail van tv-plaza met het bericht dat het mankement niet onder de garantie viel en ik de reparatie zelf moest betalen. Bol.com geeft geen gehoor meer en kan niets meer betekenen.
Dus nu wel betaald maar geen tv !! Bravo voor de service tv-plaza en Bol,com !!
peter 09-11-2019

Hoi anoniem, Bol.com wil niets doen en tv-plaza reageert nergens meer op. Ik heb nu alleen nog contact met de ACM en de geschillencommissie.Verder heb ik mijn probleem nog lopen bij de phillips zelf en die hebben hem nu in behandeling. Word vervolgd !!

peter 05-03-2020

Voor iedereen die in de afgelopen tijd een tv gekocht heeft bij tv plaza of de tv store die dezelfde problemen hebben,meld je nu bij bol.com. Na de aandacht bij Tros Radar hebben ze opeens een andere opstelling en krijg je nu wel je geld terug!!
Meld je dus zo snel mogelijk bij Bol.Com !!!!!!!!!!!!

Anoniem 08-11-2019

Dag Peter,

Toch nog even benieuwd of jullie een oplossing hebben gekregen?

We zijn inmiddels 2 weken verder en veel tijd en ergernis. Bol . Com belooft veel en hebben zelf een retour aanmelding aangemaakt voor ons die volgens mijn account ook geaccepteerd zou zijn. Maar geven vervolgens aan dat dit een fout in het systeem was en we alsnog geen geld terugkrijgen.

We raken van de regen in de drup..

Ze beweren ook van bol dat ze 99% positieve. Ervaringen hebben met dit bedrijf en wij helaas tot die 1% horen!

Gezien de recensies hieronder lijkt me dat niet de waarheid. We hebben geen poot om op te staan.

Benieuwd of jullie verder zijn gekomen?

peter 25-01-2020

Ik ben bezig stappen te ondernemen tegen bol.com en tv-plaza. Als iemand wil dat hun dossier ook meegenomen word (kosteloos) stuur me dan even een mail en het dossier !! Mijn email adres is pnagtzaam000@ziggo.nl

Anoniem 28-10-2019

Beste Peter,

Welke tv heb je gekocht?
Wij lezen met verbazing jouw verhaal en zijn met precies hetzelfde probleem opgezadeld!

Ook 10/10 Samsung the frame 49 inch besteld via bol.com
Deze week aangesloten en na enkele dagen een zwart scherm!

Mail via bol.com van tv plaza dat alleen een nieuw exemplaar geleverd kan worden indien minder dan 3 kijkuren en in originele doos.

Heel bijzonder dat hier precies hetzelfde gebeurd!
Het lijkt erop dat we hier een 2e hands defecte tv opgestuurd krijgen en met een probleem opgezadeld worden!

We zijn in overleg met bol.com. Heb jij al een oplossing hoe dit verder aan te pakken?

Vriendelijke groet,

Maike

peter 29-10-2019

Beste Maike,
Het betrof de Philips 32PFS5803 maar dat maakt helaas niets uit. TV-plaza stuurt gewoon tweedehands of ingeruilde tv'sop en bij retour worden ze gewoon geweigerd. Contact met bol.com heeft helaas geen enkele nut omdat ze gewoon volhouden geen partij te zijn en je moet het maar zelf uitzoeken. Ik heb tv-plaza verzocht de koop te ontbinden op advies van een advocaat maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen.Ik maak er wel een missie van zoveel mogelijk de publiciteit te zoek om deze oplichters dan in ieder geval wat schade aan te richten.Ik zou je in ieder geval willen adviseren het er niet bij te laten ziten. Groeten,Peter.

Mark 27-10-2019

Wij zagen na het bestellen van de Philips 55PUS7304/12 de slechte reactie's over tv-plaza, en hebben nog overwogen de bestelling te annuleren maar de tv toch door laten komen. De bezorger belde netjes 15min van te voren en heeft de tv tot in de woonkamer bezorgt. Alles keurig onbeschadigd. Op internet is te lezen dat het hier gaat om de grijze inport binnen europa en dat het problemen kan geven met de ziggi CI+ module en landcode, maar alles functioneerd naar behoren. Alle update's geinstalleerd en de ziggo CI+ module aktief maken ging vlekkeloos.
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken is dat de instelling voor de analoge zenders op oost-europees stond en dit was simpelweg op west-europees te zetten (ook niet van belang dit omdat we op ziggo geen analoge zenders meer hebben). En alle instellingen kun je met dit model gewoon op NL zetten. De afwijkende voorwaarde m.b.t. dat de tv maar 3u aan mag en dan niet meer retour gestuurd kan worden is natuurlijk erg raar hier zou Bol.com zeker iets aan moeten doen.
peter 29-10-2019

Hoi Mark,
Je hebt helaas geen enkele garantie bij deze opichters.
En dan bedoel ik zowel tv-plaza als bol.com.

Groeten,
Peter.

Rik 26-10-2019

Ik begrijp de negatieve reacties op die bedrijf absoluut niet. Perfect op tijd geleverd en een kwartier op voorhand een telefoontje gekregen met melding van levering. Het 49 inch TV toestel werkt perfect en vertoont geen fouten noch mankementen. De verpakking was eveneens perfect in orde. Kortom, voor mij is dit bedrijf een echte aanrader.

Harmen 24-10-2019

Ik ben net als alle mensen hieronder gedupeerd met een Oost Europese TV. Heb van alles geprobeerd om de CGI te laten werken; updates etc. Nu over branduren heen. Bol.com medewerkers willen me wel helpen maar stuiten op Plaza. is nu geëscaleerd. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. Nu in afwachting. Vandaag een vakantiedag opgeofferd, wat frustrerend. Zo typisch anno nu waar je als klant geen rechten meer lijkt te hebben. Alles vast gelegd met fotos. Geen serienummer op TV dus geen fabrieksgarantie. Bizar dat Bol.com niet wakker wordt om reputatie schade te beperken. Ze gaan wel gewoon door met deze TVs aanbieden en zijn dus medeplichtig. Ik wil wel de dames van vandaag van Bol bedanken. Ze waren empathisch en oplossingsgericht. Blijkbaar is dit monster groter dan zij.