bol. Plaza - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol. Plaza.

bol. Plaza stelt zich voor

Schrijf een review voor deze winkel

Martin 10-03-2021

Heb de laatste 3 jaren erg veel gekocht via deze website. De beloofde levertijd werd vrijwel altijd gehaald. En als iets niet juist was kon ik het altijd terugsturen en kreeg ik het goede toegestuurd of mijn geld terug krijgen. De website zelf is heel duidelijk en alle informatie die je nodig hebt kun je er vinden.

Astrid 24-02-2021

Een hele fijne shop ook word er aangegeven bij de bestelling of het via een partner geleverd word. In de december maand alles netjes op tijd geleverd. Ook deze maand de volgende dag geleverd. Top ook als je belt word je netjes te woord gestaan en samen naar een oplossing gezocht.

Ontevreden MKB-er 16-02-2021

Dramatisch. Ik bestel een week geleden een laserprinter, die ik per direct nodig heb, vanwege de vermelding 'direct leverbaar' bij BOL.com, ondanks het feit dat de prijs hoger is (50 €) dan elders. Daarbij bestel ik voor 300 € toner. Bevestiging komt: uw producten worden volgende dag bezorgd. Inmiddels 5 dagen verder. Geen printer, alleen toner. Printer blijkt door BOL besteld bij 'kantoorpartners' waar de printer inderdaad goedkoper is, maar een levertijd kent. Daarom heb ik besteld (tegen forse meerprijs) bij BOL, waar stond 'direct leverbaar'. Drama. Niets van BOl meer gehoord. Via de website alleen een ''chatbot' die slechts is geprogrammeerd op meer nieuwe bestellingen. Die doe ik dus NOOIT meer via BOL.com. ...... en ......., gaat allemaal prima, maar dit nooit meer !

Beste Ontevreden MKB-er,

Bedankt voor je review. Erg spijtig om te vernemen dat de printer tot op heden nog niet is geleverd. De partner waarbij je de bestelling hebt geplaatst, neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Marco 12-01-2021

Goed product gerecycelde hp patronen goed voor milieu. En bovendien niet de hoge HP Prijzen!
Bij bol.com Tito-Express. partner
Officiele reactie van Bol.com 16-02-2021

Fijn dat de bestelling bevalt! :)

Kees 17-10-2020

Bij bestelling wordt een levertijd van 1 dag gegeven. Na bestelling de volgende dag krijg ik een e-mail dat het toch een Week gaat duren... dit is niet de eerste keer dat mij dit bij Bol Plaza overkomt.

Beste Kees,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Hilt01 28-08-2020

Fijne webshop, ik kom er voor alles. Problemen worden altijd netjes opgelost. Erg tevreden.
Officiele reactie van Bol.com 16-02-2021

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent!

Johan 27-08-2020

Afgelopen week een bakkerskast besteld bij bol.com. Levering kwam te laat en i.p.v. twee dozen werd er maar één bezorgd en daarom nam ik ik gisteren contact op met de klanten service van bol.com. Reactie: we kunnen niets voor u doen want wij leveren dit product niet maar een andere fabrikant die dit op onze site verkoopt. Vandaag kwam doos 2, wat denk je: was dezelfde doos als gisteren en heb ik dus niets aan. Reactie van bol.com: los het maar op met de fabrikant, wij “kunnen” niets doen. Dit was wel mijn laatste bestelling bij bol.com; hoe laat je klanten in de kou staan, vraag het bol.com !
Officiele reactie van Bol.com 28-08-2020

Beste Johan,

Heb je een bestelnummer voor mij? Ik kijk graag even met je mee naar een oplossing.

Tim van bol.com

Hans 26-08-2020

Fijn dat je koos voor Bol.com!???

Betreft: E&P Deals, partner bij Bol.com

I.p.v. de twee door mij bestelde Zwarte Mophie Wireless Charging Draadloze Oplader 7.5W, kreeg ik twee zwarte Samsung draadloze opladers. In shabby verpakking, niet Samsung like.

Bij testen (zie o.a. Youtube) bleken de exemplaren door de mand te vallen als NEP/FAKE.

Ik heb mijn bedenkingen t.a.v. E&P Deals, ik zie ze ook niet meer terug bij de adverteerders op Bol.com.

Controle bij KvK blijkt E&P Deals (KvK nr: 70056641 BTW nr: NL 002487828B34) niet te vinden.
KvK nr: 70056641 vermeldt een andere firma en ook het bij E&P Deals vermelde BTW nr. blijkt van weer een andere firma te zijn.

Uiteindelijk heeft Bol.com de retour bestellingen vergoed.

Blijft de vraag waarom Bol.com zich leent als doorgeefluik voor dit soort onbetrouwbare partijen. Dit maakt Bol.com zelf ongeloofwaardig en onbetrouwbaar.
Officiele reactie van Bol.com 16-02-2021

Bedankt voor je review en je feedback, Hans!

kris van ingelghem 26-08-2020

onbetrouwbaar is een zachte uitdrukking. TV met beeldfout teruggestuurd, lange tijd later beweren ze dat ik een kras heb veroorzaakt op de achterkant en willen ze 15% afpikken (zogezegd is de kras veroorzaakt door losse onderdelen wat 100% onmogelijk is ) ze weigeren alle contactmails, negeren klacht via testaankoop en ik heb na maanden nog niks geld teruggezien! Pas dus op voor hen zeer gevaarlijk!
jpmhavermans 25-11-2020

Bedankt voor bericht. Ik geef wel 70euro meer uit en koop bij officiele dealer. Slaap ik beter.
Schijnt dat Amazon bewijslast bij leverancier leg. en eist dat er vergoed wordt. IS HUN SLOGUN. BOL.COM moet oppassen

Mo 17-08-2020

Beste, 3 weken terug een foutief geleverde bestelling retour gestuurd na telefonisch overleg met jlantenservice Bol.com, na 3 weken bedrag van €199,- nog niet terug gestort na diverse telefoontjes en afgelopen zaterdag een klacht te hebben ingediend, vandaag een email van Bol.com dat het geld bedrag op 21 augustus wordt teruggestort, terwijl men vorige week nog aangaf het reeds te hebben teruggestort.Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt, ik ben een student en wil mijn aankoopbedrag nu gewoon terug, wat kan ik doen?

Eddy 04-08-2020

Ik was altijd heel erg tevreden tot ik er achter kwam wat er gebeurt als het mis gaat met een bol partner. Bol zegt te bemiddelen maar ondertussen lopen betaalverplichtingen op. De partner is telefonisch niet bereikbaar en weigert via bol.com bij herhaling ongewenst pakket op te halen. Dit ongewenste pakket is deel van een pakket in 2 delen waarvan deel 2 nooit bezorgd is. Door de slechte administratie van de partner denken zij wel beide geleverd te hebben en vragen daar ook geld voor. Vervolgens sturen ze ongevraagd ook nog een derde pakket op. Al voor de derde keer naar bemiddeling bij bol.com en ondanks beloftes dat ik zaken doe met Bol van de eerste servicedesk medewerkers vandaag gehoord van een service desk medewerker gehoord dat ik geen poot heb om op te staan en bemiddeld slechts wat goodwil is. Ik moet het maar uitzoeken met de partner. Gek genoeg krijgt de partner na elke negatieve review ineens een aantal reviews met louter tienen op zijn beoordeling hoog te houden.
Het grootste deel van het assortiment is nu van partners die handig gebruik maken van de factuur afdeling van bol.com. Beloftes over retouren zijn flinterdun. Partners worden niet gemanaged. Bestellen van partnercontent dus absoluut niet aan te raden. Gezien de houding van bol na jarenlang klant te zijn en veel gekocht te hebben zijn hun eigen producten ook niet meer gewenst

Beste Eddy,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Eddy 06-08-2020

Er is geen optie om in een direct bericht deze informatie te delen. Daarbij heb ik gisteren van uw medewerker begrepen dat het mijn eigen schuld is dat het zo lang duurt voor het is opgelost omdat ik niet rustig afwacht. Ik moet wachten op een oplossing want het doorbellen van elke nieuwe ontwikkeling maakt dat de call weer achteraan komt in de wachtlijst omdat jullie systeem geen updates in calls kan maken.

Eddy 12-08-2020

Net ontdekt dat de eigenaar van de partner bij bol werkt als sourcing specialist die oa input moet geven aan het score team dat de producten moet beoordelen van de productgroep waar hij zelf ook voor levert.
Een maand later is er nog steeds niet opgelost. Wel op mijn kop gehad van bol medewerkers want het is mijn eigen schuld dat het nog niet is opgelost.

Hittegolf 02-07-2020

Bol.com, U heeft er vast wel eens iets gekocht? Nou ik ook. Al jaren was ik vaste klant bij Bol. Niet dat ik er zo vaak iets kocht, maar als je het allemaal bij elkaar optelt gaat het toch om een aardige kruiwagen vol.

Mijn bestellingen kwamen altijd keurig netjes aan huis, ik was er altijd dik tevreden over, tot het fout ging, en dan heb je een probleem. En begint het gemail, gebel en de frustraties! Ik krijg mails met totaal verschillende oplossingen en meningen, er wordt via de telefoon van alles aan je beloofd, klinkt ontzettend professioneel, maar in werkelijkheid gebeurd er geen moer.

WATSKEBEURT?

Om te beginnen een link naar de site waar het allemaal om draait:

WATSKEBEURT?
Het volgende: Je ziet hier nl 3 foto's staan, verwarrend, en je denkt al snel dat het om foto nr 1 gaat. Dit is ook de foto die je in je mail krijgt en dan staat erbij: dit heeft u besteld. Echter om alle twijfels weg te nemen belde ik met Justfire, de leverancier. Hier kreeg ik te horen dat het om dezelfde foto ging als op hun site, en dat ik er beter aan deed bij hun te kopen, omdat zij een deel aan bol moeten betalen en ze zijn toch al rijk genoeg! plus nog een paar opmerkingen die ik nog even achterwege houd. Tip: neem altijd telefoongesprekken met dit soort instanties op!

Na onderzoek op internet kwam ik erachter dat het probleem met de foto's al in maart bekend was, echter doen ze er gewoon niks aan... Nu nog steeds staat de 1e foto als hoofdfoto, en dat is dus niet de airco die je thuisgestuurd gaat krijgen, want wat je krijgt is dat lelijke blauwe ding met die gaten erin. Wat ik nu wil? Dat ze hem op komen halen, immers, ik heb een verkeerd artikel gekregen, en dat bevestigd men ook, maar ze willen hem niet ophalen, men verwacht dat ik met dat zware probleem, dat nu in mijn gang staat, op de fiets een paar kilometer ga sjouwen naar een inleverpunt, terwijl zij de verplichting hebben dit allemaal te regelen.

Dan het gelieg, het tegenstrijdige geklets van zowel bol als justfire, en de valse beloften: "ja meneer ik zal Justfire dwingen om de airco op te halen, nou niet dus, en dan de directeur van Justfire die in de slachtofferrol is gaan zitten omdat ik in mijn boosheid 3 seconden lang de telefoniste uitschold door de telefoon, die nu huilend en overspannen naar huis is gegaan aldus meneer de directeur...

Justfire reageerd met: bol.com moet het regelen, en bol zegt: stuur hem maar even op. Enfin, ik heb een ultimatum gesteld en wanneer men het dan niet oplost gaat alles naar een advocaat, en kom ik binnenkort met alle sreenshots, opnames en mails om een ieder in te laten zien dat je toch altijd heel goed moet uitzoeken waar je iets koopt, en dat kopen bij bol.com dus totaal geen meerwaarde heeft, en je allen maar van de regen in de drup raakt...

Beste Hittegolf,

Renate 29-06-2020

Naaimachine besteld bij een externe partner via Bol. Zou volgens de site direct leverbaar zijn en 2 dagen later bezorgd worden. Bevestiging van bestelling gehad en vervolgens 5 dagen niets meer gehoord. Dan krijg je ineens een mail dat het product niet meer leverbaar is en dat je op de site bij een andere partner deze naaimachine misschien nog kan bestellen, maar wel 30 euro duurder. Voor het gebaar hadden ze deze natuurlijk moeten leveren voor dezelfde prijs. Ondertussen mail gestuurd naar de externe partner daar krijg ik te horen dat product voorlopig niet leverbaar is maar dat ik de bestelstatus in de gaten moet houden voor een eventuele bezorgdatum. Dat gaat natuurlijk niet meer omdat de bestelling is geannuleerd en ik mijn geld terugkrijg ( tenminste dat hoop ik dan maar). Dus als ik dezelfde naaimachine nog wil betaal ik minimaal 30 euro (kwestie van vraag en aanbod). Beetje jammer.......

Beste Renate,

Dirk 16-06-2020

Heb je een tv gekocht en wordt deze niet afgeleverd op het gemelde tijdstip. Gebeld krijg je te horen dat de chauffeur al verder is en je adres niet heeft kunnen vinden!!!!!! Wat een rot smoes. We komen op een ander moment terug, over twee dagen. Zeg dan eerlijk wat er mis is, maar niet dit. Geen goed wordt voor over. Staat die TV zeker twee dagen achter in een auto te rammelen voor je hem afgeleverd. krijgt.
Officiele reactie van Bol.com 17-06-2020

Beste Dirk,

Anita Van Der Leest 11-06-2020

Tv besteld via bol.com word de verkeerde geleverd bellen met bol.com word je daar toch afgeblaft aan de telefoon. Moeten we maar een mailtje sturen kijken ze binnen 2 werkdagen wat ze kunnen doen voor ons pffff . Nou ben daar echt niet blij mee .
Officiele reactie van Bol.com 12-06-2020

Beste Anita,

Bedankt voor je bericht. Erg spijtig om te lezen dat je een verkeerde televisie hebt ontvangen. Onze welgemeende excuses hiervoor.
De partner waarbij de televisie is besteld, neemt zo snel mogelijk contact met je op.

dim 14-05-2020

BOL.COM heeft mij 1 maand aan het lijntje houden ivm een monitor bestelling die zogezegd op voorraad was en binnen 2 werkdagen zou geleverd worden, daarna heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantendienst, werd ik continu van kast naar muur gestuurd, en vervolgens werd de bestelling gisteren zelf geannuleerd, krijg ik net binnen per mail.

Ik ben EXTREEM TELEURGESTELD in BOL.COM en door hen zit ik nu al 1 maand lang op een klein laptop scherm te werken. In plaats dat ze dat gewoon in het begin hadden gecommuniceerd, dan had ik al lang een ander scherm gekocht. Nu zijn ze een klant levenslang kwijt en dit laat ik niet zomaar voorbij gaan.

Het ergste is, nu zeggen ze dat ik het opnieuw kan bestellen, en plotseling is die 30 eur DUURDER. Bende praatjesmakers.

Conclusie: Ik bestel nooit meer iets op bol.com, vertrouwen compleet verloren. Ik raad andere mensen aan ook nooit meer via bol.com te bestellen. Steun onze lokale electronics handelaars.

Ik gun bol.com niets meer en zal ze een zware klacht per post sturen.
Linq-DH 02-06-2020

dim, ik heb zoveel gezeur gehad met een TV en een externe partij. Ik heb het zelfde gevoel aan BOL.com overgehouden. Ik ben overgestapt naar Amazon. Duurt een paar dagen langer, maar veel betere klantenservice en vaak ook nog goedkoper!

Officiele reactie van Bol.com 14-05-2020

Beste Dim,

Dank voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Kliphuis 07-05-2020

Teleurgesteld!!! Dankjewel bol.com,

Bestelling geplaatst via bol.com en geleverd door partner van bol DE MAX ik krijg de bestelling binnen een doos die reeds eerder open is geweest met een drone erin helemaal prima ziet er goed uit en niks aan de hand. Even proberen binnen, alleen batterijen erin en even aan en uit. Maar de bril die erbij zit is erg groot dus we doen het toch maar niet. Alles weer netjes in pakken en terug sturen de volgende dag. Krijg ik na 12 dagen na ontvangst van het pakketje door de max! En nadat ik navraag heb gedaan naar de factuur die openstond, pas een reactie dat de drone een stukje mist en de retour zending niet geaccepteerd wordt. We gaan daar niet mee akkoord natuurlijk en na een paar mails over en weer gevraagd om foto's van de schade op de dag van constatering. Krijg ik foto's zonder datum met een drone die compleet beschadigd is en een gigantische hap aan de bovenkant mist. Dus niet de drone die ik heb terug gestuurd. Maar bol.com zegt gewoon dat we moeten betalen. Dus dit was ook de laatste aankoop die ik daar heb gedaan. En mensen koop nooit iets via de partner van bol.com DE MAX.
Heb net de laatste mail naar bol.com gestuurd en wacht hun laatste reactie af. Wordt vervolgd

Groet kliphuis
Linq-DH 02-06-2020

Overstappen op Amazon! Als iedereen dat doet, zal Bol dit voelen en zijn klantenservice, en zijn externe klanten beter moeten gaan selecteren!

Officiele reactie van Bol.com 08-05-2020

Beste Kliphuis,

Bedankt voor je bericht. Op 7 mei heeft mijn collega je een e-mail gestuurd met meer informatie. Wij blijven bij dit gegeven antwoord.

Monique 22-04-2020

Retourneren is een ramp, dagen mailen en chatten en eigenlijk 20 kilometer moeten fietsen om te retourneren, wat belachelijk is voor iets wat je online koopt, na dagen van urenlang mailen en chatten afgesproken toch via post.nl te sturen, ik zou de verzendkosten voorschieten 13 euro (het artikel wat ik kocht was 19 euro) gedaan, bonnetjes opgestuurd en nu hoor ik niks meer van bol.com en partnerbedrijf snuffelstore, voel me echt bedonderd, ik bestelde altijd veel daar maar nu nooit meer.
Officiele reactie van Bol.com 22-04-2020

Beste Monique,

Dank voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

JBr 25-02-2020

Voor mij is Bol.com een prima webshop. Heb een aantal keer gebruik moeten maken van hun klantenservice i.v.m. een defect apparaat binnen de garantietermijn (solarlampen en 2x een windowvac), maar het probleem werd steeds tot volle tevredenheid opgelost.
Over hun partner TV-Plaza, waar ik veel klachten over lees, kan ik geen oordeel vellen.
l 08-03-2020

jammer dat het alleen bij jou is mij laten ze al een jaar zitten en doen het niet retour dus staat het al een jaar in de garage en ben mijn geld kwijt maar ik heb recht op 30 dagen retoer

credoe 02-02-2020

in heb al bijna een jaar een jacuzzi staan in de garage die ze maar niet op komen halen ze willen mij niet terug betalen terwijl ik op dag 1 al om retoer heb gevraagd bol .com wil ons niet helpen om dat de weder verkoper dit wijgerd dus ook wij zoeken hulp hier in want wij weten niet meer wat wij er mee moeten maar ik heb wel 3000 euro betaald
l 04-02-2020

dag sheriva van bol.com
ik denk dat je dit schrijft om goed uit de bus te komen maar je colega tesa die heeft dit al 30 keer gezegd alleen komt het elke keer op het zelfde uit dat jullie mij laten zitten en dat jullie niets kunnen doen dus je snapt wel dat ik er klaar mee bent

Wederverkoper bol.com 12-02-2020

Ik kan niet spreken voor bol.com, maar wel voor de wederverkoper. Bij deze wil ik graag kieskeurig.nl en de lezers van deze review nader toelichten.

Het klopt inderdaad dat dhr. Credoe vrij snel na aankoop van de jacuzzi contact heeft gezocht; de jacuzzi zou volgens hem niet werken. Wij hebben een inspectie-afspraak gemaakt en een monteur gestuurd. Deze had alle benodigde apparatuur en reserve-onderdelen bij zich, speciaal opgehaald bij de leverancier in België. Maar van dhr. Credoe mocht hij niet aan de jacuzzi komen; dit werd hem zelfs uitdrukkelijk verboden. De monteur kon daardoor niet doen waar hij voor kwam: probleem dus niet opgelost.

Wij hebben dit gecommuniceerd naar bol.com. Ook hebben we geprobeerd tot een oplossing te komen met dhr. Credoe. Uiteindelijk is besloten een nieuwe jacuzzi te bezorgen. Er is een afspraak gepland om de 'oude' jacuzzi te ruilen voor de nieuwe. Opnieuw is één van onze monteurs richting het adres van dhr. Credoe gegaan, deze keer met een nieuwe jacuzzi in de bus geladen.

Hem wachtte echter een zeer onaangename verrassing: toen de nieuwe jacuzzi was uitgeladen, werd het hem verhinderd de 'oude' retour te nemen. Dhr. Credoe had een knokploeg van 5 man klaar staan, en voor onze monteur werd de situatie zeer bedreigend. Hij werd omsingeld, kon geen kant meer op en is gedwongen het terrein te verlaten. Hij heeft enigszins in shock ons gebeld, waarop wij de lokale politie hebben ingelicht. Deze zijn direct ter plaatse gekomen. Kennelijk is dit een civiele zaak en zal het via de rechtbank moeten worden afgehandeld.
Als wederverkoper zijn wij zeer content met bol.com. De communicatie is goed en ook op de service is niets aan te merken. Wij vinden dat klanten altijd geholpen moeten worden als zij een klacht hebben en wij begrijpen ook het nut van reviews. Maar wij zijn ook van mening dan een klant dan wel het hele verhaal moet vertellen. Dat bol.com niet wil helpen omdat wij dat niet willen, is een grove leugen!

Dhr. Credoe heeft maar liefst 2 nieuwe jacuzzi's "in zijn garage staan", waarvan hij er slechts 1 heeft betaald!
Meneer speelt dus voor eigen rechter en alle hypocrisie ten top kruipt hij met deze review geheel ten onrechte in de slachtofferrol.

Officiele reactie van Bol.com 03-02-2020

Beste Credoe,

Bedank voor het bericht. De partner waarbij de jacuzzi is gekocht, zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.

l 08-03-2020

we zijn weer een maand verder en bol .com doet niets
ze laten je gewoon zitten ze lachen en gaan gewoon door
omdat het hem niet zeer doet mij wel

Bart 02-02-2020

Stuur even je gegevens naar en je verhaal berryberry1887@gmail.com

l 14-02-2020

nog vergeten gekocht via bol.com bij Mondena Pelletkachels
die mij al een jaar laten zitten dus koop niet bij ze want ze laten je zitten met hun rotzooi en nog even over bol.com voor zoon groot bedrijf is het helemaal belachelijk dat je de klant zo laat zitten
neem je verantwoording want ik blijf dit overal plaatsen tot ik mijn geld terug heb

l 22-02-2020

dag Sheriva van Bol.com zo als ik al zij jullie laan de klant gewoon zitten zo als ik al voorspelde
hoe kan het nu toch dat jullie als bol.com jullie eigen regels van 30 dagen retoer negeren en de klant laten zitten
ik vind dat iedereen dit moet wetten
als het geld kost zijn jullie niet thuis

l 13-02-2020

de jacuzzi is geleverd en de jacuzzi doet niet wat hij zou moeten doen wij hebben dit gemeld maar u gaf geen reactie naar een paar dagen pas dus hebben wij besloten om de jacuzzi terug te doen hier hebben wij recht op binnen 30 dagen wij hebben dit op dag 1 gemeld jullie wilde er niets van weten en hebben mij maanden late zitten in middels weten wij wat het probleem is er zit maar 1 pomp in de jacuzzi maar bij verkoop zouden er 2 in zitten dus zijn we ook nog mislijt wij wilden nog alleen de jacuzzi terug doen maar jullie zijn een steletje oplichters die sig niet aan de welelijke bedenk tijd houden naar een half jaar zuren konden jullie alleen een andere brengen wij hadden daar wijnig trek in maar tog gedaan bij testen hier van doet de jacuzzi het zelfde maar wij weten nu dat dit komt omdat er maar 1 pomp in zit er was geen knok ploeg dat zijn me kinderen de politie is er bij geweest omdat ik mijn geld terug eist waar ik recht op heb de politie heeft hier in bemiddeld en heeft met u afgesproken dat u ze zou op halen en 1 terug te betalen maar ook dit wijgerd u
zo als u het hele jaar al doet dus deze agent heeft mij gelijk gegeven en u wijgerd weer komt zeker omdat ze in belgie ander opvatingen hebben offer 30 dagen retoer
maar zo als ik al 100 keer heb gezecht je kan ze ophalen bij terug betaling van mijn 3000 euro want ik hou mij wel aan de afspraak
ook bol .com heeft bemiddeld ze wilden u het grootste deel van de jacuzzi terug betalen en de rest ook regelen maar dit wilde je ook niet ik heb dit op papier met andere woorden ben je gewoon en odinere oplichter zelf de korier die u stuurt die zegt hier doet ie altijd maar aanrommelen
nog een keer ik heb recht op retoer binnen 30 dagen en mij geld terug ik vind ook dat bol.com hier in te kort schiet want tenslotten heb ik hem bij hun gekocht en betaald maar nemen geen vrantwoording wat ze wel moeten doen als de weder verkoper zig niet aan de afspraken houd dus koop niets bij bol .com want als het fout gaat zeggen ze je moet zelf een recht zaak beginnen om je gelijk te krijgen maar dit kost net zo veel als de jacuzzi dus ben je de lul dus koop niet bij bol.com

Robert 29-01-2020

Ook ik ga aangifte doen van oplichterij, fraude . Niemand van de klantenservice die wil meewerken zowel bol als tv store. Vooral nu na het bericht op rtl nieuws is het voor mij de druppel. Ik heb de tv net 1 dag binnen en maximaal 1uur tv gekeken en getest, en dan beweren ze bij retour dat de tv meer als 57 uur heeft aangestaan...
robert 09-02-2020

Weer een week verder en geen reactie. A.s. woensdag dien ik de aangifte in tegen beide partijen die van alles beloven maar niets waar maken. Ben tevens geschrokken van alle reacties...

robert 02-02-2020

2603265270

Officiele reactie van Bol.com 10-02-2020

Beste Robert,

Vandaag heb je contact gehad met de partner en zijn jullie tot een gewenste oplossing gekomen.

robert 10-02-2020

Er is een goede oplossing gekomen, alleen jammer dat het op zo'n manier moet.

Bart 29-01-2020

Robert kan je mij mailen op berryberry1887@gmail.com, dan kunnen we alle klachten bundelen. Raad je aan om je klacht ook te melden bij webwinkelkeur.

Bart 15-02-2020

Dan ben je een van de weinige die geholpen is door hem, het is gewoon een grote oplichter. Heel veel trieste verhalen van mensen die gedupeerd zijn door hem. Gelukkig heb ik mijn geld terug nadat Radar contact met hem opnam, zo’n lafaard is het dan weer wel. Maar er zijn heel veel mensen die geen goede rechtsbijstand hebben en hun geld kwijt zijn.

Officiele reactie van Bol.com 31-01-2020

Beste Robert,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvang ik het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Twintop 15-02-2020

Ik ben geholpen door el-vidas.
Hier ben ik erg blij mee , bleek dat bol.com de verkeerde foto,s heeft doorgestuurd.
Ik vind de service van bol.com hierin erg slecht , hoop dat consumentenbonden hier iets mee kunnen. Ze laten hun klanten echt zwaar in de kou staan. Ik ga hier nog een verslag van op social media delen om zo veel mogelijk mensen te beschermen tegen dit bedrijf

Jennie 25-01-2020

Bij sommige dingen handelen ze wel goed maar bij andere dingen iet zoals ik heb dure headset gekocht en kon niet terug sturen belachelijk ze geven de andere de schuld

Bart 25-01-2020

Tv besteld bij hen deze bleek een maatje te groot, advies gekregen om een nieuwe te bestellen en de andere te retourneren. Chauffeur kwam de nieuwe brengen waarop ik zeg kan deze niet direct mee i.p.v. eerst naar de PostNl. Chauffeur zegt natuurlijk geen enkel probleem, vraag nog na een bewijsje maar was niet nodig dat werdt intern geregeld. Daarna toch gaan twijfelen het lezen van de vele recencies, direct contact gezocht met Bol.com en de TV-store en verteld dat ik geen bewijs had maar wil graag wilde weten wanneer de tv binnen gekomen was. Vlak daarna gelukkig de bevestigings mail gehad dat de tv binnen gekomen was en dat hij controleerd werd en daarna bevestigd zou worden. Enkele dagen later toch maar eens contact opgenomen, ja de tv staat nog bij de afdeling retour maar is nog niet onderzocht onze excuses. Wordt z.s.m. geregeld ik verwacht vandaag of morgen. Daarna op Ma 21-1 gebeld door de TV-store met de vraag of er bewijs was, verteld hoe het verhaal in elkaar stak en dat we hier een week geleden ook contact over hadden. Gelukkig werd het begrepen en zou het snel opgelost wordem. 22-1 stuurde de TV-store een mailtje of we een retourbewijs hadden, ik weer de telefoon gepakt nogmaals verhaal uitgelegd en gezecht dat ik er nu wel klaar mee ben. Wordt morgen terug gebeld, uiteraard niet gedaan weer gebeld en zelfs de manager zat er nu achter aan. Vrijdag 24-1 nog niks gehoord weer gebeld uiteraard iemand anders aan de lijn die het verhaal niet kende. Vrijdag avond 21:00 contact gehad, wat blijkt de tv is verdwenen. Niemand weet waar hij is en ik kon fluiten naar mij centen en vaag verhaal over een onderzoek naar de betreffende chauffeur is het enige wat ik nog kon krijgen.

Gelukkig is de TV besteld via mijn creditcard en heb ik een goede rechtsbijstand. Overigens is Bol.com tot zover wel erg behulpzaam.
Officiele reactie van Bol.com 27-01-2020

Beste Bart,

Bedankt voor je bericht. Zou je het bestelnummer of je klantnummer kunnen doorgeven? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Bart 27-01-2020

Beste Sheriva,

2798629440 is het bestelnummer.

Deze zaak is ook bij jullie al bekend. Zou graag van jullie horen wat jullie doen tegen dit soort zaken. Zeker gezien mijn zaak niet opzichzelf staat, zie o.a. de aandacht die het RTL nieuws en Kassa aan deze firma besteed hebben. Helaas heb ik de recencies niet van te voren gelezen, normaal gesproken doe ik dit wel echter bij ondernemingen als bijv. Bol.com doe ik dit niet aangezien ik verwachtte dat er niks mis kon gaan.

Ik heb sinds gisteren contact met de algemeen directeur, echter ben ik nog steeds 740,- kwijt waar hij of een van zijn werknemers verantwoordelijk voor is. Van echt snel handelen is nog geen spraken.

Ik heb voor de juridische kant mijn rechtsbijstand ingeschakeld om dit af te handelen. Daarbij ga ik mocht dit niet binnen enkele dagen opgelost zijn aangifte doen van diefstal.

En gezien ik niet de enigste verbaasd het mij behoorlijk, dat deze firma nog gebruik kan maken van jullie platform. Ik zie graag jou reactie tegemoet.

Roos is Boos! 23-01-2020

Eerlijk is eerlijk. Na alle tegenwerking van de afgelopen maanden is er n.a.v. mijn review direct actie ondernomen om tot een oplossing te komen.
De volgende ochtend werd ik al gebeld door Bol.com (afdeling Bemiddeling) dat ze deze kwestie willen oplossen en met TV Online in gesprek gaan. Vervolgens gebeld door TV Online om een omruilafspraak in te plannen. Gisteren mijn nieuwe TV ontvangen met goedkeuringssticker op de achterzijde! De oude kon mooi in dezelfde doos meteen retour.

Review 20-01-2020
In september 2019 een 55" Samsung TV gekocht bij TV Store. Deze TV hield er in november al mee op. Bleef bij opstarten in een loop hangen en startte elke 15 sec opnieuw op. Gebeld met Bol, doorverwezen naar TVStore. Zij geven aan dat dit binnen de fabrieksgarantie van Samsung valt, dus weer doorverwezen. Samsung wilde het serienummer, maar er bleek geen sticker op te zitten. Na tip van Samsung de TV toch een keer weten op te starten en serienummer achterhaald via instellingen. Daarna monteur van Samsung af kunnen spreken die bij ons thuis met de juiste onderdelen in zijn bus vertelde dat we een probleem hebben, omdat er geen sticker op de TV zit. Hij mag geen service bieden, omdat het volgens hem om een afgekeurd toestel moet gaan of om illegale import. Het is toch te gek voor woorden dat je op een nieuw toestel via Bol geen fabrieksgarantie hebt.
Vervolgens met Bol gebeld, die direct doorschuift naar TVStore. Vreemd genoeg meldde de servicedeskmedewerkster dat ze even moest kijken hoe het bedrijf nu heette, omdat de namen nog wel eens wisselden. Bol.com doet zelf niets met met de klacht en neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor een leverancier waar ze ogenschijnlijk grof aan verdienen. TVStore boodt aan de TV op te halen. Op mijn vraag of ze daar verpakkingsmateriaal voor hebben gaven ze aan dat dat mijn probleem is. De originele doos heb ik uiteraard niet meer. Zodoende heb ik de afhaalafspraak opgeschort totdat ik goed verpakkingsmateriaal zou bemachtigen. Ondertussen de reviews op Kieskeurig gelezen, waardoor ik erg huiverig werd om het toestel op te sturen. Na mondeling overleg met een medegedupeerde neem ik niet het risico dat TVStore/TVPLaza/El-Vidas of hoe ze inmiddels mogen heten mijn toestel in elkaar trapt en zegt dat deze beschadigd is aangekomen.
Graag zou ik mijn niet functionerende toestel door een koeriersbedrijf onbeschadigd bij Bol.com laten afleveren (of zelf wegbrengen), waarna Bol.com de verantwoording neemt om 'm onbeschadigd in Groningen te krijgen ten einde het toestel te repareren of te vervangen voor een nieuwe (met sticker!!!). Je mag als consument namelijk wel verwachten dat op een bij Bol gekocht nieuw toestel fabrieksgarantie zit.
Misschien kan () van Bol.com contact met me opnemen om tot een oplossing te komen. Tot nu heeft mailen en bellen geen zin gehad. Mijn hoop is nu op () gevestigd. Daarna rest helaas slechts nog de publiciteit zoeken.

marije 16-01-2020

Wij hebben op vrijdagavond 27-12-19 onze Samsung tv ontvangen. Gekocht op BOL.com maar de verkoper is de tv-store. Op zondag 29-12 wilde wij de tv installeren maar de tv communiceerde niet met onze CI-module, na contact met Ziggo èn Samsung, kwamen wij erachter dat we een buitenlands model in huis hadden. Iets wat niet verteld wordt wanneer je de tv besteld. We hebben de tv meteen weer ingepakt en retour gestuurd. Een week later kregen wij de mededeling dat de retour niet geaccepteerd is omdat er dingen zouden missen (dit klopt niet) en de doos in erbarmelijke staat zou verkeren (klopt ook niet). Bol.com helpt je hier totaal niet bij. Ze laten je gewoon zitten en kiezen de kant van de verkoper, in dit geval de tv-store. Inmiddels heeft de tv-store de tv weer teruggestuurd naar ons. We kunnen fluiten naar ons geld. Nogmaals, bol.com helpt je totaal niet!! Ze reageren nu ook al niet meer op onze belletjes/mailtjes. Inmiddels hebben wij onze rechtsbijstand ingeschakeld. Wij hopen dat wij onze geld terug krijgen en andere mensen niet de dupe van de Tv-store worden èn daarbij de slechte bemiddeling van BOL.com.
Marije 22-01-2020

Beste Sheriva. Inmiddels hebben wij zo vaak aan de lijn gehangen bij de klantenservice van Bol.com dus onze gegevens moeten inmiddels wel bekend zijn.... Jullie komen de afspraken niet na. Casenr 2784622660

Officiele reactie van El Vidas 16-01-2020

Beste Marije,
jammer dat je deze ervaring hebt, ik wil je graag helpen als wij een fout gemaakt hebben om dit op te lossen. Ons bedrijf is in korte tijd snel gegroeid. Dit is geen excuus maar wel een eerlijk antwoord.

Ik kan op deze weg niet zien welke bestelling hierbij hoort, ik verzoek u dan ook mij een mail te sturen naar edwin@el-vidas.nl dan neem ik contact met u op en dan lossen we het samen netjes op.

Officiele reactie van Bol.com 17-01-2020

Beste Marije,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra ik wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marije 22-01-2020

Inmiddels hebben wij, na het schrijven van deze review, contact gehad met Edwin van El Vidas. Er werd toen wèl geluisterd naar ons verhaal. Ook BOL.com hebben wij na deze review wederom benaderd. Weer werd er beloofd dat ze ons zouden bellen. Tot op heden is dit nog steeds niet gebeurd. Belachelijk dat zo’n groot bedrijf een klant zo in de steek laat. Maar nogmaals ná het contact met Edwin van El Vidas/TV-store is het opgelost. De tv is opgehaald en wij hebben ons geld terug.

Officiele reactie van Bol.com 21-01-2020

Beste Marije,

Zoals aangegeven in de reactie van 17 januari, ontvangen wij graag het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Rudi laat het er ook niet bij zitten 20-01-2020

TV-online, TV-store, El vidas, TV-Edwin, ik wacht ook op mijn geld van mijn in originele verpakking geretourneerde tv binnen termijn. Net voor ontvangst kwam ik er achter dat het serienummer niet voldeed aan de eisen voor TV's in Nederland. Bol.Com laat je gewoon zitten als je zaken doet met de bovengenoemde bedrijven en promoot een tv te kopen van hen!