Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

3,2

Klant 14-04-2017

Bezorgen duurt erg lang en met problemen

Pakketje arriveerde uiteindelijk pas na een week. Men is bekend met de bezorgproblemen maar communiceert daar vooraf niet over. Oplossing is dat je moet wachten of het pakketje alsnog gaat arriveren. Meerdere keren dezelfde vragen moeten beantwoorden van de klantenservice. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Maarten 28-03-2017

Goede prijzen, snelle levering en uitstekende garantie.

Okt 2015 kocht ik een microSD kaart bij DataIO. Hij ging in januari 2017 kapot, de data was onleesbaar en ik kon de kaart ook niet formatteren. Een simpele mail naar de klantenservice resulteerde in een RMA nummer en ik kon mijn sd kaart op de post doen (een vrijdag). Wat schetst mijn verbazing: dinsdag, dus nog geen week nadien, heb ik een nieuwe (en betere, namelijk EVO plus ipv EVO) in mijn brievenbus liggen.
Dat noem ik nog eens service!
Heb al vaker bij DataIO besteld omdat ze tot de goedkoopste behoren. Dit ga ik zeker opnieuw doen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

G. Eisenkolb 24-03-2017

Prima klantenservice

Regelmatig bestellingen geplaatst, snelle levering, overzichtelijke website en scherpe prijs.
Recentelijk probleem met UHS-II kaarten van Lexar, snelle afhandeling met goede adviezen van de serviceafdeling. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Toon den Engelse 16-03-2017

Pro-actief meedenken. Een bedrijf anno nu!

Ik kwam in eerste instantie uit bij Data I/O vanwege de scherpe prijs.
Had tot twee keer toe een specifieke vraag over de levering van een product.
Mail en kort telefonisch contact zorgden voor een directe oplossing.
Dat is zaken doen anno nu. Scherp geprijsd. Service uitmuntend.
Wat een verademing.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

bob 15-03-2017

Zo zouden alle webwinkels moeten zijn

Alhoewel mijn bestelling bij TNT Post verloren was gegaan, ben ik uitstekend te woord gestaan hierbij en heeft de webwinkel de kosten voor rekening genomen. De tweede levering werd binnen no-time bezorgd.
Ze kwamen niet alleen als goedkoopste uit de bus, maar wmb. ook met de beste klantenservice. Geen wachttijden en snelle, vriendelijke en duidelijke reacties zowel per mail als per telefoon.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

lede 15-03-2017

Een echte aanrader

SD kaartjes besteld, de dag erna reeds geleverd in Belgie.
Prima prijs, kwaliteit en service ( TOP )
Zit nu ook bij mijn favorieten

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Christopher 28-02-2017

Great service and low prices

Really a special thanks to the lady who helped me when I ordered a wrong product.
All the products look the same but there seem to be so much difference. I ordered a LExar card for my Canon camera. It turned out that the card has 2 rows of connectors. A lady called to ask which camera I had. I got a cheaper and better product! I am going to recommend them for sure.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jessica 28-02-2017

Uitstekende service

Ik heb al meerdere malen hier besteld de afgelopen jaren en bij het uit voorraad zijn van producten sturen ze , in overleg , een vervangende product zelfs als de waarde hiervan hoger is!! En dat is nog niet alles! Ik had bij mijn laatste bestelling een betaalde verzending gekregen terwijl ik koos voor gratis briefpost! De volgende dag in huis en met een track en trace code !! De kosten van de betaalde verzending heeft het bedrijf voor eigen rekening genomen! Ik was stom verbaasd, wat een service!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ricardo 21-02-2017

USB binnen 1 dag

Ik had via internet bestel
En de volgende dag was het al binnen super blij mee
Ga zeker nog vaker een bestelling doen
Dank je allemaal

mbrussen 09-02-2017

sd cards

Prima en snel, makkelijke bestel procedure , levering per post nl gaat snel en is met track and tracé goed te volgen.

Moayad AL Khabbaz 16-01-2017

Aankoop van een micro sd kaart

Dit is heel goed webshop op te slaan, ze zijn zeer behulpzame mensen, ik bestelde verkeerde item, maar ze hielpen me en belde me en ze de veranderd bestelling snel, en stuurde snel het nieuwe item, werkt perfect
Dank U

Pluspunten

• ervaren mensen
  • snelle service

Wil Arts 29-12-2016

Aankoop van een micro sd kaart

Dit is een shop die weet wat klanten willen.
Na mijn bestelling kreeg ik een mailtje dat het product niet op voorraad was.
Maar geen probleem er werd een betere en duurdere versie gestuurd zonder meerkosten.
Dat is wart je noemt service.

Pluspunten

• Snelle levering

Mick 12-11-2016

Top service

Mijn vriendin een SanDisk iXpand Flash Drive laten bestellen, maar die vulde per ongeluk haar huisnummer bij mijn adres in. Even later wordt ze gebeld om te vragen wat het juiste adres is en krijgen we gratis nog een upgrade in verzending. Hoe gaaf is dat! Daarom de volgende dag netjes op de deurmat. Kan niet anders zeggen dat top service!

Pluspunten

• Goede service
  • Scherpe prijs
  • Betrouwbaar aanbod

Maurits Uiterwaal 11-11-2016

Super,goed,geweldig

Maandag om 15:00 besteld via briefpost,Dinsdag om 16:00 kwam het sd geheugenkaart naar binnen. Bedankt voor beste goede service.

Pluspunten

• Snel geleverd
  • Netjes verpakking

Maurits Uiterwaal 08-11-2016

Super,goed,geweldig

Pluspunten

• Snel geleverd
  • Netjes verpakking

Harry 25-10-2016

Regels zijn regels!

Lexar micro-sd kaartje van 128Gb gekocht en de volgende dag in huis. Kaartje zoals gebruikelijk eerst geformatteerd in Windows en er diezelfde dag o.a. (medische) bestanden opgezet. Later op de dag wilde ik nog wat toevoegen en verwijderen, maar helaas verscheen de tekst: 'de schijf is tegen schrijven beveiligd'. Het kaartje doet niets meer, formatteren kan ook niet. De bestanden kunnen niet meer worden verwijderd. Helaas zijn ze wel gewoon te lezen. Gebeld met Dataio. Zij vermoeden dat het kaartje defect is. Ik moet het terugsturen, dan krijg ik een nieuwe. Als blijkt dat het kaartje inderdaad defect is (wat ik ze zo ook wel kan vertellen), sturen zij het terug naar de leverancier en krijgen zij dit ook weer verrekend. Echter, hoe zij dit onderling met elkaar regelen is mijn zaak niet. Ik ben klant bij Dataio, niet bij hun leverancier. Mijn bezwaar tegen terugsturen, zo heb ik duidelijk gemaakt, is dat er vertrouwelijke bestanden op staan, niet zo maar een paar muziekjes of wat fotootjes. Die data mag niet in verkeerde handen vallen, anders ben ik nog strafbaar ook. Helaas, geen begrip. Regels zijn regels. Wel beloven ze plechtig dat zij nooit op kaartjes kijken die terugkomen. Mijn kaartje met vertrouwelijke bestanden gaat dus een lange reis tegemoet van postkantoor, via transporteur, via Dataio naar leverancier. Het gaat het er niet om dat iedereen beloofd niet op het kaartje te kijken, het gaat er om dat iedereen het zou kunnen doen. In deze tijd van privacy, hacken, identiteitsfraude etc. heb ik geen grenzeloos vertrouwen in medewerkers die 'iets' beloven. Ergo: het kaartje is vanaf dag 1 defect, het kan niet terug gestuurd want de bestanden zijn niet te verwijderen. Dat betekent dat ik kan fluiten naar mijn garantie en ik bijna € 52,- kwijt ben. Dat laatste vind ik niet zo erg, ik kan ze gelukkig missen. Maar die onwrikbare houding, kom op zeg, besef even dat het ook jouw medische gegevens kunnen zijn die op straat komen te liggen!

Pluspunten

• Snelle levering

Minpunten

• Service

Nico Bos 21-10-2016

Eerste bestelling!

Een memorystick uit gekozen uit het overzichtelijke assortiment. Mooie webwinkel alles duidelijk vormgegeven en gebruiksvriendelijk. Zover alles perfect het zou de volgende dag geleverd worden door DHL. Geen aflevering het was zoek geraakt. Contact opgenomen met Dataio nadat DHL de status verandert had van sorteerfout naar afgeleverd. Zeer correcte en klantvriendelijke benadering, ze sprongen er boven op en hielden alles nauwlettend in de gaten tot het moment van aflevering. Dit schept een enorm vertrouwen een aanrader dus!

Maarten 18-10-2016

DataIo topwebshop!

Ik heb laatst een 64 gb sd kaartje besteld en alles verliep zeer goed. Na de bestelling direct 2 mailtjes en een track&trace code. Een supergoede en betrouwbare winkel!

Pluspunten

• Snele levering
  • Makkelijk bestellen
  • Direct bevesteging&track en trace

J.S.Verveer 05-10-2016

Aanschaf micro SD-kaarten

Ik ben zeer tevreden over de bijzonder snelle en correcte afhandeling van mijn bestelling, en voor een zeer concurrerende prijs !

keizer10 25-08-2016

Dual Stick

Zeer snel geleverd,betrouwbare winkel,ik kocht er meerdere spullen,leuk dus om hier te kopen en stukken goedkoper,ik ben toch niet gek !

Pluspunten

• Makkelijk.

Minpunten

• geen

Ton 23-08-2016

Top shop !

Hel ruime sortering , snelle levering en zeer vriendelijk , deskundig advies ! Toen mijn bestelling niet op voorraad was , werd er contact met mij opgenomen en een voorstel voor en ander product gedaan , dat gelijkwaardig was aan wat ik besteld had en zelf ook nog iets goedkoper in prijs ! Top !

Pluspunten

• ruim assortiment
  • snelle levering
  • deskundig advies

schoorloogarts 14-05-2013

Sneller kan niet en een zeer goede prijs voor deze Sandisk 64 GB Ulta voor mijn nieuw GoPro camera.Wat wil je nog meer

triesel 05-05-2013

Levering was erg snel. Volgende dag bezorgt per post. Keuze genomen om per brief te posten. Goed verpakt.

michael1965 03-05-2013

Goede prijzen. Je wordt keurig op de hoogte gehouden van statuswijzigingen. Zeer snelle levertijden. Alles goed verpakt. Top!

Turnip 01-05-2013

Uitstekend.
De reden waarom internet shoppen zo leuk is.
Snelle levering, goed verpakt ook! Prachtige prijzen gratis envelloppe verzend etc.

Alleen de naam van de website kan beter : )

Aanrader, kopen maar daar!