Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

3,2

jan hegh 10-08-2019

Ik ben zeer tevreden met sd kaarten van DATA IO ruime keuze en duidelijke website.
Alleen tracking control van post nl werkte niet, maar een telefoontje naar data io en alles opgelost door medewerker en netjes op tijd geleverd

Robie 06-08-2019

Ik had vier 128gb Sandisk extreme pro kaarten besteld bij dataio voor mijn panasonic camera's, toen ik de kaarten in de camera wou steken bleef de eerste echter muurvast zitten, ik kreeg ze er niet meer uit op een normale manier. Ik had een stanleymes en pincet nodig om ze te kunnen verwijderen. Er zat op alle 4 kaarten een duidelijke wrijving bij het inbrengen van de kaart in een sd slot, een probleem wat mijn oudere kaarten niet hebben.

Ik stuur een mail naar dataio maar ook naar sandisk zelf met melding van mijn probleem, sandisk global customer care gaf mij een dag later al reactie en oplossing, ik mocht alle 4 kaarten opsturen naar hun zodat ze konden onderzocht worden en ik zou 4 nieuwe kaarten krijgen.

Dataio daarentegen reageerde 5 dagen later en ik mocht de kaarten enkel opsturen als ze defect waren en om dat te achterhalen moest ik een stappenplan volgen, hier werd gevraagd om te kijken of de kaart al dan niet herkend zou worden door de pc, om deze dan te formatteren en hier iets op proberen te kopiëren.

Het is duidelijk dat dataio met standaardprocedures/antwoorden werkt en niet luistert naar het werkelijke probleem, als klant wordt je hier uiteraard niet mee geholpen en de kans is groot dat ze weigeren om de kaarten terug te nemen aangezien ze volgens hun procedure niet defect zijn, dat ik de kaarten niet uit mijn camera krijg als ik deze wil wisselen tijdens een filmopdracht is blijkbaar niet voldoende om mij van 4 nieuwe kaarten te voorzien.

Ze hadden Sandisk ook zelf kunnen contacteren en ik hoop ook dat ze in de toekomst bij soortgelijke meldingen een snellere en betere oplossing kunnen bieden voor hun klanten.

Deze ervaring zorgt er nu wel voor dat ik niets meer bestel bij hun, ze zijn wat goedkoper maar dan betaal ik liever wat meer voor een betere dienstverlening.

Arthur B 21-07-2019

Ik bestel inmiddels enkele jaren bij Data IO en ik ben nog steeds zeer tevreden. Goeie producten, duidelijke site, laagste prijs en snelle levering. Voor 2,50 euro traceerbare zending en dus veilig.

arthur 09-07-2019

Goede eerste ervaring met Data IO.
Goede webwinkel! Snelle verzending! Goede prijs/kwaliteit en makkelijk om te bestellen!

Gudrun 02-07-2019

levering binnen 24 uur (PostNL brievenbuspakje, 2.50 Euro extra, traceerbaar) , netjes verpakt en precies wat ik besteld heb, heel goede prijzen en een enorme keuze, voor mij een aanrader

Jean-Paul Voets 22-06-2019

Goede eerste ervaring met Data IO.
Eerst goed en gedegen advies ontvangen van hun medewerker X.
Bestelling geplaatst en netjes verpakt op tijd bezorgd ontvangen.
SD kaartje van 64 gb ( San disk Ultra ) kost bij Data IO Euro 25.09.
Bij een ander bekend bedrijf (alles voor de glimlach) kost dat kaartje bijna het dubbele.

anoniem 19-06-2019

Ik had een micro sd kaart gekocht. Het werd verstuurt door postnl wat ook aangegeven stond.
Ik keek op internet wanneer postnl zou bezorgen als je het op zaterdag had besteld. Het was dinsdag. Ik kreeg het kaartje binnen en het was degene die ik had bestelt. En hij werkte perfect op mijn nintendo switch. Heel goedkoop en het werkt goed.

Kate 15-06-2019

Ik heb een scandisc besteld en nooit ontvangen. Meerder mail s gestuurd maa r nooit een reactie ontvangen. Toen maar gebeld. Ik kreeg een formulier toegestuurd, een verklaring van diefstal en die moest ik invullen en terugsturen. De toon van de mail was zeer beschuldigd alsof ik zelf de card verduisterd zou hebben. Met tegenzin toch gedaan, maar daarna niets meer gehoord. Weer gebeld en men zou het uitzoeken en terugmailen. Niets meer gehoord.... Inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog geen geld terug ontvangen.
Nog nooit een zo slechte service gehad.

Yvonne 07-06-2019

Donderdag om 12.00 uur besteld en vrijdag in de bus. Helemaal top. Ook een fijne/snelle communicatie bij vragen.

Marga 25-05-2019

Scandisk microSd 128 GB besteld en geleverd met briefbus post na twee dagen. Geïnstalleerd en alles werkt tot nu toe perfect.
Aan een winkel aanbevelen doe ik niet, moet ieder voor zich uit maken.

RM 23-05-2019

Zelden zo snel een bestelling binnen gehad! Perfecte levering en in die tussentijd was de inhoud niet alleen verpakt maar ook nog eens gecheckt of het klopte. Zeer bewonderenswaardig.

Cees👍 22-05-2019

Goedkoopst , duidelijk en snel geleverd, wat moet je nog meer? Complimenten!!!

Jan 16-05-2019

Twee geheugenkaarten besteld van SanDisk en deze waren inderdaad binnen de gestelde tijd binnen.
Ze waren ook netjes verpakt en de verzendkosten zijn ook zeer redelijk te noemen..
Gebaseerd op deze ene ervaring zeg ik dat ik er zeker weer zal bestellen..

Bobby 14-05-2019

Goede webwinkel! Snelle verzending! Goede prijs/kwaliteit en makkelijk om te bestelen!

Louis 13-05-2019

Goede , duidelijke en snelle winkel . Producten worden tegen zeer redelijke prijzen aangeboden .

Naomi 16-04-2019

Zojuist contact gehad met de helpdesk van Dataio via de telefoon over het retourneren van een product. Bij afsluiten bedankte ik de medewerker en wenste hem een fijne dag, hierna werd direct het contact verbroken. Zonder gedag te zeggen, te vragen of het zo duidelijk was o.i.d. Ik werd snel geholpen maar de manier waarop afgesloten werd kan iets subtieler/klantvriendelijker.

Ron 10-04-2019

DataI0 heeft een gemakkelijke website en leverde netjes een artikel. Vooraf ben ik tevens netjes geïnformeerd. Tevens gewezen op de procedure bij retourzending (wat niet nodig was). Prima dus.

Louise 09-04-2019

SanDisk SDHC Extreme 32GB Class 10 U3 UHS-I 90MB/s besteld tegen een zeer gunstige prijs. Zondagavond besteld en dinsdag netjes verpakt ontvangen (geen verzendkosten gekozen). Zeer tevreden hoe de hele bestelprocedure is verlopen. Top!

Ruud 31-03-2019

Het is zeker niet voor de eerste keer dat ik bij Data IO bestel. Voor alle online bestellingen gebruik ik een creditcard met verzekering. Dat laatste heb ik nog nooit bij Data IO hoeven in te zetten. Ook kapotte Micro SD kaarten ben ik nog niet tegengekomen. Een tip: Gebruik de advies op maat pagina voor je wat bestelt. Als klassieke muziek liefhebber kan ik op mijn huidige GSM net 250 GB kwijt. Meer werkt gewoon niet goed.

Bert 29-03-2019

SanDisk 32GB micro SD ULTRA besteld. Volgens de site van Data IO levering binnen 2-3 dagen. Na 1 dag al envelop op de mat. Keurig verpakt, duidelijke factuur. Klasse!

Sandra 22-03-2019

Op donderdag einde van de middag een SD kaartje besteld en vrijdagmiddag zat het al in mijn brievenbus! Ook waren ze de goedkoopste van allemaal. Héél blij mee, kan het iedereen aanraden!

Hans 15-03-2019

Ik heb op maandag 11 maart jl. een bestelling geplaatst bij Data IO van een usb stick de kosten Eu. 52,40,met 3Scode . Deze zou op dinsdag bezorgt worden , niet ontvangen , daarna zou de stick op woensdag bezorgt worden . Niet aangekomen. Met IO gebeld en deze vertelde mij dat het MISSCHIEN de andere dag in de bus kon liggen. Helaas donderdag ook niks. Hierna heb ik per mail de order geannuleerd. Nu Vrijdag kreeg ik een mail van IO dat ik de hele volgende week ook nog moest wachten voor IO aktie gaat ondernemen. Helaas ben ik nu Eu. 52,40 kwijt en sta ik met lege handen.
Ik wilde toch graag deze ervaring delen.
Hans

Anne 14-03-2019

Gisteren 2 usb 3.0 sticks 64 GB van Scandisk besteld en vandaag al in de bus.
Prijs was ook nog eens veel lager dan elders.
Netjes op de hoogte gehouden van het verloop van de bestelling, dus dik tevreden.

Stephanie 06-03-2019

Dezelfde dag verzonden, dag erna al in huis per briefpost. Netjes en stevig verpakt, product past en werkt direct.

Jan 23-02-2019

Data IO biedt een geweldige service. Wanneer iets niet naar wens is, of wanneer een bepaald product niet leverbaar is, word je persoonlijk gebeld en wordt er naar een oplossing gezocht. Geweldig.