Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

J Monteiro 01-02-2024

Slechtste service die ik ooit heb gekregen
Ik heb eerder zonder problemen besteld bij hun, tot 2021. In 2021 heb ik een usb stick geretourneerd, meerdere malen in 2021 en 2023 aangegeven het bedrag nooit te hebben ontvangen, zonder reactie. Een week geleden opnieuw geprobeerd omdat ik in die periodes dat ik eerder had gemaild al meerdere slechte recensies had gezien over dat ze niet reageren op mails en dat meerdere mensen hun geld niet terug hebben gehad. In de hoop dat ze eindelijk hun zaken op orde hadden, dus nogmaals gemaild. Een korte tijd later heb ik na 2,5 eindelijk reactie van hun gehad waarin ze zeggen dat ze de retour nooit hebben ontvangen en dat IK pas na 2,5 wat laat weten. Ik heb ze screenshots gestuurd van mijn mailtjes ik 2021 en in 2022 maar deze grappenmakers blijven zeggen dat ik pas na 2,5 jaar wat heb laten weten, vragen om een bewijs dat ik het heb geretourneerd, wat ik natuurlijk niet meer heb omdat het zo lang geleden is, en zeggen dat ze daarom niks voor me kunnen doen. Ze willen ook niet toegeven dat ze fout zaten door niet op mijn vorige mailtjes te reageren. Na 4 keer heen en weer te gaan op de mail bieden ze me een korting aan op een product. Denken jullie echt dat jullie meer geld van me gaan krijgen? Stop die korting maar lekker in jullie :)

Bert 27-08-2023

De site en het productenscala is prima.
Zodra je echter melding maakt van een slecht werkend product via de info mail dan wordt er totaal niet gereageerd.
Als je vervolgens een retour/defect melding via de site maakt dan hoor je vervolgens ook helemaal niets.
Geen melding van ontvangst geen voortgangsmelding.
Het lijkt erop dat verkopen het doel is en aftersales niet.

G. Weyden 28-07-2023

DATAIO heeft de beste prijs; (voor hetzelfde merk (Sandisk) goedkoper dan de Chinese website's) snelle levering en goede kwaliteit product; niets op aan te merken

Femke 23-06-2023

Zeer slechte service. Brievenbus pakketje leeg geleverd PostNL kan het ABSOLUUT niet gedaan hebben. Waar ik dus eigenlijk de schuld krijg in het gesprek of 'mijn huisgenoten' wie dat zijn weet ik zelf ook niet. Belabberd slechte service, wordt totaal niet meegedacht terwijl hun nu € 80,- rijker zijn en mijn € 80,- nu weg is.

Jan de VL 31-10-2022

Dit bedrijf houdt zich niet aan de wet. De wet zegt dat in geval van garantie de retourkosten voor rekening van de leverancier komen. Dit is in 2019 nog verduidelijkt in een uitspraak van het Europese hof met nummer ECLI:EU:C:2019:447 ten aanzien van Prejudiciële verwijzing – Consumentenbescherming – Richtlijn 1999/44/EG.

Echter dit bedrijf stelt dat haar leveringsvoorwaarden boven de wet gaan. Dit laat zien dat dit bedrijf niet zo goed begrijpt hoe de wereld in elkaar zit.
Men schijft dan dat ik geen respect heb als ik ze wijs op mijn rechten en daar bewijs van lever. Dat ik dan maar voortaan ergens anders moet gaan kopen.

Dit bedrijf draait de wereld dus telkens om. Hun leveringsvoorwaarden gaan boven de wet en als ik mijn wettelijke rechten eis heb ik geen respect. Dit bedrijf heeft het duidelijk niet allemaal op een rijtje.
Hier dus vooral niets bestellen want dit bedrijf is onwettig bezig.

Merlijn 25-07-2022

Na eerdere bestellingen die vlekkeloos zijn verlopen is ook mijn laatste bestelling bij DATAIO compleet naar wens. De prijs kwaliteit verhouding is beter dan ik had verwacht, en de bezorging was vlot. 10 punten!

Rob 25-07-2022

Al vele malen geheugen kaarten bij deze winkel besteld altijd keurig verpakt en op tijd geleverd zou eigenlijk een 10 willen geven maar vindt de optie voor extra betalen voor een snelle levering beetje overbodig en eigenlijk een min puntje

Hans 24-07-2022

Snelle levering en goede service . Tevens eerste klas merk zoals SanDisk jammer tekort karakters!!!

Peter 23-07-2022

Gunstige prijzen en houden zich aan de beloofde levertijd. Dus deze leverancier is een aanrader.

Raymond Schrave 23-07-2022

Heel veel mogelijkheden met een uitstekende keuze-begeleiding. Kom je er dan nog niet uit, dan kun je vlot advies krijgen via mail of foon😃

R. Peters 18-06-2022

De prijzen zijn leuk, maar wanneer een item niet wordt geleverd houdt de klantenservice je eerst aan het lijntje en daarna reageren ze helemaal niet meer. Dat is eens maar nooit weer.

Hilco 07-04-2022

Inmiddels ongeveer 1 maand geleden 1 micro SDkaart bestelt en zou middels brievenpost enkele dagen later binnen moeten komen. Heb een "track&trace" code ontvangen die aangeeft dat pakket is afgeleverd, wat al vreemd is want ik zou bij brievenpost helemaal geen code moeten krijgen...

Als je dan contact zoekt zegt de klantenservice als ze na enkele dagen reageren doodleuk dat ze weten dat deze manier van verzenden zeer onbetrouwbaar is en dat je geduldig moet wachten want het kan nog wel "even" duren...

Weer contact gezocht dat ik na 2 weken nog niks heb ontvangen. Dan gaan ze eindelijk PostNL contacten om uit te zoeken wat er is gebeurt.

Weer 2 weken verder. Nooit meer iets gehoord van Dataio....

Ellen 02-12-2021

Tot nu toe de goedkoopste leverancier die ik heb kunnen vinden, maar goedkoop kan ook duurkoop zijn. Ik heb tot 2 keer toe bij een bestelling van SD-kaartjes een met plakband dichtgeplakt doosje van Sandisk ontvangen, waarbij de inhoud was verdwenen. Hier kwam ik pas te laat achter om te kunnen reclameren. Ik heb DataIO hierover via e-mail geïnformeerd, maar er nooit een reactie op gekregen. Ik bestel er nog steeds, maar na deze ervaring extra op.

Nizaam 04-09-2021

USB stick besteld na ontvangst uitgeprobeerd, maar kan het niet afspelen. heb aangemeld voor retour, opgestuurd op eigen kosten . 2 weken gewacht want er gebeurde niets. op onderzoek geweest wat er aan de hand is, vertelt medewerker van dataio.nl het is niet ontvangen. ik ga verder met uitzoeken ,overal uitgezocht waar ik informatie kon zoeken waar deze pakje is gebleven?
Eind van de middag komt *** van Dataio aankakken het is wel ontvangen , maar wordt niet geaccepteerd.
Ik ben zo teleurgesteld in Dataio.nl als eerste geven ze aan retour niet ontvangen ,laten mij de hele dag uitzoeken.
Daarna laten ze weten het is wel ontvangen ,maar wordt niet geaccepteerd , volgende dag hebben ze het weer terug gestuurd naar mij, waar ik niets aan heb. Ik vind het gewoon vreselijk hoe ze mij hebben behandeld ,ik ben niet bang om de waarheid te vertellen. ik zou deze winkel niemand aanbevelen.
Jordi-DataIO 07-09-2021

Beste Nizaam,

De USB-stick die u aan ons retour gestuurd heeft heeft in een verzegeling gezeten. Geheugendragers waarvan de verpakking en verzegeling verbroken is kunnen niet retour geaccepteerd worden. Dit vermelden wij duidelijk op onze website en op de pakbon die bijgevoegd is in het pakketje.

Aanvankelijk was uw opgegeven retourreden "Artikel past niet in mijn apparatuur". Alle informatie over aansluitingen is te zien op de productpagina en op de verpakking.

Daarnaast was in dit geval het product ook zichtbaar aan de buitenkant van de verpakking. Het was dus niet nodig om de verzegeling te verbreken om te kunnen constateren dat het artikel in uw apparatuur past.

Pas na meerdere berichten waarom uw retour niet geaccepteerd is door ons veranderd u uw verhaal en meldt u dat de USB-stick geen muziek afspeelt. Hier spreekt u echter zichzelf tegen in uw eerdere berichten waarin u juist aangeeft dat het artikel niet kapot is.
Uiteraard hebben wij zelf de USB-stick ook getest op defecten, dat doen wij bij alle geopende producten die retour komen. We konden bij deze USB-stick geen defecten vinden. Het product werkt prima, beide kanten van de USB-stick zijn te gebruiken.

P de Vringer 29-08-2021

Ik koop niet graag online, reden vaak tegenvallende of verkeerde producten en slechte service postnl.
In de fysieke winkel de Samsung Evo + microsd kaart niet meer te krijgen dus dan toch maar op internet zoeken.
Uiteindelijk bij DataIO terecht gekomen en alle revieuws kloppen, donderdag laat besteld en zaterdag in huis ook nog voor een ongelofelijke lage prijs.
Dit bedrijf heeft mijn volledige vertrouwen.

Menno 21-08-2021

Duidelijke bestelprocedure en snel ! Prima bedrijf. Altijd de volgende dag al in huis. Aan te raden.

ILMilco 15-05-2021

DAtaio levert al jaren datacards tegen scherpe prijzen, snelle levering, en nooit problemen. Ik ben zeer tevreden.
Zeer betrouwbare leverancier.

Krishna Jaggoe 08-05-2021

Prijsvergelijking via internet en de snelle levering zoals beloofd van de SD-Kaart! Jammer dat de Transcend opbergdoosje voor de SD kaarten heel moeilijk te sluiten is.

Ron 08-05-2021

Bij data IO al diverse geheugenkaarten besteld. Functioneren goed, snelle levering. Tegen scherpe prijs.

Bas 07-05-2021

Fijne site met goede prijzen, waar ik al meerdere keren probleemloos besteld heb. Ook dit keer was de bestelling snel verzonden en precies zoals omschreven.

Bradrulz 07-05-2021

Altijd goed, snel en keurig! Hier ga ik weer bestellen vanwege de service en snelheid!

Jasmijn Aksu 07-05-2021

Ik heb wat bestelt en het kwam binnen en het was echt top! Ik heb misschien 1 tip misschien kan de site iets beter voor de rest echt top!

Levedag 07-05-2021

Laagste prijzen, snelle levering en goede service. Ik ben dus 100% tevreden.

Edward 07-05-2021

Laagste prijs en volgende dag al in huis.Goed verpakt. Ik heb daarom afgelopen jaren al meerdere bestellingen gedaan en zal dat, uitgaande dat het voorgaande niet veranderd, blijven doen. Daarom zeer tevreden.

Ron Bouw 07-05-2021

Goede prijs/kwaliteit , correcte levering en erg snel geleverd. Product is geheel naar wens.
Heb er al eerder besteld en toen was ik ook tevreden. TOP