Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is berekend op basis van 36 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

9.1

Rudy Kerckvoorde 21-04-2017 Via de website gekocht

Heel goede service

Ik ben heel tevreden van Data IO, heb gisteren om ongeveer 14u00 mijn bestelling geplaatst en vandaag om 12u00 heeft de postbode het afgegeven aan huis. Het is ook nog eens aangenaam dat de prijs heel goed is. Ik heb bij toeval Data IO leren kennen maar wat mij het eerste opviel, was de prijs. Het zelfde product heb ik 18 € goedkoper dan bij mijn vorige leverancier. Dus dat kan tellen. De correspondentie was heel simpel en uitstekend.
Ik ga zeker verder doen voor mijn aankopen met Data IO want ik ben heel tevreden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Klant 14-04-2017 Via de website gekocht

Bezorgen duurt erg lang en met problemen

Pakketje arriveerde uiteindelijk pas na een week. Men is bekend met de bezorgproblemen maar communiceert daar vooraf niet over. Oplossing is dat je moet wachten of het pakketje alsnog gaat arriveren. Meerdere keren dezelfde vragen moeten beantwoorden van de klantenservice. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Maarten 28-03-2017 Via de website gekocht

Goede prijzen, snelle levering en uitstekende garantie.

Okt 2015 kocht ik een microSD kaart bij DataIO. Hij ging in januari 2017 kapot, de data was onleesbaar en ik kon de kaart ook niet formatteren. Een simpele mail naar de klantenservice resulteerde in een RMA nummer en ik kon mijn sd kaart op de post doen (een vrijdag). Wat schetst mijn verbazing: dinsdag, dus nog geen week nadien, heb ik een nieuwe (en betere, namelijk EVO plus ipv EVO) in mijn brievenbus liggen.
Dat noem ik nog eens service!
Heb al vaker bij DataIO besteld omdat ze tot de goedkoopste behoren. Dit ga ik zeker opnieuw doen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

G. Eisenkolb 24-03-2017 Via de website gekocht

Prima klantenservice

Regelmatig bestellingen geplaatst, snelle levering, overzichtelijke website en scherpe prijs.
Recentelijk probleem met UHS-II kaarten van Lexar, snelle afhandeling met goede adviezen van de serviceafdeling. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice

Toon den Engelse 16-03-2017 Via de website gekocht

Pro-actief meedenken. Een bedrijf anno nu!

Ik kwam in eerste instantie uit bij Data I/O vanwege de scherpe prijs.
Had tot twee keer toe een specifieke vraag over de levering van een product.
Mail en kort telefonisch contact zorgden voor een directe oplossing.
Dat is zaken doen anno nu. Scherp geprijsd. Service uitmuntend.
Wat een verademing.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

bob 15-03-2017 Via de website gekocht

Zo zouden alle webwinkels moeten zijn

Alhoewel mijn bestelling bij TNT Post verloren was gegaan, ben ik uitstekend te woord gestaan hierbij en heeft de webwinkel de kosten voor rekening genomen. De tweede levering werd binnen no-time bezorgd.
Ze kwamen niet alleen als goedkoopste uit de bus, maar wmb. ook met de beste klantenservice. Geen wachttijden en snelle, vriendelijke en duidelijke reacties zowel per mail als per telefoon.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

lede 15-03-2017 Via de website gekocht

Een echte aanrader

SD kaartjes besteld, de dag erna reeds geleverd in Belgie.
Prima prijs, kwaliteit en service ( TOP )
Zit nu ook bij mijn favorieten

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Christopher 28-02-2017 Via de website gekocht

Great service and low prices

Really a special thanks to the lady who helped me when I ordered a wrong product.
All the products look the same but there seem to be so much difference. I ordered a LExar card for my Canon camera. It turned out that the card has 2 rows of connectors. A lady called to ask which camera I had. I got a cheaper and better product! I am going to recommend them for sure.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Jessica 28-02-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service

Ik heb al meerdere malen hier besteld de afgelopen jaren en bij het uit voorraad zijn van producten sturen ze , in overleg , een vervangende product zelfs als de waarde hiervan hoger is!! En dat is nog niet alles! Ik had bij mijn laatste bestelling een betaalde verzending gekregen terwijl ik koos voor gratis briefpost! De volgende dag in huis en met een track en trace code !! De kosten van de betaalde verzending heeft het bedrijf voor eigen rekening genomen! Ik was stom verbaasd, wat een service!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Ricardo 21-02-2017 Via de website gekocht

USB binnen 1 dag

Ik had via internet bestel
En de volgende dag was het al binnen super blij mee
Ga zeker nog vaker een bestelling doen
Dank je allemaal

mbrussen 09-02-2017 Via de website gekocht

sd cards

Prima en snel, makkelijke bestel procedure , levering per post nl gaat snel en is met track and tracé goed te volgen.

Moayad AL Khabbaz 16-01-2017 Via de website gekocht

Aankoop van een micro sd kaart

Dit is heel goed webshop op te slaan, ze zijn zeer behulpzame mensen, ik bestelde verkeerde item, maar ze hielpen me en belde me en ze de veranderd bestelling snel, en stuurde snel het nieuwe item, werkt perfect
Dank U

Pluspunten

• ervaren mensen
  • snelle service

Wil Arts 29-12-2016 Via de website gekocht

Aankoop van een micro sd kaart

Dit is een shop die weet wat klanten willen.
Na mijn bestelling kreeg ik een mailtje dat het product niet op voorraad was.
Maar geen probleem er werd een betere en duurdere versie gestuurd zonder meerkosten.
Dat is wart je noemt service.

Pluspunten

• Snelle levering

Mick 12-11-2016 Via de website gekocht

Top service

Mijn vriendin een SanDisk iXpand Flash Drive laten bestellen, maar die vulde per ongeluk haar huisnummer bij mijn adres in. Even later wordt ze gebeld om te vragen wat het juiste adres is en krijgen we gratis nog een upgrade in verzending. Hoe gaaf is dat! Daarom de volgende dag netjes op de deurmat. Kan niet anders zeggen dat top service!

Pluspunten

• Goede service
  • Scherpe prijs
  • Betrouwbaar aanbod

Maurits Uiterwaal 11-11-2016 Via de website gekocht

Super,goed,geweldig

Maandag om 15:00 besteld via briefpost,Dinsdag om 16:00 kwam het sd geheugenkaart naar binnen. Bedankt voor beste goede service.

Pluspunten

• Snel geleverd
  • Netjes verpakking

Maurits Uiterwaal 08-11-2016 Via de website gekocht

Super,goed,geweldig

Pluspunten

• Snel geleverd
  • Netjes verpakking

Harry 25-10-2016 Via de website gekocht

Regels zijn regels!

Lexar micro-sd kaartje van 128Gb gekocht en de volgende dag in huis. Kaartje zoals gebruikelijk eerst geformatteerd in Windows en er diezelfde dag o.a. (medische) bestanden opgezet. Later op de dag wilde ik nog wat toevoegen en verwijderen, maar helaas verscheen de tekst: 'de schijf is tegen schrijven beveiligd'. Het kaartje doet niets meer, formatteren kan ook niet. De bestanden kunnen niet meer worden verwijderd. Helaas zijn ze wel gewoon te lezen. Gebeld met Dataio. Zij vermoeden dat het kaartje defect is. Ik moet het terugsturen, dan krijg ik een nieuwe. Als blijkt dat het kaartje inderdaad defect is (wat ik ze zo ook wel kan vertellen), sturen zij het terug naar de leverancier en krijgen zij dit ook weer verrekend. Echter, hoe zij dit onderling met elkaar regelen is mijn zaak niet. Ik ben klant bij Dataio, niet bij hun leverancier. Mijn bezwaar tegen terugsturen, zo heb ik duidelijk gemaakt, is dat er vertrouwelijke bestanden op staan, niet zo maar een paar muziekjes of wat fotootjes. Die data mag niet in verkeerde handen vallen, anders ben ik nog strafbaar ook. Helaas, geen begrip. Regels zijn regels. Wel beloven ze plechtig dat zij nooit op kaartjes kijken die terugkomen. Mijn kaartje met vertrouwelijke bestanden gaat dus een lange reis tegemoet van postkantoor, via transporteur, via Dataio naar leverancier. Het gaat het er niet om dat iedereen beloofd niet op het kaartje te kijken, het gaat er om dat iedereen het zou kunnen doen. In deze tijd van privacy, hacken, identiteitsfraude etc. heb ik geen grenzeloos vertrouwen in medewerkers die 'iets' beloven. Ergo: het kaartje is vanaf dag 1 defect, het kan niet terug gestuurd want de bestanden zijn niet te verwijderen. Dat betekent dat ik kan fluiten naar mijn garantie en ik bijna € 52,- kwijt ben. Dat laatste vind ik niet zo erg, ik kan ze gelukkig missen. Maar die onwrikbare houding, kom op zeg, besef even dat het ook jouw medische gegevens kunnen zijn die op straat komen te liggen!

Pluspunten

• Snelle levering

Minpunten

• Service

Nico Bos 21-10-2016 Via de website gekocht

Eerste bestelling!

Een memorystick uit gekozen uit het overzichtelijke assortiment. Mooie webwinkel alles duidelijk vormgegeven en gebruiksvriendelijk. Zover alles perfect het zou de volgende dag geleverd worden door DHL. Geen aflevering het was zoek geraakt. Contact opgenomen met Dataio nadat DHL de status verandert had van sorteerfout naar afgeleverd. Zeer correcte en klantvriendelijke benadering, ze sprongen er boven op en hielden alles nauwlettend in de gaten tot het moment van aflevering. Dit schept een enorm vertrouwen een aanrader dus!

Maarten 18-10-2016 Via de website gekocht

DataIo topwebshop!

Ik heb laatst een 64 gb sd kaartje besteld en alles verliep zeer goed. Na de bestelling direct 2 mailtjes en een track&trace code. Een supergoede en betrouwbare winkel!

Pluspunten

• Snele levering
  • Makkelijk bestellen
  • Direct bevesteging&track en trace

J.S.Verveer 05-10-2016 Via de website gekocht

Aanschaf micro SD-kaarten

Ik ben zeer tevreden over de bijzonder snelle en correcte afhandeling van mijn bestelling, en voor een zeer concurrerende prijs !

keizer10 25-08-2016 Via de website gekocht

Dual Stick

Zeer snel geleverd,betrouwbare winkel,ik kocht er meerdere spullen,leuk dus om hier te kopen en stukken goedkoper,ik ben toch niet gek !

Pluspunten

• Makkelijk.

Ton 23-08-2016 Via de website gekocht

Top shop !

Hel ruime sortering , snelle levering en zeer vriendelijk , deskundig advies ! Toen mijn bestelling niet op voorraad was , werd er contact met mij opgenomen en een voorstel voor en ander product gedaan , dat gelijkwaardig was aan wat ik besteld had en zelf ook nog iets goedkoper in prijs ! Top !

Pluspunten

• ruim assortiment
  • snelle levering
  • deskundig advies

Ed Borchert 06-08-2016 Via de website gekocht

Prima webwinkel. Alles goed te vinden.

Levering conform belofte.

Prima prijs/kwaliteit verhouding.

Chris 02-08-2016 Via de website gekocht

Prima webwinkel zoals je van een webwinkel zou verwachten.

Breed assortiment.

Aanbeveling
Top webwinkel. Veel artikelen zoals SD kaartjes zijn nergens voordeliger dan hier. Van harte aanbevolen!

Peter 02-08-2016 Via de website gekocht

snel vindbaar

volgende dag al in huis

voldoet aan mijn vraagstelling

Aanbeveling
goedkoper dan de rest, makkelijk in gebruik

IPI 06-07-2016 Via de website gekocht

Duidelijke presentatie dus makkelijk een juiste keuze te maken.

Er ging iets mis met mijn bestelling. Na betaald te hebben moet je de koop bevestigen, maar dat lukte niet omdat ik iets verkeerd deed en de site verdween. Dus ik de website opnieuw openen en in de basket zat mijn bestelling nog. Dus, dacht ik, ik klik nu even op de mand en bevestig de koop. Lukte niet. Ik heb meteen een email gestuurd en het probleem uitgelegd. Maar de bestelling was doorgekomen. Ook werd mijn email beantwoord en kon ik gerust zijn. Vandaag is de SD kaart gearriveerd en in mijn camera gestopt. Nu nog foto's maken.... Goed hoor. En bedankt voor de vlotte levering.

Goed en uitgebreid.

Aanbeveling
Hij staat nu bij mij in de favorieten.

Floris 20-06-2016 Via de website gekocht

De website is duidelijk met voldoende filter mogelijkheden om de juiste keuze te maken.

Bij verzendopties krijgt de klant ook zelf de keuze voor brievenpost zonder track&trace code of brievenpost met T&T tegen een kleine vergoeding, waar bij de meeste deze keuze vast ligt.

De afhandeling was verder dik in orde. Email berichten wanneer de status van de order is veranderd. Ook de Track&trace code per mail ontvangen.

Levering ook binnen de aangegeven 24 uur!

Aftersales nog geen ervaring mee gehad.

Assortiment
Voor iedereen wat wils op het gebied van geheugenkaarten. Van bijvoorbeeld wat goedkopere SD-kaarten tot aan de duurdere SDXC 2000x UHS-II U3 kaarten. Daarnaast ook Cpact flash, SSD, USB sticks etc.

Aanbeveling
Zie bovenstaande en daarnaast ook nog eens het kaartje niet goedkoper kunnen vinden in een Nederlandse webwinkel.

selma 16-06-2016 Via de website gekocht

Je kan super makkelijk en snel alles vinden wat je nodig hebt, alles is erg duidelijk.

Ik heb vorig jaar een micro-SD kaartje besteld en toen is alles erg snel en makkelijk gegaan. Dit jaar weer twee SD-kaartjes besteld en kreeg gelijk al een mail dat de bestelling verwerkt is en vandaag wordt verstuurd. Kan niet beter! Ik hou van een snelle service. Het product is trouwens ook helemaal super, erg blij mee.

Assortiment
Genoeg om uit te kiezen! Ik vond precies wat ik nodig had.

Aanbeveling
Heb niks anders dan erg positieve woorden over deze winkel! Erg tevreden mee.

Marcel 14-06-2016 Via de website gekocht

Makkelijke website ruime keuze

Je wordt via de mail prima op de hoogte gehouden over je orderstatus

Ruime keuze

Extra toelichting
Enige minpunt is de levering, DHL houd pakket lang vast en daar betaal je extra voor.

Giovanni 08-06-2016 Via de website gekocht

lekker snel bestellen zonder gedoe.

veel mogelijkheden om het bezorgd te krijgen en ook gratis mogelijkheden :)

ik vond precies wat ik zocht in 1 zoek opdracht

- snel
- goede zoek functie
- goeie product beschrijving
- gratis verzending ( mogelijk )

Stef 07-06-2016 Via de website gekocht

snelle levering,en keurig verpakt.

breed assortiment

WL 03-06-2016 Via de website gekocht

Via Google gemakkelijk te vinden als goedkoopste leverancier

Levert zoals beloofd met verschillende opties

Top kwaliteit producten

Aanbeveling
Het enige nadeel is de veelzijdigheid aan producten en die bijna identiek zijn aan elkaar. Een betere categorie indeling helpt je als koper om een goede keus te maken.

H.W.1 25-05-2016 Via de website gekocht

Levert zeer snel

zeer goed

behoorlijk uit gebreid

Aanbeveling
ze verwerken gelijk je bestelling

Extra toelichting
Als het product niet meer in voorraad is geven ze je zelfs een duurder en beter product

Berkhout uit De Weere 03-05-2016 Via de website gekocht

5,8

Overzichtelijke site met goede beschrijvingen

Een levertijd van 4 werkdagen kan echt niet meer wat mij betreft voor iets wat op voorraad is. Donderdag (wel laat) besteld en dinsdag verzonden. Heb ik 'm woensdag pas.

Aanbeveling
Als ik via internet bestel verwacht ik tegenwoordig (minimaal) vandaag bestellen, overmorgen geleverd.

Extra toelichting
Ik ga er van uit dat dit een incident is maar voor deze bestelling is dit mijn oordeel.

Jan 30-04-2016 Via de website gekocht

Duidelijke site, makkelijk te bestellen.

Orderbevestiginh, seintje toen de sd card werd opgestuurd

Aanbeveling
Alles is prima in orde. Had wat ik bestelde per kerende post in huis.

Westcoast 29-04-2016 Via de website gekocht

Zeer duidelijke bestelprocedure en afhandeling

Goede service. Het pakket was de volgende dag ook echt in huis

Assortiment
Ik vond wat ik zocht tegen hele redelijke prijzen

Aanbeveling
Ze doen adequaat wat ze zeggen. Dat heeft mijn vertrouwen in de winkel gevestigd.

Farewell 06-04-2016 Via de website gekocht

Bij een aantal geheugenkaarten staat de schrijfsnelheid niet aangegeven, is wel van cruciaal belang bij de aankoop van geheugenkaarten voor krachtige apparaten.

Perfect en vooral snel geleverd

brambocus 06-04-2016 Via de website gekocht

een paar keer klikken en je hebt het

snelle levering

Assortiment
wat ik zocht vond ik snel

Aanbeveling
prima prijs, gemak en snelle levering.

Leonie van Ginneken 02-04-2016 Via de website gekocht

Gemakkelijk bestellen via internet. Duidelijk aangegeven hóe te bestellen.

Via de mail word je op de hoogte gehouden over de levering etc van je bestelling.

Aanbeveling
Via de mail geeft DATA IO aan hoe het is met jouw bestelling.
De door mij bestelde sdkaart was niet leverbaar. Er werd gevraagd of het goed was als ik een andere ( betere) geheugenkaart zou krijgen voor hetzelfde geld.

TPM 07-03-2016 Via de website gekocht

de site is netjes overzichtelijk, gemakkelijk te bestellen het betalen via het betaalmenu is vrij simpel
de status van de bestelling wordt keurig gemeld via een e-mail

levering zeer snel,keurig verpakt,

de goedkoopste webshop van een Sandisk CF kaart

BramdB 03-03-2016 Via de website gekocht

Goede webwinkel voor geheugen en geheugenkaarten.
Site geeft complete goed informatie over de producten waardoor je weet wat je koopt en producten goed kan vergelijken.
Geen 9 omdat ik het mis om op meer zoekcriteria tegelijk te zoeken. (dus bijvoorbeeld meer snelheden kan aanvinken bij de geheugen kaartjes.)

De site reageert snel op je mails en beantwoorden vragen snel en correct.
Verzending is snel en en goed verzorgd / verpakt.

Assortiment
Voor mij is de keuze meer dan ruim genoeg.
Misschien dat er mensen zijn die budget geheugenkaarten missen.
Echter zijn de prijzen van de A-merken zo scherp dat ik dit niet als gemis zie.

Ik geef (nooit) geen 10. Maar van mij een dik verdiende 9

Maikel 03-03-2016 Via de website gekocht

Makkelijke site om te bestellen.

Sturen zoals ze beloven. Dinsdag voor 16.00 besteld en had het woensdag al in huis. En dat per briefpost zonder t&t!

Genoeg uit te kiezen.

Aanbeveling
Snelle levering. (ook per briefpost)

Doen wat ze beloven.

jw 20-02-2016 Via de website gekocht

heel klant gericht meteen e-mails met de status van bestelling

nog niet nodig gehad

gevonden wat ik zocht

Aanbeveling
laten een goede indruk achter

zeer prijs gunstig

Jamshaid 13-02-2016 Via de website gekocht

Duidelijke website

Hele snelle levering.

originele merken.

Aanbeveling
Beste klantenservice, snelle levering en beste en lage prijs.

Saskia 02-02-2016 Via de website gekocht

Ik had niet zo goed opgelet tijdens het bestellen en een sd kaartje besteld terwijl ik een micro-sd kaartje nodig had. Hier kwam ik helaas pas na de betaling achter. In antwoord op de bevestigingsmail meteen het probleem uitgelegd (het was op zaterdag dus ik kon niet bellen) Op maandag meteen een mailtje terug gehad dat ze er een micro sd kaartje van hadden gemaakt en ook al was hij iets duurder, dat hoefde ik niet bij te betalen. Nu op dinsdag het goede kaartje binnen met de post. Perfecte service!

Rob 31-01-2016 Via de website gekocht

Overzichtelijke website en makkelijk te bestellen

In de veel gestelde vragen kan je een tool openen om te kijken welke geheugenkaart geschikt is voor jouw camera. Erg makkelijk.

Aanbeveling
Prijzen zijn erg concurerend.

Extra toelichting
Vrijdag avond rond 18.00uur besteld, zaterdag bezorgd met de post.

Caspian 12-01-2016 Via de website gekocht

Helder, genoeg informatie over de producten! Product kiezen, in winkelwagen, makkelijk te betalen met iDeal en gelijk een email van de website met bestelprocedure en benodigde informatie over de zending.

Super snel geleverd via brievenbus pakket gratis service. Goed op de hoogte houden via email.
Nette en mooie verpakking.

Aanbeveling
Snelle en zeer correcte levering. Super. Heel goede webwinkel. Veilig. Betrouwbaar. Netjes.

Extra toelichting
Super. Dik tevreden. Gewoon zo doorgaan!

JurNik 12-01-2016 Via de website gekocht

Heldere informatie op website over gezochte producten.

Een foutje van mij over wijze van levering werd zeer attent en zonder meerkosten gecorrigeerd.

Aanbeveling
Snelle en zeer correcte levering van gezocht product tegen een aantrekkelijke prijs.

Fotojpa 02-01-2016 Via de website gekocht

Super snel geleverd via brievenbus pakket service

Aanbeveling
Laagste prijs en duidelijke website met goede produkt beschrijving.

toklana 30-12-2015 Via de website gekocht

Via de site artikelen bestellen gaat prima en vaak zijn ze ook nog de goedkoopste.

Ik kreeg via track en trace het bericht dat mijn bestelling was afgeleverd, maar had niets ontvangen.
Meteen contact opgenomen met Data IO en die zijn gelijk voor mij aan de slag gegaan en hebben PostNL gebeld.
Daar lag de fout. De volgende dag werd het pakketje alsnog bezorgt. Echt super van Data IO !!!!

Zeer ruime keus.

Aanbeveling
Ik heb er al vaker wat besteld, en vaak zijn ze de voordeligste keus, en snelle levering.
Ik zal deze winkel bij iedereen aanbevelen, ik koop er zeker weer !!!!