Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is berekend op basis van 33 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

de Jager 12-07-2020
Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Eenvoudig bestel proces, snel geleverd, goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker aan te bevelen.

Luc 07-07-2020

2 SanDisk 32 GB extreme pro besteld op zondag en dinsdag voor 12 uur had ik ze al ontvangen ,prima geregeld ,had per email een vraag gesteld en daar werd per telefoon vlot op gereageerd Prima service.

Anita 02-07-2020

Ik ben zeer teleurgesteld in Data IO.
Ik heb 2 usbsticks besteld, betaald en 1 week later kreeg ik een lege envelop in mijn brievenbus. Er zat zelfs geen pakbon in. Data IO geeft als reactie dat hen geen blaam treft, want het is gegarandeerd bij hun de deur uitgegaan. Zij schijnen dit met camera op te nemen en dan ook nog te wegen. Je krijgt daar als consument geen bewijs van. Dat is dan einde verhaal. "het spijt hun heel erg"
Ik vind dat je zo niet met klanten kunt omgaan.
Ik zal iemand aanraden om nog te bestellen bij Data IO.
Stel je voor dat je iets koopt voor honderden euro's. Je krijgt dan echt geen enkele tegemoetkoming.
Zeer teleurstellend! en ook frustrerend. Het voelt aan als diefstal.

M.Vlek 21-06-2020

30 April 2020 een Micro Sd betaald bij DataIO. Na 5 weken en 2 'wacht alstublieft deze week nog even af'-emails van dataIO nog niks ontvangen en weer gemaild. Afgelopen 15 Juni een formulier voor dataIO ingevuld waarmee zij gestolen/verdwenen goederen moeten aangeven. Verder ook nog geen reactie op mijn verzoek om de zending opnieuw op mijn kosten als pakket met track en trace code te laten versturen. Begint na ruim 7 weken een beetje belachelijk te worden. Dit was mijn eerste en laatste bestelling bij dataIO.

MexxHolweg 28-05-2020

Zeer goede klantenservice! Vlak na een SD kaart bestelling moest ik deze toch annuleren aangezien hij niet compatible was met de GoPro 7. Hun medewerker Wouter was zo vriendelijk om mee te denken welke wel compatible was. Hiernaast werd er snel reactie gegeven en de bestelling direct geannuleerd.

El 27-05-2020

Beste prijs / kwaliteitsverhouding die ik vond. Snellere levering dan op de site vermeld😁

Lecleire Jacques 14-05-2020

Na twee dagen mijn bestelling ontvangen. Heel tevreden. Het was de 1e keer dat ik hier iets bestelde en ben uiterst tevreden.

Jo M 22-04-2020

Prima scan mini sd kaart gekocht en beste prijs en snelle levering. Perfect bedrijf. Met 1 woord Prima, heel tevreden klant.
Gr. Jo M.

Avril 22-04-2020

Ik ben enorm tevreden met de service. Ik zag dat sommige van hun producten geadverteerd waren via Bol.com; dus ik besloot direct naar de bron te gaan en vanaf hun website te bestellen.

Het process was vlotjes verlopen, en binnen twee dagen had ik mijn product al. Enorm tevreden, duidelijke notificaties via mail gekregen om me up-to-date te houden. Enorm happy :)

Sanderlantefanter 15-04-2020

Scherpe prijs en makkelijk bestellen. Belangrijkste 's middags besteld volgende ochtend in huis.

ScootShoot 08-04-2020

Makkelijke overzichtelijke Website. Goede prijs voor een goed product.
Vandaag besteld morgen In huis is wat ze beloven en wat ze ook doen.

wackywong 04-04-2020

Was snel en perfect in de afhandeling. Verpakking was goed, evenals de prijs. Product was ook zoals beschreven.

Ivo 24-03-2020

Product was hele goede prijs/kwaliteit verhouding tov andere webwinkels en zelfs sneller bezorgd dan inschatting bij koop.

Geen ervaring met klantenservice.

Breur Meese 19-03-2020

Bestellen ging gemakkelijk. Prijs was redelijk. Geen verzendkosten. Geheugenkaart werkt prima. Snelle levering volgende dag. Beter kan niet. Zeer tevreden.

Thea 04-03-2020

SanDisk SDHC Extreme 32GB Class 10 U3 UHS-I 90MB/s Besteld en de volgende dag al in de bus. Super service en mooie prijs

JJE 16-02-2020

Opgelicht. Product nooit geleverd, Data.io wijst naar PostNL; geen vervangend product en geld wordt niet teruggestort ondanks herhaaldelijke schappelijke pogingen dit op te lossen van mijn kant. Klant wordt ronduit onbeschoft en onwettig behandeld.

geehov 30-01-2020

een nieuwe externe hardeschijf van transcend, 4 TB gekocht afgelopen dagen gevuld met muziek, echt lekker snel 40mb per seconde echt een aanrader, en kost t.o.v een ssd schijf een derde van de prijs en lees de productbeschrijving
ik ben er blij mee,

Marjo 30-01-2020

Mijn bestelling gedaan. Een ScanDisk 128 GB iXpAND-Flashdrive GO USB 3.0
Die was uitverkocht en kwam niet meer. Werd gebeld, met wat bijbetalen kreeg ik de vervanger. Deze werd, na online te hebben betaald, direct op de post gedaan. Lag inderdaad de volgende dag in mijn brievenbus. Ik heb hem nergens goedkoper kunnen vinden. Incl. BTW € 56,41 inclusief verzendkosten. Snelle levering en goede service.

geert 24-01-2020

Op DATA.IO Bestelde ik deze week 2 SDHC kaarten. klaar en duidelijk info op de site over het product. Vlugge levering en alles keurig verpakt. Aoals het hoort te zijn. Bedankt!

Johan 22-01-2020

De levering gebeurde zeer snel.
Goederen voldoen volledig aan de verwachtingen.
Interessante prijzen.

Prima service 05-12-2019

Een deel van mijn bestelling was niet op voorraad. Ik werd gebeld door een medewerker van Data IO die mij dit mededeelde, aangaf wanneer het er wel zou zijn maar ook een alternatief aanbood dat gelijkwaardig was en in prijs ongeveer hetzelfde maar binnen 24 uur bezorgd kon worden. En daarna werd ales netjes bevestigd in een email en tijdig bezorgd.
Dat noem ik service die ik zelden tegenkom bij dit soort bedrijven. Compliment

govers 20-11-2019

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen alleen liegen kunnen ze ook en mijn moeder zij liegen nooit joken oké iets besteelt en dan zegen de post.nl is die weg maar neem hoor post.nl gebelt nee hoor meneer ze hebben het pakje niet bij ons bezorg maar er staat bij track op de zijde dat het pakle onder weg is ja wel is wel een code maar geen pakje dus.

wlepee 08-11-2019

Er bleek wat mis met een geheugenkaartje. Teruggestuurd, Vlot vervangen door een nieuw. Waar vind je nog zo'n service tegenwoordig?

ira 28-10-2019

onduidelijke productberschrijving waardoor ik het verkeerde product kocht. Kreeg mijn geld vervolgens niet terug. Daarnaast logen ze ook aan de lijn over de terugbetaling. Nogmaals: k** service.

Jochem 26-10-2019

Duidelijk alles bij het bestellen. Ik koos voor geen track en tracé er stond aangegeven 2 a 3 dagen en binnen die tijd kwam het pakketje (sd kaart) ook netjes verpakt binnen.

Ben 30-08-2019

Goedkoop maar slechte service in mijn geval. Ik kies voor een verzendwijze brievenbus met track en trace. In plaats daarvan bepalen ze zelf dat verzenden via getekende pakketpost sneller gaat. Goed bedoeld maar niet wat ik besteld heb. Nu wordt het pakket twee keer aangeboden op een locatie waar geen paketten bezorgd kunnen worden en vervolgens naar een afhaalpunt gestuurd die open is als ik werk. De enige oplossing die ze hebben is opnieuw bestellen en betalen en expliciet aangeven dat ik hem in de brievenbus wil. Dat was precies wat ik aan heb gegeven en voor betaald had! Rare gang van zaken!

S. de Heer 30-08-2019

Goede webshop! Product werd snel geleverd en de prijs was ook goed! Communicatie was ook uitstekend!

Evelyn 30-08-2019

Uitstekende service! Na 3 jaar ging mijn 32GB SD kaartje kapot ik kreeg instructies per mail hoe te handelen. Na 3 dagen ontving ik een nieuwe snellere kaart. Hier word ik blij van.

Emma 23-08-2019

Snelle levering. Goed verpakt en prima product. Prima prijs. Echt een aanbeveling!

Peter O 13-08-2019

Duidelijke website, heldere communicatie en correcte levering. Een 10 waard!

Frank 10-08-2019

Via BOL.com bij hen uitgekomen. SD Chip gebroken uit verpakking gehaald. Schijnbaar ZEER breekbaar. Retour gestuurd binnen 3 werkdag. Na herhaalde mailwisseling krijg ik impliciet de schuld dat ik de verpakking lomp open gemaakt heb
Krijg niets vergoed. Chip los UIT DE ORIGINELE SAMSUNG VERPAKKING teruggestuurd. Ze hebben geen transport verzekering. Ik krijg mijn geld niet terug (50 euro). BOL doet niets. En ik krijg ACHTERAF allerlei instructies, wat ik had kunnen doen. Zit nu zonder chip en ben 50 euro lichter en krijg de "gratis" verzendretour kosten ook niet terug.

jan hegh 10-08-2019

Ik ben zeer tevreden met sd kaarten van DATA IO ruime keuze en duidelijke website.
Alleen tracking control van post nl werkte niet, maar een telefoontje naar data io en alles opgelost door medewerker en netjes op tijd geleverd

Robie 06-08-2019

Ik had vier 128gb Sandisk extreme pro kaarten besteld bij dataio voor mijn panasonic camera's, toen ik de kaarten in de camera wou steken bleef de eerste echter muurvast zitten, ik kreeg ze er niet meer uit op een normale manier. Ik had een stanleymes en pincet nodig om ze te kunnen verwijderen. Er zat op alle 4 kaarten een duidelijke wrijving bij het inbrengen van de kaart in een sd slot, een probleem wat mijn oudere kaarten niet hebben.

Ik stuur een mail naar dataio maar ook naar sandisk zelf met melding van mijn probleem, sandisk global customer care gaf mij een dag later al reactie en oplossing, ik mocht alle 4 kaarten opsturen naar hun zodat ze konden onderzocht worden en ik zou 4 nieuwe kaarten krijgen.

Dataio daarentegen reageerde 5 dagen later en ik mocht de kaarten enkel opsturen als ze defect waren en om dat te achterhalen moest ik een stappenplan volgen, hier werd gevraagd om te kijken of de kaart al dan niet herkend zou worden door de pc, om deze dan te formatteren en hier iets op proberen te kopiëren.

Het is duidelijk dat dataio met standaardprocedures/antwoorden werkt en niet luistert naar het werkelijke probleem, als klant wordt je hier uiteraard niet mee geholpen en de kans is groot dat ze weigeren om de kaarten terug te nemen aangezien ze volgens hun procedure niet defect zijn, dat ik de kaarten niet uit mijn camera krijg als ik deze wil wisselen tijdens een filmopdracht is blijkbaar niet voldoende om mij van 4 nieuwe kaarten te voorzien.

Ze hadden Sandisk ook zelf kunnen contacteren en ik hoop ook dat ze in de toekomst bij soortgelijke meldingen een snellere en betere oplossing kunnen bieden voor hun klanten.

Deze ervaring zorgt er nu wel voor dat ik niets meer bestel bij hun, ze zijn wat goedkoper maar dan betaal ik liever wat meer voor een betere dienstverlening.

Arthur B 21-07-2019

Ik bestel inmiddels enkele jaren bij Data IO en ik ben nog steeds zeer tevreden. Goeie producten, duidelijke site, laagste prijs en snelle levering. Voor 2,50 euro traceerbare zending en dus veilig.

arthur 09-07-2019

Goede eerste ervaring met Data IO.
Goede webwinkel! Snelle verzending! Goede prijs/kwaliteit en makkelijk om te bestellen!

Gudrun 02-07-2019

levering binnen 24 uur (PostNL brievenbuspakje, 2.50 Euro extra, traceerbaar) , netjes verpakt en precies wat ik besteld heb, heel goede prijzen en een enorme keuze, voor mij een aanrader

Jean-Paul Voets 22-06-2019

Goede eerste ervaring met Data IO.
Eerst goed en gedegen advies ontvangen van hun medewerker X.
Bestelling geplaatst en netjes verpakt op tijd bezorgd ontvangen.
SD kaartje van 64 gb ( San disk Ultra ) kost bij Data IO Euro 25.09.
Bij een ander bekend bedrijf (alles voor de glimlach) kost dat kaartje bijna het dubbele.

anoniem 19-06-2019

Ik had een micro sd kaart gekocht. Het werd verstuurt door postnl wat ook aangegeven stond.
Ik keek op internet wanneer postnl zou bezorgen als je het op zaterdag had besteld. Het was dinsdag. Ik kreeg het kaartje binnen en het was degene die ik had bestelt. En hij werkte perfect op mijn nintendo switch. Heel goedkoop en het werkt goed.

Kate 15-06-2019

Ik heb een scandisc besteld en nooit ontvangen. Meerder mail s gestuurd maa r nooit een reactie ontvangen. Toen maar gebeld. Ik kreeg een formulier toegestuurd, een verklaring van diefstal en die moest ik invullen en terugsturen. De toon van de mail was zeer beschuldigd alsof ik zelf de card verduisterd zou hebben. Met tegenzin toch gedaan, maar daarna niets meer gehoord. Weer gebeld en men zou het uitzoeken en terugmailen. Niets meer gehoord.... Inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog geen geld terug ontvangen.
Nog nooit een zo slechte service gehad.

Yvonne 07-06-2019

Donderdag om 12.00 uur besteld en vrijdag in de bus. Helemaal top. Ook een fijne/snelle communicatie bij vragen.

Marga 25-05-2019

Scandisk microSd 128 GB besteld en geleverd met briefbus post na twee dagen. Geïnstalleerd en alles werkt tot nu toe perfect.
Aan een winkel aanbevelen doe ik niet, moet ieder voor zich uit maken.

RM 23-05-2019

Zelden zo snel een bestelling binnen gehad! Perfecte levering en in die tussentijd was de inhoud niet alleen verpakt maar ook nog eens gecheckt of het klopte. Zeer bewonderenswaardig.

Cees👍 22-05-2019

Goedkoopst , duidelijk en snel geleverd, wat moet je nog meer? Complimenten!!!

Jan 16-05-2019

Twee geheugenkaarten besteld van SanDisk en deze waren inderdaad binnen de gestelde tijd binnen.
Ze waren ook netjes verpakt en de verzendkosten zijn ook zeer redelijk te noemen..
Gebaseerd op deze ene ervaring zeg ik dat ik er zeker weer zal bestellen..

Bobby 14-05-2019

Goede webwinkel! Snelle verzending! Goede prijs/kwaliteit en makkelijk om te bestelen!

Louis 13-05-2019

Goede , duidelijke en snelle winkel . Producten worden tegen zeer redelijke prijzen aangeboden .

Naomi 16-04-2019

Zojuist contact gehad met de helpdesk van Dataio via de telefoon over het retourneren van een product. Bij afsluiten bedankte ik de medewerker en wenste hem een fijne dag, hierna werd direct het contact verbroken. Zonder gedag te zeggen, te vragen of het zo duidelijk was o.i.d. Ik werd snel geholpen maar de manier waarop afgesloten werd kan iets subtieler/klantvriendelijker.

Ron 10-04-2019

DataI0 heeft een gemakkelijke website en leverde netjes een artikel. Vooraf ben ik tevens netjes geïnformeerd. Tevens gewezen op de procedure bij retourzending (wat niet nodig was). Prima dus.

Louise 09-04-2019

SanDisk SDHC Extreme 32GB Class 10 U3 UHS-I 90MB/s besteld tegen een zeer gunstige prijs. Zondagavond besteld en dinsdag netjes verpakt ontvangen (geen verzendkosten gekozen). Zeer tevreden hoe de hele bestelprocedure is verlopen. Top!

Ruud 31-03-2019

Het is zeker niet voor de eerste keer dat ik bij Data IO bestel. Voor alle online bestellingen gebruik ik een creditcard met verzekering. Dat laatste heb ik nog nooit bij Data IO hoeven in te zetten. Ook kapotte Micro SD kaarten ben ik nog niet tegengekomen. Een tip: Gebruik de advies op maat pagina voor je wat bestelt. Als klassieke muziek liefhebber kan ik op mijn huidige GSM net 250 GB kwijt. Meer werkt gewoon niet goed.