Data IO - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Data IO.

Data IO stelt zich voor

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen in de vorm van geheugenkaarten en internwerkgeheugen. Op onze site vindt u geheugenkaarten, USB sticks, SSD’s en externe HDD’s van merken als Transcend, Kingston en SanDisk. Nieuw in ons assortiment zijn de Apple producten DataIO staat garant voor kwaliteit en goede service. Hanteren de officiële fabrieksgarantie termijnen voor al onze producten. Hoe lang de garantie ook is, zonder uitzondering staan wij garant voor een snelle oplossing!

Deze score is berekend op basis van 42 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

7,6

Prima service 05-12-2019

Een deel van mijn bestelling was niet op voorraad. Ik werd gebeld door een medewerker van Data IO die mij dit mededeelde, aangaf wanneer het er wel zou zijn maar ook een alternatief aanbood dat gelijkwaardig was en in prijs ongeveer hetzelfde maar binnen 24 uur bezorgd kon worden. En daarna werd ales netjes bevestigd in een email en tijdig bezorgd.
Dat noem ik service die ik zelden tegenkom bij dit soort bedrijven. Compliment

govers 20-11-2019

DataIO is dé leverancier voor geheugenoplossingen alleen liegen kunnen ze ook en mijn moeder zij liegen nooit joken oké iets besteelt en dan zegen de post.nl is die weg maar neem hoor post.nl gebelt nee hoor meneer ze hebben het pakje niet bij ons bezorg maar er staat bij track op de zijde dat het pakle onder weg is ja wel is wel een code maar geen pakje dus.

wlepee 08-11-2019

Er bleek wat mis met een geheugenkaartje. Teruggestuurd, Vlot vervangen door een nieuw. Waar vind je nog zo'n service tegenwoordig?

ira 28-10-2019

onduidelijke productberschrijving waardoor ik het verkeerde product kocht. Kreeg mijn geld vervolgens niet terug. Daarnaast logen ze ook aan de lijn over de terugbetaling. Nogmaals: k** service.

Jochem 26-10-2019

Duidelijk alles bij het bestellen. Ik koos voor geen track en tracé er stond aangegeven 2 a 3 dagen en binnen die tijd kwam het pakketje (sd kaart) ook netjes verpakt binnen.

Ben 30-08-2019

Goedkoop maar slechte service in mijn geval. Ik kies voor een verzendwijze brievenbus met track en trace. In plaats daarvan bepalen ze zelf dat verzenden via getekende pakketpost sneller gaat. Goed bedoeld maar niet wat ik besteld heb. Nu wordt het pakket twee keer aangeboden op een locatie waar geen paketten bezorgd kunnen worden en vervolgens naar een afhaalpunt gestuurd die open is als ik werk. De enige oplossing die ze hebben is opnieuw bestellen en betalen en expliciet aangeven dat ik hem in de brievenbus wil. Dat was precies wat ik aan heb gegeven en voor betaald had! Rare gang van zaken!

S. de Heer 30-08-2019

Goede webshop! Product werd snel geleverd en de prijs was ook goed! Communicatie was ook uitstekend!

Evelyn 30-08-2019

Uitstekende service! Na 3 jaar ging mijn 32GB SD kaartje kapot ik kreeg instructies per mail hoe te handelen. Na 3 dagen ontving ik een nieuwe snellere kaart. Hier word ik blij van.

Emma 23-08-2019

Snelle levering. Goed verpakt en prima product. Prima prijs. Echt een aanbeveling!

Peter O 13-08-2019

Duidelijke website, heldere communicatie en correcte levering. Een 10 waard!

Frank 10-08-2019

Via BOL.com bij hen uitgekomen. SD Chip gebroken uit verpakking gehaald. Schijnbaar ZEER breekbaar. Retour gestuurd binnen 3 werkdag. Na herhaalde mailwisseling krijg ik impliciet de schuld dat ik de verpakking lomp open gemaakt heb
Krijg niets vergoed. Chip los UIT DE ORIGINELE SAMSUNG VERPAKKING teruggestuurd. Ze hebben geen transport verzekering. Ik krijg mijn geld niet terug (50 euro). BOL doet niets. En ik krijg ACHTERAF allerlei instructies, wat ik had kunnen doen. Zit nu zonder chip en ben 50 euro lichter en krijg de "gratis" verzendretour kosten ook niet terug.

jan hegh 10-08-2019

Ik ben zeer tevreden met sd kaarten van DATA IO ruime keuze en duidelijke website.
Alleen tracking control van post nl werkte niet, maar een telefoontje naar data io en alles opgelost door medewerker en netjes op tijd geleverd

Robie 06-08-2019

Ik had vier 128gb Sandisk extreme pro kaarten besteld bij dataio voor mijn panasonic camera's, toen ik de kaarten in de camera wou steken bleef de eerste echter muurvast zitten, ik kreeg ze er niet meer uit op een normale manier. Ik had een stanleymes en pincet nodig om ze te kunnen verwijderen. Er zat op alle 4 kaarten een duidelijke wrijving bij het inbrengen van de kaart in een sd slot, een probleem wat mijn oudere kaarten niet hebben.

Ik stuur een mail naar dataio maar ook naar sandisk zelf met melding van mijn probleem, sandisk global customer care gaf mij een dag later al reactie en oplossing, ik mocht alle 4 kaarten opsturen naar hun zodat ze konden onderzocht worden en ik zou 4 nieuwe kaarten krijgen.

Dataio daarentegen reageerde 5 dagen later en ik mocht de kaarten enkel opsturen als ze defect waren en om dat te achterhalen moest ik een stappenplan volgen, hier werd gevraagd om te kijken of de kaart al dan niet herkend zou worden door de pc, om deze dan te formatteren en hier iets op proberen te kopiëren.

Het is duidelijk dat dataio met standaardprocedures/antwoorden werkt en niet luistert naar het werkelijke probleem, als klant wordt je hier uiteraard niet mee geholpen en de kans is groot dat ze weigeren om de kaarten terug te nemen aangezien ze volgens hun procedure niet defect zijn, dat ik de kaarten niet uit mijn camera krijg als ik deze wil wisselen tijdens een filmopdracht is blijkbaar niet voldoende om mij van 4 nieuwe kaarten te voorzien.

Ze hadden Sandisk ook zelf kunnen contacteren en ik hoop ook dat ze in de toekomst bij soortgelijke meldingen een snellere en betere oplossing kunnen bieden voor hun klanten.

Deze ervaring zorgt er nu wel voor dat ik niets meer bestel bij hun, ze zijn wat goedkoper maar dan betaal ik liever wat meer voor een betere dienstverlening.

Arthur B 21-07-2019

Ik bestel inmiddels enkele jaren bij Data IO en ik ben nog steeds zeer tevreden. Goeie producten, duidelijke site, laagste prijs en snelle levering. Voor 2,50 euro traceerbare zending en dus veilig.

arthur 09-07-2019

Goede eerste ervaring met Data IO.
Goede webwinkel! Snelle verzending! Goede prijs/kwaliteit en makkelijk om te bestellen!

Gudrun 02-07-2019

levering binnen 24 uur (PostNL brievenbuspakje, 2.50 Euro extra, traceerbaar) , netjes verpakt en precies wat ik besteld heb, heel goede prijzen en een enorme keuze, voor mij een aanrader

Jean-Paul Voets 22-06-2019

Goede eerste ervaring met Data IO.
Eerst goed en gedegen advies ontvangen van hun medewerker X.
Bestelling geplaatst en netjes verpakt op tijd bezorgd ontvangen.
SD kaartje van 64 gb ( San disk Ultra ) kost bij Data IO Euro 25.09.
Bij een ander bekend bedrijf (alles voor de glimlach) kost dat kaartje bijna het dubbele.

anoniem 19-06-2019

Ik had een micro sd kaart gekocht. Het werd verstuurt door postnl wat ook aangegeven stond.
Ik keek op internet wanneer postnl zou bezorgen als je het op zaterdag had besteld. Het was dinsdag. Ik kreeg het kaartje binnen en het was degene die ik had bestelt. En hij werkte perfect op mijn nintendo switch. Heel goedkoop en het werkt goed.

Kate 15-06-2019

Ik heb een scandisc besteld en nooit ontvangen. Meerder mail s gestuurd maa r nooit een reactie ontvangen. Toen maar gebeld. Ik kreeg een formulier toegestuurd, een verklaring van diefstal en die moest ik invullen en terugsturen. De toon van de mail was zeer beschuldigd alsof ik zelf de card verduisterd zou hebben. Met tegenzin toch gedaan, maar daarna niets meer gehoord. Weer gebeld en men zou het uitzoeken en terugmailen. Niets meer gehoord.... Inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog geen geld terug ontvangen.
Nog nooit een zo slechte service gehad.

Yvonne 07-06-2019

Donderdag om 12.00 uur besteld en vrijdag in de bus. Helemaal top. Ook een fijne/snelle communicatie bij vragen.

Marga 25-05-2019

Scandisk microSd 128 GB besteld en geleverd met briefbus post na twee dagen. Geïnstalleerd en alles werkt tot nu toe perfect.
Aan een winkel aanbevelen doe ik niet, moet ieder voor zich uit maken.

RM 23-05-2019

Zelden zo snel een bestelling binnen gehad! Perfecte levering en in die tussentijd was de inhoud niet alleen verpakt maar ook nog eens gecheckt of het klopte. Zeer bewonderenswaardig.

Cees👍 22-05-2019

Goedkoopst , duidelijk en snel geleverd, wat moet je nog meer? Complimenten!!!

Jan 16-05-2019

Twee geheugenkaarten besteld van SanDisk en deze waren inderdaad binnen de gestelde tijd binnen.
Ze waren ook netjes verpakt en de verzendkosten zijn ook zeer redelijk te noemen..
Gebaseerd op deze ene ervaring zeg ik dat ik er zeker weer zal bestellen..

Bobby 14-05-2019

Goede webwinkel! Snelle verzending! Goede prijs/kwaliteit en makkelijk om te bestelen!

Louis 13-05-2019

Goede , duidelijke en snelle winkel . Producten worden tegen zeer redelijke prijzen aangeboden .

Naomi 16-04-2019

Zojuist contact gehad met de helpdesk van Dataio via de telefoon over het retourneren van een product. Bij afsluiten bedankte ik de medewerker en wenste hem een fijne dag, hierna werd direct het contact verbroken. Zonder gedag te zeggen, te vragen of het zo duidelijk was o.i.d. Ik werd snel geholpen maar de manier waarop afgesloten werd kan iets subtieler/klantvriendelijker.

Ron 10-04-2019

DataI0 heeft een gemakkelijke website en leverde netjes een artikel. Vooraf ben ik tevens netjes geïnformeerd. Tevens gewezen op de procedure bij retourzending (wat niet nodig was). Prima dus.

Louise 09-04-2019

SanDisk SDHC Extreme 32GB Class 10 U3 UHS-I 90MB/s besteld tegen een zeer gunstige prijs. Zondagavond besteld en dinsdag netjes verpakt ontvangen (geen verzendkosten gekozen). Zeer tevreden hoe de hele bestelprocedure is verlopen. Top!

Ruud 31-03-2019

Het is zeker niet voor de eerste keer dat ik bij Data IO bestel. Voor alle online bestellingen gebruik ik een creditcard met verzekering. Dat laatste heb ik nog nooit bij Data IO hoeven in te zetten. Ook kapotte Micro SD kaarten ben ik nog niet tegengekomen. Een tip: Gebruik de advies op maat pagina voor je wat bestelt. Als klassieke muziek liefhebber kan ik op mijn huidige GSM net 250 GB kwijt. Meer werkt gewoon niet goed.

Bert 29-03-2019

SanDisk 32GB micro SD ULTRA besteld. Volgens de site van Data IO levering binnen 2-3 dagen. Na 1 dag al envelop op de mat. Keurig verpakt, duidelijke factuur. Klasse!

Sandra 22-03-2019

Op donderdag einde van de middag een SD kaartje besteld en vrijdagmiddag zat het al in mijn brievenbus! Ook waren ze de goedkoopste van allemaal. Héél blij mee, kan het iedereen aanraden!

Hans 15-03-2019

Ik heb op maandag 11 maart jl. een bestelling geplaatst bij Data IO van een usb stick de kosten Eu. 52,40,met 3Scode . Deze zou op dinsdag bezorgt worden , niet ontvangen , daarna zou de stick op woensdag bezorgt worden . Niet aangekomen. Met IO gebeld en deze vertelde mij dat het MISSCHIEN de andere dag in de bus kon liggen. Helaas donderdag ook niks. Hierna heb ik per mail de order geannuleerd. Nu Vrijdag kreeg ik een mail van IO dat ik de hele volgende week ook nog moest wachten voor IO aktie gaat ondernemen. Helaas ben ik nu Eu. 52,40 kwijt en sta ik met lege handen.
Ik wilde toch graag deze ervaring delen.
Hans

Anne 14-03-2019

Gisteren 2 usb 3.0 sticks 64 GB van Scandisk besteld en vandaag al in de bus.
Prijs was ook nog eens veel lager dan elders.
Netjes op de hoogte gehouden van het verloop van de bestelling, dus dik tevreden.

Stephanie 06-03-2019

Dezelfde dag verzonden, dag erna al in huis per briefpost. Netjes en stevig verpakt, product past en werkt direct.

Jan 23-02-2019

Data IO biedt een geweldige service. Wanneer iets niet naar wens is, of wanneer een bepaald product niet leverbaar is, word je persoonlijk gebeld en wordt er naar een oplossing gezocht. Geweldig.

Arno1976 21-02-2019

Nog nooit zo'n onbeschofte winkel meegemaakt! Hier bestel ik dus nooit meer wat, mijn mond viel open van verbazing. Gelukkig hebben andere mensen ooit deze ervaring gedeeld zodat hier wat aan gedaan kan worden.

Op vr 1 feb. 13:18 heb ik een micro sd kaart besteld en nooit gekregen van iets minder als 16 euro. Gebeld en tal van keren gemaild waar deze blijft en nu na 3 weken of ik nu iets wil tekenen en bij de buren na wil vragen of zij het pakket hebben, net of ik dit al niet gedaan heb!

De reactie die je krijgt van Dataio is:

Geachte heer xxxx,

Het is inderdaad erg vreemd en vervelend dat uw briefpostzending nog niet is afgeleverd.

Wellicht is uw postzending per abuis bij uw buren afgeleverd. De zending is verpakt in een neutrale schuimenvelop (A5 formaat/lichtgrijs).

Mocht een zending toch zoekgeraakt zijn, dan zijn wij genoodzaakt officieel aangifte van de vermissing te doen. Een poststuk kan immers nooit 'zomaar' verdwijnen.

In de bijlage ontvangt u hiertoe een rechtsgeldige verklaring. Wij vragen u deze volledig ingevuld, inclusief telefoonnummer waarop u bereikbaar bent voor de bij de aangifte betrokken partij,

en ondertekend aan ons te retourneren (inscannen en mailen voldoet). Wij hebben deze verklaring nodig voor mogelijke bewijslast. Wij willen u erop attent maken dat het doen van valse aangifte strafbaar is.

Met vriendelijk groet,

Data IO - Klantenservice

Martens. 19-02-2019

Als brievenbus levering zeer goed verpakt en snelle levering. Tevens is de begeleidende
mail correspondentie zeer overzichtelijk en duidelijk !
m.v,g, J Martens.

Freek 07-02-2019

Prima, het pakketje wordt goed verpakt en snel geleverd, de website van Dataio is makkelijk en eenvoudig in een woord helemaal super:)

bert 29-01-2019

Absolute top winkel. Had zelf per ongeluk het verkeerde artikel besteld maar was met 1 telefoontje in minder dan een minuut geregeld.

Angelo 22-01-2019

Een bestelling werd niet geleverd terwijl ik hem keurig betaald had. 2 weken gewacht en na een reclamatie kreeg ik een mail die sterk insinueerde dat ik fraude pleegde... Of ik een aangifte wilde doen, maar meteen de opmerking er bij dat valse aangifte strafbaar is...wat een wereldbedrijf.. erg onbeleefde omgang met klanten als het hun niet uit komt...
Arno1976 21-02-2019

Beste Angelo, bedankt voor je bericht ik heb precies dezelfde ervaring en wordt neergezet als fraudeur! Op
vr 1 feb. 13:18 heb ik een micro sd kaart besteld en nooit gekregen van iets minder als 16 euro. Gebeld en tal van keren gemaild of ik nu iets wil tekenen en bij de buren na wil vragen, net of ik dit al niet gedaan heb! De reactie die je krijgt is:

Geachte heer xxxx,

Met vriendelijk groet,

Data IO - Klantenservice

Marga 25-05-2019

Waarom vind u dat u als fraudeur wordt aangemerkt?
Als een winkel aangifte wil doen bij postnl dat er iets niet aangekomen is, dan moeten zij een verklaring overleggen. En ja, bij alle pakketjes bezorgfirma’s verdwijnen op onverklaarbare wijze pakketten en dat hoeft u zich niet aan te trekken.

Gerthouten 21-01-2019

Het systeem had automatisch mijn huisnummer veranderd. Ik stuurde een mail en binnen een uur was dit opgelost. Hele goede service dus. Dezelfde dag is het pakketje verzonden en ik heb niet echt moeite hoeven doen

JNK 17-01-2019

Ik kende deze winkel niet maar ben SUPER TEVREDEN. Binnen een dag had ik mijn product al binnen, super snelle levering en service!! Ik ga zeker meer bestellen!!!! :-)

Twan 09-01-2019

Had aanvankelijk mijn twijfels, over Data IO, dit kwam door de feestdagen, de levertijd liep uit, het product werd netjes afgeleverd. Per ongeluk 2x een afschrijving gedaan, na tel. contact waarbij ik begripvol en vriendelijk werd geholpen, is alles zeer goed afgehandeld, het teveel betaalde werd keurig terug geboekt.
Ben heel tevreden over Data IO, kan geen minpunten bedenken.
Kan Data IO zeker aanbevelen, aan iedereen.

Bouke 04-01-2019

Een SanDisk iXpand 64 gb besteld , snelle en correcte aflevering.
En een voordelige prijs.
Prima !

Stefano 03-01-2019

Onlangs bij DATA IO een SD kaartje besteld. Snelle en correcte levering en daarnaast de voordeligste prijs.

Rieks 28-12-2018

Snelle service.Bezorgtijd was 2-3 dagen volgens beschrijving.Werkelijke bezorgtijd,binnen 1dag.Top

Abhi 05-12-2018 Via de website gekocht

Great and quick service!

I ordered two CF cards and a card reader. The price was cheapest compared to every market place. The delivery was done the next day itself and the product was great too. Highly recommended!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Frans van Aken 09-11-2018 Via de website gekocht

Voorbeeld voor veel webshops

DataIO doet wat het belooft. Snelle en correcte levering tegen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Zo zouden heel veel webshops ook moeten werken.

Anoniem 31-10-2018 Via de website gekocht

Oplichters

Zij verkopen een product op de website en versturen jou een ander product. Het product wat jij wilde is niet voorradig en je kan dus niet ruilen. Het product wat jij wilde staat op de site wel als voorradig (want ze sturen gewoon het andere product). Tijd en geld kwijt. Oplichterij gewoon, en geen enkele keer een excuus.

igtv 31-10-2018

ik heb eerlijk gezegt nog nooit last ven gehad 1 usb stick en een sd kaart besteld voor mijn profielvak alle bij apart besteld omdat ik usb stick vergeten hat te bestellen omdat ik dacht dat ik hat vandaag weer wat besteld verwacht morgen gewoon binnen te komen