Sandisk Ultra Backup USB Flash Drive 64 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sandisk Ultra Backup USB Flash Drive 64 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ovaessen 26-04-2010

Eigenlijk was ik opzoek naar een nieuwe (interne) hardeschijf. Omdat mijn computer (Pentium3 1000Mhz, 256MB werkgeheugen, 20GB hardeschijf) wat aan de oude kant was, moest een hardeschijf die in dat systeem paste nabesteld worden omdat de moderne hardeschijven niet door het moederbord ondersteund worden. Vandaar dat mijn oog viel op een USB-stick van Sandisk met de gepatenteerde backup-functie.

Deze USB-stick is in mijn ogen eigenlijk een externe hardeschijf! Er kan maarliefst 64GB (ruim 3x zo veel als mijn hardeschijf) aan data opgeslagen worden. Vandaar dat ik hem gekocht heb, hoewel het wel een rib uit mijn lijf was.

De stick ziet er goed uit en zit degelijk in elkaar! Vooral de backup-functie is fantastisch, hoewel hij niet altijd vlekkeloos werkt. Tijdens het backuppen wordt mijn computer zo traag als stroop, hoewel de computer gewoon onder Windows-XP home-edition draait. Hij was daar meer dan 6 uur bezig eer hij mijn hardeschijf gebackupt had. En dan heb je het over slechts 16GB!!!! Met andere woorden je bent meer dan een etmaal bezig als je die hele stick van 64GB vol wilt schrijven. Kortom ik had het eigenlijk wel met een kleiner stickje afgekund. Maar een gladde verkoper van Mediamarkt uit Deventer wilde deze stick graag verkopen. Aangezien ik bijna niets van computers afweet, was ik voor hem een makkelijke prooi!! ! Desondanks ben ik wel blij met deze stick, omdat ik mijn gehele verzameling aan 3,5” floppies (meer liefst 125 floppies van 1,44MB) weg kan doen! Al mijn data op 1 stickje!!!