Archos Media Player 605 Wifi 30GB 30 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Media Player 605 Wifi 30GB 30 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Josssss 01-02-2009

Ik ben al een hele tijd in het bezit van een archos 605. Leuk ding, het is verbazingwekkend hoe goed je op zo'n klein scherm tv kunt kijken.
Mijn voornaamste bezwaar is het geluisvolume. Dat is echt veel ze zacht als je van een beetje leuk geluid houdt, of een betere koptelefoon er op wilt aansluiten.
Als je gaat googelen zie je dat het volume voor veel meer mensen een probleem is.
Daarnaast is het vervelend dat je een niet compleet apparaat koopt en nog een aantal codecs moet aanschaffen.
Alleen als MP3 speler is het apparaat weliswaar geschikt (op et volume na), maar te groot en te zwaar.
Ik zou dan ook nu niet meer een archos kopen, maar veel liever een netbook met een 8,9 inch scherm.
Die heeft voor minder geld voor meer functionaliteit en daar kan je ook prima films op zien, en mp3 afspelen, vaak met wel een goed volume....

henk1234 30-09-2008

Ik heb de archos 605 een paar dagen in bezit. Hij werkt perfect en het internet is ook super. Deze archos die ik gekocht heb had al een plugin op te kunnen internetten. Als je hem als nieuw koop moet je er een plugin bij kopen.

Vincent van Beelen 29-05-2008

Ik heb de Archos 605 aangeschaft als multimediaspeler voor in de trein. De batterijen van een laptop zijn vaak te snel leeg om een complete film te bekijken. De Archos 605 geeft een scherp en helder beeld en het scherm is groot genoeg om met veel plezier films te kijken. Ook de muziekplayer is fijn in het gebruik. De interne speaker geeft geen mooi geluid, maar met een goed merk koptelefoon is het geluid uitstekend! Met de extra batterijdock kan je al gauw 4 tot 7 uur film kijken (ligt aan de backlight instelling die je kiest) en 12-17 uur muziek. Maar de Archos kan nog veel meer. Met software plug-ins die je kan kopen kan je internetten via wifi en spelletjes spelen. Ik heb de Archos 605 nu een maand (blijkt 40 GB te hebben i.p.v. 30 GB) en ik vind hem geweldig!
De batterijdock is eigenlijk wel bijna essentieel voor de Archos. Het opladen gaat sneller en je hebt meer speelduur. De enige nadelen die ik tot nu toe gemerkt heb zijn: Met fel zonlicht heb je slecht beeld en er is geen manier om je stilo in je archos te bewaren.

pierat 21-02-2008

Ik gebruik m'n Archos vooral om films te kijken in de trein en het is een feest! En ik heb er het dvr-station bijgekocht zodat ik gedownloade films ook op m'n tv kan kijken en de archos laadt een stuk sneller op. Wifi heb ik nog niet geprobeerd omdat ik thuis zelf geen wireless heb. Ik vind wel dat archos op een vervelende manier probeert een slaatje te slaan uit z'napparaat door te laten betalen voor b.v. een browser. Dat is echt een zwaktebod: je apparaat wifi noemen en er dan bijna niks mee kunnen zonder browser.

Elsiena 13-02-2008

Ik heb mijn man een week geleden de archos 605 wifi gegeven.
Prachtig aparaat, alleen kunnen we geen goede converter vinden om eigen gekochte dvd's om te zetten.
De meeste programma's accepteerd archos niet, dus dat geddlte valt af.
De browser hebben we ook niet, dus ook geen internet surfen.
We kunnen de plugin via archos kopen maar dan moet je wel een creditcard hebben.
En die hebben we dus niet.
Achteraf gezien: zou ik dit ding nooit weer kopen en ook niemand aanraden.
Nu hebben we een hebbedingetje wat in de kast ligt.
Jammer, snik , snik.
Groetjes E.Dronkert

AukeJ 20-01-2008

Heb de Archos 605 nu 3 maanden in bezit en kan zeggen dat ik het een geweldige video/foto/mp3/etc. player vind, maar wel een met wat praktische minpuntjes. Ik zit nu (achteraf) wel te twijfelen of ik niet beter de iPod Touch had moeten kopen.

De goede punten:
+ het grote/scherp scherm is perfect voor bekijken van video en foto's. Dit is ook de belangrijkste doel waarvoor ik m heb gekocht en daarin stelt ie zeker niet teleur!
+ opnemen van tv (met docking station) is leuk. Ik kijk nu vaak opgenomen series/docu's e.d. in de trein.
+ ondersteuning van veel formaten... Veel filmpjes (o.a. Quicktime, het formaat dat veel digitale camera's gebruiken) spelen direct af zonder extra plug-in. Met de cinema plug-in kun je nog veel meer afspelen (o.a. DivX, dvd-files, etc.).
+ Internetten (met apart te betalen Opera plugin) gaat prima, flashfilmpjes (zoals op youtube) worden automatisch full-screen afgespeeld en bij t (apart aan te schaffen) dockingstation zit zelfs een afstandbediening met toetsenbord zodat je vanaf de bank kunt internetten. Goede TV (hoge resolutie) is wel nodig om de kleine lettertjes te lezen.
+ Bestanden uitwisselen met pc gaat makkelijk. Je hebt geen extra software nodig, gewoon inpluggen in USB en je pc ziet de archos als een extra harde schijf.
+ Genoeg ruimte voor veeeeel mp3's, foto's en filmpjes. Al is de vraag of je al die ruimte nodig hebt.
+ Je kunt zelf bepalen of je wilt betalen voor extra functionaliteit (zie archos site voor prijzen plugins).

Helaas ook wat minpuntjes:
- Qua gebruikersinterface is t drie x niks. 1. De touchscreen en knoppen zijn niet uit te zetten, dus als je m in je zak hebt dan wil ie nog wel eens doorgaan naar een ander nummer of t volume harder/zarder zetten. 2. Daarnaast zit de ingang voor de koptelefoon aan de linkerzijkant en de knoppen aan de rechterzijkant. Je kunt het hoesje wat erbij zit (met maar 1 opening) dus niet gebruiken als je ook muziek wil luisteren! 3. De gebruikersinterface is wel makkelijk, maar niet handig. Je kunt bijv. niet tegelijk muziek luisteren en je videocollectie of de EPG bekijken.
- De widgets (calendar, todo, newsreader) zijn matig. Zo moet je 3x klikken voordat je bij je agenda kan en is t echt heel basic allemaal. De newsreader (voor RSS feeds) is leuk, maar doet t alleen als je verbinding met Internet hebt! Dus je kan niet feeds ophalen en offline bekijken.
- De tv-recorder is leuk, maar ook deze is niet heel handig. Ten eerste heb je een apart dockingstation (+/- 100 euro) nodig, ten tweede heeft de Archos geen tuner dus moet je voordat je gaat opnemen eerst nog je videorecorder op het juiste kanaal zetten (in theorie kan de Archos je videorecorder ook aansturen via de infrared-output van de Archos, maar dat is mij nog niet gelukt) en ten derde is de EPG (net als veel EPG's trouwens) niet echt accuraat, ofwel, je moet vaak een minuut of 10 voor en na een programma meer opnemen.
- Er staat bijna geen content op de content portal van Archos.

Conclusie: De archos is een fantastische portable video/foto speler met een mooi scherm en goede internet-browse mogelijkheden (o.a. door t scherp scherm). Ook zitten er een paar leuke extra's op. Helaas zijn de extra's niet zo handig in gebruik en ook is de Archos zelf een beetje log. Tja... gelukkig heeft m'n winterjas grote zakken.

Kambergen 19-11-2007

Ik heb de Archos 605 WiFi 30 GB nu sinds de release in Nederland en ben er erg tevreden mee. Goede beeldkwaliteit en erg goed geluid, ook ondertiteling is goed te lezen. Enige nadeel is de oplaadtijd met de USB, maar heb er ook een DVR station bij die erg goed werkt. Ook als je afspeelt op de TV blijft de kwaliteit goed, maar het hangt natuurlijk ook wel af van de kwaliteit van het oorspronkelijke bestand. Wat jammer is, is dat je er aparte Plug-Ins, internet/cinema/content portal, bij moet kopen om er alles mee te kunnen. Maar als je er een ander besturingsysteem opzet moet het volgens mij mogelijk zijn dat te veranderen, maar heb nog geen andere OS kunnen vinden. (Mocht je iets vinden laat het dan aub even weten, ik ben op zoek.)

B149291 07-11-2007

Ik heb nooit eerder een Mp3/videoplayer gehad. Wel altijd een palm en smartphone. Maar dit is adembenemend!!! Wat een super scherm. Je kan moeiteloos films kijken zonder het idee te hebben naar een klein rotschermpje te kijken. Die resolutie!! Wat mij betreft verslaat hij de iPod video met gemak.

Andere pluspunten: groot geheugen, internet (jazeker, en met die resolutie zonder verkleining van de pagina's e.d. is het prima surfen), Wifi, touchscreen, prettige software, eenvoudige synchronisatie. Enige nadeel: om het speeltje echt compleet te maken moet je een DVR station erbij kopen. Maar dan heb je ook meteen een HD-recorder voor de TV. En je kan dan ook internetten op de TV, alles wat dat ding kan projecteerd hij dan via de TV en met een heuze qweurty afstandsbediening raak je niet uitgekeken. Het opladen via USB gaat niet zo snel, via de DVR is het zo gepiept.

Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en blijf verteld staan.

Een must-have voor iemand die van gadgets houd en twijfelt over de iPod video, ik zou zeggen, koop deze!!

Light 24-09-2007

Ik was al enkele weken op zoek naar een mooie MP3 speler met Video mogelijkheden. Afgelopen week kwam ik de Archos 605 tegen en wat mij opviel was de handzaamheid en de diverse mogelijkheden die deze speler aan boord heeft. Na op de Archos site de mogelijkheden bekeken te hebben heb ik vorige week deze mooie speler aangeschaft. Perfecte speler met zeer veel mogelijkheden.

Positief : veel mogelijkeden , goed geluid via de stereo,
handzaam , makkelijke bediening, geen conversie nodig van video files. Slepen van de Pc naar de archos en je kan Video kijken in super scherp beeld en zelfs ondertiteling doet het. Geripte DVD's worden moeiteloos afgespeelt.
WIFI doet het perfect als je een draadloosnetwerk hebt.
Geluid van de MP3 muziek files zijn goed.
Veel instel mogelijkheden van het geluid en beeld dmv een equilizer.
Opera browser voor internet werkt goed.

Negatief : Codecs moet je aanschaffen via Archos,
Browser voor internet aanschaffen via Archos.
Slechte oortelefoontjes worden erbij geleverd.
Geen oplaadunit, dit moet via de usb wat wel 1 dag kan duren voordat de batterij vol is.
Extra's voor deze speler zijn redelijk in prijs.

Maar alles op een rijtje gezet is dit voor mij een perfecte speler.