Mede8er MED500X2 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mede8er MED500X2 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

VinceLW 11-01-2013
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Destijds voor E 120 gekocht bij BCC. Met de laatste firmware v2.1.0 zijn vrijwel alle reboot problemen opgelost. De speler ondersteunt bijna alle formaten. Een minpunt van de browser is dat er geen flash wordt ondersteund.

tug 13-09-2012
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Simpel installatie, geeft extern ondertitels door, geluid beter dan bluray speler.Heb de externe hd van 2 TB aangesloten, wel een overzichtelijke mappen maken van films, fotos en muziek.Alleen min puntje hij start langzaam.Verder aanrader

Dave Gorgon 06-08-2012

Hallo,

Ik had de vernieuwde 500x2 met ingebouwde WiFi (5gHz) ontvanger gekocht. Afgaande op onderstaande reviews leek me het een zeer goede koop.

Wat ik er vooraf van verwachtte:
Een media-boxje waarmee ik al mijn films in elk format (zowel video als audo) kon afspelen en daarnaast tevens een goede muziek speler, foto-show en mogelijkheid tot connectie naar mijn andere PC's.

Waarom ik hem nu toch ga terugbrengen:
OK, installatie verliep soepel en na een beetje verder spelen (20mins ofzo) deed ook de draadloze verbinding het feilloos. Al snel vond ik het menu vrij traag en ook de opstart van de box vond ik traag; zeker ook omdat hij bij mij nog even een paar seconden (5-6) nodig heeft om de Wifi adapter te vinden en aan te zetten (zit dus al standaard vanuit Mede8er ingebouwd).
Maar het belangrijkste: hij speelt al mijn films met 5.1/7.1 AAC geluid niet juist af; hij speelt het af als stereo. Elke setting die ik al via het forum heb begrepen (zowel internationale als NL) heb ik geprobeerd: uiteraard HDMI passthrough, alle 1080-settings, audio settings, etc. Niet dus; AAC wordt gewoon niet netjes ondersteund. Je kan wel geforceerd 5.1 van AAC afspelen, maar dan moet je dat steeds voor elke film in de settings van de box instellen en bovendien downgrade hij 7.1 naar geforceerd 5.1 en volgens mij is die 5.1 bovendien gewoon 2x stereo en dus geen echte 5.1. Dat is dus flink balen.
Daarnaast spelen films met AC3 wel goed af, maar wanneer ik dan vooruit/achteruit in de film spoel krijg ik elke keer weer wanneer ik dan op 'play' druk een irritante 'scratch'-piep. Echt irritant.
En tenslotte kan ik blijkbaar (ook ondersteund uit de forums) geen 1080p kijken, want dan lopen mijn films niet meer in sync, ik moet dan persee een 1080i kiezen. Raar hoor; ik wil gewoon in de best mogelijke kwaliteit mijn films kunnen kijken zonder enige problemen.
Dan foto's:
Redelijk beperkte foto-show; foto's die verticaal genomen zijn worden door de mediabox schermvullend weergegeven waardoor een persoon op de foto dus plots 3x zo breed wordt; volledig uit proporties dus, bovendien kan ik niet direct van de ene foto naar de volgende foto gaan, maar moet ik steeds een ander bestand selecteren en die dan openen. Ook raar. En dat gaat dan ook allemaal nog eens redelijk traag.
Dus:
* 5.1 / 7.1 AAC films worden als stereo afgespeeld; geen goede ondersteuning
* Bij instelling op beste beeldkwaliteit (1080p) lopen de films niet sync
* Irritante piepjes bij spoelen in films met AC3
* opstart relatief traag (zeker met de ingebouwde WiFi)
* Menustructuur traag
* Geen goede foto-show

Dus eigenlijk behoorlijk teleurgesteld. Maar misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog en verwachtte ik meer de flexibiliteit van een laptopje, en dat is het natuurlijk niet.
Toch wel jammer; de boxjes zijn leuk geprijst vind ik.
Misschien dat ik in de paar dagen dat ik hem heb het niet 100% goed heb kunnen checken en kunnen uitvissen hoe het zou moeten werken, maar als dat zo is dan is hij ook gewoon niet gebruiksvriendelijk genoeg en is het te gecompliceerd (alhoewel ik toch wel het e.e.a. weet van multimedia).
Dus bij mij gaat hij terug.

Wimpi Heins 09-08-2012

Hallo Dave en andere belanghebbenden,
Wat betreft de bizarre ontdekking dat er geen fatsoenlijke dia-show of foto-opvolging mogelijk is: dat kan je instellen in één van de setup-menu's: "Diashow" moet JA worden.

Overigens merk ik dat het ding een ingestelde datum vergeet als je hem uitzet.

koopman4 11-08-2012

Dave heeft wel gelijk je moet vaak diep graven om het juiste Submenu te vinden.

Was er maar eens een wat duidelijke uitgebreidere nederlandse handleiding, dit zou een hoop helpen.
Want dat flut boekje van 24 pagina's heb je niets aan.

Mede8er kan nog een hoop leren van Humax en Panasonic, als het om vriendelijke gebruikershandleidingen gaat.

Gerard.

aadnr9 17-06-2012
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Deze mediaspeler nu ruim een kwart jaar in mijn bezit. De installatie is enorm simpel en alle mogelijke bestanden (die ik gebruik) speelt de mediaspeler af, van 3d mkv's tot aan divx bestanden.

De beeld en geluid kwaliteit is uitstekend! Op mijn 59 inch tv is het beeld spat zuiver en via mijn onkyo receiver het geluid geweldig!

Een verbeterpunt is het bedieningsgemak, deze mag van mij beter gestructureerd worden. Pluspunt hierin is wel het instellen van favorieten waardoor je direct in de juiste map zit.

Ander nadeel is dat een enkele keer (max 1 x p.m.) hij crasht bij het bladeren door de mappen. Bij het afspelen is dit nooit gebeurt. Door hem aan en uit te zetten werkt alles weer naar behoren. Het komt weinig voor en ik ervaar dit niet als erg storend.

Pluspunten:
- uitstekende beeld en geluid kwaliteit
- goede forum ondersteuning
- speelt alles af (ook 3d)
- moviemeter of imdb rating + omschrijving mogelijk om simpel toe te voegen
- instellen van favoriete mappen

Negatieve punten:
- bedieningsgemak (ook de afstandsbediening is niet optimaal, maar daar heb ik een harmony voor)
- crasht heel soms, maar is verder niet storend

tug 03-08-2012

Hallo,
Speelt hij ook de ondertitels af?

Groetjes, Tug

Marc_1972 05-03-2012
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Graag wil ik mijn ervaringen delen met deze veelbelovende mediaspeler van Mede8er.
Hiervoor heb ik een Dvico HD-M6600 speler gehad. Deze heb ik verkocht omdat ik eigenlijk naar een HD Linux Satelliet ontvanger wilde, met ingebouwde mediaspeler functionaliteit.
Na wat meer te hebben gelezen over de Mede8er heb ik toch maar besloten om weer een losse mediaspeler terug te kopen, zeker omdat ik mijn muziek erg begon te missen en nog geen besluit heb genomen over mijn schotelontvanger.
Na deze korte inleiding wil ik graag ingaan om mijn ervaringen tot nu toe (1 week in bezit)

In de doos:

Je koopt een stevige doos welke makkelijk te openen en te sluiten is.
Mediaspeler zelf zit erg goed verpakt en bevat ook nog een folie aan de voorkant van de speler tegen krassen e.d.
Er is een snel start-handleiding aanwezig, een handleiding gebaseerd op een voorgaande firmware release, een stevige en goede HDMI 1.3 kabel, een stevige en goede USB 3.0 kabel, afstandsbediening, batterijen voor de afstandsbediening, en een los voedingsblok (is erg prettig dat deze niet is ingebouwd, scheelt veel interne warmte)
Tevens is er een bracket+schroeven voor harde schijf bijgeleverd.

Inbouwen harde schijf.

Het inbouwen van de harde schijf is goed te doen: aan de onderkant van het apparaat bevindt zich een metalen afdekplaat welke met twee kruis-schroeven eenvoudig is los te schroeven.
Harde schijf (Samsung 1,5TB) is makkelijk vast te schroeven aan het bracket, dit heb ik dan ook gedaan voor ik het apparaat heb opengemaakt.
Vervolgens het afdekplaatje verwijderd aan de onderzijde van het apparaat: je kijkt nu als het ware in de mediaspeler, SATA + Voeding aan harde schijf bevestigd, en vervolgens is de gehele schijf+ bracket makkelijk vast te maken. Onderkant weer vastschroeven, en Harde Schijf zit als een huis. Met de bijgeleverde rubberen voetjes kan het apparaat nog stiller worden gemaakt.
Overzicht aansluiten – kwaliteit kast.
Het apparaat voelde in het begin licht aan: ook besefte ik direct dat er geen voeding is ingebouwd, en dit maakt het geheel een stukje minder zwaar. Kast is netjes afgewerkt, degelijk gebouwd, heeft een zeer stille ingebouwde ventilator. Voorzijde bevat een paar knoppen om de mediaspeler aan de voorzijde te kunnen bedienen. Wanneer het apparaat aan staat licht er een blauwe (niet felle) LED op aan de rechtervoorzijde. Deze LED is rood wanneer apparaat in standby staat.
Aan de achterzijde is werkelijk aan alles gedacht: Coaxiale & Optische digitale geluidsaansluiting. (ik heb het idee dat de geluidskwaliteit beter is door optisch te gebruiken, maar dit heb ik nog niet voldoende getest), analoge (tulp) aansluiting, HDMI aansluiting, USB aansluitingen, Netwerk 10/100/1000 aansluiting, RGB aansluitingen (component). Aan de zijkant vindt je nog een USB aansluiting, en een ingebouwde kaartlezer.

Eerste installatie.

Verliep werkelijk vlekkeloos. Het apparaat heeft diverse instelmenu’s, en zijn zelfs voor een leek nog goed te begrijpen. Uiteraard was het voor mij even wennen, omdat ik mijn Dvico menu nog gewend was. Maar het wennen aan het mede8er menu gaat erg snel.
Via HDMI probeert mede8er zelf de t.v. te detecteren, dit verliep bij mijn Philips 40PFL7605 erg goed.
Toch heb ik handmatig 1080P 24HZ ingesteld, maar dit heeft niets met de mede8er te maken!
Ook de geluidsinstellingen zijn erg makkelijk: surround ja of nee, downmix ja of nee, HD surround ja of nee.
Wel bevat het apparaat bij uitlevering (bij mij dan) de verouderde firmware. Na het upgraden van deze firmware is de look and feel van het menu drastisch verbeterd.
Als alle instellingen zijn gedaan kun je met een eenvoudige “opslaan voorkeuren” optie alles backupen, en restoren waar nodig.
Afstandbieding.

Is op zich voldoende, ligt redelijk goed in de hand, bediening van de speler gaat goed. Ik gebruik toch mijn harmony om de mediaspeler te bedienen.
Video Impressie:

BluRays (ongecomprimeerd) probleemloos te streamen via netwerk. (die ging absoluut NIET met mijn Dvico). Dat de mede8er dit wel kan ben ik al zeer over te spreken. Kwaliteit van de video = uitmuntend goed. Wat een ongelofelijk goede beeldkwaliteit levert dit apparaat zeg, ondertiteling werkt perfect en is helemaal in te stellen zoals je dit zelf wilt (kleur, positie, grootte e.d.) Heb nog geen bestanden gehad die niet afspeelbaar zijn, dit apparaat vreet werkelijk alles. Oude films/ dvd’s van vroeger zijn een plaatje om naar te kijken, het lijkt wel of deze intern worden verbeterd. Het is echt een genot om deze med8er als video-toeleverancier voor mijn 40PFL7605 LCD te hebben!!

Audio Impressie:

Als muziekliefhebber was dit ook erg belangrijk voor mij, de FLAC kwaliteit moet goed zijn.
Nou mensen….. die is goed!!! Loepzuivere hoge tonen, goed midden bereik, en een goed gebalanceerde laag weergave. Speler heeft ook geen problemen met WAV bestanden, klinken tevens voortreffelijk.
MP3 bestanden (niet mijn voorkeur, te hoge compressie, maar goed…) klinken ook boven verwachting goed. Ook op het audio gedeelte NIETS aan te merken. Wel heb ik al eerder aangegeven, maar dit moet ik nog verder uittesten, dat de Coaxiale geluidsaansluiting minder goed lijkt te klinken (wat doffer) dan de Optische. Maar i.c.m. mijn Yamaha receiver en Kef luidsprekers een top combinatie!!

Diversen opmerkingen:

Firmware van apparaat (v 2.02) is erg stabiel en snel waardoor de diverse menu’s makkelijk en soepel lopen, aanspreken van netwerkapparaten is erg snel.

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de indexeringsmogelijkheden van het apparaat, en ook de video-wall heb ik nog niet uit kunnen proberen.
Diverse internetapplicaties waar onder Shoutcast, helemaal super!!
Ongelofelijk goede kwaliteit, handige zoekfunctie, favoriete stations opslaan, en luisteren maar.
Internetbrowser werkt en is leuk, maar ik zal er niet veel gebruik van maken. Zonder de speciale afstandsbediening (met qwerty toestenbord) vind ik het toch wel lastig navigeren.

Eind Conclusie:
Mede8er heeft een fantastisch product geleverd met uitzonderlijk goede beeld en geluidseigenschappen.
Een makkelijk, maar toch uitgebreid menu is zeer eenvoudig te bedienen.
Apparaat is gebouwd van goede kwaliteit, voelt stevig aan, en heeft alle denkbare aansluitingen aanwezig om zelfs de veeleisende gebruiker te kietelen.

Ik ben aangenaam verrast door deze 500X2, en kan hem iedereen (die nog twijfelt) van harte aanbevelen.

Voor mogelijkheden geef ik een 9, op dit moment is er niet de mogelijkheid een .cue i.c.m. wav af te spelen, dit is enkel mogelijk met FLAC. Maar dit wordt ongetwijfeld in een nieuwe firmware release verholpen.

sony63 07-03-2012

Hartelijk dank voor deze review. Ook heel veel over de Mede8er MED500X2 gelezen. Ik sta op het punt om mijn eerste mediaplayer te kopen. Je hebt me uiteindelijk overgehaald.
Ik laat zeker mijn ervaringen horen. Ik ga hem bestellen.

Gormenghast123 29-12-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Een moeizame installatie. Een paar uur gepuzzeld met behulp van het NL forum om de draadloze aansluiting met mijn netwerk te configureren, ik kreeg hem aanvankelijk maar niet te zien in mijn netwerk.
Maar dit eenmaal eenmaal opgelost ben ik zeer tevreden met deze mediaplayer. Werkt nu een maand probleemloos en snel.Speelt alle video -en muziekformaten perfect.
Vooral handig dat ik de ISO's niet eerst moet uitpakken om af te spelen. De 5 jaar garantie geeft mij ook wel een gerust gevoel. Kortom m.i. tot nu toe zeker een aanrader.

Hansiepansie 26-12-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

De mediaspeler aangeschaft op grond van positieve beooordelingsresultaten hier op de site. Ik heb de speler al een paar maanden in bezit maar op de één of andere manier nodigde hij niet uit tot aansluiting op mijn instalatie. Vandaag dus toch maar gedaan en mijn vermoeden werd bewaarheid. Handleiding/update/formateren omslachtig te vinden en vereist nodige zelfklusserij. De omschrijving in de handleiding mist groetendeels zijn doel. Leuk om te lezen wat je allemaal wel en niet kan met de speler maar na een paar zinnen in bepaalde hoofdstukken ben ik echt de draad kwijt. Betr had het geweest om wat basalere aansluitingen te beschrijvingen tussen pc en speler zeker waar het een draadloze verbinding beschrijft. Ik kan trouwens nergens zien dat de speler de gegegevens van mijn pc binnenhaalt. Of ligt dat aan mij?
Ik denk dat de speler best een mooi apparaat is (hoewel lezende de problemen mbt verdwenen bestanden ik nog moet gaan ervaren) maar een wat beter beschrijving niet door techneuten gemaakt komt het product wel ten goede.

Tornado F5 10-11-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Ik heb naar aanleiding van de reviews dit product aangeschaft. Installatie geen probleem, ext. HD aangesloten en kijken maar! Na twee weken vond de mediaspeler de bestanden van de ext.HD niet meer. Ik van alles geprobeerd. Laatste firmware geinstalleerd etc, maar helaas. Toen wisselde de mediaspeler steeds van menu naar twee andere schermen zonder dat ik daar invloed op kon uit oefenen. Een paar keer liep de speler "vast". Op een gegeven moment deactiveerde de mediaspeler zichzelf. Ik heb toen de helpdesk gebeld, maar we kwamen niet tot een oplossing. Uiteindelijk heb de mediaspeler teruggebracht naar de winkel. Ik weet dus nog steeds niet wat er aan de hand was. Overweeg wel om weer dezelfde Mediaspeler aan te schaffen of misschien de 400x2. Gezien de andere positieve reacties denk ik dat ik gewoon pech heb gehad.

Tornado F5 28-02-2012

Tornado F5 Update. Ik heb inmiddels de 400X2 aangeschaft
die kan hetzelfde als de MED500X2 alleen zit hier geen harde schijf in. Ik gebruik hem alleen voor het afspelen van media dus verder geen ingewikkelde dingen. Ik moet zeggen dat ik tot dusver geen klachten heb. Wat mij overigens wel opviel was dat het verschil in prijs tussen voornoemde apparaten bijna 90 euro was!

Xaobotnik 09-11-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

De installatie is een fluitje van een cent. HDMI-kabel erin, stroomaansluiting, aanzetten, en de 500X2 is klaar voor gebruik.
Indien een interne HDD geinstalleerd moet worden, moet je wel even kijken hoe het allemaal past bij het sluiten van de case. Je hebt ook het idee dat je iets aan het forceren bent, doordat je opstaande draden naar beneden duwt.

Als het om het afspelen van films gaat, doet de Mede8er 500X2 doet wat hij moet kunnen. Een film afspelen is geen probleem. Het apparaat speelt bijna alles af. Het enige waar ik problemen mee had, waren camera-bestanden, waar bijna iedere mediaspeler moeite mee heeft.
De hele zware content, denk aan de bekende bird-scene uit Planet Earth, verloopt niet best. De vogels worden in het begin weergegeven als digitale rommel, en in de eindfase hapert het beeld. De birdscene representeert echter de meest zware omstandigheden die HD content je speler voorschotelt. Het komt zelden voor dat dit in een film problemen zal geven.

De 500X2 ondersteunt ook een flinke hoeveelheid audiobestanden. Maar uit de software wordt snel duidelijk dat de muziekspeler geen prioriteit heeft genoten.

Er is ook een torrentclient, het in veel apparaten gebruikte Transmission. Dit werkt waardeloos. De maximale snelheid die ik behaalde kwam niet verder dan ongeveer 450 KB/s. Het gaat hier om een torrent die van een private tracker gedownload wordt, en dus de maximale snelheid van de verbinding zou moeten benaderen. Ik heb voor de zekerheid getest o dezelfde torrent op mijn PC ook zo traag binnen kwam, en vervolgens op mijn HDX1000. In beide gevallen kwam dezelfde torrent met meer dan 3 MB/s binnen.

Wat tevens irritant is, is het gegeven dat het menu onwerkbaar traag wordt, wanneer de torrent-client ingeschakeld is, en aan het downloaden is. Feitelijk kun je zeggen dat de 500X2 dan gewoon vast lijkt te lopen. Het is sneller om de stroomkabel eruit te trekken en de Mede8er opnieuw op te laten starten, dan te wachten op de traagheid van het menu, en naar de instellingen te navigeren.

De 500X2 is makkelijk te bedienen. En enige dat me bevreemde is dat ik de mogelijkheid om ondertiteling weer te geven, eerst moest aanzetten in de instellingen. Wanneer je dit niet doet, en een film start, en vervolgens op de knop voor ondertiteling drukt, zal er niets gebeuren. Geen idee waarom men hiervan een optie heeft gemaakt.

De bouw van de Mede8er 500X2 is degelijk. Zowel de afstandsbediening al het apparaat voelen degelijk aan. Ik had het de afstandsbediening liever wel iets zwaarder gehad, en dat de knoppen meer een soort 'klik-feel' zouden geven en wat meer weerstand, zoals de afstandsbedieningen van de meeste televisies dat doen. Met de huidige afstandsbediening moet ik nog wat te voorzichtig doen, dat ik niet een optie te ver spring, als gevolg van het te lang inhouden van de knop. Zulke zware vingers heb ik niet, dus ik wijt het aan de constructie van de afstandsbediening. Tevens verwar ik de voor en achterkant van de afstandsbediening regelmatig.

Xao Ralas 11-06-2013

Ik las elders een reactie van je dat de ondertitelings-ondersteuning niet naar behoren was. Is dat inmiddels opgelost?

Norbu 09-09-2011

Slecht product! Redenen:

1. de bijgeleverde WIFIadapter is van Realtek RTL8191S, terwijl MED500X2 alleen maar met MED10WFB wilt werken
2. bijgeleverde kleine keyboard maakt slechte verbinding: door te trage reactie, reageert 't soms niet en soms meerdere malen alsof de keyboard lang ingedrukt is
3. duurt minuten lang voordat een internet pagina 100% geladen is: onacceptabel, performance als een pentium III
4. websites pixels: slechte resolutie, bijna onleesbare letters
5. onlogische toetsenindeling zowel o.d mini keyboard als op de afst.bediening
7. een aantal functies v.d keyboard dekt niet die v.d afst.bed.
8. een aantal faciliteiten/settings die je a.d onderkant v.d scherm ziet (o.a listings options) onbereikbaar
9. systeem veel te statisch: expert gebruikers (UNIX experts) kan het systeem (lees: firmware) niet benaderen via telnet/ssh --> het is dus onmogelijk om een ander toetsenbord en/of WiFi adapter te gebruiken, etc, etc.
10. etc, etc...

Pleesteesjun 25-12-2011

Ik denk niet dat je een mediaplayer moet kopen om mee te gaan internetten, dat zelfde geldt voor TV's met die mogelijkheid of een Wii of PS3. T zit er wel op maar het is behelpen, als je wilt internetten koop dan een laptop.

Over het toetstenbord: ik heb gewoon mijn draadloos Microsoft toetstenbord en muis aangesloten, en dat werkt prima hoor. Dus helemal niet onmogelijk om met een ander toestenbord te werken. Ik gebruik het voornamelijk om op Youtube snel een titel te kunnen intoetsten.

Ik gebruik m hoofdzakleijk om media af te spelen, en dit apparaat doet dat beter dan de rest. En de videowall blijft natuurlijk uniek. Klasse apparaat !

Edwin V. 20-10-2011

Ik snap de gewenste functionaliteit, maar beide functies zijn overbodig en ik zou deze ook niet willen aanschaffen. Snap wel je teleurstelling, maar dat had ik ook wel verwacht.

Pjotrovic 27-11-2011

ok duidelijk dat je niet blij bent met keybord en internet, maar waarom is de player slecht?

Mellius 05-07-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Ik begrijp niet waarom iedereen zo enthousiast is. Vooralsnog is het voor mij niet meer dan een veredelde hard schijf. Iets van een user interface vergelijkbaar met itunes of windows mediaplayer had ik wel verwacht. Nu moet je een bestandje in de directory gaan zoeken en dat spelen. Voor muziek niet bepaald handig en ziet eruit als software uit de jaren '80. Bij een film is dat niet erg. Daarvan is de speelduur meestal wat langer. Maar ook daar problemen. AVI wordt zogenaamd ondersteund. Niet AVI DV waar iedereen zijn home video's mee maakt. Ik ben bepaald niet onder de indruk van wat ik tot nu toe heb gezien.

oszh 03-07-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Fijn apparaat. Heb de 1.5GB versie, was een compleet pakket met dongle en hdmi kabel. De harddisk nog niet nodig gehad omdat ie alles via usb of netwerk pakt en dat ook draait zonder haperen.Ze hebben een actief forum, inclusief responses van het team zelf. De eerste firmware update met uitbreidingen is al uit.
Goeie koop.

Edwin V. 30-06-2011
Geschreven voor: Mede8er MED500X2 0 GB

Super mediaspeler. Ik had al de MED400X Mini en was daar ook tevreden over. Nu deze versie met 1 GB HD onboard. Daar heb ik wel spijt van. Het is beter om een USB 3.0 1000 GB eraan te koppelen. De HD is op de achtergrond een klein beetje hoorbaar. Niet storend overigens. Deze spoelt sneller door en de menu instellingen zijn iets overzichtelijker. Ik vind het een echte aanrader. Mede8er heeft een actieve weblog, waar je vragen kan stellen en ze komen regelmatig met SW updates.

Edwin V. 18-10-2011

Update 18 okt 2011. Ben nog steeds zeer tevreden over deze speler. Begrijp het commentaar van de andere beoordelingen niet helemaal. Hij doet het perfect. Zorg dat je de juiste formaten gebruikt bij voorkeur MKV. Er zijn extra mogelijkheden met snel doorspoelen, volume hard / zacht, favorieten, verder spelen, waar je gebleven bent. Ben zelf nog iets enthousiaster geworden dan een tijdje terug.Ik zou nu wel voor de 450 serie kiezen, maar blijf voorlopig nog van deze genieten.