AC Ryan Playon!HD mini Full HD Network Mediastreamer 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 66 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AC Ryan Playon!HD mini Full HD Network Mediastreamer 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

AdV-Online 19-01-2014

Ik gebruik de mini eenvoudig en enkel met een usb stick. Heb dus geen ervaringen met een netwerk aansluiting. Heb toen de eerste uitgave gekocht en die had moeite met MP4 bestanden. De firmware update problemen van 2012 had ik ook maar sinds enkele maanden is de firmware update aangepast en draait mijn mini nu feilloos op de software van het tweede type mini. Ook MP4 zijn nu schokvrij te bekijken. Eigenlijk nooit problemen gehad maar ik gebruik 'm dan ook alleen maar om films te kijken. Alle andere opties als internetradio en dergelijke gebruik ik niet. Voor (gedownloade)films kijken wat mij betreft een aanrader.

jjjjjj 15-07-2012

Hij deed het altijd goed. Ooit een keer nieuwe firmware opgezet, daarna deed ie het niet meer. De oude firmware gedownload en deed het weer. Ik was toch niet helemaal tevreden over de layout van het menu. Je kon slecht zien wat er geselekteerd was. Dus nu maar firmware van huidig jaar, de laatste, gedownload. Voortgangsbalkje kwam.........startte weer op.. en....geen videosignaal. Daarna maar weer één stapje terug gegaan in firmware. Voortgangsbalkje....startte weer op.....geen videosignaal. Ik wordt er helemaal dol van. Heb maar besloten om in het vervolg films te kijken via de laptop. Ik word helemaal dol van dit soort geklooi. Vroeger kocht je een apparaat in de winkel en dat werkte gewoon. Nu met die software......De ac ryan is nu iets platter geworden......dat viel nog niet mee, daarom voor de degelijkheid nog een acht.

jjjjjj 02-11-2012

Mijn allerlaatste ervaring met dit toestel is te zien op youtube. Zoek naar acryan crash. Tip: als iets goed werkt, download en installeer nooit een andere firmware.

RdW123 22-05-2012

Zeer tevreden met mijn mini ac.
Zo dat ik er ook eentje heb aangeschaft voor op de slaapkamer. Speelt alles af (soms moet je de troep even wissen uit de download map), en spatzuiver beeld.

Letter type enzo kan je aanpassen dacht ik, heb ik niet gedaan.

Een opmerking, en dat is echt een dik minpunt, en dat zijn de aansluitingen van de USB kabel.
Je koopt een HD speler zonder HD ingebouwd, doe dan in godsnaam de USB aansluingen aan de voorkant. Nu zitten ze aan de achterkant waardoor je elke keer loopt te pielen om je stekkertje weet erin te krijgen.

despair75 01-12-2011

Ik vind de MINI helemaal top. Hij speelt bij mij alles af en is nog nooit vastgelopen. Hij staat bij mij aangesloten via een bedraad giagabit netwerk en vindt beide QNAP servers. Hoesjes van opgeslagen DVD's zijn mooi via het menu zichtbaar. Mooi klein doosje. Wat mij betreft een aanrader.....

Donna10 26-07-2012

Heb ook de mini hd van ac ryan en een qnap server ( 419)
Een probleem met log on . Enig idee waar dit aan kan liggen?

P.Tromp 25-11-2011

Ik heb de AC Ryan nu een jaar en ik vind het een vreselijk primitief (on)ding; de bediening vind ik vér onder de maat, bovendien is 'ie' bij mij (en bij ál m'n kennissen)al zó vaak 'vastgelopen' dat ik de hoop heb opgegeven dat er ooit nog firmware komt, waar alle bugs uit zijn.
Ik ben onlangs verhuisd en heb nú de computer boven staan en de Ac Ryan en tv beneden:
Ik heb er, in het begin, een draadloze wifi-adapter bij gekocht om bestanden draadloos (van computer naar de Ac Ryan) over te kunnen sturen.
Ik weet zeker dat ik 'alles' goed heb ingesteld op m'n router,computer en op de AC Ryan. Tóch heb je óm de haverklap, als ik bv. m'n computer en de AC Ryan aangezet heb,dat ze géén verbinding met elkaar kunnen maken en dat je de computer,router en/of de AC Ryan 4 of 5 keer aan en uit moet zetten vóordat er verbinding is; wat heb je aan een draadloze verbinding als het niet goed werkt!
Nogmaals....ik weet zeker dat alles goed ingesteld staat.
Welliswaar speelt het ding bijna alle bestanden af,(dat is eigenlijk het énigste pluspunt) maar ik zou 'm beslist niet weer kopen.(en ik was nog wel zo enthousiast in het begin)

een zeer teleurgestelde 'fan'

Petina02 29-11-2011

Jammer dat je teleurgesteld bent is het apparaat. Ik heb het ding nu bijna twee jaar en ik ben zeer tevreden. Hij doet wat ik wil, speelt alles af in goeie kwaliteit.
Via hdmi gaat hij de tv in en een externe harde schijf van 350 gb gaat via de usb erin. Optisch kabeltje in de versterker en hoppa, geweldig beeld en geluid.
Succes met je volgende aankoop.

cas1979 29-11-2011

Ik heb de AC nu ook ongeveer een jaar en ben juist heel tevreden. Ik doe alles bedraad vanaf een NAS en dat werkt perfect (nog nooit uitgevallen en altijd meteen verbinding). Mijn advies; gooi die draadloze adapter in de kliko (dat werkt inderdaad niet met de AC, dit "forum" staat er vol van) en sluit een externe harddisk aan via USB (voor een paar tientjes heb je er een), of kies voor een NAS met cat 5e bedrading (iets duurder) en genieten maar. Ik heb onlangs de nieuwe officiele firmware (5440) er op gezet en dat ziet er gelikt uit en werkt prima.

HD beelden draadloos streamen is erg storingsgevoelig en overigens op geen enkele mediaplayer goed te doen (ik ben er nog geen tegen gekomen). Gewoon nog even bedraad werken...

trafficman 11-11-2011

Door de enthousiaste reviews op deze site dit apparaat gekocht. Het apparaat zelf is o.k. maar de software zeg maar de gebruikersinterface is echt slecht )kleine letters en erg trage reactie op de afstandsbediening commando's) Het is dus net alsof de software en de hardware niet bij elkaar hoort. Spijt van mijn aankoop

ronvm 13-11-2011

Probeer de nieuwste firmware binnen te halen en je zult zien dat je geen spijt hebt van je aanschaf. Ik ben na bijna 2 jaar nog steeds super tevreden en gebruik hem bijna elke dag.

Ed125s 06-11-2011

Ik heb de Playon mini nu ongeveer een jaar. Ik vind dat er weinig aan op te merken valt. Het is mijn eerste mediaspeler en het doel was films kijken vanaf mijn pc en of externe harde schijf.

De installatie verliep razend snel. Binnen een kwartier stond er al een film op. En het menu wijst zich vanzelf. Iemand hieronder klaagt over rode en blauwe lampjes. Tja, kwestie van smaak. De menu op het beeld hadden van mij wel wat scherper gemogen. Maar het is maar een menu. Wat het apparaat moet doen doet hij goed.

Toch krijgt de installatie een 5. Om via deze playon mini op je windows 7 pc te komen is echt een hele puzzel. Diverse instellingen moet je in windows aanpassen om toegang te krijgen. Die 5 heeft het apparaat te danken aan de updates. Die verlopen zo knullig via usb sticks. En je moet de juiste volgorde aanhouden anders loopt het in de soep.

Hier het antwoord van de puzzel.
en updaten naar de meest recente versie.
Eindelijk toegang!

Groet ed

Sander0003 23-09-2011

Ik twijfelde tussen deze Mini en de Mini2 maar na het lezen van wat negatieve reacties over de mini2 toch maar voor de eerste gegaan. Ik heb er geen spijt van want het is een topding. Het enige is dat de reactie na een druk op de afstandsbediening soms wat traag is waardoor je niet weet of ie wat aan doen is maar dat is tot nu toe het enige. Gewoon een externe harde schijf aansluiten en laten scannen en klaar ben je. Mocht je aparte mappen hebben op je externe harde schijf met foto's, video's en muziek dan zou ik daar wel shortcuts van laten maken want dat werkt naar mijn mening het snelst bij het zoeken naar films en foto's ed.

bvanmarle 18-08-2011

---------Update review, 18-8-2011-----------
Ook de mini gekocht nav de reviews op deze site. Zonder te overdrijven is dit werkelijk een topper..
Hij speelt alle bestanden die ik opgeslagen heb moeiteloos af. zelfs iso bestanden, die mijn media center (voorzien van MediaPortal) niet ziet... ben er reuze tevreden mee.. klein en stil en heel eenvoudig aan te sluiten... wat voor de leek wat lastiger zal zijn in de praktijk is om alle mappen goed gedeeld te krijgen.. dit kan nog wel eens tot frustraties leiden naar verwachting. Tip; kijk op het forum, hier staat eigenlijk voor alles veel en duidelijke info!

Uiteraard zijn er ook wel wat puntjes te bedenken die wat beter hadden gekund in de dagelijkse toepassing, echter vallen die in het niet bij de vele voordelen!

echt een aanrader!

----------1e review, 26-5-2011----------
inmiddels heb ik de mini nu ongeveer een maand in bezit. Geplaatst op mijn slaapkamer om ook hier te kunnen genieten van films e.d.

Aangesloten op mijn Smamsung full hd tv is het echt een prima alternatief voor een htpc (wat oorspronkelijk mijn bedoeling was). Mooi vorm gegeven en supper klein. Speelt eigenlijk alles wat ik momenteel kan downloaden prima af, ook full hd content heeft hij geen moeite mee. (mkv containers)

Ik heb daarnaast gelijk de nieuwe firmware met gedownload, dit maakt hem nog gerbuiksvriendelijker en beter te besturen. Ik bedien hem met een logitech 525, werkt super!

Al met al kan ik tot op dit moment geen storende factoren vinden, super kastje!

Terench 26-07-2011

Heb de mini nu al een jaar en nog steeds zeer tevreden. 1 van de mega plus punten vind ik dat er geen fan in zit dus stil is.
Gemakkelijk in de bediening.
Ook op de forums is veel info te vinden, zoals bijvoorbeeld je nas mappen op een USB.
Dit is wel meteen het enigste min punt zonder te tweaken kom je niet makkelijk bij je nas.

ferrydejong81 12-07-2011

Ik twijfelde tussen deze Mini en de WD live tv. Keuze mede door de reviews op deze gevallen! En echt, ik ben dolgelukkig ermee, voor nog geen 73 euro hoef ik nooit meer te branden!!

Direct een Firmware upgrade gedaan en de UI ziet er geweldig uit! Speelt zover alles af wat ik hem aanbied. Eigenlijk alles wat ik er van verwacht!

Mocht ik later issues tegen komen zal ik ze melden tot die tijd is dit een aanrader!!

MarcP1984 31-05-2011

Ik heb het kastje nu sinds donderdag en ik moet zeggen dat hij super werkt. Wanneer ik full HD bestanden wil streamen vanaf mijn laptop dan merk ik wel dat het beeld schokkerig gaat. Reden hiervoor is waarschijnlijk dat mijn router niet sterk genoeg is. Wanneer ik vervolgens mijn 2TB HDD aan het kastje koppel dan werkt het perfect! Tot nu toe heb ik alle bestanden die ik af wilde spelen ook af kunnen spelen. Wel valt het mij op dat wanneer ik de instelling 1080p / 24hz instel het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld. Wanneer ik deze optie uitzet dan werkt het weer prima.

Ik heb de firmware van december 2010 wat volgens mij nog steeds de nieuwste is.

PierreO 23-05-2011

Wat ontzettend mooi dat de fabrikant een blauwe led heeft geplaatst achter het logo. Op standbye wordt hij rood en als ik de stekker eruit haalt geeft hij totaal geen kleur.

Dan de grafische gebruikersomgeving, hier is mij alles in een oogopslag duidelijk, de kleuren zijn zo gekozendat het neutraal blijft en goed laat zien waar ik ben. Jammer dat ze dit apparaat 15jaar geleden al niet hadden, maar hij laat alles sprankelend zien op mijn Philips TV.

Ook is hij gebruikersvriendelijkheid, het zetten in het netwerk was bijzonder makkelijk, ik had SSID gelijk gevonden, alhoewel ik ook snap , dat 1e klas dummies hier misschien moeite mee hebben, die moeten zich dan maar laten helpen door iemand die het wel begrijpt. Bij het scrollen in menu's is er goed te zien waar je bent en zie je meteen dat je de volgende 5 bestanden hebt. Via de afstandsbediening met een hoop knoppen die je niet allemaal zult gebruiken, omdat je de Ryan niet gekocht heb om met de knoppen te spelen maar natuurlijk om media mee af te spelen. Je kunt hem harder en zachter zetten en zelfs een mute knop zit er op. Op de knoppen staat helder waarvoor ze dienen en de iconen op het scherm zijn ook duidelijk genoeg om te weten welke media je afspeelt. Bij mij werkt hij ook goed via Harmony One, waardoor ik mijn versterker, TV en Ryan Mini met 1 zetje knoppen kan bedienen.

De weergave van films via usb of netwerk is goed en de framerate wordt door het apparaat keurig aangepast. Ook 23.9fps. DTS gaat optisch naar mijn versterker en klinkt geweldig, mits het er allemaal geweldig opstaat.

Voor zijn geld is het een pracht produkt, niet het beste, zou wel mooi zijn als het zo goedkoop is en tevens de beste. Er zijn produkten die 4x zo duur zijn, maar die zijn absoluut niet 4x zo goed.

Ik draai met beta Firmware R4824 en als ik hem gebruik om films mee af te spelen doet hij dat prima. Ga ik een tijdje heen en weer bladeren dan wil hij wel eens vast komen te zitten en moet ik de stekker eruit trekken, dat vind ik een duidelijk minpunt en hoop dat dat in de officiële Firmware wordt rechtgetrokken, want in een andere firmware had ik daar geen last van.

Samengevat: voor die prijs is deze mediaplayer prima. Wil je een betere zul je denk ik naar een Dune moeten, maar daar horen andere prijzen bij en ook daar staat de tijd niet stil, Want binnen 1 jaar gaat er weer een en ander veranderen waardoor je denkt, shit weer te vroeg gekocht. Dan stap ik over en verhuist deze naar de slaapkamer.

Als ik zo terugkijk denk ik, wat was het vroeger toch behelpen, nu kan ik meer dan 1000 films vanuit mijn luie stoel opzetten als ik dat wil, en dan is het wel klote als je op moet staan om te plassen.

dibbeke 11-05-2011

Wat ontzettend zonde dat de fabrikant een grote dikke vette rode led heeft geplaatst achter het logo. Niet alleen voegt dit niets toe, ook leidt het af van de film en staat het ordinair. Blauwe leds waren 8 jaar geleden erg stoer.

Dan de grafische gebruikersomgeving. Het lijkt alsof ik 15 jaar terug ga in de tijd. Lelijke onduidelijke lettertypen in blauw op zwart zijn prevalent in het hele systeem. Dit voelt niet aan als een product waarmee ik mijn prachtige Philips TV wil aansturen.

Ook de gebruikersvriendelijkheid is ver te zoeken. Veel termen zijn voor mij duidelijk, maar hoeveel van jullie weten wat een SSID is? Bij het scrollen in menu's is er geen feedback, dus je ziet niet dat je de volgende 5 bestanden hebt. De afstandsbediening zit volgeplakt met knoppen waarvan ik de helft nooit zal gebruiken. Ook de indeling van de knoppen is niet intuïtief: de mute knop zit ver verwijderd van de volumeknoppen. Verder volgend de iconen op de knoppen noch internationaal bekende standaarden, noch de iconen op het scherm.

De weergave van films was aardig, alhoewel ik soms een lagere framerate dan gewenst leek te bespeuren.

Ik zal morgen proberen het product retour te doen. Erg jammer, aangezien het hier gaat om een Nederlandse fabrikant.

The Cableguy71 21-04-2011

De Play on HD mini is echt een fantastisch apparaat. De installatie was erg eenvoudig en het overzichtelijke menu maakt de bediening echt gemakkelijk. Het apparaat kan bijna alle denkbare bestanden afspelen. Ik heb voor de HD mini gekozen vanwege het compacte formaat en de mogelijkheid om er een portable HDD op aan te sluiten. Ik heb de ervaring dat gegevens naar een mediaplayer met interne HDD sturen nogal een tijdrovend klusje is, en met een portable HDD kun je je gegevens via de pc kopieren en de schijf op de HD mini aansluiten.
Echt een aanrader.

InekeN. 31-03-2011

Naar aanleiding van de reviews op Kiekeurig uiteindelijk voor deze mediaplayer gekozen. Het aansluiten ging op zich prima, harde schijf eraan gehangen, films worden afgespeeld. Een handleiding gevonden op internet die echter zeer beperkt is.
Het is me nog niet gelukt om via het netwerk een film af te spelen, de AC Ryan ziet de laptop, de laptop ziet de ACRyan, ik kan door de mappen bladeren, maar de webserver van de ACRyan kan ik niet openen.

Warper 26-03-2011

HD2 mini doet wat het moet doen, afspelen fotoshows en films (camcorder en downloaded) van de NAS op de tv.
Kwartiertje voor uitpakken en aansluiten, en een uur om te ontdekken dat alles gewoon werkt. Minpunten:
- geen handleiding om te zien wat er nog meer is
- geen security t.o.v. de NAS (of misschien komt dat doordat ik geen handleiding heb)

richard19756 27-02-2011

Zeer tevreden. Had hiervoor een lawaaiige HTPC maar dit bevalt me veel beter. Speelt vrijwel alles en is eenvoudig in gebruik. Slechts sinds kort in het netwerk opgenomen, maar ook zonder problemen aan de gang gekregen. Voornamelijk gebruikt als player met losse USB hdd van Samsung. Niets mis mee. Mensen die klagen over het bedieningsgemak moeten maar een apple kopen ( met een factor 4 van qua prijs)

Mprins28 18-02-2011

Sinds vorige week dit apparaatje in bezit.
Als opvolger van de wd hd tv mediaspeler die af en toe kuren begon te vertonen en geen firmware versie meer uit kwam.
Dit apparaatje gekocht om volledige blu-ray bestanden te kunnen afspelen en voor DTS-HD support.
Na een week te hebben getest niks meer dan lof voor dit apparaatje. Hij speelt de volledige mt2s file van avatar extended blu-ray (39.01GB) vloeiend af met prachtig DTS-HD geluid.
Ik speel de bestanden af vanaf een USB disk.
Al met al een goed product en dat voor een kleine prijs.

Gert1969 09-02-2011

Ik heb vorige maand dit apparaat aangeschaft en nog geen moment spijt gehad. Aansluiten ging redelijk eenvoudig, een beetje kennis van netwerken is handig, maar het werkte allemaal vrij snel.

Om de player draadloos aan te sluiten moet je een dongle aanschaffen om zo via het draadloos netwerk te kunnen kijken. Dit is het enige wat niet zo goed werkt, bij grotere bestanden gaat hij haperen. Ik heb daarom een externe hd aangesloten, en dit werkt perfect.

Ik ben nog geen bestanden tegen gekomen die niet afgespeeld kunnen worden, geluid en beeld zijn prima. Ik had vroeger nog wel eens dat mijn dvd-speler avibestanden met losse srt-bestanden, de ondertiteling nog wel eens erg klein was, dat probleem is hier niet meer, is nu erg duidelijk.

Ik heb de andere opties zoals internet-radio en UPnP nog niet geprobeerd, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Maar daar heb ik het apparaat dan ook niet voor aangeschaft.

Kortom: erg tevreden, zeker gezien de prijs!!

Plasmafanaat1 06-02-2011

Na alle reviews op kieskeurig gelezen te hebben, heb ik in decemer uiteindelijk de Mini aangeschaft.
Helaas zijn niet alle problemen juist beschreven op Kieskeurig en om een objectieve mening te vormen over dit product zul je toch moeten kijken op het AC Ryan forum.
- Design: Is persoonlijk, maar vind ik mooi. Past goed bij de Pioneer LX serie (Receiver, Blu-ray, Plasma)
- Prijs / kwaliteit: Goed.
- Handleiding: Verre van compleet --> Download de handleiding van de gewone Playon HD, deze is veel uitgebreider
- Optical Out: Deze geeft vaak problemen. Is bekend bij AC Ryan, maar doen er niks aan. Als je dus 5.1 sound wilt horen via je receiver heb je mogelijk een probleem
- De HDMI uitgang levert wel 5.1 en 7.1 HD-Master audio maar dit kun je alleen gebruiken indien je de HDMI via de receiver naar je TV laat lopen
- Interface: Deze is overzichtelijk en easy to use, er komt binnenkort een update die te downloaden is
- Plug & play: Ja in het geval van het aansluiten van een harde schijf op de USB aansluiting. Nee in het geval van aansluiten op een netwerk
Uiteindelijk heb ik veel, heel veel tijd, moeten steken in het lezen van forums om mijn problemen opgelost te krijgen om het apparaat aan de gang te krijgen op het netwerk
- Streamen van 1080P video: USB drive = perfect. Netwerk bekabeld (cat 6 kabels+ Gigabit poort) = schokkend beeld met bestanden groter dan 12 GB. Netwerk draadloos (300N verbinding) = schokkend beeld vanaf 5 GB files
- DNLA/UPnP: Werkt, maar niet alle bestanden zijn zichtbaar. Dit heeft te maken dat deze 'standaard' niet standaard is
- Internet radio: Werkt soms wel soms niet, hopeloos
- WIFI: De bijgeleverde dongel (300 Mbs) brengt weinig soelaas. Allereerst geen plug&play en daarnaast verwachte ik dat deze sneller zou zijn dan de vaste aansluiting (100 Mbs). Niets is echter waar. De effectieve overdracht snelheid voor draadloos is maar (45 Mbs). Dus als je kunt bekabelen dan geniet dit altijd de voorkeur.
Conclusie: Een mooi gestyled apparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding en plug & play vanaf een USB powered harddisk.
De speler is niet geschikt bestanden groter dan 12 GB te streamen via je netwerk (bedraad 100Mbs). Deze zul je toch op je USB powered HDD (480 Mbs) moeten zetten of je moet wachten op de AC Ryan Fluxx. De Mini 2 is ook geen optie want de Voor diegene die Blu-Ray ISO's willen gaan afspelen via het netwerk zou ik echter wachten op de AC Ryan Fluxx want ook de Gigabit verbinding op de Mini 2 is alleen maar schijn. De kaart van de Mini 2 is wel 1000Mbs, maar de processor is maar een tikkeltje sneller dan die van de Mini 1. Beter is de Fluxx want die heeft de nieuwe Atom processor van Intel, maar deze kost wel een stuk meer dan de Mini.
Ik kan de gemiddelde persoon echter niet aanbevelen om dit apparaat op een netwerk aan te sluiten want dit is veel te complex kwa instellingen, tenzij je exact weet hoe je een netwerk moet instellen (DHCP, workgroup, WPA, subnet, Qos, etc., etc.).

tukker26 27-01-2011

Beste aanschaf sinds tijden. Speelt eigenlijk alles probleemloos. Externe schijf (geen herrie) volgooien en de mooiste films kijken in fullhd (plug & play). Zie nu hoe mooi het beeld op een goede plasma kan zijn. Installeren voor kopieeren zonder gesleep met externe HD goed te doen als nietkenner, alles streamen wel vrij ingewikkeld,voor mij dan.

cas7979 27-01-2011

--------Update review, 27-1-2011--------
Nu een paar maanden in bezit, ter aanvulling op mijn vorige review het volgende:

Mijn AC had in het begin alleen moeite met het afspelen van grote files (>10 Gb) en dan met name het doorgeven van het DTS-HD MA geluidsspoor. Het geluid en beeld stotterde bij deze files. Dacht eerst dat het aan mijn netwerk (100 mbit LAN bekabeld) lag, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat het aan de firmware alsmede de hdmi-instelling lag. Heb firmware 4824 erop gezet (kinderspel met USBstickje), de hdmi instelling op 1080p 50 hz gezet (en het geluid op passtrough). Deze wijsheden heb ik van de AC fora op internet.

Sindsdien streamt de AC mini werkelijk alles perfect(zelfs > 40 gb bluray-iso's/m2ts met DTS-HD of True-HD geluid) via mijn oude wrt54g router (bekabled met cat 5)!! Mijn LG home cinemaset pikt de geluidssporen perfect op (zijn de buren ook blij mee). De media komt vanaf mijn WD-mybook World NAS.

Als mensen dus problemen hebben met schokkerig beeld/geluid of anderszinds haperende zaken, ga dan eerst even na of de firmware up to date is en de instellingen goed zijn. Kijk ook verder dan alleen de AC zelf (is je netwerk wel snel genoeg/is je harddisk wel geschikt). Voor bijna alles is een oplossing te vinden op de AC fora (kost wel wat tijd om je probleem te vinden).

Kortom; geen plug en play, maar als alles eenmaal ingesteld en geupdate is, kun je genieten van vlekkeloos gestreamde full-HD beelden en geluid, een TOPAPPARAAT.

--------1e review, 9-11-2010---------
Topapparaat! Na lang wikken en wegen het branden van DVD's vaarwel gezegd en dit technisch hoogstandje gekocht. Ik heb hem met een LAN-kabel via een Linksys WRT54G aan een WD Mybook World 1 TB NAS gehangen en met de meegeleverde degelijke HDMI kabel aan mijn LG HB954SA homecinema, die de media vervolgens op mijn full HD tv toont. Na wat instellingen aangepast te hebben herkent de homecinema de originele DTS/Dolby 5.1 signalen van de AC. DTS-HD heb ik nog niet geprobeerd, maar gezien het gemak waarmee de AC alles herkent en doorgeeft heb ik daar de volste vertrouwen in!! Internetradio werkt prima, het tonen van foto's gaat goed en het streamen van HD-content gaat ook zonder problemen. Heb de grotere files (> 12 Gb) nog niet geprobeerd, dus dat is afwachten.

De kwaliteit is simpelweg wat je van Full HD beeld en geluid mag verwachten. SUPER!!

ivo3 20-01-2011

ik heb deze ac ryan playonhd mini 5 weken geleden aangeschaft.
heb bewust niet voor de met ingebouwde hd schijf gekozen,want hij zit niet aan de pc,dus zet ik af en toe een grote hoeveelheid films,foto s of muziek op mijn externe schijf van 640gb van samsung met usb voeding.
ik download bluray films en flac muziekbestanden.
aan de revieuws heb ik heel veel aan gehad en heeft mede gezorgd voor de aankoop van dit prachtige apparaat.
de dongel voor wireless netwerk,werkt bij mij alleen goed met foto s en muziek,filmbestanden worden in een soort buffer geladen zodat je iedere keer om de minuut een kleine pauze hebt,maar dat zal met netwerksnelheid te maken hebben,verder een super ding.

papamike84 18-01-2011

Had in eerste instantie de Western Digital HD mediaplayer gekocht. Was achteraf slechte keuze. Had gedacht dat het ook DVD menu support had, bleek niet zo te zijn. Niet echt handig met dvd downloads van mijn zoontje die veel kijkt naar Plop, Bibaboerderij etc, waar je soms ook afleveringen los van elkaar wilt zien. Uiteindelijk heb ik deze ook ingeruild voor een andere mediaplayer. De AC Ryan, deze speelt alles voortreffelijk! Mkv files, Dvd files met menu en al, je noemt het maar op. Tevens heeft de AC Ryan de meest belangrijke aansluitingen: HDMI, Composite, Component, Ethernet en Optisch! Ik was er zo lovend over dat ik kort hierna een tweede heb gekocht voor in de woonkamer!