Eminent EM7080 500 GB 500 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent EM7080 500 GB 500 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

willemst5 02-10-2012
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

De ventilator gaat binnen 3 maanden stuk maakt lawaai,de 1.5 tera hd kan niet tegen het uit pakken en en bewerken van files en loopt na een aantal films vast(Is bekend bij dit type samsung HD),Het downloden gaat zo langzaam dat je de bit en byte's beter per post kan versturen dat gaat sneller. Het duurt meerdere uren voor een film binnen is (gaat op de gewoone pc sneller gemiddelt 1 uur)
Hd al 12x op nieuw geformateerd,de systeem software al 10 x op nieuw er op gezet, Hij speeld alleen zonder tussen komst bijna alle formaten films af zonder veranderingen aantebrengen, Maar dat is een duure oplossing. Ik download op mijn pc, en kopier ze dan over, Dus kan net zo goed een pc'tje neer zetten heb je meer aan.Kan je meer aan aanpassen
Dus dit is een zeer teleurstellende aan schaf geweest.
Ik heb er nu een oude laptop Harddisk ingezet en hij loopt niet meer vast een goede ventilator die gelagert is aan de buiten kant op geplakten nu loopt de Harddisk niet meer vast en stopt hij niet meer door warmte.Maar down loaden gaat nog steeds niet op een noormale snelheid.Dus een nutteloos apparaat.dat je alleen kan gebruiken om films vanaf tespelen via hdmi naar je tv en digitaal audio.

willemst 14-06-2012
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

de eminent 7080 werkt wel maar wordt warm doordat de ventilator niet goed werkt.een nieuwe gekregen na 14 dagen weer het zelfde.en als hij warmwordt loopt hij vast.de support via email werkt ook niet om de 2 a3 dagen krijg je een half antwoord op je probleem aan melden voor apps kon niet in loggen na 2 mailtje 3 dagen lukte dit.maar het aan melden van mijn player via mac adres ging daar na niet dus niets opgeschoten.weer 3 talmailtje inmiddels gestuurd we zijn 2 weken verder tot op heden niets ontvangen, ze willen liever dat je belt a 45,00 per min.

ericje1981 19-06-2011

Sinds 3 weken in bezit.

Een geweldig apparaat! ik ben zelf niet iemand die alle ins en outs wil weten over mediastreamers e.d. maar ik ben in het bezit van een PS3, daar streamde ik al mijn films naar toe en was een tevrede film kijker, ik ben namelijk voorstander van try before you buy!.
Maar goed, de vrienden van Sony hebben de PS3 dus geupdate waardoor ik constant na 30min die verdomde geluids storing kreeg, FIJN SONY!.
Op naar een Media Streamer dus,na wat zoeken kwam ik op deze uit.
Ik kan nu een heel verhaal gaan uitleggen over wat er wel en niet goed is aan dit ding maar nogmaals, ik weet er echt niet alles van maar dit installeren was dus echt een peace of cacke!.
Heb hem bij BOL.COM besteld met 2TB hardeschijf, ideaal!
Meteen de mediastreamer aangesloten en een kabel naar mijn laptop, 20 seconden wachten en ja hoor, hij zach mijn laptop meteen! ff 180 GB gekopieerd aan films(dit duurde wel een paar uur maargoed) , en nu met ale plezier films kijken!
Ik verwacht ook niks meer dan dit, gewoon filmpjes erop zetten , kijken , en als ze de moeite waard zijn laat ik ze staan, ook voor muziek geld dit.Ik kan het iedereen aanraden die graag iets van het internet plukt en het wil streamen.

pluspunten vind ik verder de afsandbediening, de digitale outpout voor geluid en de interface.

Heb wel 1 minpunt/vraag ik heb veel MKV 1080P bestanden en die speelt ie met gemak af, echter heb ik wel om de 15 seconden een hele kleine hapering van 1sec lang, dit herhaalt zich de hele film lang en is alleen bij MKV bestanden!
Weet iemand waar dat aan ligt???

Verder erg blij met de aankoop, ook omdat het meteen een externe harde schijf is die ook nog eens alles afspeelt in HD en betaalbaar is.

Gr Ericje

ronlist 23-05-2011
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Ik ben zeer tevreden over de 7080. Hij speelt alles af waarbij de HD/Blue-ray-films natuurlijk super mooi zijn. Ik bedien het apparaat vanaf de computer in het thuisnetwerk, wat vlekkeloos gaat. Ik download mijn films en muziek eerst op de computer, en later kopieer ik ze via mijn router (via UTP-kabel) naar de mediaplayer. Vind ik geen probleem. Ik heb de versie met de 2-TB harddisk ingebouwd. Via de PC kan ik gewoon mappen bijmaken op de harddisk, super! ... De media-player biedt veel extraatjes in het menu qua streaming van kanalen die ik zelf weinig gebruik. Maar het is wel leuk dat het erop zit. Het was wel erg belangrijk om de beschikbare software-update uit te voeren. Kortom geen kritiek op deze player, geen last van bugs, en een heel tevreden eigenaar. Het leukste apparaat dat ik in jaren heb aangeschaft.

technician 22-01-2011
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Supergoed ding, speelt bijna alles af,download als de beste, en een prachtig beeld. ik ben blij met deze aanschaf.

wickedguy 07-11-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Meer als geweldig apparaat speelt alles probleemloos af ook Eminent zelf is zeer actief op het forum en komt regelmatig met Firmware updates die je kunt installeren zonder dat je de harde schijf opnieuw moet formateren dus je content erop kunt laten staan
en dus gewoon kunt gebruiken na firmware update.
ook de optie als UZG,RTL gemist,Youtube,Picassa,Schoutcast,etc aanwezig onder tabblad Webservices en werkt probleemloos. Al met al een super apparaat voor een schappelijke prijs

redj 10-09-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Wat een geweldig apparaat!!! Meer woorden zijn eigenlijk niet nodig maar ik doe het toch:

Ik was al langere tijd op zoek naar een goede oplossing voor het kijken van DVD's die ik via nieuwsgroepen had gevonden. De eerste oplossing was een MVIX. Helaas viel deze zwaar tegen. Na alle goede reviews de EM7080 gekocht: het perfecte apparaat!

De installatie is zeer eenvoudig. De menu's spreken voor zich (soms een beetje een omslachtige structuur) en je kan eenvoudig de netwerkschijven benaderen.

Er zit een HDMI kabel bij, deze is 3/4 meter. Ik heb er dus een nieuwe (betere) bijgekocht. De beeldkwaliteit is super goed evenals het geluid.

Downloaden via NZBget is echt onwijs handig! Je haalt een NZB bestand binnen, upload deze en de EM7080 gaat downloaden, repareren en uitpakken. Even later staat er een kant en klare film voor je klaar. Je pc of laptop wordt niet belast: de EM doet alles. PC kan dus gewoon uit. IDEAAL!

Support van Eminent is erg goed! Waar je bij andere merken na dagen wachten belabberde antwoorden van een uitbestede helpdesk krijgt heb je bij Eminent binnen enkele uren een goed en gedegen antwoord.

Ik zou dit apparaat aanraden aan iedereen die fan is van nieuwsgroepen en graag in goede kwaliteit films wil afspelen zonder deze te hoeven branden o.i.d.

Een top apparaat!

H.Maat 31-07-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Ik heb de EM7080 sinds een dikke week in huis en ben zeer tevereden. Wat een goede mediaplayer en behoorlijk gebruiksvriendelijk. Soms moet je wel iets te vaak klikken om ergens te komen maar het werkt allemaal perfect. Nieuwste firmware stond er al op. Hij speelt alle bestanden af en het vullen van de harde schijf via je netwerk is een fluitje van een cent. Je hebt veel opties en je kunt hem geheel naar wens instellen. Beeld EN geluidskwaliteit is dik in orde! Ik ben dan ook zeer tevreden en kan deze met een gerust hart aanbevelen. Met 5 jaar garantie heeft de producent ook echt vertrouwen in zijn product.

McBen 16-04-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Super apparaat. Heb dus de 500G + de wifistick. Kan nu een torrent rechtstreeks op de speler laten downloaden. Ideaal aangezien mijn laptop nu geen downloads meer hoeft te doen.
Tot op heden heeft hij nog alles weten af te spelen. Slecht één keer de TVMode moeten gebruiken om de film goed weer te geven. Had er denk ik mee te maken dat dit een NTSC download was.

De speler wordt nu in mijn thuisnetwerk weergegeven en is vanaf alle laptops (5 stuks) te benaderen. Ook mijn Macbook Pro doet hierin gewoon mee.

Minpunt vindt ik wel dat de films alleen als naam worden weergegeven. Heb een andere speler gezien waar de DVD covers zichtbaar waren. Heb daarom een map aangemaakt met reviews van de films die ik gedownload heb. Hierdoor dus een afbeelding van de hoes en een review tekst bij elkaar.

Een rede tot aanschaf is voor mij zeker de perfecte ondersteuning door Eminent. Mailtje sturen en kreeg enkele uren later een nette en duidelijke mail terug. Ook hun aanwezigheid op Tweakers is erg goed.
Regelmatig nieuwe firmware, wat wil je nog meer.

De fan waar enkele over klagen is ook bij mij soms een probleem. Heb het apparaat nu twee manden in gebruik en sinds deze week maakt de fan, bij het aanzetten, een enorm kabaal. Dit is slechts enkele seconden en daarna wel weer rustig. Tzt maar eens naar kijken.

Geen moment spijt van gehad van de aankoop.

Happyfeet 03-03-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Ik heb hem recent gekocht op aanraden van een vriend bij MediaMarkt omdat hij alles zou afspelen. En tot op heden spoeelt hij ook alles wat ik heb binnen gekregen af. Ook Youtube is een leuke functie. Mijn kennis heeft mij uitgelegd hoe ik films van newsgroepen kan afhalen en dat werkt wel super eenvoudig. Ik heb al heel wat films gedwonload en ben nog geen problemen tegengekomen! Dus hier een Happy USER

stefan1967 20-01-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 500 GB 500 GB

Hallo heb deze speler bij de makro gekocht, zit dan wel een 1000 gig hd in, maar verder een prima apparaat kwam er wel achter dat hij geen mds ondersteund, verder doet hij alle bestanden perfect,hij is klein en je hoort hem niet een tip als er de 1.0.2.4 firmware opstaat even een upgrade naar 1.0.2.6 dan werkt de samba client goed, en als je windows 7 draait moet je even op de site van eminent kijken voor de instellinggen, ben er zeer tevreden over.