Mede8er Med500X 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mede8er Med500X 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Alwin F 04-06-2012
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Vanaf het eerste moment tot aan nu een feest. Een dijk van een aparaat. Zeer makkelijk te bedienen. Alles is goed in te regelen en ook het plaatsen van een nieuwe firmware is een piece of cake. Een absolute aanrader, ook voor mensen die niet zo thuis zijn in dit soort dingen.

musky 26-08-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Ik heb de mede8er nu ruim een jaar het is een heerlijk apparaat Je hoef niet een computer frik te zijn op hem te installeren bekabeld of via wifi was geen probleem
werkt in een keer de samba server werd gelijk gezien door de 2 pc's en de 2 laptops een tip je kunt hem het best via een netwerk link gaan aanroepen hij functioneer dan als een externe HD werk als een trein
ik heb ook een aantal keren nieuwe firmware geinstaleed ik heb hierbij gen problemen ondervonden
ik vindt het in een woord een super-mediaplayer
t

Vincent Dja 05-08-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Ben je een systeem beheerder? Een computer hacker? Dan kun je met dit apparaat wel overweg. Ben je dat niet? Bespaar jezelf heel veel ellende en koop iets waar je plezier van gaat beleven, in plaats van allerhande updates (java, .net, windows update(USB3)) en gebrekkig werkende software (YAMJ) te moeten installeren.

En toen ik dat al gedaan had, bleek dat ik mijn complete film collectie mag hernoemen, omdat je films volgens hun 'naming convention' moet benoemen. Helaas voor mij betekent dat meer dan 100 films hernoemen, incl subtitles.

Wat mij wel op viel is dat het support forum goed wordt beheerd. Ik krijg vrij snel een reactie op mijn vragen. Het forum is echter dermate onoverzichtelijk, dat beginners informatie verdwaald tussen alle hackers vragen over hoe je andere apparaten NAS, NFS en weet ik het wat aan elkaar kunt koppelen.

Alles duidt erop dat dit een apparaat is voor computer experts, het is zeker niet geschikt voor de doorsnee computer gebruiker.

Snah1954 03-06-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

De installatie in een draadloos netwerk was een drama en is voor een leek absoluut niet te doen.
Onbegrijpelijk hoge score voor een apparaat met een dergelijk slechte installatie.
Als NAS is hij zeer beperkt.
Voor mij een dikke onvoldoende voor het totaal.

Alwin F 04-06-2012

als je de aanbevolen dongel koopt is het plug and play, mits je draadloos netwerk goed is ingericht.

Fred1946 04-04-2011

---------Update review, 4-4-2011---------
Had eerst ook netwerk connect problemen van pc naar M8.
Zag wel de pc in de M8,maar niet de M8 op (wel/niet) me pc.
Naar mijn inziens heb ik dat opgelost.
Op die manier moet het ook op Win7 en Vista weken.
Systeembesturing XP.
Bekabeld aangesloten.
De router is aangesloten op de modem(glasvezel).
Van M8 naar router(sitecom300N),van router naar pc.
Dus alles loopt via router.
Je kan op 2 manieren de firmware installeren,via de powerknop op de M8,of via menu.
Mijn oplossing.
Zet de firmwareV4.04 op een usbstick.
Doe de usbstick in de M8.
Ga naar menu op de M8 kies voor instellingen.
Ga naar systeem,kies dan voor systeem Bijwerken.
NIETS DOEN GEWOON WACHTEN DAT HET KLAAR IS.
LET WEL OP je moet dan wel alles weer opnieuw instellen,inclusief je netwerklan(handmatig).
Schrijf eerst alles op zodat je het onthouden kan van je netwerklan(handmatig).vergeet vooral niet NAS AAN.
Op die manier heb ik het gedaan en werkt perfect,zie nu steeds de M8 op me pc,
Hoop dat het jullie ook lukt.
Succes er mee.
Een zeer te vrede M8 gebruiker.
MVG Fred 1946

----------1e review, 15-10-2010--------
Geweldig player.
Ben er zeer blij mee.
Erg snel muis stil mooi menu.
In het begin problemen gehad was een kwestie van uit zoeken.
Pas de nieuwe firmeware L17 en V4 geinstaleerd,de vorige 2 problemen zijn opgelost(zie vorige vraag).
De nieuwe firmeware werkt perfect,heb bij mij ook het netwerktprobleem gelijk opgelost,nieuwe menu ziet er gelikt uit.
Chapo voor de medewerkers van Mede8er en Maasbommel voor de riante hulp.
Alleen nog een ding wat ik niet begrijp,voorheen kon ik alleen de audio door me audiohomeset horen,nu ook door de tv speakers,MAW moet nu het geluid van de tv uitzetten.
Alles staat op passingtrought in menu-audio.
Of is dat gewoon het systeem van de nieuwe firmeware.
MVG Fred.

Henk Dijkstra sr. 25-03-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Deze Mediaplayer aangeschaft om mijn collectie zelfgemaakte films centraal op te slaan en gemakkelijk afspeelbaar te maken op mijn HD scherm. Ook om mijn films elders af te kunnen spelen, draagtas meegeleverd, leek mij dit een ideale oplossing. Helaas een bittere teleurstelling, de Mede8er speelt geen DV.avi bestanden af!! In de specs en op de verpakking wordt .avi nadrukkelijk vermeld als ondersteunend formaat. Na uitgebreid onderzoek blijkt het fenomeen Mediaplayer het DV.avi formaat niet te ondersteunen. Meer dan 90.000.000 DV filmers hebben dus pech!

frammie 08-03-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Sinds 2 weken in bezit. Speelt alles uitstekend af, m.u.v. AVI (vreemd genoeg) en MTS-1080p50 bestanden (allerhoogste kwaliteit van mijn Panasonic videocamera), dan gaat het beeld schokken.
Dit is echter voor mij geen probleem. De MTS bestanden kan ik na montage toch niet behouden, moet dan toch naar MPEG (alle versies)/MP4/DivX e.d. En dat speelt hij allemaal uitstekend af.
Ik kreeg de speler zowat zonder gebruiksaanwijzing aan de praat, alleen bij de prachtige Videowall is het even puzzelen, maar dan heb je ook wat.
Ik heb wel een bedrade verbinding met het netwerk (werkt toch wat sneller), na wat hapering in het begin na aanschaf vind het netwerk de speler snel na het aanzetten.
Ik het een USB HDD op aangesloten, werkt ook goed, alleen als je deze via de PC met films vult en daarna op de Mede8er aansluit, doet hij vreemd en lijken sommige films ineens weg te zijn. Als je alles via het netwerk doet gaat het wel goed. Ik heb hierover nog contact met de Helpdesk.
De Helpdesk is prima, had direct verbinding met juiste persoon, uitstekend geholpen ook via e-mail al volgende dag uitgebreid antwoord.
Wat mij betreft is de Mede8er in alle opzichten een aanrader. En als antwoord op een eerder vraag: Nee, met deze speler kan geen Uitzending gemist worden gekeken, helemaal geen Internet zelfs.

Erwin_uit_Brabant 13-02-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Ik heb mijn Mede8er 500 met 2TB hdd nu iets meer dan 1 maand en deze bevalt prima.

Ik gebruik hem met name om films te bekijken. De video wall (YAMJ) optie is geweldig. Het instellen (kleur/ lettertype en positie) van ondertitels ook. Het locken van folders is ideaal voor de kinderen en de oogjes achter een film is ideaal om te onthouden of je de film al gezien hebt.

Alleen bij het opstarten hoor je hem heel even, daarna is hij stil. Geweldig apparaat. Klasse

MarijnHak 02-02-2011
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Na lang zoeken op internet besloten de Mede8er MED500X aan te schaffen zonder harde schijf. Het was/is goedkoper een losse harde schijf te plaatsen, wat erg gemakkelijk is.

De installatie ging makkelijk. Ik hoefde slechts de HDMI-kabel en power-adapter aan te sluiten. Let verder op dat je de firmware upgrade naar V4, met video-wall. Ook de menu's zien er stukken beter uit.

De mogelijkheden zijn legio. Streamen, via usb of sd afspelen, via de harde schijf, via servers, het kan allemaal. Ook kan de MED500X als NAS-server fungeren, een soort 'hub' voor al je bestanden. Qua bestandssoorten ben ik nog niets tegen gekomen wat de MED500X niet afspeelt. De kwaliteit is top (uiteraard afhankelijk van kwaliteit bestand). Ik heb een van mijn DVD's geripped als test en alles werd via HDMI doorgegeven, netjes 5.1 geluid en zelfs menu's van de dvd's konden worden bestuurd.

Het bedieningsgemak is prima. Enig nadeel vind ik het feit dat bij elke firmware update de settings verloren gaan en je dus ook opnieuw je NAS-server moet opzetten. Al met al niet moeilijk, maar wel vervelend. Verder zijn de menu's duidelijk en zijn is de afstandsbediening prima, waarbij veel menu's direct kunnen worden opgeroepen.

De degelijkheid zit tot op heden wel goed. Niet verrassend, maar toch. Het apparaat komt zeer degelijk over en zowel de knoppen op het apparaat als afstandsbediening zijn erg robuust en werken met een gezonde tegendruk.

Al met al een prima apparaat voor een prima prijs en ik raad het iedereen aan dit apparaat te kopen.

Marc2013 20-05-2013

Beste Marijn,
Inmiddels mijn 3e exemplaar van de mediamarkt gekocht. Krijg deze niet geinstalleerd: netspanning er op enn usb kabel aangesloten, maar er gebeurt niets op de PC. Mediamarkt weet het ook niet. Wat doe ik fout?
Dank vast Marc

cheapcharlie 17-08-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Deze speler als 2e mediaspeler aangeschaft, de Xtreamer is verhuisd naar boven (daar hebben we ook een TV staan).
Na alle best reviewed vermeldingen had ik verwacht een soort super-media speler aan te hebben geschaft, maar niets is minder waar.Ik heb nog niets ontdekt wat deze speler beter doet als de Xtreamer,de ventilator van de Mede8er maakt ook lawaai (weliswaar een andere toonsoort, maar toch irritant!)De hele interface ziet er iets gelikter uit maar de XT heeft, zeker na de laatste update, eigenlijk meer mogelijkheden. En daarbij is de XT nog een stuk goedkoper!
Naar mijn mening heeft men de XT zelfs verder door ontwikkeld terwijl er van hetzelfde platform (chip) gebruikt wordt gemaakt.Een klein voorbeeld is dat de resume functie bij de XT wel werkt maar bij de Mede8er niet.
Let wel: ik heb de Mede8er pas een dag uitgeprobeerd, dus wellicht wordt deze review later nog bijgwerkt.

Michel1973 07-08-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Ik heb 2 dagen geleden de Mede8er MED500X gekocht, maar vandaag alweer geretourneerd omdat ik ontevreden ben over de kwaliteit van de mediaspeler.

Zo wordt de selectie in DVD menu's in de meerderheid van de gevallen verkeerd getoond. Hier is wel een workaround voor, door steeds van beeldverhouding 16:9 naar 16:10 te switchen, maar dat vind ik erg storend en snap niet dat er niet meteen een firmware patch is uitgekomen zodra dit probleem bekend werd. Ik heb overigens zelf direct firmware v3.0.4 erop gezet.

Mijn home video's (avi's) die met Pinnacle Studio zijn gemaakt speelt de Mede8er helemaal niet af en een aantal test MKV's (bird flight, etc) die ik gedownload heb worden schokkerig vertoond of helemaal niet. Bij sommige MKV bestanden hangt zelfs de hele speler en reboot ie zichzelf of moet je de stroom er zelf afhalen om de speler weer te kunnen gebruiken.

Ik heb een oude Dolby Digital (AC-3) receiver en de Mede8er kan geen DTS audio tracks naar AC-3 converteren. Het is wel mogelijk om naar 2-kanaals digitaal te converteren, maar daarbij valt het geluid dan regelmatig weg. Enige werkende oplossing was om analoog geluid (Dolby Pro-Logic) te gebruiken, maar dat vind ik niet acceptabel.

De indeling van knoppen op de afstandbediening vind ik ontzettend onlogisch (kleine play knop, forward/back boven elkaar ipv naast elkaar, etc) De AC/Ryan heeft geloof ik dezelfde afstandbediening. Ook de file manager is erg onhandig, je kan beter vanaf je computer via een samba share je bestanden verplaatsen/hernoemen. Kopieren over een samba share is niet aan te raden, de netwerksnelheid van de Mede8er is erg slecht, je kan hem beter als externe USB drive aan je computer hangen wanneer je veel bestanden wilt overzetten.

Positieve punten van de speler zijn er ook, zoals de goede ondersteuning van ondertitels bij DivX/Xvid, de snelle menu's en het lage geluidsniveau (ondanks dat er een ventilator in de speler zit). Ook is er een actief internet forum en heb ik de indruk dat er wel wat gedaan wordt met de feedback van eindgebruikers, maar ik had gezien de positieve reviews en doorontwikkelde firmware toch een beter produkt verwacht.

toeter39 10-07-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

ik ben er niet over tevreden.
wmv bestanden worden niet afgespeelt (bestandsformaat niet ondersteunt) bepaalde dvd bestanden worden niet goed weergegeven (met horten en stoten en audio wat zo maar ineens wegvalt).Ik heb de nieuwste firmware erin gezet, de hdd geformatteerd via de mede8er nez.. maar dit mocht helaas niet baten.Het streamen van de computer naar de mede8er lukt niet, hij blijft maar om een wachtwoord vragen, en ik heb de beginnersguide al wel 10 keer doorgelopen. Waarschijnlijk is de oorzaak van al deze problemen de tv in combinatie met de home-cinema set die ik heb volgens het mede8er forum. Ik heb een tx-p42g10e pana scherm met een sc-bt200 blue ray speler, wanneer ik deze via de hdmi aansluit beginnen de problemen, mijn viera link werkt niet meer.Op het forum werd mij meegedeeld dat dit een eigen hdmi-protocol schijnt te zijn van panasonic en het een geval van pech is. zijn er meer mensen met deze combinatie, en werkt het bij deze mensen wel naar behoren, of heb ik misschien een maandag morgen apparaat.

pieterm 29-06-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Ik heb de speler nu 2 maanden in gebruik.
Het is een super speler. Speelt alles af. Is makkelijk in gebruik. Mijn vrouw en kinderen snappen het ook. Alle muziek en speelfilms staan er op. Je zapt nu langs je eigen bibliotheek.

Bestanden er op zetten is makkelijk. Je kunt je eigen structuur geven aan de bestand opslag.

MEDE8ER 02-06-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Besteld bij Dynabyte met 640Gb harde schijf.

Ik heb dit apparaat nu een week in huis. Ik kan niet anders dan lovend zijn. Het voldoet aan al mijn verwachtingen, op sommige punten overstijgt het ze zelfs.

Eenmaal aangesloten heb ik eerst de harde schijf geformatteerd met de MEDE8ER zelf; dit wordt aangeraden op het forum. Daarna heb ik de firmware kinderlijk eenvoudig geüpgrade naar versie 2.2.

De NAS modus (Network Attachable Storage; dit moet je zien als een harde schijf die je rechtstreeks aan je router koppelt en in de verkenner te benaderen is) werkte niet meteen. Pas na upgraden naar firmware versie 3 werd de MEDE8ER zichtbaar in verkenner. Ik gebruik Windows 7 64bit.

Dat de NAS functie niet meteen werkte was overigens geen probleem, het apparaat kent ook een FTP functie die beveiligd kan worden met een eigen gekozen gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb het programma Filezilla gebruikt om bestanden naar de mediaspeler te kopieren en dat werkte prima (aanrader). Overbrengen via het netwerk is overigens niet snel. Een DVD van ±4,6 Gb kopieren kost je 12 minuten. Dit wordt ook niet ontkend op het forum van MEDE8ER. Dit schijnt alles te maken te hebben met de processor en het geheugen dat ontwikkelt is voor de functie van mediaspeler en niet voor de functie van bestandsoverdracht. De MEDE8ER aan je pc koppelen (via USB) schijnt een stuk sneller te werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Media afspelen werkt echt perfect, hoewel elk foutje in "eigenschappen, details" van een MP3 haarfijn in beeld worden gebracht.
DVD's (.iso) worden prima afgespeeld. Met blu-ray heb ik nog geen ervaring.

Wat leuk is, is dat je een afbeelding in een map muziek kunt zetten (albumhoes). Deze wordt dan afgebeeld als je de map selecteert. Dit werkt voor elke map zo, mits het fotobestand niet te groot is.
Je kunt dus ook de foto van een artiest gebruiken.

De snelheid van de MEDE8ER valt me ook niet tegen. Opstarten zou iets sneller mogen, maar eenmaal opgestart heb je er een snel werkend apparaat aan. Alleen als je films/muziek van de pc naar je mediaspeler kopieert, is het apparaat merkbaar trager.

Aanrader: Lees bij (schijnbare) problemen het forum. Voor alles is een oplossing heb ik al gemerkt.

Niet twijfelen, kopen!
Vragen? Stel ze!

Martin Wolf 16-04-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Heb de versie zonder harddisk, en sluit een externe harddisk 2,5" aan, hiervan speelt hij via USB alles perfect af.

Aangesloten op mijn Samsung 40B650 TV via HDMI, en op mijn Philips HTS 3377 Home cinema set via Toslink Optical.

Grandioos apparaat !!!!

En een perfect forum voor ondersteuning.

banjoke 06-04-2010

mede8er draait stotterend bij snelle beelden

nu wel snel via de usb op de hd maar stotterend beeld is ook niet echt fijn

heb de hd eerst geformateerd daarna de update gedaan

zal nodig een update moeten komen hebben meer mensen last van stotterend beeld check forum mede8er maar eens

mhtsmeets 21-03-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Mooie en betaalbare mediaspeler. Ik heb de versie zonder HDD omdat ik stream vanaf een Windows 7 MCE PC via een vaste netwerkaansluiting.
Ik heb heel wat moeite moeten doen om de bestanden te kunnen benaderen, veel te veel moeite naar mijn smaak. Uiteindelijk is het gelukt door NFS te gebruiken. Zo moeilijk zou het allemaal niet moeten zijn, maar zelfs voor mij met een systeembeheerdersachtergrond was het puzzelen. Dit ligt overigens niet aan Mede8er, maar Windows 7 met al z'n beveiligingen, share-en rechteninstellingen.

Speelt tot nu toe alles af, alleen films met de hoogste kwaliteit (1920x1080 DD5.1 met var. bitrate) soms wat hakkeling in het beeld.

Wat ik nog mis is een fatsoenlijke muziekspeler met de meestgebruikte opties(bijvoorbeeld random, genre etc). De huidige muziekspeler is erg karig en je kunt volgens mij niet ene hele collectie selecteren en dan afspelen.

In elk geval een aanrader, degelijk afgewerkt, zeer volledig geleverd (met HDMO kabel bijv), alle gangbare formaten af te spelen en een aparaat in ontwikkeling, dus wat er nu nog niet is kan nog komen.

dendekker 02-03-2010

-----------Update review, 2-3-2010----------
Zoals beloofd de update met wifi dongle.

Nadat ik de wifi dongle (ik heb trouwens de a.c. ryan 300 n dongle)geinstaleerd had, heb ik eerst de NAS op "aan" gezet in het menu "instellingen".

Dit werkt nu en door alle gevraagde codes in te vullen kan ik nu media van de laptop naar de mede8er streamen of plakken en vise-versa. Op zeer zware bestanden na (BD-rip van 8 gig streamen schokkerig. Aangezien ik nog in de pre-historie leefde en een 54g Router heb, ben ik de week daarna maar ns een 300n router gaan halen. even wat problemen met codes ed toch alles weer aan de praat gekregen. Tot nu toe geen verschil in streamsnelheid. BD- rip streamen gaat nog steeds even schokkerig. en plakken van 700 mb bestand duurt nog steeds 24 minuten. Downloaden op de laptop is echter wel enorm verbeterd. een nadeel is dat mijn internet radio nu niet meer werkt. Een echte aanrader is tversity. dit progamma is een must als je youtube wil kijken op je mede8er.tvixie is ook een aanrader. Ik zag vandaag een a.c. ryan mediaspeler. het doosje en de remote zijn echt identiek op wat kleurtjes na.

binnenkort nieuwe firmware, hopelijk lost dit mijn laatste probleemjes op.

Afspelen van muziek en film is een genot.

-----------1e review, 24-1-2010-----------
Prima mediaspeler,

De mediaspeler gekocht om van het gehannes met de laptop af te zijn.

De kwaliteit van het beeld op lcd tv, en het geluid via reciever is goed. Had het niet zo goed verwacht voor deze prijs (199 euro bij saturn met 500 gb hdd!!!)

Speelt tot nu toe echt alle bestandsformaten af. had echter wat bestanden die niet afspeelden, deze bleken beschadigd te zijn. ik kon ze ook niet op de pc afspelen.

mkv files (blue ray rip) worden afgespeeld op HD kwaliteit en het geluid wat via optical naar de reciever wordt gestuurd is echt DTS.

het gebruiksgemak is prima. De ab voelt wat goedkoop maar werkt prima. bijna alles is te custimizen. full screen picture verzekerd!! de grote en kleur van de ondertiteling, en zelfs syncronisatie (sync werkt overigens niet atijd).

Ik heb geen ervaring met andere mediaspelers, maar deze doet wat ik hoopte.

Nu zet ik nog films van de laptop op de speler via usb.

Vandaag de wifi dongle besteld.
Hiermee gaat alles draadloos (hoop ik)

Zoals ik het begrijp kan ik via wifi films streamen en uploaden naar de speler en andersom.
Waarschijnlijk kan de speler als netwerk hdd werken waardoor ik info via de laptop kan bekijken die op de hdd van mede8er staat.

Als dit werkt is het apparaat echt helemaal top!!!

ik zal een update geven als dit allemaal getest is

aan de negatieve kant:volume control werkt niet altijd via mediaspeler.

nerdy 16-02-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Apparaat in de basis snel in de lucht. Speelt alles prima en is echt erg stil (ik hoor geen geluid als het apparaat aanstaat. Naast de basis mogelijkheden is er meer mogelijk (youtube en uitzending gemist via upnp) maar dat kost wel moeite om dat voor elkaat te krijgen. Ik heb het nu voor elkaar maar voor een leek....

Zou mooi zijn dat het apparaat op dit punt zou worden verbeterd/aangepast (eenvoudige browser toevoegen). Al met al zeer tevreden; goede beeldkwaliteit en geluis is ook prima. Aanrader, beste wat er nu te krijgen is, zeker voor deze prijs!

roland rutten 02-02-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Super apparaat, download de nieuwste sofwareverie via de site www.mede8er.com (wel eerst even registreren)
Dan speelt hij werkelijk alles af zelfs m2ts bestanden (50gb Bluray) inclusief ondertiteling.

Jordy, deze kun je gewoon selecteren als je in het systeeminstelling menu ondertiteling aanzet en dan tijdens het afspelen van de film op subtitles klikt op je afstandbediening, dan cursor na boven zo kun je door de verschillende subtitles lopen.

Je moet het even weten, dan is het vrij simpel, als er verder nog vragen zijn zie forum van mede8er zelf.

luitsen65 30-01-2010

Geweldig.

Deze gekocht omdat onze Lacie Premier was overleden.
Maar wat een fijn apparaat via netwerk naar mijn NAS en aan de NAS hangt USB HDD zie hij ook speelt ook af. Ik heb er zelf een 1TB schijf in gebouwd dit voornamelijk voor muziek.
Tevens is het forum erg goed problemen worden snel op gelost.
Kan niks anders een goed aankoop.
Kopen volgende maand ook 1 voor de slaapkamer en dan via powerlan naar netwerk.

aberg 29-01-2010

Sinds 2 weken dit apparaat in bezit en bevalt mij uitstekend
Het apparaat is heel stil en nauwelijks hoorbaar.
Ik bezit de 1,5 TB versie.
Makkelijk is dat dit apparaat echt alles afspeelt en zelf aangeeft of hij het bestand in een map wil starten of dat jezelf het bestand wil selecteren.
Beeld en geluid in 1 woord prachtig.
Zeker een absolute aanrader.
Afspelen via het netwerk of externe harddisk gaat ook als een speer

BalloonCity 18-01-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Het enigste wat ik over de mede8er kan zeggen is:PERFECT.
Ik vind het een mooi apparaat om te zien,mooie strakke behuizing.
Als hij aanstaat maakt het geen lawaai,het enigste lawaai ik hoor is het perfecte geluid uit mijn luidspekers.
Het menu is zeer snel.Ik heb hem gekocht met een 500 gb harddisk maar er kan ook een 1,5 tb in.
Je kunt op hun site de nieuwste firmware downloaden en het installeren daarvan is zo gepiept.
Je kunt er max nog twee externe harddisks aanhangen en die worden ook zeer snel uitgelezen.
Kortom een aanwinst wat betreft het aanspelen van films,audio en foto,s.
Heb er nog niets mee gedaan wat betreft (draadloos)internet.
In de doos zitten echt letterlijk alle snoeren en kabels die je nodig heb.
Helaas is er geen Nederlandse beschrijving voorhanden,dit vind ik het enigste minpuntje.
Wat belangrijk is dat het menu ook in het Nederlands is.
Ik ben dik tevreden.
Ik had eerst via de Aldi een Emtec gekocht,sorry maar die kan niet in de schaduw staan van de Mede8er.De Emtec na 3 dagen rap terug gebracht en toen de Mede8er gekocht.
En als laatste er zit een perfecte afstandsbediening bij,niet zo,n futding.

rool69 17-01-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

Zo, wat een verademing! Ik heb een driekwart jaar tevergeefs geploeterd met de MvixPVR. Op zich een apparaat met potentie, alleen is het ding echt belabberd instabiel en is de support van een crimineel slecht niveau. Ik heb 'm nog net niet uit het raam geknikkerd, maar dat scheelde niet veel. Gisteren was ik het zat en ben ik overgestapt op de mede8er. Ik stond nog even in dubio omdat ik de opnamefunctionaliteit van de Mvix zou moeten missen. Maar toen ging ik even na wát ik de afgelopen maanden daadwerkelijk heb opgenomen en dat was bijzonder weinig.

De mede8er dus. Wat een opluchting. De interface reageert snel, het ding connect wél fatsoenlijk met mijn server en shares en - niet onbelangrijk - speelt bijna alles wat ik 'm voorschotel. Heb nog wat issues met van Youtube gedownloade flv's maar dat zal wel aan de codec liggen. 1080p films spelen probleemloos over mijn (bedrade) netwerk. De mede8er zit bedraad op mijn router en vandaar loopt weer een kabel naar een fileserver op zolder. Loopt als een trein. Ik heb nog niet alle toeters en bellen uitgeprobeerd maar met wat ik tot nu toe zie ben ik zéér tevreden. Ik zie wat bekende namen op het mede8er forum, volgens mij zijn er meer ontevredenen overgestapt van mvix naar mede8er :-)

ginootje 12-01-2010
Geschreven voor: Mede8er Med500X 0 GB

een paar dagen in huis echt een topapp. Had eerst een wd mediapl
dit is echt wel wat anders.
de schermen zijn erg mooi. vooral de folder priview is erg handig. maar het stukje software
wat ze voor schrijven werkt niet (movie gui builder) jammer genoeg. maar toch te gebruiken met knip en plak werk van andere site en photo shop krijg je mooi schermen. heb er al heel wat gemaakt. maar zo`n schijf van 1.5 tb met films is een heel klus wel wat anders dan cd branden.

min punt: heb alleen niet altijd geluid over de hdmi kabel
ben er nog niet achter. ik stuur alles over hdmi. zonder de kabel van de mede8er heb ik wel geluid.

Anders een top ding kan echt alles ook wat subs betreft

iso blueray subs werkende