Whirlpool JT369/SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool JT369/SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

123test 27-12-2014
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Prachtig apparaat, Helaas maakt de "Hete Luchtoven" bij lagere temperaturen idd een verschrikkelijk geluid. Vanaf 175 graden is het geluid even aanwezig, alsof de ventilator iets raakt. We twijfelen er nog over of we een monteur laten komen, gezien de andere reacties.

Ingrid726 09-02-2013
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Super combimagnetron die helaas maar 4 jaar mee is gegaan.
Nadeel is wel dat hij veel herrie maakt als je de oven nodig hebt. Ander nadeel is de in mijn ogen slechte service van Whirlpool. Duur apparaat wat na 4 jaar kortsluiting veroorzaakt. Ik ga op zoek naar een ander.

_Andreas 05-11-2011
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb het apparaat nu meer dan en jaar en heb erg spijt van deze aankoop.

- Het apparaat maakt enorm lawaai. Het lijkt wel een helikopter. Er zijn al twee monteurs van Whirlpool langs geweest, en beide hebben geprobeerd om er wat aan te doen, maar zonder succes. Het leek er eigenlijk ook op dat ze maar op de gok iets deden.

- In de heteluchtstand gaat na ongeveer 45 minuten de verlichting van het schermpje uit omdat het te heet wordt (dit is op zich "normaal" - het wordt in ieder geval in de gebruiksaanwijzing vermeld), maar daarnaast zakt de temperatuur ook in. Langer dan 45 minuten op 180C of 200C is er dus niet bij. Ook hiernaar hebben beide monteurs gekeken, maar hebben geeneens een poging gedaan om het te repareren.

Eigenaars, let op, want het schermpje geeft na een tijdje de wenstemperatuur aan en niet de werkelijke temperatuur in de oven, en is dus misleidend. Het kan dus zijn dat je 200C graden ziet, maar dat het maar 175C graden is. Om de werkelijke temperatuur te zien, moet je de temperatuur opnieuw instellen (door aan de ronde knop even weg te draaien en weer terug te draaien naar de wenstemperatuur). Dan verschijnt voor een paar minuten de werkelijke temperatuur, en die is bij ons dus 20-30C graden lager (nadat het schermpje is uitgegaan).

Afgaande op problemen met vergelijkbare modellen lijken beide problemen structurele fouten te zijn.

Beide monteurs van Whirlpool hebben
vanalles geprobeerd om de problemen te *ontkennen*:
- niet willen begrijpen wat het probleem is,
- ons beschuldigen dat wij iets verkeerd hebben gedaan,
- zeggen dat het normaal is,
- niet willen uitproberen wat er verkeerd gaat, het apparaat na 30 min uitzetten, terwijl ik duidelijk had verteld dat het probleem pas na ongeveer 45 min zich voordoet.

De monteurs maakten een nogal ondeskundig indruk, en waren zeker niet op de hoogte van de gebruiksaanwijzing van het apparaat. De tweede belde ook telkens met zijn baas om te vragen wat hij moest doen. Die kwam met een bla-verhaal, wat de monteur zelf ook niet geloofde.

Verder wilde de tweede monteur geen reparatieafschrift geven. Pas na ernstig aandringen heeft hij er een uitgeprint. Erg vervelend allemaal!
Geen Whirlpool meer voor mij.

rened80 25-07-2010
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb deze magetron nu een jaar en op zich ben ik er erg tevreden over.
Je krijgt er veel artikelen bij zoals je overal kunt lezen.

Minpuntjes zijn dat de heteluchtover maximaal 220 graden kan worden, en dat je bijv lastig twee pizza's op kunt warmen. Hij heeft het dan moeilijk om weer op temperatuur te komen.

Stomen, crisp zijn zeker pluspunten.

Na een jaar heeft wel de ventilator van de hete luchtfuntie het begeven. Hiervoor komt binnenkort een monteur langs.

mandarijn 08-07-2010
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

ik hoop toch echt nu mijn laatste review.
in mijn voorgaand schrijven,over de hete lucht oven die niet functioneerde.waar ik zelf er achter kwam deze aan te zwengelen met een saté prikker,ik dacht het is toch van de gekke.laat er nu maar eens een monteur naar komen kijken.
wat was nu echt het geval.
"fabrieks fout" Het gehele wiel/vin was niet aangedraaid.
en zat los op de schroefas.
Natuurlijk gelukkig garantie.
mensen blijf er niet mee zitten als er iets is.monteur
van Whirpool laten komen.
((het is me nu te warm om te bakken;;--))

e2010a 14-06-2010

--------Update review, 14-6-2010----------
het nieuwe toestel staat er.
In de bodem van het toestel zit een 2e ventilator voor de koeling van o.a. de plateau motor en elektronica.
Als een programma afloopt blijft die ventilator nog een tijdje lopen.
Echter als je na het einde van een programma op "stop" drukt of de deur kort open doet stopt de hulp-ventilator ook.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat dit een constructiefout is.
Als je de oven stopt met de stop toets en de klep dicht laat, gaat de oven langzaam defect door oververhitting.

----------2e review, 10-06-2010 ----------
Na 2 maand gebruik kreeg het apparaat kuren.
Door een niet goed werkende ventilator is de elektronica oververhit en zijn de lagers in de soep gelopen.
binnenkort komen ze een vervangend apparaat brengen.

---------- 1e review, 12-05-2010 ----------
Het valt me op als de oven een temperatuur boven de 200 graden kiest de oven moeite heeft om de temperatuur stabiel te houden.
De 6st sense stomen functie is heel handig.
Het display geeft heel veel licht 's avonds vind ik dit wel eens hinderlijk.(open keuken)
wel heb ik soms het gevoel dat het handvat van de deur er zo af kan breken.
Ook heb ik een poging gedaan om het kookboek te bemachtigen via whirpool.
Dit is me niet gelukt na het 6de telefoontje konden ze me vertellen dat er geen boeken meer zijn.
Ik kreeg te horen dat ik me maar een mooi boek in de boekhandel moest kopen.

Martijn 76 26-05-2010

---------- update review, 26-05-2010 ----------
Heb deze jt 369 nu 5 maand in bezit. Ben er zeer tevreden over. Heb receptenboekje in ringmap een week later gekregen na aanvraag. Broodjes worden bruin. zalm met groente in stoom schaal gaat super.

---------- 1e review, 09-01-2010 ----------
Ben zeer tevreden over deze magnetron. Heb receptenboek ontvangen na een mailtje. Zit geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij, maar goed lezen is het halve werk, geen problemen mee gehad. Ook de bijgeleverde schalen en roosters + bakplaat+ crispschaal, waar je zeer goed mee kunt kokkerellen

badmf107 13-03-2010
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Na veel reviews te hebben gelezen, van ook andere machines, toch voor de Whirlpool JT 369/SL gekozen ipv voor een samsung of sharp magnetron.

Sharp vind ik een merk van niks, en ook slechte reviews gelezen.

Samsung heeft een nogal onhandig menu van opties op de magnetries

De whirlpool gekozen vanwege de vele opties:
- Stoomfunctie.
- Veel extra's meegeleverd.
- Erg mooie magnetron.
- Mooi digitaal display.
- Handige knoppen en overzicht.
- Whirlpool, goed merk.
- Goede ervaringen altijd gehad met whirlpool magnetrons.

Twee minpunten. De magnetron gaat naar voren open, ipv opzij, dus deze kan niet al te hoog geplaatst worden.

Verder is de handleiding erg summier. Via de service desk van whirlpool kun je een kook / instructie dvd aanvragen, hoe de beste gerechten klaar te maken.

Verder is deze magnetron super. Mijn stinkende rijstkoker is de deur uit. Stoomschaal welke wordt meegeleverd is ideaal, groot, stevig etc.

omafia 12-02-2010
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb deze combimagnetron sinds woensdag, wat me in ieder geval tegen viel waar de de kleine knopjes en die zijn ook niet verlicht en dan is het zwart moeilijk te zien.

Geen kookboekje of wat dan ook er bij toen ik daar over belde zei ze die hoort er niet bij, nou ik vind het belachelijk bij de magnetron van het kruitvat zit een betere uitleg bij
omafia

Carolien94 07-01-2010
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

We hebben deze combi een week geleden gekocht nadat onze Moulinex opticook het na 9 jaar dagelijks gebruik had begeven. Aanleiding om deze Whirlpool te bekijken, waren o.a. reviews op deze site. De vormgeving gaf in de winkel de doorslag: mooi apparaat en prettige knoppen.

Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen en inmiddels een aantal functies uitgeprobeerd. Het instellen van de verschillende functies gaat vrij gemakkelijk.

- Het grillen ging heel goed (snel een bruin kostje!)
- Ovenschotel ging gemakkelijk: oven warmt snel op, display laat daarna zien hoe het met de temperatuur is
- Jetfunctie voor de magnetron (met één knop instellen en aanzetten)is erg gemakkelijk
- Stoomschaal gebruikt voor sperziebonen en broccoli: prima resultaat
- Crispfunctie gebruikt voor diepvrieshapjes: benodigde tijd gegokt en pakte goed uit (was: 12 minuten in oven op 180 graden, werd 5 minuten op crispfunctie)

Ik heb via de site van Whirlpool een mailtje gestuurd over de dvd en het receptenboekje die hier vaker zijn genoemd. Ik kreeg binnen een week een losbladig receptenboekje met heel veel recepten en heel veel tips.

Ik ben blij met de bakplaat die er bij zit. Bij mijn vorige apparaat heb ik dit node gemist, met name voor het bakken van koekjes.

De crispplaat is nieuw voor mij en biedt dus ook extra mogelijkheden.

De stoomschaal is ook een aanwinst: ik kookte al graag aardappels en groenten in de magnetron en dit is nog prettiger omdat het voedsel niet in het water ligt (minder verlies van vitaminen in het kookvocht).

We overwegen nog de uitbreiding van de garantie op onderdelen.

MiekeH12 18-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik ben zeer ontevreden over de garantie bij Whirlpool ivm dit toestel. Krijg reeds sinds 2 maanden een Err7-melding als ik dit toestel gebruik, toestel warmt ook niet altijd op. Heb reeds meerdere schriftelijke en telefonische contacten gehad en ze bijven maar beweren dat er een vervangstuk niet aankomt. Vraag me stilaan af of het na 2 maanden niet menselijk zou zijn mij een nieuw toestel te bezorgen! Whirlpool voor mij nooit meer!!!!!!! Ondertussen blijven we hopen op een nieuw toestel (dat hopelijk wel werkt!)

Elisabeth 17-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Deze combimagnetron staat nu ongeveer een paar maanden in onze keuken en het is een prima apparaat. Makkelijk schoon te maken. Het enige nadeel is het lawaai bij de heteluchtovenfunctie. Dit komt door het ronddraaien (en af en toe hakkelen) van het draaiplateau. Is hier misschien is aan te doen?

Mabel007 08-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb het app nu 2 weken en ben er niet echt tevreden over. Als magnetron fungeert ie prima, maar de rest...... geen idee. Er zit alleen een summiere gebruiksaanwijzing bij die eigenlijk alleen aangeeft hoe je de diverse functies moet inschakalen. Na hier eea gelezen te hebben heb ik uiteraard contact opgenomen met Whirlpool om ook een dvd en/of receptenboek te krijgen. Wat krijg ik zojuist?? Een gekopieerde gebruiksaanwijzing !!
In de mailwisseling werd ook aangegegen dat de grillfunctie eigenlijk niet echt bruikbaar is; je moet de crispfunctie gebruiken....
Tja het zal ongetwijfeld een magnetron zijn met veel handige functies, maar info homaar.
Ik ben geen beginner; ik bereid al ruim 20jaar zoveel mogelijk mn eten in de combimagnetron.

Dominique1973 03-12-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Na lang overwegen deze microgolfoven gekocht, daar ik het wel een prijzig beestje vind was het tot op het laatste nippertje nog wikken en wegen.
Maar tot op de dag van nu geen enkel spijt van gehad.
Idd er zat geen receptenboekje of dvd bij heb contact opgenomen en 2 dagen nadien zat de dvd in de bus. Er staan handige tips op en een paar recepten maar toch niet voeldoende voor alles er mee onder de knie te hebben. je moet goed het instructie boekje en de gebruiksaanwijzing lezen en leren en dat ben je vertrokken. Na een goed twee weken zat er een pakket in de bus blijkt dat ik er een recepteboek in te zitten voor deze oven.In ieder geval ben ik heel blij want alles wat je maar wil weten wat je met deze micro kunt doen staat er in. Hoelang voor verschillende soorten groenten , soepen, vlees enz .... zowel lekkere recepten die je kunt klaarmaken op cripsbasis , micro , met de oven , of 6 the sence , stomen voor mij is het de wonder oven ! en is zeker zijn prijs waard en betreft de service van whirepool merci .
Heb er cake meegebakken, kaastaart, gebraad, sausen en moet zeggen delissimo kan mss op een paar min. afwijken maar dat zal van ieder zijn smaak afhangen maar de min die er opstaan zijn bijna correct.
Mogt je twijfelen ik raad hem zeker aan.

- minpunten : maakt een beetje meer lawaai dan mijn vorige
en het display mogt iets moderner.
is niet goedkoop in belgie.

Janna 30-09-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb de magnetron 2 weken in bezit en ben er over het algemeen tevreden over. Wat alleen (nog) niet zo goed gaat is het afbakken van voorgebakken stokbrood. Ik doe het er langer dan de voorgeschreven tijd in en zet de temperatuur ook hoger maar ik krijg geen lekker krokant stokbrood. Ik gebruik de hetelucht-functie op het lage rooster.
Overigens vreemd dat Whirlpool zegt dat de DVD niet meer te verkrijgen is want ik heb er vorige week (23 sept.) nog eén van hun ontvangen nadat ik een mail had gestuurd.

hitman1961 12-08-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Mede jetchef gebruikers, heb aandachtig jullie reviews gelezen. Snap volkomen het enthousiastme bij rosita.
Vind de opmerking later over haar reviews dan ook nietterecht. wel moet je ervaring ermee opdoen en volgens mij heeft zij er al veel mee gedaan.
Ik heb hem van deze morgen ontvangen. via veiligkopen.nu deze voor een stuntprijs gekocht. op tijd geleverd zoals afgesproken maar helaas zat er wat kleine schade aan die ik later vastgesteld heb.
registreren via de whirlpool website gaat niet bij mij. dus dan maar telefonisch. in NL gekocht en wonend in B is geen probleem.
Schade gemeld en ik was perplex. meneer vandaag komt er nog een monteur naar u om te kijken. Heb je ooit. om 8.00 ontvangen en om 9.30 stond er al een monteur bij mij thuis. Da's pas service chapeau!! wordt dus kosteloos vervangen.
verder over het apparaat is het inderdaad als beginneling zoeken. ik vind de handleiding niet echt duidelijk naar producten toe. maw wat moet van zoveel gewicht zolang op een bepaald prograama ineen bepaalde stand entijd klaar gemaakt worden. das jammer ook zat de beruchte DVD er niet bij.
ook die wordt direct opgestuurd. Kortom so far perfect service van een prachtig apparaat.
Rosita je enthousiastme is voor mij volledig terecht.

KarinV 03-04-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik ben nog steeds erg blij met deze magnetron. Ik had er zelf ook geen dvd bij zitten maar ik heb Whirlpool gemaild en ik kreeg hem na een paar dagen toegestuurd.

Annabel1963 02-04-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb de magnetron nu ongeveer 4 weken in mijn bezit. Ik ben er, op 1puntje na, heel tevreden over. Het enige nadeel is dat de oven bij mij wel erg veel kabaal maakt! Is dit normaal?

G la Faille 01-04-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Ik heb vandaag de whirlpool JT369/SL ontvangen.
Na uitpakken bleek er geen DVD met bereidingstijden en recepten bij te zitten,wat volgens een review er wel bij zou zijn.De handleiding is wel erg beknopt zonder de DVD. Verder lukt het mij niet om de tijd in te stellen.

Rosita 13-02-2009
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Een paar weken geleden heb ik besloten mij een nieuwe microgolf aan te schaffen nadat mijn oude Moulinex het na 13 jaar toch liet afweten. na lang rond zoeken op het net, kwam ik op de Whirlpool JT369 uit. Hij zag er al heel stylisch uit, had veel mogelijkheden (waaronder stomen) en de prijs in nederland viel ook nog heel goed mee via het internet. De srevice van Whirlpool vind ik ook echt ok!

In België deze micro kopen zou mij 200 euro meer kosten en dan heb je meestal maar een crispplaat of helemaal niets bijgeleverd. En wie nieuwe spullen koopt, wil natuurlijk ook wat accesoires erbij he. ik heb hem besteld via het net en in een week kon ik hem ophalen in een afleveringspunt in Tilburg. Voor mij niet zo veel moeite. Thuis gekomen was ik natuurlijk heel nieuwsgierig. Hij is nog redelijk groot en de kleur (grijsmetaal/Inox) WOW! Hij weegt zo'n 34 kilo. Bij het openen viel mijn mond echt open van wat er allemaal in stak. Hij zat echt propvol! Geweldig zeg.

Accesoires er bij geleverd:

1. Glazen draaiplateau
2. Crispplaat 29cm
3. Handvat voor de crispplaat
4. Teflon bakplaat anti-aanbak
5. Plastieken afdek deksel
6. 2 Grill roosters (1 hoog en 1 klein)
7. Stoomschotel Easy cook 2,5 Lt. Ovaal
8. Beknopte handleiding + DVD met bereidingstijden en recepten

Kortom, de oven stak helemaal vol. Er staan ook recepten op de DVD die echt lekker zijn, allemaal op video, zodat je goed kan mee kijken. Bij de klok instellen was ik even aan het prutsen, 'k had de timer ingesteld in de plaats. Je moet echt 3 seconden op het knopje drukken om de gewone klok in te stellen. De verlichting van de klok is redelijk fel, vooral in het donker is de keuken wat verlicht erdoor. Het is heel licht blauw. Alle accesoires uitgepakt en ik kreeg er al direct zin in?..ik kan direct beginnen te koken. Met een draaischotel van 35 cm en een binnenruimte van 31 liter kan ik ook grotere schalen gebruiken voor het bereiden van mijn gerechten.

Via de Whirlpool website krijg ik nog een geschenk bij aankoop van een produkt, alleen serienummer ingeven en in 6 weken krijg ik mijn cadeau. 'k ben benieuwd. Men kan ook de optie garantie verlengen tot 8 jaar aanvragen. Dus dat heb ik ook gauw gedaan voor 29 euro. Je krijgt dan een certificaat toegestuurd die je dan samen met je kasticket moet voorleggen bij problemen. Je weet maar nooit en voor die prijs.

Programma's :

9. Snel opwarmen
10. 6th sense crisp
11. 6th sense stomen
12. 6th sense opwarmen
13. Voorverwarmen (dit moet altijd worden uitgevoerd met een lege oven)

De 6th sense is speciaal ontwikkeld met sensoren die ervoor zorgen dat het gerecht optimaal bereid word. Door de zeer gelijkmatige microgolf verdeling van het 3D systeem, werkt Jet Defrost tot 85% sneller dan een normale ontdooifunctie. Sensoren meten continu de vochtigheidsgraad van het gerecht en passen zich aan. Afhankelijk van deze vochtigheidsgraad wordt het bereidingsproces continu aangepast. De kook- en stoomcyclus worden continu gecontroleerd en zorgen voor een perfect kookresultaat.

>>>PRESTATIES door mij ervaren:

6TH SENSE STOMEN : Dit gaat echt geweldig, het eten smaakt zo veel beter en in een recordtijd is alles klaar. Alleen moet je rekening houden dat je tijd begint te tellen vanaf het moment dat de micro het water laat koken vb : aardappelen 6 minuten + ongeveer 2 tot 3 minuten die de micro zelf nodig heeft om het water te laten koken. Hutsepot smaakt echt naar groenten, bloemkool in 7 minuten klaar. Gebruik ook nooit meer dan een klein glas water (50ml), anders kan deze overkoken en heeft de micro veel meer tijd nodig om het water te laten koken. De ovale stoomschotel is heel handig, dus de stoomoptie is zeker zijn geld waard! Ik stoom nu altijd mijn aardappelen. Smaakt zo veel beter. Ook vis is geen probleem, alles mooi gaar.

6TH SENSE CRISP : Fantastisch! Enkel diepvries maaltijden of kant en klaar voedsel. De pizza die ik gemaakt heb is beter dan met de gewone oven, veel knapperiger en juist goed gaar, geen zwarte randen. Alle diepvries maaltijden kun je er mee klaar maken van frieten tot panpizza enzo....alles met de bijgeleverde crispplaat.

6TH SENSE OPWARMEN : een geweldige oplossing voor mijn man die het niet zo voor veel snufjes heeft. Gewoon de toets indrukken en start. de rest doet uw JetChef. En het werkt hoor! ik heb deze week nog een potje eten recht vanuit de diepvries in de micro gestopt met deksel lichtjes open en ja hoor, het was helemaal goed van temperatuur. Niet koud vanbinnen ofzo en het blijft nog lang warm. ik gebruik nu ook altijd de mee geleverde plastiek deksel voor voedsel op een bord, zo blijft de micro lekker proper. toch heel tof die 6th sense technologie!!

CRISP : voor het bereiden van verse voeding gelijk pizza's, lasagne, quiche's. Ik heb er een groentetaart mee gemaakt en in 8 minuten was hij klaar. De crispplaat komt echt snel op temperatuur en is dus heet, maar de handgreep is echt praktisch hoor.

COMBI-GRILL : ik heb er een verse lasagne mee gemaakt. 12 minuten en hij was klaar. je kan er ook gebakken aardappelen mee maken of gebakken eieren.

JETSTART : Dit gaat echt snel. gewoon opwarmen van voedsel. vooral goed voor voedsel met veel water. de tijd word ingesteld per 30 seconden elke keer je op de toets drukt. Je kan ook minder seconden instellen, heb ik ook gedaan. ideaal voor soepen of sausen.

MICRO : Voor het normale werk. maar deze gebruik ik bijna niet, de 6th sense is veel gemakkelijker vind ik. Misschien inderdaad nog goed voor het sudderen van stoofschotels zoals in de handleiding beschreven.

JET ONTDOOIEN : gaat razendsnel. Voedingsgroep selecteren en geef gewicht in en bevestig. niet meer dan 3kg inleggen. er biept een geluid om het voedsel om te draaien. zo ontdooi ik s'morgens mijn diepgevroren boterhammen in 1 minuut.

HETELUCHT : Kan ik ook niets slechts over zeggen. Gaat fantastisch snel en behoud ook goed zijn temperatuur. je kan ook alles goed volgen via het heldere doorkijkscherm, zo kan ik mijn gerechten zien rijzen. De oven is snel opgewarmd in zo'n 3 minuten.
In de gebruikshandleiding staat ook telkens welke accesoires je moet gebruiken en wat je op hoeveel watt moet bereiden. Ik kijk telkens in mijn boekje voor ik op een knopje druk. in het begin wist ik niet goed welk knopje voor wat is, maar dat went vlug.

VOORDELEN :

1. Prijs/kwaliteit
2. Vele programma's
3. Veel toebehoren
4. 31 liter inhoud
5. Gaat open gelijk een gewone oven (naar voren)
6. Kookwekker is leuk
7. Is niet luid
8. Staat heel mooi flashy in de keuken
9. Vlugge bereidingstijden
10. Voedsel smaakt veel lekkerder nu door het stomen
11. Heel gemakkelijk in gebruik

NADELEN :

1. Dure accesoires (een extra crispplaat of stoommandje kost al gauw 28 euro)
2. De extra tijd bij het stomen
3. Het niet kunnen verminderen van de sterkte van de klok verlichting
4. Draaiplateau kun je niet uitzetten

Afmetingen : 490x380x541
Vermogen micro : 1000Watt
8 vermogen standen
Vermogen Grill : 1200 Watt
Kinderbeveiliging

SAMENVATTING : Dit vind ik een echte aanrader! Het leven is mij veel aangenamer geworden in de keuken. nu moet ik zelfs zien dat de gerechten niet te vlug klaar zijn. het stomen zou ik niet meer kunnen missen. Koken en bakken begin ik nu zelfs graag te doen. Ik ben heel positief over deze JetChef. Kopen zou ik zeggen!.

TIP : Bestel direct een 2e crispplaat als je deze veel gebruikt, je kan dan gemakkelijk afwisselen tijdens het bereiden. de ene pizza er uit en de andere er in :-)
Voor info, ga naar www.whirlpool.be

Rob1106 09-10-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT369/SL

Wij hebben deze combi-magnetron een paar dagen in bezit. Om dezelfde reden kan ik dus weinig zeggen over duurzaamheid.

De kwaliteit van het apparaat lijkt op het eerste gezicht zeer degelijk. Toen ik hem voor het eerst aanzette gaf de ventilator een wat ratelend geluid en ik was bang dat ik misschien een defect exemplaar had mogen ontvangen. Het geratel ging echter na een paar minuten weer weg (misschien moest de ventilator eerst even inslijten?). Ik moet er wel bij zeggen dat de oven normaal gesproken wel wat luidruchtig is (maar hier valt best mee te leven).

Verder vind ik dat het apparaat veel mogelijkheden bevat. Je kunt bijvoorbeeld met 1 druk op de knop je eten opwarmen en de magnetron stopt dan automatisch op het moment dat je eten warm is. Ook heeft de oven een crisp functie dat goed schijnt te werken bij pizza's. Ik had zelf een ovenschotel gemaakt met een buitenkant van bladerdeeg en dit ging toch net iets te hard (op stand combi-crisp > dus oven en crisp tegelijk). Ik kan me echter wel voorstellen dat het bij pizza's perfect werkt.

Een ander belangrijk punt is dat de oven in een minuutje of 3 op 200 graden is opgewarmd. Dit was naar mijn belevenis echt ontzetten snel! Belangrijk is wel dat je tijdens de quick heat niks in de oven mag doen aangezien het tijdens het opwarmen nog veel warmer dan 200 graden word en het eten dus verbrand.

Je krijgt ook nog een zeer compleet stel accessoires waarmee je bijvoorbeeld kan stomen en opwarmen. Je krijgt een opwarmdeksel zodat het opspattende eten je oven niet vuil maakt. Een bakplaat en een crispplaat (zodat tijdens de crisp functie je ook een knapperige bodem krijgt) zitten er ook nog bij. Ook zit er een bon bij die je op kan sturen (kan ook via internet: http://www.whirlpool-services.com/web/nl_nl/web-incentive/) waarmee je nog een extra webaanbieding opgestuurd kan krijgen.

Ondanks alle functies is de bediening ook aardig simpel ingericht. Na een paar keer de beknopte gebruiksaanwijzing te lezen heb je deze echt niet meer nodig.

Minpuntje vind ik alleen nog de klokfunctie van het apparaat. Dit is overigens wel zeer makkelijk in te stellen! Maar ik vind de weergave van de cijfers niet echt om over naar huis te schrijven. De cijfers hadden wat groter gekund en de backlight is wit (lichtblauw had bijvoorbeeld al een stuk mooier geweest en beter bij het apparaat gepast). Het ziet er een beetje uit als een 1e generatie horloge. Al is dit enkel mijn mening, een ander kan hier geen probleem mee hebben

Nog even een opsomming:

Pluspunten:
+ Makkelijke bediening
+ Snel warm
+ Veel accessoires
+ Veel functies
+ Grote inhoud!

Minpunten:
- Iets aan de luidruchtige kant
- Klokfunctie ziet er niet zo mooi uit

evil.k 03-07-2008

hallo
de vormgeving is super en mooi afgewerkt.
het stomen gaat lekker snel, en de groente's zijn goed van smaak.
maiskolven waren in 11min klaar.

jetontdooi stand ook helemaal geweldig, snel en het eten is niet gelijk gekookt, dus alleen ondooid.
ik heb alleen nog uit gevonden hoe het display licht wat minder vel kan worden afgesteld.