LG MC-7644A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG MC-7644A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Marga 04-10-2023

Een tevreden gebruiker

Geschreven voor: LG MC-7644A

Gewoon even een positieve review:
Ik heb deze combimagnetron gekocht in 2006 en hij werkt nog steeds tot volle tevredenheid

M.A.L 25-09-2012
Geschreven voor: LG MC-7644A

De LG MC-7644A is een erg mooie magnetron,waar veel mogenlijkheden op zitten,alleen voor de 50 + een beetje ingewikkeld.Maar wat een pech na 2 jaar doet de startknop het niet meer,en zonder startknop heb je er niets meer aan,jammer!!!! Met mijn oude Moulinex magnetron heb ik 15 jaar
gedaan en werkt nu nog steeds bij fam.

lg-pech 08-01-2011
Geschreven voor: LG MC-7644A

Ook bij mij na ruim 3 jaar kapot.
Het bediengspaneel reageert niet meer.
Alleen de magnetronfunktie lukt me nog met kunst
en vliegwerk in te stellen. Alleen nog op 1000 WATT
en per halve minuut. Gaat soms zo maar automatisch
aan. Dus de stekker eruit trekken, gevaarlijk.
Ik ga morgen een nieuwe kopen, deze gaat naar de stort. Ik koop geen LG magnetron meer.

w.vos 29-07-2010
Geschreven voor: LG MC-7644A

Deze magnetron heeft 8 maanden prima gewerkt. Probleemloos op alle standen maar na 8 maanden ineens kortsluiting in de magnetron. 1. Hij moest voor reparatie opgestuurd worden volgens Modern.nl, waar de magnetron gekocht was. De magnetron was een maand weg.
2. Na terugkomst blijkt de magnetron nog steeds niet te werken, weer kortsluiting. Met dezelfde klacht moest de magnetron weer teruggestuurd. Weer 4 weken zonder magnetron gezeten!
3. Komt de magnetron terug, helemaal beschadigd, de onderkant was gedeukt omdat de reparatiedienst de magnetron in een slappe doos had verstuurd. Nu viel het draaiplateau regelmatig uit en af en toe stopte de magnetron er helemaal mee, ook tijdens het bereiden van een maaltijd.
4. Op mails reageerde Modern.nl niet en daarom een klachtenbrief gestuurd en het verzoek om een nieuwe magnetron. heeft weer vier weken geduurd voor een reactie kwam.
5. Nieuwe magnetron gekregen en nu is na twee weken de grill uitgevallen. Conclusie; de LG Magnetron MC 7644 A is rotzooi, nooit kopen.

witte07 15-11-2009
Geschreven voor: LG MC-7644A

heb hem zaterdag 14 nov gekocht vandaag zondag 15 nov in gerbuik genomen wat een ... ding gaat morgen gelijk terug naar de winkel warmt niet of nauwelijks op. ff lasange opwarmen bij elkaar in de hoogste stand 900w dik 15 min bij elkaar . en niks nog geen eens lauw. terwijl me oude magnetron een samsung binne 2 min het had opgewarmt voor mij een dikke 0

P.Schuil 04-11-2009
Geschreven voor: LG MC-7644A

Digitale bedieningspaneel van deze LG MC 7644 A heeft het net buiten de 2 jaar begeven. Enige functie die het nog doet is de snel ontdooi functie. LG geeft 24 maanden garantie, dus helaas.
Was altijd redelijk tevreden maar een levensduur van 2 jaar is uiterst teleurstellend. Phillips die we daarvoor hadden heeft het ruim 5 jaar vol- gehouden.

Ingar 07-07-2009
Geschreven voor: LG MC-7644A

Mijn advies? Koop deze combimagnetron NIET.

Ik heb hem nu bijna een jaar en hij is definitief kapot. Na twee maanden draaide het plateau al niet meer. Laten maken; leverde niks op. Deed het direct alweer niet.
Nu, na een klein jaar, wordt hij niet heet genoeg meer en staat hij uren af te koelen waarna de foutmelding E-03 verschijnt.

Ik heb er genoeg van en ga een Samsung aanschaffen. Voor mij geen LG meer. (Overigens ging mijn LG-telefoon ook al erg snel kapot.)

sandy123 05-07-2009
Geschreven voor: LG MC-7644A

ik heb de lg ook prima wat betreft afbak broodjes sausijzen broodjes maar hoe bak je nou cake en appeltaartin mijn vorige combi deed ikdat op de stand combi magnetron maar hoe veel gragen is het bij deze als de appeltaart bij iemand gelukt is hoor ik dat graag op welke stand

marian78 06-03-2009
Geschreven voor: LG MC-7644A

ik heb de lg al een tijd in gebruik hij heeft veel mogelijk heden en een goede prijs voor oudere mensen onoverzichtelijk veel handelingen ze raken snel in de war hiervan maar ik gebruik hem iedere dag met succes

giggels 24-02-2009
Geschreven voor: LG MC-7644A

Nou ik heb nu eens positief nieuws, ik heb broodjes afgebakken en kippepootjes gebraden een rollade en een pizza, etc en allemaal prima gegaan. Je moet de tijd nemen om deze combi te leren kennen, want het is niet allemaal knopje drukken en hij doet alles zelf wel.
Ik zou wel graag meer recepten willen zien, want in het boekje staat niet veel.
vr.gr. giggels

mary2008 14-10-2008
Geschreven voor: LG MC-7644A

nou ja vanmiddag mijn lg combie gaan ruilen want als ik broodjes af wil bakken of stokbrood worden die niet bruin.
dus een andere gekregen en weer hetzelfde doe ik iets verkeerds
ik verwarm van te voren op 220 graden en bak ze af op 220
iemand enig idee bedankt

Kees ko 14-04-2008
Geschreven voor: LG MC-7644A

Ik heb deze combimagnetron nu anderhalf jaar in bezit. De oven werkt op zich heel redelijk, en ook de magnetron werkt heel redelijk.
Er is één groot probleem met dit apparaat: het nokje waarop de glasplaat draait kan niet tegen warmte. Het plastic zet uit en vervormt, zodat de gklazen plaat daarna niet meer draait. dit probleem heeft zich al een aantal maal voorgedaan. Steeds het plastic nokje vervangen, maar langer dan twee maanden werkt dat niet.

Wanneer je alleen lichte dingen in je over doet ( zoals broodjes ed.) zal de oven het vast langer uithouden.

lausteen 18-03-2008
Geschreven voor: LG MC-7644A

Mogelijkheden: alles is aanwezig. Dit is één van de weinige combi-ovens in deze prijsklasse die ook nog enigszins in de buurt komt van de temperatuur die je instelt (gecontroleerd met oventhermometer). 220 graden ingesteld is 210 op de thermometer. De voorverwarm functie stelt echter niets voor, verwarmt slechts op tot 150 graden. Het is daarom beter om de oven voor te verwarmen, en vervolgens 10 minuten extra te laten draaien op de gewenste temp en dan pas het voedsel er in te zetten.

Gebruiksgemak: op het eerste gezicht heel veel knoppen, maar als je er even goed naar kijkt is het allemaal erg logisch. De gebruiksaanwijzing houdt echter niet over en is onduideiijk; vaak is niet goed aangegeven welke knop ingedrukt moet worden voor welk effect.

Vormgeving: Valt niets over te zeggen, gewoon een witte doos. Knoppendisplay is leijk, geen aandacht aan besteed door de 'ontwerpers'.

Duurzaamheid: Nog niets over te zeggen. Komt ook een sterke plasticgeur uit bij verhitten, lijkt wel enigszins minder te worden.

PiHa 04-02-2008
Geschreven voor: LG MC-7644A

Het apparaat ziet er degelijk uit. De bedieningslogica is niet geheel optimaal maar daar valt aan te wennen. Helaas moet je het deurtje door de vergerdeling heen trekken i.p.v. met een knop openen.
Helaas ging het apparaat binnen een maand kapot. Na twee weken gebruik kwam er een plastic geur uit en een paar dagen later deed hij niets meer. Na twee weken is het apparaat nog steeds niet gerepareerd.

Miss Inge 15-12-2007
Geschreven voor: LG MC-7644A

Ik heb deze combimagnetron nu ongeveer een maand in bezit. Heb een aantal keren patatjes, pizza's en broodjes in de oven afgebakken, en de magnetronfunctie gebruikt, en ben tot nu toe best tevreden. Het klopt dat het draaiwieltje wat ielig overkomt bij het uitpakken van het apparaat, en dat je in eerste instantie schrikt van de hoeveelheid toetsen op het display, maar gewoon rustig blijven en in de praktijk wat uitproberen (met behulp van de gebruiksaanwijzing) en het wordt allemaal vanzelf duidelijk. En dan heb je volgens mij een prima apparaat.
Maar dit zeg ik na 1 maand, ik weet natuurlijk nog niet hoe dit apparaat zich op de lange termijn houdt..

joop21 03-12-2006
Geschreven voor: LG MC-7644A

We zijn niet tevreden met deze magnetron, voor kleine dingen zoals
afbakbroodjes en pizza's voldoet ie prima. Maar als je aan de slag wilt met
ovenschotels en cake dan begeeft de motor het vrij snel. We hebben hem laten
repareren maar bij de eerste de beste ovenschotel stond ie weer stil (na een
kwartier haperend gedraaid te hebben). Ook is de ondersteuning met de
draaiwieletjes erg iel. Geen magnetron voor een gezin die hem intensief wil
gebruiken.

CoRrRan 24-09-2006
Geschreven voor: LG MC-7644A

Ook ik ben tot nu toe zeer tevreden over de oven. De vooringestelde programma's
werken perfect. Aangeven welk type voedsel verwarmd moet worden, gewicht
aangeven en de oven doet de rest. Ontzettend goede prijs-kwaliteit verhouding.
Hij moet voor mij z'n duurzaamheid nog bewijzen voor langere tijd, maar wat ik
tot nu toe gezien heb is prima.

Roland79 29-08-2006
Geschreven voor: LG MC-7644A

Pas tweemaal gebruikt maar nu al zo tevreden dat ik maar meteen een review
schrijf.

De combinatie magnetron-hetelucht werkt verbluffend goed. Een pizza die volgens
de verpakking 20 tot 25 minuten in de oven moet, is in 8 minuten klaar. Geen
slappe hap zoals met een conventionele magnetron maar hetzelfde knapperige
resultaat als met een normale oven. Hier heb ik de aparte pizzafunctie voor
gebruikt waarbij slechts het gewicht ingesteld moet worden. De oven doet de
rest. Diezelfde snelfunctie bestaat overigens voor veel meer etenswaren.

Ook heb ik er brownies in gebakken, eveneens in combistand. Baktijd,
magnetronvermogen en temperatuur waren wel een gokje maar het resultaat mocht
er wezen. Ietwat droog maar dat valt op te lossen door de magnetronfunctie
volgende keer iets lager in te stellen. Ook hier een meer dan halvering van de
conventionele baktijd.

Het apparaat komt zeer degelijk over. Het is loodzwaar, en ook dieper dan
verwacht. Er zit een behoorlijk uitstekende punt aan de achterzijde,
vermoedelijk vanwege de ventilator voor de heteluchtfunctie.

De alarmfunctie is een te luide pieptoon die te lang duurt. Een meer bescheiden
toon had fijner geweest, een instelbare toon nog beter.

Het controlepaneel werkt zeker in het begin niet erg intuïtief. Het is te druk,
met teveel knoppen. Zeker voor mensen die wat minder handig zijn met apparatuur
kan dat een drempel vormen omdat er nogal wat ingesteld moet worden als je van
de combifunctie gebruik wilt maken. De uitgebreidheid van de functies is wel
een enorm pluspunt.

Samenvattend ben ik tot dusver erg tevreden. Zeker voor het geld levert LG een
zeer goed apparaat af.