Canon PIXMA iP4850

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP4850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

DrGroove 09-10-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Zeer irritant apparaat. Staat eerst een kwartier te rammelen voordat er een keer een print uitkomt.
Vreet inkt.
Nu na 3 1/2 jaar is de printkop defect; kost 85,- excl. verzendkosten voor reparatie. (nieuwe printer kost 69,-!!!!)
Voorheen een HP 840-C: jaren met plezier en weinig inktverbruik en perfecte afdrukkwaliteit gewerkt.
NOOIT MEER EEN Canon dus !!!!
Heb nu weer een HP van 58,- euro: PERFECT !!!!

J. Hermsen 17-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Deze iP4850 maakt mij razend!!! Hij zuipt inkt. Canon geeft als printcapaciteit 3.000 A4's zwarte tekst en 300 in kleur.
Mij lukt het niet meer dan een tiende ervan uit de patronen te persen. In het garantiejaar gebruikte ik originele Canon patronen, maar daarna klonen en bijvul inkt. De resultaten zijn identiek, alleen is er kans op verkleuren van afdrukken van sommige bijvul inkten.
Zoals MartijnMarty, Marc1000 en Matthijs25 in eerdere reviews ook al meldden, staat de printer één minuut na het inschakelen, maar óók één minuut na elke print (!!!), de printkop te "reinigen". Met DURE INKT!!! Je reinigt toch niet met INKT? Met WATER gaat zoiets veel beter. En waarom reinigen? De printkop heeft daarnet toch goed geprint, of niet soms?
Als je de printer inschakelt en meteen een document ter printing stuurt, drukt ie perfect af, ook als hij een paar weken heeft staan niksen, = uitdrogen van de printkop.
Deze printkop droogt dus helemaal niet zo snel uit.
Wees gewaarschuwd: de Canon helpdesk helpt je niet, die verwijst je naar enkele reparatiecentra die zij hebben ingehuurd. Maar die nemen de printer alleen aan en sturen dan (binnen de garantie periode van een jaar) gewoon een gloednieuwe (met dezelfde inktproblemen) naar je toe. Dit overkwam mij twee keer, terwijl na een jaar de garantie voorbij was. Ook voor het laatst opgestuurde exemplaar, die nog een paar maanden in de garantie "mocht" zitten. Ook ik kreeg het "advies" om de printer INGESCHAKELD te houden. Maar daarmee is het verkwisten van de ladingen inkt, 60 seconden na ELKE afdruk, niet opgeheven. De "schoonmaak"inkt verdwijnt in een "Waste Ink Tank" met een spons er in. Hoeveel inkt daar in past is onduidelijk. Het wachten is op een met inkt doordrenkt bureau, iets dat mij overkomen is met mijn vorige, sublieme fotoprinter van HP, de 970Cxi. Maar dat was pas na 13 jaar!!!
Telkens als je bij de iP4850 een patroon verwisselt, of de klep naar de patronen open en dicht doet, of "te veel tijd verspeelt" na een afdruk, of als je het apparaat aanzet, dan gaat ie de printkop "reinigen". DIE WAS TOCH NIET VUIL, of wel soms?
Met een tissue droog ik geregeld (na twee of drie "reiniging beurten") de Verkwisting Spons en dan dep ik daar een hoeveelheid inkt (zwart én kleur!) uit weg, waarmee minstens vier of vijf pagina's hadden kunnen worden afgedrukt, inclusief kleurenafbeeldingen tussen die tekst. Dan doe ik de klep weer dicht en, wat denk je? Daar gaat ie weer!!! Inkt door de printkop verspuiten , regelrecht de spons in.
Deze printer heeft heel slechte besturingssoftware en Canon doet daar niets aan. Nee, zij brengen gewoon een volgend nieuw model op de markt. Waarom zou de lijst met printer model nummers anders zó lang zijn?
Genoeg gemopperd. Wat zijn mijn overige ervaringen?
De print kwaliteit van tekst en andere zwarte afbeeldingen is goed. De foto kwaliteit op glans en mat papier is voortreffelijk en de geluidsproductie is laag.
De afdruksnelheid bij alleen tekst is hoog, bij foto's in hoge resolutie is die laag, maar dan krijg je de mooiste foto's. Een afdrukcentrale doet het niet beter.
De versleutelde en bijgeleverde software is ronduit slecht. Hiermee bewijst Canon, dat zij wel goede apparaten (ook camera's) kan maken, maar de software aan specialisten moet overlaten.

Frits Teunissen 18-03-2013

Kreeg vorige week storingsmelding B200 op m'n 2 1/2 jaar oude ip 4850. B200 betekent defecte printkop. Op internet talloze meldingen met storing B200. Bij een aantal types van Canon. Betekent nieuwe printer aanschaffen, reparatie te duur. Heb nu 'n nieuwe printer van HP welke veel zuiniger is in inkt gebruik.

Nandag 11-01-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Ik dacht een goede printer te kopen om foto's af te drukken, maar wat een teleurstelling. Ik heb nog nooit een afdruk gehad, waarvan de kleuren goed waren afgedrukt. Zwartwit foto's afdrukken gaat alleen maar goed op gewoon papier. Ik heb verschillende programma's uitgeprobeerd bij het afdrukken, maar geen van alle gaf een goed resultaat. Er gaat iets grondig mis met het automatisch gebruik van printerprofielen. Hiervoor had ik een veel eenvoudiger Canonprinter (840 geloof ik), die altijd top afdrukken leverde op wat voor papier ik ook afdrukte.
Ook een telefoontje naar Canon leverde geen verbetering op.

Bas197221 19-08-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Ik vind de printer goed..... zijn snelheid zal ook wel ok zijn...... maar dan:
1 de eerste print kan zomaar 3 minuten duren, vanaf aanzetten tot ie gaat printen.
2 als je een print in grijstinten maakt.... gaat de printer je vertellen dat kleuren die niet gebruikt worden op of bijna op zijn.

italo 25-08-2012

Hallo vraag over de software voor canon pixma ip4850
ik heb ook een, maar de installatie cd kan niet meer
vinden zou mij kunnen helpen?
met vriendelijk groet
italo

Matthijs25 09-10-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Om bij het belangrijkste te beginnen : de afdrukkwaliteit is uitstekend.Zowel foto's, documenten als printable DVD's zien er professioneel uit.
Er zijn voldoende gebruiksmogelijkheden en de bediening is eenvoudig.Verder ben ik tevreden over de printsnelheid.Geluid maakt hij nauwelijks bij het afdrukken.
Het opstarten verbaast mij nog steeds.Veel geschuif,gebrom en geklik,waar geen eind aan lijkt te komen. Je vraagt je af wat er binnenin allemaal gebeurt,voordat er eindelijk geprint wordt. Ik neem aan dat het ergens goed voor is,maar vraag mij af of andere printers dit ook hebben.

Veenlijk 27-09-2011

+ Mooie printkwaliteit
+ Simpele bediening
+ Makkelijk cd's te beprinten en foto's
+ print snel

- inkt patronen gaan niet bijster lang mee
- installatie zegt dat een deel van de software niet goed was geïnstalleerd, geen flauw idee wat dit inhield

Cees Heltzel 28-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Eerste installatie duurt inderdaad wel even, maar dan heb je ook wel wat. Een snelle printer die hoogwaardige afdrukken kan maken.

De grootste pluspunten zijn:
> De reden waarom ik hem gekocht heb naast mijn HP C4780: Bedrukken van CD's en DVD's.
> Afzonderlijke inktcartridges
> Hoge resolutie
> Vrijwel geruisloos
> Snel afdrukken
Voor de rest is er niets bijzonders aan de printer (geen wireless, geen USB of geheugenkaarten, geen display), maar al met al toch een goed product waar ik erg blij mee ben

Marc1000 07-06-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Installatie in ca 20 minuten.
Gaat minutenlang de cartridges installeren en printkop van inkt voorzien enz.
Daarna : Fantastische printer met ronduit sublieme afdrukkwaliteit !
Onovertroffen qua scherpte / detail.
Laat de printer ALTIJD aanstaan , dit scheelt veel onnodig geclean / inktverbruik.
( stroomkosten echt minimaal )
Voor de originele dure cartidges zijn genoeg alternatieven te vinden.
Op MP hele setjes voor 19,=

Mevr. Boots 25-01-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Heb in okt. 2009 een Canon Pixma 450 gekocht. Er is regelmatig een enkel document geprint. In augustus begon hij alleen maar roze te printen. Dus inkttanks bij laten vullen. Printte nog steeds roze. Na mijn vakantie dacht ik met de printer terug te gaan naar de leverancier.( 1 week na de garantie termijn van 1 jaar) Conclusie printerkop stuk, nieuwe kostte €65,- Canon gebeld, ik kon de printer opsturen en laten repareren, + €35,- onderzoekskosten.
Nieuw apparaat kost € 84,-
Wat een slechte service van Canon. Ook de inktpatronen zijn inmiddels leeg, hoe kan dit als er niet mee geprint is???
Canon zei dat de printer niet goed gebruikt was. Er dient minimaal 1 x per 2 weken een afdruk gemaakt te worden. U bent gewaarschuwd. Voor mij GEEN CANON meer.

MartijnMarty 13-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Printer staat nu alweer 5 minuten naast me te ratelen. Kan best hoor dat de printsnelheid best wel snel is. Als hij eenmaal opgestart is. En dat duurt een eeuwigheid! Wat een waardeloos stuk plastic is dit. Irriteert me mateloos. Ik heb hem gekocht ter vervanging van de pixma ip 4500 en die werkte heel prettig maar was helaas versleten. De 4850 moet dan een verbetering zijn, zou je denken. Niet dus. Vorige week 48 euro uitgegeven aan nieuwe originele inktcardridges en zoveel heb ik niet geprint. Deze printer zie ik nog wel eens het raam uitvliegen dus duurzaamheid krijgt van mij een 1. U bent gewaarschuwd.

pkonings 16-11-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Op zich een prima printer. En als hij eenmaal aan de gang is, dan is hij ook lekker snel. Maar voordat hij aan de gang is, dus voordat hij begint aan de eerste foto of pagina, dat duurt wel heel erg lang.
Hij heeft een printer vervangen van meer dan 10 jaar oud. En met de huidige meegeleverde software kan je veel meer doen. En dat is met deze printer niet anders. Het is in ieder geval wel nuttige software.
Ik ben er verder tevreden over.

Bram van der Honing 21-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Sind een paar dagen aangeschaft. Verbluffend is het resultaat van de foto afdrukken. Een foto van 10 x15 is in een paar luttele seconde afgedrukt.
Ander voordeel is het tweezijdig afdrukken plus de afzondelijke inkt cardriges. Kortom voor deze prijs een aanrader.

CJ13 16-11-2011

Helemaal mee eens.
Heb zelf ook een review geschreven, maar die staat er nog niet bij.

Frits Teunisen 26-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Deze fotoprinter werkt snel en heeft 'n uitgebreid software pakket waarmee allerlei instellingen mogelijk zijn.
Bij aansturing van de printer door het eigen "Canon Solution menu" vallen de kleuren enigszins tegen.
Echter wanneer de printer wordt aangestuurd vanuit 'n foto bewerkingsprogramma (in mijn geval Irfanview en Photo Shop), dan zijn de kleueren helder en levensecht. Ook is dan het gewenste formaat van de afdruk exact in te stellen.

Al met al voor mij een uitstekende printer.

indubio01 21-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4850

Perfecte fotoprinter met uitzonderlijk hoge afdrukkwaliteit. Wordt standaard geleverd met software en heeft een mogelijkheid om cd's te printen.
Het is de opvolger van de canon IP4700. Helaas werkt deze printer alleen nog maar met orginele cartridges maar dat zal waarschijlijk snel veranderen.
Verder beschikt deze printer over een papier cassette voor 150 A4 tjes.
De printer heeft aan de voorzijde een aansluiting voor een foto camera.
Zelf ben ik erg tevreden over deze printer