Canon PIXMA iP4700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA iP4700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jandwedwd 04-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Als hij afdrukt is de kwaliteit goed. Voordat hij opgestart is ben je een paar minuten verder. Je bent nooit zeker of hij gaat afrukken. Vaak problemen met de patronen. Lage prijs. lage kwaliteit. Voor mij een grote ergenis

LieverEenAardappelStempel 07-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Eerst was ik behoorlijk onder de indruk van de printkwaliteit van deze printer. Helaas werd dit binnen enkele maanden al rap minder, en op dit moment kan ik niets leesbaars meer printen. Ik heb een paar keer de printkop gealignt, helaas met als enige resultaat: lege cartridges, en de conclusie dat kennelijk de printkop defect is.
Zwart/wit printen lukt niet als 1 van de kleurencartridges op is, ook al heb je bij instellingen grijswaarden aangevinkt. De printer heeft twee zwarte cartidges nodig. Als er dus 1 op is, kun je dus niets printen.
Ook kun je niet instellen als je een keer de automatische reiniging van de printkop wilt overslaan. Iets wat al gauw enkele minuten (!) in beslag kan nemen. Dat is niet fijn als je even snel iets wilt printen. Ook kost dit zeer veel inkt, terwijl het inkt verbruik toch al aan de hoge kant is. Gelukkig hoef ik niet na te denken over de aanschaf van een nieuwe printkop, deze is namelijk duurder dan de printer zelf.

HPepie 25-09-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Mijn vorige IP 4700 heb ik terug gebracht omdat de afdruk op een cd niet gecentreerd zat.
Bij de nieuwe IP 4700 is het nog veel erger.
Er is mij een nieuw type (opvolgend type)door Canon aangeboden, maar dan kan ik weer allemaal nieuwe cartridges kopen en daar heb ik geen zin in.
Dus hou ik deze maar eerst een hele tijd tot de cartridges op zijn en dan lever ik hem nog in de garantieperiode in.
Ik heb intussen 6 types printer van Canon gehad, maar begaven het allemaal ong. met een jaar.
Ik heb het intussen wel gehad met Canon en ga op zoek naar een ander merk printer die ook cd's bedrukt.

HPepie 04-05-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Tot nu toe veel problemen met elke Type Canon printer gehad, tot de laatste aan toe de IP 4700.
Foto's printen doet hij als de besten. Echt heel erg mooi van kleur.
Inkt slobberen doet deze printer ook heel erg goed. Maar vanaf het begin was de foto op de CD/DVD niet goed gecentreerd, en dat werd steeds erger, zo erg dat er nu een wit niet bedrukt gedeelte over bleef van wel 10 mm rondom de CD tot wel de helft van de CD.
Ik ga nu voor het eerst nu een printer opsturen, maar aangezien dit type niet meer geleverd wordt, kan ik mijn voorraad Cartridges wel te koop aanbieden.
Als het ding niet gerepareerd kan worden, of een nieuwe geleverd krijg, zal het nu na 7 Canon printers echt de laatste zijn.

Loes Modderman 05-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

De printer is makkelijk in het gebruik, wanneer je eenmaal de enorme hobbel van het in elkaar zetten hebt genomen.
De afdrukken zijn goed.
Maar na 10 maanden hield het apparaat er mee op, na in die tijd zo'n 500 euro aan inkt gekost te hebben, bij normaal gebruik, en NOOIT een foto afgedrukt. Wat een waardeloos merk. Inderdaad, zoals de vorige schrijver zegt: diefstal. Hij blijft 'schoonmaken', ook als je 3x per dag een paar velletjes print. En maar spuiten. De cartridges worden steeds kleiner en zwart gaat hooguit 150 vellen mee. Ook al print je zwart, de kleuren gaan gezellig mee op.Laat je niks wijsmaken!
NOOIT meer Canon. Nu een HP, die lijkt zuiniger en is op 'alleen zwart' te zetten.

Jan en Riek 04-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

De printer doet zijn werk prima.
Maar ik ben inmiddels zo zat van het hoge inktgebruik, dat ik voor mijn zwart/wit werk een laser printer heb aangeschaft.
En nog staat de printer met z'n stomen, piepen en blazen voor ieder fotootje mijn inkt royaal op te maken.
Bij normaal gebruik was ik per maand een volledige set van E 60,- kwijt.
Diefstal, belachelijk.
Nooit meer een Canon

oude alink 19-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Een waardeloze printer, keer op keer is deze printer met andere dingen bezig dan printen. Dit is reeds mijn 4e (!!) printer al van het hetzelfde type. Elke keer als het apparaat defect was heb ik 'm op laten sturen; problemen met papier verkeerd pakken, scheef printen, herkent de kartridge niet, etc. Om moe van te worden. Het apparaat maakt soms zoveel geluiden dat ik me ga afvragen of ie nog wel gaat printen. Ik ga spoedig overstappen naar een Epson aangezien die ook op cd's kan printen. Voor mij geen canon meer, plastic rommel anders kan ik er niet van maken.

noord137 25-11-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Hiervoor had ik een IP4200 evenals twee collega's. Binnen een maand waren ze allemaal kapot, en allemaal rond het vierde gebruiksjaar. Bouwt Canon dit soms in?
Nu een IP4700, perfecte plaatjes maar soms staat ie een minuut te brommen voordat er beweging in komt. Verder zijn de cassettes de helft kleiner geworden en begint de dus printer eerder te koeren dat de inkt op is. Mijn advies is; Niets van aantrekken, ik heb zojuist 22 perfecte A5 kleurenfotos afgedrukt gemaakt terwijl er door vier van de vijf cassettes een rood kruis staat, dus leeg volgens mijnheer Canon. Printen dus tot er een kleur wegvalt, dan pas wisselen.

LoesM 30-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Goeie printer, maar schandalige Canon politiek. Hele kleine, dure cartridges die binnen de kortste keren op zijn. Ruim kleurgebruik ook als je hem standaard op alleen zwart hebt staan. Je kunt inderdaad beter een nieuwe printer kopen als je inkt op is. Ik heb nu al meer dan €200.- aan inkt uitgegeven, bij matig gebruik en zuinig uitprinten.
Een andere grap van Canon is de lange 'schoonmaak' als je hem een paar uur niet hebt gebruikt. Je ziet het inktniveau dalen en hij ratelt maar door....

RainierS 26-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Deze printer is erg onduidelijk in zijn gebruik. Alles kan maar probeer de juiste combinatie met 'knoppen' maar eens te vinden. De persoon die in staat is om deze printer zijn kleuren gelijk te stellen met de monitor kleuren moet ik nog tegenkomen.

rovaval 23-07-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Ik heb de IP4700 aangeschaft als alternatief voor mijn IP4200, die het na 4 jaar trouwe dienst heeft laten afweten; cruciaal voor mij was de mogelijkheid om CD/DVD's te kunnen bedrukken.
Toch nog een hele klus om de IP4700 "aan de praat" te krijgen. Maar als je de handleiding goed volgt, lukt het allemaal wel. Het aanbrengen van de printkop bezorgde me wel wat hoofdbrekens, omdat ik de ophangbeugel (zoals op de tekening stond vermeld) maar niet kon vinden. Tot ik tot de ontdekking kwam dat daarvoor de printer moest "aan" staan: maar dat staat niet vermeld! De software-installatie en installatie van de stuurprogramma's verliep probleemloos, zowel in VISTA als Windows7 (de printer nl. aangesloten op 2 verschillende PC's).
Het uitlijnen verliep eveneens goed. Na 2 dagen gebruik: alle lof voor de printer. Erg stil, perfecte afdrukken én hij reageert veel sneller dan mijn eerdere IP4200.

marges 08-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Deze printer gekocht als vervanging voor de IP4300 die vanwege een sensortje één orignele inktcartridge als namaak ziet.

De printer ziet er iets minder mooi uit, maar werkt net zo goed.

De papierkeuze kon bij de IP4300 op de printer worden ingesteld, dat dat nu niet meer kan is een minpunt.
Dat wordt overigens door de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen helemaal goed gemaakt.

Foto's zijn erg mooi (Kodak Ultra Glossy fotopapier gebruikt), misschien zelf wat mooier dan bij de IP4300.

Ik print zeer regelmatig dvd's en daar is deze printer helemaal goed voor!

Johan VdA 05-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Ik ben zeer tevreden van deze printer.

Ik heb al enkele afdrukken gemaakt en ik vind het resultaat zeer zeer realistisch. Ik kan me niet aansluiten bij de commentaren hieronder.

Ik heb ENKEL nog maar afgedrukt met Canon fotopapier, ik ga ooit nog eens experimenteren met goedkoper papier. Ik beoordeel dan wel of de kwaliteit hetzelfde blijft.

Het afdrukken op zich vind ik een verademing. Wij hebben ook een HP gehad... veel te complex en helemaal niet intuitief is de interface daar. Niet zo bij deze Canon. Stapsgewijs loodst de software je door de stappen afhankelijk van het scenario dat je kiest.

Ook printen op DVD's is makkelijk.

Wel jammer dat Canon niet rept over Windows 7. Vandaar score 6 op Duurzaamheid. Ik heb ooit eens een scanner gekocht van Canon die ik na 3 jaar heb kunnen weggooien omdat Canon het niet nodig vond om drivers te schrijven voor Vista. Ik zwoor nooit nog een Canon product te kopen, maar deze printer is té goed prijs/kwaliteit gezien.

Bouwkwaliteit lijkt een beetje fragiel te zijn, allemaal redelijk dun aandoend plastic. Hopelijk blijft dat goed gaan.

lion2005 03-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Prima apparaat met een uitstekende printkwaliteit.
Had hiervoor een hp printer maar Canon is nu mijn werk.
Heeft ook vele mogelijkheden met o.a. dubbelzijdig printen.
Fotoprint is ook heel erg mooi.

acinonyx 01-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

De inkt van de PIXMA IP4700 is zeer snel op. Ik krijg vertikale strepen zo rond 1cm van de (A4) randen. Afgezien van deze 'vuile' strepen zijn de afdrukken wel mooi en gedetailleerd. Zeer lange opstarttijd als je weer voor het eerst gaat printen. Ding blijft maar ratelen. Papier keuze-mechanisme is onhandig.

Ik had eerst een PIXMA IP5000. Deze was naar mijn mening beter m.b.t. opstarten, papier-selectie, inkt reserves, en gaf streeploze foto's. Bovendien zijn goedkope inktpatronen beschikbaar voor deze printer (123inkt).

Ela 25-03-2010

Sinds twee dagen heb ik deze IP4700 omdat mijn schitterende
IP6000D de geest heeft gegeven.
Na enige tests zag ik dat de kleuren aardig overdrijven.
Het is een beetje te orange.
Na diverse testafdrukken zag ik dat het inkt nivo al aardig
naar beneden was gezakt.
Ook de bediening laat nogal wat te wensen over omdat B.V
bij de 6000D kon je kiezen waar je je papier in kon leggen. Het zou makkelijk zijn als dat ook hier in gezeten zou hebben. Want normaal papier is gebruikelijk bovenin en het fotopapier in de onderste lade. Maar nee men moest het zonodig weer omdraaien zonder de mensen de keuze te geven waar je je papier in wil stoppen. Verder is het zoals
gewoonlijk de laatste jaren
dat alles van goedkoop plastic word gemaakt.
Als men nu de inktpatronen nog kleiner gaan maken dan stop ik met Canon want de inkt
is schandalig duur. dan nog maar niet te spreken over de onzinnige chippies.

dickmar 06-03-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Een bestelling van 100 A foto's kostte mij € 160,--.
bij een goedkope printshop.

I.p.v daarvan deze printer gekocht voor € 89,-- met een setje extra patronen van Pelikan ad € 33,-- en 100 vel Canonpapier voor € 25,--. Totaal dus € 147,--.
€ 13,-- goedkoper dan de bestelling bij een goedkope printshop.

Zou ik hiermee 100 prints halen? . Installatie was totaal geen probleem en ruim binnen 10 minuten draaide de printer al voor de serie van 100 A-4 printen. Na 45 A-4 prints moesten 4 patronen worden vervangen. De dikke zwartpatroon zat nog helemaal vol. Na vervanging van 4 patronen kwam de printer weer tot een serie van 45 A-4 formaat foto's. De printer is dus redelijk zuinig met de kleine cartridges van 9 ml.
Globaal genomen kostte mij een A4-print met (goede) Pelikaninkt inclusief Canonpapier mij circa € 1,--.
De kwaliteit van de printer is prima. Mooie kleuren en scherpe afdrukken. Mijn printer maakt weinig lawaai, dit in tegenstelling tot de ervaring van sommige andere gebruikers.
Ik weet zeker dat de bestelling bij de Printshop geen betere foto's zou hebben opgeleverd.

De printer heeft best veel mogelijkheden voor zijn geld.
Onder andere Cd's bedrukken. Dubbele invoer papier.

Duurzaamheid is moeilijk te bepalen. Het is zeer lichte plastic bak. Maar ik heb er wal vertrouwen in.

Hpeter 20-01-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Leuk dat je zo in je nopjes bent met die Canon IP 4700.
Ik heb net de 2e IP 4200 naar Het Goed gebracht omdat ook deze, net als de eerste, eerst ging klooie met de kleuren en later helemaal niets meer op papier zette, en nog later de aan uit knop er geen zin meer in had.
Printkop regelmatig schoongemaakt en alles wat maar mogelijk was. Steeds deed het pokke apparaat het weer om er even later spontaan de brui aan te geven.
IP 4700 kost nu € 89.90,.Voor dat geld ga ik het nog een keer proberen, omdat deze ook cds print, ( moet ik ook nog maar afwachten) en ik geen ander toestel kan vinden die dat ook doet voor dat geld..
Maar ik zal alleen niemand een Canon aanraden

Ton.M 15-11-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

Hallo allemaal ik heb nu mijn Printer de Canon pixma ip 4700 3 weken en het installeren is een fluitje van niks het fijne is ook dat je er cd's en dvd's mee kan printen en dat voor een koopje nu ik ben er zeer tevreden over en de foto's zijn ook heel mooi van kleur . Hij is echt aan te raden voor huishoudelijk gebruik . ik wens u net zoveel succes ermee als dat ik tot nu toe heb.

Groetjes Ton.M

Wally1969 06-10-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA iP4700

printer installeert eenvoudig en geeft direct uit de doos een prima resultaat. Dit mede dabkzij de voor gedefinieerde profielen icm Canon papier. Ik ben echt verbaasd dat een printer van ronde de € 90 (cameranu.nl) een dergelijk resulstaat kan produceren!!!

kortom een echte aanrader

duurzaamheid heb ik uiteraard niet beoordeeld, echter de printer komt mijn degelijk over.