Bosch SMV53M70EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV53M70EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

MadeliefUtrecht 16-06-2015
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

Met het Eco-programma komt de vaat er kletsnat (koud) uit. Na het normale programma droogt het iets beter. Ik moet de vaat grondig voorspoelen, want vastgekoekte etensresten gaan er nauwelijks af, ook dingen als thee-aanslag niet. Rekjes bovenin kunnen niet allemaal ingeklapt. Sinds een paar weken lost de vaattablet niet meer volledig op. Ik zou hem nu, na iets meer dan een jaar gebruik, niet meer kiezen.

Familie Boom 04-11-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

Wij zijn erg tevreden met onze vaatwasser.
Serviesgoed/pannen en tupperware-schalen komen er erg schoon en droog uit zonder druppels,strepen.
Ook is hij erg rustig en hoor je hem bijna niet als hij bezig is met zijn programma.

P. Nuijten 03-11-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

Vaatwasser al een tijdje in bezit.
Filter regelmatig verstopt.
Zelfs zeer ernstige verstopping door een vuiltje wat op een theelepeltje past.
Hierdoor loopt het water niet weg.
Service van Bosch is minimaal.
Zelf zou ik niet meer voor deze machine kiezen en liever voor een ander merk gaan.

Zinda68 01-10-2013

Wat verstaat u onder minimale service? Viel de machine nog binnen de garantie?

johanm9876 02-10-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

Deze vaatwasser was op het moment van uitzoeken de goedkoopste stille Bosch en heeft onze oude Bosch vervangen. Inbouwen is eenvoudig, er zit een mal bij voor de schroefgaten van het paneel op de voorkant.
Maakt prima schoon, ook op het Eco programma. Droogt ook uitstekend. Ten opzichte van onze oude Bosch een flinke vooruitgang. Dit model heeft niet de besteklade die de duurdere modellen wel hebben, maar het bestekmandje voldoet ook prima. Bovenin zit nog wel een handige houder waar je grote messen in kan zetten. Voor de rest zit alles er op, auto programma, eco, bestekprogramma, etc.
Onze oude Bosch deed ongeveer 1,5 uur over een normaal programma, deze ongeveer 2,5 tot 3 uur. Dit kan met een druk op de knop gehalveerd worden, ten koste van hoger energieverbruik. Ook dit programma maakt prima schoon.
Een rode stip op de grond laat zien of de machine nog bezig is.
De machine is heel stil, alleen bij het laatste afpompen hoor je ´m even. Al met al zijn we zeer tevreden over deze machine.

dekker949 14-08-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

Prima was- en droogresultaat. Zeer stil, wat belangrijk is als je een open keuken hebt. Makkelijk te installeren. Meer dan voldoende opties. We zijn er erg blij mee!

Painchiller 08-08-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

We hebben deze vaatwasser aangeschaft omdat onze 11 jaar oude AEG er mee stopte. We keken naar een vaatwasser rond de 500 euro, een uitlopend model omdat er iedere maand nieuwe uitkomen die hoger geprijsd zijn en we niet veel eisen stellen aan alle toeters en bellen. Zuinig en weinig water en A++ heb je al voor 450 euro tegenwoordig. Aansluiten was er gemakkelijk alleen het inbouwen vergde nogal wat zweetdruppeltjes omdat het formaat iets afwijkt van de vorige inbouwvaatwasser. Standaard 60cm breed maar achter onderin zitten vaak de afvoer en waterleidingen waar je machine net tegenaan kan komen. Qua functies zit et alles op wat de oude AEG had, enige verschil is de ECO functie, en de erg handige Halfvol functie. Ook zit er een handig display op die je precies aangeeft hoe lang de vaatwasbeurt duurt. Een andere erg toffe feature bij deze inbouw vaatwasser is het Rode LED lampje wat rechtsonder op de vloer schijnt als de vaatwasser aanstaat. Als hij klaar is piept hij en gaat het LED lampje ook uit, dus zie je en hoor je wanneer hij klaar is. Bij een inbouw wel zo handig want het instrumenten paneel zit onder je aanrechtblad als de vaatwasser gesloten is. Prima vaatwasser voor 450 ex verzendkosten. De lade inrichting is ook prima, en ruim genoeg, het bestekmandje is makkelijk verplaatsbaar in de onderste mand, dus naar links of rechts ipv vaste plek. Wat ook opvalt is dat hij met 44db erg stil is vergeleken bij onze oude vaatwasser, je hoort alleen maar wat spoelwater lopen en de afvoer bij het leegpompen wat geruis. Het inbouwen verliep zoals gezegd niet erg eenvoudig maar dat lag niet aan de vaatwasser en de mal waarmee je bijvoorbeeld de gaatjes kunt voorboren op het deurtje wat je op de voorkant moet monteren. Prima vaatwassertje voor de helft van de duurdere types, enige wat die duurdere bosch types wel hebben en wat interessant kan zijn is de besteklade helemaal boven in, die is denk ik wel handig maar ik heb die persoonlijk nog niet gezien, dus kan er niet goed over oordelen.

timmeijster 06-06-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M70EU

Deze vaatwasser is op alle vlakken een stuk beter dan onze vorige (een Ariston). Hij is stiller, wast schoner, heeft meer mogelijkheden en droogt beter. Al met al een prima machine zeker voor deze prijs konden wij geen betere vinden. Duurzaamheid moet blijken maar hebben prima ervaringen met andere Bosch apparatuur.