De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum IVW4508A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

E. Goedhart 10-01-2024

Nooit meer een Inventum !!!

Ik koop neer Inventum!

De Inventum IVW4508A vaatwasser heeft een inbouwbreedte van slechts 45cm, en is redelijk geprijsd.
Helaas is het apparaat gevoelig voor storingen door een ondeugdelijke vochtafscherming, toch niet een onbelangrijk iets bij een vaatwasser.
Na twee jaar (licht gebruik, 2x per week maximaal) vertoonde het apparaat een foutcode F1, en weigert elke vorm van dienst.
Er bleek een component (NTC-sensor) doorgebrand te zijn, wat onder garantie is verholpen.

Na nog eens twee jaar is nu hetzelfde probleem teruggekomen, echter weigert de fabrikant (Inventum) elke vorm van verantwoordelijkheid, en vraagt exorbitante tarieven voor reparatie.
Een vaatwasser heeft een verwachte levensduur van 11,5 jaar (consumentenbond) maar de Inventum vaatwasser gaat slechts 4 jaar mee, en is dan economisch total loss

Ik koop geen Inventum meer. Er zijn genoeg vaatwassers in dezelfde prijsrange, maar van betere kwaliteit.

Pluspunten

• Stil
  • Handig in gebruik
  • Redelijke prijs

Minpunten

• Gaat niet lang mee
  • Elektronische componenten vocht gevoelig
  • Reparatie erg duur

Inbouw smalle Inventum beter niet kopen 02-01-2023

miskoop

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

de vaatwasser heeft het precies 3 jaar gedaan, geen dag langer.
Bij de Eco stand valt hij na 15-30 min steeds uit. Alle lampjes zijn dan uit en de enige oplossing is de stekker eruit en daarna weer in. Op de andere standen doet hij het normaal.
Ik heb een nieuwe vaatwasser gekocht. Dit kan toch echt niet, dat een vaatwasser het krap 3 jaar doet!!

Iets anders wat erg irritant was: de onderste korf glijdt bij het in en uitschuiven steeds van zijn glijders. Dat deed hij vanaf het begin. Maakt niet uit of de korf leeg, half vol of vol is.
Niet kopen!!

Dimitri 20-11-2022

Na 2 en een half jaar einde oefening!

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

We hebben de vaatwasser nu 2 jaar en 5 maanden en zojuist is de vaatwasser ergens doorgebrand.
De vaatwasser begon in eerste instantie erg te stinken, alsof er ergens kortsluiting was.
Nadat we het apparaat hebben uitgezet kwam er rook aan de bovenkant van de vaatwasser en het keukenblad.
We hebben meteen de hoofdschakelaar omgezet om verdere problemen te voorkomen, en de vaatwasser buiten gezet.
Nu maar hopen dat Inventum ons tegemoet komt, na 2 jaar en 5 maanden, dat was een vaatwasser van hele korte duur, helaas!

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Slechte kwaliteit

Christian 25-02-2022

Prima inbouw-vaatwasser

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Dit is een prima (inbouw-) vaatwasser die makkelijk te plaatsen is. Meegeleverde slangen zijn ruim voldoende voor een standaard keuken en het apparaat wast en droogt prima. Voor een 2-persoonshuishouden meer dan voldoende plaats voor de afwas en een ruime keuze aan programma's. En uiteraard perfect na registratie bij Inventum 5 jaar garantie i.p.v. de standaard 5 jaar!

Pluspunten

• Prima inhoud
  • Goede programma's
  • Makkelijk in te bouwen

h***************@g******** 07-01-2022

Prime vaatwasser

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Een goed ,degelijk en mooie product met een landurige garantie termijn. Voldoet aan de verwachtingen.

Pluspunten

• stil
  • veel mogelijkheden

p********@g******** 05-09-2021
Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Gebruik vriendelijk apparaat. Prijs en kwaliteit zijn helemaal in orde. Lange fabriek garantie

Jeannette 29-01-2021

Goede prijs kwaliteit

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Na lang zoeken eindelijk een nieuwe inbouwvaatwasser gekocht omdat de vorige stuk was gegaan. De functies, decibels, energiezuinig A++ en recensies hebben de doorslag gegeven om voor deze niet al te dure volledig integreerbare smalle vaatwasser te kiezen. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen maar het feit dat je door je te registreren 5 jaar garantie krijgt zegt mij dat het gewoon een goed product moet zijn.

Pluspunten

• kwaliteit prijs gunstig
  • programmakeuzes
  • uitgestelde tijd
  • aantal decibels en A++
  • aantal couverts

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Annet 19-11-2020

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Goede prijs/kwaliteit-verhouding. Maakt tijdens het pompen iets meer geluid dan onze vorige, maar verder vrij stil. Droogresultaat voor kunststof spullen is niet optimaal, maar dat mag je voor deze prijs ook niet verwachten. Wasresultaat is prima.

Louis 12-11-2020

Droogt slecht en (te) vaak foutmeldingen

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Inmiddels deze Inventum vaatwasser bijna een jaar in gebruik en tevreden zijn we niet. Het wassen op ecoprogramma gaat slecht, dus je wordt gedwongen een minder duurzaam hoofdprogramma te kiezen. Drogen doet deze vaatwasser matig, bijna altijd zijn er nog druppels water op de vaat. De indeling kan beter, maar is voldoende. Onze vorige vaatwasser (Bosch) kon meer vaat bevatten bij dezelfde afmetingen. Voornaamste kritiekpunt is dat deze machine vaak in storing gaat. In minder dan een jaar tijd al vier keer een storing gehad, waarbij twee keer de servicemonteur langs moet komen. Wel binnen de garantie, maar het is niet zoals het hoort.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Hoofdprogramma is redelijk snel

Minpunten

• Droogt matig
  • Wasresultaat slecht op eco-programma
  • Vaak storingen
  • Eco-programma kost heel veel tijd

Eric 16-07-2020

Vaatwasser

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Vervanging van miskoop mini vaatwasser, daar paste mijn diner borden niet in en de INVENTUM, nu voldoende ruimte.

Pluspunten

• zie review

Minpunten

• Je kunt resterende bedrijfstijd niet aflezen.

Peter 18-05-2020

Topproduct

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Makkelijk in te bouwen, gebruiksvriendelijk, voldoet aan alle verwachtingen, prima prijs.prestatie verhouding

Pluspunten

• gemakkelijke inbouw
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• geen

Andrea 21-12-2019

Gemakkelijke bediening met toetsen aan binnenkant

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Duidelijks bedieningspaneel, Nederlandse gebruiksaanwijzing. Prima prijs/kwaliteitverhouding met goede garantievoorwaarden. Vaat wordt schoon en droog, geluid had iets minder gemogen maar is niet echt storend.

Minpunten

• geluid
  • restlooptijd programma niet te zien

Ermin 06-12-2019

Muisstil en briljant schoon

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Het is een stil, energiezuinig apparaat wat doet wat het belooft. De resultaten zijn goed. Er is gebruiksgemak. Er is genoeg variatie aan programma's.

Pluspunten

• Programma's
  • energiezuinig
  • Stil

Martin 12-06-2019

Prijs kwaliteit verhouding zeer goed

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Gekozen door goede uitleg Coolblue na zoeken op internet, advies, prijs en kwaliteit doorslaggevend.

Pluspunten

• Snel
  • Schoon
  • Weinig geluid

Inventum IVW4508A 22-02-2019

Inbouw Inventum via Coolblue en PostNL

Geschreven voor: Inventum IVW4508A

Snelheid van advies, aanschaf en inbouw via steekwoorden zoals prijs, nisbreedte, functionaliteit, eenvoudige bediening, TOP product en TOP service van alle betrokken partijen