Miele G 5073 SCVi Excellence - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele G 5073 SCVi Excellence op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

l**********@m***** 29-12-2023
Geschreven voor: Miele G 5073 SCVi Excellence

Na 21 jaar perfecte dienst gaf mijn Miele vaatwasser de geest en hebben we door Miele Service een nieuwe vaatwasser laten plaatsen. Helaas haalt deze het niet bij onze oude vaatwasser en dit wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de energiebeperking die de fabrikant (moet) toepassen. de vaat is weliswaar prima schoon maar niet droog met als gevolg dat ik nu weer sta af te drogen. Diverse programma’s geprobeerd maar helaas geen verbetering en spijt dat ik de oude ondanks hoge reparatiekosten niet heb laten repareren.

Mark 03-08-2023

Miele G5073scvi vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 5073 SCVi Excellence

Miele is gewoon goed, qua indeling, weinig geluid en wasresultaat!

In het vorige huis ook een Miele gehad en waren zeer tevreden hierover. In ons huidige huis zat een Asko met minder wasresultaat en de onderdelen die nog wel eens kapot gingen zoals het deurrubber en wasrekonderdelen.

Op meerdere site gelezen dat de Miele G5073 veel geluid zou maken en de vaat nogwel eens nat is na een wasbeurt maar dit is zeker niet het geval bij ons. Bij ons zit ie in een open keuken ingebouwd maar je hoort hem bijna niet in de woonkamer.

Miele heeft weer wat innovaties gedaan zoals het filterelement, deze is in een handomdraai er uit te halen en er weer in te zetten zonder dat je deze te vast kan draaien waardoor deze mogelijk kapot gaat, top!

Wij zijn zeer tevreden.

Pluspunten

• Stil
  • Wasresultaat ook programma voor glazen
  • Besteklade
  • Grote wijnglazen makkelijk te plaatsen.
  • Middenrek innhoogte verstelbaar

Minpunten

• Niet.

la-mavare@home.nl 23-08-2022

geweldig product

Geschreven voor: Miele G 5073 SCVi Excellence

Miele vaatwasser G5073SCVI gekocht. met een besteklade. Had ik eerst niet, maar als je niet probeer, kom je nergens achter. Wat ik fijn vind ,is de diepe onderste korf, voor de pannen en de borden. De tweede korf ,vind ik iets minder , doordat er kop en schotels besparingen erin zitten. Maar als je er aan gewend bent, gaat het prima. Hiervoor zou ik het niet laten om deze aan te kopen. Besteklade ideaal.
komt er schoner uit, als in een mandje. En drie sproeiers. Heerlijke machine, Een goede aanwinst voor ons.

M. Scott 29-07-2022

Vaatwasser wast goed schoon, maar de tijdsduur is vrij lang.

Geschreven voor: Miele G 5073 SCVi Excellence

Na 16 jaar ging mijn oude Miele G6533 stuk en heb ik een G5073 SCVI excell. gekocht in 2021. Ik gebruik hem dus al ruim 1 jaar, deze nieuwe Miele vaatwasser.
Deze nieuwe vaatwasser maakt de vaat goed schoon, hij droogt iets minder goed dan de oude en soms heb ik last van roest vorming op het bestek, wat ik daarvoor nooit had. De bestek lade is heel prettig en zit bovenin, dan hoef je niet te bukken en snij je ook niet gauw je handen ermee. Verder kun je de deurklep niet meer op een kierstand zetten. Wel onhandig als iemand je even wil passeren. Ook het plastic materiaal is minder stevig, meer buigzaam en minder degelijk. Zal dus eerder stuk gaan of slijten. Programma instellingen is zeer beknopt in het overzicht, zeker als je extra drogen kiest of de hardheid van het water wil instellen. Goed tellen en dan pakt die de instelling niet altijd en moet je opnieuw doen. Handleiding heb je dan ook wel nodig in dat geval. Programma's duren vrij lang, het kortst is 2 uur en 45 min ongeveer bij programma van 45 graden Celsius, de rest van de programma's duren soms wel ruim 3 tot 4 uur. Ik vind dit vrij lang en onnodig. Lawaai is minder, dan de oude Miele daarvoor. Miele is vrij duur, maar de kwaliteit wordt langzamerhand niet beter op, is mijn indruk. Of die echt duurzaam en energie zuinig is, betwijfel ik, gezien de duur van de programma's. Miele heef qua merk de naam, maar of ze dit in stand houden is maar de vraag. Onderdelen bij reparatie zijn ook duurder dan bij andere apparaten, daar moet je ook rekening mee houden.

Pluspunten

• Maakt vaat goed schoon
  • Bestek lade is boven in en prettig in gebruik
  • Weinig lawaai
  • Na programma, gaat vaatwasser uit.

Minpunten

• Deurklep kan niet op een kierstand.
  • Droogt niet altijd goed
  • Soms last van roestvorming op het bestek.
  • Programmaduur is vrij lang
  • Instellingsknoppen beperkt overzicht

Hans 01-03-2022

Gewoon goed

Geschreven voor: Miele G 5073 SCVi Excellence

Deze Miele gekocht omdat de vorige er na 13 jaar mee ophield. Maar wel die hele periode zonder mankementen!
Deze is gelukkig voor het grootste deel gelijk. Wat goed is moet je vooral niet veranderen.
Wat opvalt is dat de programmaduur van de meeste programma's flink langer is geworden. Da's niet altijd even handig.
Verder is het omschakelen tussen tablets en poeder (ver) verstopt in het menu, waar dit voorheen gewoon een knop op het bedieningspaneel was. Jammer.
De wasresultaten zijn prima. In- en uitruimen is gemakkelijk door de perfecte indeling van de rekken.
De geluidsproductie is gering, gelijk aan de vorige.

Pluspunten

• Handige indeling rekken
  • Lage geluidsproductie

Minpunten

• Omslachtig menu voor extra instellingen
  • Duur

Ed Zaandam 25-05-2021

Na 15 jaar weer een Miele vaatwasser!

Geschreven voor: Miele G 5073 SCVi Excellence

Dit is mijn tweede Miele inbouw-vaatwasser, de vorige heeft het 15 jaar volgehouden en dat is met een gezin met 4 kinderen uitzonderlijk. Minimaal 2 'wasjes' per dag dus reken maar uit. Vandaar wederom een Miele inbouw-vaatwasmachine. Prima in en uit te ruimen, resultaat naar verwachting.

Pluspunten

• Duurzaam.
  • Makkelijk in te ruimen.

Minpunten

• Niet de goedkoopste.