Harman Kardon BDS 470

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon BDS 470 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

_Henk__ 30-11-2014
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

Dit systeem is 2 jaar geleden aangeschaft en afgelopen zomer begonnen de problemen.
Als het systeem werd aangezet dat zette het zichzelf uit na ongeveer 2 minuten. In de eerste instantie dacht ik aan een hele snelle sleepmodus maar dat blijkt het niet te zijn. HK opgebeld en mijn probleem aangekaart. Ik had gehoopt op wat coulance omdat de BDS 470 nog maar 2 maanden uit de garantie was, maar helaas. HK gaat wat dat betreft slecht met z'n klanten om.
Opgestuurd naar een Hobo HIFI filiaal in de hoop dat zij het probleem snel konden oplossen.. Helaas gingen zij failliet maar heb ik het apparaat inmiddels wel terug. Nu alsnog opgestuurd naar HK... Wordt vervolgd.

Geluid van het 2.1 systeem valt mij heel erg tegen. Het is blikkerig en voldoet zeker niet aan mijn verwachtingen. Zoals eerder gemeld is de afstandsbediening slecht te lezen, met name in het donker.

mennom 17-12-2014

Henk

Ik heb exact het zelfde probleem alleen systeem net 6 maanden uit garantie 2 jaar en 6 maanden. Moet hem nu opsturen naar 1 of ander bedrijf voor reparatie. Wat was het bij jou en wat waren de kosten

dropveter1 11-12-2014

Ben sinds 2,5 jaar in het bezit van een BDS 470 het volume gaat nu vanzelf omhoog of omlaag tevens moet ik de tv en BDS 470 in een bepaalde volgorde aanzetten anders heb ik geen geluid. Ook de afstand bediening werkt slecht als ik het volume wilt minderen gaat het volume van het geluid eerst omhoog om daarna na veel drukken naar beneden te gaan. Ik had toch wel een betere kwaliteit verwacht voor een apparaat van 1150 euro.

Annelies uut Grun 17-12-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

Na 20 jaar was mijn oude receiver van Pioneer aan vervanging toe. Deze Harman Kardon leek mij een handig alles in een apparaat, want naast receiver is het ook een CD-, DVD, en Blu-ray speler.
Het beloofd alles te kunnen regelen, alleen werkt het gewoon niet goed. De samenwerking met de digitale ontvanger, zowel die van Humax als een ander merk die we eerst hadden en met de TV (sinds kort Philips, daarvoor Panasonic) loopt niet goed.
Als ik alles via de HK laat lopen, doet het geluid het steeds niet. Dat komt waarschijnlijk doordat de decoder ook een computertje is en de smart-TV wil ook alles regelen en dat werkt gewoon niet goed.
Ook het geluid bij het afspelen van een DVD loopt niet synchroon met de TV, ik moet dan het geluid van de TV op mute zetten anders zit er een vertraging in het geluid. (een soort echo)

Achteraf had ik beter een nieuwe receiver kunnen kopen, ik ben hier helemaal niet blij mee, vooral niet gezien de aanschafprijs.

h.hanssen 30-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

Na veel wikken en wegen heb ik deze set gekocht ook vanwege de goedkope aanbieding van €946 die ik op kieskeurig vond. De installatie was in principe heel erg eenvoudig. 1 HDMI kabel van mijn humax hd-decoder naar de BDS en eentje van de BDS naar de LCD-TV en alles werkt. Ook gewoon het audio signaal van de kabel beluisteren zonder een extra aansluiting. Mijn platenspeler had wel een apart voorsterkertje nodig maar die heb ik via ebay voor €15 nieuw kunnen bemachtigen. Het geluid van de BDS 470 is gewoon erg goed. Mede dankzij de actieve subwoofer. Ik ben in elk geval erg tevreden.

h.vander.velden 03-01-2015

beste H. Hanssen,

Ik heb ook mijn draaitafel op de set aangesloten en hoor steeds een brom in een van de speakers. Mijn draaitafel heeft een ingebouwde voorversterker en zou dus rechtstreeks op de set kunnen worden aangesloten. Enig idee hoe de brom ontstaat en wat ik er aan kan doen?

dooyewgj10 09-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

iwas vergeten te vertellen dat ik hem bij foto klijn in rotterdam alexandrium gekocht heb
dus ik hoop dat dit ook werkt

dooyewgj10 09-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

De set heeft een prachtig geluid en het beeld is perfect
de vormgeving is mooi en ziet er strak uit
ik mag hopen dat het mooie matriaal niet krast

mpjjonker 29-09-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

Ons Bose 321 set was na 10 jaar aan vervanging toe. Deze Harman Kardon 470(HK) is ervoor in de plaats gekomen en bevalt prima.
Er resteert wel nog wat uitzoekwerk in de automatische koppeling met de TV; het is nog niet altijd duidelijk wanneer de TV aangaat (of weer uit) als gevolg van een handeling op de HK.
Wat qua mogelijkheden erg prettig is, zijn de 3 HDMI-ingangen. Nu gaat er nog slechts 1 HDMI-kabel de TV in.

De automatische calibratie met het microfoontje is handig, maar doe dit niet 's avonds. Kies hiervoor een moment dat de buren niet thuis zijn, want het "geluid" dat hierbij geproduceerd wordt is nogal luid.

De prijs-kwaliteitsverhouding is prima en de boxen misstaan zeker niet.
Belangrijk voor ons is de plek van de display; deze zit aan de voorkant, terwijl bij anderen (bijv. Phillips) deze bovenop zit.

robert tv 03-05-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

Bij de Expert in Cuijk kreeg ik het advies om deze set te koppelen aan de Samsung UE40ES6560S.
Deze set bestaat uit een blu-ray receiver met een 2.1 luidsprekerset en een subwoofer.Deze set geeft je dankzij dolby virtual het idee of je een 5.1 set hebt staan.
Het geuid is boven verwachting en zeer goed in te stellen.
Voor het radio gedeelte meteen een antenne aansluiting laten aanleggen.
Ook dit werkt perfect.
Er zit zoveel op en aan deze set dat ik voorlopig nog genoeg te ontdekken heb maar met de eerste ervaring kan ik u nu al zeggen dat deze set een echte aanrader is.
Zeker omdat de speakers van de voornoemde tv u zonder deze set u nooit deze mooie belevenis aan geluid zal kunnen bezorgen.
De investering is het dubbel en dwars waard.

Surfmistral 07-02-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 470

Deze set nu een paar weken in bezit in combinatie met LCD Philips 32PFL7862D/10.
Geluidskwaliteit is gewoon geweldig.
Homecinemaset ziet er mooi uit incl.boxen en subwoofer.
Afstandsbediening valt tegen, trage reactie, vormgeving en slecht leesbaar.
Instellen kost wat moeite, zeker met de waardeloze handleiding wat erbij geleverd wordt.
Op site van HK is een iets betere handleiding te vinden.
Geluid van tv afspelen op HK via een coaxiale kabel ging eerst niet helemaal goed, maar uiteindelijk bleek een instelling niet goed te staan. Al met al ben ik toch tevreden.

Italiie1970 23-06-2012

Beste surfmistral,

Ik heb zojuist de set in gebruik met dezelfde tv. Het geluid afspelen via de tv verloopt met haperingen. Welke instelling heb je gewijzigd om dit probleem op te lossen?

Ik lees graag je reactie,

Italië liefhebber

nammertje 26-06-2012

balen balen balen............bij het kijken naar een dvd valt het geluid steeds weg, voor een seconde ofzo maar zeer irritant.