Philips HTS3560/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTS3560/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

pvdosselaar 31-10-2011
Geschreven voor: Philips HTS3560/12

Qua beeld en geluid een prima set voor deze lage prijs.
Tekortkomingen:
- Geen mogelijkheid om andere apparaten (bv TV, Xbox, Settop box) via een digitale ingang of HDMI 1.4ARC af te spelen. Enige mogelijkheid is het analoge AUX kanaal.

- Geen mogelijkheid om audio/video via netwerk PC te streamen. De verbinding met netwerk is alleen voor software updates of BD Live.

- Geen mogelijkheid om via USB DVD's met menustructuur af te spelen. Systeem speelt alleen de losse VOB-bestanden af

Positief is wel het feit dat AVI's met (SRT)ondertiteling en MKV's met ondertiteling en meerdere audiokanalen af te spelen zijn via USB harddisk.

perico 19-12-2011

Om het geluid van je TV via de home cinema set te laten lopen moet je (in mijn geval) de koptelefoon aansluiting van de TV aansluiten op de audio-in van de home cinema set. De home cinema set moet je dan op "aux" zetten.
Je moet dus een kabeltje hebben dat aan de ene kant een koptelefoon stekker heeft, en aan de andere kant een 2-polige cinch aansluiting (rood/wit)heeft. Het TV volume van de koptelefoon moet je dan niet te hard zetten, anders vervormd het geluid op je home cinema set te veel. Nadeel is, zoals ik al zei, dat je alleen 2 kanaals stereo via je home cinema hebt, en dus geen surround.

debby wegner 18-12-2011

is het mogelijk om het tv geluid ook over de homecinema set te horen zoja hoe?

mvg debby

R07 10-10-2011
Geschreven voor: Philips HTS3560/12

Vanwege een upgrade van een Home Cinema set (HTS3154) en de goede ervaring daarmee de HTS 3560 Blu-ray set aangeschaft.

Beeldkwaliteit is prima te noemen, aansluitingen ook. Fijn dat de USB-functie zonder problemen werkt en ook een telefoon/MP3-speler simpel is aan te sluiten middels een simpel audiokabeltje, al hadden deze aansluitingen voor mij persoonlijk beter aan de voorkant van de blu-ray speler mogen zitten (vanwege een vrij beperkte ruimte aan de zijkant van de speler in de kast waar deze in staat).

Maar dan: de geluidskwaliteit: wat mij betreft benedenmaats en zeker een grote stap terug. Dus helaas dezelfde ervaring als die van Rambler67, terwijl mijn oude set (een HTS3154) vele malen beter klonk: veel mooier en voller geluid, zowel hoge tonen als ook actieve bass. Wat mij bij de HTS3560 opvalt is dat, op wat voor instellingen dan ook (verschillende equalizers, maar ook het afzonderlijk instellen van de volumes per speaker/woofer of zelfs de afzonderlijke hoogtes van de bass, treble en midtonen), het niet voor elkaar te krijgen is om uit deze set een echt mooi en vol geluid te krijgen, met voldoende weergave van de hogere en heldere tonen (zoals bijvoorbeeld akoestische gitaar) en tegelijkertijd een krachtvolle bas. Wel raar, want aan de specificaties kan het eigenlijk niet liggen (in vergelijking met de oude set: meer vermogen, tenminste hetzelfde frequentiebereik van de speakers en dubbele baspijpen), en wordt deze set verkocht als 'Immersive Sound'/geluid zoals in de bios-systeem met dubbele baspijpen. Het geluid van films is nog wel iets beter (alsnog niet zo goed als de oude set), maar vooral bij muziek-dvd's/blu-rays (of een MP3 cd/radiofunctie) ontbreekt gewoon het 'volle/rijke' geluid.

Ook heb ik hierover contact opgenomen met Philips, maar op dit moment konden zij niets betekenen, als zou de situatie voorgelegd worden aan de desbetreffende afdeling die over firmware-updates gaat (aangezien ik zelf had geopperd dat het, gezien de specificaties, mogelijk verbeterd zou kunnen worden middels een dergelijke update). Hopelijk doen zij daar iets mee (nu ca. 2 weken geleden dat het doorgestuurd zou zijn).

Als het geluid net zo goed was als uit mijn oude set, had ik de geluidskwaliteit zeker een 8 a 9 gegeven in plaats van het magere 5je dat ik nu hooguit kan geven. Ga voor eventuele aanschaf dus vooral even luisteren in de winkel zou ik zeggen, zelf ben ik geen audiofiel, maar het geluid dat uit deze set komt kan ik helaas niet bestempelen als voldoende.

Wordt wellicht nog vervolgd als Philips eventueel nog een firmware update uitbrengt.

Rambler67 28-08-2011
Geschreven voor: Philips HTS3560/12

Ik heb de HTS3560 een paar dagen in huis maar ben er absoluut niet tevreden over. De apparaat zelf werkt prima en zien er keurig uit maar het geluid uit de speakers is om triest van te worden. Er komen veel te weinig hoge tonen uit en het klinkt blikkerig. Met een beetje aktie film gaat het nog wel maar naar pure muziek luisteren is niet te doen. Vreemd genoeg zijn er vele reviews waarin men juist tevreden is met het geluid en vraag mij af hoe het komt dat bij mij het geluid zo slecht is.

H.van Rumt 29-07-2011

---------- update review, 29-07-2011 ----------
Aangezien ik mijn eigen Blurays brand, was er wel eens een probleem met het finaliseren van de schijven,ik kwam er achter dat Nero Kwik Media bluray schijven kan controleren of ze echt gefinaliseerd zijn. Ik ben nu wel blij met mijn 3560, werkt subliem, goed geluid en een mooie vormgeving.

---------- 1e review, 10-04-2011 ----------
Helaas moet mijn tweede set alweer naar de reparateur omdat het systeem vastloopt op een zelfgeschreven disc
Deze disc werkt perfec op de computer maar niet op deze set. De noodknop voor uitwerpen werkt niet.
Dit is gewoon te slecht voor woorden voor zo'.n bedrijf zulke missers te maken. Krijg je van Ecare te horen dat je zulke schijven niet mag gebruiken. Een systeem dat op foute schyven niet goed reageert mag niet op de markt gebracht worden.Mag je nog €19 betalen om je pakket naar Ecare te sturen.Ik wil nu van Philips weten wat ze concreeet gaan ondernemen.
ik ga aan de consumentenbond vragen of ik die €19 kan claimen.Het is een hele mooie set met een mooi geluid en niet duur, maar op deze manier wordt het een hele dure set.

Marc_1967 30-01-2011
Geschreven voor: Philips HTS3560/12

Een paar weken geleden hebben we dit apparaat via het internet gekocht. Redenen: de goede prijs / kwaliteitverhouding en de vele video formaten die worden ondersteund. Wij vinden het apparaat juist heel eenvoudig in de bediening. Het apparaat werkt heel intuïtief en ook het aansluiten ging eenvoudig. De beeldkealiteit vinden we echt heel goed.
Wel had de snoeren voor de achter boxen langer mogen zijn. Daar hadden we bij aanschaf niet bij stil gestaan. Ook bij ons was niet de actuele firmware geïnstalleerd. Het updaten via internet verliep echter zonder problemen.
Opvallend is dat niet alle mkv bestanden worden afgespeeld. In een aantal gevallen krijgen we alleen geluid en geen beeld. Gisteren heb ik dit gemeld bij de Philips helpdesk. dvd, divx etc. geven geen problemen en prima resultaten

visotron 29-01-2011
Geschreven voor: Philips HTS3560/12

Heel tevreden over deze set. Bij afleveren nog oude firmware. Dit is te updaten via www.philips.nl. Blue ray fantastisch. Om de capaciteiten van het apparaat volledig te benutten is wel een grondige studie van de handleiding nodig.