Harman Kardon HS210

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HS210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

eefmeent 16-02-2012
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Echt een super apparaat. Ik had eerst een sony BDV l600, maar die heb ik direct terug gebracht. Het apparaat werkte niet met mij Philips. Op deze set zitten meerdere aansluitingen zodat alles netjes zoals het hoord kan worden aangesloten.
Geluid is zeker 15x beter dan de sony BDV l600 en de Philips HSC.(hier koopik hem ook voor)
Bluray aangesloten, Ziggo settop, en een mediaplayer alles werkt perfect.

jva75 07-01-2012
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

wat een miskoop is dit artikel of zoals ik verder lees misschien wel het merk....
Heb de dvd/tuner/versterker al een jaar op zolder staan na eerst 2 jaar van iritatie in de woonkamer.
De afstand bediending werkt zeer slecht de unit reageert niet of nauwelijks, kan alleen maar dvd lezen van de beste kwaliteit gecoopieerd spul daar heeft deze set geen zin in of na een half uur stopt
hij ermee. 3 springt automatiche over op radio terwijl je dvd zit te kijken . wat een super slechte aankoop was dit zeg alleen de boxen zijn mooi om te horen en te zien voor de rest is het echt rommel koop het nooit meer ....

Jos2802 06-08-2012

Een dag of wat geleden, ook een HS210 aangeschaft en wat is het euvel? Inderdaad een systeem dat niet reageerd op de afstandbediening. Dacht eerst nog dat het de batterijen waren, maar nee. Er valt niet mee te werken.
Nou las ik net dat S&F dit model in de aanbieding doet. Dus mensen..bezint eer ge.....

Keessenior 08-01-2012

Hoe valt te rijmen: "twee jaar irritatie in de huiskamer en één jaar op zolder"en "introductie van het model 2010"?
Keessenior

musicrifo 03-01-2012
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Heb de HS 210 een paar week in mijn bezit.
Vindt het geluid heel mooi, zeer makkelijk in gebruik en het uitpakken duurde bijna langer dan het installeren.
Wat alleen niet lukt is DVD+R zelfopgenomen films afspelen, terwijl dat bij mn oude philps dvd recorder geen enkel probleem was. Heb nog niets gevonden wat de reden kan zijn. Baal daar enorm van. Verder mooie vormgeving, ab mooi strak

VeganAngela 10-04-2012

Klopt, deze ervaring had ik ook in de winkel van MM.
Het opvolgende systeem HS 280 vertoont hetzelfde probleem.

LST 16-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Deze set sinds april 2011 in het bezit. Sinds vandaag reageert de speler niet of nauwelijks op commando's van de afstandbediening als ik een DVD wil bekijken. De radio werkt nog wel. Ook het display valt af en toe uit.

Deze set besteld bij Wehkamp. Ze komen hem morgen ophalen i.v.m. het defect. Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden.

Jaap_W126 04-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Lang georiënteerd en uiteindelijk gekozen voor de HD210. Installatie is eenvoudig gegaan. Heerlijk geluid. Heeft alle aansluitmogelijkheden die je nodig heb, erg handig dat de afstandsbediening een leerfunctie heeft waarmee overige afstandsbedieningen haast overbodig worden. Goeie prijs kwaliteit verhouding. Voor de lage internetprijs werd dit apparaat ook aangeboden bij Saturn.

Petere1957 30-11-2011

Fantastische Home Cinemaset!
Handleiding is zeer duidelijk en alles is zeer eenvoudig te installeren.
Boxen en subwoofer van hoge kwaliteit, zeker gezien de zeer aantrekkelijk prijs van deze set.
Mogelijkheden zijn legio en zeer eenvoudig te bedienen. Enige nadeel is de wel heel kleine afstandsbediening met hele kleine knopjes.

Ridvan Bayrak 02-09-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Deze set een paar dagen in huis. Ik ben een starter als het gaat om Homecinema dus ben niet echt iets gewend. Wat mij direct opviel is dat zaken zoals DTS etc niet standaart in het systeem zitten terwijl je dat wel verwacht voor die prijs. Het geluid is prima, muziek en films gaan erg goed. Alleen als ik het aan mijn upc media box normale tv kijk is het geluid erg hol en leeg. Hieronder de overige plus en min puntjes.

plus:
netwerk functie
Avi en dvx afspelen via usb of netwerk
2 optische ingangen
makkelijk te installeren
bass zelf instellen.

Min.
stem geluid klinkt hol en zacht achtergrond geluid oveheerst
Een lichte ruis in het geluid als het geluid zacht staat
Handleiding
Afstelling van het geluid is omslachtig en niet praktisch
Afstandbedienig werkt traag en loopt vast

Al met al wel een leuk systeem!

Gr.

Ridvan

PS: ik heb hem voor 440 gekocht bij appollo

Ozzyblack 18-06-2011

Hallo.

Deze set gekocht, ik was op zoek naar de hs200 maar ik zag dat die uit 2006 is. Ik had al een blue-ray speler dus ik dacht een de hs210 uit 2010 is een perfecte keus. Muziek via de nas server. Ik gebruik de DVD speler eigenlijk niet. Het geluid en daar gaat het om is super. Niet een al te grote subwoofer maar wat een sound. En de satteliet speakers geven ook een perfect geluid. Dit systeem klink mooier dan menig bose set. Het heeft iets kleinere speakers dan bv de hs280 maar ik kon het verschil niet horen. Ik ben blij met de keus voor dit systeem ziet er super strak en duur uit, zeker als je de bijpassende zuilen set erbij aanschaft. die zitten er niet bij in tegen stelling tot de hs200. Dit is echt een super systeem met een nog mooier geluid.

eefmeent73 08-03-2012

Wat zijn de juiste instellingen om het geluid goed in te stellen. Heb nu alles op nul staan. als ik de set harder zet, dan is het geuid qua dofheid anders dan als deze zachter staat.
iemand een tip.

LST 23-04-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Ik heb deze set gekocht als vervanger van mijn vorige Harman/Kardon systeem. De handleiding is vrij summier, maar bevat voldoende informatie om het set te installeren. De geluidskwaliteit is echt fantastisch. In vergelijking met mijn vorige set (voorzien van JBL speakers) is dit echt een wereld van verschil. Mooi vol geluid met voldoende details. De afwerking van het geheel is keurig. Ik vind het persoonlijk ook een voordeel dat deze set geen CD-lade heeft. De afstandbediening reageert wat traag, maar dat is dan ook het enige wat ik op dit moment op de set heb aan te merken.

Jopri23 31-12-2011

Ik reageer op je beoordeling van het geluid. Bij de set die ik juli-2011 heb ontvangen is dit ook prima, behalve bij de radio. Soms is het goed, maar vaak hoor ik hoge sis-geluiden alsof de radio niet goed op de zender staat of zo. Heel vervelend. Ik weet niet of het bij het apparaat hoort of dat er een defect is. Daarom mijn vraag: herken je hier iets in?

Hans Koppelmans 21-03-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Heb deze set nu twee weken in huis. Mijn ervaring is dat je voor het goed aansluiten van dit soort apparaten met veel mogelijkheden best wat tijd uit moet trekken om alles goed geïnstalleerd te krijgen, ook nu weer. Ik heb een even dure Sony-set terug gebracht, omdat ik het geluid niet goed vond en toen deze set meegenomen.
Mooi geluid, helder en strak, maar net iets minder( ietsje schorder lijkt het) dan mijn hifi-stereo met grote boxen. De bassen zijn dieper en goed te regelen door de actieve subwoofer. Ik mis wel een toonregeling. Het audiomenu met 5 instellingen is maar beperkt. Surround wide music vind ik het helderst klinken, zonder lawaaierig te worden, de normale stereoinstelling is doffer, althans in mijn situatie (grote ruimte). Zowel pop-rock als klassiek klinkt erg mooi.
Alles ziet er degelijk en goed afgewerkt uit. De subwoofer reageert goed, gaat stand-by en uit als ook de tuner dat doet.

Renejan 01-02-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Mooi systeem met een goed geluid. Design erg mooi. Na twee dagen was de dvd speler stuk. Omruilen was geen probleem.
De bediening is eenvoudig. De knopjes op de afstandsbediening te klein.
De handleiding is summier maar het spreekt allemaal wel voor zich.
Ik ben tevreden.
Rene

Harold70 30-01-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Het setje net in bezit, dus duurzaamheid kan ik niet beoordelen.
Ik koos dit setje ivm de actieve subwoofer, wat vaak op goedkopere setjes niet aanwezig is. Verder had ik 2 optische ingangen nodig. Dit apparaat had alles in huis, mist blu-ray, maar dat is toch al gebeurd, voor mij. Alles streamen, via appletv.

De handleiding is inderdaad mager, een zesje. Voor een leek is het onvoldoende, vermoed ik.
Alles was simpel aan te sluiten, alles kabels zitten erbij.
Geluid is heerlijk, zuiver, warm. De bas is goed in te stellen, super.

Ik krijg echter de ethernet verbinding niet werkend. De pc (werkt via delen van windows media player) ziet de hk wel, maar de hk blijft aangeven dat hij geen netwerk heeft. In de settings zie je echter wel het toegewezen ip adres.
Verder lukt het me niet om de ab te programmeren, ondanks dat hij na elke leeropdracht netjes groen licht geeft. Echter vervolgens werkt hij niet.
Op zich geen grote minpunten, maar niet wat je verwacht in deze prijsklasse.
Heb hk een email gestuurd, de site is ook karig, ben benieuwd.

Johan2009 01-11-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Een week dit 2.1 systeem in huis. Genomen omdat er vele aansluitmogelijkheden zijn en er geen ventilator in zit die onnodig lawaai maakt.
Aangesloten apparaten: een Philips HD satellietontvanger (geluid, coax), een Philips Streamium internet radio (coax), HD TV en USB.

De geluidskwaliteit is prima, en goed instelbaar, zowel intern bij de settings als op de subwoofer zelf. Virtual surround klinkt niet te kunstmatig. Set ook gekocht op grond van mooie transparante geluid, en dat klopt thuis nog steeds.

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid: naast analoog zijn er twee coax ingangen en twee optische ingangen.

Jammer dat ik nog niet in staat ben geweest om de selectie van die ingangen te koppelen aan het aanzetten van de TV + satellietontvanger met mijn Logitech afstandbediening. De TV + SAT + HK gaat dus wel aan, maar alleen als ik geluk heb stond ie nog op de juiste SAT ingang. Anders moet ik het met de hand doen. En dat is omslachtig, omdat ik op dit moment nog de TV erbij moet gebruiken om het goed te doen. Het display op de ontvanger geeft wel eea aan, maar niet het menu wat je moet doorlopen. En er is niet 1 knopje voor Coax1 of Coax2 oid.

De USB heb ik uitgeprobeerd voor zowel geluid als fotos: helemaal mooi. Het duurde even dat ik zag dat de USB ingang niet alleen aan de achterkant zat maar er is er ook nog eentje aan de zijkant (en nog een ingang voor iPod).

Netwerk aansluiting nog niet geprobeerd, omdat dat alleen met netwerkkabel gaat, en de router in een andere kamer staat. Dan zou ie ook gemakkelijk mijn netwerk server met muziek moeten kunnen benaderen.

De afstandsbediening voelt heel solide aan, de knopjes zijn echter klein. Ik druk soms maar met de nagels. De vormgeving is een smaakkwestie maar ik vind 'm mooi en strak.

Duurzaamheid: kom over een jaartje terug?

hoekies 07-10-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Deze set een paar weken in huis. Ik heb inmiddels al wel de tweede set! De eerste set was niet goed, had software matige problemen. De radio gaf geen geluid en op een gegeven moment kon ik ook geen zenders meer selecteren. Ik heb toen een andere gekregen die het gelukkig wel doet. Maar voor een toch redelijk dure set verwacht je dat alles goed gecontroleerd wordt voor hij de fabriek verlaat. Na deze valse start ga ik er nu van uit dat de set het prima doet.
De set ziet er mooi uit is mooi compact en geeft een prachtig geluid. Ik was op zoek naar een 2.1 systeem want ik maak te weinig gebruik van de 5.1 mogelijkheden van mijn oude systeem.
De set speelt de muziek van mijn computer draadloos af, mijn externe harde schijf kan via de USB aansluiting worden aangesloten en speelt dan alle muziek en films die er op staan, stand alone, af.
Ik ben er dus erg blij mee.
Puntje van kritiek is de te beperkte gebruiksaanwijzing. Het apparaat is erg complex en het is nu veel zelf uitzoeken en proberen.
Ook heb ik geprobeerd via internet Harman Kardon te benaderen met bovenstaand probleem. Die stuurt je door naar de winkel waar je het systeem hebt gekocht?
Een mail met vragen kan alleen in het engels en wordt naar een helpdesk in de VS gestuurd, maar staat op de site wel binnen 24 uur een reactie! Maar niet heus, want na een week nog geen reactie.
Dat kan / moet beter Harman Kardon.

Hempie007 16-06-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS210

Gisteren de set binnengekregen, installatie kinderlijk eenvoudig. Setje ziet er mooi uit. Qua geluid ook dik tevreden. De basbox is niet te groot maar klinkt goed. Dit is een snelle review. Mochten me nog meer dingen opvallen plaats ik het wel.

HDMI ingang was wel fijn geweest, maar wist ik van tevoren.