Sony DAV-F200 home theatre system

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DAV-F200 home theatre system op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FOZ@B53 18-10-2021

JAMMER

Dit is een geweldig product, helaas speelt hij geen dvd's meer af, daarom is het spijtig dat dit verdwenen is uit de handel anders had ik al een nieuwe gekocht het is echt heel goed , JAMMER !

Frie 03-01-2014

Na 4 jaar is de dvd drive kapot gegaan.
Helaas zijn de sony bdv series net iets breder en kan ik daardoor niet plaatsen

op zoek naar een nieuwe.
eventueel de afstandsbediening nog over.

Headz69 08-07-2014

Beste frie zou graag de afstandsbediening willen hebben als reserve! Hoor graag van je wat je hier voor vraagt ! Alvast bedankt voor de respons,
Mvg donald

Datemaatje 27-01-2013

Ik heb dit apparaat nu 3 jaar. Alles bevalt nog steeds prima. Ik gebruik het voor zowel muziek als film. Het geluid laat ik dan met een tulpkabel van mijn laptop komen terwijl ik tegelijkertijd het beeld via een hdmi van laptop naar beeldscherm stuur. Dat gaat prima.

Ik sluit mij aan bij eerdere reviews:
-goed geluid voor een 2.1 set
-genoeg mogelijkheden voor een leek

Aandachtspunten:

De subwoofer moet op een afstand van 2 meter van de speler staan. Dit is ook niet te verlengen omdat er een zeer specifieke kabel is meegeleverd.

TENSLOTTE:
Eerst las ik alleen reviews, zonder zelf ooit iets te plaatsen. Behoorlijk egoïstisch. Ik heb het licht gezien en roep nu op:
PLAATS ZELF OOK REVIEWS VAN JE OUDE EN NIEUWE APPARATEN!

hk291053 30-01-2013

Even nog een reactie op die specifieke kabel: ik had de uitdaging dat mijn vrouw die grote subwoofer niet in de woonkamer wilde hebben en met die 2 meter kon ik hem niet uit het zicht krijgen. Blijkt dat het gewoon een hele ouderwetse printerkabel is. Bij de PC winkel op de hoek een printerkabel van 10 meter gekocht en voila, de subwoofer staat nu in een hoek in de achterkamer. En inderdaad, ik geniet ook nog steeds van de Sony DAC-F200.

VCL 31-08-2010

Heb voor het kopen van de DAV-F200 heel wat 2.1. sets van rond de 300 euro beluisterd. Deze kwam er naar mijn smaak het beste uit. Wat me tegenstond bij andere sets was de bizar dominante bas bij diverse soundbars. Gebruik de set ook als cd/mp3 speler en dat bevalt ook goed. Als het een keer wat minder is (sommige nummers is de bas wel dominant) dan bedenk ik maar dat ik meer dan de helft minder heb betaald dan diverse andere producten. Ik loop tegen 1 probleem op en dat is het verschil tussen beeld en geluid (geluid volgt fractie later dan beeld bij afspelen dvd). Heb hier in dit forum ook een vraag over gesteld.

vanrooijen1 10-07-2010

mooi design en een goed geluid voor deze home cinemaset van sony. hier icm met een lg lcd tv. uiteindelijk ook het geluid via van de tv via de boxen kunnen krijgen. dit ging niet met de vorige home cinema set. ben er erg tevreden mee. zeer makkelijk dat de ipod er ook op kan.

edjongenelen 23-05-2010

uiterst tevreden met deze aankoop.Is een lust voor het oog,en niet minder belangrijk een goed geluid voor een 2.1 set.
Kan deze aan iedereen aanbevelen.

yellowgrip 08-04-2010

Prachtige set. Ik heb na een week alles naar wens afgesteld en ben er erg gelukkig mee. Bravia Sync scheelt weer een afstandbediening.
Het geluid en het gebruikgemak vind ik prima.

Enige nadeel vind ik het formaat van de receiver zelf. Die is met een hoogte van circa 22cm aan de hoge kant waardoor het niet paste in mijn TV-meubel. Met de meetlat naar de winkel maar er zijn slechts enkele (en helaas in mijn optiek niet de mooiste) meubels die de receiver kwijt kunnen.

vantijgeren 09-02-2010

Ik heb mijn vader begin dec. 2009 dit setje laten kopen, hij begrijpt weinig van menus en instellingen dus moet het "vanzelfstprekend" werken, samen met de TV. Daarom hebben een Sony Bravia TV erbij gekocht.

Fout 1: ik had erop moeten letten dat ook de TV "Bravia sync" ondersteunt. Dat blijkt nu niet het geval te zijn (Sony 32S5500).
Fout 2: ik dacht dat een HDMI aansluiting net zo vanzelfsprekend werkt als een scart kabel, maar dat is gecompliceerder, vooral omdat de F200 alleen een HDMI out heeft.
Fout 3: Die F200 heeft een gigantische hoeveelheid instellingen maar wat hij niet kan wordt uit de gebruiksaanwijzing nauwelijks duidelijk. Bijv. geluid weergeven van de TV via de HDMI kabel. Want: geluid van de TV moet je via een andere verbinding (optisch of tulpjes)tot stand brengen.

Belangrijkste probleem nu: mijn vader blijft twee afstandbedieningen nodig hebben en moet zowel bij de F200 als bij de 32S5500 steeds de goede ingangen en instellingen kiezen om optimaal te kunnen genieten. NIET GEBRUIKSVRIENDELIJK.

Sony en de leverancier vinden keihard dat de klant ("ik", namens mijn vader) dat zelf had moeten begrijpen. Niet dus en ik ben een beetje pissig op ze.

Verder vind ik de F200 wel een goed (en vooral mooi) setje. Wel heb ik de twee hoge/middentonen boxjes vervangen door iets robuustere breedbandspeakers waardoor het geluid minder blikkerig klinkt. De inbreng van de basbox is standaard erg dominant, dat heb ik via de menuinstellingen getemperd.

Wat zeker wel werkt (i.t.t. vele berichten hier) is de USB aansluiting voor geheugensticks en zelfs een harddisk. Maar let op: alleen mits FAT32 geformatteerd!! Foto's laat hij zien op de TV en ook de bestandsstructuur als je daarvoor het knopje weet te vinden op de afstandsbediening. Verwacht echter geen HDMI weergave, de foto's worden nogal primitief gerenderd en daar kun je niets aan instellen.

Ander probleem: alle mitsen en maren in de gebruiksaanwijzing, om gek van te worden!!

Wat wel handig blijkt is dat wanneer je een DVD in het apparaat stopt hij automatisch dat als bron selecteert. En dat hij de voorlaatste instelling onthoudt. Dus na het spelen van de DVD komt automatisch de radio weer aan bod. Dat bevalt mijn vader prima. Is wel een menuinstelling, maar gelukkig af fabriek zo ingesteld.

Toch geen hoog cijfer voor gebruiksgemak, dat zul je nu wel begrijpen. Ik ben al blij dat mijn vader er enigzins mee overweg kan en hij heel gelukkig is met de nieuwe mogelijkheden. Want de weergave van DVDs is prima, daar hoef je m.i. geen dure blueray voor aan te schaffen, ten minste niet bij een kijkafstand van meer dan 3 meter.

taras 01-02-2010

Deze set een week in bezit,daarom geen waardering voor duurzaamheid.
een stijlvolle set is dit,en deze set kan je nu voor minder dan 300 € kopen.
aangesloten op mijn panasonic plasma tv en met de ingegeven code werkt de ab ook voor de panasonic tv,tv en de sony set schakelt uit met een druk op de knop.voor audio gebruik ik de optische aansluiting tv naar sony dav-f200.
omdat mijn panasonic plasma een sd kaartlezer maar geen usb aansluiting heeft is de extra usb een leuke optie.
de aanduiding op het display (mode:tv-radio-usb-mport enz)
is wat te klein uitgevallen volgens mij.
deze set produceerd een mooi geluid en voegt iets extra toe aan het "cinema" gebeuren.
ben ook even naar de gelijkaardige set van panasonic
gaan kijken/luisteren,en voor dezelfde prijs is de sony set in het voordeel:betere "looks"
de wooferkast van de sony is wat groter in volume en dat hoor je.
plus:"looks"
geluidsweergave
gebruiksgemak
aansluitingen
min:display moeilijk leesbaar/te klein
niet voor opstelling in appartement (burnlawaai)

brampje34 29-01-2010

onlangs systeem gekocht geprobeerd in te stellen werkt voor geen meter 10000 knopje en de gebruiksaanwijzing is ook 3 x niks (veel te kleine lettertjes) ik probeer nu via hdmi kabel tv-geluid over de speakers te krijgen lukt niet!
al met al wel mooi kwa voormgeving

jubke1952 29-01-2010

Heb sinds een week dit mooie set gekocht.
Ben zeer tevreden hierover
heb de subwoofer kunnen verlengen met een gewone computerkabel,moet zeggen werkt perfect.
Heb dit alles aan gesloten op mijn sony Z5500,en wel met de juiste kabels,beeld en geluid zijn echt heel mooi.

Rodge2010 10-01-2010

Ik heb deze set gekocht en gekoppeld aan mijn Samsung LED tv. Een geweldige combi.

De Sony-set is erg mooi om te zien. Oogt veel stijlvoller dan vergelijkbare sets van Philips e.d. Mooi display met een soort wit spotje op het Sony-logo. Verder kun je de kabels achter helemaal wegwerken met een soort dekseltje. Geluid is ook fantastisch. Stijlvolle speakers en een mooie piano-look subwoofer met goeie bass en treble

Kabel van sub naar set is niet superlang, maar voor mij lang genoeg. Ik kan eigenlijk niks negatiefs bedenken, alleen dat het geen BlueRay is, maar wat wil je voor dat geld. Kortom, prachtig design en prachtig geluid. Zonder twijfel het beste dat je in deze range kan kopen.

EdJLeusden 25-09-2009

Ik heb deze set gekocht ter vervanging van een surround set. Ik wilde niet meer al die boxjes in mijn huiskamer.

Ik vind het een fantastisch systeem! Geluidskwaliteit is super goed! Kijk een actiefilm op je LCD TV en je zit er direct helemaal in. Ik geniet er veel meer van dan mijn vorige surround set die een stukje duurder was. Beeldkwaliteit is overigens ook meer dan uitstekend!

Apparaat is eenvoudig in gebruik en er zitten diverse verschillende poorten op om je apparaten op aan te sluiten. HDMI, digitale coax etc.

Hangt erg mooi aan de muur! Een plaatje!

Sten 09-04-2009

Ik heb de DAV F200 nu ongeveer 2 maanden in bezit. Het geluid is prima. Ik heb het systeem altijd aanstaan bij mijn LCD tv, zodat ik niet meer naar het slechte geluid daarvan hoef te luisteren.

Een belangrijke reden voor mij de set te kopen, was het design, in combinatie met DVD en MP3. Echter: bij het inpluggen van de geheugen stick, leest het systeem niet meer dan 150 nummers per map. Op deze manier heb ik niet veel aan mijn 16Gb muziek....

Verder moet de shuffle stand iedere keer dat je het systeem weer inschakeld, weer ingeschakeld worden. Dit inschakelen is niet een knopje aanzetten, maar door enkele menu's lopen zodat het enkele minuten duurt voordat het aan staat.

Heb het systeem nu te lang in bezit, anders had ik het graag teruggebracht.

jeroen14 31-01-2009

Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Er komt een mooi geluid uit de boxen. Wat mij betreft ook voldoende bas. Je bent wel erg beperkt door de korte afstand van de dikke kabel van setje naar de subwoofer. Ik had hiervoor geen home cinema systeem, maar kan me voorstellen dat een setje met 5 speakers een betere dolby surround weergeeft. Maar wat mij betreft een goede keus!
Een kleine vraag/opmerking; hoe krijg je in hemelsnaam geluid van je tv over de speakers?!!! Als ik een dvd afspeel komt het geluid goed over de speakers (HDMI-kabel). Maar als ik een film op tv (kanaal) kijk dan krijg ik geen geluid via de speakers als ik de set op TV (of andere instelling)heb staan.Ik heb de tulp-stekkers geprobeerd,de koptelefoonuitgang met overloop naar tulp stekker. En er zit geen optische uitgang op mijn philips lcd tv.Wie heeft nog suggesties?

Tyfona 04-01-2009

ik ben erg positief over dit apparaat !
Bediendeel velengt met 5 m. (25p)
Werkt perfect.

Hangt aan de wand, echt een plaatje boven de televie.

qba 22-12-2008

Na enorm geimproviseer met hoe we deze set in de kamer gaan passen, hebben we een goede opstelling kunnen vinden. Het basisstation is prachtig klein, echter het bakbeest van een subwoofer (60x60x25 cm) moet binnen 2 meter van het basisstation staan.. Kabel tussenbeide is via de officiele weg niet verlengbaar (Sony helpdesk verwijst je naar Japan om een klachtenbrief te schrijven..) en geleidt ook stroom naar het basisstation, dus had enig bezwaar om er een printerkabel tussen te leggen. Uiteindelijk de subwoofer in een naburig kastje kunnen wegwerken dat we aanvankelijk als CD opslag bestemd hadden. Verder bevalt het tot nu toe prima.

PRIMA:
- geluidskwaliteit
- prijs
- bedieningsgemak met name met sony tv met 1 a.b te bedienen.
- design

SLECHT:
- bekabeling: 1) onnodig dikke kabel tussen basisstation en subwoofer (maar 5 van de 25 pins in gebruik.. en een idioot grote seriele stekker eraan..).
2) om TV geluid over de set te luisteren is HDMI niet voldoende maar moet er nog een tulpkabel naast lopen.

- geen equalizer, alleen bas/treble en profielen.

- service helpdesk ondermaats, en ik ben benieuwd hoe het met reserveonderdelen zal zijn.

broeren79 18-12-2008

Design is prachtig, geluid ruim voldoende voor een 2.1 set. Bedieningsgemak goed genoeg, maar ik kan me voorstellen dat ik dit nooit van ze lang zal ze leven aan mijn ouders uitgelegd krijg.

Deze speler heeft echter 1 groot probleem: meerdere dvd's die ik gebrand heb, werden slechts in zwart-wit afgespeeld. Dezelfde dvd speelde, op alle andere spelers die ik probeerde, perfect af.

Datzelfde gebeurde bij 2 exemplaren, dus ik heb hem teruggebracht.

hansdepans 15-12-2008

Het is een helder geluid alleen het volume van de bas had meer gemogen. Nu is dit wel CD/DVD afhankelijk maar hij staat bij mij bjna altijd op de hoogste stand en daar zonder enige dreun waar te nemen. Ik had daar iets meer verwacht met zo'n grote actieve baswoofer.
De vele mogelijkheden komen het gebruiksgemak biet altijd ten goede en vaak heb je hety scherm van de TV nodig om je instellingen te zien. Een shuffle weergave had voor mij wel met én knop gemogen. Nu is het niet mogelijk dit in te stellen zonder dat de TV aan is

Twan3 25-09-2008

De Sony DAV-F200 is een mooi uitziend apparaat met een goed geluid en het is zeer gebruikersvriendelijk, en makkelijk te programeren, het enige wat ik jammer vind is dat je namen van nummers en/of artiesten die op een cd staan niet kunt invoeren, of weet iemand hoe dit moet.

naatje74 02-08-2008

Sind een week draait dit mooie design spulletje bij ons in de huiskamer. Wij zijn erg tevreden. Wij hebben (nog) geen LCD tv dus hij staat aangesloten op een gewone sony tv.

Wel een beetje moeten wennen aan het geluid, vooral wanneer we het geluid van de tv over de boxen willen laten horen. Dan krijg je een galmend geluid, het is dan dus even zoeken naar de juiste geluid verhouding.

Zo hadden wij links meer geluid dan rechts, maar in het menu instellingen hebben wij het geluid in db aangepast per box en subwoofer en hebben we nu gelijk geluid uit de boxen. Wij hebben de draden van de speakers wel iets verlengd dit ging zonder moeite

Het inbrengen van een cd/dvd is even wennen. De speler pakt de schrijf en ik heb al gauw de neiging om er tegenaan te duwen.

Kortom een mooie set zowel in uiterlijk en beeld/geluid. Mijn tip; ga rustig met de gebruiksaanwijzing op schoot dit apparaat ontdekken.

Maroju 27-07-2008

Heel mooi setje om te zien maar ook zeker qua geluid.
Ik heb eerst nog getwijfeld over de HTS6600 van Philips maar nadat ik beiden in een winkel heb gezien was de keuze snel gemaakt. Met name de satelietboxjes van de Sony zijn veel kleiner en dus minder overheersend in beeld in je huiskamer. De subwoofer is een gelikte kast wat zowel je geluidsweergever als de bedrading mooi camoufleert. Ik vind het geluid ook veel beter (voor zover je dat kan beoordelen in een winkel) dan de HTS6600.
Veel mogelijkheden die gemakkelijk zijn in te stellen. Even de gebruiksaanwijzing lezen en je hebt de afstandbediening snel door. Voor allerlei merken staan er codes in de gebruiksaanwijzing waarmee je kan zorgen dat de aftandbediening ook je tv bedient (ik heb namelijk geen Bravia tv maar een Philips LCD tv). Door upscaling naar (bijna) 1080p is het echt een superbeeldje wat'ie weergeeft. Gezien de korte periode dat ik dit setje heb ben ik echt nog aan het zoeken naar de nadelen. Kortom, ik ben echt erg tevreden over deze keuze! Als hier nog vernadering in komt zal ik het vermelden.

Winod 25-07-2008

Ik had al een goede Yamaha Dolby Digital(zonder DTS) 5.1 receiver.
Maar ik wilde een nieuw homecinema setje om de volgende 2 redene:
1. ik heb sinds kort een HD-streaming device en heel veel HD films zijn DTS, dus wilde ik een DTS systeem
2. ik wilde niet meer zoveel speakers in mijn woonkamer hebben.

Waarom heb ik de Sony DAV-F200 gekozen:
1. HDMI aansluiting + DVD upscaling naar 1080p
2. het digitale ingangen zowel optisch als coaxiaal, allebei ingangen heb ik nodig
3. redelijke prijs in verhouding tot de dure BOSE systemen

De homecinema set heeft een mooi design.
Het geluid vond ik in eerste instantie iets wat tegenvallen, omdat ik mijn 5.1 systeem gewent was die klinkt veel ruimtelijker dan dit systeem.
Maar na enige tijd went het wel.
Wat ik wel vervelend vind is de bekabeling van de speakers en subwoofer, deze zijn moeilijk te verlengen omdat de subwoofer via 25pins connector aangesloten wordt op de console.
Hierdoor is het moeilijk om de subwoofer wat verder van de satelietspeakers te plaatsen, ik heb dit uiteindelijk kunnen oplossen door een gewone computer serial extension cable van 3 meter te halen en hiermee lenget van kable verlengd.

uiteindelijke conslusie;

+ Mooi compact design
+ HDMI upscaling 1080p
+ digitale ingangen

- korte aansluitkabel subwoofer naar bedieningsconsole
- 2.1 geluid vs 5.1 geluid heel/te groot verschil

Een mooie 2.1 homecinema systeem voor mensen die nog geen ervaring hebben met een dolby digital/dts 5.1 systeem.