JVC Media system DD-3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC Media system DD-3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

albert65 28-12-2008
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

prima set mettevens nog een fraai design. Helder muziek en mooie subwoofer. alles werkt perfect. de lijn naar de pc moet ik nog proberen maar goed ben nu al tevreden

robke.v.w 30-10-2008
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

prima setje voor dat geld.
kan eindelijk films in avi bestand afspelen die op mijn pc boven staan.
heb er een vaste crosskabel tussenzitten. Met casema newsgroepen op nzb portal en Grabit is het een fluitje van een cent. De cyberlink mediaplayer pikt geen AVI, hiervoor het ik TVersity gedownload. heel goed geluid, bediening op de unit is wat onduidelijk door de kleine knoppies.
foto's kijken in een slide show gaat wat traag.

B.Kuijt 22-09-2008
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Heel makkelijk aan te sluiten.Mooi geluid.Echte aanrader.

rob42 19-04-2008
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

wat een geweldige set is dit ik heb echt alles getest
en alles doet het perfect beeld en geluid via hdmi
ook streamen met de pc via twonky media server je hoeft niet speciaal cyberlink te gebruiken zelf gebrande dvd's cd's /+/ -/ r/ rw/ hij speelt tot nu toe alles af echt een topper.

stefan66 05-01-2008
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

2 weken in bezit zeer te vreden over al verschillende dvd's gekeken heel veel gekopieerde op platinum 16xspeed dvd+r helemaal geen problemen mee gehad geluid is uitsteekend vormgeving zeer mooi wil hem nog koppelen aan mijn pc maar weet nog niet hoe?

johnnybegood 28-12-2007

KOPIEEN
3 maanden in mijn bezit. Vanaf dag 1 problemen met gebrande DVD's.
Wilde het apparaat eerst terugbrengen.

Ik had het vermoeden dat het aan mijn brander lag (VISTA ahum). De door mij gebrande DVD's op andere spelers geprobeerd, no problemo.

Uiteindelijk via deze reviews -R gaan gebruiken, het resultaat is positief. Brand nu alles op -R en draaid nu perfect.

USB
Het draaien van MP3 en DVIX op een pendrive met USB werkt subliem. Een externe harde schijf (80Gb) wordt door het apparaat niet gelezen (jammer).

GELUID
Het geluid van deze set vind ik erg goed, al is dat natuurlijk heel persoonlijk. Ben het met diverse gebruikers eens dat het surround effect net niet ge-evenaard wordt. Toch is het oude vertrouwde stereogeluid weer helemaal terug van weggeweest.
In tegenstelling tot de ervaring van de meeste gebruikers, heb ik wel geluid in de centerspeaker tijdens het afspelen CD's, MP3, TV, etc...
De decoder van mijn provider (HOME) is met een componentenkabeltje aan de speler verbonden.

GEBRUIK
Ondanks de vele mogelijkheden is het apparaat na een korte studie van de handleiding redelijk eenvoudig te bedienen.

MOGELIJKHEDEN
Al 3 maanden in mijn bezit, maar heb nog steeds alle mogelijkheden niet geprobeerd. Zo heb ik geen ervaring met het (draadloos) aansluiten op mijn router. Toch wil ik dit nog wel gaan proberen.
De mogelijkheden die ik heb geprobeerd stemmen mij tevreden.

VORMGEVING
Ook de vormgeving is weer persoonlijk. Alhoewel de kwaliteit van het geluid voor mij het belangrijkste is, wil het oog natuurlijk ook wat. Ik had het apparaat niet aangeschaft wanneer het er niet uit zou zien. De luidsprekers staan bij mij pontificaal op de TV meubel onder mijn flatscreen, een mooi plaatje.

DUURZAAM
Hierover kan ik nog niet veel zeggen. Ik ga ervan uit dat aan het apparaat ook niet veel zaken kwetsbaar zijn. Bij normaal gebruik houdt het ding het vast nog wel een paar jaartjes uit.

Brkovi 27-11-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Heb de set nu twee weken in bezit en ben redelijk tevreden. Om optimaal beeld en geluid te krijgen is het van belang om betere bekabeling te gebruiken.
De standaard goedkoper Scart, Audio en HDMI kabels doen afbreuk aan deze set! Een Scart ftatcable en HDMI kabel met zware metalen stekkers en vergulde contacten geven een supergoed beeld en geluid weer.
Dit geldt ook voor de audio kabels. Eigenlijk geldt dit voor alle apparatuur die gebruik maken van Scart en HDMI! Hierop wordt vaak bezuinigd.

USB invoer werkt uitstekend en klinkt naargelang de kwaliteit van de opnames. Dit geldt ook voor het afspelen van CD's en DVD's.

Kopien, mits goed opgenomen en afhankelijk van de gebruikte DVD-R's, spelen goed af.

Wanneer er via het Netwerk afgespeeld wordt, ook weer afhankelijk van de opname's, is gewoon goed te noemen. Maar zoals al vaker vermeld in de reviews werkt het Netwerk niet altijd goed.
Ik heb zowel via DIRECT, LAN als WLAN verbinding, hetzelfde probleem. De verbinding wordt na een half uur verbroken en dan gaat de DD-3 opnieuw op zoek naar servers of hij loopt vast!
Ik heb het vermoeden dat dit in de meeste gevallen ligt aan de PC omdat deze op een of andere manier zijn instellingen verliest (Vista)
Na een reparatie, door Vista te laten doen, van de verbinding werkt het weer een half uur. Dit is zeer lastig.
Toewijzen van vaste IP adressen of zelf laten bepalen maakt niets uit. Het probleem blijft!
Misschien ligt het probleem in Vista. Zal het ook nog proberen onder Win. XP.
Op de JVC site is er een Pdf file te downloaden maar dit brengt niet de oplossing. Ik ben naarstig op zoek naar een oplossing maar heb tot nu toe niet de juiste info hierover gevonden.
Want als het werkt zou dit super zijn want het scheelt het branden van CD's en DVD's. De kwaliteit van beeld en geluid, alreeds gezegd, is via het Netwerk goed!

Het radio gedeelte vindt ik van ietwat mindere kwaliteit. Het geluid kan op sommige zenders metalig klinken.

Al met al is het een goede set. Voor z'n geld is dat zeker het geval. Heb al meerdere sets mogen vergelijken in deze klasse en uitvoering.

pkramerf 22-06-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Zeer tevreden. Uitstekend geluid. Alleen weet ik niet waarom er geen films worden herkent vanaf een USB drive. Alleen mp3 bestanden. Er wordt op extensie gekeken want als ik een mpg of avi hernoem naar mp3 ziet ie hem wel. Maar daar heb ik weinig aan natuurlijk :-)
Verder is browsen met een USB schijf erg traag. Duidelijk beter is sticks te gebruiken.

Andrego 05-06-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Heb mijn setje nu een 4 tal dagen. Ik moet zeggen alles gaat zoals het hoort. Netwerk installeren geen probleem. Dvd met JVC Lcd via HDMI verbonden en geweldig beeld en geluid. Moet wel aangeven dat ik digitale tv heb. Radio luisteren via digitale ontvanger is super geluid van hoge kwaliteit.

Objectief18 03-06-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Ik heb deze set nu een paar weken in mijn bezit. De geluidskwaliteit is in een woord geweldig. De 5.1 surround mis ik wel een beetje en komt met deze 4 boxen zeker niet uit de verf. Bij de special effects hoor je geen geluiden via de achterzijde wat men wel wil beweren. Men heeft wel een poging gedaan om het geluid wat wijder te laten klinken en daar is men wel in geslaagd. Wil je echt surround geluid dan zul je toch moeten kiezen voor een homecinema set met 5.1 speakers. De mogelijkheden zijn heel ruim. Je kunt en externe MP3 player aansluiten en zo je favoriete muziek afspelen. Ook kun je de set middels LAN aansluiten en zo je muziek van de PC afspelen op de set. Zelfs draadloos verbinden is een mogelijkheid. De vraag die je wel leest of de gedownloade films zijn af te spelen heb ik uit geprobeerd maar de films met VOBS worden niet weergegeven en zijn dus niet afspeelbaar. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd maar denk dat de MPEG films wel afspeelbaar zijn. Over het gebruiksgemak kan ik eigenlijk niet zoveel vertellen. Ik heb deze set aangeschaft via Internet (NL winkel) en zag tot mijn verbazing alleen een handleiding in het Spaans, Potugees, Zweeds en Deens bij geleverd. Helaas ben ik deze talen niet machtig en heb ik dus veel dingen zelf moeten uitvogelen, dus is dit de reden dat het gebruiksgemak niet een hoge score heeft. Over de vormgeving ben ik wel positief. De speler en de subwoofer hebben een mooie zwarte glans kleur en het design van de speler is niet een vierkante doos maar een mooie vorm met een afgeschuind front. De speakers hebben een mooie vorm en zijn niet te groot en zijn van een tafel model. Ik ben echt verbaast hoe men uit deze kleine speakers zo'n mooi geluid weet te verkrijgen. De duurzaamheid is moeilijk te beoordelen omdat ik deze set net heb daarom in mijn ogen nog niet is te beoordelen.

Wiim 12-05-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Sinds enkele dagen in bezit.
geluid zeer goed ondanks dunne geluidskabels.
Surround ook geweldig ondanks de drie boxen.(ik was wat twijfelachtig)had 6.1 JVC TH-A75 overigens ook een goede set.
vormgeving is perfect past zeer goed bij LCD van JVC.
Gebruik afstandbediening vind ik beter dan wat ik gewend was.
al met al een perfecte set.

tevreden_gebruiker20 10-05-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Schitterend apparaat, en met die cashbackactie van JVC helemaal super, relatief weinig geld voor zo een uitgebreide set.
Veel mogelijkheden, mooi geluid en mooi uiterlijk.

gep1234 09-04-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Apparaat geeft een uitstekend geluid. Muziek wordt heel mooi weergegeven en ook de kwaliteit van het Surround geluid is ruim voldoende. Speakers zijn mooi vorgegeven en mooi bescheiden van afmetingen. De mogelijkheid van netwerkaansluiting is geweldig.

Ik heb slecht een paar kritiekpuntjes: de fabrikant geeft het MAC-adres van de ethernetkaart nergens weer. Als je het ding met een met MAC-filter beveiligde WIFI verbinding in je netwerk wilt hangen, heb je die wel nodig. Je kunt er enkel op een wat omslachtige manier achter komen. De meegeleverde software behoeft nog wat aandacht: het neemt de bestanden op je PC wel erg in de houdgreep. De mogelijkheid om direct het internet op te gaan, zou fijn zijn.

Wat meer storend is, is het feit dat de SL-DD3 niet met DRM-beveiligde muziekbestanden overweg kan.....

DannyVliss 18-02-2007

Kortsamengevast:
Een gewldige geluid uit een strak en compacte tuner/versterker. Ook de zuitljes en center speaker geven geweldig geluid en zijn compact/strak van design.

Veel inregelmogelijkheden en de netwerkfunktie werkt TOP als je de instrukties eerst goed leest ;-)
Ook afspelen subs (.srt) met divx op cd geen probleem.

De enigste kinderziekte (vastlopen NTSC weergave) wordt door JVC hard aan gewerkt (hoop ik) en zal van dit euvel hopelijk snel verlost zijn d.m.v. firmware update dvd-speler. PRIJS/KWALITEIT een echte aanrader!!!!

André2007 12-01-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Heb de set nu een week maar kan nog niet echt de geluidskwaliteit beoordelen.
Er zitten 5 verschillende geluids weergaves op het systeem persoonliojk vind ik
auto surround het mooiste klinken maar dan doet de center niet mee. bij
wide/2chmusik klik het geluid als een echo put en bij super wide al helemaal
dit klikt voor geen meter.

Nickdeboer 08-01-2007
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Op basis van alle positieve reviews vandaag de DD# aangeschaft en ik moet
zeggen dat de power me erg goed bevalt. Installatie is erg simpel alleen moet
ik hem nog koppelen aan mijn netwerk maar de gebruiksaanwijzing daarvoor ziet
er niet al te moeilijk uit. Verder heb ik hem dmv een dvi - hdmi kabel
angesloten op mijn Philips PF329966 lcd tv en ik moet zeggen dat het er erg
strak uit ziet. Conclusie: een aanrader!

Rob_DD3 02-01-2007

Ik heb de set nu 1 week in huis en ben er zeer tevreden over. Geluid is goed,
220w RMS.
Netwerkgedeelte werkt ook heel gemakkelijk.

Jammer alleen dat er geen wireless module in het apparaat standaard erin zit.
Die moet je apart aanschaffen , ethernet bridge.
Maar een netwerkabel aan je eigen router werkt ook tadeloos.

Design is strak, je krijgt ook ruimte in je audiomeubel aangezien je alles
wegkunt doen, alles wat je nodig hebt zit in de JVC sophisti DD-3

Ik ben zelf wel benieuwd wat de max schijfgrootte(usb) is die je kan aansluiten.
Ik heb een extra hardeschijf van 300gb aangesloten op de usb poort(2partities)
alleen die werkt niet, mijn usb stick wel.
Het kan natuurlijk komen door de partities of door de bestandsindeling. Ik ga
zelf ook nog ff testen.

Al met al ben ik zeer tevreden ermee, ik heb ook een jvc televisie en een jvc
videorecorder, die kan ik nu met de afstand bediening van de jvc sophisti
allemaal in 1 keer bedienen. Toppertje

Vicario 29-12-2006
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Vandaag dit systeem aangeschaft.
Ik wilde geen 5.1 systeem meer, al die draden door je huis....En een wireless
5.1 systeem.. goede voor een redelijke prijs zijn er nog niet.
Het 3 2 1 systeem van bose was een optie maar de prijs en de mogelijkheden die
je ervoor krijgt zijn een stuk minder dan bij dit systeem van JVC, het geluid
is echt perfect voor in de huiskamer, en 1 belangrijk + punt het afspelen van
cd's is duidelijk beter dan in een 5.1 surround set.
Het surround geluid van deze set is voor mij genoeg.
De boxen zijn ook niet al te groot, en de set ziet er ook gewoon mooi uit.

tinko 28-12-2006
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Na 1 week kan ik er wel wat over zeggen.
Installeren van het een en ander valt reuze mee.
Via een ethernetkabel (cat5) aangesloten op mijn router had ik direct
verbinding met mijn PC die op grote afstand staat. Wel eerst software
installeren op de PC. Alleen foto's in hoge resolutie worden maar deels op de
LCD TV weergegeven. Als je het formaat van de foto's aanpast aan het aantal
pixels van de TV dan kun je de hele foto bekijken.
Wel even zoeken naar de juiste geluidsinstellingen om b.v. DVD dolby surround
goed weer te geven.
Tot nu toe tevreden met de dd-3 set.
Mooi design, neemt weinig ruimte in beslag.
Niet meer de wereld van de boxen en draden in de huiskamer.

gron03 27-12-2006
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Ik heb deze set nu een paar dagen in mijn bezit en ben zeer tevreden over het
geluid en de mogelijkheden van de DD-3. De gebruiksaanwijzing is niet altijd
even duidelijk, met name de uitleg van de afstandbediening is onduidelijk.
Installeren kost even tijd maar is prima te doen. Hetdesign van de ste en de
speakers is schitterend.

riet_nl 06-12-2006
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Ik heb de set nu drie weken in bezit en het geluid en de mogelijkheden zijn
prachtig. Het probleempje wat ik schetste op 1 december is opgelost door het
gebruik van de knop surround mode te gebruiken. Schitterend geluid op 4
verschillende manieren in te stellen. Mijn leverancier had extra lange kabels
meegenomen en alles perfect geinstalleerd voor de dezelfde prijs. Bij het
vertonen van DVD's is het net of je in de bioscoop zit want het geluid komt van
alle kanten terwijl ik niet de perfecte opstelling heb.

Mr. raf 03-12-2006

Heb de JVC DD-3 nu een week in gebruik. Wat gelijk opvalt is de kwaliteit van
het geluid, geweldig. Ook bij het afspelen van muziek-cd's of gebruik van
radio. Het gebruiksgemak is tevens ook oke.

Gfm 18-10-2006

Echt een super installatie. Heb hem bij een dealer vergeleken met Sony DAV-X1
en met Bose 123. Is qua geluid gelijkwaardig aan Bose en een stuk beter dan de
Sony. Qua design echt super mooi (vooral de boxen zijn een sieraad in iedere
woonkamer) en qua mogelijkheden veel uitgebreider dan Bose.

Coen20061 10-10-2006
Geschreven voor: JVC Media system DD-3

Absoluut aanrader deze set. Geluidskwaliteit overall zeer goed; zeker bij
muziek CD's. Surround beleving goed aanwezig door center speaker.
Beeldkwaliteit is super door middel van de HDMI aansluiting, JPEG-jes worden HD
in 720p weergegeven!
Netwerk ingebouwd is een mooie functie. Ik heb hem zelf wireless gemaakt door
een Sitecom WL-130 Repeater aan te sluiten op de DD-3 en dit in combinatie met
mijn huidige 54G Wifi router.

Tip bij het wireless maken: zorg dat je router automatisch nieuwe Wifi stations
accepteerd. Stel zowel de WL-130 Repeater als de DD-3 in op static IP adressen
binnen dezelfde range als de router. Bijvoorbeeld allen 192.168.0.0XX Werkt bij