LG HX753W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HX753W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

beljaars20 14-03-2014
Geschreven voor: LG HX753W

vorige set een onkyo receiver met 2 super luidsprekers van driade . zocht iets kleiners en kwam dit set tegen. zag er mooi uit en klonk waanzinnig maar dat klinkt alles in de mediamarkt.
toch de gok genomen en gekocht aangesloten en het klinkt super
erg tevreden met wat ik tot nu toe heb gehoord en gezien een apparaat met zoveel mogelijkheden nog niet gezien voor deze prijs voor mij een goede keus ik woon in een flat dus heb niet veel aan grote lompe speakers met veel capaciteit daar zijn de buren niet blij mee.

RikEn 23-01-2014
Geschreven voor: LG HX753W

Binnen een uur alles aangesloten en werkend, inclusief wifi. Had hem eigenlijk gekocht op uiterlijk en wireless achterspeakers, dus was verbaasd over de internetfunctionaliteit. Blij dat ik netflix kan kijken nu, appletv eigenlijk niet meer nodig. Alles wat ik erop aangesloten heb werkt, zonder dat er delays zijn in geluid, alles loopt synchroon (TV via UPC recorder, Appletv). Moet nog proberen om xbox360 aan te sluiten via composiet, maar ga ervan uit dat dat gaat lukken.
Losse versterker en speakerset is mij veel te lomp, dit ziet er gelikt uit, en het geluid voor een normale woonkamer is alles wat je ervan vewacht, je zit middenin het geluid. Afstellen van de speakers heb ik niet geprobeerd, maar is ook echt niet nodig eigenlijk. Absolute aanrader.

Romius 07-11-2013
Geschreven voor: LG HX753W

Ik zocht een nieuwe set, waar de speakers draadloos moesten werken ivm kabels overbruggen door de huiskamer. Zodoende kwam ik bij deze set uit, ik zocht ook boekenplank luidsprekers ivm een bestaande stereoset met zuilen.

De installatie verliep vlekkeloos, de speakers werden gelijk gedetecteerd, even wat initiele instellingen en gaan. Radiozenders moesten wel handmatig worden gezocht en opgeslagen. Een auto opslag functie zit er niet in. Wifi instellen ging ook prima.
Mediaplayer aangesloten, film gedraaid, deze was niet in surround, maar 2.1. Wel in de presets die je kunt selecteren, waar ook de 9.1 functie in zit. Hier gaat alles een beetje hol van klinken. In bypass mode moet het originele signaal (in dit geval 5.1) worden weergegeven. Dit werkte dus niet. Laterhand werkte dit wel na een update, uiteindelijk opgelost dus.
De ingebouwde blu-ray speler getest, niks op aan te merken, dit werkt allemaal prima.
Via hdmi geluid van de tv werkt ook, maar hier zitten wel nadelen aan vast. Op het moment dat je de LG aanzet om bijv bluetooth of radio te luisteren, gaat de tv altijd aan. Dat is een beetje jammer en overbodig. Dit is wel te wijten aan het hdmi cec protocol, maar het was handig geweest als hier wat op verzonnen was.

Dan het ingebouwde smart gedeelte..dit hadden ze beter weg kunnen laten. Ten eerste is het zeer traag, internet schermopbouw slaat nergens op, zo traag als dit gaat. Als het half werkt, laat het dan maar achterwege is mijn advies. De ingebouwde mediaspeler (met mkv ondersteuning) is eveneens waardeloos. Soms kan je een serie opstarten omdat het een kleiner bestand is, maar meestal loopt de unit vast met een wit scherm. Omdat de LG van die mooie touch knoppen heeft, kun je dus mooi iedere keer de stekker uit het stopcontact halen. Advies hier, gewoon weer een ouderwetse aan/uit knop.
Dit gebeurde ook tijdens het luisteren naar bluetooth via een ipad, de LG gaf geen geluid meer en reageerde nergens meer op, weer stekker eruit en weer erin. Waardeloos zo.
Op mijn model is ook nog eens de optische uitgang defect, sterker nog, die zit er gewoon niet in!? Dit heb ik opgenomen met de winkel, plasmadiscounter.

Dan weer iets positiefs, het geluid. Na de update kon ik het 5.1 geluid bewonderen, het geluid is helder en de bass draait goed mee, de plaatsing van de subwoofer maakt wel wat uit hierin, dus daar moet je wat mee experimenteren. Er zit geen vertraging in de draadloze speakers achter, dus dat is prima. Ook muziek over de voorste speakers en subwoofer klinkt goed, niks op aan te merken, zeker niet voor de prijs.

Het is een beetje een gemengd gevoel, als het apparaat gewoon simpel werd gehouden en geen poespas en het stabiel werkt, is het een mooi apparaat met een goede geluidskwaliteit. Maar met de extra functies die vaak nutteloos zijn, die allerlei vastlopers veroorzaakt heeft de ervaring toch wel een beetje een nare nasmaak achtergelaten. Ik hoop dat eea beter wordt met firmwareupdates in de toekomst, ik heb geen zin om steeds die stekker eruit te trekken. Ik vraag mij ook af of de reeds bestaande reviews zijn geschreven door mensen die echt het apparaat hebben getest, lijkt mij niet namelijk.

Robert 34 31-08-2013
Geschreven voor: LG HX753W

Als vervanging voor onze oude Sony DTS set, bij de BCC deze set aangeschaft, na een goed advies en het vergelijken van de aanwezige sets en online, voor de LG gegaan, de redenen?
- Achter speakers draadloos
- Blu Ray
- Mooie kleine degelijke speakers
- Bluetooth Audio. (muziek op je telefoon of pad via installatie)

Zelf geïnstalleerd, niet vergeten een HDMI en een Optische kabel mee te kopen, want als je Horizon van UPC hebt, dan schakelt het apparaat automatisch in!

Installatie is voor een leek goed te doen, als je iets weet van de apparatuur die je hebt staan.

Geluidskwaliteit is best wel indrukwekkend, de subwoofer heb ik iets minder hard gezet, je kan de set naar eigen wens instellen, al met al een erg tevreden LG/BCC klant!

De combinatie die wij nu hebben staan is een Philips 40PHL8605 H/12, een Horizon mediabox van Samsung/UPC en deze LG set.

Kroeseklaas 24-10-2013

Ik heb dezelfde set maar ondervind heel wat problemen met het aansluiten van een draadloos netwerk(zie review), ervaar jij dat ook?

RikEn 23-01-2014

Hoi Robert, ik heb de set nu twee dagen, geweldig voor die prijs, en staat erg mooi in de kamer. Korte vraag n.a.v. je review: hoe stel je de speakers in? Je zegt dat je de subwoofer zachter hebt gezet, maar ik kan dat nergens vinden tot nu toe.
Vast dank!
vg Rik

Kroeseklaas 16-06-2013
Geschreven voor: LG HX753W

Ik heb deze set gekocht ter vervanging van mijn Yamaha 6.1 reciever. Het installeren verliep zeer eenvoudig m.u.v. het via Wifi aansluiten op mijn thuisnetwerk. De set blijft vragen om een password en tot op heden is het niet gelukt hem aan te sluiten. Ik heb hier melding bij LG van gemaakt en dit verklaart mijn 7 voor duurzaamheid, mocht dit worden opgelost dan zal ik dit aanpassen. Bekabeld werkt alle prima en levert uiteraard de beste netwerk prestaties maar toch. Verder bevalt de set uitstekend en is de geluidskwaliteit boven gemiddeld! De bediening is zeer eenvoudig en verloopt intuïtief. Ook het beeld en geluid van mijn UPC horizon box is uitstekend, zeker met de optische link. Ik heb zelf geen 3D tv dus daar kan ik niets over schrijven maar als dit net zo goed wordt weergegeven zal dit ook uitstekend zijn. Ook de Smart TV mogelijkheden werken uitstekend en maakt bv. radio beluisteren via de kabel eigenlijk onnodig. De set tovert de wat oudere TV om naar een nagenoeg volwaardige Smart TV. De bijgeleverde netwerksoftware van Nero werkt prima en set ondersteund de meest gangbare formaten zodat het streamen van audio en video zeer eenvoudig is. Het enige minpuntje wat ik tot op heden heb kunnen ontdekken is het niet kunnen aansluiten van een actieve subwoofer. De bijgeleverde passieve subwoofer klinkt zeker goed maar haalt het niet bij mijn oude Yamaha woofer. Al met al ben ik zeer tevreden en kan deze set bij een ieder aanbevelen!

Jitin 30-06-2013

Is het mogelijk de crossover van de subwoofer aan te passen? Speelt de speler ook .iso bestanden af van een externe hdd?

Kroeseklaas 24-10-2013

De set is wederom defect en nu teruggestuurd naar LG. De set herkent geen draadloze netwerken meer en reageert slecht op de AB. Hij blijft regelmatig hangen als ik hem uit wil schakelen en de enige remedie is dan om de stekker er uit te halen. Ik heb de laatste firmware update geïnstalleerd echter zonder resultaat. FOKA gaf aan dat de reparatie 3 tot 6 weken kon duren..... Duurzaamheid van de set kan dus wat mij betreft naar een 1!

Kroeseklaas 18-06-2013

Even een kleine update. Het WiFi gedeelte van de set is inderdaad defect en kan hem ter reparatie aanbieden. Ik heb de set gekocht bij FOKA uit Rotterdam en daar mag ik de set omruilen voor een nieuwe, zij handelen de rest af met LG. Dit is nog eens een service! Ik kan dus deze (web)winkel bij een ieder aanbevelen! Klasse FOKA & LG