Harman Kardon BDS 477

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon BDS 477 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

John 20-12-2016

Afrader

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Eind 2013 gekocht, dus een beetje laat met reviewen. Maar wellicht helpt het om anderen van het aankopen van Harman Kardon af te houden.

Grootste bezwaar is het gebruikersgemak: het apparaat reageert veel te traag op de toetsen van de afstandsbediening. Regelmatig verdwijnen de instellingen (dan blijft het TV-scherm zwart en dan blijkt dat de BDS ineens op AUX staat i.p.v. het eerder ingestelde HDMI1. Het kiezen van de surround-instellingen (toets op de afstandsbediening die door de verschillende settings heen zou moeten lopen) levert geen hoorbare verschillen op, behalve dan dat na twee keer proberen ineens het geluid HELEMAAL wegvalt). Meer dan zou moeten is het nodig om het apparaat helemaal uit te zetten (stroomloos) en weer aan te zetten.

Het inpluggen van een Chromecast op HDMI2 leverde een dood apparaat op; die wilde zelfs niet eens meer AAN. Chromecast eruit, power off/power on, deed ie het weer.

Geluidskwaliteit valt tegen, maar dat is natuurlijk wel iets persoonlijks... Wat echt niet kan bij apparatuur van dit kaliber is een uiterst irritante bromtoon uit de woofer.

Ik heb het een tijdje aangekeken, maar deze set gaat er binnenkort uit en wordt vervangen door iets anders.

Ik beveel Harman Kardon NIET aan.

Thijs_1974 05-01-2015
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Geluid voldeed voor mij alleen voor films/series, bij muziek vond ik de weergave totaal uit balans, ook na vele pogingen en experimenten met instellingen. Na een half jaar de speakers daarom al vervangen.
Apparaat heeft veel opties, maar mijn exemplaar had ook veel kuren. Software hapert met enige regelmaat. Na een jaar gaf de discplayer het ook op, gaf 9 van de 10 keer leesfouten zodat ik vrijwel niets meer kon afspelen. Daarom een losse speler aangesloten.
Na ruim 1,5 jaar ook de basisset vervangen voor een losse receiver, en dat geeft echt een veel beter geluid en veel meer stabiliteit.
Ik moet dus vaststellen dat dit voor mij een miskoop is geweest (ik sluit niet uit dat ik ook wat pech heb gehad met de defecten en storingen). Voor mensen die de set puur hebben om bij films met 2 speakers een knallend geluid te hebben voldoet het wel denk ik, wie meer wil, vooral qua muziek raad ik deze set zeker niet aan.

(NB: prijs lag toen ik hem kocht rond de 1200 euro, alle losse componenten samen die ik nu heb hebben zo'n 1600 euro gekost, maar de kwaliteit is dan wel heel veel beter)..

Assenaar 131 10-05-2014
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Ik heb in januari 2014 deze Harman Kardon set aangeschaft.

Het is mooie set.

Het geluid is erg goed voor een 2.1 set. En de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Ook met ipad muziek streamen is een fluitje van een cent. Dus ook spotify streamen is geen probleem.

Echter na 4 maanden gaat de BDS 477 terug naar de Media Markt omdat de er geen blu-rays en dvd's meer gelezen kunnen worden en het apparaat enorm veel lawaai maakt als hij iets afspeelt. En dat valt mij wel enorm tegen van een dergelijk merk.

J Rietjens 20-09-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Het geluid van een van de boxen valt steeds weg. Als ik de box voorzichtig kantel komt het geluid terug maar valt daarna weer weg.
De boxen zijn via de winkel ter reparatie opgestuurd. Naar verluidt gaat dit 3-4 weken duren. Vind ik lang.
(Zal wel stil / rustig zijn in huis )

J Rietjens 10-10-2013

Vandaag 10-10-13 2 nieuwe boxen ontvangen, klinkt weer goed.
J Rietjens

r.holweg 02-02-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

harman kardon, leek mij echt geweldig en eerlijk gezegt valt het mij nog niet tegen. wel als je het vergelijkt met de radio cd-speler versterker van Denon 25 jaar oud met boxen van Magnat Concept 5.
maar het is appels vergelijken met peren, en ja voor de home cinema set van Harman Kardon is het niet alleen radio/cd/mp-3 maar ook het geluid dat via de boxen met film mee loopt en dat is echt wel geweldig voor de beleving van film. ben je echter een stereo fan kun je het niet vergelijken met een stereo set zoals hierboven genoemd komt veel tekort hierop. voordeel van deze set is dat je de tv niet hoeft aan te zetten en kunt luisteren naar de radio/cd/mp-3, nadeel is echter dat je daarbij moeilijk kunt zien welke zender er gekozen is, wat alleen goed duidelijk is als je de tv erbij aanzet. verder vind ik het wel een set waarbij prijs kwaliteit goed genoeg is.

MaureezB 03-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Ik heb de BDS 477 nu ruim een week en over het algemeen ben ik tevreden, maar er zijn toch een aantal dingen die ik raar of zelfs onacceptabel vind:
* Airplay werkt alleen als je het apparaat op het netwerk aansluit waarop ook je iPad/iPod/iPhone is aangemeld. Alleen... de BDS 477 heeft geen WiFi (let op: sommige professionele reviews op internet geven aan dat dit apparaat wel WiFi heeft) , ik had wel willen weten dat ik op die plek een netwerkkabel had moeten hebben toen ik hem kocht, nu is dit onderdeel voor mij onbruikbaar!
* Nu gebruik ik bluetooth om audio te streamen, kwaliteit is goed, alleen moet je de TV aanzetten om in het menu de bluetooth optie te kiezen, ook als je apparaat al gepaired is. Knopje op afstandsbediening was erg handig geweest hiervoor.
* Radio is onbruikbaar, allereerst lijkt de geluidskwaliteit hiervan een beetje vervormd in het hoog alsof de afstemming niet helemaal goed is (kabelaansluiting als bron). Maar het ergst zijn de voorkeuze zenders die niet goed werken. Het is niet mogelijk om een lijstje te maken met namen van radiozenders, er is een lijstje van opgeslagen frequenties die je weer alleen via je tv kunt kiezen, maar een lijst met (kabel)frequenties zegt me helemaal niets. Bovendien is de functie van de bookmark knoppen op het tv scherm fout vertaald. De Engelstalige handleiding toont de andere functies voor die knoppen maar ook daarmee lukt het niet om een zender op een geselecteerde plaats vast te leggen. De tuner ontvangt nota bene wel RDS, maar het is HK niet gelukt om standaard zenderopslag functionaliteit uit een moderne autoradio in dit apparaat te krijgen.
* Selecteren van een bron is moeilijk omdat er maar 1 aux knop op zit die je meerdere keren moet indrukken om telkens andere bron te selecteren. Een knop voor ARC en voor beide optische ingangen op de afstandsbediening was toch echt geen luxe geweest. Ook lijkt de keuze niet altijd goed te werken.
* opstarten van het apparaat duurt lang, even de radio aanzetten is er niet bij. ALs je TV en receiver tegelijk aanzet en op de TV een bron kiest dan komt de receiver na 10 seconden nog eens met de automatische bronkeuze zodat het TV programma onderbreekt. De HDMI CEC instellingen lijken hier niets aan te veranderen, de TV blijft telkens naar de receiver omschakelen.

Ruimte voor verbetering dus, hoop dat een software update nog wat problemen kan oplossen.

Hermanv893 29-01-2013

Als je daar geen netwerkkabel hebt gebruik je toch gewoon een powerlan plug, werk ik ook mee en werkt perfect.

Prei 22-01-2013

Ook ik heb de BDS 477 nu ruim een week.

De BDS 477 heeft idd geen WiFi.
Ik heb er een kastje (Sitecom LN-521) aan gehangen van Ethernet > WiFi.
Werkt prima!

Voor de rest ervaar ik jou punten ook zo.

Ook heb ik soms als ik het apparaat met de afstandbedinging uitschakel, dat "Power Off" in het scherm blijft staan en het licht wit gekleurd blijft (normaliter als je het apparaat uit doet verdwijnt de tekst en het licht wordt oranje). Ik krijg het apparaat dan ook niet meer aan met de afstandbediening, en moet ik eerst het knopje aan de achterkant uit/aan zetten voordat hij het weer doet.

Paar puntjes dus waar ik me een beetje aan stoor,
maar het geluid is prima en ook ik ben er tevreden mee.

densterdad 25-11-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Ik heb geen last van de ventilator. Speler staat in een kast. wel open aan de voorkant en achter 10cm vrij om te kunnen koelen.
Ventilator nooit gehoord.

Verder heel erg tevreden over de set. Mooi subtiele speakers die optisch niet storen. Ze vallen simpelweg niet op. Speler voldoet aan mn wens. Dus speelfilms afgespeeld van AC-Ryan-speler klinken vele malen beter dan voordie tijd afgespeeld via de TV.

Ook gewoon even lekker een muziekje opzetten en lekker luisteren gebeurt weer dagelijks. Klinkt gewoon prima. Airplay functionaliteit is ook ideaal. Werkt zoals het bedoeld is met één druk op de knop vanaf je iphone/ipad en het geluid komt over je speakers.

Ben ook meteen van mn UPC Horizon bug af. Voorheen last van groen beeld op de Philips TV (een HDMI HDCP probleem). Nu zit de Horizon-box met HDMI aangesloten op de Harman Kardon en "lust" de Harman Kardon het beeld door naar de TV, ook weer via uiteraard HDMI.

Eén of eigenlijk 2 minpunten. De App beschikbaar voor iphone kan (nog) niet oeverweg met de BDS477. Dus je iphone kan nog niet gebruikt worden als afstandbediening.

En de Nederlandse-handleiding is nog niet bechikbaar om te downloaden. Er wordt wel een snelle-start-handleiding meegeleverd in het Nederlands. De uitgebreide handleiding is alleen in het Engels te downloaden.

Samengevat kopen!

J.Bloemen 02-01-2013

Ik zie dat jij ook Airplay gebruikt bij deze set. Nou lees ik op de website van Apple dat je ook beelden en video etc kan afspelen over Airplay (met iPad2 en hoger en iPhone 4s en hoger). Kan je vertellen of je met deze BDS 477 ook beelden kan oversturen met Airplay of dat je alleen audio kan streamen?

Dank je.

gb74 26-11-2012

Ventilator blijft draaien als je hem door kort te drukken uitzet. Bij knop langer vasthouden geeft hij Power Off in beeld en gaat de ventilator wel uit.
Vind alleen het instellen van de radiozenders wel moeilijk.

densterdad 03-01-2013

Airplay werkt alleen met geluid. Beeld wordt helaas niet meegenomen via Airplay.

Wat wel werkt met beeld is Youtube. Deze optie zit ook in de Harman Kardon. Je kunt je device (je iphone of ipad) koppelen mbv een code. Deze koppeling dien je iedere keer als je de optie ""Youtube" wilt gebruiken te maken. Dat is wel een (klein) nadeel.

Vervolgens kun je op je iphone een youtube filmpje zoeken en afspelen op je tv (via uiteraard de harman kardon)

gb74 06-11-2012
Geschreven voor: Harman Kardon BDS 477

Sinds 1 week nu in mijn bezit. Enkele dingen vallen me tegen. Wie heeft de zelfde ervaringen of misschien doe ik iets verkeerd.
Eerste wat me opvalt is dat de ventilator in de bds bij standby zetten gewoon door draait. Dit is een irritant geluid indien het helemaal stil is.
Ook is het instellen van de radiozenders niet eenvoudig. Ook al aangezien er in de Nederlandse taal fouten staan. Door op Engels te zetten lukte het me om wat zenders in te stellen.
Eenmaal ingesteld is het zonder TV moeilijk de juiste zenders te kiezen aangezien er geen nummerieke toetsen meer op de afstandsbediening zitten.
Al met al valt me de bediening tegen. Het geluid klinkt wel perfect.

rudywyffels 23-11-2012

Heb deze set ook al enkele weken in bezit.
Misschien staat je receiver te warm (in een kast bv) zodat je ventilator vaak aanslaat, ik heb er geen last van.
Het instellen van de radiozenders is idd niet eenvoudig ook omdat je enkel de frequenties af kan lezen (op het tv-scherm) en niet de naam van de zenders, nummerieke toetsen op de afstandsbediening was idd beter geweest.
De receiver heeft ook wat tijd nodig bij het opstarten.
Voor de rest .... prachtig geluid, sublieme subwoofer.
Toch een aanrader!

J.Bloemen 03-01-2013

Van de Harman Kardon helpdesk:

Vraag:
De ventilator aan de achterzijde van de BDS draait vanaf het moment dat ik de BDS inschakel en deze blijft draaien ook nadat ik het apparaat in stand-by modus zet.

Antwoord:
Let op dat de BDS X75 en de BDS X77 series twee Power modi hebben. Door het kort indrukken van de Power knop gaat het apparaat in een slaapstand en de ventilator blijft draaien. Houd de knop gedurende een paar seconden ingedrukt en de BDS gaat in stand-by modus, en de ventilator stopt