Philips Fidelio Immersive Sound 5.1 home cinema HTB9550D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio Immersive Sound 5.1 home cinema HTB9550D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

boogie01 24-01-2014

Enorme miskleun van Philips, Software is om te huilen. Zender van draadloze module stoort als een stofzuiger en heb daar dus voor niets geld aan uitgegeven. Wel goed van Plasma discounter dat ik een nieuwe set kreeg, maar helaas zelfde euvel van storing. Software altijd geüpdatet voorzover mogelijk maar niets mag helpen.

Geen aanrader aldus!

Knakkert 23-05-2013

Het aansluiten van de set is makkelijk en het geluid is hartstikke goed. Wat mij tegenvalt is onder andere de samenwerking met de tv. De tv is de 8000 serie 46 inch. De hdmi arc is nou niet echt een geweldige gebruikerservaring. Je zou denken dat de twee philips apparaten perfect met elkaar samenwerken maar dat is nou niet echt het geval.
Als ik eerst de tv inschakel en daarna de set, hoor je een onwijs harde 'tik' over de set....waarvan je bang bent dat je je boxen beschadigd. Daarnaast verliest het vaak zijn instellingen.

De set schakelt zichzelf in ondanks dattie uit staat. Ik heb geen idee hoe dat komt.
Hier heb ik over gebeld, maar waarschijnlijk is het apparaat defect.....

Wat ook irritant is dat de tv aan moet als ik gebruik wil maken van de set optie digitale radio via de app. als ik vervolgens de tv uit zet, gaat de set ook uit.

Al met al vind ik dit behoorlijk waardeloos. De communicatie bij beide apparaten is slecht af te stellen als je de apparaten apart van elkaar wil gebruiken.
De smart tv functie is bokketraag en kent te weinig opties. Dit had echt veel beter gekund. Dat is sowieso een probleem. alles gaat vrij traag. Ook de TV...die nog wel een dualcore processor heeft. Daar kan philips echt wel wat beter zijn best op doen.

Knakkert 13-09-2013

De set is teruggestuurd naar Philips en bleek niet meer te maken. Nu heb ik een nieuwe gekregen. Bij deze geeft de subwoofer echter een vreemde brom bij het opstarten. Alsof je er een magneet tegenaan houdt. Dit zingt even rond en daarna is het weg....vreemd. Dat deed die vorige set dan weer niet. Al met al Ben ik tevreden over de set qua geluid en beeld, maar software/hardware matig is het matig. Zeker voor die prijs. Ik zal in de toekomst niet snel meer een philips kopen!

Dop01 09-02-2013

Mooie HCS, prachtig geluid, maar veel ellende met de software.

1. Elke keer als de HCS uit is geweest, maakt hij geen contact met de draadloze module voor de achterluidsprekers. Elke keer moet de module even van het stroom af, voordat de draadloze module weer contact maakt met de HCS. Jammer dat de luidsprekerdraden maar 8m lang zijn. Het beste geluid komt toch uit een draad. De draadlozen module is op zich een prima oplossing (wel duur), maar het geluid wordt toch minder.
2. Regelmatig geen geluid van TV via de HCS via HDMI ARC, en dan moet je de HCS weer opnieuw installeren.
3. Na uitzetten HCS en weer aanzetten, blijft de HCS soms 'starting' aangeven en moet je de HCS weer opnieuw installeren.
4. Na starten DVD springt TV scherm niet automtisch op HDMI ARC 1, terwijl het Audio Return is. Ook geeft de HCS soms de informatie van de DVD op het scherm weer, over het beeld heen, en moet je de HCS weer opnieuw installeren.
6. Na herinstalleren hield de HCS de radiozenders niet vast. Bij aanzetten springt radio steeds naar voorkeuzezender 1.
7. Kennelijk onderteunt de HCS geen gedownloade films met ondertiteling. Ondertiteling verschijnt niet.
8. Ook bij het koppelen van de digitale ontvanger via de HCS, kreeg ik geen geluid van de TV via de HDMI ARC terug op de HCS. Ook na aankoppelen van een Optical Kabel nog steeds geen geluid via HCS. Moest weer opnieuw instaleren en toen deed de HCS het wel.

Dit is allemaal heel erg jammer, want het geluid is echt super. Maar je wilt niet elke dag met de softwareproblemen in de weer om de boel aan de praat te krijgen. Gelukkig kon ik alles binnen 14 dagen retourneren en dat heb ik dan ook maar gedaan. Wel eerst contact met Philips gehad, die adviseerde om de software opnieuw te installeren. Mocht dat niet lukken, dan moest ik de HCS maar voor reparatie aanbieden. En dat voor een nieuw apparaat. Het vertrouwen in Philips was toen helemaal weg.

Danielle1974 21-01-2013

Heb deze set bij een nieuwe smart TV van Philips gekocht en ben zeer tevreden. Supermooi geluid, echt als of je in de bioscoop zit. Installatie viel alles mee. Ik heb wel het draadloze systeem erbij gekocht voor de achterboxen en dat werkt ook perfect. Niks geen enden snoer door de kamer heen. Fikse prijs, maar zeker wel waard.

Jol04 03-02-2013

Beste Danielle,

Ik heb ook gelijk de draadloze ontvanger gekocht maar moet deze elke keer wanneer ik de set aan zet even van de stroom afhalen en dan pas maakt deze weer verbinding? Staat deze ontvanger geheel vrij bij u? En is het mogelijk om het geluid nog verder bij te stellen want bij films klinkt spraak vrij slecht?

dani0707 04-01-2013

Sinds een maand in het bezit van de HTB9550. De eerste week niets dan lof. Goed verpakt, eenvoudige installatie. Nadeel lengte kabels achterluidsprekers. Mijn woonkamer is 5 bij 5 en ik red het net om de kabels via de zijmuur naar de speakers te leiden.

De geluidskwaliteit is prima en vooral de internetradio is erg handig, ivm ontbreken radio aansluiting in de woonkamer.

De grote ellende zit hem in de software. Het apparaat herkent soms uit het niets de TV niet meer via HDMI ARC en weigert dan op alle manieren om het geluid via HDMI ARC af te spelen. Het enige wat dan rest is terug naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw instellen dat de Home Cinema Set automatisch het geluid van de TV oppakt, indien deze is ingeschakeld.

Inmiddels dit probleem al 10 keer gehad in 3 weken. Erg frustrerend en totaal niet passend bij een product van 1300euro.

Daarnaast heeft de dvd/blue ray speler het probleem dat deze na pauzeren, alleen geluid geeft / het beeld blijft bevroren. Stukje terugspoelen en weer afspelen is de oplossing. Dit moet toch op te lossen zijn met een software update.

Overigens geeft het apparaat aan dat de nieuwste versie van de software is geïnstalleerd. Desondanks blijft de melding verschijnen dat er nieuwe software beschikbaar is. Welke dan tijdens het installeren hetzelfde versienummer blijkt te hebben als de reeds geinstalleerde software. Na installatie komt deze melding weer vrolijk voorbij.

Kortom een heel mooi voorgegeven apparaat, met enorm irritante software issues. Ik zou zeggen Philips werk aan de winkel en maak een echt succes van deze set. Op dit moment is het maar middelmaat.

Knakkert 27-05-2013

Beste Dani,

Is je probleem al opgelost ?

Ik loop hier ook tegenaan en die van mij gaat nu terug voor reparatie.
Is dat bij juo ook gedaan? en zo ja, heeft dat geholpen ?

Officiele reactie van Philips Nederland 08-03-2013

Hi Dani0707,

We hebben nog niets van u vernomen, dus hopen dat de tips geholpen hebben. Mocht dit niet zo zijn, kunt u altijd direct met ons in contact komen.

Stuur ons gerust een Tweet of bericht op Facebook. Als u dan het referentienummer 50-1198490911 opgeeft, kunnen we u direct helpen. Als u liever uw gegevens via telefoon of chat doorgeeft, kan dat natuurlijk ook. De klantenservice zal dan uw gegevens noteren en de zaak doorzetten naar de Webcare afdeling. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kunt u vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

dani0707 12-01-2013

Tot op heden geen verbetering en nu hebben ook de volumeknoppen op de afstandsbediening het begeven. Duurzaamheid gaat dus richting minimaal. Heel tegenvallend voor een product uit deze prijsklasse!!!!!!!!!

Officiele reactie van Philips Nederland 23-01-2013

Beste Dani0707,

Bedankt voor het plaatsen van uw review van de HTB9950D. Vervelend te horen dat u niet volledig gebruik kan maken van de set, ik kan me voorstellen dat dit niet is wat u verwacht van het apparaat.

Het lijkt erop dat er iets mis gaat met de software update, want beide issues die u aangeeft, zouden verholpen moeten worden met de update. Ik wil u aanraden om de software update eens te proberen via een USB-stick. Neem hiervoor een lege USB-stick (het beste is als deze geformatteerd is) en download de software via de PC op de USB-stick. Wanneer u dan deze USB-stick in de USB-poort op de HTB 9950 steekt, en u kiest voor input van de USB-poort, zal het proces automatisch verlopen. Voor de volledige instructies voor de softwareupdate via USB, wil ik u verwijzen naar de volgende pagina. Via deze pagina is ook de software te downloaden:

Voor het niet werken van de afstandsbediening wil ik aanraden een reset van de afstandbediening uit te voeren om te kijken of dit het oplost. Dit doet u door de batterijen uit de afstandsbediening te halen. Hierna legt u deze met de knoppen naar beneden op een plat oppervlak (bijvoorbeeld tafel of vloer) en drukt u met twee handen voorzichtig op de afstandsbediening, zodat alle knoppen tegelijkertijd worden ingedrukt. Hou dit zo 10 seconden vast. Hierna kunt u de batterijen weer terugsteken en zou de afstandsbediening weer normaal moeten werken.

Mocht de oplossing niet het gewenste resultaat hebben, kunt u direct contact opnemen met ons via een privebericht op Facebook. Als u dan het referentienummer 50-1198490911 opgeeft, kunnen we u direct helpen. Natuurlijk kunt u ook telefonisch of via e-mail contact opnemen, mijn collega zal uw gegevens dan noteren en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare