Western Digital Elements Desktop 2.0TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital Elements Desktop 2.0TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

boompje74 04-03-2015

Heb deze schijf al enige jaren in bezit. Werkt prima; plug and play! Is alleen wel wat langzaam wanneer je grotere hoeveelheden wil kopieren. Maar dat ligt denk ik aan de USB 2.0..

Tantowi 18-01-2014

Dit is mijn 2de Western Digital externe harddisk. Mijn eerste WD is al 4 jaar probleemloos in gebruik. Ook deze WD is zeer stil, je hoort hem niet. Solide behuizing. Aansluiten en je kan er gelijk mee gaan werken. Echt een aanrader!

Christian77 18-04-2013

Thuis ontvangen.Aangesloten op mijn Macbook Pro en werkt prima (Even formatteren natuurlijk).Geen problemen.Alleen jammer dat er geen aan/uit knop is!
Cijfer 7.Hoe langer hij normaal functioneert en geen problemen geeft, hoe hoger de cijfer wordt!

wimvb63 30-12-2012

Prima harde schijf die wij op ons netwerk hebben aangesloten. Daarnaast is de schijf ook nog eens snel en zeer stil.
Echter, een aantal maanden geleden deed de harde schijf niets meer. Dit is door WD uitstekend en netjes opgelost en ze stuurden ons een nieuwe harde schijf toe. Ten overvloede wijs ik een ieder erop om altijd te werken met 2 backups. Deze externe harde schijf is zijn geld meer dan waard.

John49 26-01-2012

Prima schijf, heb meerdere schijven van WD, o.a.die van 1,5 TB.
Ook deze schijf is stil, snelheid voldoende. Andere schijven hebben een goede levensduur, verwacht dit bij dit exemplaar ook.
Bij MediaMarkt gekocht, snelle levering. Zag alleen dat deze schijf nu met 19% BTW korting even duur als begin deze week, zonder korting!!

rietje8 21-01-2012

voor de eerste keer een bestellng gedaan bij de mediamarkt online,via kieskeurig was de mediamarkt de goedkoopste incl. verzendkosten.Prima site en terugkoppeling van mail wanneer het pakketje bezorgd wordt.Helemaal tevreden....

kame 20-01-2012

Geweldige hardeschijf ,erg stil in het gebruik,
afmeting is perfect, neemt weinig ruimte in beslag,
en dat voor een leuke prijs,

HansRietveld 29-11-2011

Had behoefte aan een degelijke harde schijf, voor een degelijke prijs om daarmee mijn bestanden veilig te stellen en om er muziek en video's op te bewaren en met een mediaplayer af te spelen..
Het is een goede keuze geweest, probleemloos, geruisloos en eenvoudig in gebruik. USB stekker aansluiten en werken.... Ben er erg blij mee.

pzeeg 01-12-2011

Jammer dat ze nu zo duur zijn. Kocht 'm 2 mnd geleden voor 63 euro. Ze staan nu voor 100+.

pzeeg 23-10-2011

Gekocht bij Pixmania. Wat een goede keus geweest. Plug and play. En zo stil. Kind kan de was doen.
Even de aanbiedingen in de gaten houden en dan bestel ik er nog 1. Aanrader

Schoelje 11-09-2011

Beoordeling op basis van NAS configuratie en Linux netwerk.

Deze schijf heeft het afgelopen half jaar aan mijn router gehangen (WNR3500L). Deze heeft een usb aansluiting en maakt het delen van bestanden over mijn thuisnetwerk heel gemakkelijk.

De overdrachtsnelheid was slecht maar dat had niets met de schijf te maken (voor de techneuten: cifs mounts naar een NAS schijf zorgt voor slechte doorvoersnelheid en daar valt in deze configuratie weinig aan te doen).

Die doorvoer snelheid werd wel in de loop der maanden slechter totdat de mounts niet meer succesvol uitgevoerd konden worden. Rechtstreeks aansluiten aan een PC met Linux of Windows gaf geen soelaas. Zelfs (low level) formatteren ging niet meer.

Mijn conclusie: veel ruimte voor weinig, maar verwacht er niet teveel van. Ik vermoed dat ik dan ook simpelweg pech heb gehad en heb een andere schijf aangeschaft.

FrankL68 20-01-2012

Ik ben op zoek naar een externe harde schijf om net als jij via USB aan mijn router te hangen.
Gaat deze Harde schijf automatisch naar een energiezuinige stand als het een tijdje niet wordt gebruikt, of is dit router afhankelijk (Linksys e4200)?

lugum 10-07-2011

een degelijke harde schijf, voor een degelijke prijs.
heb er nu 3 naast elkaar staan en al plannen voor een vierde.
wil je 500gb of meer kopieren dan duur het wel vrij lang maar dan moet je een usb 3.0 schijf nemen.
voor een opslag schijf is deze prima.
ze maken wel een klein beetje geluid, maar niet hinderlijk.
wel jammer dat er geen aan/uit knop bij zit. maar ook dat is slechts een kleinigheid.

leeu7852 17-05-2011

Vandaag ontvangen binnen 3 minuten aangsloten geen enkel probleem
Je hoort hem niet ik heb mijn muziek en films er al op staan dat ging perfect
Een film van 4.7 G gaat in 4 a 5 minuten
Kort samengevat een perfecte Hardeschijf voor die prijs

RJG82 04-01-2012

Zeker prima review, inderdaad voor een leek zoals ik erg nuttig.
hallo, ik lees dat je de schijf met name gebruikt voor films. is het mogelijk om direct vanaf deze HDD op mijn HD-TV films te kijken of trekt de USB verbinding dat niet? Hoe krijg ik het anders voor elkaar, via HDMI? en is het mogelijk om op deze HDD een HDMI kabel naar je TV te trekken? Ik kijk nu met name blu-ray 1080p .x264 films vanaf mijn laptop via HDMI. Alvast bedankt voor je reactie.

Gr
Ronald

Hans0810 04-01-2011

Ik gebruik de schijf icm een apple macbook pro. Na formatteren (MAC OS journaled) geeft mijn systeem aan dat er 'gewoon' 2TB beschikbaar is. Ik gebruik de schijf inmiddels als backup systeem en wat me opvalt is dat deze extreem stil is, een echte verademing vergeleken met eerdere schijven die ik had. Ik mis de schakelaar niet, mijn systeem zorgt er wel voor dat de schijf wordt geactiveerd of niet.

Jans355 23-07-2010

Mooie slanke externe harddisk. Tenminste ten opzichte van mijn oude MyBook (ook van WD). Van de beloofde 2000Gb zijn er in werkelijkheid maar 1810Gb over. Ik vind dat dit op de verpakking vermeld had moeten worden.

Maar goed, voorlopig kan ik weer even vooruit met backups maken. Mijn volgende HD heeft usb 3.0 want deze usb 2.0 doet veel te lang over het kopieren van grote mappen.
Een map van 75Gb duurde ongeveer 50 minuten.
Ander minpunt is dat de HD zijn stroom van het lichtnet haalt en niet via de usb-poort.

Digitalwater 10-06-2010

Mooie externe HD, echter heeft deze GEEN aan/uit knop zoals vermeld in de specs.

Was eigenlij kwel een vereiste voor mij, aangezien ik hem alleen gebruik voor backups van foto's en video's.

Maar goed verder een snelle en stille HD, met mooi veel opslagruimte.

Effectief kwam ie uit op 1,81Gb (uit mn hoofd...)

hoe het komt dat mn reactie er 4x in staat weet ik niet sorry

hans 30-01-2019

ook zo,n wd gehaald , begon na 3 dagen al te tikken , met veel moeite bij mm kunnen omruilen, ook met deze egon na na 3 dagen te tikken, weer terug naar mm en met echt heeeel veel moeite mn geld terug gekregen.
Ik heb er wel 2 die al 3 jaar goed werken , maar de nieuwe zijn ong de helft in gewicht t.o..van m,n oude Of het daar aan licht ??

Will1954 13-10-2011

Ontbrekende schakelaar was ook mijn probleem. Zet de schijven nu achterstevoren en plug de voeding in wanneer nodig.