De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil 7 7-561 Wet & Dry draadloze epilator met 6 extra's inclusief een scheerhoofd en een tondeuse opzetstuk op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

An 27-05-2019

Prettig apparaat

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Ik heb de Braun Silk-épil 7 nu een paar weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik positief ben over de manier waarop het apparaat zijn werk doet.
Bij de uitvoering die ik heb zit ook een bezichtsborstel voor het verwijderen van makeup en het reinigen van de poriën. Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd, het ging mij ook meer om het epileerapparaat.

Epileren is nooit pijnloos, zeker op gevoelige plekken zoals de oksels en de bikinilijn maar als je hem onder de douche gebruikt vind ik het toch minder pijnlijk. Ook de huid wat strak trekken helpt. Hiervoor had ik een epileerapparaat waar een koelelement bij zat wat je in de vriezer moest bewaren (wat ik dus nooit deed) om de huid wat te verdoven maar tegen pijn werkt warmte naar mijn idee beter.

Ik heb 'm droog en nat geprobeerd en met de verschillende opzetstukken die er makkelijk op en af gaan. Ik persoonlijk vind droog epileren fijner omdat de haartjes dan niet tegen je huid plakken waardoor je minder vaak over de zelfde plek hoeft te gaan. Het lampje is een uitkomst! Ook als de ruimte slecht verlicht is zie je nu goed waar de haartjes zitten. Het verschil tussen ontharen met de massagekapjes en zonder vind ikzelf verwaarloosbaar.

Toen ik hoorde dat ik het apparaat kreeg om te testen was ik erg blij omdat het apparaat wat ik had echt aan vervanging toe was. Ik ben erg tevreden over het product en zou ik hem zeker aanraden. De prijs is misschien wat aan de hoge kant maar je krijgt er wel veel voor terug.

Pluspunten

• lampje
  • snel opladen
  • droog en nat gebruik

Minpunten

• massagekapjes geen toevoeging
  • bij nat gebruik minder grip

A. 12-12-2018
Mijn 10 jaar oude epilator van Braun (die overigens toen maar 30 euro kostte) is helaas kapot gegaan.
Deze silk epil 7 een paar maanden geleden aangeschaft maar wat een miskoop: ik moet heel vaak (soms tot 8x) over hetzelfde stukje gaan om alle haren te verwijderen, en dan nog trekt hij ze eerder kapot dan met wortel eruit. Huid doet nog dagenlang daarna pijn terwijl dit met mijn vorige apparaat niet het geval was. En dat nieuwe soort massagerollers die erop zitten, zijn bijna hilarisch zo nutteloos als ze zijn, ik voel er niks van.
Wat mij betreft een mega tegenvaller.

Pluspunten

• lampje
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• slecht resultaat
  • enorm pijnlijk
  • maakt veel lawaai
  • accessoires hebben totaal geen nut
  • accu houdt het max. 45 minuten vol

Derya D 24-09-2018
Een degelijk product maar niet heel anders dan de vorige versies. Ik gebruik al bijna 10 jaar de Braun Silk Epil Expressive en ben daar uiterst tevreden over. Toen ik hoorde dat ik deze nieuwe Braun gratis mocht testen, had ik hoge verwachtingen van het product. Het blijkt echter bijna hetzelfde te zijn. Dat het onder water te gebruiken is, is niet zo handig als gedacht. Ik gebruik hem liever droog. Het lampje is wel reuze handig (zat ook op mijn oude apparaat). grootste pluspunt in vergelijking met de ander is dat deze draadloos te gebruiken is. verder is de bijgeleverde facecleaner superhandig!

Larissa S. 01-05-2018
  • Product gekregen

Erg fijn dat het apparaat onder de douche te gebruiken is.

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Een paar weken terug heb ik de Braun Silk-epil 7 gratis mogen ontvangen om uit te proberen. Inmiddels is hij in de badkamer belandt waar ik hem ook elke week gebruik. Dit komt doordat het apparaat waterdicht is en dus ideaal is voor onder de douche of in bad. Het apparaat is erg licht en licht fijn in de hand, ook zorgt het lampje ervoor dat je ziet wat je doet wat erg handig is. Ik hoef hem maar 1 x in de 3 weken aan de lader te doen, wat echt ideaal is. Mijn voorkeur gaat vanaf nu ook zeker uit naar de Silk-epil dan een scheermesje.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Compact
  • Lange accuduur

Marjolijn L. 17-04-2018

Tevreden over apparaat

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Een aantal weken geleden ben ik begonnen met het testen van dit apparaat. In het begin was het best pijnlijk maar zodra het product langer wordt gebruikt, merk je duidelijk verschil in hoeverre het pijn doet. Het apparaat heeft verschillende opzetstukken waardoor het erg efficient en handig werkt. Ik heb dit product gratis getest en ik kan niets anders zeggen dan dat ik tevreden ben over dit product.

Pluspunten

• Verschillende opzetstukken
  • Ook onder de douche

Minpunten

• Begin pijnlijk

Monique 14-04-2018

Fijne draadloze epilator

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Een hele fijne epilator die ook in bad of onder de douche gebruikt kan worden. Wat ik heel prettig vind want het is hierdoor veel minder pijnvol. Doordat hij draadloos is kan je op elke wenste plek gaan zitten. De batterij had voor mij wel iets langer mee mogen gaan.

Pluspunten

• draadloos
  • natgebruik

Minpunten

• Batterij had iets langer mee mogen gaan

Leeke 12-04-2018

Prima apparaat

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Mooi apparaat qua design. Opladen duurde niet erg lang. Fijn dat er zonder snoer geepileerd kan worden. Dit geeft vrijheid. Nadeel is dat je af en toe moet opladen. Scheerapparaatgedeelte is geen toegevoegde waarde voor mij persoonlijk. Ik heb een erg goed mannelijk scheerapparaat en die haalt heel veel weg in 1 keer. Meer dan deze, deze is eigenlijk te lief. Soms is grote stappen snel thuis beter, voor mij althans. Epileergedeelte vind ik het fijnste met de grote massagekop. De kleinere gedeelten gebruik ik amper want ik wil gewoon veel haar weg in zo kort mogelijke tijd. Onder de douche is het minder pijnlijk. Maar ik heb het idee dat de haren dan minder goed rechtop komen te staan. Heb het apparaat gratis gekregen, dus ik kon het mooi vergelijken met mijn oude epilator. Dus droog epileren heeft mijn voorkeur. Fijn dat er een lampje op zit. Prima apparaat.

Pluspunten

• Gebruiksgemak droog & nat
  • Draadloos

Minpunten

• Koppen overbodig
  • Scheergedeelte overbodig

LMS 10-04-2018

Gladde benen voor een langere tijd!

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Top product! Ik epileer mijn benen al een tijdje, maar met deze gaat het een stuk gemakkelijker! Glijd makkelijk over je benen, en doordat ik al een langere tijd mijn benen epileer, is het voor mij bijna pijnloos. Natuurlijk voel je het wel even, vooral bij de langere haartjes. Maar echt pijnlijk? Nee dat is het zeker niet. Het eindresultaat is super, gladde benen en doordat de haartjes er met de wortel en al uit zijn gehaald, duurt het echt een tijdje voordat er weer nieuwe haartjes komen! Pakt soms niet de allerkleinste haartjes mee, daarom epileer ik mijn benen wel iedere week. Door het iedere week te doen, blijven mijn benen mooi glad doordat er voor de haartjes eigenlijk geen mogelijkheid is om te groeien!
Ik heb dit apparaat gekregen om te testen, maar ik kan m iedereen aanbevelen!!

Pluspunten

• Langere tijd gladde benen

Minpunten

• Maakt wel wat geluid

Wvv85 08-04-2018

Doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Ik heb dig apparaat gekregen om te testen en ben zeer tevreden.
Het is een fijn apparaat in gebruik. Niet mijn eerste epilator, maar zeker niet de minste.
Hij doet goed waar hij voor bedoelt is. Ligt fijn in de hand, ziet er goed uit en werkt fijn.
Enig minpuntje vind ik de knop waarmee je hem aan en uitzet, die vind ik onhandig.
Verder fijn dat je m kan opladen en draadloos lan gebruiken. Al met al zeker een aanrader.

Jamilla 06-04-2018

Gemakkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Ik heb de epilator gekregen om te testen, dat heb ik direct gedaan. Ik ben tevreden over het resultaat, al heeft het soms nog moeite om alle haartjes direct te pakken. Het epileren gaat vaak nog wel pijnlijk, maar mettertijd raak je eraan gewend en valt het te verdragen. Het feit dat het product onder de douche kan worden gebruikt is een enorme meevaller. De epilator is zeker makkelijk te gebruiken, precies groot genoeg voor in de hand. Alles wordt uitgelegd en je hebt veel verschillende opzetstukken voor meerdere opties.

Ik moet eerlijk bekennen dat als je echt een glad resultaat wilt; dat je dan moet scheren. Ik heb nog niet meegemaakt dat mijn benen net zo glad worden als wanneer ik mijn benen scheer. Ik denk dat dit ook per persoon verschilt aangezien ik lees dat andere mensen wel gewoon gladde benen krijgen.

Bianca 05-04-2018

Fijne epilator

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

Wat een fijne epilator! Hij is makkelijk en prettig in gebruik. De handleiding is kort en duidelijk, zodat je meteen weet hoe je het apparaat het beste kan gebruiken.
Nadat het apparaat is opgeladen gaat hij lang mee en is er voldoende tijd om goed te kunnen epileren, met als resultaat mooie gladde benen! Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen. Ik vind het fijn dat hij ongewenste haartjes zacht en makkelijk verwijdert.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijke handleiding

MyranS 29-03-2018

Goede epilator

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

De Braun Epilator SE7/800 heb ik nu een paar weken in huis en ik gebruik hem met plezier. De epilator ligt heel fijn in de hand en ziet er stijlvol uit. Het apparaat is voor meerdere doeleinden te gebruiken. Zo kan je er mee epileren, trimmen en scheren. Hij is te gebruiken over het hele lichaam. Het apparaat is 100% waterdicht, waardoor je hem onder douche of in bad kan gebruiken. Nadat ik het apparaat heb opgeladen, kan ik hem één uur gebruiken. Het apparaat doet wat hij beloofd, want ik ben gegarandeerd van vier weken gladde benen na het epileren. Het product heb ik gratis mogen ontvangen om hem te testen.

Pluspunten

• Draadloos te gebruiken

Minpunten

• Accuduur van één uur

gerdakremer 25-03-2018

fijne epilator

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

de braun silk- epil 7 is een onderdeel van mijn versie de 7/890. het is het zelfde apparaat alleen bij mij waren er een aantal toevoegingen.
het fijne van deze epilator is dat hij onder de douche en zelfs in bad gebruikt kan worden. ik heb vrij heftige haargroei met zware wortels en heb het niet zo op epileren, maar ik kwam in aanmerking om deze epilator gratis te mogen testen en ben er ook blij mee dat ik het heb gekregen. ik kan iedereen aanraden om te epileren met de braun. het is geen pijnloze ontharing maar wel vol te houden. hij ligt fijn in de hand. door het gebruik in bad was de pijn nihil.

Pluspunten

• gerbuik met water
  • makkelijk schoon te maken

Yo73 22-03-2018
  • Product gekregen

Geweldig onder de douche te gebruiken !

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7

De Silk-epil 7 is voor mij een prettig product. Ook al klinkt het raar, een elektrisch apparaat onder de douche, het kan ! Het is veel prettiger om onder de natte warme douche te epileren. De Silk-epil 7 heb ik gratis gekregen om uit te proberen, wat mij niet minder kritisch maakt. Het apparaat ligt makkelijk in de hand, onthaard glad en heeft een soepele kop. De opzetstukken zijn van plastic en passen maar op 1 manier op de kop. Wanneer je deze onder de douche wilt wisselen vond ik het wat lastig ze erop/eraf te halen. Iets te weinig grip, waarschijnlijk vanwege het water. Maar verder ben ik erg tevreden over het product en zou ik hem zeker aanraden. Gezien de prijs krijg je voldoende waar voor je geld.

Pluspunten

• Nat te gebruiken
  • Prettig vast te houden
  • Epileert glad

Minpunten

• Wisselen van opzetsstukjes

Lisette 19-03-2018

Ik was een van de gelukkige testers die gratis deze Braun Silk Epil 7 mocht testen.
Ik ben zeer tevreden over deze epilator, als je niet gewend bent om te epileren dan is het even wennen maar mijn tip is: ga onder de douche staan dit maakt het wat dragelijker.
De haren blijven veel langer weg dan bij een normaal scheerapparaat die ik altijd gebruikte. Daarom zou ik deze epilator zeker aanraden voor iedereen die graag van haren af wil.
Het product wordt geleverd met verschillende opzet stukken en dit maakt het handig om voor elk lichaamsdeel te kunnen epileren.
Ik zou niet meer zonder dit apparaat kunnen. Echt een topper!

IreneUtrecht 16-03-2018

Prima apparaat, minder lawaai dan oudere apparaten

Ik heb dit product gratis gekregen om te testen. Ik heb het nu 2 keer gebruikt en het valt me meteen al op dat dit apparaat veel minder lawaai maakt dan mijn oude apparaat (15 jaar oud). Hij onthaart goed, alleen doet hij het stukken beter op stand 2 dan op stand 1. Stand 1 lijkt me niet sterk genoeg en zal ik in de toekomst ook niet meer gebruiken. Ook handig: er zit een lampje op zodat je goed kunt zien of je alle haartjes heb weggehaald!

Pluspunten

• minder lawaai
  • doet het goed (mits op stand 2)

Minpunten

• geen

Hanneke8000 16-03-2018

Mooi en handzaam apparaat. Epileert ook de korte haartjes mee. Kan zowel gebruikt worden tijdens het douchen als droog.
Het neemt wel wat meer tijd in beslag tav scheren maar met de epilator behoud je wel langer het resultaat.
De eerste week was het epileren wel gevoelig, nu niet meer.

Pluspunten

• Epileert ook korte haartjes mee
  • Lange duur batterij
  • Droog als nat te gebruiken
  • Lang mooi resultaat

Minpunten

• In het begin gevoelig
  • Neemt meer tijd in beslag

stephanie bosch 14-03-2018

Door het massagesysteem vind ik het epileren vrijwel pijnloos. De kop volgt de lichaamscontouren goed waardoor hij dicht op de huid epileert en hij neemt ook de hele korte haartjes goed mee. Door het lampje zijn ze ook goed te zien wat het epileren efficiënter maakt.
enig min puntje vind ik dat hij tijdens opladen niet gebruikt kan worden.

Pluspunten

• kan nat en droog gebruikt worden
  • senso smart lampje

Minpunten

• tijdens opladen niet gebruiken

Estrella 27-01-2018
  • Product gekregen

Veelzijdig en makkelijk in gebruik

Ik heb de Braun epilator SE7-561 gratis ontvangen en mogen uittesten. Mijn algemene indruk van deze epilator is erg positief. Het is een erg veelzijdig en handig apparaat.

Pluspunten:
- veel mogelijkheden vanwege de meegeleverde opzetborstels. Zo kun je het apparaat gebruiken voor vrijwel elke elke lichaamszone
- Handige en zeer handzame bikinitrimmer meegeleverd (let op, geld niet bij alle aanbieders)
- Lange batterijduur
- Epilator houdt fijn vast
- Makkelijk in gebruik
- Handige bijgeleverde etui
- Na meerdere malen te hebben gebruikt, wordt epileren minder pijnlijk
Minpunten:
- Er zit een handig lampje op de epilator, maar tijdens het gebruik heb je hier helaas niet veel aan. Je hand zit er dan voor of het apparaatje zelf. Het was handige geweest als het lampje in de kop/op de voorkant had gezeten
- Schoonmaken vergt wat onderzoek, maar is goed te doen als je dat eenmaal weet.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Lange batterijduur
  • Houdt fijn vast
  • Makkelijk in gebruik
  • Handige etui meegeleverd

Minpunten

• Lampje niet effectief
  • Schoonmaken vergt wat onderzoek

LisaVG 13-12-2017
  • Product gekregen

Onlangs ontving ik gratis de Braun Silk-épil 7 Wet&Dry Epilator. Na ongeveer 4 weken uittesten, kan ik besluiten dat dit een heel fijn apparaat is! Het apparaat bevat verschillende standen, die aangepast kunnen worden naar je eigen verlangen, wat ik al een enorm pluspunt vind. Het apparaat neemt goed alle haartjes mee, waardoor de haren minder snel terugkomen. Qua pijn valt het bij dit apparaat ook goed mee! Natuurlijk voel je wel dat je je haartjes epileert, maar na een paar keer uittesten, ben je “de pijn” al gewoon en voel je er bijna niets meer van. Een extra pluspunt aan dit apparaat is de extra bikinitrimmer. Deze is heel handig om kleine oppervlaktes extra bij te trimmen en werkt ook zéér goed. Conclusie: deze epilator is zeker een aanrader!

Pluspunten

• Trimmer
  • Snel

Bianca 1975 24-10-2017
De Braun Silk Epil is heel gemakkelijk qua gebruik. Ook de kleinste haartjes worden meegenomen. Zelf vond ik het gebruik in de douche iets minder.

Pluspunten

• Lang qua batterij

Leo75 20-10-2017

Epileerapparaat bijna. Pijnloos

Ik wilde weer eens wat anders dan het gebruikelijke scheermesje. Mijn benen voelden niet meer glad aan. Met de Braun Silk-epil SE 7-561 epilator ben ik er achter dat epileren eigenlijk geen pijn doet. Waarschijnlijk ligt dit aan de samenstelling van het apparaat.
Ik gebruik het apparaat met name voor mijn benen en oksels. Mijn benen voelen erg glad en het duurt zeker twee tot drie weken voordat de haartjes weer terugkomen. Het Mooie van het apparaat is dat het ook alle kleine haartjes meeneemt. Dit komt ook door de lamp die aan voorzijde zit waardoor je alle haartjes goed kan zien. Tevens heb ik een gevoelige huid maar met dit apparaat heb ik dus geen uitslag. Ook is het natuurlijk handig dat het apparaat onder de douche of in bad te gebruiken maar dat is niet aan mij besteed omdat ik het fijn vind om in een goede positie te zitten terwijl ik mijn benen en oksels epileer. Dus dit is voor mij geen extra voordeel om het aan te schaffen
Enig nadeel van het apparaat is dat de haartjes die in het apparaat komen moeilijk te verwijderen zijn omdat ze vast zitten tussen de mesjes.

Met de bijgeleverde bikinitrimmer had ik bij de eerste keer dat ik het gebruikte veel pijn. De keren daarna deed het minder pijn, maar erg fijn vind ik het ook niet.

Pluspunten

• Ook kleine haartjes worden meegenomen
  • Lampje aan de voorzijde
  • Minder pijn

Minpunten

• Moeilijk schoon te maken

Monique 18-10-2017

Omdat ik af wilde van het scheren met mesjes, deze epilator aangeschaft. Vooral op basis van ervaringen van mensen om me heen gekozen voor deze van Braun. Het is een mooi apparaatje, ligt lekker in de hand. Maar dat epileren was wel even wennen, de eerste keer was mijn huid het er niet mee eens. Opgezwollen rode bultjes over heel mijn benen. Maar goed dit ligt aan mij en niet aan het apparaat. De haartjes waren wel weg en blijven echt beduidend langer weg! Mijn huid begint er ook aan te wennen en het is al lang niet meer zo pijnlijk. Verwacht dus de eerste keer niet meteen supergladde benen, je moet echt even door de pijn heen, maar daarna stelt het apparaat zeker niet teleur!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden met de opzetstukjes

Minpunten

• Pijnlijk
  • Kwestie van wennen

TB 18-10-2017

Goed resultaat, veel mogelijkheden, lange accuduur

Om te beginnen ben ik heel erg blij met mijn aankoop. Ik heb de Braun nu zo’n 2 maanden in gebruik en de haren komen na lange tijd pas terug en zijn veel dunner dan voorheen. Normaal had ik altijd een soort donkere waas onder mijn oksels na het scheren, maar nu met de Silk Epil welke de haren met haarzakje eruit trekken, heb ik dat niet meer :)

Eerste keer dat ik mijn oksels epileerde gebruikte ik de massage kap en alsnog deed het behoorlijk pijn. Maar nu na 2 maanden hoef ik geen opzetstuk meer te gebruiken. De epilady roteert zo snel, dat die paar haartjes van 1 week oud pijnloos te epileren zijn.

Hoe vaak ik ook scrub, voor mijn benen werkt het niet. Wel voor mijn bikinilijn en ook zonder ingegroeide haren, zolang ik maar om de dag scrub.

Hoewel ik in andere reviews lees dat men het lampje geen toegevoegde waarde vindt, vind ik dat wel! Bij weinig licht in de douche heb je dit juist nodig. Blij dat deze Braun snoerloos en waterdicht is. Mijn vorige epilady (overigens ook van Braun) is vorig jaar na 11 jaar overleden. Ik ga er nu dus ook vanuit dat deze minstens net zo lang mee zal gaan :)

Mijn man heeft overigens het kleine scheerapparaatje in beslag genomen voor het recht scheren van zijn snor. Zelf kan ik niet bedenken waar ik ‘m voor zou kunnen gebruiken.

karinbree 17-10-2017

Zeer complete set voor alle behaarde lichaamsdelen

De silk-epil 7 nu een paar weken gebruikt. Gebruik hem vooral met de massagekap omdat die zorgt dat je veel minder last heb van ingegroeide haartjes. Je voelt het ook minder dan met de gewone kap. Mijn zoon (wielrenner) gebruikt vooral het scheer opzet stuk vind hij makkelijker en sneller werken dan de epileerkop. En natuurlijk minder pijnlijk. De slik-epil 7 is een zeer complete set waar al het benodigde in zit om alle behaarde lichaamsdelen te ontharen, zowel scheren al epileren Zou dit dan ook zeker aanraden. Met een handig lampje zodat je kan zien waar je nog niet bent geweest. Kan me wel voorstellen dat je de epileer kop te pijnlijk vind op kwetsbare lichaamsdelen.Maar als je gewent bent om te harsen zal je dit echt niet pijnlijker vinden. Mijn benen doe ik liever met deze silk-epil dan laten harsen, maar mijn bikini lijn laat ik liever harsen dan dat ik de silk-epil gebruik. Dit komt waarschijnlijk omdat je met harsen er in 1 ruk vanaf bent en met de Silk-epil juist langzaam over de behaarde plek moet gaan. Net als bij een pleister kan je beter snel in een keer eraf halen dan langzaam. Voordeel is natuurlijk wel dat je de silk-epil thuis gebruikt op een tijdstip dat het jouw uitkomt en niet de deur uit hoef voor een afspraak bij de schoonheidsspecialiste.

Pluspunten

• compleet met veel hulpstukken
  • lang niet zo pijnlijk als eerdere modellen
  • handig lampje

Minpunten

• vrij prijzig