Philips AZ1880

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AZ1880 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Huubwink 05-02-2014

wat een waardeloos toestel
Nooit kopen
zeer slechte ontvangst van de radio
altijd bij inschakelen source opzoeken en start op volume 10.
als Philips zulke rotzooi gaat maken, kunnen ze beter stoppen

Anne_3 15-01-2012
Geschreven voor: Philips AZ1880

De radio-ontvangst is bedroevend: we kunnen maar 1 zender zonder ruis ontvangen. Het verlengen van de antenne met een stuk koperdraad helpt niet.

Het geluid van de cd-speler is wel goed voor zo'n klein apparaat.

Muziek afspelen vanaf een usb-stick gaat zonder problemen. Jammer genoeg wordt er geen bestandsnaam of tag-informatie in het schermpje weergegeven, alleen een nummer.

Wat betreft de vorm: door het handvat zijn de knopjes alleen goed te zien met een lichtbron achter het apparaat.

Dav1d 12-12-2011
Geschreven voor: Philips AZ1880

Ik heb deze radio nu een paar dagen en ik heb besloten om hem terug te sturen. En wel om het volgende:
- Het ontvangst van de radio is ronduit slecht
- Het slechte ontvangst is ook niet op te lossen door een externe fm antenne bij te plaatsen omdat een coax-aansluiting ontbreekt
- Daarmee is kabel-radio dus ook niet mogelijk
- Het apparaat heeft geen aan/uit knop op de afstandbediening
- Het apparaat onthoud niet zijn laatste instelling
- Het geluid van het apparaat staat voluit wanneer je hem aandoet
- De knopjes zitten rottig. Je kan ze niet goed bedienen
- Ik heb philips in Eindhoven gebeld en gevraagd over de slechte ontvangst; ze zeggen dat het door de atmosferische omstandigheden komt maar zeker niet door de radio. Nu ik de verschillende recenties hier gelezen heb, blijkt dat het probleem bekend was en dat ze er dus niets mee gedaan hebben. Sterker nog; ze ontkennen het probleem.

klaasjet 10-09-2011
Geschreven voor: Philips AZ1880

Zeer slechte radio ontvangst. De los bijgeleverde stroomadapter verstoort de radio ontvangst.Met een universele stroomadapter geen probleem. 2 stuks gekocht beide hadden hetzelfde probleem. Terug gestuurd naar leverancier(redcoon)na enkele weken nieuwe geleverd toch weer hetzelfde probleem dus een fabrieksfoutje van Philips

F.Goris 29-11-2011

Hallo,
Ik heb dezelfde vraag:
kun je me vertellen welke universele stroomadapter je hebt gekocht en waar is ie verkrijgbaar?

Alvast bedankt.

vanderveer 28-10-2011

Hallo Klaasjet,

Een vraagje. Ik ben mijn stroomadaptor van dit apparaat kwijt. Ik wil graag een nieuwe, het apparaat bevalt mij goed. Nu zie ik dat je een universele adaptor hebt geprobeerd. Mijn vraag: kun je me vertellen waar ik aan zo'n stroomadaptor kom en wat de kosten zijn.
Alvast bedankt.

vanderveer

Hellas25 01-06-2011
Geschreven voor: Philips AZ1880

Vanmorgen gekocht en mijn man is er al mee terug naar de winkel. Ziet er heel mooi uit, maar we konden geen enkele radiopost zuiver nemen. Met andere radio's hebben we geen probleem dus het ligt niet aan ons huis of de plaats. Ik hoop dat dit een maandags modelletje was en dat we een nieuwe krijgen die het wel goed doet, want ik vind hem echt wel heel erg mooi.

HankyPanky50 13-01-2011
Geschreven voor: Philips AZ1880

Erg leuk ding, mooi geluid. Zoonlief was eerst teleurgesteld omdat zijn Ipod niet via de USB aansluiting te gebruiken was. Maar gelukkig kon het via het bijgeleverde link-kabeltje wel. Zoon weer helemaal blij.

navi2009 15-11-2010
Geschreven voor: Philips AZ1880

Fantastische radio, prima geluid en gemakelijk te bedienen. Ontvangst van radio is goed.Met andere merken radio's was dit duidelijk minder. Echt een aanrader.

Lindaa79 25-09-2010
Geschreven voor: Philips AZ1880

Ik heb deze mooie cd speler gekocht via de ING rentepunten voor 82,50 inclusief administratie en verzendkosten. Ik heb hem vandaag binnen gekregen.
Wat ik handig vind is dat je er een mp3 speler op aan kunt sluiten. Daarnaast kun je er een usb stick (of bijvoorbeeld een cardreader met sd) er op aansluiten. Je kunt met 1 druk op de knop muziek van de cd op de usb zetten. Hij begint automatisch met opnemen aan het begin van het nummer.
Er zit ook nog een radio op.
Het is een klein, compact ding waar een verbazingwekkend geluid uit komt.

Anoniem 16-07-2010
Geschreven voor: Philips AZ1880

Las de positieve berichten alhier over de AZ1880. Doorslag waren uitmuntende testen in Duitse vakbladen. Deze radio op basis daarvan gekocht en geen moment spijt van. Geluidskwaliteit is subliem te noemen voor een radio als deze: ruimtelijk/vol en neutraal van klank d.w.z niet teveel laag (boomerig) of schelheid (blikkerigheid). Daarvoor werd hij ook mede geprezen in betreffende testen. Stereo ontvangstkwaliteit van de radio is goed, geen ruis op de zenders en hij pakt veel op. Mogelijkheden qua aansluitingen zijn er volop. Helaas display vrij eenvoudig qua info en klein en geen echte toonregelaar. Apparaat is zeer makelijk te bedienen, doch had paneel bovenop anders (lees: beter) gemogen bv schuin naar je toe geplaatst. Je moet nu nl. over de radio heenbuigen wil je alles goed overzien, mede veroorzaakt door de vaste draagbeugel die bedieningspaneel en display grotendeels overschaduwd. Ondanks dit verdiend de ontwerper een dikke pluim, deze radio ziet er echt fantastisch uit. Niet alleen een genot om naar te luisteren maar zekers ook om naar te kijken. Voordeel is ook dat hij niet diep is en log. Hij weegt met zijn 2,5kg ook niet loodzwaar en daarom gemakkelijk mee te nemen-/dragen. Degelijkheid lijkt o.k. maar de tijd moet dat leren. De radio ziet er stevig uit en de regelaars zijn allen plat (tiptoets) en kunnen dus niet afbreken of gaan kraken (potmeters). Klepje van de cd lade ziet er ook degelijk uit en werkt goed mbt opnenen en sluiten. Het bijgeleverde zeer klein uitgevallen afstandsbedieninkje daarintegen vind ik kwalitatief maar zozo. Wel handig dat het erbij zit, ook al bezit het geen aan-/uit knopje. Minpunt? jawel ééntje: deze radio onthoudt niet de laatst gemaakte instellingen. Bij inschakelen kiest hij standaard cd als source en volume op 12! Wil je naar de radio schakelen vergeet dan niet eerst het volume te reduceren, radio klinkt nl een stuk harder dan een andere bron. Jammer dat Philips hier niet aan gedacht heeft. Maar das dan ook echt het enige wat er scheelt aan deze fantastische draagbare radio/cd speler.

Ton1942 22-05-2010
Geschreven voor: Philips AZ1880

Deze Philips AZ 1880 is voor mij een verrassing, wat een mooi vol geluid en prachtig model.
Met de USB aansluiting om muziek van usb stick af te spelen, geweldig.
Verder zitten er allerlei aansluitingen op, koptelefoon enz.enz.
En het model is ook praktisch omdat hij niet zo kolosaal is.
Kortom een goede koop.

ouwe85 08-03-2010

Superding ,

Heb deze voor de op de bouw gekocht.
En bevalt prima ,niet te veel poespas en een verbazingwekend geluid!lekker mp3 cd of speler luisteren heerlijk!
Hij is ook nog eens makkelijk te transporteren want hij weegt geen drol.

Groeten...

Bloemenman 02-02-2010
Geschreven voor: Philips AZ1880

Uiteindelijk toch voor dit toestel gekozen omdat deze meer mogelijkheden heeft dan zijn directe concurenten ( o.a Philips AZ1850 en de Sony ZS-PS20CP en vanwege het feit dat de afmetingen ( geringe diepte)ons beter uitkwam.
Toch helaas enkele puntjes waarvan ik mij afvraag of daar op bezuinigd moest worden.
Op de afstandbediening is helaas geen algemene AAN/UIT knop aanwezig.
De goed verlichte display is redelijk af te lezen, maar enkele symbolen aan de onderzijde moeizaam en helaas geen RDS aanwezig. Zo blijft het in de beginne gokken welke zender je hebt opgeslagen.Wel prima ontvangst trouwens.
Niet alle MP3 spelers worden herkend, zeker de Ipod en Iphone niet, de eigen Philips wordt in ieder geval wel herkend en ook enkele Creative modellen.
Al met al toch een mooi toestel waar ik wellicht een hoop plezier van zal hebbem.

soraaayaaa 28-12-2009
Geschreven voor: Philips AZ1880

De Philips AZ1880 is een mooi ding. Het ziet er prachtig uit en is ook niet al te groot. Er zijn inderdaad veel aansluit mogelijkheden. Je usb, mp3 en hoofdtelefoon zijn aan te sluiten. Mijn beeldscherm staat er nu ook op aangesloten, dus ik heb nu goed geluid van de pc en tijdens tv kijken!CD's rippen kan handig zijn, maar ik gebruik het niet echt. En dan het geluid. Het geluid is heel zuiver/helder en diep. Echt veel bass zit er niet in ding, ook al schakel je 'DBB' in wat niet al te veel voorstelt.
Deze draagbare radio vind ik beter dan standaard stereo setjes. Maar als je echt van geluid houd en als je een beetje bass wilt zal ik voor een 2.1 speakersetje gaan.

Ronald66 23-06-2009
Geschreven voor: Philips AZ1880

Ik ben zeer tevreden over deze soundmachine. Hij ziet erg futuristisch uit en geeft een uitstekend geluid, vooral met de bass booster ingeschakeld. Ook de ontvangst van radiozenders is goed. Het apparaat heeft de mogelijkheid om op normale en dubbele snelheid CD's te rippen; hij neemt op in mp3-formaat met een bitrate van 128kbps. Helaas geeft het apparaat geen ID3-tags weer en Philips is erg zuinig geweest met de geluidsinstellingen; alleen een dynamic bass booster. Toch een geslaagd apparaat met een goed geluid en uitgebreide aansluitmogelijkheden.