Logitech UE Smart Radio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech UE Smart Radio op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

alpino 04-02-2015
Geschreven voor: Logitech UE Smart Radio

Als de server van UE smart radio het doet, werkt alles prima. De server is helaas vrij vaak uit de lucht en is die niet met de radio en niet met de smartfone te bereiken. Dan is ook de site offline. Een goed product met een slecht support.

Floriszweb 21-07-2014
Geschreven voor: Logitech UE Smart Radio

s'middags uitgepakt, wifi code ingesteld en vervolgens direct zonder snoer de hele avond bij een bbq feestje in de tuin laten spelen. van 16u tot 24u. Toen was die echt leeg. Ik had m gekocht als vervanger voor mijn wekkerradio, omdat ik graag een wekkerradio heb met goed geluid. Dat heeft deze zeker. Naast muziek van de standaard internetradio(Intune), kun je ook internet radio services toevoegen. Bv shoutcast. Ook kun je je Spotify account toevoegen. Natuurlijk kun je m ook je muziek van je NAS af laten spelen. Een alternatief is nog dat je 1 van de op het apparaat aanwezige wakeupsounds gebruikt. Deze kun je zo instellen dat ze langzaam beginnen. (bijvoorbeeld opkomende zee oid.) Het volume van de wekker is apart in te stellen. Je kunt meerdere wekkers instellen en zelf de snooze tijd kiezen met 15min ophogend.(dus minimaal 15min). Ook is t mogelijk met deze zelfde intervallen de radio uit te laten gaan. Als de radio uit is, kun je kiezen voor verschillende display weergaves(achtergrond kleuren en intentie) en de tijd hoe lang het duurt voordat de klok weergave ingaat. Uiteindelijk wordt het scherm helemaal zwart.(dus ook geen tijd meer in beeld). Ik ben er nog niet achter hoe je dan het display even snel kan activeren om de tijd te zien.

Nog een paar dingen.
- Om met de app op je smartphone te kunnen werken, moeten beide apparaten op hetzelfde wifi SSID zitten.(wij hebben 2 SSID's thuis.)(De communicatie gaat dus niet via internet, maar lokaal via dezelfde wifi SSID, ook al moet je wel een account aanmaken)
- Nadat de radio volledig uit is geweest, duurt t vrij lang voordat deze weer aan is.(30sec tot een minuut)
- Bij ons bleef het wifi icoontje een paar keer rood(wel verbonden, maar geen IP/DNS) Na herconnect via het menu, viel de radio in zijn 'klok modes' en moest je hem weer aan zetten.(en gebeurde weer hetzelfde). Dus uiteindelijk factory reset en nu gaat t alweer even goed.
- Als de wekker afgaat heb je 2 oties in het scherm. -Snooze of Wekker uitzetten. Ik denk dat je moet kiezen met de grote draaiknop, maar bij ons reageert ie daar niet echt op. Dus enige optie is -Snooze en gaat ie elke 15min weer af. Ook de hele wekker functie uitzetten via het hoofdmenu helpt dan niet!

HeinMank 09-10-2013
Geschreven voor: Logitech UE Smart Radio

Goed uitgekiende internet radio. Erg handig met m'n android te bedienen. Handige functies om op internet te zoeken naar stations. Erg mooie app. Goed geluid. Accu gaat inderdaad zes uur mee. Alle bediening zowel mogelijk via knoppen als via app.
Een minpuntje: de zes voorkeurknoppen op de radio zijn volgens mij maar één keer te programmeren. Op zich programmeert ze heel handig via de favorieten, maar als je een favoriet verwijdert, blijft de voorkeurknop daarna toch naar de verwijderde favoriet gaan.

HeinMank 10-10-2013

Het aanpassen van de voorkeurknoppen blijkt wel degelijk te kunnen namelijk door als een zender speelt, de gewenste voorkeurknop even ingedrukt te houden. De bestaande zender wordt dan overschreven door de spelende zender. Heel mooi! Echt een top-radio, en ik vind het een belangrijk pluspunt dat de radio met mijn Android te bedienen is. Ik wil immers geen aparte afstandsbedieningen meer.

Fam. Haenraets 14-08-2013
Geschreven voor: Logitech UE Smart Radio

Voor ons een fantastisch apparaat!!
Plus: draagbaar en staat degelijk, mooie vormgeving, accu, scherp en duidelijk kleurendisplay, zeer eenvoudige bediening, zelfdimmend display als het donkerder wordt, zeer gemakkelijk te bedienen met Ipad als afstandsbediening, veel instelmogelijkheden, prima prijs-kwaliteitsverhouding, prima en krachtig geluidsspectrum speaker voor zo' n klein apparaat.
Min: handvat voor verbetering vatbaar. Verder geen minpunten.
Prima te gebruiken als slaapkamerradio met wekker. Overal heel eenvoudig muziek in- en buitenshuis.
Deze gebruiken wij op onze slaapkamer. Dus er moet een tweede komen voor in de keuken, huiskamer, tuin etc. Dat wordt dus weer een internetradio van het Zwitserse merk Logitech !!!

Kors Paap 09-08-2013
Geschreven voor: Logitech UE Smart Radio

Instellen van Wifi-verbinding ging bij mij zonder probleem. Vinden van radiostations was geen enkel probleem. Zelfs eentje waar je even naar moet zoeken op Internet werd snel gevonden door alleen de naam in te tikken. Geluid is voor mijn beleving goed (=subjectief natuurlijk). Mooi kleurenschermpje waarop (veel) zenders ook achtergrond meegeven zoals cd-hoes etc.
Afhankelijk van je WiFi-bereik neem je dit apparaat gemakkelijk mee tot achter in de tuin.
Er zit een wekfunctie op, maar ik mis een sleeptimer, daarom niet hoger dan score 7 bij Mogelijkheden.
De voorkeurstations zijn een uitkomst voor mijn vrouw, die het niet zo heeft om steeds weer zaken op een apparaat te moeten opzoeken/inschakelen. En 6 favorieten blijkt bij ons ruim voldoende te zijn.
Kortom, ben dik tevreden met dit apparaat wat doet wat het behoort te doen.

Daan van Oosten 1965 09-10-2013

Hallo Kors,

Als hij uit staat werkt ook de wekker niet. Er zit wel een optie in het menu om hem na 15, 30 etc minuten automatisch uit te schakelen.

Groeten,

Daan

Kleef 03-08-2013
Geschreven voor: Logitech UE Smart Radio

Na een week gebruik dit apparaat teruggebracht. Hardware is top, goed geluid en mooie vormgeving. De software is echter brak. Niet kunnen verbinden met wifi, wegvallen wifi verbinding. Ingestelde alarm en voorkeuze zenders worden niet vastgehouden. Tijdens radio luisteren uit het niks uitvallen enz Verder is de ue software niet compatible met de squeezebox software. Wel is er de mogelijkheid om de ue software te downgraden naar squeezebox (niet gedaan). Afspelen vanaf een Nas is met ue niet mogelijk (voor netgear is er wel een bèta testversie). Al met al erg jammer, mooi product maar is niet af en teveel bugs.

Fam. Haenraets 08-08-2013

Knoppenfreak
Jammer dat jij slechte ervaringen met het apparaat hebt.
Heb enkele weken hetzelfde apparaat aangeschaft.
Ik ben er zeer tevreden over. Alles werkt zoals het hoort.
Handig apparaat voor op de slaapkamer, in de keuken, of buiten bij de barbecue.
Werkt prima met Ipad als afstandsbediening.