Philips HD8010

Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 247 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,1

Juplergek 28-06-2013

6,4
De koffie is lekker wel jammer dat er maar 20 kopjes uit een beker met bonen gaan en deze niet zijn bij te vullen dus bij regelmatig gebruik wordt het milieu wel belast ook zijn de totaal kosten van een kopje koffie veel duurder. Wel is de service goed die bij het apparaat geven wordt als er een update voor is.

astrid1507 28-06-2013
  • Product half jaar in bezit

de smaken zijn heerlijk je proeft wel dat het bonen zijn de hoeveelheid smaken zijn ook lekker. keuze zat, alleen het is wel duur jammer dat je nog niet zelf bij kan vullen met bonen zal een hoop kosten besparen. voor de rest ben ik zeer tevreden

de Pep 28-06-2013

5,2
De verwachting is gewekt dat je een heerlijke bak koffie krijgt.
Dat is dan wel zo, maar je krijgt er ook een hoop extra werk erbij.
Het apparaat maakt veel lawaai, verontreinigt snel, en omdat er vaak koffie in de kop blijft plakken is de smaak niet altijd hetzelfde. ook is de koffie niet altijd heet.
Je moet het apparaat vaak reinigen.
Omdat er veel koffiesoorten zijn en je wilt wisselen van soort, blijft de houder nog wel eens vast zitten.
Volgens mij is er getracht een horecaconcept te vertalen naar een huis-tuin en keuken concept, maar hierdoor te omslachtig.
Graag een ander ontwerp.

Inekeniels 28-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Na de gratis onderhoudsbeurt heel tevreden bijna niet meer ontkalken maar gewoon schoonhouden.
De koffie vinden wij heerlijk,en we genieten er dagelijks van.

ruudpool 28-06-2013

6,8
De koffie is erg lekker nu we de goede smaak gevonden hebben. Het schoonmaken is een crime, wat een moeilijk bereikbare (lees onbereikbaar) hoekjes.
Na de update is het waterverbruik een stuk minder geworden. Voor de smaak een aanrader, voor onderhoud niet.

jansenhan 28-06-2013

5,2
Spijt van deze aankoop. Echt heel veel werk om het apparaat schoon te houden. koffiedrap aan de binnenkant van het apparaat is moeilijk er uit te pulken. Hij geeft veel te snel aan dat de watercontainer leeg is of dat de pruthouder vol zit.
Voor meerdere kopjes ook heel lastig omdat hij het een voor een zet.
Als ik dit allemaal had geweten had ik het apparaat nooit gekocht.

Marcel Thijs 28-06-2013

7,6
Mooi Ding maakt veel lawaai ,koffie insteling is waardeloos merk geen verschil of ik hem nu fijn of grof laat malen ,dus je moet je smaak creeren met de verschilende smaakjes die er zijn ,niet via fijn of grove maling .
twee kopjes insteling ,mooi dat het er op zit ,maar het werkt niet je moet gewoon twee keer het knopje in drukken ,dus twee keer koffie zetten voor twee kojes .al met al mooi ding voor af en toe.

gr Marcel Thijs

irene336 28-06-2013
  • Product half jaar in bezit

na de update inderdaad beter. veel koffiedroes/ losse koffie naast de opvangbak aan de binnenkant.lastig eruit te punniken, veel troep dus bij schoonmaken.
nog steeds erg duur dus ik ga over op een gewoon apparaat

kuperus-vdlaan 27-06-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Smaak: Douwe Egberts bonenfunels in vele smaken, ideaal om te varieren.
Mogelijkheden: Gebruik hem alleen om kopjes koffie te zetten, heb er geen kan bij.
Gebruiksgemak: Na gratis servicebeurt van Philips is het waterverbruik bij spoelen minimaal en het legen/vullen acceptabel. Als nodig 's avonds zetunit met warm water afspoelen en laten drogen op aanrecht, 's morgens meteen weer in Sarista en klaar voor gebruik.
Vormgeving: Mooi strak vormgegeven apparaat.
Duurzaamheid: We hebben de Sarista direct aangeschaft toen hij op de markt kwam en hebben hem nu zo'n jaar. Zetunit zat na half jaar vast, apparaat opgehaald en weer thuisbezorgd, snel opgelost en toen meteen servicebeurt gekregen. Werkt naar behoren.

Enrico72 26-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Het apparaat maakt erg veel herrie bij het malen en de service is belachelijk slecht. Binnen 2 maanden kapot en toen begon de ellende. Na 3 weken wilde ik weten hoe het was met mijn apparaat. Dit kostte me een week om te kijken hoe het ermee stond. Ik zou terug gebeld worden enz enz Voor mij echt nooit meer een philips/senseo

TomLF 26-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Ik ben tot nu toe erg blij met de Sarista! Prima koffie en na de gratis servicebeurt werkt de machine gewoon goed.

Je hebt er in het totaal wel wat meer werk aan dan bij een 'normaal' koffiezetapparaat, schoonmaken/water bijvullen/zetgroep bij vetten/lekbak legen, maar als je alles automatisch wilt of helemaal geen schoonmaak handelingen wilt verrichten dan ga je naar de Starbucks.

Het extra werk vind ik erbij horen.

Ga zo door Senseo, er zullen altijd op en aanmerkingen blijven. Ik zie het altijd als extra motivatie.

Marisola77 23-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Wij hebben nu een half jaar de Sarista. De koffie smaakt heerlijk! De keus in bonen vinden wij fijn, gezien de een van sterk houdt en de ander van wat zachtere koffie.
De Sarista is perfect voor het zetten van losse kopjes koffie, voor een volle kan gaat hij telkens opnieuw malen, waardoor dit erg lang duurt.
Het apparaat maakt erg veel herrie en verbruikt meer bonen en water dan nodig is. Wanneer het reservoir nog vol genoeg is voor twee kopjes koffie geeft het apparaat al aan dat het leeg is. Dit is pure verspilling.
Omdat wij veel spaarpunten hadden, viel de aanschaf mee! Zouden wij nu voor de keus staan, dan zouden wij toch voor een ander apparaat kiezen.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Hi Marisola, er zal inderdaad altijd water in het reservoir blijven staan, zodat er geen lucht in de leidingen komt, vandaar dat het lijkt alsof er nog water voor koffie in zit. Neem gerust contact met me op mocht je nog vragen hebben!

annie02 23-06-2013

5,4
Miskoop van de eeuw.
Dan lekbak vol, dan koffie afval vol, dan water op, maakt veel herrie.
Absoluut niet gebruiksvriendelijk.
Als ik dit geweten had, was ik nooit tot aankoop overgegaan.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Hi Annie. Als ik je review zo lees denk ik dat je geholpen zou zijn met de gratis servicebeurt die we nu aanbieden. Hiermee kunnen we de instellingen van je machine zo aanpassen dat je minder hoeft te ontkalken en dat de machine minder water gebruikt bij het spoelen. Je kunt meer informatie en het aanmelden op de volgende website vinden:

Je kunt ons natuurlijk ook altijd bellen op nummer: 0900 202 11 77 (€0,10 p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Neem gerust contact met me op mocht je nog vragen hebben!

jwidzinga 23-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Heerlijke koffie, na de update minder schoonmaken. Makkelijk schoon te houden als je de juiste manier hebt gevonden. Misschien wat duurder koffiedrinken maar de smaak maakt dat meer dan goed. Vuilwater reservoir moet wel regelmatig geleegd en dat is niet morsvrij.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Dank voor je review! Fijn dat je van de verse bonenkoffie geniet. Groet, Jeroen - Philips Webcare

Erp1955 23-06-2013

6,2
De koffie smaakt goed, maar wat er aan koffie wordt verspilt is een vermogensdelict, weg geweest voor een update veel slechter teruggekomen, na update nooit meer ontkalken daarvoor om de twee weken, schoonmaken is een crime met al de losse koffie in het apparaat, Philips gebeld, wij bellen terug nooit geen reactie meer ontvangen, klantvriendelijkheid zeer slecht. Al met al een paar tientjes meer een beter apparaat van een ander merk.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Hi Erp1955, ik zou graag uitzoeken waar het contact met onze klantenservice is misgelopen en kijken waar ik je alsnog kan helpen. Zou je hiervoor contact met mij kunnen opnemen via Facebook of Twitter? Dan kan ik je direct helpen!
Met groet, Jeroen - Philips Webcare

sjapo 22-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Vormgeving: mooi maar wel wat groot. Koffie is lekker. Nadeel is het geluid bij het malen en doorlopen van de koffie. Vanmiddag wéér ongeveer 5x koffie moeten malen voor er sowieso koffie uit het apparaat kwam. 5x versgemalen koffie gevonden in het afvalbakje van het apparaat. Zonde van de koffie en mijn dure bean funnel gaat zo wel erg snel leeg. Dus de koffie wordt gemalen maar als de koffie door zou moeten lopen, stopt tie er mee. Geen idee wat dit is maar komt steeds vaker voor. Lekbak moet dagelijks geleegd worden. Ontkalk knopje springt binnen enkele weken op rood, dus moet ik weer ontkalken. Helaas dus meer na- dan voordelen.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Hi Sjapo. We bieden op dit moment een servicebeurt aan voor Senseo Sarista apparaten waarmee we de instellingen kunnen aanpassen. Hierdoor zal je minder vaak hoeven ontkalken en gebruikt de machine minder water bij het spoelen! Je kunt meer informatie en het aanmelden op de volgende website vinden:

Neem gerust contact met me op mocht je nog vragen hebben!

al.schmidt 22-06-2013

5,8
Wat een miskoop,voor de 2e keer is het apparaat voor garantie naar philips,de zetgroep klikt na schoonmaken niet meer in het apparaat, ook de 1e garantie claim gelijke klacht,kan ik weer 4-5weken wachten op het apparaat, was ik er maar nooit aan begonnen,philips heeft kennelijk te weinig ervaring met dit type,of heeft het product te vroeg in de markt gezet?
Ik heb genoeg van phlips en spaar door voor een echte machine Miele met 50000kopjes garantie,en 10jaar service.
Het verzoek om teruggave aankoopbedrag loopt

madddog 22-06-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Lees allemaal slechte beoordelingen maar heb zelf een heel andere ervaring. Heb de sarista al een jaar en bevalt heel goed. Lekkere koffie en veel smaken. Wel aan de prijzige kant. Enigste nadeel is dat hij wel wat geluid maakt. Laatst gratis onderhoudsbeurt gehad wat ik goed ervaren heb. Opgehaald en weer terug in drie dagen. Drink elke dag meerdere bakjes koffie en gaat prima. Net uitgebreid met de senseo melkopschuimer en hebben nu ook heerlijke cappuccino. Ben erg tevreden.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Goeie combi met de Senseo Milk Twister! Veel koffieplezier en dank voor je review. Jeroen - Philips Webcare

boris 55 22-06-2013
  • Product half jaar in bezit

ik vind de sarista een fijn apparaat en hele lekkere koffie
alleen het ontkalken was heel vaak maar na de onderhoudsbeurt die philips aanbood is dit helemaal verholpen ook het lekbakje is niet meer zo snel vol dus wij zijn nu erg tevreden en blij dat we hem hebben gekocht

gr venmb

Officiele reactie van Philips Nederland 24-06-2013

Bedankt voor je review Boris! Fijn te horen dat je tevreden bent over de Senseo Sarista. Groet, Jeroen - Philips Webcare

AatBo 22-06-2013

7,4
Wat een ellende hier allemaal. En toch heb ik dezelfde machine. Zeker na de gratis service beurt werkt de machine feilloos.Het enige is dat zeer sporadisch de gemalen koffie rechtstreeks in het afval bakje gaat. Maar dat is na de service beurt zo'n 3 maanden geleden 2 x voorgekomen. Ook de spoelbeurten zijn teruggebracht tot na 3 maanden 1x een. Ik zet 6 a 7 koppen per dag. De enige klacht is dat de koffie wellicht in verhouding wat duurder is. Maar wel heerlijk van smaak. Dus zoveel apparaten in de kast is zonde en voor mij onbegrijpelijk.