Philips HD8010 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 247 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8010 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Conanymous 12-11-2015
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Momenteel heb ik de Sarista ongeveer een jaar in bezit.

Voor af gaand aan de aanschaf van de Sarista heb ik veel informatie ingewonnen, en de nodige kritieken en problemen gelezen op internet. U zult denken 'waarom koopt u dan toch deze machine?' en dit leg ik graag uit. Op het moment van kopen (en volgens mij nu nog steeds) is dit apparaat de enige koffiezetter die zowel één kom kan zetten als een gehele kan. Bij filter apparaten zit er vaak een minimum van 2 kommen/koppen. Dit aspect is in mijn huishouden ideaal, en ik wilde geen 2 verschillende apparaten om koffie mee te zetten.

Ook bij de DE shop heb ik telefonisch geïnformeerd over het apparaat en de duurzaamheid na het lezen van al deze negatieve reviews, zij vertelde mij echter dat het apparaat het heus zo slecht nog niet deed en er echt niet zoveel terug kwamen, zo zei ook de winkelbediende in de Blokker. Eenmaal in de DE winkel vertrouwde de winkelbediende aldaar mij toe dat dit allemaal leugens waren, en dat er 9 van de 10 apparaten terug werden gebracht naar de winkel. Ze smeekte me bijna het apparaat niet te komen. Koppig dat ik was kocht ik het toch, ik wilde immers maar 1 apparaat en geen normale Senseo in combinatie met een Filterapparaat. Bovendien vond ik het idee van versgemalen bonen wel aanlokkelijk. Zo gezegd zo gedaan, en de winkelbediende heeft mij verder uitstekend geholpen.

Ondertussen ben ik een jaar verder en vertel ik graag hoe het nu gaat met de Sarista. De eerste maand had ik al een soort storing en gingen alle lampjes knipperen. Eigen schuld, ik had namelijk de zetgroep nog geen enkele keer gereinigd, wat ik niet wist omdat ik de gebruiksaanwijzing nog niet zo grondig had doorgelezen. (LES 1: Lees de gebruiksaanwijzing, JA ECHT!). Vervolgens heb ik braaf de het boekje doorgelezen, en de zetgroep goed gereinigd. Het volgende probleem was dat ik de zetgroep er niet goed terug in kreeg. Na wat googlen op dit probleem vond ik al gauw wat er fout zat en klikte de zetgroep weer keurig terug op zijn plek. (LES 2: Dit hoort zonder al te veel kracht te lukken!)
Nu een week terug had ik weer een storing. Het malen maakte een heel ander geluid als normaal, maar alla, er kwam nog koffie door dus ik dacht, we zien wel. Echter de tweede keer weigerde het apparaat, gaf het wederom alle rode lampjes....... en nu...? Contact met Philips helpdesk via de chat. Hier kwam ik de behulpzame 'Roos' tegen en zij besloot mij een onderhoudssetje op te sturen. Deze kwam binnen 2 dagen aan en hierin zat een beetje smeermiddel en een hulpmiddel om de boontjes uit de maaluitgang de krijgen.
Mijn Sarista had na zijn storing en mijn grondige schoonmaak 2 dagen stil gestaan, en tot mijn verbazing zat het de hele zetgroep vol met droge koffiegruis... dit verklaarde wellicht al een hoop, maar het kon ook zijn dat dit het gruis was van mijn laatste poging.... Na dit opgeruimd te hebben gebruikte ik het hulpmiddel nog even. Dit leek niet echt wonderen te doen (Wanneer je bij de dokter je oren laat uitspuiten en er komt een grote dot earwax uit denk je bij jezelf 'Wauw,... nu snap ik waarom ik niks meer hoorde...' Dit gevoel had ik niet bij het hulpmiddel....) Nu ik eenmaal wist waar ik wezen moest, verwijderde ik het hulpmiddel en ging ik voorzichtig met mijn vingers wat wroeten en schoonmaken bij deze maaluitgang (voorzichtig, omdat ik immers niet wist waar de messen van de maler zich bevindt....) gelukkig kwam ik geen messen tegen, maar wel koffiegruis dat inmiddels lichtelijk groen kleurde...
Nouja, dan maar eens wat proberen na deze operatie. Wonder boven wonder was dit blijkbaar alles wat nodig was voor mijn Sarista en was mij weer een bakje koffie gegunt. Wat ik echter niet snap, is dat deze tool niet bij de aanschaf hoorde, maar later opgevraagd moest worden. (In de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel staat namelijk dat deze elke maand gebruikt moet worden), deze hoort toch echt in de aanschaf doos! (Les voor Philips) Mijn Tip: Vraag direct na aanschaf het onderhoudssetje aan bij Philips voor het behoudt van je apparaat.

Mijn verdere bevindingen van dit apparaat zijn het volgende: Ja hij maakt lawaai,.... niet zo moeilijk hè, hoeveel lawaai zou jij maken als je boontjes moest malen... het is niet meer lawaai dan een losse maler zou maken. (Al kan ik me goed voorstellen dat je hem bij een feestje even in een andere ruimte wilt zetten...)
Je moet veel bakjes verschonen/verversen, de waterbak, de funnel, de afvalbak, de lekbak. Dan nog eens wekelijks de zetgroep schoonmaken, maandelijks invetten, maandelijks de uitgang schoonmaken en in mijn geval zo'n 2 à 3 keer op het jaar ontkalken. Ach, ik vind het niet zo'n probleem, bij een filter apparaat moet je ook telkens een filter invoeren, koffiemaling afmeten, waterbijvullen, schoonmaken en ontkalken. Ik zie het verschil niet zo, en voor dat kleine beetje extra werk dat het is, heb je wel veel lekkerdere koffie.
(TIP: Laat je gasten je Sarista niet bedienen,voor je het weet lopen al je bakjes over... wordt een bende...bovendien heeft dit apparaat niet voor niets een gebruiksaanwijzing van drie duimen dik, en deze is echt essentieel.)
Verder zie ik af en toe geklaag over de beschikbaarheid van beanfunnels en de kosten hiervan. De oplossing is reeds beschikbaar, de hervulbare beanfunnels die te koop zo'n via DE/Blokker/Bol.com. Deze zijn enigzins prijzig, zo'n 12 euro dacht ik uit mijn hoofd, maar daar zit dan gelijk een voucher bij voor een zak koffie bonen ter waarde van zo'n +/- 7 euro. Je kunt hiermee alle smaken gebruiken die je wilt, en je bespaart enorm op de kosten van de standaard funnels.
Prijs kwaliteit van het apparaat is een issue waar veel mensen mij zitten. Ja het apparaat is als koffiezetter redelijk prijzig, maar als je gaat kijken tussen andere machines die ook de bonen vers malen, is de Sarista nog lang niet zo duur. Bovendien is hij in opties uniek, (zowel kleine kopjes als volle kannen).

De Sarista is een apparaat met vele mogelijkheden, en ook een grote gebruiksaanwijzing. Lees deze goed door en volg alle stappen goed na voor optimale duurzaamheid. De smaak is wat mij betreft erg goed (Voor aanschaf van de Sarista had ik geen idee dat koffie daadwerkelijk kon verschillen in smaak, ik dacht alleen dat suiker en melk het verschil maakten, totdat ik na maanden Sarista koffie en ouderwetse Senseo dronk, ik kon wel kosten...)
Het zetten van een volle thermoskan, duurt inderdaad wel even en brengt het nodige geluid mee.

Ondanks al deze haken en ogen die ik hier in alle eerlijkheid heb vermeldt, ben ik toch positief over dit apparaat en ik denk dat dit geluid hier ook terug mag komen dus alle negatieve reviews. Er zijn dus ook positieve ervaringen! Ik ben tot nu toe erg tevreden met dit apparaat en hoop dat ik er met het juiste onderhoud nog een lange tijd van mag genieten. Ik hoop dat dit uitgebreide verhaal anderen mag helpen met de keuze te maken in hun aanschaf. Of ik de Sarista aanraadt? Mijn ervaringen staan hierboven, en beslis zelf of je het aandurft! De koffie is in ieder geval heerlijk...

Anklie 12-11-2015
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Tot juli 2015 waren we eigenlijk ontevreden over het apparaat. We bedoelen dan de technische werking, niet de kwaliteit van het kopje koffie, want die blijft uitstekend. Nadat het apparaat weer gerepareerd was, is er geen storing meer opgetreden. Iedere keer weer, als het kreunend zijn werk doet, kijken we bedenkelijk, maar tot nu toe komt er steeds goede koffie uit. We hopen dat dit zo blijft, want wij en onze visite genieten iedere keer weer van de goede koffie, die deze machine produceert.

Anklie 25-07-2015
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Al eerder hebben we onze verbazing geuit over de Sarista. Een bedrijf met zo'n statuur zet zo'n machine niet op de markt. Tegelijk met ons review hebben een uitvoerige brief gestuurd aan Philips. Opnieuw onze klachten naar voren gebracht. Het duurde vervolgens vele weken voor we telefonisch benaderd werden. Overigens een zeer correcte behandeling door deze medewerker. We konden het apparaat opsturen, maar de reparatie kwam voor onze rekening, apparaat is inmiddels bijna 2 jaar oud. Uitgelegd dat we vanaf dag twee al klachten hebben, dat het apparaat diverse keren terug geweest is en dat de storingen nog steeds niet zijn opgelost. Hij ging zijn best doen bij zijn superieuren voor een coulante regeling. Normale reparatie zou ca. € 150,- kosten. Dat leek ons niet zo'n goed idee. Na enkele dagen werden we gebeld door een mevrouw van de afdeling Kwaliteitsbewaking (zo noem ik deze onafhankelijk opererende afdeling maar). Zij had onze brief voor zich en vroeg zich af of er al iets aan gedaan was. Ik vertelde het verhaal van enkele dagen daarvoor. Gezien de aard van de klachten en de frequentie vond zij een reparatie twv € 150,- niet zo passend. We zouden teruggebeld worden door de medewerker, die in eerste instantie belde. Dat gebeurde ook. Apparaat terugsturen en de kosten zijn voor Philips. Na 10 dagen kwam de grote doos weer terug en sinds 2 dagen drinken we weer prima koffie en het apparaat heeft nog geen krimp gegeven. En nu maar hopen dat het zo blijft. Het euvel van vaak schoonmaken en smeren zal wel blijven, als het ding dan maar wel koffie blijft schenken op het moment dat wij dat graag willen. Als dezelfde storingen over enkele weken weer opdoemen, dan weten we het nog niet. We zijn nu vol goede moed. Aan de kwaliteit van de servicemedewerker ligt het niet, we zijn bijzonder goed te woord gestaan!

vormmaas 17-10-2015

Wij hebben ook de nare ervaring met een Sarista apparaat in eerste instantie werkte dat ding prima tot hij begon te sputteren opgestuurd en opnieuw proberen echter na een half jaar weer gesputter, weer opgestuurd en ja hoor het terug ontvangen apparaat werkte weer moest alleen schoon gemaakt worden aldus de reparatie bon,ijdele hoop want na een maand of zo weer geen koffie alleen maar malen en rode lampjes.
Apparaat weer opgestuurd en na een mailtje van wij hoe het zat met de reparatie kreeg ik een telefoontje terug met de mededeling dat wij een "nieuw" apparaat zouden krijgen. Wel wij hebben inderdaad een nieuw apparaat gekregen met een bonen funel van 2 jaar oud?
En ja hoor daar begon de ellende weer direct bij de eerste ingebruikname alle lampjes rood, apparaat gereset!! en hij deed het weer maar helaas voor korte duur elke keer bij hert koffie zetten maalt dat ding en begint het rode lampje van de koffie bonen te knipperen dus weer resetten.
Wanneer houdt dit eindelijk eens op. Philips stelt mij meer en meer teleur.Ik zal nog een keer een reparatie verzoek indienen en afwachten wat nu weer de bevindingen zijn.
Anders maar gewoon een kupjes apparaat kopen.

Anklie 06-04-2015
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Miskoop van de eeuw. Hoe bestaat het dat een bedrijf met een zekere reputatie zo'n product op de markt zet. Meerdere keren per week valt het ding in storing. Al enkele keren terug geweest, telefonische reacties gekregen, dat helpt weer voor één dag, en daarna weer een storing. Zo zachtjes aan een mud goede koffie verprutst. Want iedere keer worden er wel verse bonen gemalen, maar het apparaat blijft haperen en kiept dan de ongebruikte gemalen koffie in de bak. Alsof de koffie niks kost! En zo langzamerhand zijn we toe aan gehoorbeschermers, wat een kabaal maakt dat ding. Voor zoveel geld zo'n slechts apparaat leveren, geen zelf respecterend bedrijf durft dat. Advies: haal al die apparaten terug en stort het aankoop bedrag terug. Dit is geen werk.

Maria Lamers 31-08-2015

Wij ergerden ons ook aan het feit dat er opeens steeds koffie gemalen werd, en deze vervolgens heel vaak ongebruikt in de afvalbak terecht kwam. Totdat we in de gaten kregen dat we net een nieuw pak koffiebonen in gebruik hadden genomen. Deze keer van Douwe Egberts nota bene! Terug naar de eigen merk koffiebonen van de Jumbo en hij doet het weer prima!

linise 22-01-2015
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Wat een MISKOOP....Ben al 2 jaar aan het kloten met dit ding (sorry voor mijn woorden). Al 3 x opgestuurd geweest ter reparatie en nog steeds werkt hij NIET. Ben al weken aan het bellen, bellen en bellen. Maar een oplossing is er nog steeds NIET

willemkruidbos 10-03-2015

Sarista is ook mijn grootste miskoop,dat prulding valt van binnen uitelkaar (binnenwerk)net als hij een maand uit de garantie is gebuurt mij dat,en hebt gebeld met Philips,ze zijden dat ik maar een nieuw binnenwerk moest kopen,dat is toch geen goede reclame,dus mensen pas op met Philips produkten en helemaal een sarista.

Mettie54 19-01-2016

Ook wij hadden een sarista maar uiteindelijk hebben wij ons geld teruggekregen na ong.veer 2 jaar blijven aandringen dat is ons advies

IneSch 10-11-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Voor er koffie uit komt, komt er eerst 50 cc water. Dus kopje er niet onder zetten, dan heb je een slappe lauwe bak koffie. Apparaat verhuist naar de schuur, totdat er iemand komt die hem misschien nog hebben wil. Ik ga morgen een nieuw koffiezet apparaat kopen en GEEN Philips Sarista, Dat is zeker

IneSch 07-11-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Heb nu mijn tweede Sarista, beide apparaten zijn meer in service geweest dan hier. Deze week bericht dat ik een nieuw apparaat zou krijgen, mocht ook een ander zijn dan Sarista. Vanmiddag, idioot maar waar, mijn Sarista retour gekregen, nog steeds zo goed als koude koffie.
Service, breek me de bek niet open.

Carole122 15-09-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Fantastische koffie! Inderdaad ook bij ons was de molen vastgelopen, maar wat een service. Erg vriendelijke (telefonisch) medewerkster die met mij meedacht. Apparaat is (gratis) op gehaald voor reparatie. Zou 10 werkdagen duren maar na 6 werkdagen hadden wij hem al weer terug en hij doet het weer fantastisch!

ati koopman 03-09-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Al eerder reviews geschreven. Het is dat het nu niet bepaald een goedkoop apparaat is, anders had ik hem echt met een grote bijl kapotgeslagen. Wat een ergernis. Wat een vreselijk onhandig apparaat. Elke dag is er wel iets wat het niet doet. Hoe vaak moet die molen wel niet gereinigd worden. Hoe lastig soms zelfs onmogelijk om dat ding er weer in te krijgen. Al die lampjes die om de haverklap branden. EEN NACHTMERRIE....Echt NIIET KOPEN...snap niet dat ze nog in de verkoop staan. Ook de zaak waar het apparaat vandaan komt, is er helemaal klaar mee. Teveel klachten, teveel retourneringen. Willen het niet meer verkopen....U BENT GEWAARSCHUWD. Mocht u het apparaat toch net aangeschaft hebben en per ongeluk de site van kieskeurig bezoeken, bedenk u geen moment, pak het weer in en breng het terug en vraag uw geld terug...

heldje45 13-08-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Lekkere koffie; mooi systeem met de funnels. Inderdaad, wel duur en slecht voor het milieu maar dat was al duidelijk bij de aanschaf van het apparaat.
Wij hebben een probleem met het signaallampje van het residu-bakje, waar de koffiedrab in terecht komt. Soms blijft het rode lampje branden nadat we het bakje geleegd hebben. Ondanks schoonmaken van het apparaat rond het bakje, bakje zelf nog eens van binnen en buiten. Lastig want zolang dat rode lampje brandt zet het apparaat geen koffie.

IneSch 10-07-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Na een ellenlange reeks problemen, zelfs apparaat omgewisseld, dacht ik er nu vanaf te zijn. Helaas het zetmechanisme wat schoongemaakt moet worden zit muurvast in het apparaat. Geen beweging i n te krijgen. Dus afwachten maar weer. Denk dat ik het ding in de Otto gooi en iet anders koop. Ben er echt spuugzat van.

bianca313beentjes 02-07-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

lawaai moet met me open keuken eruit lopen om conversatie voort te zetten ,kom je terug waterbakje leeg ,lekbakje vol of bakje afval vol ik negeer t cleanen al na de zoveelste x,nu ff binnenkant schoonmaken druk het elemement weer terug ,niet geheel juist waarschijnlijk groene lichtje blijft knipperen maar krijg m er nu niet meer uit ,1 bak ellende dit apparaat met water uit mijn cooker en opgieten ouderwets ben ik sneller klaar.en als ik bel hebben ze hier waarschijnlijk nooit eerder van gehoord ,zal ze ff op deze site attenderen

ergoneel 19-06-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Het apparaat geeft te veel lawaai, lekte bij het bereiden van een kopje koffie te veel water waardoor het lekbakje na 3 kopjes maken overstroomde; het kopje trilde van de plaat tijdens het koffie maken; voor een apparaat dat door particulier gebruikt wordt veel te veel onderhoud.
Aanvankelijk zeer slechte service van Philips die scholieren(?) aan de telefoon zet die niet op de juiste manier reageren of niet consequent zijn.
Uiteindelijk heb de mazzel gehad na verloop van tijd wel een goede serviceverlener aan de lijn gekregen te hebben die zich wel aan zijn woord hield en goede service verleende. Ik heb mijn geld teruggekregen en een ander apparaat van ander merk gekocht.
Philips: haal dit apparaat uit de productie en uit de verkoop, jullie ondermijnen met dit product je goede naam die in lange tijd is opgebouwd door hard werkende mensen.

CWB 02-06-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Tijdens de zoveelste schoonmaakbeurt nu ieder twee dagen is het linker gele dingetje afgebroken en nu doet de machine het niet meer. Het uitsteek dingetje maakt geen contact meer met het apparaat. Hij zit er nu gelijmd op maar dat werkt niet.
Heb al zoveel problemen met dit apparaat wordt er moe van. Maar omdat het een cadeautje van mijn zoon is wil ik hem niet weg doen. Maar zonder dat onderdeel kan ik niks.
Weet iemand een oplossing?

ati koopman 16-05-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Hoe langer ik dit apparaat beschik hoe vaker ik loop te "vloeken." Wat een spijt van deze aankoop. Het is echt niet te omschrijven. Al één keer helemaal nagekeken, de klachten blijven hetzelfde. Maalsysteem blijft klachten geven. Niet eruit te halen of niet terug te plaatsen. Vreselijk omslachtig. Heel moeilijk schoon te maken, ook als het maalsysteem eruit is. Apparaat geeft heel veel ongemak. Absoluut NIET KOPEN.....

M.h.s 11-05-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Vandaag Moederdag, voor mij geen koffie op bed, ik moet het met alleen broodjes doen omdat onze Sarista het voor de 3x begeven heeft. Dank je wel Sarista voor een onvergetelijke Moederdag ochtend.

Met vroendelijke groet .
Monique

HennyvdP57 27-03-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Gisteren van Saturn ons geld terug gekregen aangezien de Sarista al voor de 3e keer gerepareerd werd en niet binnen 5 dagen retour was.(is een eis van Saturn)
Gelijk een nieuw apparaat gekocht maar GEEN Philips. Wat een matig apparaat is dit. Volgens een verkoper is er al een 6e uitvoering van de Sarista. Lijkt me dat het niet zomaar is. Hoop dat degene die er nu nog een heeft, geen problemen met het apparaat krijgt.

Leo flaton 25-03-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Het apparaat is in 1 jaar al 2 keer ter reparatie aangeboden. Ook vergt het apparaat ontzettend veel onderhoud (schoonmaken invetten ontkalken etc). Nadat het ontkalken is mislukt terwijl wij wel de gebruiksaanwijzing hebben gevolgd( kostte ons een volle funnel en een flesje ontkalk vloeistof) gaan wij dit apparaat bij het groot vuil zetten en pakken het verlies van € 250.

IneSch 22-03-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Na de euforie van het ontvangen van een nieuwe sarista, nu weer troubels. Het app. geeft maar aan geen koffie, terwijl er een nieuwe funel opzit. Maal installatie gaat vol zitten en maalt niet. Klacht gemeld, ben benieuwd wat nu de reactie zal zijn. In elk geval spijt als haren op mijn hoofd van de aanschaf.

adhereijgers 16-03-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

een verschrikkelijk apparaat , wij hebben hem al drie keer terug gestuurd naar de fabriek en nog werkt hij niet goed , het zal niet lang meer duren of hij gaat de container in , het is jammer want de koffie is wel heel lekker

Mirjammie82 12-03-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

In het begin was de Sarista een ideaal koffie apparaat,zeker omdat mijn man en ik verschillende werktijden hebben,konden we per persoon wanneer we wilden een heerlijk vers bakje koffie nemen. Schoonmaken is een boel werk,dat wekelijks terugkomt. Ontkalken neemt behoorlijk wat tijd in beslag en de beanfunnels hebben ook wij aangepast..
Maar de laatste weken hebben wij het probleem dat hij de bonen wel maalt,maar geen koffie zet....meerdere keren achter elkaar. Pas schoongemaakt of niet,dat maakt geen verschil...baal hier ontzettend van!!!

ron375 02-03-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Wij hebben dit apparaat 2 maanden , vandaag opgehaald na reparatie maar hij is nog steeds kapot .
Reparatie is blijkbaar niet uitgevoerd in de 3 weken dat hij weg was .
Morgen gaan wij hem weer terugbrengen voor reparatie ,

ergoneel 22-02-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Alle punten scoren een 1, omdat het apparaat vanaf het begin defect is geweest en de koffie niet te drinken is.
Philips service is slecht.
Ook de €50 van de kortingsactie moet ik nog maar op mijn rekening zien te krijgen, en wil je ze spreken dan kan dat: voor 10 ct per minuut met een starttarief van 4 cent plus je gebruikelijke gesprekskosten.
Wat er gebeurd is:
12-1-2014 smiddags laat de SenseoSarista gekocht op de laatste dag van de kortingsactie. Samenloop van omstandigheden maakte dat het apparaat pas 2 dagen later uitgepakt werd en wegens griep geen koffie verdragen. En pas in gebruik op 31-1.
Bij gebruik trilt het apparaat zodanig dat het kopje onder het tappunt weg schuift (het moet dus vastgehouden worden wil je dat de koffie in je kopje komt en het apparaat maakt een rot lawaai.
Na het zetten van een aantal kopjes koffie bleek tot mijn verbazing de lekbak overvol te zijn met water en koffieprut en de koffie is niet echt lekker.
Bij de winkel gaf men aan dat men het appparaat niet kon omruilen omdat het langer dan 14 dagen geleden gekocht was. (Het was nu 3 weken later) Het gaat gerepareerd worden?...... Repareren een apparaat dat defect geleverd is... dat ruil je toch gewoon om voor een ander nieuw apparaat????
Nee hoor Bij Philips niet.
Gebeld met een "servicenummer" voor 10ct per minuut uitgelegd waarom het apparaat niet eerder gebruikt werd en dat mij te voren deze 14 dagen regel van Philips niet verteld is. Ook dat ik het apparaat omgeruild wil zien voor een nieuw, omdat het nooit goed gefunctioneerd heeft.
7-2 en 8-2 telefonisch contact met het "service"nummer (betaald dus)
11-2 nieuwe reactie van nieuwe persoon op mijn mail van 7-2 dat ik niet thuis was en wilde reageren, terwijl ik al iemand had gesproken. In een nieuwe mail aangegeven al iemand gesproken te hebben en dat de zaak in behandeking was.
Een week lang niets gehoord. Dan nog maar een nieuwe mail.
Reactie: antwoordapparaat werd thuis ingesproken nav uw mail heb wij u geprobeerd te bellen helaas niet thuis.
Weer een mail en weer een telefoontje niet bereikt. Er werd geen contact meer opgenomen.
21-2 maar weer geld ertegen aan smijten middels het "service"nummer voor info over de stand van zaken.
Weer een heel gesprek dat een nieuw defect verkocht apparaat niet gerepareerd dient te worden, maar omgeruild voor een ander solide apparaat.
Philips heeft voor veel apparaten een "niet tevreden, geld terug garantie" en inmiddels zou ik deze slogan van toepassing willen zien op dit apparaat.
Wordt overlegt mw.
22-2 Mw we willen graag een afspraak maken om het apparaat op te halen, dan gaan we nakijken wat er mee is.
Dus geen service, geen omruiling, maar reparatie.
Tja nu werk ik komende week 5 dagen, en 'savonds en in de weekenden wordt het apparaat niet opgehaald. Om dit probleem voor Philips op te lossen wordt ik aan het werk gezet om iemand te zoeken die ik ook weer aan het werk kan zetten, zodat Philips de slechte service verlening door kan zetten.

Al een maand lang geen fatsoenlijke koffie.
U begrijpt het al: ik ga een ander apparaat kopen.
NIET VAN PHILIPS maar dat had u natuurlijk ook al begrepen.
Ze zijn er echt hoor, andere bedrijven die wel service verlenen.

stoofpolder1 23-02-2014

Een apparaat wat totaal niet werkt en helemaal niet aan de eisen voldoet, ik snap niet dat Philips zich daar zijn goede naam mee gaat verspelen. Zij geven niet toe dat zij een enorme fout hebben gemaakt met dit product op de markt te brengen.

barry500 19-02-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Volgende maand heb ik de witte Sarista een jaar in gebruik. Afgezien van de enigszins hoge aanschafprijs is het wel een ideaal apparaat. Mijn keuken is groot genoeg dus het is zeker geen sta-in-de-weg. Sochtens snel een kopje koffie is makkelijk gezet. Bij aanschaf merkte in, zoals meer mensen, dat de machine veel lawaai maakt en niet zuinig met water omgaat. Na de gratis reparatie gaat het veel beter. Door de weeks drink ik 3 a 4 koffie per dag en in het weekend gaat er bijna een funnel doorheen. Ik heb slecht 1 keer de machine moeten ontkalken. De smaak is prima en met de Sarista Melkopschuimer (CA6502) kan je nog eens variëren.
Voor het schoonmaken van de binnenkant (ik doe het 1 keer per maand als ik er toevallig aan denk) hoef je ook geen genie te zijn. Ik ben het tubetje vet kwijt voor de binnenkant; waar kan je dat halen eigenlijk?
Dus al met al een prima apparaat!

kasta 20-02-2014

Onze Sarista deed het ook goed tot vorige week.
Contact gehad met Philips, Dinsdag opgehaald en dezelfde week donderdag al weer terug. KLASSE.
Bedankt Philips.

svanegmond 16-02-2014
Geschreven voor: Philips HD8010 wit

Wij hebben sinds nov 2012 een sarista, prima koffie.
Maar hij is na de eerste service beurt 3x terug geweest wegens storing.
Vanavond na het reinigen begeeft hij het voor de 4e keer.
Een hoop herrie en alle lampjes gaan weer branden!
Wij worden het zat, het is toch een duur apparaat.
Dus Philips doe hier wat aan!,

kasta 17-02-2014

Hier het zelfde probleem, moet ook weer terug.
Alle lampjes gingen knipperen en een hoop gepiep en geknars.
Hoop toch dat ze er wat aan kunnen doen.
Hou het voortaan toch maar bij mijn oude senseo.