Philips HD8010

Krups Evidence volautomatische espressomachine - Wit EA8911

Krups Evidence volautomatische espressomachine - Wit EA8911
8,1 (9)
Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 247 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,1

Lisette0765 30-09-2012

Ik heb de Senseo Sarista nu een paar dagen in huis. Ik vind het apparaat een mooie vormgeving hebben maar hij is wel een stuk groter dan de oude Senseo.
Hij is makkelijk in gebruik en je kan makkelijk wisselen van smaak. Heel handig dat je ook een pot koffie kunt zetten. Je hoeft hiervoor niet speciaal die van DE aan te schaffen. Had nog een oude staan en die past er gewoon onder. Het enige minpuntje vind ik dat het malen van de bonen best veel geluid maak, maar voor de rest zeer positief.

Marize 29-09-2012

+ De nieuwe Senseo Sarista is Makkelijk schoon te houden.
+ Veel verschillende smaken, en door een zelfreinigend systeem geen last van smaak overdracht in het volgende bakje koffie.
+ Het design is modern en strak.
+ Je kan er 1 kopje, 2 kopjes of een thermoskan koffie mee zetten.

- Het lek bakje is snel vol.
- Het water reservoir had wat groter gemogen.(6 bakjes koffie)
- Neem je de witte Senseo Saristo, dan heb je geen thermoskan (deze kun je wel los bijbestellen en zo kom je op hetzelfde bedrag uit als de zwarte met thermoskan)de sterkte van de koffie kun je met een soort pennetje instellen bij de witte Senseo. Bij de zwarte zit een thermoskan en kun je met een knopje de sterkte instellen.

piven52 29-09-2012

7,4
Deze review gaat over de Senseo Sarista de nieuwe sensatie van Philips en Douwe Egberts.
De machine zet in combinatie met de beanfunnels van Douwe
Egberts heel lekkere koffie. De koffie is goed op temperatuur en er is keuze uit 6 verschillende smaken of sterktes. De smaken varieren van milde met smaakvariaties tot een krachtige intense smaakvolle koffie waarbij er ook en cafeine vrije variatie zit.
Het gebruik van de machine is gemakkelijk. Het verwisselen van de beanfunnels, het bijvullen van water en het legen van het opvangbakje voor gebruikte koffie gaat gemakkelijk. De bakjes zitten allemaal aan de voorkant van de machine. Bij het zetten van een kopje koffie komt het aroma van vers gemalen koffie uit de machine wat ik heerlijk vindt, doet aan vroeger denken.
Het is ook handig dat je maar 1 apparaat op je aanrecht hoeft voor het zetten van 1 of 2 bakjes of een kan met 6 kopjes. De bij de test geleverde glazen kopjes staan mooi en daarin kun je de kleur van de koffie en het verloop van het zetten volgen.
Het ontwerp met allemaal plastic spreekt me niet zo aan, lijkt goedkoop en dat is de machine niet. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een metalen behuizing van geborsteld aluminium of anders RVS. Wij hebben nu een Senseo van geborsteld aluminium en ik vindt dat mooi staan op het aanrecht.
Je moet ook erg aan het lawaai wennen wat gemaakt wordt bij het malen van de koffie en je schrikt van het geluid wat lijjkt op het breken van een onderdeel, maar dat is het geluid van het zetmechanisme. En als je een kan zet dan gaat de machine voor ieder kopje dat lawaai maken.
Dat brengt me bij mijn zorg over duurzaamheid. Je moet namelijk na 400 kopjes een aantal punten van dit mechanisme smeren met vet uit een tube. En als je dat niet doet gaan die punten slijten met alle gevolgen. Ik vraag me af dat wanneer je A technisch bent aangelegd of je het zetmechanisme wel weer in de juiste stand terug krijgt in de machine. Daar komt nog bij dat je zelf moet bij houden hoeveel kopjes je hebt gezet.
Wat ook lastig is het feit dat er tijdens het zetten van een kopje of kan water in de lekbak lekt en daardoor snel vol zit wat aangeven wordt door een rood plastic dobbertje. Als je de lekbak niet op tijd leegt stroomt die over. De glazen kopjes die bij de machine geleverd zijn verplaatsen door het trillen van de machine bij het zetten.
Concluderend ben ik weg van de koffie die je kunt zetten met dit apparaat alleen ben ik minder gecharmeerd van het ontwerp.

Test Gebruiker 28-09-2012

5,6
Ik test deze machine nu een paar dagen. De machine is heel plastic. Voel goedkoop aan. Ik verwacht dat deze machine niet lang mee gaat door deze punten. Duurzaamheid is dus mogelijk laag.
De prijs kwaliteit verhouding is dus totaal uit verhouding. Ik raad aan om iets meer uit te geven voor een degelijk apparaat.

De machine maakt een hels lawaai. Dus in principe niet geschikt voor een open keuken.

De koffie smaakt goed. Daar is niks op aan te merken.
De kokers met koffiebonen zijn makkelijk aan te passen zodat ze hervult kunnen worden met je favoriete bonen uit de plaatselijk koffie verkoop shop.
Groot voordeel is dat er ook een thermoskannetje meegeleverd wordt zodat er wat meer koffie gezet kan worden in een keer.

Samengevat... Niet degelijk, veel lawaai, goede koffie.

Kris Duke 02-10-2012

Heb je de kokers al hervult en gaat dat goed? Lijkt mij wel aantrekkelijk om het apparaat te kopen. Meer voordelen dan nadelen.

bamibal 02-10-2012

Wel een beetje flauw om bij voorbaat al een 2 voor duurzaamheid te geven, alleen gebaseerd op vermoedens.

Officiele reactie van Philips Nederland 29-11-2012

Beste gebruikersnaam,

Uit uw review begrijp ik dat u niet geheel tevreden bent over de Senseo Sarista. Ik betreur het om dit te vernemen.

Zodra de bonen worden gemalen gaat dit gepaard met geluid, hier kunnen we helaas niks aan veranderen. Het is fijn om te vernemen dat u positief bent over de koffie die het apparaat zet.

Mocht u nog verdere vragen/opmerkingen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

Peter Grootendorst 28-09-2012

Met de Senseo Sarista haal je een stukje italië naar je woonkamer. De heerlijke geur van vers gemalen bonen bezoekt je neus terwijl je het kopje koffie laat klaarmaken door de Sarista.

De Senseo Sarista bevat een mogelijkheid om op elk moment van de dag een andere koffiesmaak te selecteren. Deze kun je willekeurig selecteren door de makkelijke draaibeweging van de Bean-Funnels boven op de Sarista. Er zijn bij schrijven van deze review 6 smaakvarianten beschikbaar met elk zijn eigen smaaksensatie. Allen beschikken ze over een heerlijke "Italië espresso-momentje" smaak. Bijkomend voordeel is dat je nooit openstaande zakken bonen hebt want de Bean-Funnel word direct weer afgesloten van lucht wanneer je hem van het apparaat afdraait. Ook is er de mogelijkheid om decafé te drinken voor de liefhebber. Ik vind het zelf niet zo’n topper in de smaken serie.

Voor de echte DE spaarders bevat elke Bean-Funnel tevens 20 DE spaarpunten.

Na het selecteren van je smaak draai je de Bean-Funnel op de Sarista. Bij aanzetten van het apparaat komt er eerst wat water uit het apparaat om je kopje even voor te verwarmen. Persoonlijk vind ik dit een mooie toevoeging en hoef je dus niet apart de warmwaterkraan aan te zetten om je kopje voor te verwarmen. Dit water kun je vervolgens weggooien en met een eenvoudige druk op de knop van 1 of 2 kopjes worden de bonen vers gemalen per kopje en word de koffie ingeschonken. Tijdens het bereiden komt de koffiegeur je tegemoet. Tevens kun je gebruik maken van de "koffiekan" knop zodat je in 1 keer voor een hele groep mensen koffie kan zetten. De kan heb ik niet in mijn bezit maar ik heb mij laten vertellen dat er ongeveer 6 kopjes koffie in kunnen.

Het bereiden van een kopje koffie duurt ongeveer 1 minuutje en maakt het welbekende geluid van het malen van bonen. Hier komt wel wat geluid ( herrie ) vanaf maar, dit is niet storend. De koffie die gedronken wordt is goed heet en blijft dit ook geruime tijd, daar waar de traditionele Senseo dat naar mijn idee een beetje laat afweten.

Aan de linker kant van het apparaat zit het water reservoir wat de capaciteit heeft van 5 a 6 kopjes koffie. De waterbak zit netjes weggewerkt achter zwart kunststof en loopt golvend mee in de lijn van het apparaat. Aan de rechterkant zit de afvalbak waar de gebruikte bonen in terecht komen als afval.
Deze bak heeft de capaciteit voor ongeveer 10 keer koffie zetten maar ik vond het zelf prettig om deze gewoon per dag even schoon te maken. De koffieprut eruit, even omspoelen onder de kraan en weer terug. Ook deze bak zit achter zwart kunststof zodat de aanblik van het apparaat rustig is.

Deze versie van de Sarista ( Pearl White ) heeft niet de beschikking over een instelbare koffiesterkte maar dit vind ik geen probleem daar er verschillende smaken beschikbaar zijn met verschillende koffie sterkte. Dit vangt naar mijn idee al het instelbaar zijn op.

Wat ik een leuk voordeel vind is dat het apparaat gewoon vanuit zichzelf netjes uitschakelt als het gedurende langere tijd niet meer gebruikt wordt. Ik dacht dat dit een half uurtje was. Dit voorkomt onnodig energie gebruik.

De Senseo Sarista is groter dan de welbekende Senseo in alle soorten en zal dus meer ruimte in nemen op het aanrecht. Naar mijn mening heb je met de Senseo Sarista een betaalbare koffie automaat die alles ondervangt naar een volautomatisch espresso apparaat. De prijs van het apparaat en de bonen is goed ten opzichte van de kwaliteit van koffie die geschonken wordt.

Marijke1001 27-09-2012

Ik heb de Sarista nu een paar dagen in gebruik. Een hele vooruitgang op de traditionele senseo. Vooral de smaak ik echt erg goed ook erg leuk dat je de beanfunnels kan wisselen zodat je de smaak kan nemen die je persoonlijk het lekkerst vindt. Als je voor een sarista gaat zou ik wel aanraden de andere duurdere variant te nemen omdat deze meer mogelijkheden heeft. Met de duurdere variant kan je ook een kan zetten en de sterkte van maling bepalen.

renegerritsen 26-09-2012

9,4
De Senseo Sarista is wat mij betreft de meest makkelijke en elegante koffiezetter van dit moment. Verschillende smaken in een beanfunnel die je met één klik op het apparaat zet, dus echt voor ieder wat wils. De smaak is vol en krachtig, een perfecte schuimlaag die het aroma van je koffie vasthoudt en het genot van elke keer een verse kop koffie is wat mij betreft het ultieme genieten! Een prachtig apparaat dat ook nog eens zeer makkelijk in het gebruik is. Ik kan hem iedereen aanraden want voor mij zijn er enkel pluspunten aan. Bij mogelijkheden heb ik een 7 gegeven omdat ik weet dat de luxere versie ook een instelbare koffiesterkte heeft. die zou voor mij dan een 10 krijgen, maar verder alleen maar lof!

Marcel6204 28-09-2012

Toch leuk dat philips en DE een ghostwriter in dienst hebben onder de naam rnegerritsen :-)
Een erg geloofwaardige review !

Anoniem 20-10-2012

De meest gemakkelijke koffiezetter gaat wat erg ver, wij hebben de Senseo Sarista nu 2 weken op ons aanrecht staan, voornamelijk het kleine waterreservoir en de zeer kleine lekbak zijn toch wel een minpunt.
Elegant ja, maar voor mensen met een klein bemeten aanrechtblad is hij erg groot, bij een hoekkeuken, zoals hier, raak je hem mooi kwijt in de hoek, ook de geëiste 15cm ruimte rondom is dan geen probleem.
De verkrijgbare koffiesmaken zijn zeer goed, echter ook zijn er koffiebonen per kg te verkrijgen die net zo, of beter smaken.
De funnels zijn door Philips en DE goed ontworpen, echter zijn deze eenvoudig om te bouwen tot volwaardig voor hergebruik te gebruiken tunnels.
Er is een foefje ingebouwd, ze kunnen maar ca. 35x de hoeveelheid koffiebonen naar de maler transporteren, dit is binnen een mum van tijd te verhelpen.
De bovenzijde van de funnel(s) heb ik verwijderd, daarop past nu precies een Tupperware deksel, dus alles is luchtdicht te her vullen, c.q. af te sluiten. (totaal kost het ombouwen nog geen 10 minuten, en niks geen breek- of sloopwerk aan mechanisme van de funnel)
Met een kwaliteiten koffieboon van ca. 15 euro per kg, komen wij nu tot het zelfde resultaat.
Dan kost de goede koffie geen 25 eurocent per kop, maar ca. 10 eurocent.
Ook in dat prijssegment is er veel keuze uit goede koffiebonen en voor wie prijsstelt op nog duurdere koffiebonen, ook dat kan met de hervulbare funnels.

Maar tot slot, vergeleken met de Senseo pads, is dit een verademing, hij zet echte koffie!