Philips HD8010

7,3 (4)

Krups Evidence volautomatische espressomachine - Wit EA8911

Krups Evidence volautomatische espressomachine - Wit EA8911
7,0 (1)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 247 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,1

jwidzinga 21-11-2013

7,4
Tot nu toe herken ik mij niet in alle klachten, voldoet prima. Wel heb ik een paar funnels hervulbaar gemaakt, werkt uitstekend en scheelt heel veel geld wat kOffie betreft.

robby2645 20-11-2013

1,8
waardeloos apparaat, is nu helemaal vastgelopen!, ondanks regelmatig schoonmaken en ontkalken. maalsysteem niet schoon te maken. ik heb het helemaal gehad met dit apparaat, gaat bij het vuilnis, nooit meer een sarista!

fam.vanderwijst 19-11-2013

4,6
Prima smaak! Veel te veel schoonmaken, ontkalken en regelmatig niet goed functioneren van de verwijderbare unit; deze moet om de 3-4 kopjes gespoeld worden. De sarista gooit dan gemalen koffie weg zonder te gebruiken. Op dit moment maalt de machine niet meer.Een vastloper?? We hebben hem nu 13 maanden, geen garantie waarschijnlijk meer, een waardeloos apparaat!!!!
Ben aan het kijken of er iets beters te krijgen is.

Reparatieman 19-11-2013
  • Product jaar of meer in bezit

De koffiefunels zijn gewoon bij te vullen met uw eigen (veel goedkopere) koffie.

Kijk hiervoor gewoon op MP of internet staat genoeg informatie!

Dit lijkt mij een zeer bruikbare tip.

Verder prima ding!

stoofpolder1 20-11-2013

Dat is een hele goede tip.
Bedankt!!!

herby281 14-11-2013

5,4
Ik heb de Sarista nu enkele maanden. De koffie zelf smaakt prima. Versgemalen bonen zijn altijd lekker.

Maar het feit dat je losse funnels moet kopen is een groot nadeel. Ten eerste is de koffie heel erg duur. En daarnaast gooi je elke 20 kopjes een enorme plastic verpakking weg. Het zou beter zijn als er een hervulbare funnel zou komen.

Daarnaast is het veel werk om de Sarista schoon te maken.

Al met al geen reden om de Sarista aan te raden. Ik zou mijn mening herzien als er hervulbare funnels komen.

robby2645 18-11-2013

Ik ben het geheel met het bovenstaande eens.
De funnels zijn duur en niet navulbaar, 5,00 eur voor 20 bakjes koffie (= 0,25 eurocent per bak) vindt ik zeer duur en plus het feit dat er maar 5 of 6 smaken zijn die niet eens met mijn smaak overeenkomen. Als je een sterke bak wilt kun je het vergeten. Het apparaat is bovendien zeer gebruikers-onvriendelijk. stel je voor: als je net uit bed komt en je wilt een lekker bakkie, moet je eerst de lekbak leeg gooien, wat geen sinecure is zonder te knoeien, een waterreservoir dat leeg is dat je moet navullen en de koffieprutbak ook nog eens vol is en het ontkalkingslampje brandt, heb je er geen zin meer in ooit nog eens koffie te zetten met dit apparaat. Het apparaat is slecht schoon te maken. conclusie: gebruikersonvriendelijk apparaat, het jaagt je op kosten(dure koffie), verspilling van grondstoffen (plastic funnel is na 20 kopjes leeg en niet navulbaar), weinig smaken koffie, duur in aanschaf en koffie die niet boven het maaiveld uitkomt. Kortom een afrader en niet aan beginnen!

yvonne damsteeg 31-10-2013

4,2
mooi apparaat maar te veel onderhoud moeilijk schoon te maken koffie is ook niet erg warm zou hem niet aanraden bij anderen maak ook te veel lawaai en te duur met koffie

Peter Cools 18-10-2013

5,4
De kwaliteit van de koffie is uitstekend echter het apparaat is zeer gebruiksonvriendelijk.
In 1 jaar tijd is het apparaat nu voor de derde keer terug naar Philips omdat het vastgelopen is.

Inekeniels 16-10-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Nog steeds vind ik de koffie heerlijk al is het onderhoud ook best veel en hebben wij de pech gehad dat de machine vastliep en dus terug moest maar het is weer opgelost

Sjanie67 14-10-2013

6,8
Een jaartje in het bezit van de Sarista, een gratis service beurt aangeboden gekregen en deze gebruikt, daarna hoef ik het apparaat veeeel minder te ontkalken. Dat is positief! Mijn negatieve punt is dat soms de koffie wel gemalen wordt maar de koffie niet doorloopt. Soms wel enkele malen achter elkaar! Dat is echt zonde van de koffie en van mijn geld want dat kost steeds 24 eurocent.

GerritPD 11-10-2013
  • Product half jaar in bezit

Een lekker bakje koffie en het apparaat ziet er goed uit, helaas ook minpunten ( voorheen genoeg genoemd door medegebruikers ) 2 keer al in reparatie geweest en bij ophalen laatste keer schade mogelijk door vervoerder. Blokker Leiden filiaal Haarlemmerstraat heeft gelijk een NIEUWE Senseo gegeven. ( zo'n service krijg je volgens mij alleen als je in de winkel koopt i.p.v. online BLOKKER BEDANKT

Anja Halmans 10-10-2013

6,2
Lekkere koffie, alleen het schoonmaken van brewing unit is erg lastig. Waterbak en opvangbak van de koffiedrap is erg klein in verhouding tot het apparaat zelf.

Tempi1969 08-10-2013
  • Product kwartaal in bezit

Apparaat is goed te bedienen en zet lekkere koffie. Groot nadeel is de naar verhouding veel te hoge prijs van de navullingen. Schoonmaken is redelijk eenvoudig te doen. Het malen maakt erg veel lawaai. Desondanks een mooi apparaat wat betreft vormgeving en koffiesmaak.

govertvanderwal 08-10-2013
  • Product half jaar in bezit

Wij zijn echt niet tevreden over het functioneren van het Sarista apparaat,mechanisme niet terug te plaatsen, geeft geen koffie, koffie wordt wel gemalen.
In een halfjaar tijd 4x terug gebracht naar de winkel,ofte wel is dit apparaat niet aan te raden.

De grootste flop van Philips.

ati koopman 08-10-2013

4,4
Vanaf het begin problemen gehad met terugzetten maalmechanisme. Ontzettend veel bijkomend ongemak: 1) lekbakje loopt snel over; 2) prutbakje moet heel vaak geledigd worden; 3) water reservoir heel snel leeg; 4) veelvuldig ontkalken (erg duur); 5) maalmechanisme moet volgens instructie na elke vernieuwing koffie bean, schoongemaakt worden, hetgeen een heel omslachtig en lastig karwei is, omdat ook de binnenkant van het apparaat vreselijk smerig wordt en moeilijk schoon te maken is; 6) maalmechanisme terugzetten één grote ergernis....

Na terugzetten nu helemaal vastgelopen, apparaat wordt teruggebracht naar de zaak waar het gekocht is. Service van deze zaak is meer dan prima, daar mankeert gelukkig niets aan. Hoop dat het euvel heel snel opgelost wordt. Ben er zo klaar mee, heb echt spijt van deze aankoop. Zou het niemand aanbevelen.....

nieske10-10-56 05-10-2013

5,6
Lekbak legen naar een paar kopjes.
Ontkalken,belachelijk hoe vaak dit moet .Bijna 100 euro aan kosten voor ontkalken.Snap niet dat het bij andere apparaten niet zo vaak hoeft,en dan moet je er maar een dopje van het ontkalkingsvloeistof in doen en hier een hele fles.En de koffie is ook aan de dure kant.Hoop dat het allemaal wat goedkoper kan want op zo'n manier is het een duur apparaat.

popeledopie 04-10-2013

6,4
Mooi apparaat maar paar op merkingen.
Na de service beurt water verbruik minder alleen maakt meer lawaai dan eerst.
En moeilijk schoon te maken.
Voordeel is wel dat je zelf kunt na vullen .
Een lege verpakking is makkelijk om te bouwen dus er kan ook andere koffie in.

koffiemoetelkedag 04-10-2013

Voor mij de miskoop van m'n leven: binnen een jaar 7 maal kapot, afhandeling van de servicedienst is bij het onbeschofte af. Sarista staat alweer een week kapot, zou teruggebeld worden, maar wacht en wacht... Heb het helemaal gehad met Philips, zeker gezien de drie eerdere Sensea's die alle drie net een maandje na de garantieperiode kapot gingen...

drogi 10-10-2013

hoi

hoe bouw jij een navulling om, wij hebben dat ook geprobeerd maar nu geeft de verpakking geen koffie meer. apparaat maalt wel

cobybl 23-09-2013

5,6
Vorig jaar, net voor de kerst, heb ik een Sarista gekocht, mede door de goede smaak, maar nu ca. 10 maanden later heb ik veel plezier afscheid genomen van deze ongelooflijke miskoop. 2x terug naar de winkel omdat het mechanisme niet terug te plaatsen is, dit later nog 3 á 4 keer zelf opgelost, maar de grote schok was dat het apparaat steeds vaker wel de bonen maalt, maar geen koffie geeft. De frequentie waarmee dat gebeurde was ca 3 van de 10 kopjes gaf dit geweldige, ......, apparaat geen koffie, dat i.c.m. de dure funnels is het wel een erg duur kopje koffie. Ik heb dit gehele verhaal bij mijn verkopende winkel, Euronics Barneveld, neergelegd en men gaf direct zich niet te herkennen in mijn klachten, maar kon wel begrip opbrengen. Men gaf direct aan om dit op te willen lossen en kwamen na kort beraad met een oplossing waar ik mij goed in kon vinden, n.l. een geheel nieuw apparaat, maar je begrijpt GEEN Sarista.
Ik vindt dan ook dat Euronics Barneveld het goed voor heeft met haar klanten, en ook bereid is om mee te denken in een oplossing, dit om haar klanten te behouden.
Phillips, c.q. Douwe Egberts moeten zich schamen, tot ver achter de oren, dat men zonder blikken of blozen dit apparaat op de markt hebben gezet, het is een schandaal, prijs kwaliteit is absoluut niet in verhouding.
Voor mij nooit meer een ,duur, apparaat zonder dat het minimaal een jaar op de markt is en ik mij goed kan inlezen in de voors en tegens.

inja1 26-09-2013

Ik sluit me geheel aan bij dit verhaal dat het een ongelooflijke miskoop is, ook mijn sarista gaf veel problemen maar dan zegt men, u bent 1 van de weinige klanten die er last van heeft, veel pech dus, nu maar weer een ouderwets koffiezetapparaat aangeschaft, jammer dat het zo moest gaan.

stoofpolder1 04-10-2013

Hier ben ik het voor 100% mee eens... Wat een rot ding is dit.

yvonne damsteeg 31-10-2013

ben het volkomen met je eens heb ook spijt dat ik hem heb gekocht veel te duur met de beegels en onderhoud vreselijk van mij mogen ze hem terug nemen

vrijheid-007 09-09-2013

5,2
het apparaat is prima maar de koffie voor mij wat sterk
dus doe ik zelf mijn eigen bonen er in en dat werkt prima

S.Brutes 31-08-2013
  • Product half jaar in bezit

Inmiddels hebben al een halfjaar de Sarista, we zijn er erg tevreden mee. Hievoor hadden we een normale Senseo en die smaakte niet lekker. We wilden heel graag koffie van verse bonen en dat bracht ons naar de Sarista. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen hoe je de funnel kan ombouwen zodat je niet voor maar 20 bakjes koffie 5 euro hoeft te betalen, nu kopen we voor maar 7 a 8 euro een kilo koffie waar we 150 bakken koffie van kunnen zetten. Dit goedkoper dan Senseo en veel lekkerder. Na een halfjaar heb ik de machine ontkalkt. Hij werkt nog super goed!

De nadelen zijn:
1. Moet voor elk bakje appart malen en verwerken, twee bakjes of een kan duurt best lang.
2. Als je een beetje voor een fatsoenlijk prijs koffie wilt hebben moet de funnel ombouwen.
3. Elke week moet het raderwerk in het koffieset apparaat schoon gemaakt worden. ( dit is wel eenvoudig)

En de voordelen zijn:
1. Als je de funnel ombouwt heb je erg lekkere en goedkope koffie.
2. We kunnen verschillende soorten koffie drinken omdat je per bakje een andere funnel kan installeren.
3. Eenvoudig in gebruik.

brandpunt 31-08-2013

wij willen ook een sarita kopen. maar 20 bakjes koffie voor 5€ valt tegen . nu lees ik dat je funnel kunt om bouwen. kunt u mij eea uitleggen hoe dit te doen??
bedankt voor uw moeite
l.bal

pehejoha 12-08-2013

Ben er zeer tevreden over, vooral na de gratis servicebeurt. Nu gooit hij niet meer elke keer eerst water eruit bij het opstarten. Wel jammer dat je bij deze niet de hoeveelheid koffie kunt instellen zoals bij de andere senseo's. Ik zit nu altijd met kopjes die net over de helft gevuld zijn...geeft dus te weinig koffie. Verder is koffie van verse bonen altijd het lekkerst!!