Altec Lansing iM600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Altec Lansing iM600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

referee4uonly 21-09-2011
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Prima apparaat met dito geluid, diverse mogelijkheden en geschikt voor bijna alle Apple iPod, Iphone uitgebrachte modellen. Ook een mini usb, aux aansluiting, radiomogelijkheid en de afstandbediening zijn een welkome aanvulling. Helaas niet meer verkrijgbaar maar ik heb deze nu meer dan anderhalf jaar en hij werkt nog steeds erg goed. De interne accu gaat bijzonder lang mee, kortom een prima aankoop (destijds 125 euro).

Mr. Jan B. 05-12-2010
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Ik heb gisteren de inMotion Classic (typenummer iM600USB) gekocht. Dit model is niet meer in productie. Fijn ding met prima geluid. Volgens de verpakking ondersteunt hij: iPod touch (1e en 2e generatie), iPod classic, iPod nano (1e t/m 4e generatie), iPod met kleurenscherm, iPod mini en iPod met klikwiel. De iPod nano (5e generatie, met video) is later op de markt gekomen maar wordt WEL opgeladen mits de inMotion is aangesloten op de netvoeding want hij laadt niet op vanaf de accu. Let op, ondanks het typenummer zit er geen gewone USB-aansluiting op dus andere mediaplayers kun je alleen aansluiten via AUX. Met de ESS-knop (Expanded Sound Stage) krijg je inderdaad extra stereo-ervaring. Filmpjes op de nano kun je ook afspelen, dan heb je een tv met enorme luidsprekers en een piepklein beeldscherm... De bijgeleverde afstandsbediening is erg klein en raakt waarschijnlijk snel zoek.

elkie59 18-07-2010

top,,
wat een gewelidig top apperaat,
voor dat geld werkelijk uitmuntend , het geluid is werkelijk prachtig om te horen heb ook andere speakers beluisterd maar die konden niet tippen aan dit produkt, dus kopen dat ding!!!

jager96 15-07-2010
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Ik heb de speakers nu een paar dagen. Hij gaat belachelijk hard op zijn hardst, heeft een mooi design en is makkelijk te gebruiken via de afstandsbediening.
Geweldig!
Jammer dat er geen wekker op zit, maar die zit gewoon op je iPod. En het ESS-systeem is heel goed want het verschilt enorm; is voor harder geluid in de omgeving.

stan3516 10-07-2010
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Heb sinds kort die altec lansing gekregen voor rapport ,en ben er heel enthousiast over!!! Alles is top bahalve dan dat handleiding van een ander model van altec erbij zat (namen;lijk die van de inmotion classic) maar daar heb ik al de goede voor geregeld dus maakt dat ook niet meer uit , maar zoals ik alk zei een top-apparaat!!! :D

Esther1971 20-04-2010
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Sinds februari in mijn bezit. Echt een aanrader. Mooie vormgeving en super geluid.

hgeurtsen 03-02-2010
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Paar weken geleden de IM600 gekocht omdat ik op reis moest naar Amerika. Ik wilde absoluut een portable apparaat, lees een plat ding wat goed in een koffer mee kan. Theoretisch was mijn keus op een Logitech gevallen, maar de verkoper in de winkel die beide verkocht, overtuigde mij van de veel betere geluidskwaliteit van de Altec Lansing. Tot nu toe bevalt het apparaat mij uitstekend. Hij is compact om mee te nemen, heeft een goed geluid voor zo'n compact ding en het is erg handig dat je hem een paar uur zonder stroom kunt gebruiken. Radio ontvangst in Midden Nederland is matig tot slecht, maar in een hotel in Seattle had ik tientallen radiostations helder. Wat mij betreft een aanrader dus.

eef77 11-01-2010
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Ik heb het apparaat ook net gekocht. Ziet er heel mooi uit, strak. Mijn Ipod Classic 80 gig past er perfect in en wordt het 1 geheel, wordt geladen en je kan goed de muziek beluitersen of radio, handig met de afstandbediening. Geluid is Super Goed, en je kan het erg hard zetten. Radio is ook prima en zonder ruis, je kan 4 zenders opslaan. Ben heel tevreden over het apparaat. Prijs is nu 80 euro!

YV 13-10-2009
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Ik heb hem vandaag teruggegeven bij de winkel! Na bijna een jaar best tevreden te zijn geweest hielden de volumeknopjes ermee op. Daarnaast zat er speling in aansluiting tussen de I-POD en het apparaat... Jammer, ik was wel zeer te spreken over het geluid. Iemand nog een andere tip?

ruud1959 26-01-2009
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

vrijdag de im 600 gekocht zeer goed geluid een min punt als ik de radio op het stroomnetwerk heb staan doet de radio het goed maar als ik dan de i pod eropzet hoor ik alleen maar ruis, het vreemde is dat als ik de im 600 van de stroom af haalt ik wel radio ontvangst heb ook met de i pod erin

wie kan mij helpen

Appleman 27-12-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Afgelopen juni de Altec Lansing InMotion IM600 aangeschaft. Na lang speuren op internet toen tot de conclusie gekomen dat dit apparaat echt de beste keuze in de markt is de mensen die net als ik:

1) Een uitert compact en draagbaar audiosysteem zoeken
maar absoluut geen concessies willen doen aan de
geluidskwaliteit van een dergelijk systeem.

2) Een geluidsysteem zoeken dat in geen enkele huiskamer
zal misstaan en de belangrijkste functies van een
dergelijk systeem (volume, start/stop, volgend/vorig
nummer)vanuit de luie stoel willen kunnen bedienen.

3) Een systeem zoeken dat ook zonder 220V in de buurt
7 uur lang, met dank aan de prima ingebouwde accu,
zijn beste beentje voorzet.

4) Ook de waarde van een ingebouwde FM tuner, waarvan de
ontvangst redelijk is, op waarde weten te schatten.

5) En tot slot het heel handig vinden dat de iPod in
kwestie ook nog eens tijdens al dit moois gratis,
belangenloos en voor niets wordt opgeladen.

Voor al deze mensen, zoek niet verder want u heeft in de
Altec Lansing InMotion IM600 uw oplossing gevonden. Maar pas op! De mensen die net als ik gevallen zijn voor de nieuwe generatie iPods van Apple, in mijn geval een iPod Touch 2G en een iPod Nano 4G, afspelen geen probleem maar het opladen van dit geweldige speelgoed is met vriendelijke dank (maar niet heus) aan de firma Apple helaas niet meer mogelijk daar opladen via firewire met deze iPods niet meer lukt. Dit geintje van de firma Apple, waarom kan ik de verleiding toch maar niet weerstaan (zucht, is mij onlangs ook al om dezelfde reden op een nieuwe 220V lader komen te staan. Alle lof voor de MI600 is voor Altec Lansing maar de zwarte Piet is hier toch echt voor de firma Apple die tijdens het spel de regels weer eens heeft veranderd. Benieuwd of deze recentie op Kieskeurig wel helemaal geplaatst kan worden. Bovenstaande recentie is door de Apple winkel, men controleert bij plaatsing automatisch op bepaalde steekwoorden, afgewezen. Na het verwijderen van de woorden zwarte Piet en Apple is bovenstaande tekst alsnog goedgekeurd. Het is dus de vraag wat je aan dit soort subjectieve recenties hebt. Zoiets als de slager die zijn eigen vlees keurt.

Olaf Merkus

Ben Henkes 25-12-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Heb de iM600 nu 3 dagen in bezit en sta er nog steeds versteld van wat een mooi geluid er komt uit zo'n klein kastje!
M'n zwarte iPod video(5.5G) past er schitterend bij en word meteen opgeladen.
De ingebouwde accu is een prachtig extraatje. Ik neem hem nu gemakkelijk mee naar de garage, slaapkamer of waar dan ook. Effe lekker in bad met een muziekje op de achtergrond en de afstandsbediening binnen handbereik.
De wekfunctie via de iPod werkt ook prima, s'morgens wakker worden met de vooraf gemaakte map easy listening.

Volgens de verpakking passen de volgende iPods er op:
-iPod nano
-iPod video
-iPod with color display
-iPod mini
-iPod
Er zitten 5 adapters bij voor diverse iPods en (ook handig) 5 connectors met internationale stekkers die je zo op de stroomadapter schuift.

Aan de achterzijde zit een ingang voor een 3.5 mm jackplug (aux)zodat je via de hoofdtelefoon-uitgang van je mp3-speler (of iPod die er niet op past) deze er op kunt aansluiten.
Verder een FM radio met op de afstandsbediening 4 voorkeurzenders
Het enige (heel klein)nadeel is het ontbreken van een handgreep wat je eigenlijk wel verwacht bij een setje met oplaadbare Li-ion battery.

YV22 13-10-2008

Een geweldig apparaat!
na lang twijfelen en vergelijken heb ik deze uitgezocht en ik heb absoluut geen spijt!
- Er komt een mooi, vol geluid uit.
- Door de geintegreerde oplaadbare batterij kun je hem overal in huis neerzetten of mee naartoe nemen.
- mooi design en makkelijk in te klappen, waardoor je hem makkelijk in je tas stopt om mee te nemen.
- Handig en eenduidig in gebruik
- Mooie kleine afstandsbediening. Helaas heeft deze geen heel groot bereik.
- Goede radio-ontvangst
- Alleen de wekkerfunctie lukt mij niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn i-pod? Misschien dat iemand weet hoe dat werkt? (I-pod Nano)

Maarten78 10-09-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Mijn zus heeft de iM600 gekocht in de VS. Kort na het beluisteren heb ik hem vrijwel direct ingepikt. Echt ongeloofelijk mobiel apparaat. Tot nu toe bijna geen enkele ipod-speaker gevonden waar zowel een oplaadbare batterij inzit alsook een radio! Je kan hem inklappen waardoor hij zeer weinig plaats inneemt. Heb hem ondertussen meegenomen op bbq's, picknicks, ... zelf tijdens de receptie in onze tuin, .... altijd een succes. Na een volledige oplaadbeurt kan de iM600 makkelijk 7 uur spelen. Het geluid kan loeihard, maar je zet hem toch nooit helemaal open. Na 3 maanden heb ik hem terug moeten geven aan mijn zus, maar ik heb er ondertussen zelf een gekocht. Alleen de aansluitingen verschillen van het europees model tov het amerikaans. Europees model heeft geen video-out en geen extra uitgang voor een optionele subwoofer.
In het kort, een mooi vormgegeven ipod-speaker, ultra mobiel en geweldig geluid.

Scala67 27-08-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Ik heb het apparaat gisteren besteld en vandaag ontvangen. Gelijk aan het uitproberen natuurlijk. Wat me opviel was dat alles heel erg netjes en goed verpakt zat. Is een mooi strak apparaat met een prima geluid! Heb hem gekocht omdat hij ook op de Site van Apple zelf staat. en de revieuws zijn eigenlijk allemaal goed. Ik ben zelf ook erg tevreden.

berno 12-08-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Door ingebouwde batterij super-portable.
Jammer dat de radio presets alleen via de remote te gebruiken zijn. De radio ontvangst is niet altijd 100%.
Aux-ingang erg handig. Daar sluit ik de laptop op aan.
Het vakje achter om de remote in op te bergen werkt niet goed. Al met al een mooi apparaat.

George1 17-07-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Prima apparaat. Komt erg goed geluid uit voor zo'n klein formaat. Zelfs door mijn schoonmoeder te bedienen. Met name de oplaadbare batterij is erg handig, hierdoor kun je hem makkelijk meenemen en altijd overal even bijplaatsen. Ook wel prettig dat er een radiofunctie op zit. Er zit geen klok op maar je kan gebruik maken van de wekfunctie van de ipod. Kortom, een aanrader.

Simonkna 11-06-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

Ik heb enige tijd getwijfeld over de juiste aankoop van iPod speakers. Ik heb getwijfeld tussen de Harman Kardon, de Bose en Logitec. Ik wilde een apparaat met een ingebouwde accu, een ingebouwde radio en dat ook een goed geluid zou geven. Er was geen van deze 3 merken die al deze functies had. Toen ik de mogelijkheden van de Altec Lansing im600 zag was ik verbaasd en toen ik het geluid hoorde was ik helemaal verkocht. Het apparaat is zeer handbaar, de accu gaat redelijk lang mee en is tevens redelijk betaalbaar. Kortom, een perfecte aankoop wat mij betreft

jla 25-05-2008
Geschreven voor: Altec Lansing iM600

werkt perfect met de iphone
en WAT een GELUIT nog maals perfect