Philips Fidelio draadloze draagbare luidspreker zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio draadloze draagbare luidspreker zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Aartsp 21-12-2013

Heb de Fidelio half oktober gekocht in een aanbieding bij iBood. Was erg tevreden over het geluid en het gemak van gebruik. Helaas, naar 4 weken deed hij het niet meer. Opgestuurd en nu mijn geld terug omdat hij blijkbaar niet meer gemaakt kan worden.
Zie net een andere review die ook een defectmelding had. Blijkbaar laat de degelijkheid over....

enkiri 19-12-2013

L.S.

Ik schreef eerst een positieve review over dit product.
Maar na een maand hield hij er mee op.
En kon uiteindelijk niet gerepareerd worden.
Het apparaat was langer in reparatie dan in mijn bezit.
Wel krijg ik - gelukkig - mijn geld terug.
De vormgeving is misschien wel goed, maar als het apparaat het niet doet, heb je er weinig aan en is de geluidskwaliteit ook slecht.

Cornelis Zijlstra 09-12-2013

Ik wilde graag een bluetooth speaker om fatsoenlijk muziek te kunnen luisteren op vakantie. Heb zelf een goede installatie thuis en dat niveau wordt qua geluid niet gehaald. Toch komt er voor de grootte een prima geluid uit deze speaker. Ook het uiterlijk is prima.
Daarnaast nog een groot compliment voor Philips zelf; ik ben (geheel door eigen schuld) de laad adapter kwijt geraakt. Na contact met Philips Support wordt mij geheel gratis een nieuwe adapter opgestuurd. Dat is nog eens service!

mthiecke 11-10-2013

Prachtig design en top geluid. Werkt heel makkelijk en overtreft mijn verwachtingen. Gelukkig een wireless speaker gevonden waar geen lelijke apple docking op zit.

njpraat 09-10-2013

Van tevoren heb ik op internet reviews gelezen en vooral gelet op de geluidskwaliteit, want daar gaat het natuurlijk om. De kwaliteit is prima: mooie diepe tonen als die er in het origineel ook zijn uiteraard.
Wat me opviel is dat er geen twee bronnen tegelijk aangesloten kunnen zijn. Als de iPad een pauze heeft en nog verbonden is, kan ik niet met de iPhone contact maken (misschien ligt dit aan mij).
De vormgeving is een kwestie van persoonlijke smaak; ik vind het ok, maar ik kan me voorstellen dat het wat burgerlijk overkomt bij een jonger publiek. De materialen (leer, hout, metaal) zijn degelijk en doen voornaam aan, geen plastic look and feel dus.
De duurzaamheid is ook goed. Wel heb ik meegemaakt dat ik de Fidelio P9 ondersteboven had neergezet, met de onbeschermde geverfde kant onder. De lederen flap had nog iets langer gemogen of een beetje oppassen kan ook.
Naast Blue tooth heb ik ook een directe verbinding gemaakt met een 3.5 male-male kabeltje. Werkt allemaal goed en direct.
De blue tooth verbinding gaat ook goed en blijft binnen een ranger van 10 meter constant.
Een aanrader!

durango 08-10-2013

Op de eerste plaats aangeschaft om via iPhone-->Tunein app radiozenders streaming te ontvangen in keuken en eethoek, op het terras en op andere plekken in huis. Installeren ging vlot. Bediening is makkelijk. Geluidskwaliteit is opmerkelijk goed met (naar mijn smaak) te veel accent op het lage midden. Hoog en laag klinken heel mooi. Om het lage midden iets te temperen en daardoor perfecte geluidsweergave te krijgen, zal ik een equalizer op mijn iPhone proberen te installeren. Het is me nog niet gelukt om een analoog audio apparaat, bijv. een portable radio, via line out / koptelefoon met kabeltje op de Fidelio aan te sluiten. Ik hoor de uitzending dan wel zacht, maar erdoorheen veel vreemd lawaai. Blijkbaar doe ik dan iets fout. Een iPad/iPhone via een kabeltje aansluiten lukte wel. Een uitgebreide gebruiksaanwijzing met goede beschrijving van de (on)mogelijkheden zou daarom welkom zijn. Voor deze prijs, vergeleken met produkten van andere merken, een bijzonder mooi, degelijk gebouwd en kwalitatief goed produkt. Beter geluid dan bijvoorbeeld de vergelijkbare, maar duurdere Bose. Best tevreden dus met deze aanschaf.

Christel2013 08-10-2013

Ik ben heel kritisch wanneer om geluidskwaliteit gaat. De draadloze speaker voldoet helemaal aan mijn hoge eisen. Vol en warm geluid. Dat er zoveel muziek uit een redelijk kleine speaker kan komen had ik niet verwacht.
Eenvoudig te bedienen, bluetooth en oplaadmogelijkheden dmv USB. Ziet er ook nog mooi uit!
Ben er heeeeel blij mee.

Rob Gouda 08-10-2013

Ik heb deze bluetooth speaker via een aanbieding gekocht, ongeveer voor de helft van de normale prijs. Verder zat er nog een opdracht aan, iedereen die in diezelfde aanbieding deze speaker kocht en een review schrijft op Kieskeurig dingt mee naar een Philips TV. Dus vandaar dat je zoveel reviews ziet van begin oktober ;).

Wat je je moet realiseren is dat al die mensen deze speaker voor dat lagere bedrag heeft gekocht. Voor die prijs is de geluidskwaliteit okay, niet super maar je voelt je ook niet bekocht.

Anders wordt het als je de volle mep ervoor betaalt. Voor dat bedrag en beetje meer zijn veel betere alternatieven te vinden. Ik heb het geluid vergeleken met een Harmen Kardon en die is echt volledig superieur aan deze.

Toch hou ik deze speaker. Voor deze prijs voldoet ie prima en heeft nog wat andere voordelen:

- Erg fraai afgewerkt
- Ingebouwde accu - gaat erg lang mee (langer dan de 8 uur die Philips opgeeft
- Handige feature: bescherm hoes. Klap je die dicht dan gaat de muziek op pause

Nadelen zijn er ook:
- Geluidskwaliteit gemiddeld
- Nogal grote en lompe oplader
- Iedere keer als je em aanzet moet de pairing gefoceerd worden.

Geen grote nadelen en na veel gebruik dus besloten om de speaker te houden. Hij is redelijk compact voor op reis en voor de aanbiedings prijs kon ik em niet laten liggen.

Philips gaf aan dat ieder review mee kan dingen naar die TV dus ik ben benieuwd. Ook de vraag is hoe Kieskeurig reageert op reviews die zijn geschreven om een prijs te winnen. Doet mij wel anders tegen andere producten aankijken waarvan toevallig heel veel reviews zijn geschreven ;)

T. vd Berg 08-10-2013

Ik heb de Fidelio P9 nu een aantal dagen in mijn bezit en de eerste indruk is erg goed.

Het geluid is in tegenstelling tot de afmetingen van het systeem groots. Mooie hoge en midtonen, de lage tonen hadden iets voller gemogen. Maar ik denk ook dat dat een kwestie van smaak is. Het systeem is erg makkelijk in gebruik en de mogelijkheden zijn goed.
Over de duurzaamheid van het product kan ik na een paar dagen uiteraard nog geen goed oordeel vellen, het ziet er i.i.g. degelijk uit.

De vormgeving is subliem, een modern retro design met een knipoog naar het verleden.

Kortom de Philips Fidelio is mooi en doet precies waar het voor bedoeld is.

gpp 07-10-2013

Top geluid, bijzonder tevreden over de Fidelio P9, minstens net zo goed als de andere dockingstations

jacketti 07-10-2013

Ik heb de Fidelio P9 nu ongeveer 2 weken in mijn bezit en weet niet of ik het geluid nu goed of redelijk moet vinden. Het hangt namelijk erg af van het nummer welke ik draai. Bij een track met veel bas, lijkt het basgeluid geforceerd. Door de woofers die in het kastje zitten, klinkt het alsof de designer enkel een groot geluid wilde maken. Dit om tijdens een eerste luisterervaring meteen een effect van 'overwhelming' te creëren. Zo van, hoe is het mogelijk dat er zoveel geluid uit zo'n klein kastje komt. Echte hifi wordt naar mijn idee niet met dat idee ontworpen, maar is altijd goed. Welke muziek je ook draait, het geluid zou altijd gebalanceerd uit een speaker (en versterker moeten komen). Hoewel de lederen "hoes" of omslag netjes staat en mooi van kwaliteit is, heb ik deze verwijderd. Ik merkte dat ik de speaker niet even handig ergens kan plaatsen, maar de flap vaak in de weg zit achter de speaker. Maar goed, deze was eenvoudig los te schroeven en kan ook zo weer aan de box gemaakt worden. Plus: Handige vormgeving, simpele bediening, vol geluid, goeie accu, degelijk. Min: Mist net die sprankelende hoge tonen, geen toonregeling.

Kookprins 07-10-2013

Philips Fidelio P9 zowel dockingstation als draadloze mobiele geluidsset

Duurzaamheid
Omdat we de Philips Fidelio P9 pas twee weken hebben, is het natuurlijk moeilijk om een uitspraak over de duurzaamheid te doen. Ik kan wel zeggen dat hij intensief gebruikt wordt in ons gezin van vijf personen met allemaal Apple producten (lastig hoor, om zonder te vechten jouw muziekje te luisteren). Maar ondanks het intensieve gebruik hebben we hem pas twee keer hoeven op te laden.

Mogelijkheden
Onze Ipads vinden de P9 met blue tooth razendsnel. We moeten wel steeds in de Ipad goed afsluiten om de ander de kans te geven verbinding te maken. Met een kabeltje je device verbinden met de P9 via de uitgang van de koptelefoon naar de ingang op de P9 is zeker een goede optie wanneer je je device langere tijd als muziekbron gebruikt. Omdat bluetooth nou eenmaal energie vreet. Daarnaast hebben we er met de P9 een extra oplader bij: welke Ipad of device je ook hebt als je er maar een kabel met usb voor hebt om in de P9 te pluggen, doet hij zijn werk als dockingstation prima.
Ook bij presentaties met geluid voor een groep van 60 personen voldoet de P9 goed weet ik uit ervaring. Mijn Ipad op de beamer aangesloten voor het beeld en op de P9 voor het geluid, en de boodschap komt over!

Vormgeving
De vormgeving is functioneel, lekker strak en ook wel retro: zoals de speakers, gevat in een houten setting, mij aan de oude Philips speaker van mijn vaders bandrecorder uit de jaren vijftig doen denken (of was het nou die pick-up?).

Geluidskwaliteit
Het geluid is veel beter dan die oude bandrecorder maar mocht nog wel wat meer body hebben. In ieder geval neem ik dat in overweging bij de volgende aan te schaffen draagbare speakers, want het zal wel niet bij deze ene blijven...

enkiri 07-10-2013

L.S.

Tot dusver zeer tevreden met de P9.
Het geluid klinkt mooi 'vol'.
Een stuk beter als dat van simpele computer speakers en de meeste koptelefoons.
Jammer dat er qua equalizing niet veel valt in te stellen.

Soms wel enige bluetooth problemen bij het overschakelen van het ene naar het andere toestel (iphone of ipad).
Dit is op te lossen door "Vergeet dit apparaat" bij de bluetooth instellingen te kiezen op bijvoorbeeld je telefoon.
Maar niet heel erg storend.
Ook verstandig om bluetooth uit te zetten als je de P9 niet meer gebruikt.
Dan kan een ander zich makkelijk aanmelden, als hij of zij de speakers wil gebruiken.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik hem pas kortgeleden heb aangeschaft, maar het ziet er uit al een stevig apparaat en zo voelt het ook.

Dus voor deze prijs (bij iBOOD.nl gekocht) is het een prima device!

Koenstomph 07-10-2013

De klank van de P9 is 'rustig' en neutraal. Dat wil zeggen dat hij aangenaam klinkt zonder overdreven nadruk op hoog of laag. Dus niet voor de liefhebbers van vet R&B laag of snerpend trance hoog (die kunnen beter naar bijv. de Harman Kardon Go&Play wireless kijken). Verder mooi afgewerkt, zeer goede batterijduur met indicatie wanneer je de P9 aanraakt. Ik had eerder de Logitech EU Boombox, maar die haalt het niet bij deze Philips qua geluidskwaliteit!

Robert kamminga 15-06-2013

Goed geluid, diepe bas. Gewoon een speakers die doet wat hij moet doen. Mooie vormgeving met een handige leren hoes. In de prijsklasse waar deze speaker te krijgen is met de actie geld terug is er geen betere te vinden.