Philips 7000 Series HD9396/90 Dubbelwandige waterkoker - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 Series HD9396/90 Dubbelwandige waterkoker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Raouf 29-04-2024

Fijne waterkoker!

Ik ben zeer tevreden over de waterkoker, ik als fervente theedrinker geef de voorkeur aan de temperatuurinstellingen en warmhoudfunctie. Het bedieningspaneel die verwerkt zit in de handgreep is makkelijk te bedienen. De gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit en het geheel ziet er modern en eigentijds uit in het antraciet. Ook is het fijn dat de buitenzijde niet heet wordt als het water is gekookt. Enig minpuntje is dat de deksel niet volledig open gaat wanneer je de ontgrendelingsknop indrukt, je zal de deksel dus altijd handmatig volledig moeten open doen om de waterkoker te vullen.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Warmhoudfunctie

Minpunten

• Deksel gaat niet volledig open na ontgrendelen

Annemarije 15-04-2024

Waterkoker met voor- en nadelen

Ik heb de waterkoker een aantal weken mogen testen. De handleiding was vrij summier maar eigenlijk spreken de functionaliteiten van de waterkoker voor zich. Ik vond het fijn dat het water lang warm bleef door de dubbele wand. Hierdoor voelt de waterkoker wel wat zwaarder aan dan andere waterkokers.
Twee nadelen aan de waterkoker vond ik dat de deksel erg goedkoop aan voelde; de deksel ging niet altijd direct open en kan ook maar deels open. Daarnaast vond ik het erg onhandig dat je niet aan de buitenkant van de waterkoker kon zien hoeveel water er nog in zat. Hierdoor moest je elke keer de waterkoker openen, terwijl de deksel dus niet geweldig is.
Al met al: een prima waterkoker maar wel met een paar nadelen.

Pluspunten

• blijft lang warm

Minpunten

• goedkope deksel
  • hoeveelheid water niet zichtbaar aan de buitenkant

Waterkoker met wat verbeterpuntjes 15-04-2024

Waterkoker met wat verbeterpuntjes

Ik mocht deze waterkoker een aantal weken testen. Omdat ik steeds vaker voor het koken van de avondmaaltijd het water eerst kook in de waterkoker is dit wel een apparaat wat we iedere dag gebruiker. We halen zo iets meer rendement van onze zonnepanelen en gebruiken we minder gas. Alle kleine beetjes helpen.
De gebruiksaanwijzing bij dit apparaat valt tegen, je denkt deze niet nodig te hebben bij een simpel apparaat maar deze kan wel wat meer. Warmhouden, tot een bepaalde temperatuur opwarmen. Na een paar keer weet je wel dat je een paar keer op de knopjes moet drukken. De gebruikshandleiding helpt je niet echt ondanks de grote hoeveelheid cryptische plaatjes. Om dan nog maar een iets minder punt te noemen is de deksel niet makkelijk te openen, als deze open gaat moet je nog een handje helpen om hem voldoende te openen. Het warmhouden, mooie design en snelheid van opwarmen en de temperatuur indicatie zijn dan wel weer pluspunten.
Al met al een goede waterkoker waar nog wel wat verbeterpuntjes aan zitten.

Pluspunten

• mooi design
  • warmhoud functie
  • temperatuur instelling en -weergave
  • dubbele wand
  • droogkookbeveiliging

Minpunten

• deksel
  • geen kijkglas
  • gebruiksaanwijzing

MyrtjeB 12-04-2024

Prima, maar veiligheid en bouwkwaliteit kunnen beter

Ik heb deze Philips 7000 Series Waterkoker HD9396/90 mogen testen. Helaas voldoet deze niet aan de verwachting die ik had. Bij Philips ben ik een degelijk product gewend met een goede bouwkwaliteit. Er lijkt bij deze gebruik te zijn gemaakt van goedkope materialen. Het deksel is van dun rvs/metaal en lijkt op blik, daarnaast is deze niet netjes afgewerkt met bijvoorbeeld een rubberen afdekring. Als je te snel in schenkt vanuit de waterkoker kan het voorkomen dat er heet water langs de randen van de deksel komt, met brandwonden gevaar tot gevolg. Wat ik wel prettig vind zijn de verschillende temperaturen die ingesteld kunnen worden en de warmhoudfunctie. Daarnaast is de inhoud groot, dit is prettig, echter zorgt dit er ook voor dat de waterkoker in zijn geheel groter is. Al met al een prima waterkoker, maar verbetering mogelijk.

Pluspunten

• Verschillende temperaturen
  • Warmhoudfunctie
  • Grote capaciteit

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Gevaarlijke deksel

y**************@o********** 12-04-2024

Fantastische waterkoker

Dit product een paar weken mogen testen. Wat mij direct opviel was het mooie design, het betreft een dubbelwandige waterkoker en direct viel mij een zeer degelijk en goed ogende binnenkant op. De binnenkant heeft een mooie laag waardoor hij heel makkelijk schoon te maken is.
Het apparaat is de bedienen door middel van een touch display waar de gewenste temperatuur van het water in te stellen is, eventueel het op temperatuur warmhouden en als hij leeg is schakelt hij automatisch uit. Ik gebruik zelf altijd gefilterd water (kalk filter) voor mijn koffie/thee apparaten dus had zelf geen last van kalk. Het apparaat kookt water een stuk sneller dan ik gewend ben van voorgaande water kokers. Ik had het niet verwacht maar ik gebruik de temperatuur instelling nu dagelijks, ik merk namelijk bij opgiet koffie en kruiden thee dat het een zoveel betere smaak geeft als ik die lager instel qua termeratuur! Voor mij is dit de ideale waterkoker, ook als ik kijk naar de prijs vind ik het product een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en absoluut een aanrader.

Pluspunten

• Instelbare temperaturen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Deksel zou iets verder open mogen

xxDess 12-04-2024

Fijne waterkoker

Mooie en fijne waterkoker, makkelijk in gebruik. Ideaal met temperatuur instellingen

Pluspunten

• Temperatuur instellingen
  • Niet heet bij het aanraken van de waterkoker
  • Water kookt snel

Minpunten

• Niet zichtbaar vanaf de buitenkant hoeveel water

Thijsv 12-04-2024

Mooie waterkoker, maar gebruiksgemaak kan beter

Ik heb deze waterkoker een paar weken mogen testen. Wat direct opvalt is de strakke en simpele vormgeving waardoor het een mooi item is om aan de keuken toe te voegen. De bediening middels het touchpad op het handvat is gemakkelijk en het is prettig dat de waterkoker over liefst 6 verschillende temperatuurstanden beschikt waaruit kan worden gekozen. Ik drink zelf graag specifieke koffie’s en thee welke om een exacte temperatuur vragen voor de optimale smaak en daar is de waterkoker zeer geschikt voor. Door de warmhoudfunctie blijft het water na het opwarmen tevens op de gewenste temperatuur. Helaas zijn er wel wat praktische aanmerkingen. Zo zit de kopjesaanduiding aan de binnenkant van het apparaat en is deze moeilijk af te lezen. Daarnaast is schenktuit niet handig vormgegeven, wat de schenkprecisie niet ten goede komt. Ook beschikt de waterkoker niet over een kalkfilter bij de schenktuit. Daartegenover staat dat de waterkoker een inhoud heeft van 1.7 liter wat hem zeer geschikt maakt voor gebruik bij grote gezelschappen en voor gezinnen. Al met al is het een mooie en degelijke waterkoker, maar een die qua gebruiksgemak wel enkele gebreken heeft.

Pluspunten

• Strak design
  • Warmt snel op
  • Warmhoudtfunctie
  • Aantal temperatuurstanden

Minpunten

• Schenkprecisie
  • Kopjesaanduiding
  • Geen kalkfilter

Marian09 10-04-2024

Mooi design met digitale temperatuur instelling

Ik heb deze waterkoker enkele weken getest. De waterkoker heeft een mooi design en doordat hij dubbelwandig is wordt de buitenkant niet warm. Deze waterkoker is op het handvat digitaal te bedienen, waarbij je de temperatuur per tiental graden kunt instellen en na het bereiken van de gewenste temperatuur kan gedurende 30 minuten deze temperatuur aangehouden worden. Op het display is exact te zien hoe warm het water nog is. Het water is zeer snel op de gewenste temperatuur en de koker maakt hierbij weinig geluid. De hoeveelheid water moet je in de waterkoker aflezen, daar zie je het aantal kopjes.Er is aan de buitenkant geen venster. Het openen van de deksel vergt menigmaal meerdere keren op de knop drukken. De opening is dan minimaal, waardoor water bijvullen lastig kan zijn. Met de hand kun je het deksel verder openen, maar daarbij moet je uitkijken dat je de hete binnenkant niet raakt. Samengevat: Ideale digitale temperatuurinstelling en de warmhoudfunctie zijn pluspunten. Het korte snoer en het openen van het deksel zijn minpunten.

Pluspunten

• Digitale temperatuur instelling
  • Gedurende 30 minuten warmhoudfunctie
  • Grote inhoud

Minpunten

• Openen deksel
  • Kort snoer

Thomas2599 10-04-2024

Stijlvolle waterkoker met handige functies

In de afgelopen weken heb ik deze waterkoker getest. Het heeft een mooi ontwerp en past goed bij mijn keuken. Het vullen van de waterkoker verloopt prima, maar het zou makkelijker kunnen. De deksel opent slechts gedeeltelijk, wat het lastig maakt om water toe te voegen, vooral bij ondiepe wasbakken. Bovendien is het moeilijk om te zien hoeveel water erin zit, omdat de deksel niet volledig opent. Dit was echter geen groot probleem voor mij omdat ik meestal op gevoel vul.

Desalniettemin heeft de waterkoker handige functies. Tijdens het koken toont het de watertemperatuur en na het koken houdt het het water warm. De Strix-controller zorgt ervoor dat de waterkoker automatisch stopt als er geen water meer is of als je hem van de basis haalt, wat voor extra veiligheid zorgt.

Het beste aan deze waterkoker vond ik dat hij dubbelwandig is, waardoor je hem na gebruik veilig kunt vasthouden zonder je handen te verbranden.

Kortom, het is een elegante en functionele waterkoker, hoewel het misschien iets handiger had kunnen zijn. Toch vind ik dat het de aanschaf zeker waard is.

Pluspunten

• Temperatuurweergave
  • Veel capaciteit
  • Warmhoudfunctie
  • Veilig aan te raken
  • Stijlvol design

Minpunten

• Deksel kan niet helemaal open
  • Kopjesaanduiding lastig zichtbaar

m*******@h********** 10-04-2024

Mooie en praktische waterkoker

Mooie en praktische waterkoker
- fijne waterkoker met mogelijkheid om specifieke temperatuur in te stellen. Erg fijn! Bijv 80 graden voor groene thee.
- digitaal display, touchcreen
- mooi design

Waterkoker is iets zwaar. Daarnaast is de aanduiding van hoeveelheid ML moeilijk te lezen. Dat vind ik echt niet praktisch. Ondanks dit al met al een fijne waterkoker!

Pluspunten

• Apart in te stellen temperatuur
  • Watmhoudfunctie

Minpunten

• Zwaar
  • Slecht leesbare inhoud

r*************@h********** 09-04-2024

Ik heb deze waterkoker een tijdje mogen testen en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben.
Hij beschikt over een droogkookbeveiliging, dus als er geen water meer in zit dan schakelt het apparaat vanzelf uit.
Een groot voordeel is dat de buitenkant van het apparaat koud blijft en je je daaraan dus niet kan verbranden.
Je kan het apparaat instellen op 6 verschillende temperaturen, ideaal als je veel groene thee drinkt. Deze thee smaakt beter, minder bitter, bij een temperatuur van 80 graden. Ook ideaal is de warmhoudfunctie, deze schakelt automatisch in als het water klaar is. Het apparaat houdt het water dan ca een kwartier op temperatuur, wil je dit niet is de functie ook uit te schakelen. Het water is snel op de gewenste temperatuur en qua geluid een stuk stiller dan mijn huidige waterkoker. Tenslotte ziet het apparaat er mooi en strak uit. Ik ben erg tevreden over deze waterkoker en heb eigenlijk geen minpunten.

CoraBora 08-04-2024

Een heel goed apparaat

Wat een mooie waterkoker is dit! En ook erg handig. Ik mocht hem testen en heb hem ongeveer een maand in gebruik.
Eerst moest ik een beetje wennen omdat ik enkel de ouderwetse waterkokers kende met maar 1 knop. Deze heeft 2 knopjes, 1 voor de temperatuur en 1 om hem aan te zetten. Ik was na 2 dagen gewend en vind het heel fijn om de temperatuur te kunnen aflezen.
De waterkoker is heel gebruiksvriendelijk, de grote handgreep is ideaal en je kunt de waterkoker heel eenvoudig van het station afklikken en er weer op zetten. Het enige minpuntje vind ik dat er geen filtertje voor de eventuele kalkdeeltjes in zit. Wat een groot pluspunt is: hij piept een keer hard als hij klaar is. Dat vind ik prettig. Ik ben zeer tevreden en ik zou hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Piept als hij klaar is
  • Lang snoer

Minpunten

• Geen filtertje voor eventuele kalkdeeltjes

n********@h********** 07-04-2024

Mooi design maar voor mij onhandig deksel

Een stijlvolle waterkoker dat heb je als je deze van Philips koopt. Een mooie zwarte kleur en weinig poespas. Via het handvat kan je de waterkoker makkelijk bedienen en hier wordt ook de temperatuur op aangegeven. Het knopje om het deksel te openen bevindt zich op het deksel. Ook makkelijk in gebruik. Wat ik onhandig vind is dat het deksel maar half opengaat waardoor ik de waterkoker niet makkelijk kan vullen met mijn korte kraan. Ook zit de inhoudsmaat in de waterkoker zelf wat lastig te zien is door het deksel wat niet goed opengaat. Al met al een waterkoker met een mooi design maar het deksel haalt mij net niet over de streep om deze waterkoker aan te bevelen.

• Handige touchscreenknopjes

Minpunten

• Deksel gaat niet ver genoeg open

dorozwolle 02-04-2024

Waterkoker met alle functies die je wenst

Dit apparaat heb ik mogen testen. Het sprak mij aan omdat je de temperatuur in kunt stellen. Dit werkt echt goed en makkelijk. Ik gebruik het vooral bij het maken van kruidenthee. Daarbij mag het water niet koken. Ik gebruik dan water van 80 graden. Op het handvat kun je zien hoe heet het water is. Het heeft ook nog eens een droogkookbeveiliging. Ik vind het echt een mooi en praktisch apparaat.

Pluspunten

• droogkookbeveiliging
  • ziet er mooi uit
  • instelbare temperatuur