AEG L75472FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L75472FL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Willie Martin 26-04-2013
Geschreven voor: AEG L75472FL

Bezorging Prima,machine werkt perfect ,is zeer stil en wast op alle programmas perfect schoon. Goede aankoop.

Ineke E 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

Deze wasmachine drie maanden geleden gekocht omdat van mijn vorige wasmachine (vijf jaar oud) de printplaat stuk was, reparatie was voor mij te duur t.o.v. leeftijd. Was erg benieuwd v.w.b. geluid, de vorige was niet echt stil te noemen. Hierin absoluut niet teleurgesteld, tijdens het wassen heb je niet in de gaten dat hij aanstaat, als hij begint te centrifugeren herinner je je pas weer dat hij aanstaat door een zeer lichte zoem van de invertermotor. Zeer uitgekiende programma's, en de diverse sensoren in de machine zorgen dat hij niet langer aanstaat als nodig. Je kan instellen wat je wil, het wasprogramma wordt in de praktijk korter door de intelligentie van de programma's (gewicht en mate van vervuiling worden beoordeeld door de diverse sensoren) Het wasresultaat is altijd uitstekend, terwijl de machine korter draait als de vorige. De centrifuge resultaten zijn ook prima (onze vorige machine was 1600 toeren), wil je de was nog droger zal je naar de 1600 toeren uitvoering moeten. Ik heb de afweging gemaakt, en voor het prijsvoordeel gekozen.

seemarie 10-07-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

Nu een halfjaar in bezit: Ik vind het over het algemeen een fijne wasmachine, hij heeft een goede grote opening, met 7kg kan er lekker veel in, hij is stil. Wat mij vooral opvalt is dat de was er erg droog uit komt. Een grote min vind ik het was resultaat; nu was ik misschien verwent met mijn vorige AEG maar de kleding van mijn kinderen met chocoladevlekken, bloedvlekken en grasvlekken moet ik echt heel goed voorbewerken en dan nog krijgt hij ze niet schoon. Eigenlijk is het standaard dat ik ze meerdere keren moet wassen voordat ze echt vlekvrij er uit komen. Dat ben ik van AEG niet gewent! Qua duurzaamheid zullen we zien. mijn vorige heeft 11 jaar gedraaid en die daarvoor 6 jaar. Niet echt heel langdurige machines maar de prijs vind ik dan ook naar die jaren. Er is mij ooit gezegd dat je per 100,- één jaar moet rekenen en alles wat daar boven valt is mee genomen. Verwacht nu dat hij zo'n 8 jaar mee gaat.

j52 16-04-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

Machine wast goed, rustig en geluidsarm. Prettig zijn de mogelijkheden om programma's te verkorten, temperatuur aan te passen en om apart toerental centrifuge etc. in te voeren.
Kortom: de machine bevalt!

wvw77 15-04-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

Na 2 wasmachines (Bauknecht en een Siemens beide inclusief 2 reparaties)in 11 jaar te hebben versleten toch maar gekozen voor een (naar mijn inzien) een degelijk merk. Hopelijk houdt deze het wel een fatsoenlijke tijd vol. We hebben deze nu een aantal maanden in bezit. wat vooral opvalt is dat deze vergeleken met de andere veel minder geluid maakt, wat een groot voordeel is. Ook de was komt er keurig schoon uit. Tot nu toe geen klachten, hij doet wat hij moet doen. De was is een stuk droger dan voorheen. Groot voordeel is de grote trommel, wat bijdraagt aan de zuinigheid. Je hoeft minder vaak te wassen, wat bij ons zeker 2 wassen in de week scheelt. De opbouw van de trommel is anders dan we normaal hadden, dit zou slijtage aan de kleding zou voorkomen.
Wat de duurzaamheid is dat zal moeten blijken. Time will tell. (hopelijk langer dan 6 jaar gezien de andere die ik heb gehad).

p kootkar 15-04-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

een hele fijne wasmachine ,inderdaad erg stil ,grote opening ook erg fijn ,veel wasinhoud , veel progamma's ,enige minpuntje vind ik persoonlijk weinig [ 1400 toeren ] centrifuge , goed in te stellen maar voor de rest erg tevreden !

jack24 17-01-2012

grote opening fijn
grote trommel past heel veel in
stil kan ook s'avond laat aangezet worden zonder dat de buren er last van krijgen
was resultaat ook goed

Molen2 17-01-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

Heel fijn gebruiksvriendelijke wasautomaat. Kleding komt vrijwel kreukvrij uit de wasmachine. Erg gemakkelijk in gebruik, voldoende wasprogramma's. Hij is stil en "loopt" niet weg, omdat hij een koolborstel loze motor heeft. Kortom een aanrader, vooral vanwege de grote trommel. Op het display is prima te zien hoe ver de machine is in het proces. Prijs/kwaliteit is goed.

Voordelen:
*Makkelijk in gebruik.
*Past veel was in: 7 kg.
* Erg zuinig in gebruik: Klimaatbewust.
*Wasprogramma kan makkelijk uitgesteld worden.
*Temperatuur, centrifuge snelheid en wastijd zijn makkelijk aan te passen.
*Veel functies, zelf het 20 min programma werkt goed.
*Erg stil in vergelijking met onze vorig wasautomaat.

Nadelen:
Geen. Hij voldoet ruimschoots aan onze eisen!

L. de Haan 16-01-2012
Geschreven voor: AEG L75472FL

Mijn man en ik hebben voor ons trouwen de wasmachine gekregen van mijn ouders. We kozen voor AEG omdat de AEG van mijn ouders al hun hele huwelijk (25 jaar) meegaat.

De machine blijkt heel fijn. Hij is heel makkelijk in gebruik 'een kind kan de was doen' en lekker ruim (7 liter) zodat alle was er in past.

Voordelen:
*Makkelijk in gebruik.
*Past veel was in: 7 liter.
*Wasprogramma kan tot 19 uur uitgesteld worden.
*Temperatuur en wastijd makkelijk aan te passen.
*Nieuwe wastrommel (de trommel heeft andersgeplaatste gaatjes), dit is beter voor de was.
*Veel functies (zonder dat je het overzicht verliest omdat ze naast de draaiknop staan en je dus niet door een menu heenscrollt).
*Stil

Nadelen:
Ik kan zo niet iets bedenken. Hij voldoet ruimschoots aan onze eisen!