Samsung Samsung DV90T6240LK/S2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Samsung DV90T6240LK/S2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

r***********@q********** 27-05-2024

Ik heb de droger mogen testen, wat een feest! Heel makkelijk in gebruik. Het bevat enorm veel programma’s. De was komt er goed gedroogd uit. Alleen het beddengoed moest ik nogmaals een half uur extra laten drogen. Er zit ook een tijdprogrammaknop op zodat jezelf je droogtijd kunt bepalen, heel handig.Het filter is makkelijk schoon te maken, kortom ik ben tevreden met de droger!

Merlijn 24-05-2024

Goed resultaat.

Deze droger geeft een zeer goed droog resultaat en dat is uiteraard wat bovenal goed moet zijn.
Er zijn vele mogelijke programma's, zelf kies ik meestal voor de meest duurzame optie omdat ik meestal geen haast heb. Maar de mogelijkheid om binnen 35 minuten te drogen is een fijne toevoeging.

Absolute plus vind ik de verlichting in de trommel evenals de mogelijkheid om met wifi te verbinden.
Helaas heeft deze droger geen AI droog functie, maar door de samsung app te gebruiken en omdat de wasmachine en droger met elkaar babbelen wordt het toch enigszins slim.

Het filter reinigen en de opvangbak legen gaat erg gemakkelijk, zelf had ik het prettig gevonden als de droger was aan te sluiten op de afvoer. Scheelt toch iedere droogbeurt een bak water legen..

De droger werkt verder erg prettig en is gemakkelijk in gebruik te nemen. Wat wel jammer is, dat er vooralsnog geen koppelstuk van Samsung beschikbaar is voor dit type om de droger op een wasmachine te plaatsen.

Al met al een prima koop, al zou ik bij nader inzien iets meer geld uitgeven voor de zaken die ik nu mis.

Pluspunten

• Droog

Minpunten

• Geen AI functie

Merlijn87 24-05-2024

Kleine correctie: hij kan wel op de afvoer aangesloten worden, soms helpt het om toch de gebruiksaanwijzing te lezen..

Annekejh 23-05-2024

de droger is uitvoerig getest!

Willen jullie een droger testen? Ja leuk!
Bijna 2 weken geleden kwam hij, samen met de wasmachine en wat hebben we veel gewassen en gedroogd zeg! De droger ziet er mooi modern uit, wit met een zwart bedieningspaneel, met grijze symbolen.
De symbolen zijn voor onze wat oudere ogen moeilijk te lezen, we waren dan ook erg blij met de optie om een app te instaleren op onze telefoon waarmee je het apparaat ook goed kunt bedienen en ook goed kunt zien wat je aanzet en waar hij is in de droog cyclus.
Voor slechtzienden en blinden zou een spraakmodule in de droger een uitkomst zijn! Gewoon simpel, hij zegt wat je aanzet, hoeveel graden en welk toerental hij centrifugeert.
Het drogen op zich vonden wij niet goed genoeg helaas. Vaak moesten we hem op nieuw aanzetten. Een witte was die gewassen is op 60 graden en gecentrifugeerd is op 1400 toeren gebruikte 1,1 kWh totdat hij echt droog was.
De machine verliest per jaar ongeveer 25 kWh, dit alleen doordat er een stand-by functie op zit. Dit zou beter een echte aan uit knop kunnen zijn!
De filters in de machine net achter de deur zijn goed schoon te maken, de condensator is moelijker. Het zou fijn zijn als daar een extra filter voor zou komen, ook was de condensor er erg snel aan toe om schoongemaakt te worden. Dit is een lastige klus. Het meegeleverde borsteltje was hier heel handig bij.
Of wij deze machine aan zouden raden? Nee, dit kan ook liggen aan het feit dat we nog maar 2 weken testen en de machine nog niet goed genoeg kennen, maar onze droger die we zelf hebben heeft ons verwend denken we! En natuurlijk hebben we tijdens de prachtige zonnige dagen de was buiten aan de lijn gedroogd. Er is dus meer gewassen dan gedroogd.
Meegeleverd is ook een rekje voor tere spullen of waar je schoenen op kan zetten te drogen in de droger, dit hebben wij niet geprobeerd!

Pluspunten

• via de App te bedienen
  • grote trommel

Minpunten

• droogt ons niet goed genoeg helaas
  • condensator zit snel vol

Martijn 23-05-2024

Uitstekende wasdroger met slimme en efficiënt functies

De afgelopen weken heb ik deze wasdroger mogen testen. En dat is mij uiterst goed bevallen. Het begint al met het uiterlijk van deze droger: super strak en niet al te veel poespas. En de set in combinatie met de wasmachine maakt het al helemaal mooi!

Ik ben super tevreden over de droogkwaliteit van deze droger! Er zijn veel opties om in te stellen. Je kunt per programma aanpassen wat het droogniveau moet zijn, of je het antikreukprogramma wilt gebruiken, en in sommige gevallen hoe lang het programma moet duren.

Wat ik misschien nog wel het allerhandigste aan deze droger vind, is de link autocyclus. Hierdoor kijkt de droger naar het laatste wasprogramma van de wasmachine en past hier automatisch het droogprogramma op aan. Het enige wat je dan nog hoeft te doen, is de was in de droger stoppen en op start drukken. Ideaal!

Ook de wasassistent in de SmartThings-app is erg handig voor als je een keer even niet weet welk programma je moet kiezen. Je kiest heel eenvoudig uit verschillende categorieën wasgoed, en in de app krijg je meteen een passend programma te zien. Dat passende programma kan je dan meteen naar de droger door sturen.

Daarnaast krijg je heel inzichtelijk te zien wat je energieverbruik is. Door alle AI-toepassingen is dit verbruik zeer laag. Nu ik er op let, zie ik ook dat het programma soms tussentijds wordt ingekort door de droger.

Het enige minpuntje dat ik heb, is dat in mijn geval de droger en wasmachine op elkaar staan. Hierdoor kan ik net de onderste rand van de display niet aflezen. Maar dat is dan ook echt alles.

Pluspunten

• Laag energieverbruik
  • Machine met een mooi design
  • Handige app
  • Was is goed droog naar programma
  • Veel functies

Minpunten

• Display is bij op elkaar stapelen minder zichtbaar

J**********@h********** 20-05-2024

Allereerst is het een mooie en goed afgewerkte droger. Hij ziet er modern uit en staat echt mooi in onze bijkeuken. Hiervoor hadden wij een droger met afvoer naar buiten maar deze was makkelijk aan te sluiten op de afvoer (ik heb even bij de karwei een splitsertje gehaald en t was zo gepiept). Dan t gebruik. De droger doet wat hij moet doen. Was komt er droog en zacht uit. Mooie grote trommen. Het menu vind ik ietwat onoverzichtelijk omdat alles via t display gaat en je door te draaien moet kiezen. Hij geeft aan als je je filter moet schoonmaken. Handig!

Pluspunten

• Mooi machine design
  • Kleding goed droog en zacht
  • Zowel afvoer als in bakje bovenin

Minpunten

• Programma overzicht mist