• Test panel 8 nov 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WR5009S1W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j**7@g**l.com 16-11-2023

Fijne wasmachine

Geschreven voor: LG F4WR5009S1W

Pluspunten:
De LG wasmachine heeft allereerst mooie wasprogramma's, waardoor de keuze om sportkleding of anti allergie wasbeurt gemakkelijk gemaakt kan worden en de was schoon en fris uit de wasmachine komt. Ook is het mooi om een opfrisprogramma van 14 minuten te kunnen kiezen voor als je kledingstuk nog niet vies is maar al wel een dag of 2 is gedragen. De wasmachine "meet" het gewicht van wat er in de trommel zit en bepaald aan de hand daarvan hoelang het programma heeft te draaien.

Minpunten:
All wash: ik kan niet ontdekken of dit nu op 40 of 60 graden gebeurd?
Trommelreiniger: geen idee hoe dit werkt; staat niet beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Programma knop zijn wel megakleine lettertjes; zonder leesbril kan ik het niet zien.

d*************************@g******** 10-11-2023

Efficiënte en Gebruiksvriendelijke Wasmachine

Geschreven voor: LG F4WR5009S1W

Na een aantal weken de LG F4WR5009S1W te hebben getest, ben ik behoorlijk onder de indruk van deze wasmachine. Hieronder licht ik een paar van de aandachtspunten toe die mij het meest opvielen.

Allereerst de efficiëntie en energiezuinigheid van deze machine. De LG F4WR5009S1W heeft een A(-10%) energielabel, wat aangeeft dat het apparaat 10% zuiniger is dan eern wasmachine met label A wat dus zeer energiezuinig is. Dit is vooral merkbaar in het ECO wasprogramma die is geoptimaliseerd om energie te besparen zonder in te leveren op de wasprestaties.

Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid een groot pluspunt. Het digitale display is intuïtief en de knoppen zijn makkelijk te gebruiken. De wasmachine heeft ook een ruime trommel van 9 kg, wat handig is voor grotere gezinnen of voor het wassen van grotere items zoals beddengoed.

De LG F4WR5009S1W is ook uitgerust met een stille inverter motor, wat zorgt voor een rustige centrifugeer ervaring. Dit is vooral gunstig in een (klein)huis met open ruimtes of als de wasmachine 's nachts wordt gebruikt.

Een ander opvallend kenmerk is de stoomfunctie, die helpt bij het verwijderen van hardnekkige vlekken en tegelijkertijd zorgt voor een hygiënische reiniging. Dit kwam bijzonder goed van pas bij het wassen van bevuilde kleding zoals sportkleding.

Als ik een nadeel moet noemen, zou het de prijs zijn. De LG F4WR5009S1W is aan de hogere kant qua prijs, maar gezien de functies en prestaties, vind ik het een waardevolle investering.

Al met al ben ik tevreden met de LG F4WR5009S1W en zou ik het aanraden aan iedereen die op zoek is naar een efficiënte, gebruiksvriendelijke en betrouwbare wasmachine.

Pluspunten

• Energie-efficientie
  • Stil
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geen lampje in de trommel
  • Temperatuur en toerental niet direct zichtbaar
  • Prijs

n**z@g**l.com 17-10-2023

Prima wasmachine

Geschreven voor: LG F4WR5009S1W

Ik mocht deze wasmachine gedurende een aantal weken testen en ik ben zeer tevreden over de wasresultaten. De was wordt echt goed schoon, er kan tot wel 9 kg in de trommel (is wel een uitdaging, want het valt er vanwege de grote vulopening ook gewoon weer uit) en er is veel keuze aan wasprogramma's. Persoonlijk vind ik dat wat overdreven, want ik vraag me altijd af wat nou het verschil is tussen een anti-allergie programma op 60 graden en een gewoon wasprogramma op 60 graden, maar voor mensen die dit belangrijk vinden, zit het er wel op. Bij het sportprogramma kun je niet kiezen voor extra voorwas, dat zou ik bij die stinkende sportkleren nou juist wel prettig vinden. Snelle wasprogramma is wel handig.
Lastig bij deze machine vind ik dat je iedere keer weer op alle knoppen moet drukken om de temperatuur en toerental in te stellen. De gebruiksaanwijzing zegt dat ie onthoudt wat de instellingen bij het laatste programma geweest zijn, maar dat laat de machine niet zien. En er is geen programma voor alleen centrifugeren, daar zit weer een spoelronde aan vast. Ook kreukbescherming zit er niet op.
Kortom: goede wasmachine die met wat gebruiksaanwijzing/handigheid prima te gebruiken is.

Pluspunten

• wast prima
  • grote inhoud
  • veel keuze in wasprogramma's
  • stil

Minpunten

• instellingen vorig programma niet zichtbaar
  • geen alleen centrifugeren programma

l**9@l**e.com 21-09-2023

Veelzijdige wasmachine

Geschreven voor: LG F4WR5009S1W

Deze wasmachine is veelzijdig en heeft veel wasprogramma's die voor ons gezin heel praktisch zijn. Het is een 9 kilo wasmachine maar door de vele wasprogramma's kunnen er ook vele kleinere wasjes gewassen worden. Zo maak ik veelvuldig gebruik van het 'snel 14' programma en het 'turbo 39' programma. Deze programma's zijn snel en bedoeld voor wat minder vuile was. Het sportprogramma is nieuw en een waardevolle toevoeging omdat we behoorlijk wat sportkleding per week wassen.
Het meest enthousiast ben ik over het Eco 40-60 programma. Dit programma bespaard maar is ook heel handig omdat de wasmachine het programma afdraait afhankelijk van de hoeveelheid was.
De wasmachine was goed schoon, de was komt fris uit de wasmachine. Maar eerlijk is eerlijk, echt hardnekkige vlekken gaan er ook met deze wasmachine niet zomaar uit.
De wasmachine ziet er stoer uit met grote deur. De vulopening is echter normaal van formaat. Wat ik een pre vind is dat de deur na het wasprogramma meestal direct open kan. Nadeel vind ik het openen en sluiten van de deur. Er is geen deurgreep oid. De deur moet gewoon dichtgeduwd worden en bij openen open getrokken worden. Vergeleken met de rest van de wasmachine vind ik dit een minpunt.

Pluspunten

• 9 kilo
  • allergie programma
  • sportprogramma

Minpunten

• deur open/dicht

a**b@g**l.com 18-09-2023

Super

Geschreven voor: LG F4WR5009S1W

Deze machine voldoet aan alle wensen. Energiezuinig. Wasprestaties, voldoende capaciteit was ,gebruiksgemak.
De nieuwe AL DD is ook super voor onze zijden en kanten spullen. En ook mijn uniformen. Kort wasprogramma is ook super. Ook nog een pracht design dus pik ben heel tevreden over deze was machine

Pluspunten

• Capaciteit
  • Energiezuinig
  • Stil
  • Wasprestatie

Minpunten

• Display voor temperatuur minder goed te zien