Samsung WW11BB744AGB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WW11BB744AGB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

g************@o******** 05-02-2024

Mooie combi van wasmachine en droger

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Deze mooie combinatie van zwarte wasmachine en droger gekocht en zijn er bijzonder blij mee

j*********@h********** 09-12-2023

Wasmachine WW11BB744AGBS2

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Oude Was Machine kapot, SAMSUNG heel goede vervanger, super modern.
Heb volledig vertrouwen in SAMSUNG

r*****@g******** 30-11-2023

Mooie set, bevalt goed.

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Wasmachine en droger gekocht. Buiten dat de combinatie er prachtig uitziet tot nu toe heel tevreden. Nog niet alle functies uitgeprobeerd. En stiller dan mijn vorige was-droogcombinatie.

Pluspunten

• redelijk stil
  • ruime keuze in programma's
  • Ziet er prachtig uit.
  • Ruim vulgewicht

Minpunten

• Geen addwash of pauzeknop

Gerrie 26-11-2023

bevalt prima tot op heden

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

mooie machine, werkt tot op heden prima. Deze machine heeft veel programmakeuzes , jammer dat er geen verlichting in de trommel

Pluspunten

• wifi
  • veel programmakeuze

Minpunten

• verlichting

j***************@k********* 25-11-2023

een aanrader

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Apparaat ziet er heel mooi uit in het zwart. Ideaal grote trommel, slimme programma's

Sylvana 23-11-2023

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Ik vindt t een fijne machine maakt niet te veel lawaai en wast goed schoon fijne wasprogramma’s ook

Pluspunten

• Trommel
  • Maakt niet veel lawaai
  • Veel mogelijkheden

mmmj 22-11-2023

Samsung serie 7000 wasmachine

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Mooie geluidsarme wasmachine met grote trommel wwer veel in kan worden gedaan en een prachtig design

Pluspunten

• geluid
  • grote trommel

Martine 22-02-2023

De toekomst van wasmachines

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Deze prachtige weken mochten wij hier in huis een aantal weken testen - een buitenkans om eens kritisch te kijken of Samsung de mooie beloftes met dit apparaat waar maakt. En om dat alvast te verklappen - jazeker! Hoewel er ook kanttekeningen te maken zijn, laat Samsung zien hoe de toekomst van wasmachines er uit ziet.

- Wat het eerste opvalt is natuurlijk het fraaie design. Bij ons staat de wasmachine bij de entree van het huis en al het bezoek zegt er gelijk iets positiefs over. Niks saai functioneel apparaat, maar stijlvol en strak vormgegeven.

- De capaciteit is super, er past maar liefst 11 kilo in. De trommel is daarmee nog niet enorm veel groter, maar een grote, zware handdoekenwas is daarmee wel heel goed te doen.

- Ik ben vooral dol op de AI Wash waarbij de machine de troebelheid van het water en de zachtheid van de kleding analyseert en het programma daar op aanpast. Ik heb al een paar keer een melding gekregen dat mijn was een hoge vuilgraad had en er extra gespoeld ging worden... Het resultaat was daarna overigens helemaal naar wens. Dat de wasmachine automatisch wasmiddel en wasverzachter doseert is ideaal; de reservoirs af en toe bijvullen en je hebt er verder geen omkijken meer naar.

- Het werkend krijgen van de SmartThings app vond ik omslachtig en ook het systeem is naar mijn idee niet heel erg gebruikersvriendelijk. Inmiddels heb ik het draaiend en weet ik alle functies te vinden, maar het is wel even goed zoeken geweest. Hoe handig om een melding te krijgen op smartwatch en smartphone als het programma klaar is, zodat ik de was niet vergeet! Handig als je even niet in de buurt bent en het vrolijke muziekje dat dan ook klinkt niet hoort...

• AI Wash
  • Trommelgrootte

Minpunten

• App lastig te installeren

Stefan 13-02-2023

Top machine voor bediening op afstand of via smarthome

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Omdat ik sinds kort een dynamisch energiecontract heb (een aanrader voor iedereen die zijn eigen gebruik goed kan sturen) wilde ik op zoek naar een smart wasmachine die ik op afstand kon bedienen, zodat ik op het goedkoopste moment de was kon starten. De Samsung paste daar uitstekend bij: hij ondersteunt smartthings en moest volgens de beschrijving zelfs werken met Google assistant en Amazon Alexa. Dus hij zou ook mooi in mijn smarthome moeten passen.

Inmiddels heb ik de machine twee weken in gebruik. En hoewel er wel wat kleine verbeterpuntjes zijn naar volle tevredenheid.

Allereerst de dikste pluspunten:
1. Je kunt de reservoirs vullen met wasmiddel en wasverzachter, afhankelijk van hoe vaak je wast zou je daar een paar weken mee vooruit moeten kunnen. Nooit vooraf bij stilgestaan, maar verrekte gemakkelijk! Je gooit de reservoirs vol en de wasmachine doseert zelf. Mega handig. En de dosering lijkt beter dan wat ik zelf deed, de was ruikt altijd fris en is prima schoon

2. Afstandsbediening/smarthome integratie. Het eerste is ronduit goed. Je kunt alles op afstand aansturen en selecteren via de smartthings app. Smarthome integratie met Google assistant werkt ook, maar wel met een beperkt aantal commando's. Ik heb bijvoorbeeld niet kunnen vinden dat selecteren van een programma mogelijk is. Dat moest via smartthings. Maar stoppen, starten en status opvragen kan wel. Als je van tevoren via smartthings het programma naar de machine stuurt dan kun je tegen je assistant zeggen dat de machine kan starten. Al met al precies wat ik nodig had met nog wat ruimte voor verbetering (zie ook onder)

3. Snel en stil! Bijna ieder programma is een stuk sneller dan op mijn oude machine. Scheelt bij de meest gebruikte programma's (katoen) aanzienlijk, ongeveer een half uur. Ik vermoed dat de machine daarmee ook een stuk zuiniger is, maar heb dat niet gemeten natuurlijk. En hij is ook stil, duidelijk stiller dan de oude. Met uitzondering dan van de muziekjes bij starten en klaar, die zijn irritant hard (maar kunnen uitgezet worden ;-0 )

4. Uiterlijk: de machine ziet er cool uit. Heel strak en industrieel. En zwart zie je natuurlijk niet zo vaak bij een wasmachine. Ziet er aanzienlijk beter uit dan de oude.

5. AI wash: met dit programma detecteert de machine zelf hoeveel was erin zit en doseert op grond daarvan de exacte hoeveelheid water en wasmiddel. Een paar keer geprobeerd: de was wordt in elk geval schoon en fris. En er lijkt minder water gebruikt te worden, hoewel dat lastig vergelijken is. Het idee is in elk geval wel goed, beetje millieuvriendelijk wassen.

6. Groot gewicht: de machine kan 11 kg aan. Maakt het mogelijk om grote, zware dingen zelf te wassen. Ik wilde het gebruiken om alle handdoeken van een week in 1x te doen, maar dan loop je tegen een ander probleem aan. Qua gewicht zou het kunnen, maar qua volume niet: op een gegeven moment is de trommel gewoon vol. Maar toch, ik kon wel duidelijk meer kwijt dan in mijn oude machine (8 kg). Scheelt ook weer wassen en dus stroom

7. De machine kan ook stomen. Heb daar zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar als je spullen hebt die niet echt vies zijn maar wel onfris dan zou je ze kunnen stomen.

Zijn er ook mindere puntjes? Een paar
Allereerst: om de machine op afstand te bedienen moet hij in smart control mode staan. Die mode schakelt automatisch uit als je de deur opent of de machine uitzet. Betekent dat je dus eraan moet denken als je de machine vult om hem weer in smart control mode te zetten. Wen je snel aan, maar zou fijner zijn als a la een tv de machine altijd klaar is om op afstand bediend te worden. Misschien dat Samsung dat nog kan aanpassen ;-).
Dan de WiFi: werkt goed, maar alleen op 2.4Ghz. 5Ghz wordt niet ondersteund. Mijn netwerk doet beide, maar dat is wel iets dat Samsung op termijn moet aanpassen.
En tenslotte: een paar keer was de app de verbinding met de machine kwijt. Gaf een foutmelding dat ze niet op hetzelfde netwerk zaten. Maar dat was makkelijk op te lossen door de app opnieuw te starten.

Op die kleine puntjes na een top machine! Ik geef 'm 9/10

Pluspunten

• afstandsbediening via app en smarthome
  • snel en stil
  • AI wash
  • machine doseert zelf wasmiddel en wasverzachter
  • ziet er goed uit

Minpunten

• Wifi alleen op 2.4Ghz
  • Smart control elke keer aanzetten

Ladysab82 12-02-2023

Je krijgt gewoon (bijna) zin om de was te doen!

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

`Ik heb zo een zin om de was te doen!´, dat heb ik niet vaak iemand horen zeggen. Echter krijg je er met deze machine gewoon (bijna) zin in. Het is niet alleen een pareltje om te zien, maar ook het welkomstmuziekje is om vrolijk van te worden.

Buitenkant is leuk, maar het gaat natuurlijk over de binnenkant. Nou en die is groot: 11 kg! Wat een heerlijkheid om in een keer zoveel was kwijt te kunnen. Er zijn voldoende programma's beschikbaar die ook echt 11 kg aan kunnen en de was komt er niet gekreukt en wel lekker ruikend uit. Mijn favoriete programma is het AI wash programma. Tot 11 kg beladen, de machine scant de lading en stel zelf wat er nodig qua afstemming wasmiddelen/water/wasverzachter enz. Via de app kan je precies zien waar het programma mee bezig is, evenals op het mooie grote digitale display op de machine zelf. Een gezellig melodietje en melding op de app laat je weten wanneer de was klaar is, ideaal! Wanneer je was niet erg vies is kan je het 'Super speed' programma selecteren en is je was binnen een uur fris en fruitig. Erg tevreden ook over het centrifugeren, de was komt er klam en niet druppend uit.

Kortom: een hele mooi design en door de opvallende zwarte kleur wordt de machine juist onopvallend. De grote glazen deur is de kers op de taart. Ik als AI en gadgetfreak wordt heel blij van de makkelijke connectiviteit met de app (via een Samsung telefoon als vanzelf) en een heerlijk geurende droge was binnen no time, zonder dat het apparaat teveel herrie produceert. Waar voor je geld!

Pluspunten

• Design, zwarte kleur
  • AI technologie
  • APP connectiviteit
  • Goed droog na centrifugeren
  • 11 KG capaciteit

Minpunten

• Geen licht in de trommel

EMSEA 11-02-2023

Gebruiksvriendelijk hoog en vele opties.

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Strak design, gebruiksvriendelijkheid staat hoog in het vaandel. Display en de keuzeprogramma's zijn makkelijk te bedienen. Handig dat de optie tot doseren er op zit. Tijdens het testen dan ook veel luxe ervaren. Enige minpunt vind ik persoonlijk de 1400 toeren, was komt er soms net iets te nat uit nog. Dan is de centrifugeren optie een fijne keus.

Pluspunten

• Vele wasprogrammas
  • Autodosering wasmiddel

Minpunten

• Niet hele hoge toeren
  • Touchscreen is soms zinnig

g*******@g******** 16-12-2022

Hij is goed

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Het product is zuinig en mooi design. Het bezit ook veel nieuwste snufjes. Ik wil meer korting.

Pluspunten

• Zuinig
  • Strak design

Nigar Seme 08-12-2022

BESTE WASMACHINE OOIT

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Wat een fijne wasmachine, zeer tevreden. Vooral het melodie wat afspeelt na beeindiging van de was. Raad zeker anderen aan om het in huis te nemen. Thxs Samsung voor deze fijne wasmachine

Pluspunten

• rustig
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• tot nu toe geen

m***********@h********** 27-11-2022

Top wasmachine

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

De wasmachine ziet er mooi uit, is stil en heeft meer dan voldoende programma's.

t*******@h********** 25-11-2022

Erg goed, boven verwachting

Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Kwalitatief een goed en sterk product. Menu en instellingen zijn fijn en makkelijk

Bigpatje88 18-11-2022
Geschreven voor: Samsung WW11BB744AGB

Mooi degelijk product, makkelijk in gebruik. Goed te verbinden via wifi ( alleen 2.4 GHZ).
Maakt niet veel geluid en doet wat het moet doen!